Michel Breuer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feankoorts
Nieuw talent
Berichten: 144
Lid geworden op: 12-07-2007 20:38

Bericht door Feankoorts »

Breuer mag een hartstikke aardige jongen zijn en een harde werker, maar na gisteravond kun je toch niet anders concluderen dat hij in het centrum gewoon niet op zijn plaats staat?

Breuer heeft nagenoeg geen opbouwende kwaliteiten, juist zo belangrijk centraal achterin. Wel heeft hij inzet, (redelijke) snelheid, oog voor de bal en kan hij gewoon goed zijn man uitschakelen. Een typische back dus.

Ik vind Breuer op dit moment wel een basisspeler, maar dan voor de linksbackpositie. Bak Nielsen is wat mij betreft de aangewezen man centraal achterin, hij heeft eigenlijk alles wat Breuer niet heeft.
Wie niet scout wie niet wint!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Je wilt de stijf rechtsbenige Breuer op linksback zetten? Dan raakt die jongen opbouwend helemaal geen pepernoot meer. Wanneer hij het opbouwen overlaat aan een van de drie andere verdedigers dan staat hij achterin véél beter. Breuer doet verdedigend veel te veel nuttig werk door andere verdedigers rugdekking te geven om hem op de linksback te zetten.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Zomaar een idee: Bak Nielsen op de plek van Breuer, Breuer op de plek van Nielsen? Breuer speelde bij Excelsior naar mijn weten ook geregeld op het middenveld. Dan hebben we daar tenminste fysieke kracht en iemand die de hele wedstrijd aan het beulen is. Ideaal voor Pranjic en Beerens om zo iemand in de rug te hebben. Bovendien kan Nielsen dan de opbouw verzorgen. Al moet ik zeggen dat Nielsen op het middenveld gister niet slecht was.
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Bak Nielsen positie naar achteren, Breuer naar linksback en Prager/Roorda op het middenveld. Breuer heeft vorig jaar als back redelijk goed voldaan (al vond ik J-a-P ook veelbelovend) en hoeft daar minder op te bouwen.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

ik vind de kritiek op Breuer ook onterecht, oké toegegeven opbouwend is hij niet de beste, maar verdedigend staat hij meer dan behoorlijk zijn mannetje, Hansson vorig jaar was ook geen opbouwer, maar die werd wel enorm gewaardeerd.

Ik lees hiervoor ook dat Breuer zaterdag door het ijs gezakt is, het zal aan mij liggen, maar dat heb ik toch anders gezien, samen met Zuiverloon stond hij goed te verdedigen, Johanssen en Dinsdag vond ik een stuk minder.

Ook toen hij 1 op 1 kwam te staan het laatste kwartier haalde hij nog een bal van de lijn, en hield hij met een uiterste krachtinspanning Dissel van schieten af.

Tenslotte las ik hier ook nog kritiek dat hij het tempo uit de wedstrijd haalde door 5 minuten voor tijd niet snel in te gooien maar dit aan Johanssen over te laten...
Wie dit als kritiek uit heeft helemaal geen verstand van voetbal, achterin sta je 1 op 1, en de centrale man zou dan moeten gaan ingooien, dat is vragen om problemen...
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

spuit-11 schreef:Tenslotte las ik hier ook nog kritiek dat hij het tempo uit de wedstrijd haalde door 5 minuten voor tijd niet snel in te gooien maar dit aan Johanssen over te laten...
Wie dit als kritiek uit heeft helemaal geen verstand van voetbal, achterin sta je 1 op 1, en de centrale man zou dan moeten gaan ingooien, dat is vragen om problemen...
Helemaal zeker ben ik niet, maar volgens mij heb ik daarover iets gezegd/op gereageerd. Je staat 2-3 achter tegen een club als Sparta, hebt een ingooi en dan? Dan gooi je of je laat het aan iemand over. Dat deed Breuer, maar op een hele trage manier. Een deel van het publiek reageerde daar terecht teleurgesteld op. Als prof kun je toch wel een snelle ingooi doen, zeker bij die stand? Liever met risico 2-4 verliezen, dan zonder risico met 2-3 verliezen. Op zo'n moment moet je gewoon alles op alles zetten om minimaal een punt te pakken.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Tuurlijk moet je alles op alles zetten, maar Breuer ziet op het moment dat hij gaat ingooien dat het hele centrum openligt als hij gaat gooien, een ingooi bij een cornervlag is altijd gevaarlijk, met name omdat sparta het gelijk al vast gezet had, met andere woorden als je op dat moment snel ingooit, krijg je een 50 / 50 gok zonder rugdekking,

gewoon verstandig nagedacht door Breuer, en zich niet door emoties laten meesleuren, wat veel mensen op de tribune en op het forum wel doen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Iemand anders laten ingooien om die reden is geen probleem. De manier waarop alleen was niet lekker (duurde veel te lang), daarop reageerde het publiek dan ook.
pluisje
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 26-06-2007 11:26

Bericht door pluisje »

De wedstrijdbeoordeling van Breuer hangt toch niet van dit ene momentje af? Ik vond het veel kwalijker dat hij Boukhari zo verschrikkelijk makkelijk liet lopen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

pluisje schreef:De wedstrijdbeoordeling van Breuer hangt toch niet van dit ene momentje af?
Je doelt op mij, neem ik aan? Klopt. Een speler moet je beoordelen op 90 minuten en daarin vond ik hem redelijk spelen. Sowieso waardeer ik hem, itt enkelen hier, absoluut wel. Alleen de manier waarop die ingooi werd genomen vond ik op z'n minst vreemd. Niet meer en niet minder.

Breuer is een speler die nooit klaagt en altijd 100% inzet heeft. Alleen is het geen speler waar je voor naar het stadion gaat, gezien z'n houterige houding. Dan ben je al snel een mikpunt van kritiek helaas :? .
Gebruikersavatar
vak-27
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 11-08-2006 13:00

Bericht door vak-27 »

Helemaal met Superfries 88 eens, het ziet er niet altijd even soepel uit, maar hij kopte wel die bal uit het lege doel, liep zich de longen uit het lijf, kortom een speler die je pas mist als hij niet mee doet
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Breuer speelde, zoals ze dat dan plegen te zeggen, verdienstelijk.

En niet te vergeten: hij gaf de assist op Sibon :wink:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Breuer is mss niet een speler waarvoor je naar het stadion komt, idd, maar hij heeft inzet en is iemand die nooit verzaakt. Alle spelers maken fouten, alleen lijkt het dat het op het oog mindere spelers dit altijd extra wordt aangerekend. Onterecht, vind ik. Vind hem degelijk en over het algemeen weinig fouten maken. Zaterdag werd duidelijk dat we de nodige routine missen en afmakers voorin. Heb me mateloos lopen ergeren aan andere spelers dan Breuer, die haalt bij mij altijd minimaal een 6. Het wordt tijd dat Beerens een basisplaats krijgt ten faveure van Poulsen. Die vond ik bedroevend slecht spelen, maar daar waren er wel meer van.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Mag ik Breuer even feliciteren, hij heeft zijn oude niveau weer gevonden. HEt trage, besluitloze, zwakke opbouwende van deze man is iets waar ik me dood aan kan ergeren in het stadion. het is toch heel simpel, kijken, vragen, en doorspelen naar pranjic, bradley of terug.
Breuer die krijgt de bal, gaat dan kijken, gaat lopen met de bal, nog een keer kijken, nog een keer lopen, komt bij zijn tegenstander, kijkt nog eens, draait maar weer om en speelt weer terug :(
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Het is natuurlijk erg makkelijk om 1 speler de zwarte piet (we zijn tenslotte bijna Sinterklaas) toe te spelen. Alsof Breuer alleen verantwoordelijk is voor de nederlaag. De Graafschap speelde het tactisch sterk, het is bekend dat de opbouw nou niet 1 van de sterkste punten is van Breuer. Dus wat deed de Graafschap ? Breuer vrijlaten bij de opbouw en de andere eventuele opbouwers afdekken. Slim gespeeld van de Graafschap.

Dat Verbeek geen tactisch antwoord heeft bedacht zegt meer over Verbeek dan over Breuer.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Ik vind niet dat Verbeek daar een oplossing voor moet zoeken, dan moet je bijvoorbeeld dingsdag naar links zetten in de opbouw waardoor je drie goede opbouwende spelers links rechts en centraal hebt maar in de omschakeling is het vrij onmogelijk weer van positie te wisselen met tussen dingsdag en breuer dus krijg je een hoop moeilijkheid. Als ze Breuer vrij laten is dat zo en het enige wat je kan doen in Breuer in de 3 jaar dat hij bij Heerenveen zit simpel maar sneller leren voetballen. Dit was vorig jaar vaak hetzelfde verhaal, maar ik zie geen enkele verbetering. Ik geef Breuer niet de schuld voor het verlies, Zuiverloon, Bradley en met name Prager waren ook slecht, ik zeg alleen dat hij bewijst dat een echt goede linksback kopen nog steeds geen slecht idee is!
Breuer wordt niet meer beter dan hij nu is, en hiermee kom je niet hogerop. Goede 12e man maar te slecht voor de basis.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Van de officiële NAC-site:
Het was voor NAC niet prettig dat Anthony Lurling in de eerste minuut al stevig werd aangepakt door Breuer. De verdediger gaf Lurling een zogenaamde paardenkus. "Ik denk dat hij even wilde laten zien dat hij er was", aldus Lurling. "Lekker. Hij plantte zijn knie vol in mijn dijbeen. Het deed veel pijn en ik wist al snel dat ik de negentig minuten niet vol zou gaan maken. Dan laat je je nog even behandelen, nog even dat been inpakken, maar op een gegeven moment ging het gewoon niet meer. Je been loopt dan helemaal vol." Lurling kon dus niet meer het beste van zichzelf laten zien na die aanslag van Breuer.
Die Breuer toch. :roll: :mrgreen:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

IK had niet gedacht dit ooit te zeggen maar ik ben blij dat we Breuer hebben momenteel :mrgreen: . Gisteren speelde Kolkka niks meer klaar nadat Breuer op hem kwam te staan en ook Lurling heeft hij prima uit de wedstrijd gespeeld. :lol: Hij heeft vrijwel iedere aanvaller in de zak, alleen opbouwend is het minder, maar daar zijn anderen voor. Ik ben voor Breuer op rechts en JAP op links. Zuiverloon is de mindere momenteel.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Breuer zal nooit een ragfijne voetballer worden. Maar dat werk is hij gewoon heel geschikt voor. Niet alleen om dat stukje van de NAC-site natuurlijk, maar zo werkt het toevallig wel in de voetballerij. Je komt een spits tegen, geeft 'm een geniepige trap in minuut 2 en je hebt er nooit weer last van. Gemeen? Nee, professioneel.
Gebruikersavatar
bigbear
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 21-08-2003 23:12
Locatie: snits

Bericht door bigbear »

ik denk toch dat hij zich wel even wilde laten zien in de eerste minuut, maar dat het nooit de bedoeling is om Lulring uit de wedstrijd te schoppen.
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
pluisje
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 26-06-2007 11:26

Bericht door pluisje »

Breuer is niet de knapste maar om hem nu te vergelijken met een paard gata me toch te ver (alleen paarden kunbnen toch een paardenkus geven, nietwaar?)
Breuer is de man, heeft het uitdelen van 'Bosveld-jes' al helemaal onder de knie
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Breuer speelt zijn beste seizoen ooit. Heeft echt een grote routine in zijn spel, en een geweldige instelling. Ga je m voorbij, dan kom je m nog 2 x tegen! Grijpt in waar nodig en pakt toch zeer zelden geel.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Skopperij schreef: Het deed veel pijn en ik wist al snel dat ik de negentig minuten niet vol zou gaan maken.
Die had hij anders ook niet volgemaakt, wat liep die gefrusteerd te schoppen zeg. Kreeg snel geel voor een zijn revanche op Breuer en maakt daarna gelijk nog een paar overtredingen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik ben de 1ste die zegt en bekend geen Breuer-fan te zijn. Maar geef nu toch eerlijk toe dat hij de laatste paar wedstrijden lekker mee hobbeld. Toch kun je zien dat als Heerenveen draait Breuer redelijk mee kan komen maar zodra Heerenveen slecht draait Breuer vaak uit de toon valt. Ik vind hem een ideale 12de man, zoals het nu gaat, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Zuiverloon en YAP.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Toch kun je zien dat als Heerenveen draait Breuer redelijk mee kan komen maar zodra Heerenveen slecht draait Breuer vaak uit de toon valt.
Misschien is deze quote uit Janneman zijn tekst wel aardig voor een discussie. Ik ben het er zelf niet mee eens namelijk. Ik ben een fan van Breuer. No nonsense, hij doet wat er van hem gevraagd wordt. Hij zal geen dingen doen die buiten zijn capaciteiten liggen en daardoor weet je wat je aan hem hebt. Ik geef de voorkeur aan hem boven de andere twee spelers die je in je stuk noemt: Zuiverloon en Jong-a-Pin. Breuer heeft een stuk ervaring en ik vind juist dat hij niet vaak uit de toon valt. Dit gaat naar mijn mening juist op voor de heer Gianni Zuiverloon, die debet was/is aan vele vele tegengoals en onzekerheid in de defensie. Vorig seizoen al en nog steeds "vergeet" hij geregeld mee te verdedigen. Ik wil je graag herinneren aan de tegengoals tegen bijv Helsingborg. Breuer is in de lucht ook veel sterker (misschien handig wanneer er een voorzet van de tegenstander bij de tweede paal komt en uitverdedigd moet worden?), opbouwend is hij echter zwakker. IK ga in eerste instantie voor defensief 100%, in plaats van een leuke voetballer die de opbouw kan verzorgen maar wel veel steken laat vallen. Breuer heeft het wel eens lastig tegen spelers die heel rap zijn, dan is Jong-a-Pin een aardig alternatief. Voorlopig geeft voor mij de ervaring van Breuer de doorslag en mag van mij juist Zuiverloon wel eens op de bank als "ideale 12e man", temeer ook Jong-a-Pin in de duels een zekere indruk maakt.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Ik sluit me volledig bij Voorstopper aan.

Breuer is gewoon die gedegen verdediger, die pure back. Doen wat je moet doen, Vechten als een leeuw, ze komen de 3x tegen. DAT mis ik bij Zuiverloon. JAP heeft dat in feite ook, maar mist routine maar komt er heus wel. Zuiverloon zou misschien omgeschoold worden tot centrale verdediger ...
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Zuiverloon omgeschoold tot centrale verdediger? Leer hem alsjeblieft eerst gewoon 'verdedigen' ; Leer hem dat je bij een voorzet niet 2 meter achter je man moet dekken. Leer hem dat het als verdediger niet de bedoeling is dat je je man iedere wedstrijd 2 a 3 keer laat lopen. Leer hem dat je ook kunt verdedigen zonder domme overtredingen.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

TWR22 schreef:Ik sluit me volledig bij Voorstopper aan.

Breuer is gewoon die gedegen verdediger, die pure back. Doen wat je moet doen, Vechten als een leeuw, ze komen de 3x tegen. DAT mis ik bij Zuiverloon. JAP heeft dat in feite ook, maar mist routine maar komt er heus wel. Zuiverloon zou misschien omgeschoold worden tot centrale verdediger ...
Off-topic: Ik wil alleen even melden dat Gianni van oorsprong ook een centrale verdediger is, hij speelde in de jeugd van Feyenoord in de wedstrijden tegen Ajax altijd tegen Ryan Babel.
Gebruikersavatar
JayT
Wereldspeler
Berichten: 1155
Lid geworden op: 22-06-2007 20:46

Bericht door JayT »

wil in gaan op je offtopic verhaal...ik denk dat je gianni rechtsback moet laten staan. Die jongen wordt zo'n beetje van alles wat met van alles niks. Rechts op het middenveld, rechtsachterin en dan weer een centrale rol in de verdediging (omdat ie dat vroeger ook es deed)....Het is zaak dat deze jongen de concentratie, motivatie en overtuiging krijgt, anders heb je niks aan hem.

Dan kun je beter breuer op rechts zetten en JAP aan de linkerkant. Het zal toch zaak zijn in de winterstop misschien toch een verdediger te zoeken die als het even kan op meerdere posities uit de voeten kan (zoals breuer).
No offense, but....Defense! Defense!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Breuer is gewoon die gedegen verdediger, die pure back. Doen wat je moet doen, Vechten als een leeuw, ze komen de 3x tegen

Ben ik het in hoofdlijnen wel mee eens.
Ik moet alijd lachen om mensen die hem traag noemen: wat een onzin.
Zijn voornaamste manco is de opbouw. Dat kan hij niet.
Toch laat hij zich te vaak verleiden die rol wel op te pakken.
Moet ie niet doen, gewoon de bal inleveren bij andere spelers die dat wel kunnen.
Plaats reactie