Michel Breuer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Michel Breuer heeft te horen gekregen dat zijn contract formeel voor 1 april wordt opgezegd.
Roelof de Vries‏
Breuer net gesproken. Club houdt alle opties open: "Ik vind t prima. Ik zie wel. Ik wil wel blijven, maar buitenland lijkt me ook wel wat."
Alle ballen op Henkie!
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Je kan alles over Michel Breurer zeggen. Maar ik heb toch wel veel respect voor hem. Misschien was het af en toe de meest waardeloze voetballer die we hebben gehad hebben. En de meeste mensen hem zien als een stuk onkruid. Maar hij zeikt niet, wist wat ze kunnen en niet kunnnen was en was vooral realistisch.

Ik ga je toch missen Michel. Ook al verklaren sommige mensen mij nu voor een gek.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Hij is altijd een nuttige kracht geweest die zich nooit negatief heeft uitgelaten over de club en de supporters, ook al was daar soms best aanleiding toe. Breuer heeft de pech dat het er allemaal wat houterig en onbeholpen uitziet, terwijl hij door al zijn trainers wel op waarde is geschat. Nooit onomstreden geweest, maar onderhand wel een jongen van de club geworden. Ik denk dat hij, al dan niet als stand-in, nog best van waarde had kunnen zijn onder Marco van Basten. Maar nog een mooi buitenlands avontuur aangaan en daarna terug naar Woudestein is hem uiteraard van harte gegund.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik had Breuer best willen houden, al is het alleen maar om het feit dat hij nooit zeurt en overal kan spelen. Weliswaar is hij op bepaalde posities beter, maar waarde heeft hij zeker gehad. Aan de andere kant moet de club door en gun ik Breuer ook een mooi avontuur. Als het alsnog tot een aanbieding komt is dat oké, anders gun ik hem een mooi afscheid. Zoals het hoort: door de voordeur!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Correct me if I´m wrong, maar volgens mij moet de club (formeel) ontslag aanvragen om een verlaagde aanbieding te kunnen doen. Breuer is in dat geval niet definitief vertrokken. Uiteraard kan hij er wel voor kiezen om transfervrij naar Erzgebirge Aue te vertrekken.

Als de club slim is, krijgt hij gewoon een nieuw contract. Uiteraard wel tegen een lager salaris gezien zijn lagere status in de selectie. Een betere stand-in voor alle posities in de verdediging vinden we nooit.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

De ôfrinnende kontrakten fan Michel Breuer, oanfierder Viktor Elm en Gerald Sibon wurde net ferlingd. Dat hawwe se tiisdei te hearren krigen fan technysk direkteur Johan Hansma. SC Hearrenfean is wetlik ferplichte om spilers mei ôfrinnende kontrakten foar 1 april dúdlikens te jaan.

Michel Breuer is dwaande mei syn achtste seizoen by de klup. Viktor Elm hat twa wiken lyn al oanjûn dat er ta is oan in nij avontoer en dat er Hearrenfean nei dit seizoen ferlitte sil.
omropfryslan.nl
Geert Arend Roorda heeft dinsdag van de SC Heerenveen-directie te horen gekregen dat zijn contract eerst niet wordt verlengd. SC Heerenveen moest dit voor 1 april bekend maken.

Het definitieve besluit over de eventuele contractverlenging van de Friese middenvelder wordt over enkele weken genomen. Ditzelfde geldt voor Michel Breuer.

Gerald Sibon is bezig aan zijn laatste jaar bij de Friese club. De directie heeft de spits verteld dat zijn contract niet wordt verlengd. Ook Viktor Elm is bezig aan zijn laatste seizoen in Friesland. De Zweedse middenvelder wil een nieuwe uitdaging. Dit maakte hij enkele weken geleden al bekend in de LC.
lc.nl

Twee verschillende verhalen...
Laatst gewijzigd door Gekko op 27-03-2012 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

De afscheidsspeeches zijn een beetje voorbarig inderdaad. De club houdt de opties open, maar moet hem voor 1 april formeel de wacht aanzeggen. Ze kunnen daarna nog gewoon een nieuwe (verlaagde) aanbieding doen. Breuer is vrij om te kijken of er iets op zijn weg komt en Heerenveen is vrij om hem later alsnog een nieuwe aanbieding te doen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

LC:
Voor Michel Breuer geldt hetzelfde. Johan Hansma, technisch directeur van SC Heerenveen, geeft aan dat de club op zoek is naar een links- en rechtsback. Mocht deze zoektocht niet slagen wordt de kans dat Breuer blijft groter.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Maar Breuer gaat daar niet op zitten wachten lijkt me, en gelijk heeft ie natuurlijk. Een beetje aan het lijntje houden tot dat ze niemand anders kunnen vinden. Ik zou niet eens meer willen dan. Of er moet helemaal niks langskomen voor Breuer, ook niet echt geheel ondenkbaar natuurlijk.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Tis ook mooi geweest voor Breuer!
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Hij heeft een paar mooie jaren gehad bij Heerenveen. Dit was ook het hoogste niveau wat hij ooit zou kunnen bereiken. Maar met doorselecteren moet je keihard zijn. Als hij geen basisspeler meer is en er is een jongere/betere optie dan moet je gewoon afscheid van elkaar nemen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Alles leuk en aardig, en ok, Breuer is niet onze sterkste voetballer, maarrrrrrrr
hij is ook een speler die nooit zeurt, nooit opgeeft, altijd 110% geeft!!!
Ik heb altijd wel waardering voor hem gehad en hoop dan ook op een leuk buitenlands avontuur voor hem.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Altijd inzet, zich nooit verstopt. Noem er nog eens 10 voor wie dat geldt... Als hij echt vertrekt dan absoluut door de voordeur, met heel veel respect voor wat hij met zijn kwaliteiten heeft bereikt.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

In een interview vond Jans Breuer the beste man van het veld.
Daar ben ik het volledig mee eens. Verdedigend niet in de problemen geweest en ook aan de bal een toevoeging vandaag
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Solliciteert steeds nadrukkelijker naar toch nog een nieuw contract. Maakt na de winterstop misschien wel zijn sterkste periode door in dienst van Heerenveen, op de nederlaag bij PSV na dan.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wordt het niet eens tijd voor een Michel Breuer song? :mrgreen: Weer 1 van de beteren gisteren. Jammer voor Breuer dat de trainers hem de laatste jaren centraal opstelden, daar hoort hij niet. En dan ook nog aanvoerder maken, wat een miskleun. Dit is Breuer zijn terrein. Aan de zijkant zijn paadje schoonvegen. En verder niet te veel bezig hoeven zijn met anderen.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja, maar in het verleden speelde hij regelmatig ook wel eens als back en dan ging dat echt verschrikkelijk slecht. Lees dit topic er maar op na, genoeg mensen die zeiden dat Breuer niets op de back-positie te zoeken had en dat de trainer gek was om hem daar neer te zetten. Hij haalt na de winter gewoon zijn beste niveau ooit in dienst van Heerenveen en dat is dan toevallig of niet als back.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Superfries1983 schreef:Ja, maar in het verleden speelde hij regelmatig ook wel eens als back en dan ging dat echt verschrikkelijk slecht. Lees dit topic er maar op na, genoeg mensen die zeiden dat Breuer niets op de back-positie te zoeken had en dat de trainer gek was om hem daar neer te zetten. Hij haalt na de winter gewoon zijn beste niveau ooit in dienst van Heerenveen en dat is dan toevallig of niet als back.
Kan het me even niet heugen maar stond Breuer in de tijd van Verbeek ook niet back? Breuer is gewoon een degelijke back, vaak wel geweest. Zijn minste wedstrijden speelde hij centraal en toen kwam de kritiek.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ik vind hem, maar dat is persoonlijk, daar nu dit jaar voor het eerst echt een periode lang goed spelen. Natuurlijk speelde hij daar in het verleden ook wel eens goed, maar dat deed hij als centrale verdediger ook heus wel eens. Ook als back was er, al dan niet terecht, veel kritiek op hem in het verleden. Bewijs genoeg te vinden in dit topic. In mijn ogen haalt hij dit seizoen echt zijn beste niveau ooit in een Heerenveen shirt.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Superfries1983 schreef:Ik vind hem, maar dat is persoonlijk, daar nu dit jaar voor het eerst echt een periode lang goed spelen. Natuurlijk speelde hij daar in het verleden ook wel eens goed, maar dat deed hij als centrale verdediger ook heus wel eens. Ook als back was er, al dan niet terecht, veel kritiek op hem in het verleden. Bewijs genoeg te vinden in dit topic. In mijn ogen haalt hij dit seizoen echt zijn beste niveau ooit in een Heerenveen shirt.
Onder Sollied speelde hij een erg solide seizoen op de rechtsbackpositie. Sollied wilde hem zelfs in oranje op die positie. Nu was dat natuurlijk overdreven, maar hij speelde toen vrijwel een seizoen lang prima op die positie.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Hoe stabiel ook de laatste tijd, mag toch hopen dat ie volgend jaar niet te bewonderen is in het Heerenveen shirt
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Sumzor schreef:Hoe stabiel ook de laatste tijd, mag toch hopen dat ie volgend jaar niet te bewonderen is in het Heerenveen shirt
Waarom niet dan? De kans dat je er met een nieuwe linksback echt op vooruit gaat is klein. Voor het geld dat wij beschikbaar hebben haal je niet snel een back die beter is. Zeker niet als dat geld ook nog verdeeld moet worden over 2 backs en een middenvelder.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Otsje P schreef:Waarom niet dan? De kans dat je er met een nieuwe linksback echt op vooruit gaat is klein.
Kom op Otje!
Wanneer gaat de wekker eens bij jou? :D
Miereneukert!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

paparazzi schreef:
Kom op Otje!
Wanneer gaat de wekker eens bij jou? :D
:D Wakker worden bedoel je?

Het spijt me om je te moeten teleurstellen. Maar ik blijf nog even van mening dat Breuer zijn degelijkheid van waarde is. Er is niet 1 rechtsbuiten in Nederland die een makkie heeft tegen Breuer. In balbezit is het een matige speler, maar doordat hij dat zelf ook weet, speelt hij altijd simpel. Als hij onder druk komt, dan peert hij de bal weg, dat is irritant, maar redelijk risicoloos. Noem jij me dan eens een linksback die transfervrij is of goedkoop is, die beter voor ons zou zijn dan Michel. El Ak, die moest komen, zou een enorme vooruitgang voor ons zijn. Nou dat hebben we gezien.

Er zijn voldoende betere backs op de wereld, maar krijg die hier maar eens.
Joepie
Nieuw talent
Berichten: 78
Lid geworden op: 17-01-2012 08:55

Bericht door Joepie »

Helemaal mee eens, als het aan mij ligt (ben gelukkig niet de enige), mag Breuer nog wel bijtekenen. Hij is toch van grote waarde voor ons.
en toch mis ik Breuer
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

En Breuer zelf realiseert zich volgens mij zelf ook maar al te goed dat hij niet hoger dan dit zal komen. Wat mij betreft plakken we er nog twee seizoenen achteraan. Als pinchhitter is hij sowieso goed genoeg, en zolang we geen betere back vinden voldoet hij momenteel ook nog prima.
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Ik vind dat we hem gewoon moeten verlengen.
Het is een prima speler die er vol voor gaat, soms ziet het er slecht uit. Maar hij is zeker snel..
Ik vraag me af met wat voor iemand je hem kan vervangen..

Dan kom je al gauw in duurdere categorieën.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Ook van mij mag Breuer blijven, mocht men een betere betaalbare linksback vinden ( Ramstein? ) dan heb je in Breuer de perfecte stand-in voor de beide back posities!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Calimero schreef:Wat mij betreft plakken we er nog twee seizoenen achteraan. Als pinchhitter is hij sowieso goed genoeg, .
Als pinchhitter :?:
Ze gaan nu eerst op zoek naar een alternatief, maar als er geen betaalbaar alternatief is wie direct inzetbaar is en op zeker gelijk of beter is, dan zeker Breuer verlengen. Ze zullen al langer op zoek zijn dus heel lang zou zo'n beslissing niet op zich hoeven laten wachten lijkt me, want je moet zo'n jongen ook niet te lang aan het lijntje houden. Maar ik zou dan met 1 jaar verlengen en niet 2. Maar ik heb een beetje het idee, en dat is puur gevoel, dat Breuer er klaar mee is hier en hoe dan ook ergens anders naar toe wil.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Superfries1983 schreef:Als pinchhitter :?:
Excuus, ik bedoel natuurlijk als backup.
Plaats reactie