Klaas-Jan Huntelaar

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Onedayflyer » 06-08-2009 16:52

Volgens de LC levert het zo'n 112.000 euro op. Yme Kuiper heeft aangegeven dat er 0,75 procent van het transferbedrag wordt uitgekeerd aan Heerenveen.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 857
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor dekoning » 11-10-2009 10:16

En hij schijnt al weer weg te moeten:

AC Milan heeft nu al spijt van de komst van Klaas-Jan Huntelaar. De Italiaanse club is volgens de Corriere dello Sport van plan de spits in januari weer op de transferlijst te plaatsen.

Milan is slecht begonnen aan het nieuwe seizoen. De club wist in totaal pas zes keer te scoren in officiële duels. Huntelaar, die nog tot 2013 onder contract staat, maakte geen van die doelpunten.

Met de opbrengst van de transfer wil de Milanese club een nieuwe aanvaller aantrekken. Onder andere Roman Pavlyuchenko, Adriano, en Luca Toni zouden op het lijstje staan.
Bron: spitsnieuws.nl

Doordacht beleid hoor bij die grote clubs...
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Flying Tilster » 11-10-2009 10:41

De waan van de dag regeert momenteel bij veel clubs :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Voorstopper » 11-10-2009 10:47

Ik vind Huntelaar ook net niet van het kaliber wereldklasse. Huntelaar mist snelheid en creativiteit. Hij is enorm afhankelijk van zijn medespelers. En dan is het zeker bij een stroef draaiend Milan erg lastig je te profileren. Op dit moment moet je daar namelijk zelf ook het nodige kunnen creëren en je moet zo ongeveer elke bal raak schieten. Dat is wel wat anders als bij Ajax per wedstrijd 5/6 opgelegde mogelijkheden krijgen om te scoren.

Inmiddels vorderen de jaren ook voor hem, hij is nu een jaartje of 26/27, hij is het station talent voorbij. Het is zaak voor hem om nu een verstandige keuze te maken, mocht hij het bij Milan inderdaad niet redden. Allemaal leuk en aardig dat hij zijn zakken nu wat kan vullen, maar als speler wordt hij hier niet beter van. Hij kan beter gaan zoeken naar een elftal dat aanvallend voetbal speelt en veel aanvoer biedt voor de spits en misschien op een iets lager niveau (Duitsland? HSV? Spurs wordt ook genoemd, net als Villa).
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Skopperij » 13-10-2009 18:31

Ik vind Huntelaar een enorme domkop. Bij Real Madrid had 'ie niets te zoeken en bij AC Milan nog minder. Die jongen moet gewoon naar een goede Europese subtopper, waar hij lekker aan voetballen toekomt. Ik denk dan met name aan Wolfsburg. Ze zullen Grafite en Dzeko niet eeuwig kunnen houden. Bovendien verdien je daar tegenwoordig nog meer dan bij Milan en bij Wolfsburg zit het financieel en achter de schermen uitstekend. Je kunt beter bij een ploeg in opkomst zitten dan bij een vervallen bolwerk.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Flying Tilster » 14-10-2009 00:57

Huntelaar mist het voetballende vermogen. Hij is dodelijk in en rond de 16 van de tegenstander, maar meevoetballen is niet zijn sterktste punt. Daarom zal hij m.i. ook nooit 1e spits zijn/worden in het Nederlands Elftal.
Bij een goede middenmotor in de buitenlandse competitie zal hij beter tot zijn recht komen.

Maar ook bij Real heeft hij zijn doelpuntjes toch wel meegepikt. Maar een groot voetballer is het niet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Skopperij » 29-12-2009 17:28

Sportweek.nl:
'Ajax en Genua in de markt voor Huntelaar'

De Italiaanse website Sportmediaset meldt dat Ajax en Genua in de winterstop Klaas-Jan Huntelaar (foto) willen huren van AC Milan. De spits kwam in de eerste competitiehelft slechts tot twee doelpunten en speelt zelden een hele wedstrijd. Dat zal moeten veranderen, wil Huntelaar in aanmerking komen voor de WK-selectie.

De 26-jarige Huntelaar speelt pas sinds afgelopen zomer in Milaan. AC Milan moest zijn revanche worden na een mindere periode bij Real Madrid. Maar de voormalig topschutter van Ajax begon moeizaam en kwam weinig in het stuk voor. Alexandre Pato, Ronaldinho, Marco Borriello en Filippo Inzaghi lijken op dit moment hoger in de pikorde bij AC Milan te staan. Daardoor is een verhuur een steeds grotere optie.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Voorstopper » 29-12-2009 19:53

Als hij voor zekerheid gaat om mee te mogen naar het WK is Ajax natuurlijk een goede keuze. Na een half jaartje kan hij dan wel beslissen waar zijn toekomst ligt. Genua heeft volgens mij al aardig wat aardige spitsen rondlopen: Palacios, Crespo, Palladino en Floccari. Daar zal hij ook een vrij hevige strijd hebben om veel minuten te maken.

Al met al denk ik dat een (sub)topper in Duitsland het beste bij Klaas-Jan zou passen. Een club als Wolfsburg, hierboven al genoemd, zou perfect zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Eric » 29-12-2009 20:35

Ik denk dat hij te ijdel is om naar Ajax terug te keren. Zal wel zijn laatste redmiddel moeten worden wil hij dat doen.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Voorstopper » 29-12-2009 21:26

Overigens is Genua nu in gesprek met Suazo van Inter, dus de kans dat Huntelaar daarheen zal verkassen is miniem.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor André » 30-12-2009 09:10

Ik heb destijds ook nooit echt zijn keuzes begrepen. Ik schatte hem altijd in als een voetbaldier dat geld toch minder belangrijk vond. Dat hij destijds Stuttgart afwees en ging voor een kansloos avontuur in Italië bewijst mijn ongelijk. De Italiaanse competitie vind ik totaal niet bij hem passen. Hij moet lekker ballen in een ploeg die de intentie heeft te voetballen. Bij dergelijke ploegen is hij het beste uit de verf gekomen, spelers op de flanken die hem bedienen in de 16.

Persoonlijk had ik de hoop dat hij afgelopen zomer zou worden overgenomen door Arsenal. Om daar met Van Persie een tandem te vormen waar we met het NL elftal op kunnen bouwen. Al was het alleen maar om niet dat gestuntel van Dirk Kuijt als diepste spits te hoeven aangluren...

Wie weet meld Arsenal zich deze winter nog om hem te huren, dan kunnen Van Persie en Huntelaar nog net een maandje warmdraaien..
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor pieterpieter » 30-12-2009 10:50

Huntelaar is inderdaad volgens mij echt een voetbaldier. Of die keuzes van Real Madrid en AC Milan gebaseerd zijn op geld twijfel ik aan. Bij Real Madrid heeft hij het toch niet zo slecht gedaan met 8 goals in 20 competitiewedstrijden (waarvan maar een stuk of 12 in de basis gestart). Hierna de logische keuze gemaakt om weg te gaan (komst Benzema, Kaka, C. Ronaldo) terwijl Higuain een goed seizoen gedraaid had en Raul al jarenlang bewijst van grote waarde te zijn. Bovendien begon van Nistelrooij weer fit te worden.

Om toch nog een kans te krijgen op het allerhoogste niveau is hij naar AC Milan vertrokken, in de overtuiging dat hij dit niveau aan kan. Hier heeft hij in speeltijd nog geen echte kans gekregen, mede omdat de concurrentie hier ook groot is (Pato, Borriello, Inzaghi). Ik hoop dat Huntelaar een leuke club in de Premier League vindt (een Birmingham City of Fulham, mits ze 'm kunnen betalen) of toch naar Duitsland vertrekt, want bij AC Milan zal hij 1-2-3 niet een kans krijgen. Ze hebben die spits van jong Ghana gehaald en schijnen ook achter Dzeko aan te zitten.

Huntelaar zou inderdaad ook prima bij Arsenal passen, die op het moment Arshavin in de spits zetten, die veel te weinig ballen vasthoudt en eigenlijk een flankspeler is. Eduardo pakt ook zijn minuten, maar kan niet overtuigen. Vraag is of hij daar (met een fitte Van Persie) veel aan spelen toe zal komen. Arsenal speelt toch vaak een soort 4-5-1 met een sterk bezet, voetballend middenveld. Bovendien is de vraag natuurlijk of AC Milan hem wil verhuren.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Riverside » 30-12-2009 11:03

Jullie hadden natuurlijk allemaal een nee verkocht aan AC Milan. :lol:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor André » 30-12-2009 11:28

Ik persoonlijk wel ja. Heb helemaal niets met die club.
Maar goed denk eens na: je hebt het na omstandigheden redelijk gedaan in de poppenkast van Madrid. Door de koopwoede daar maar vooral ook door het feit dat hij een stuk minder is dan de andere spitsen die er rondlopen mag je verkassen. Dan moet je ervoor zorgen dat je het wél waard bent om voor een Europese topclub te kunnen spelen. Dat kun je doen door naar een andere Europese topclub te gaan (een gok) of je bij een iets mindere (Europese subtop, met een aanmerkelijk grotere kans op speeltijd) je weer in de kijker te spelen.

Met het WK in het achterhoofd zou ik dan voor meer 'zekerheid' kiezen. Klaas Jan en zaakwaarnemer dachten hier dus anders over en lijken daar straks de tol voor te moeten betalen.
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor pieterpieter » 30-12-2009 11:51

Achteraf is het inderdaad geen goede keuze geweest. Maar op het moment was het gewoon zaak om te vertrekken bij Real Madrid. Als je op dat moment denkt toch het topniveau aan te kunnen (wat mi niet zo heel raar gedacht was, bij Real Madrid had hij het toch aardig gedaan) is de keus voor AC Milan niet zo raar. Natuurlijk heb je bij een mindere club meer kans op speeltijd, maar Huntelaar is iemand die als voetballer het allerhoogste wil. Nu het bij Milan niet lijkt te werken is het inderdaad een logische keus om te vertrekken bij Milan. Maar ik vond op dat moment niet dat Huntelaar bij zijn keus voor Milan rekening moest houden met het WK en maar naar Stuttgart moest vertrekken.
Neemt niet weg dat hij eigenlijk in de winterstop moet vertrekken omdat hij bij Milan toch maar een heel kleine kans heeft op een basisplaats. Dan heeft hij met zijn 'mislukte' avonturen ook 'maar' een jaar 'verspild'.
Avatar gebruiker
pieterpieter
Basisspeler
 
Berichten: 744
Geregistreerd op: 19-10-2006 10:35

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Flying Tilster » 31-12-2009 00:56

André schreef:Ik persoonlijk wel ja. Heb helemaal niets met die club.


Als zo'n topclub zich voor je meldt, dan zeg je echt geen nee.
Maar hij had vantevoren kunnen weten dat hij weinig speelminuten zou kunnen krijgen. Hij "klaagt" nu dat Inzaghi nog voor hem in de rangorde zit. Maar dat lijkt mij meer dan logisch. "Pipo" scoort altijd en overal.. (als is het een irritant kloteventje die totaal niet kan mee voetballen)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Superfries88' » 08-06-2010 12:47

Ach, aan dat bericht zou ik eigenlijk geen enkele waarde hechten. Hou bijvoorbeeld de Wandelgang-berichten op Voetbalzone eens in de gaten en je zult de naam van Huntelaar regelmatig spotten. Zijn de laatste weken allerlei clubs met hem in verband gebracht.

Zelf wil hij overigens graag blijven, begrijp ik. Geef hem geen ongelijk. Dit is al zijn tweede buitenlandse topclub en je zal behoorlijk veel gezichtsverlies lijden als je nu alweer kapt. Wanneer het elders misgaat zal je bovendien wel eens definitief uit beeld kunnen verdwijnen.

Als Huntelaar vertrekt, dan zou ik een categorie lager gaan zitten wat betreft grootte van club. Dat is nog altijd zeer interessant. Tot die categorie reken ik bijvoorbeeld een Bayern München.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Beetle » 28-08-2010 14:26

Afbeelding


Wow! Als dat geen koningskoppel wordt! Huntelaar en Raul in de voorhoede naast elkaar.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Gekko » 28-08-2010 15:14

En dan is Van der Vaart nog in beeld voor het middenveld. Mooi trio is dat.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor oldtimer » 28-08-2010 17:02

Koningskoppel?
Voorlopig bakt Raul er bij Schalke helemaal niets van.
Huntelaar zie ik het ook bij deze club niet maken.
Hij is geen complete spits, mist daarvoor de nodige snelheid en een echte actie.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor 1983 » 28-08-2010 19:39

oldtimer schreef:Hij is geen complete spits, mist daarvoor de nodige snelheid en een echte actie.

Dat heb je in Duitsland als spits ook helemaal niet nodig. Kijk maar naar Klose. Huntelaar is wel een echte afmaker die vrijwel altijd op de juiste plaats staat. Ik denk dat hij daar veel gaat scoren. De Bundesliga is naar mijn mening ideaal voor hem.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor oldtimer » 29-08-2010 11:31

Superfries1983 schreef:
oldtimer schreef:Hij is geen complete spits, mist daarvoor de nodige snelheid en een echte actie.

Dat heb je in Duitsland als spits ook helemaal niet nodig. Kijk maar naar Klose. Huntelaar is wel een echte afmaker die vrijwel altijd op de juiste plaats staat. Ik denk dat hij daar veel gaat scoren. De Bundesliga is naar mijn mening ideaal voor hem.


Klose heeft het op het WK natuurlijk aardig gedaan.
Bij Bayern is het een compleet ander verhaal.
Daar blijkt hoe beperkt hij eigenlijk is ( wat ook geldt voor zijn collega Mario Gomez ).
Als hij wat meer kon dan op de goede plaats staan zou Van Gaal hem vaker gebruiken.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor 1983 » 29-08-2010 12:56

oldtimer schreef:Klose heeft het op het WK natuurlijk aardig gedaan.
Bij Bayern is het een compleet ander verhaal.
Daar blijkt hoe beperkt hij eigenlijk is ( wat ook geldt voor zijn collega Mario Gomez ).
Als hij wat meer kon dan op de goede plaats staan zou Van Gaal hem vaker gebruiken.

Dat ligt meer aan het spelletje dat Van Gaal speelt en wat hij van een spits verwacht. Bij Bremen rendeerde Klosse wel heel goed en in het Duitse elftal ook. Zelfde geldt voor Gomez bij Stuttgart. Van Gaal verwacht meer van een spits dan dat hij alleen een afmaker is. Daarom denk ik ook niet dat Van Gaal Huntelaar zou willen hebben. Bij Schalke waar Magath trainer is is dat heel anders. Ik denk dat Huntelaar bij Schalke minimaal aan de 20 goals of meer gaat komen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor ALS 26.000 » 01-09-2010 21:26

oldtimer schreef:Koningskoppel?
Voorlopig bakt Raul er bij Schalke helemaal niets van.
Huntelaar zie ik het ook bij deze club niet maken.
Hij is geen complete spits, mist daarvoor de nodige snelheid en een echte actie.


Op dit niveau zal Huntelaar zeker slagen.

Vangen wij trouwens nog een paar ton voor deze transfer?
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Superfries88' » 01-09-2010 21:44

ALS 26.000 schreef:Vangen wij trouwens nog een paar ton voor deze transfer?

Bij de transfer naar Milan kregen we naar verluidt 112.500 euro. Destijds bedroeg de transfersom vijftien miljoen euro geloof ik. Ik weet niet hoeveel Schalke nu echt voor hem zal betalen, maar het zal wel in de buurt van een ton komen schat ik zo.

Huntelaar heeft een goede move gedaan met Schalke. Achteraf gezien had hij na Ajax of anders Real Madrid al moeten kiezen voor een Duitse club, maar goed, ik snap best dat hij Europese topclubs boven een Duitse verkiest. Toch denk ik dat hij in Duitsland (waar er vaak veel goals vallen) wel kan gaan vlammen en wie weet kan hij via Schalke nog eens een stap hogerop weer proberen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Voorstopper » 03-09-2010 19:24

Ook ik denk dat The Hunter bij Schalke wel de nodige goals zal gaan maken. De Bundesliga vind ik echt een perfecte competitie voor hem om zich door te ontwikkelen.

Maar dat Schalke heeft nu wel een trage aanval. Koningskoppel of niet, ze zijn allebei niet de snelste. Toch zou Raul met zijn geslepenheid Hunter aardig vaak in stelling moeten kunnen brengen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Superfries88' » 19-09-2010 19:20

Huntelaar maakte vanavond zijn eerste Schalke-treffer. Ook nog eens in de derby tegen Dortmund. Helaas voor hem betrof het slechts de 1-3, waardoor Schalke puntloos onderaan blijft bungelen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor Gekko » 22-09-2010 09:47

Hij kreeg in Bild een 6, hetgeen in de Duitse systematiek (van een 1 tot een 6) het laagst mogelijke cijfer is.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor 1983 » 22-09-2010 21:43

Hij heeft de winnende, de 1-2, gemaakt vlak voor tijd uit tegen Freiburg. Bovendien zorgde hij voor een assist bij de 0-1.
Hij gaat het heus wel redden daar als ze maar een beetje geduld met hem hebben.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Klaas Jan Huntelaar

Berichtdoor oldtimer » 23-09-2010 10:42

Superfries1983 schreef:Hij heeft de winnende, de 1-2, gemaakt vlak voor tijd uit tegen Freiburg. Bovendien zorgde hij voor een assist bij de 0-1.
Hij gaat het heus wel redden daar als ze maar een beetje geduld met hem hebben.


Tja, ik lijk me toch enigszins in hem te gaan vergissen.
Al spijt me dat niet echt, natuurlijk.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten