Michel Breuer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Zo. Nu branden we Breuer in een dikke week helemaal af.

Breuer heeft een mindere periode, dat zeker. Mag ik jullie er wel aan herinneren dat we in het begin van het seizoen blij mochten zijn met Breuer. Hij heeft een paar potten heel sterk gespeeld, zeker in de duels.

Doorselecteren prima, maar zullen we dan meteen de halve selectie van Heerenveen te koop zetten. Niet goed genoeg om door te groeien.....

Ik zou Breuer er zeker bij willen houden, dan maar als 12e man. Vind hem zo slecht nog niet, alleen sommige tegenstanders liggen hem niet en daar moet een trainer voor waken. Centraal is hij prima. Herinner me een wedstrijd waarbij hij (met ene Derveld geloof ik, Hansson ontbrak die wedstrijd) ene Vagner Love onder de zoden stopte.
Laatst gewijzigd door Voorstopper op 08-05-2007 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Om de hele discussie samen te vatten
Flying Frisian schreef:Breuer is, net als Seipinho, een degelijke/goede mandekker die zich niet met de opbouw moet/hoeft te bemoeien.
Ik zou "hoeft" schrappen", hij moet elke bal z.s.m. inleveren bj een andere.
Verder geen topper, maar hij kan heel goed mee met het nivo van H'veen.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Voorstopper schreef:Zo. Nu branden we Breuer in een dikke week helemaal af.

Breuer heeft een mindere periode, dat zeker. Mag ik jullie er wel aan herinneren dat we in het begin van het seizoen blij mochten zijn met Breuer. Hij heeft een paar potten heel sterk gespeeld, zeker in de duels.

Ik zou Breuer er zeker bij willen houden, dan maar als 12e man. Vind hem zo slecht nog niet, alleen sommige tegenstanders liggen hem niet en daar moet een trainer voor waken. Centraal is hij prima. Herinner me vorig jaar een wedstrijd waarbij hij (met ene Derveld geloof ik, Hansson ontbrak die wedstrijd) ene Vagner Love onder de zoden stopte.
Kijk voorstopper, we hebben allemaal zo onze voorkeuren en wat mij betrefd is het echt niet van de laatste weken, ik ben nooit weggeweest van Breuer. Als we echt zo hoog mogelijk willen komen dan past Breuer hier niet in het plaatje.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Jitiizer
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-05-2007 19:57

Bericht door Jitiizer »

Waarom allemaal nou Breuer afkraken :sigh:

Hij speelt bijna nooit en om dan al te zeiken dat hij niet goed genoeg is...
Gertjan .. je bent de zwakste schakel. Helaas.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Breuer speelt bijna nooit? :| Hij heeft dit seizoen 31 wedstrijden gespeeld, waarvan een groot deel als basisspeler. Zelfs Hansson speelde dit seizoen minder (29).
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Breuer is voor heerenveen een hele nuttige speler.Hij is op meerdere plaatsen bruikbaar.
Hij heeft een prima wedstrijd mentaliteit en is ook niet beroerd om tegen een gele kaart aan te lopen.

Heerenveen heeft in het verleden spelers gehad die uitermate populair waren bij het publiek.Niet om dat ze zo goed konden voetballen of omdat het super spitsen waren,maar omdat ze het gebrek aan goed voetbal compencerden met heel hard werken.Dan heb ik het over Maarten de Jong en Gert Jan Verbeek.Populair omdat ze er altijd waren als de ploeg ze nodig had.Hard tot soms over de rand.Werden zij uit gefloten?Nee ze werden bijna op handen gedragen.

Breuer is ook zo'n man.Altijd zijn best doen zo goed als je kunt.Nooit zeuren,gewoon leker ballen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

wald pyk schreef:Breuer is voor heerenveen een hele nuttige speler.Hij is op meerdere plaatsen bruikbaar.
Hij heeft een prima wedstrijd mentaliteit en is ook niet beroerd om tegen een gele kaart aan te lopen.

Heerenveen heeft in het verleden spelers gehad die uitermate populair waren bij het publiek.Niet om dat ze zo goed konden voetballen of omdat het super spitsen waren,maar omdat ze het gebrek aan goed voetbal compencerden met heel hard werken.Dan heb ik het over Maarten de Jong en Gert Jan Verbeek.Populair omdat ze er altijd waren als de ploeg ze nodig had.Hard tot soms over de rand.Werden zij uit gefloten?Nee ze werden bijna op handen gedragen.
Ik kom niet aan de wedstrijdmentaliteit van Breuer maar ik vind hem beperkt qua voetballer. Ik vind hem niet goedgenoeg voor het niveau wat Heerenveen nastreeft.

Ik ben blij dat we altijd publiekslievelingen hebben maar met sentimenten win je geen prijs. Als club moet je altijd doorselecteren en het wordt nu eens tijd dat Breuer vertrekt. Jung a Pin is beter als linksback, Zuiverloon als rechtsback en in het centrum moet tie niet aangezien hij te veel fouten maakt.

Adieu Breuer, lekker naar clubs als Vitesse, NEC of Willem 2
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Met allen raspaartjes kom er er ook niet.Breuer is geen voetballer met opbouwende kwaliteiten.Dat wisten bij heerenveen ook toen ze hem kochten.Elk individu moet je beoordelen op zijn eigen kwaliteiten.Alves ga je toch ook niet beoordelen op zijn verdedigende kwaliteit?Die is aan genomen op goals maken en dat doet hij redelijk.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Natuurlijk moet Heerenveen continue doorselecteren, maar je hebt ook mannen nodig die de beuk erin gooien wanneer het moet. Paul Bosvelt is qua talent een modale speler, maar zijn wil om te winnen is groter dan wie dan ook in de huidige selectie.

Ik begrijp dat je Bosvelt niet met Breuer kunt vergelijken, maar ik geef maar even aan dat je het met een elftal van koorknapen de oorlog niet wint.

Weg moet de schone broekjes, stop af en toe maar ns iemand onder de zoden.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

wald pyk schreef:Met allen raspaartjes kom er er ook niet.Breuer is geen voetballer met opbouwende kwaliteiten.Dat wisten bij heerenveen ook toen ze hem kochten.Elk individu moet je beoordelen op zijn eigen kwaliteiten.Alves ga je toch ook niet beoordelen op zijn verdedigende kwaliteit?Die is aan genomen op goals maken en dat doet hij redelijk.
Breuer is opbouwend slecht, maar ook verdedigend geen killer en hij heeft natuurlijk veel progressie geboekt vanuit de eerste divisie maar als je nu echt stappen wil gaan maken zijn betere voetballers dan Breuer nodig die EN goed kunnen voetballen EN meedogeloos kunnen verdedigen
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

drika746 schreef: Breuer is opbouwend slecht, maar ook verdedigend geen killer en hij heeft natuurlijk veel progressie geboekt vanuit de eerste divisie maar als je nu echt stappen wil gaan maken zijn betere voetballers dan Breuer nodig die EN goed kunnen voetballen EN meedogeloos kunnen verdedigen
Hier sluit ik mij dus volledig bij aan. Breuer is niet medogenloos en al zeker niet een voetballende vedediger. Dit zijn 2 noodzakelijke aspecten die we zeker nodig hebben voorkomend seizoen. Breuer heeft zijn persoonlijke top gehaald en hier moet gewoon een goede verdediger voor terug die groeipotentie heeft en minimaal 1 van de 2 eisen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Wie zegt mij dat Breuer zijn top nu heeft gehaald?Er zijn dit seizoen meer spelers geweest die onder hun kunnen hebben gepresteert.Laat Breuer het komend seizoen maar een een aantal wedstrijden in het centrum spelen.Iedereen heeft zijn eigen kwaliteit.Zo smeed je 1 homogeen elftal.Tuurlijk moet proberen betere spelers te kopen,maar spelers als Breuer moet je gewoon behouden.Hij is bijna overal inzetbaar.Hij heeft dit seizoen over al in de verdeding gestaan.Hij deed het telkens zonder te moren.

Zo kunnen we over elke speler wel wat vinden.Brian bv.Hij is een leuke keeper.Heeft er toch wel balen laten geen die hij had moeten hebben en dan zijn spel hervatingen die kunnen toch vele malen beter.Oke zijn inzet is prima maar het kan allemaal veel beter.

Waarom moet er altijd een pispaaltje worden uitgezocht?Nu is het Breuer gister was het Nilson en vorige week yidirim enz.
Laatst gewijzigd door wald pyk op 08-05-2007 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Je hebt gewoon zulke spelers nodig. Iemand die niet teveel zeurt als hij eens op de bank zit en redelijk multifunctioneel is. Hij zal nooit een sleutelspeler worden, maar voor de breedte is hij heel geschikt.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dat is nou typisch Nederland.. Mensen beoordelen op wat ze niet kunnen..

Breuer is een prima speler voor de club, hij klaagt nooit en geeft altijd 100% waar hij ook opgesteld wordt...

In vele favo opstellingen zie ik dan Maarten de Jong terug komen als speler die door in hoort.. Als publiekspeler natuurlijk wel, maar Breuer is voetballend sterker dan de de Jong (al vond ik de Jong ook machtig mooi)..

Foppe zou over een speler als Breuer zeggen dat ze het cement tussen de stenen zijn..
Spijt heb je morgen maar!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ebiede schreef:Dat is nou typisch Nederland.. Mensen beoordelen op wat ze niet kunnen..

Breuer is een prima speler voor de club, hij klaagt nooit en geeft altijd 100% waar hij ook opgesteld wordt...

In vele favo opstellingen zie ik dan Maarten de Jong terug komen als speler die door in hoort.. Als publiekspeler natuurlijk wel, maar Breuer is voetballend sterker dan de de Jong (al vond ik de Jong ook machtig mooi)..

Foppe zou over een speler als Breuer zeggen dat ze het cement tussen de stenen zijn..
Hier ben ik het volledig mee eens, zeker die eerste zin. Ik vind het helemaal niet erg als een verdediger een bal de tribune in rost.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Vanavond speelde Breuer meer dan behoorlijk, goed om te zien dat hij de positie centraal achterin niet verleerd is! :wink:
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Breuer speelde zeer degelijk. Concentreerde zich op het verdedigen en liet het opbouwen goed over aan Dingsdag of de backs. Dikke voldoende voor Breuer, en ik snap de kritiek op hem ook niet zo goed. Oké, hij komt bepaalde kwaliteiten tekort als back (die zuiverloon en jong a pin wel hebben) maar hij wordt daar opgesteld en doet gewoon zijn uiterste best.

Hij kent zijn beperkingen, en dat is voor een verdediger een goede eigenschap. Volgend seizoen zie ik hem graag blijven.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik vond Breuer redelijk spelen maar vind hem toch iets te kort komen, heeft niet dezelfde dynamiek als Hansson. Breuer is een uitstekende 12 de man maar zeker geen potentiële basisspeler... ik geef hem een 7 voor z'n optreden.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Breuer had Huntelaar in z'n broekzak vanavond. Breuer maakt de laatste tijd veel indruk op me en vind hem erg goed spelen. Of hij de opvolger moet zijn van Hansson is mij de vraag, maar een stand-in of back voor volgend seizoen is hij zeker.
Gebruikersavatar
West Indische Buurt
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-06-2005 11:04
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door West Indische Buurt »

Opbouwend was die ook meer dan behoorlijk. Meestal staat die op links en is het moeilijk om naar je goeie been toe te draaien, maar gisteren gaf die toch een aantal leuke balletjes net over de verdediging heen waarbij een Nilsson (bv) jammer genoeg net niet thuis gaf.
Leven en laten leven...
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Breuer speelde een goede partij. En nu zie je ook dat hij beter is in het centrum dan op links. Al moet ik wel zeggen dat hij zich altijd voor de volle 100 procent geeft. Ook kleunt hij er behoorlijk in als het moet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik denk dat Breur hetzelfde probleem heeft als dat Seip had, hij heeft veel op plaatsen gespeeld waar hij niet goed tot zijn recht komt (maar waar hij het team wel veel mee helpt). Als iemand durft te beweren dat hij gisteren een slechte pot speelt dan mis je elk inzicht qua voetbal, Breur heeft legio verdedigende kwaliteiten en is verschrikkelijk snel (hij kan Babel op volle snelheid wel achterhalen, Zuiverloon niet).

Hij heeft alleen een erg groffe motoriek waardoor het een-en-ander wat houterig lijkt, maar qua duelkracht is hij echt een van de betere verdedigers. Opbouwen kan hij alleen wanneer hij de ruimte krijgt en centraal staat, het is geen baltovenaar die een pass over 60 meter altijd precies op de stropdas legt. Wanneer je (zoals Heerenveen) genoeg opbouwende kwaliteiten hebt dan kun je hem gerust in de verdediging neerzetten, ik zou hem zelfs durven aandragen als vervanger van Hansson zonder problemen.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

vlqrt schreef:Ik denk dat Breur hetzelfde probleem heeft als dat Seip had, hij heeft veel op plaatsen gespeeld waar hij niet goed tot zijn recht komt (maar waar hij het team wel veel mee helpt). Als iemand durft te beweren dat hij gisteren een slechte pot speelt dan mis je elk inzicht qua voetbal, Breur heeft legio verdedigende kwaliteiten en is verschrikkelijk snel (hij kan Babel op volle snelheid wel achterhalen, Zuiverloon niet).
Dit is een redelijke stelling van je. Breuer voetbalde gister degelijk en deed weinig verkeerd. Ook speelde mee dat de verdedigers om Breuer, inclusief Breuer, een zeer goed niveau haalden. Hier trekt Breuer zich dan ook goed aan op, vandaar ook de 7 voor z'n optreden. Het was goed maar kan altijd beter.
vlqrt schreef: Wanneer je (zoals Heerenveen) genoeg opbouwende kwaliteiten hebt dan kun je hem gerust in de verdediging neerzetten, ik zou hem zelfs durven aandragen als vervanger van Hansson zonder problemen.
Dat ben k niet met je eens, denk dat Breuer niet goed genoeg is om dit een heel seizoen verdienstelijk vol te houden, dit kan hij ook niet als linksback. Breuer is als standin goed, maar als basisspeler degelijk, dat moet beter!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

vlqrt schreef:Ik denk dat Breur hetzelfde probleem heeft als dat Seip had, Breur heeft legio verdedigende kwaliteiten en is verschrikkelijk snel (hij kan Babel op volle snelheid wel achterhalen, Zuiverloon niet).
Allereerst, wie is Breur? :mrgreen:

Maar even serieus, Breuer verschrikkelijk snel? :lol: Dit vind ik wel een zeer verrassende analyse........
Breuer is juist vrij traag. Kan me wedstrijden herinneren dat wanneer er veel ruimte lag, hij er finaal werd uitgelopen (oa Delorge).
Hij speelde gisteren prima, maar snel is ie niet.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Moet jij nog maar eens wat beter opletten, Heerenveen rules.. Hij oogt weliswaar lomp en traag maar op de eerste meters na (eerder regel dan uitzondering bij de meeste voetballers) zijn er in Nederland weinig spelers die veel sneller dan hem zijn.. Ik zou zeggen let er maar eens op, dan zul je het met mij (en vlqrt) eens zijn..
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Marça schreef:Moet jij nog maar eens wat beter opletten, Heerenveen rules.. Hij oogt weliswaar lomp en traag maar op de eerste meters na (eerder regel dan uitzondering bij de meeste voetballers) zijn er in Nederland weinig spelers die veel sneller dan hem zijn.. Ik zou zeggen let er maar eens op, dan zul je het met mij (en vlqrt) eens zijn..
Zo gek ziet Heerenveen Rules dat echt niet hoor, je zult wel in de war zijn met Hansson :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Let de komende wedstrijden maar eens op bij een counter van de tegenstander .... als Breuer eenmaal op stoom is dan kan hij menig aanvaller bijhalen. Een verdere welles/nietes discussie lijkt me trouwens niet erg nuttig, tenzij iemand bewijs op youtube/google video vindt.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Marça schreef:Moet jij nog maar eens wat beter opletten, Heerenveen rules.. Hij oogt weliswaar lomp en traag maar op de eerste meters na (eerder regel dan uitzondering bij de meeste voetballers) zijn er in Nederland weinig spelers die veel sneller dan hem zijn.. Ik zou zeggen let er maar eens op, dan zul je het met mij (en vlqrt) eens zijn..
dit is helemaal correct en als je opgelet hebt dan heb je kunnen zien dat hij gister toch echt babel weer in kon halen nadat die zuiverloon omspeeld had. Hij lijkt inderdaad niet snel maar is 1 van de snelste spelers in de selectie. Het lijkt niet echt snel maar er zit wel degelijk gang in.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dat viel mij inderdaad ook op. Door zijn lichaamsbouw oogt hij traag, maar dat is zeker niet zo. Hij is 9 van de 10 keer de winnaar van een sprintduel. Wellicht onderschatten zijn tegenstanders zijn snelheid in zo'n geval.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik herinner me een scene uit de wedstrijd tegen feyenoord ( eerste helft ) dat hij zelfs de doorbrekende Castelen achterhaalde en van de bal zette. Weliswaar had hij enigszins de binnenbocht, maar desondanks. Hij is niet zo traag.
Plaats reactie