Antonio "Quito" Correia

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

feanfan18
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-08-2004 17:35
Locatie: heerenveen

Bericht door feanfan18 »

tja quito heeft zijn tijd toch gehad bij heerenveen denk ik en terecht??? we zullen zien QUITO MAAK ZE GEK (OLE OLE)
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Cybertroy schrijft: ik wilde niet racistisch overkomen. En in dezelfde zin schrijft hij :
"maar de mentaliteit van de MEESTE LICHT/DONKER getinte MEDElanders is beneden pijl"

Zo, hoeveel van oorsprong zwarte nederlanders zouden er zijn ? Surinamers, Antillianen, Indonesiers, Molukkers en dan het hele scala van als vluchteling geaccepteerde asielzoekers. En Cybertroy weet te melden dat van de meeste van die mensen de mentaliteit beneden peil is.
Schrijf dan niet dat je niet racistisch wil overkomen, schrijf dan dat je wat dit soort zaken betreft gewoon dom bent. Want voetballers zijn niet anders dan andere mensen, en als je zo over gekleurde voetballers denkt, denk je ook zo over de andere gekleurde mensen.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik wil niet rascistisch overkomen maar ik vind dat de mentaliteit van sommige blanken beneden peil. (korte "ei".)
Wéér uit!!!!
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Niemand had het over racisme, daarom doe je maar net of je daarvan wordt beschuldigd Cybertroy? Houd het gewoon even bij de kwestie Quito.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

De meningen zijn dacht ik wel duidelijk, de helft vindt dat onze avontuurlijke vriend mag blijven, de helft vindt dat hij een schande is en weg moet.

Maar heeft de club al een stelling ingenomen?
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Bij dat verhaal sluit ik me helemaal aan (wat ook blijkt uit een eerdere post). Het is nu aan Heerenveen om het "vriendelijke, positieve, sociale" imago te bewijzen en deze jongen niet te laten vallen. Fouten maken is menselijk, je moet ervan leren en ik denk dat dat leren wel gebeurt is bij Quito.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Vind ook dat Quito tweede kans moet krijgen. Getalenteerd mannetje. Stal 'em een seizoen bij Cambuur of zo en kijk na dat jaar weer verder.
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Mooie column Jaap F.
Ben het wel met je eens. Quito verdient een 2e kans!
Petter Hansson, rots in de branding.
Feanster VIkInG
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-07-2004 20:36
Locatie: OudeHaske
Contacteer:

Bericht door Feanster VIkInG »

Jah indd Talent en dan ook nog een linksbuiten verhuur m en pluk dan de vruchten af
want hij kan t egt wel :) :P
Keep Up The Anthem,
Blue and White VikingS
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Heb het al eerder gezegd, maar dan nog maar even. Kito verdient wat mij betreft geen kans meer!! Heeft het vertrouwen heel erg geschaad van het bestuur, trainers en spelers. Het zal echter nooit een topper worden, dus hem hoeven we niet te houden. Af en toe een leuke wedstrijd zegt mij niet zoveel. Goed voetballen heeft ook te maken met je sociale gedrag, je instelling etc. Dat is bij hem ver te zoeken. Je kan zoiets wel willen veranderen, maar dat gaat heel moeilijk, vandaar dat de SC er ook geen tijd meer in wil steken!!!! Ook al heeft hij veel mee gemaakt, dit is de waarheid!!!
Gebruikersavatar
Megafred
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 25-02-2004 22:39

Bericht door Megafred »

Het kan niet zo zijn dat Quito een nieuwe kans moet krijgen omdat hij een goede speler is zoals somige zeggen, dat ruikt naar eigen belang en daar moet Heerenveen niet aan beginnen. Deze jongen heeft vorig seisoen de kans gehad om te laten zien dat hij op dit podium kan acteren, maar naar mijn mening heeft hij maar een paar wedstrijden gespeelt en het niet altijd goed gedaan. Als je dan een beetje persoonlijk bezit of karakter hebt dan haal je niet uit wat hij nu gedaan heeft. Nee laat hij maar lekker opzoek gaan naar een andere club en hopen dat hij hier van gaat leren. :idea:
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Schitterende column Jaap. Ben het volledig met je eens.

Ik verbaas me erover dat een aantal forumleden hier het gedrag van Kito doortrekt naar andere Afrikaanse/gekleurde spelers en een oordeel uitspreekt over hen. Dat sommigen het hierbij hebben over 'sommige Afrikanen' en anderen over 'alle Afrikanen' komt bij mij op hetzelfde neer. Denk toch eens na! Wie geeft je het recht om op basis van het gedrag van 1 persoon (Kito in dit geval, en dan nog met allerlei speciale omstandigheden) een oordeel uit te spreken over een grote groep mensen die je helemaal niet kent? Andersom doe je dat toch ook niet. Of vinden jullie de mentaliteit van ALLE blanke supporters (inclusief jezelf) ook beneden alle peil als 5 hooligans in pakweg Amsterdam Noord auto's in de fik steken? Moet ik nog aan het treinincident herinneren? Zou je het terecht vinden als op basis daarvan ALLE Heerenveensupporters als vernielers bekend zouden staan? Ik denk dat jullie in deze gevallen zwaar beledigd zouden zijn als er gegeneraliseerd zou worden. Doe dat dan zelf ook niet!

Ik ben echt teleurgesteld in de ondoordachte en kortzichtige visies van een aantal mensen hier.
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Ben het volledig eens met Jaap deze jongen verdient een kans.
Wat hij meegemaakt heeft daar kunnen wij niet over oordelen want dat is niet voor je te zien cq te voelen als je het niet meegemaakt hebt.
Nou zullen een aantal zeggen van hij heeft een kans gehad maar stel je zelf eens voor je hebt weinig tot niks gehad en men belooft je bergen als dit dan vaak herhaald word dan ga je dit geloven en hopen op een gouden toekomst.
Natuurlijk wil ik het niet goed praten iedereen moet zich aan de regels houden maar een jaar verhuren en na de winterstop of volgend seizoen er weer bij nemen is genoeg.
Er is al zoveel geinvesteerd in die jongen dat gooi je niet zomaar weg.
De club word er slechter van en de persoon kito zal ook nog eens dieper in zichzelf wegzakken dus als er niet verder gegaan word met de speler zullen er alleen maar verliezers zijn.
Zino
Nieuw talent
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-10-2003 02:15

Bericht door Zino »

Ik vraag me af hoe iedereen hier had gereageerd als het Kito wel gelukt was om in Portugal aan de bak te komen. Dan had hij een lange neus getrokken naar HV en zijn supporters. Nu is ie op de bek gegaan en komt ie met hangende pootjes terug. Hij heeft een trieste jeugd achter de rug (geen discussie over) maar heeft het geluk dat hij aardig een balletje kan trappen anders had onze "humane" minister Verdonk hem zonder pardon op het vliegtuig naar huis gezet en had niemand daar wakker van gelegen. Nu is hij een speler van HV en heeft iedereen medelijden met hem terwijl er meer van zulke schrijndende gevallen in AZC's zitten maar dat zijn "slechts" asielzoekers.

En laten we eerlijk zijn HV is nou niet bepaald gelukkig geweest met zijn Nigeriaanse spelers. De cultuurverschillen zijn enorm. En daar is niks discriminerends mee bedoeld want klootzakken zijn er in allerlei kleuren en in alle landen :!:
Het probleem van sommige jeugdige spelers tegenwoordig is dat ze te snel teveel geld krijgen, er te weinig voor teruggeven en te weinig geduld hebben en dan gelijk hun geluk ergens anders gaan beproeven.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij verdient in mijn ogen geen tweede kans meer. Hij wilde naar een andere club en heeft die niet gevonden en dan moet hij nu maar doorzoeken. Ik had de meningen wel eens willen horen als het een Nederlandse speler was geweest. Vanwege zijn verleden en omdat dat veel medelijden opwekt kan hij dit maar doen en moet Heerenveen dit maar door de vingers zien. Dat Quito zo naief is zorgt er nu voor dat hij een eventule mooie toekomt bij Heerenveen weggooit en daar is hij zelf verantwoordelijk voor en daar heb ik geen mededogen mee! Deze hele situatie zou eens moeten bekeken worden uit het perspectief als mens en niet uit kleur of ras of verleden. Wij zouden ook niet ongestraft anderhalve maand bij de baas weg kunnen blijven.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Je kan Quito niet zonder zijn verleden zien en een vergelijking met Nederlandse spelers kan volgens mij dan ook niet gemaakt worden. Iedereen in Nederland heeft een opvoeding gehad ,alhoewel je bij sommigen, niet specifiek op bepaalde personen gericht :wink: , daar ernstig aan kan twijfelen. Tijdens deze opvoeding heb je bepaalde, westerse, normen en waarden geleerd. Bij Quito is dat niet het geval dat is duidelijk.
Dit houdt niet in dat hij zomaar alles kan doen en laten wat hij wil maar het verleden van Quito is in mijn ogen zeer zeker een verzachtende omstandigheid. Juist nu moet je deze mensen helpen en niet laten vallen. Geef hem hoop voor de toekomst want dat is wat Quito en alle eerder genoemde anonieme asielzoekers nodig hebben.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Was Heerenveen een maatschappelijke instelling geweest dan was ik het totaal met je eens geweest, maar helaas is sc Heerenveen een bedrijf en moet het dus ook op de portemonnee letten.

Wat Quito gedaan heeft is verkeerd, maar gezien zijn achtergrond niet totaal onbegrijpelijk. Maar een voetbalclub hoeft hier geen rekening mee te houden en in (financieel) toch al niet al te ruime tijden vindt ik dat het de club niet aangerekend mag worden wanneer ze besluiten dat de relatie Quito-sc Heerenveen voltooid verleden tijd is. Ik zou (wanneer ik voorzitter was) de jongen ook op straat hebben gezet, je kunt als club moeilijk een personeelsbestand bijhouden op basis van sympathie, want waar trek je dan de lijn.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Het is natuurlijk wel zo dat we eigenlijk geen linksbuiten binnen onze selectie hebben. Ja, een 18 jarige huurling van Anderlecht, maar verders nix.
Mocht het zo zijn dat vriend Kito, Quito of Correia nu wel eens dit seizoen doorbreekt, dan zijn we de komende jaren ook nog eens van dit probleem verlost!!

Gooi jullie principe's eens aan de kant en gun deze jongen de voordeel van de twiefel!!

KITO MAAKT ZE GEK, OLÉ OLÉ!!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ben het helemaal eens met Heerenveen Rules, domme fout van Quito, hij wilde weg, laat hem maar gaan ook.
Ik weet bijna zeker dat Verbeek geen plaats voor zo,n figuur heeft.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Draagt ene Kolk ook niet weer het blauw-wit-rood van Heerenveen op dit moment? En was iedereen er ook niet vanuit gegaan dat ene Denneboom terug zou keren op het Heerenveen nest? En dat terwijl beide mannen opgemerkt hadden liever te stoppen met voetballen dan terug te keren naar Heerenveen!! Dat vind ik nog veel meer de club afvallen. De meningen over Antonio zijn verdeeld, maar ik sluit me aan bij de column van Jaap. Je hebt geïnvesteerd in die jongen, gooi dit niet zomaar weg. De weinige keren dat Kito speelde deed hij het wél goed, zo goed dat hij 3 keer man van de wedstrijd werd. Dit wordt jammer genoeg snel door menigeen vergeten! En bovendien is de selectie niet doorspekt van goede linksbuitens dus ik zou er nog maar eens goed over nadenken.


:lol: Gjin bestean sûnder ús Hearrenfean!! :lol:
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Net geplukt van abelenstra.com
Hij ws nog maar net weer boven water en nu is Antonio 'Kito' Correia alweer vertrokken. De aanvaller beproeft zijn geluk nu in Qatar.

De Leeuwarder Courant meldt dat Kito probeert om een contract af te dwingen bij een van de topclubs in Qatar. Kito vertrok woensdag naar de olie-staat, waar de voorbereiding op de nieuwe competitie in volle gang is. Bij SC Heerenveen is de aanvaller niet meer welkom. Hij liet drie weken lang niets van zich horen, omdat hij verwachtte bij een andere club aan de slag te kunnen. Toen dat niet lukte, keerde hij berouwvol terug naar Fryslân. Het contract van Kito met SC Heerenveen loopt nog een jaar door, maar zal worden ontbonden.
Lijkt erop dat de club Quito geen 2e kans geeft.
feanfan18
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 08-08-2004 17:35
Locatie: heerenveen

Bericht door feanfan18 »

hij kon daar het land niet in met zijn paspoort, maar mijn mening blijft toch het zelfde het blijft een redelijke voetballer maar in mijn ogen kan ie weg!!. Ik zou trouwens hetzelfde gezegd hebben als het iemand anders was want wat ie heeft gedaan dat kan in mijn ogen gewoon niet.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Geen SC Heerenveen, Benfica, Qatar en Helmond Sport voor Antonio 'Kito' Correia. De Angelose aanvaller dreigt nu door te breken bij FC Groningen.

Kito trainde sinds deze week mee met de beloften van FC Groningen. Vrijdag werd hij echter overgeheveld naar de eerste selectie van trainer Ron Jans. SC Heerenveen wil geen gebruik meer maken van de Kito, omdat hij niet kwam opdagen bij de eerste trainingen van dit seizoen. De aanvaller probeerde daarna aan de slag te raken in Qatar, maar kwam het land niet in omdat hij op een vluchtelingen-paspoort reisde. De belangstelling van Helmond Sport werd tot nu toe niet echt concreet, ook al omdat de speler zelf liever niet in de Eerste Divisie wil spelen.
Bron : Abelenstra.com
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Las net op teletekst dat Kito op proef is bij de BVO Emmen
Hoop dat hij eindelijk een club krijgt ondanks de fout die hij hier gemaakt heeft
Jonas van den Andel
Nieuw talent
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-11-2003 12:51

Bericht door Jonas van den Andel »

Uit het Dagblad van het Noorden:

Correia op amateurbasis naar Emmen

Martin Messing

emmen - Willem van Hanegem liet zich als voetbalanalyticus van Canal+ ooit bijzonder lovend uit over Antonio Correia, bijnaam 'Kito'. ''Dat soort gasten moet je gewoon op hun gevoel laten spelen. Dan zijn ze gevaarlijk'', sprak De Kromme op de betaalzender. Vrijdagavond in het thuisduel tegen Excelsior kunnen de supporters van Emmen met eigen ogen de kwaliteiten van de Angolese aanvaller aanschouwen.

Antonio Correia komt de rest van het seizoen uit op amateurbasis voor de bvo Emmen. Voor de twee seizoenen daarop zal hij als contractspeler op de loonlijst van de club komen te staan. 'Kito' was de afgelopen week al als proefspeler actief op de Meerdijk en in die periode maakte hij indruk op zijn medespelers en de technische staf.

''Ik ben enorm blij met hem'', laat trainer Jan Olde Riekerink weten, ''hij is een typisch voorbeeld van een intuïtiespeler. Iemand die van niets iets kan maken. Je zag het de afgelopen dagen al op de training: iedereen dekte hem heel ruim. Want van tevoren is moeilijk in te schatten wat hij gaat doen. Hij is explosief, technisch vaardig, creatief en fantastisch in de balaannames. Ik vind het bovendien een pluspunt dat hij het eerste seizoen echt in zichzelf wil investeren.''

Antonio Correia is een jongen met een verhaal. Hij vluchtte in 1999 uit het door burgeroorlog verscheurde Angola naar Nederland. Bij amateurclub Be Quick'28 in Zwolle speelde hij zich in de kijker van de scouts van SC Heerenveen. De entree bij de Friese club was veelbelovend. Zo speelde hij eind augustus 2003 de sterren van de hemel tegen Feyenoord. Daarna werd het stiller rond het talent. Ziektes en blessures teisterden hem en tot overmaat van ramp liet hij zich het hoofd op hol brengen door louche voetbalmakelaars. Zij beloofden 'Kito' tijdens het EK in Portugal gouden bergen. Er kwam helemaal niets van terecht.

Op z'n plek

Correia meldde zich na een doelloos avontuur van bijna zes weken weer bij SC Heerenveen, maar daar bleef de deur gesloten. Na meerdere proefstages -ondermeer bij FC Groningen- streek de vleugelspits vorige week neer in Emmen. Daar is Antonio Correia, die aanstaande vrijdag zijn 21ste verjaardag viert, tijdelijk ingetrokken bij zijn nieuwe ploegmaat en landgenoot Marcio Junquiera.

Jan Olde Riekerink: ''Natuurlijk ken ik zijn voorgeschiedenis en zijn mentale problemen, zoals die bij SC Heerenveen aan het licht zijn gekomen. Maar ik denk dat 'Kito' bij ons is. Hij verdient een tweede kans.''


Paspoort

Naam: Antonio Correia.

Bijnaam: Kito.

Geboortedatum: 22 oktober 1983.

Geboorteplaats: Careira de Firo, Angola.

Nationaliteit: Nederland.

Loopbaan: 2002-2004: SC Heerenveen, 14 competitieduels, 0 doelpunten.
My name is Jonas!!
Assuh for scH
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-09-2004 12:59
Locatie: Assen

Bericht door Assuh for scH »

Emmen legt Antonio Correia vast
18-10-2004


Antonio Correia - hij wordt aanstaande vrijdag 21 jaar - debuteerde op 26 april 2003 voor SC Heerenveen in de eredivisier. Hij mocht in de thuiswedstrijd tegen Vitesse in de 73e minuut invallen voor Samaras. In het afgelopen seizoen leek de in het Angolese Careira de Firo geboren Correia door te breken. Hij stond in de eerste competitiewedstrijd tegen Feyenoord (1-0 winst SC Heerenveen) in de basis en werd geprezen als 'uitblinker en smaakmaker.' Hij speelde uiteindelijk in het seizoen 2003/04 dertien competitieduels voor de Friezen waarvan hij er zeven in de basis stond. Daarnaast trad hij twee maal in de Intertoto plus drie keer in de Amstel Cup op. In het bekerduel tegen AZ scoorde hij zijn enige doelpunt tot nu toe in het betaalde voetbal. Na afgelopen zomer liet de Friese club hem echter gaan.
Antonio Correia zal de rest van het seizoen als amateur voor Emmen gaan spelen. De daaropvolgende twee seizoenen krijgt hij een contract.


Bron: http://www.bvoemmen.nl


Dus geen groot geld in de Emiraten of Portugal, maar op amateurbasis bij een eerste divisieclub!!!
bonjovi
Jeugdspeler
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-07-2004 22:34

Bericht door bonjovi »

Komt ie tenminste weer aan spelen toe. Hoop voor hem, dat het hem goed gaat en we zullen volgens mij nog zeker van hem horen.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Correia zorgt ook in Emmen voor problemen

3/2/2005 11:07

Bij Emmen zitten ze er danig mee in hun maag: Antonio Correia, kortweg Kito is weer eens zoek. 'Dit kunnen we niet tolereren.'
Kito had met toestemming van de club enkele dagen vrij gekregen. Dat hij daardoor de wedstrijd met FC Zwolle zou missen, was ingecalculeerd. De oud-speler van SC Heerenveen is echter nog steeds niet terug, waardoor hij ook het duel met Eindhoven zal gaan missen. 'Er ligt dus duidelijk een probleem, dit kunnen we niet tolereren', aldus Emmen-directeur Ronald Lubbers in het DvhN.

Naar verluidt was Correia in Angela, om privé-problemen van zijn vriendin op te lossen. Punt is evenwel dat hij - als vluchteling - Angola niet eens inmag. Volgens Lubbers zit de speler ook niet in Angela, maar in Portugal. 'Hij is ook niet zoek. We hebben dagelijks contact met hem.'

Het is niet voor het eerst dat Correia voor problemen zorgt. Ook in Friesland was hij al eens zoek, maar liefst zes weken. Hij bevond zich toen in Portugal waar voetbalmakelaars hem het hoofd op hol brachten. Toen Correia daarop onverichterzake terugkeerde bij Heerenveen, werd hij ontslagen.

bron: VI.nl
Net fan dat benaude!
Plaats reactie