Tomasz Rzasa

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

boteheida
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 17-02-2004 15:43
Locatie: heerenveen power

Tomasz Rzasa

Bericht door boteheida »

thomasz rzasa heeft een contracht getekend van een seizoen !!
met een optie voor nog een seizoen
alleen jammer dat hij al 31 jaar is
heerenveen is en blijft voor altijd mijn cluppie
KingFoppe
Nieuw talent
Berichten: 109
Lid geworden op: 14-05-2003 09:06
Locatie: Utrecht

Bericht door KingFoppe »

:cry: :cry: :cry:
Huilen met de pet op. Ik denk niet dat hij na het seizoen bij Feyenoord nog progressie heeft gemaakt en destijds was het 3 keer niks.

Een prutsaankoop en niks anders
Zo begint je dag goed.....
No retreat, No surrender!
Gebruikersavatar
Satyr1
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 02-02-2003 19:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Satyr1 »

Jongens toch!

Hij is 31, heeft ervaring, heeft het goed gedaan bij De Graafschap, veel gespeeld bij Feyenoord en Partizan is ook geen kattepis. Leeds heeft hem ook een contract aangeboden, maar hij wilde op het hoogste niveau ( 8) ) spelen.

Ik ben geen fan van hem, maar geef `m een kans!
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Waardig opvolger, niks mis mee. Ik denk dat we er best veel plezier aan kunnen gaan beleven. En hij krikt de gemiddelde leeftijd ook een beetje op!
Net fan dat benaude!
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Hij heeft wel een gewonnen Uefacup finale op zijn naam....toch ??
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

in het gouden(feyenoord) jaar 2002 was hij het grootse dieptepunt van de club uit rotterdam, en nu naar heereveen, denk dat dat niet best is!

Bijker Geplaatst: 03 Aug 2004 09:56:05 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hij heeft wel een gewonnen Uefacup finale op zijn naam....toch ??
Dat zegt toch niets, de derde Keeper van het griekse nationaal elftal is ook Europees kampioen.


Waar/wat is er trouwens met dat geld van de transfer van Sibon en Edman gebeurd, of pot riemer dat op. Messchien komt er straks nog een verrassende transfer uit de Grote hoed vabn riemer
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

We oordelen niet voordat hij gespeeld heeft natuurlijk :) En linksachters zijn toch al niet ruimschoots aanwezig.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Bij nader inzien ben ik toch wel tevreden met deze aankoop. Het is zeker geen topper, die bij Feyenoord zelfs behoorlijk uitgelachen werd, maar toch, hij is ervaren, komt graag mee op om mee te doen aan de aanval, is technisch sterk en past denk ik prima bij het spel van Heerenveen. Verdedigend zal hij ongetwijfeld regelmatig steekjes laten vallen. Tot slot is Rzasa altijd nog beter dan helemaal geen back...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

We kunnen ook probere roberto carlos te halen :roll:
Man nu hebben we voor niks een links achter voor een jaar, mischien nog voor een jaar, dan mag jeroen het proberen...
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Was ook niet mijn 1e keus, maar kan er nu wel mee leven.
- Spreekt en verstaat nederlands dus goed te coachen.
- heeft uefacup en championsleague gespeeld, pools international, kortom een brok ervaring in erg jonge selectie
- ondanks dat hij bij Feijenoord altijd ter discussie stond, lute het zijn concurrenten niet om hem uit de basis te spelen.
- transfervrij, dus hoop ik dat het geld wat men voor Edman ontvangen heeft nu gaat investeren in een goeie linksbuiten.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Ben gematigd positief over Rsaza. Wel een werkertje en brengt hoognodige routine. We zien 't wel. Linsbacks zijn nu eenmaal dun gezaaid, helaas.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
30plus
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 25-01-2004 04:42
Locatie: Heerenveen

Bericht door 30plus »

Was ook niet mijn 1e keus, maar kan er nu wel mee leven.
- Spreekt en verstaat nederlands dus goed te coachen.
- heeft uefacup en championsleague gespeeld, pools international, kortom een brok ervaring in erg jonge selectie
- ondanks dat hij bij Feijenoord altijd ter discussie stond, lute het zijn concurrenten niet om hem uit de basis te spelen.
- transfervrij, dus hoop ik dat het geld wat men voor Edman ontvangen heeft nu gaat investeren in een goeie linksbuiten.
Met het oog op de "jeugd" die in de toekomst op de linksachter moet spelen is het ook een goede zaak dat hij voor 1 jaar met een optie op nog een jaar gehaald is. Had je een jongere speler gehaald dan had die de doorstroming van bijv. Drost in de weggestaan. Als Rsaza bij Feyenoord dan zo slecht was hoe kan het dan dat hij daar steeds in de basis stond? Voor het niveau van Heerenveen is deze speler zeker welkom.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Hemeltjelief!
Zijn we zo wanhopig geworden?
Is men in Heerenveen vergeten dat de, laten we wel wezen, middelmatige Selakovic in het laatste jaar dan Tomasz bij Feyenoord speelde hem alle hoeken van het veld liet zien?
Dat het laatste dat Rzaza van hem zag z'n achterkant was?
Dat Van Marwijk zich gedwongen voelde om hem in de rust te wisselen?

Ik hoop maar dat het een breedte aankoop is en niet een definitieve oplossing. Riemer zei onlangs tegen Omrop Fryslân dat er weer een nieuwe speler zou worden gepresenteerd deze week. Nou, ik noem het oude belegen...
Wéér uit!!!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Noem jij dan eens een echte links achter die haalbaar is..
Deze is gratis man, en hij is heus wel goed hoor, anders heeft hij niet 3 jaar bij feyenoord gespeelt en bij deze speler gaat het ook veel om de ervaring..
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

Je weet het maar nooit....misschien heeft Der Lothar die hij bij Partizan heeft getroffen hem wel het e.e.a. bijgeleerd...
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Deze is gratis man, en hij is heus wel goed hoor, anders heeft hij niet 3 jaar bij feyenoord gespeelt en bij deze speler gaat het ook veel om de ervaring..
Ik ben ook gratis. Als iemand gratis is, maakt hem toch niet ineens een betere voetballer van hem!


We moeten gewoon afwachten. Je kan hem pas oordelen over 8 wedstrijden.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Nee, maar het is een goeie voetballer...
Het is ook gedeeltelijk op arek's advies gegaan..
devito
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-04-2003 16:32
Locatie: Gorredijk

Bericht door devito »

Hoe kan het toch dat de afdankertjes van Ajax hier met groot onthaal binnengehaald worden en een oud-Feyenoorder bij voorbaat al wordt afgeschreven?

De club verkoopt (noodgedwongen) een speler die international is en weet binnen een week transfervrij een andere international voor die positie binnen te halen met ervaring! Los van de namen is dit natuurlijk een meesterzet van onze Riemer.

Nou verwacht ik niet meteen dat Rzasa de sterren van de hemel zal spelen bij Heerenveen, maar hij moet toch wel rust kunnen brengen op zijn positie en opbouwend is hij wel redelijk sterk. Ik vind dit van de beschikbare spelers (op voorhand) een goede keuze. Rzasa is transfervrij en tekent voor een jaar, het risico is dus niet bepaald groot. Als hij tegenvalt zijn we alleen een jaar salaris kwijt (+/- 400.000 euro?). Dan blijft er altijd nog geld over van de transfer van Edman en kunnen we in een noodgeval of bij een buitenkans altijd nog een andere linksback kopen. Het is echter de bedoeling dat Drost straks linksback wordt, dus mocht Rzasa tegenvallen zou ik gewoon Drost voor de leeuwen gooien.

Ik vind het trouwens wel merkwaardig dat hij is gehaald zonder dat hij ooit is bekeken de laatste 3 jaar.

Kunnen we trouwens niet net zo'n truc uithalen met Selakovic? Ik vind hem beneden elk niveau op links en op rechts is Yildrim veel beter. Ik zou zeggen verkopen die man, nu hij nog wat geld kan opbrengen en voor dat geld (en het geld voor Edman en Sibon) een goede linksbuiten aantrekken.[/u]
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Vind dit wel een goede aankoop heeft bij de graafschap goed gespeeld en ook bij feyenoord wel een goede periode gehad.
Oke stond veel ter discussie in rotterdam maar speelde daar ondanks dat wel veel wedstrijden.
Gewoon een goede aankoop die een kans verdiend.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

devito schreef:
Ik vind het trouwens wel merkwaardig dat hij is gehaald zonder dat hij ooit is bekeken de laatste 3 jaar.
.[/u]
Hoe weet jij dat hij nooit is bekeken? Ik denk dat ze al langer rekening hebben gehouden met een vertrek van Edman en zeker wel om hun heen gekeken hebben. Ze hebben vast wel geleerd van paniekaankopen van vroeger die zonder scouting gekocht zijn............(hoop ik)
Ik ben benieuwd wat hij kan en wil hem eerst zien spelen voordat ik een goed oordeel kan/wil geven, bovendien zijn er zeer weinig (betaalbare)alternatieven.
aardbeitje
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-06-2003 18:59

Bericht door aardbeitje »

hij is de laatste 3 jaar niet door heerenveen bekeken stond in de leeuwarder courant. op arek zijn advies is ie gekomen. maar ja als we arek moeten geloven
KingFoppe
Nieuw talent
Berichten: 109
Lid geworden op: 14-05-2003 09:06
Locatie: Utrecht

Bericht door KingFoppe »

Ik heb mijn mening inmiddels al iets genuanceerd, maar was uiterst teleurgesteld in de aankoop van Rasza.

Een paniekaankoop is het, maar te begrijpen vanuit het (beleids) oogpunt van de club. Supporters willen natuurlijk het liefst een speler die de club echt beter maakt en dat is Rasza niet.

Hij kan waarschijnlijk redelijk mee komen, maar daar kom je niet echt verder mee. Maar het is goed dat Jeroen nog een jaartje kan rijpen en volgend jaar hopsakee ....erin met die gast.
No retreat, No surrender!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Afbeelding

Waarom nou deze gast, was er geen andere optie of zoiets.
Iemand voor een jaar huren(John o'Brien) Bv. is toch het zelfde al Hem voor een jaar een contract aanbieden
Wij zijn Heerenveen.
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Alsof die O Brien wat is....die moest eigenlijk onder Wouters al vertrekken bij Ajaks
Zo......en nu weer gewoon 4e...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Qua ervaring en transfergeld is het een hele goede beslissing, maar toch ben ik er niet zo kapot van. Bij Feyenoord miste Rasza altijd de snelheid om een aanvaller goed uit te schakelen en hij had dus veel overtredingen nodig om zijn man in bedwang te houden. maar dan heb ik het over de UEFA cup duels. In de eredivisie zal Rasza wel zijn mannetje staan, maar ik ben bang voor de internationale duels.
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Bij Feyenoord miste Rasza altijd de snelheid om een aanvaller goed uit te schakelen en hij had dus veel overtredingen nodig om zijn man in bedwang te houden.
Hmmm.... ik meen mij te herinneren dat Edman ook redelijk wat kaarten voor zijn neus zag wapperen 8) . En hij is toch een goede verdediger. Dus ik denk niet dat dat echt heel erg is.

Geef die jongen toch eerst een kans voordat hij zo fel veroordeeld wordt. Natuurlijk kan je je twijfels hebben bij deze aankoop, maar volgens mij zijn er op dit forum ook weinig serieuze alternatieven genoemd. O'Brien? Die is vrij blessuregevoelig en heeft al een tijdje niet meer gespeeld. Bogarde? Ook met zijn naam leek een aantal supporters niet zo tevreden te zijn. Voor de rest heb ik hier eigenlijk niet zo veel anders gezien... dus misschien was dit niet eens zo'n hele slechte keus van de club. Er zijn, zoals gezegd, niet zo veel goed linksbuitens beschikbaar op korte termijn en voor weinig geld, en voor dit jonge team zou ervaring best wel eens belangrijk kunnen zijn. Die ervaring heeft Rzasa zeker, plus dat hij toch aardig moet kunnen voetballen als hij met Feyenoord de UEFA cup heeft gewonnen en daar ook regelmatig speelde. Verder blijft het natuurlijk afwachten wat hij Heerenveen gaat brengen, maar die negativiteit die hij bij voorbaat al over zich heen krijgt vind ik wat voorbarig.
ewoedski
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-06-2004 18:53
Locatie: Kollumerzwaag
Contacteer:

Bericht door ewoedski »

ik vraag me af hoe belangrijk ervaring is om goed te spelen in europa. volgens mij is de kwaliteit van een speler veel belangrijker. ik kwam terug van vakantie en las in krant (leeuwarder) dat rzasa de opvolger wordt van edman en verbaasde me toch wel over deze aankoop. ik denk niet dat hij het niveau van erik snel zal overtreffen, maar ik vind dat we wel even moeten wachten voor we daar echt over kunnen oordelen.

ik ben een paar weken terug naar een oefenwedstrijd geweest (tegen geel wit op ameland) waarin me vooral de gebroeders drost opvielen die na rust de backposities innamen. ik denk dat deze jongens zich sneller dan verwacht in het eerste zullen spelen. rzasa kan grote concurentie van jeroen verwachten. henrico moet bakatti en haarala nog voor zich dulden en zal het wat moelijker krijgen om zich in het eerste te spelen.
grtzzzzz Ewoedski the Master

Heerenveen kampioen 2005!!!
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Hij heeft een contract voor een jaar, dus kan ie zich weer in de kijker spelen. Ik ben persoonlijk voor het inpassen van eigen jeugd, en misschien gebeurt dan halverwege het seizoen ok wel, met Drost bijv.

Eerst maar efkes aanschouwen, als de HCE weer begint, dan kunnen we altijd nog gaan zeuren.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik vind inpassen van eigenjeugd eigenlijk ook geen probleem maar..
De selectie is al zo jong, met een jongen van 17 word dat niet veel beter..
Maar drostjes zullen vast dit seizoen wel eens hun kansje krijgen als extra slotje op de deur..
Het is beter voor ze dat ze nog ff wachten met in de basis staan van zulke jeugdige spelers..
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heerenveen mag Rzasa opstellen tegen Roda

17/8/2004 16:22

Tomasz Rzasa mag vanaf komend weekeinde voor SC Heerenveen in actie komen. De Pool kreeg dinsdag te horen dat hij speelgerechtigd is.
Rzasa moest zaterdag nog toekijken hoe Heerenveen het in Alkmaar opnam tegen AZ (1-1). De zeventienjarige Jeroen Drost nam zijn plek in.

Komende zaterdag kan Rzasa zijn debuut maken in het thuisduel met Roda JC. De 31-jarige oud-Feyenoorder maakte onlangs de overstap van Partizan Belgrado naar Heerenveen.
Dat is mooi nieuw's maar het blijkt wel dat jeroen een zeer waardige vervanger van rzasa is!
Plaats reactie