Antonio "Quito" Correia

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Antonio "Quito" Correia

Bericht door Cross79 »

Volgens het nieuwsgedeelte van Fean Fans is Quito spoorloos, wie is op de training geweest en heeft gehoord wat er loos is???
Lang leve het censuur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Hij had zich woensdag al moeten melden maar is nooit op komen dagen, op abelenstra.com wordt gezegd dat hij zelfs al proefwedstrijden bij andere clubs heeft gespeeld. :x
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Verbaasd me eerlijk gezegd weinig, die jongen is volgens mij al een tijd lang niet zo goed bezig. Wat overigens natuurlijk zonde is als je weet over hoeveel talent hij wel niet beschikt :(
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Robert H. schreef:Verbaasd me eerlijk gezegd weinig, die jongen is volgens mij al een tijd lang niet zo goed bezig. Wat overigens natuurlijk zonde is als je weet over hoeveel talent hij wel niet beschikt :(
Waar basseer je dat nou weer op?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

We zullen hem iig niet missen...
Gebruikersavatar
Vincent
Fanmaster
Berichten: 640
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Als dit zo is, begint het een beetje op het verhaal Ebiede te lijken.. Niet zo mooi. Een goeie Kito zullen we zéker wel missen, ik had eigenlijk dit seizoen zijn doorbraak verwacht. Maar ja, het moet er wel uit kunnen komen.. Zou een mooie eerste test voor GJ zijn.
misty
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-12-2002 11:52

Bericht door misty »

Ik heb gehoord dat Quito ergens in Portugal zit en zelfs met Benfica meegetraind heeft...
Niemand kan hem bereiken, en hij is dus in principe spoorloos ....
Jammer van zo'n jongen .....
The Pride
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-05-2004 21:33

Bericht door The Pride »

Las in de Telegraaf dat hij in Portugal zit, en mee traint met Benfica en daar deze week een testwedstrijd zou gaan spelen :roll: .
hvb 5 rules
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 17-11-2003 16:02

Bericht door hvb 5 rules »

De telegraaf meldt ook dat Quito wellicht met Benfica heeft meegetraind
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Heeft die jongen geen contract, het is toch verboden om een speler mee te laten trainen (laat staan spelen) zonder toestemming van de club waar hij op dat moment onder contract staat?

Ik kan me nog een relletje daarover herrineren bij de overgang van van Nistelrooij van PSV naar Man Utd.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Heerenveen en Afrikanen(dan bedoel ik mensen uit Afrika en niet die bloemen) dat blijft een apart verhaal.
Waarom wil het niet lukken met afrikanen in heerenveen, komt het door de mentaliteit van de friezen of door de Afrikanen zelf, want andere spelers hebben/halen nooit vratsen uit(enkele uitzondering B.V. Denneboom.
Wij zijn Heerenveen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Benfica... :| Een van de meest dubieuze clubs m.b.t. betalen. Vitesse is er bijna aan onderdoor gegaan. Laten we hopen dat hij daar niet tekent.

Ook dit lijkt me trouwens een geval van dubieuze zaakwaarnemerspraktijken. In zijn interview met Henk Spaan kwam Quito over als een hele verlegen, aardige jongen. En vanwege zijn trieste familie-omstandigheden had hij toch altijd wat meer sympathie. Ik geloof nooit dat hij dit uit zichzelf doet.

Overigens zijn Afrikaanse voetballers wel pure broodvoetballers, en dat is gezien de thuissituatie natuurlijk niet vreemd. Jongens als Ikedia, Trabelsi etc. gaan voor een paar 1000 euro meer bij elke club voetballen.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik kan me een verhaal herinneren van de technische staf van Heerenveen. Dat ging erover dat er met Quito nog nooit een probleem was geweest. Hij was altijd op tijd en altijd gedisciplineerd. Misschien eerst maar eens afwachten wat er nu aan de hand is.
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Idd, eerst maar even afwachtten totdat we weten wat er werkelijk aan de hand is voordat we gaan roepen dat alle Afrikanen voor 1000 meer van club veranderen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Als je mijn verhaal goed leest staat er dat ik dat juist van Quito niet verwacht, Johnny.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

lijkt me sterk dat benfica quito wil hebben...
zo goed is kito nou ook weer niet bij heerenveen heeft hij tot nu toe niet veel gepresteerd....
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

JeroenB schreef:Als je mijn verhaal goed leest staat er dat ik dat juist van Quito niet verwacht, Johnny.
Ok, je bedoelt niet Quito. Maar is het niet erg generaliserend om te zeggen dat Afrikaanse spelers als Ikedia en Trabelsi voor 1000 euro meer bij elke club gaan voetballen. Je kent ze niet persoonlijk genoeg om te weten dat ze zoiets zullen doen lijkt me.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dat is zeker generaliserend Anouk, maar ik onderbouw het wel. Hier in Europa kunnen de broertjes en zusjes van de voetballers wel voor zichzelf zorgen, en dat is helaas in Afrika wel anders.
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

Ja, ik weet ook wat de situatie voor het merendeel van de mensen in Afrika is. Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat als je het als Afrikaanse voetballer maakt in Europa en het naar je zin hebt bij Club A, meteen naar Club B verkast als die 1000 euro meer salaris bieden?
En Ikedia en Trabelsi hebben inmiddels centen genoeg lijkt me, dus dat ze ook niet op 1000 euro meer of minder letten.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

zo goed is kito nou ook weer niet bij heerenveen heeft hij tot nu toe niet veel gepresteerd....
Een beetje een voorbarige conclusie, Quito/Kito zit nog maar net bij het eerste team en is een groot deel van het seizoen geblesseerd geweest.
Tja....
Olaf
Erelid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Lissabon
Contacteer:

Bericht door Olaf »

Dit zou goed bij de praktijken van Benfica passen. Eusebio hebben ze immers ook uit de handen van Sporting 'geroofd'.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Prima dat iedereen in deze dicussie zich bezig houdt met al dan niet dubieuze praktijken van bijvoorbeeld een club als Benfica, maar voor degenen die menen een oordeel over "Afrikanen" te kunnen vellen, even de volgende vragen:
1 - hoeveel Afrikanen ken je echt goed;
2 - hoe vaak ben je in Afrika geweest en heb je werkelijk kunnen zien hoe de mensen (in overgrote meerderheid) leven ?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Waarschijnlijk kan jij ons daar meer over vertellen Arnoud.

Ik oordeel puur op basis van voetbaldocumentaires die ik heb gezien, waarin voornamelijk arme afrikaanse voetballers geronseld worden, en waarin dubieuze voetbalmakelaars deze op een agressieve manier in Europa aan de man proberen te slijten. Moderne slavernij wordt het ook wel genoemd.

En @Anouk: Ikedia is vorig seizoen voor een paar centen meer van Groningen naar RBC gegaan. Trabelsi probeert middels een rechtzaak een transfer af te dwingen (niet gelukt).
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

JeroenB schreef: En @Anouk: Ikedia is vorig seizoen voor een paar centen meer van Groningen naar RBC gegaan.
Wie wil dat nou niet :) !!

Maar dat Ikedia voor een paar centen meer van een nacompetitiekandidaat naar een ''stabiele middenmotor'' gaat betekent niet dat alle Afrikanen zoiets doen!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Noukske schreef: Wie wil dat nou niet :) !!

Maar dat Ikedia voor een paar centen meer van een nacompetitiekandidaat naar een ''stabiele middenmotor'' gaat betekent niet dat alle Afrikanen zoiets doen!
Kom op zeg, wat je nu zegt is kolder, waar zijn de beide ploegen geeindigd.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Noukske
Invaller
Berichten: 293
Lid geworden op: 08-09-2003 21:18
Locatie: Amsterdam

Bericht door Noukske »

Groningen 13e en RBC 12e. Met het verschil dat de Groningers afgelopen seizoen vreesden voor nacompetitie, en de RBC'ers dat nooit hebben gedaan.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Nou ik bedoel maar, beide in de middenmoot, en ik schat Groningen hoger in dan RBC.
Lang leve het censuur
S-C-H
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-03-2004 13:19

Bericht door S-C-H »

dan moet je ook horen wie het zegt, Tubbie. :blbl:
joeri_arndt
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 14-06-2004 13:44

Bericht door joeri_arndt »

Ik ben benieuwd waar hij uithangt. Maar die jongen heeft ook een verschrikkelijk trauma te verwerken, erg triest wat hij heeft meegemaakt. Maar dat is alsnog geen reden om zomaar weg te blijven zonder wat van je te laten weten. Ik ben bang dat Riemer en Gert-Jan dit niet pikken en we zullen hem dan oook niet weer terug zien denk ik.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

SC Heerenveen heeft weer contact met Quito. De jonge spits was een week lang spoorloos, maar sinds woensdag heeft Heerenveen telefonische contact met Quito. SC Heerenveen wilde niet de reden zeggen voor zijn afwezigheid. Wel zal Quito zich zo spoedig mogelijk melden in Heerenveen. Of Heerenveen een sanctie oplegt is nog niet duidelijk.
.....
Plaats reactie