Antonio "Quito" Correia

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

JD
Invaller
Berichten: 398
Lid geworden op: 18-12-2003 19:15

Bericht door JD »

Kito/Quito/Correia
tegenwoordig heeft hij er alweer een naam bij...
Eerste divisionist heeft concrete interesse in Antonio Correiro
:shock: (van de fansite zelf...)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Friesland 1 schreef: :urgs: Dat is een Nederlander (Groningen), ik zou eerder Hans Vonk als voorbeeld nemen die komt uit Zuid-Afrika (Alberton). :blbl:

Een andere afrikaanse voetballer, die spoorloos was, bleek ziek op bed te liggen. Ik weet niet hoe dat bij Kito is, misschien is hij ook ziek.:?:
Bakkati heeft 2 nationaliteiten, net als Hans Vonk
Lang leve het censuur
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

en net als ik fries/nederlander...
KNOPPER
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 04-06-2003 16:32
Locatie: Damwoude
Contacteer:

Bericht door KNOPPER »

weg kito = weg gezeik! :D
Sorry maarre sorry sorry maarre zei je wat tegen mij?
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Weg Knopper=weg laag niveau.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Weg Roelof de vries = weg dom gelul
Lang leve het censuur
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Antonio 'Kito' Correia meldt zich woensdag weer in Heerenveen. De aanvaller was lang spoorloos, maar heeft nu telefonisch contact gehad met zaakwaarnemer Rob Groener. Dat gebeurde vanuit Angola.

Later meer
Bron..www.abelenstra.com
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Roelof, ik verdedig ze juist op dat moment! En nee, niet alle marokkanen zijn kut, maar in verhouding wel een hoop. :wink: Wat een gelul om Kito, die jongen heeft nog niks laten zien en wij maken nu al een heibel om die jongen, kom op zeg. Die jongen had gewoon moeten bellen, klaar. En als hij nu verhuurd wordt aan Helmond Sport vind ik het prima! Liever nog aan een eredivisieclub als De Graafschap, Fc Groningen of een andere club uit de onderste regionen.
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Weg Cross = weg Cross. :mrgreen:
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

En nee, niet alle marokkanen zijn kut, maar in verhouding wel een hoop.
In verhouding tot wat ? In verhouding tot Tuniesiers, in verhouding tot Algerijnen, in verhouding tot Jemenieten ? Of bedoel je in verhouding tot Nederlanders ? Ja, die zijn natuurlijk, in verhouding tot Marokkanen, bepaald niet kut. Nee, die zijn, een hele hoop tenminste, wel geweldig.
Dit topic zou naar mijn idee gesloten moeten worden, want het is een vrijplaats geworden voor een aantal mensen om hun discriminatoire ideeën te spuien.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Zullen we eerst even wachten of onze 'vriend' echt terugkomt. 3 dagen in afrikaanse termen kan wel een week nederlandse tijd zijn :wink:
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Is er al wat bekend??

Hahahahaha, leuke discussie!! dat ga ik morgen eens ff bestuderen!! :lol:
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Is Quito al weer in Nederland ??

Ik heb er niks meer van gehoord.
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Heerenveen haalt Calincov voor Correia

22/7/2004 23:50

Antonio Correia heeft het verbruid bij de leiding van SC Heerenveen, dat voor de Angolees in Denis Calincov een vervanger heeft aangetrokken.
Calincov ( 18 ) wordt voor één jaar gehuurd van Anderlecht. SC Heerenveen bedong een optie tot koop. Met de Moldavische spits zijn al afspraken gemaakt over een contract voor nog drie jaar. Calincov moet de medische keuring nog doorstaan en wacht ook op een werkvergunning.

'Zijn fysiek is nog niet optimaal, maar hij heeft een aardige passeerbeweging en scorend vermogen. Echt een jongen die stijf aan de linkerkant kan spelen', zei trainer Gert-Jan Verbeek deze week in Voetbal International.

Calincov is de vervanger van Antonio Correia, die in de eerste twee weken van de voorbereiding niets van zich liet horen. De Angolese aanvaller zou op zoek zijn naar een club in Portugal. De aanvaller is in ieder geval niet meer welkom in Heerenveen.
Bron: VI
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2457
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Is er nog wat nieuws omtrent "quito" ?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de mensen nu nog steeds zo mild gestemd zijn over het wegblijven van Quito :|
D!£HÀ®Ð
Jeugdspeler
Berichten: 49
Lid geworden op: 09-08-2003 11:14

Bericht door D!£HÀ®Ð »

Kito is terug in Heerenveen

Antonio 'Kito'Correia is weer terug in Heerenveen. Kito vertrok in juni voor een vakantie naar Portugal en kwam daarna niet meer opdagen bij de training van zijn wergever SC Heerenveen. De Leeuwarder Courant sprak met de speler, zijn vertrouwenspersoon en zijn zaakwaarnemer.


bron: abelenstra.com
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Correia berooid en gestresst terug in Heerenveen
HEERENVEEN - Na een zwerftocht van anderhalve maand is de Angolese voetballer Antonio Correia teruggekeerd bij zijn werkgever SC Heerenveen. Berooid, gestresst en in de wetenschap dat hij zijn krediet bij zijn club volledig heeft verspeeld.
In juni vertrok 'Kito', zoals zijn bijnaam luidt, naar Portugal voor een vakantie. Hij zou er EK-wedstrijden bijwonen, maar heeft geen stadion van binnen gezien. Hij kwam in aanraking met makelaars van twijfelachtige allooi, die hem gouden bergen beloofden.

Benfica zou interesse in hem hebben, maar Correia heeft geen enkel gesprek met de club gevoerd. Een Afrikaanse club werd hem in het vooruitzicht gesteld en toen dat ook niks werd zou er in Duitsland grote belangstelling voor hem bestaan.

Pas vorige week nam de tot dan toe onvindbare Correia weer contact op met zijn Nederlandse zakenbehartiger Rob Groener. Die regelde en betaalde de terugtocht naar Nederland. In Heerenveen komt hij nu weer op adem. Clubbegeleider Leen van der Lee heeft zich over 'Kito' ontfermd.

De Angolese voetballer schaamt zich diep. ,,Ik heb dikke fouten gemaakt'', zegt hij berouwvol. Groener zoekt nu naar een nieuwe club.

bron: leeuwarder courant
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hoe lang liep/loopt zijn contract nog door? Of is dat al verscheurd? Krijgt Heerenveen nog een vergoeding voor de opleidingskosten?
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Tsja de invloed van verkeerde mensen op een speler uit Afrika is blijkbaar erg groot.Wanneer je gevoelig bent voor dit soort makelaars en de gouden bergen die ze beloven dan kom je dus vaak van de koude kermis terug.

Toch zou het Heerenveen sieren dat ze hem een jaar verhuren,volgens het plan van begin dit seizoen, zodat hij beter en sterker kan worden. Wellicht kan hij dan komend seizoen teruggehaald worden, Quito is toch een speler met speciale kwaliteiten waarvoor je naar het stadion komt, en iedereen heeft het erover dat we een goede linksbuiten nodig hebben. Ik blijf erbij dat met name de achtergrond van Quito een uitzonderlijke factor is die een groot gedeelte van zijn gedrag bepaald. Wat als een paal boven water staat is dat hij fout geweest is, maar niemand is foutloos of perfect.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Wat is die jongen ongelovelijk naïef, maar als je fouten maakt moet je ook de consequenties nemen. Ik zou het Heerenveen niet aanrekenen wanneer ze niks meer met Quito te maken zouden willen hebben. Heerenveen heeft veel voor de jongen betekend, maar van zijn kant ben ik een teleurgesteld over de loyaliteit.
holy foppe
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 26-09-2003 15:17

Bericht door holy foppe »

Toen ik hem in het begin zag spelen voor Heerenveen was ik toch zeer onder de indruk van hem er gebeurde gewoon wat in het stadion. Hij is nu wel erg dom geweest maar laat hem anders in het beloftenteam spelen. Hij heeft zijn krediet wel helemaal verspeeld maar geef hem de kans om weer wat op te bouwen. Hij is bij heerenveen altijd goed begeleid met zijn ( waarschijnlijk traumatische ervaringen) en zal dit niet snel bij een andere club vinden. Daar verpieterd hij helemaal denk ik.
Hij heeft hier nu wel erg van geleerd.
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Wat is die jongen ongelovelijk naïef, maar als je fouten maakt moet je ook de consequenties nemen. Ik zou het Heerenveen niet aanrekenen wanneer ze niks meer met Quito te maken zouden willen hebben.
En ik ben juist blij dat er nog zoiets als 'vergeving' of 'medeleven' bestaat. Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt, maar ik vind niet dat je hem daarom zomaar kan laten vallen. Juist nu niet. Hij zegt dat hij spijt heeft en ervan geleerd heeft en (hoewel je altijd moet afwachten hoeveel die woorden betekenen) ik geloof dat hij het meent. Zo'n fout zal hij niet snel opnieuw maken. Vergeet niet dat hij erg jong is en al veel heeft meegemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat een jongen die uit een arm en verwoest land komt in de war raakt door gewiekste zakenlui die hem gouden bergen beloven. Zoiets heeft hij natuurlijk nog nooit meegemaakt en hij zal er (in tegenstelling tot westerse voetballers, denk ik) misschien niet eens echt van hebben geweten dat dit soort mensen bestonden. Dat kun je naief noemen, en het blijft natuurlijk een fout van zijn kant, maar ik denk dat er bij hem meerdere factoren meespelen waardoor hij toch ook als slachtoffer gezien kan worden. En daarom hoop ik dat de club zo veel mogelijk zal meewerken om hem een plekje te geven - bij Heerenveen of ergens anders, maar in ieder geval ergens waar hij toekomst heeft.
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Ik vind het allemaal erg dom van Quito en dus ook naief. Heerenveen heeft deze jongen zoveel vertrouwen gegeven en alles voor hem gedaan. Dan kan er nog zoveel gebeurd zijn, deze fout had hij nooit mogen maken!!! Hij heeft bij mij in ieder geval zijn krediet verspeeld. Ik begrijp gerust dat deze jongen een moeilijke jeugd heeft gehad, maar dat doet in dit geval niet meer terzake. Een jaar verhuren lijkt me een goede mogelijkheid en dan maar eens kijken wat er gebeurt. Ik ben echter bang dat over een paar jaar niemand meer weet wie Quito is. Het gaat precies dezelfde kant op als Ebiede, al kun je beide situaties niet helemaal met elkaar vergelijken.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Romy schreef: En ik ben juist blij dat er nog zoiets als 'vergeving' of 'medeleven' bestaat. Natuurlijk heeft hij fouten gemaakt, maar ik vind niet dat je hem daarom zomaar kan laten vallen. Juist nu niet. Hij zegt dat hij spijt heeft en ervan geleerd heeft en (hoewel je altijd moet afwachten hoeveel die woorden betekenen) ik geloof dat hij het meent. Zo'n fout zal hij niet snel opnieuw maken. Vergeet niet dat hij erg jong is en al veel heeft meegemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat een jongen die uit een arm en verwoest land komt in de war raakt door gewiekste zakenlui die hem gouden bergen beloven. Zoiets heeft hij natuurlijk nog nooit meegemaakt en hij zal er (in tegenstelling tot westerse voetballers, denk ik) misschien niet eens echt van hebben geweten dat dit soort mensen bestonden. Dat kun je naief noemen, en het blijft natuurlijk een fout van zijn kant, maar ik denk dat er bij hem meerdere factoren meespelen waardoor hij toch ook als slachtoffer gezien kan worden. En daarom hoop ik dat de club zo veel mogelijk zal meewerken om hem een plekje te geven - bij Heerenveen of ergens anders, maar in ieder geval ergens waar hij toekomst heeft.
Ik ben het met je eens dat het van Heerenveen erg 'chique' zou zijn wanneer ze zich nog zouden ontvermen over deze speler, maar ik ben het niet met je eens dat zijn jeugd hier erg veel mee te maken moet hebben. Hij heeft een kans gezien zichzelf te verbeteren en daarbij heeft hij iedereen die het goed met hem voorzien heeft de rug toegekeerd. Als dat het karakter van de jongen is dan denk ik niet dat hij en Heerenveen een lange en vrichtbare toekomst tegemoet kunnen zien. Ookal kun je dat alleen op dit voorval niet zeggen.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Dit is normaal, dat iemand op zoon leeftijd zulke fouten gaat maken. Als je je hele alleen maar geitemelk en kamele bief hebt gegeten, en iemand hangt je dan iets echt lekkers voor, zout ik ook gaan happe.

Gezien zijn leeftijd is dit een hele wijze les en laten we hopen dat ie zijn fouten goed gaat maken met zijn voeten.

Geef Quito zijn tweede kans.....
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
cybertroy
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 03-03-2003 20:11
Locatie: In dit land...

Bericht door cybertroy »

Zeg kom op! Een angolees met heel veel levenservaring en trauma’s die door de Nederlanders in de armen wordt gesloten, geholpen, getroost. Waarna hij in Nederland mag blijven en er wordt zelfs een werkvergunning voor deze jonge geregeld (wat zeker niet makkelijk is!) Komt daarna bij SCH terecht en wordt door de Friese bevolking ook in de armen gesloten, krijgt veel aandacht zelf zoveel aandacht dat hij ook nog even vergeet dat ie ook kan voetballen (zie resultaat op het veld). Maar dat is geen probleem voor Foppe de Haan en Co, ze gaan deze jongen helpen! En wat gebeurt er dan? Waar zijn we dan dankbaar voor? Niks! Helemaal niks! Bij de eerste de beste makelaar is ‘onze’ Kito vertrokken, want hij kan het immers beter krijgen, nee zelfs veeel meer geld verdienen. Nou enzo denkt ‘onze’ Kito er dus over en daar kan je niks aan doen, het zit te diep bij de Afrikaanse spelers (maar dat is een andere discussie, de diepgang bij Afrikaanse landen), we hebben het al met Ebiede mee gemaakt en het zelfde is/gaat ook gebeuren met Kito.
Dus als het aan mij ligt is de deur nu gesloten, en dan mag hij nog blij zijn dat hij nog terug naar Nederland mocht komen, nee Kito heeft het verbruikt en dan moet men niet zeggen dat hij geen kans heeft gehad (véél) of dat hij van zijn fouten moet leren, dat kan allemaal wel leuk zijn maar het is een keer afgelopen!
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Dus als het aan mij ligt is de deur nu gesloten, en dan mag hij nog blij zijn dat hij nog terug naar Nederland mocht komen, nee Kito heeft het verbruikt en dan moet men niet zeggen dat hij geen kans heeft gehad (véél) of dat hij van zijn fouten moet leren, dat kan allemaal wel leuk zijn maar het is een keer afgelopen!
Cybertroy, je hebt helemaal gelijk, alleen was Ebiede ietwat ouder en had die al veel meer van de wereld gezien.
Wat zou jij doen als je ouders kapot gemaakt waren en JIJ alla Remi alleen op de wereld zou zijn en iemand jou een heerlijk stukje vis zou voor houden???

Je moet ietwat terighoudener zijn in deze kwestie!
Ook ik heb het niet altijd hoog op met de meeste "vluchtelingen", maar we hebben het hier wel over een jongen van denk ik 19 jaar.
Toen jij 19 was, misschien ben je het wel, waren jou zaakjes allemaal prima geregeld door je ouders, en stond iedereen meteen voor je "klaar"!
Nee, Kito krijgt van mij de voordeel van de twiefel!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Cybertroy schrijft:
Een angolees met heel veel levenservaring en trauma’s
Bijna goed. Alleen had er moeten staan:
" een nog erg jonge angoleze getraumatiseerde vluchteling met heel veel negatieve ervaringen " Dat had meer recht gedaan aan de persoon Quito. Op de rest van je stukje ga ik maar niet in want je bent, waar het om afrikaanse voetballers gaat, uitermate vooringenomen en "blank" (ver)oordelend. Ooit waren Nederlanders oprecht tolerant , nu zijn velen dat alleen nog maar als we er wat voor terugkrijgen cq. wat aan kunnen verdienen. Triest :urgs:
Gebruikersavatar
cybertroy
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 03-03-2003 20:11
Locatie: In dit land...

Bericht door cybertroy »

Arnoud schreef:Cybertroy schrijft: Bijna goed. Alleen had er moeten staan:
" een nog erg jonge angoleze getraumatiseerde vluchteling met heel veel negatieve ervaringen " Dat had meer recht gedaan aan de persoon Quito. Op de rest van je stukje ga ik maar niet in want je bent, waar het om afrikaanse voetballers gaat, uitermate vooringenomen en "blank" (ver)oordelend. Ooit waren Nederlanders oprecht tolerant , nu zijn velen dat alleen nog maar als we er wat voor terugkrijgen cq. wat aan kunnen verdienen. Triest :urgs:
Ik lees het wel weer, jij hebt dus helemaal geen ervaringen met vluchtelingen :) Ik geloof dat jij ook in de macht bent van de media en nog noot wat concreet hebt gezien of mee gemaakt! Van dit soort verhalen zijn er een hele boel en het mooie voor de hulpverlener is dat ze allemaal het zelfde zijn, makkelijk om een beetje onderscheidt te krijgen.

Maar goed we dwalen al weer van het onderwerp af, ik wilde niet racistisch over komen (ik denk wel eens; het maakt niet uit wat je zegt, het is altijd racistisch) maar de mentaliteit van de MEESTE LICHT/DONKER getinte MEDElanders is beneden pijl. Jammer want said doet hel wel goed!

PS. Heb het nog niet eens over denneboom gehad ;)
Plaats reactie