Antonio "Quito" Correia

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Poenkt » 18-03-2005 16:03

Bananenplukken niet..... :oops: :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor vlqrt » 18-03-2005 19:53

Leuk voor Quito, maar ik denk niet dat veel clubs dit hadden gepikt.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Forza S C H » 19-03-2005 11:02

Hij lokte gister meteen al een strafschop uit. Daar kwam een goal uit. Emmen verloor wel met 3-2 van Heracles Almelo.

Of hij voor banenen plukken geld kreeg dat weet ik niet. Hij bleef wel lang weg...... :mrgreen: :mrgreen:
Forza S C H
 

Berichtdoor Poenkt » 19-03-2005 11:17

Forza S C H schreef:Of hij voor banenen plukken geld kreeg dat weet ik niet.


Ik vind een banaan nog meer IQ hebben dan jij!! Wat vreet jij de hele dag uit in StadsANAAL?
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-03-2005 11:22

Volgens mij heb jij het niet zo op rascisme Poenkt.............. :wink: (en terecht overigens)
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Poenkt » 19-03-2005 11:40

Heerenveen rules schreef:Volgens mij heb jij het niet zo op rascisme Poenkt.............. :


Inderdaad, alleen voor Friezen maak ik een uitzondering!! :wink: Ik vind het gewoon een oerdomme opmerking. Vooral als je fan bent van een 11-tal dat bestaat uit 80 % buitenlanders of nederlander met een vleugje buitenlands bloed. Ik kan voor al die Finnen,Denen,Zweden,Belgen,Oostenrijkers,Marrokanen,Turken en Grieken hele mooie namen bedenken!!
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor KingBee » 19-03-2005 19:59

ben jij der echt zo'n één? :?:

vlaggetje op de jas enzo?
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Forza S C H » 19-03-2005 20:00

Wat bedoel je :?:
Forza S C H
 

Berichtdoor Lipton » 19-03-2005 20:01

Dan heeft Forza nog nooit de A's en de B's gezien :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Boegyman (NL) » 19-03-2005 21:00

Forza S C H schreef:Poenkt wat doe jij eigelijk op dit forum :urgs: Ga die van Groningen verzieken :evil:
Jij bent vervelender dan Poenkt. Heeft Poenkt al een gele kaart?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Boegyman (NL)
Wereldspeler
 
Berichten: 1332
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Hannuzz » 19-03-2005 21:37

poenkt ik heb je er graag bij...kunnen we nog iemand uit lachen op dit forum als wij wel weer europees voetbal hebben :lol:

en volgend jaar hebben we in derveld een donkere speler....hoop dat hij het super goed gaat doen want het slaat toch nergens op dat je donkere spelers niet mag!! ik had graaag nog naar die mooie actie van quito gekeken en vind het echt jammer dat het zo is gegaan!!!
Avatar gebruiker
Hannuzz
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 21-01-2005 21:54

Berichtdoor Poenkt » 19-03-2005 22:24

Hannuzz schreef:poenkt ik heb je er graag bij...kunnen we nog iemand uit lachen op dit forum als wij wel weer europees voetbal hebben :lol:



Mooi, dan kan ik voorlopig een jaartje blijven!! :wink:

Ik zit door de weeks op school hoor. Ik doe toevallig wel HAVO
En het is toch mooi bij Heerenveen geen 1 donkere speler
Poenkt wat doe jij eigelijk op dit forum Ga die van Groningen verzieken


O, je zit nog op school,dan verklaart een hoop.Poeh HAVO ook nog!! Je moet alles nog leren!! En kleurenblind ook nog !! Volgens mij staan er in de basis van je cluppie toch minstens 2 gekleurde spelers...al maakt mij dat niets uit!! 1tje woont trouwens hier vlakbij en is kortgeleden pappie geworden.Trouwens waarom woon jij in Groningen!! Ga Friesland verzieken!! :D
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Jaap F. » 20-03-2005 00:39

Zullen we de discussie beperken tot voetbal en niet in stereotypen vervallen?

Voor betreffende user is het te laat, die heeft zijn kans gehad.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor vlqrt » 13-04-2005 19:35

www.dvhn.nl schreef:'Kito' Correia maakt het verschil bij Emmen

Martin Messing


Antonio 'Kito' Correia glipt langs twee Haarlemmers, op weg naar 1-0. (c) Foto: Jan Anninga
emmen - Het voetballen op maandagavond bevalt Emmen goed, Vorige week werd Go Ahead Eagles aan de kant gezet, maandagavond ging Haarlem eraan (1-0). Antonio Correia was man of the match, al werd hij niet als zodanig gekozen. Die eer viel Bas van den Brink te beurt.

Van alle 22 acteurs op het veld konden alleen Antonio Correia en Geoffrey Verweij echt bekoren. Verweij was de gevaarlijkste man aan Haarlem-kant. De Angolees Correia, die zich graag Kito laat noemen, stak met kop en schouders boven de rest van zijn ploegmakkers uit.

Het blijft een wonderlijke vogel, die 'Kito'. Vergeten lijkt al bijna weer dat hij een week of zeven compleet spoorloos was en Emmen hulpeloos achterliet in de strijd tegen de rode lantaarn. Een stabiele factor is hij allerminst en die zal hij ook nooit worden. Het was onbegrijpelijk dat hij zonder ook maar één minuut extra trainingsarbeid én zonder disciplinaire straf, direct weer kon aansluiten bij de groep. Maar eenmaal terug is het alsof hij nooit is weggeweest. Op z'n glimmende zilveren schoentjes is Correia een verrijking voor het spel van Emmen.

Soms is zijn arrogante gepingel op de vierkante centimeter ook om horendol van te worden: kin omhoog, balletje onder de voet door, schijntrapje hier, lichaamsbeweging daar. Het oogt allemaal alsof hij wil zeggen: ik ben veruit de beste op het veld, niemand doet me wat. Terwijl hij puur op rendement vaak nog te kort schiet, want hoe vaak stond de aanvaller dit seizoen niet in kansrijke positie voor het doel van de tegenstander? En hoe vaak werd de kans niet gemist? Het is illustratief dat 'Kito' dit seizoen slechts twee keer scoorde, gisteravond meegerekend.

Emmen is ervan overtuigd met Correia de kip met de gouden eieren te hebben binnengehaald. De club hoopt van harte dat hij de sterren van de hemel voetbalt en een vette transfer in de wacht sleept. Daar wordt Emmen, dat een tweejarig contract met 'Kito' sloot, heel wat eurootjes wijzer van. Maar dan is het opengooien van de trukendoos alleen niet voldoende. Doelpunten en assists: daar kijken de (inter)nationale scouts naar. Hoe vaak je een bal kunt hooghouden, dat interesseert niemand.

Gisteravond ging het met het rendement van de Angolees wel de goede kant op. Er gebeurde tenminste wat als hij de bal beroerde. Vorig week tegen Go Ahead Eagles leverde hij met twee voorbereidende acties al een voorproefje, tegen Haarlem scoorde hij de eerste treffer en die kwam voor een groot gedeelte helemaal alleen op zijn conto. Hij controleerde de pass van Oosting perfect en rekende vervolgens koelbloedig af met de Haarlem-verdedigers Witteman en Ten Heuvel: 1-0.

In de tweede helft kwam de bal helaas nog maar weinig in de buurt van Kito. Emmen ploeterde weer als vanouds tegen zichzelf en naar een fatsoenlijke combinatie was het met een lampje zoeken. Na de rust kon Geoffrey Verweij zich meer en meer onderscheiden. Niemand bij Emmen had een antwoord op de snelheid van Haarlems meest behendige buitenspeler, die een belangrijke aandeel had in alle kansen van Haarlem. En die kansen waren talrijk. Zeker een stuk of zeven riante mogelijkheden kreeg de ploeg van invaller-coach Rini van Roon, maar doelman Robert van Westerop had ook zeven engeltjes op de lat zitten. Dat Emmen na negentig minuten met drie punten van het veld stapte, was meer geluk dan wijsheid
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Freezeman » 16-05-2005 15:40

Ik kon het niet laten om dit topic even omhoog te halen.

"Onze" kito heeft vorige week weer een doelpunt gemaakt en wel tegen Cambuur.
Reden genoeg om hier even een melding van te maken dacht ik. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor ALS 26.000 » 16-05-2005 18:08

Oud-Heerenveners scoren vaak tegen Cambuur is me wel eens opgevallen.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Ebiede » 04-07-2005 12:48

Emmen verkeert nog in het ongewisse over Antonio Correia. Kito verscheen maandag niet op de training en de eerstedivisionist zegt niet te weten wanneer de 22-jarige Angolese aanvaller zich wel zal voegen bij de ploeg van coach Jan van Dijk.
Bron. VI.nl (artikel Hoogstrate)



Onkruid vergaat niet of een ezel stoot zich niet tweemaal aan de zelfde steen.

Hij is hardleers en vergooit zijn talent. Ik denk dat hij binnen nu en twee jaar roemloos uit het profvoetbal is verdwenen. Jammer maar hij doet het zich zelf aan.
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Feanfan84 » 04-07-2005 12:52

ALS 26.000 schreef:Oud-Heerenveners scoren vaak tegen Cambuur is me wel eens opgevallen.


Of toekomstige Heerenveners :!: :wink:
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-07-2005 10:10

Antonio Correia zal niet meer voetballen voor FC Emmen. Coach Jan van Dijk wil niet meer verder met de Angolese aanvaller.
Kito maakte zich onmogelijk door zich opnieuw niet te melden voor de training. Tot woede van Van Dijk ontbrak de 22-jarige speler afgelopen maandag tijdens de eerste oefensessie. 'Ik heb anderhalve week geleden nog uitgebreid met Kito gesproken, hij beloofde me met de hand op z'n hart dat hij er op 4 juli zou zijn. Nou, niet dus', baalt de coach in het Dagblad van het Noorden.

'Hij schijnt zijn vrouw en kind naar Nederland te willen halen, maar er ging in dat proces van alles mis met visa en noem maar op. Het zal best menselijk tragisch en lastig zijn, maar ik heb te maken met de groep. We willen hier een groepsproces tot stand brengen en daar past een speler met een dergelijk gedrag niet bij. De kans dat hij hier nog gaat voetballen, schat ik in op nul.'

Het is niet voor het eerst dat Correia niet komt opdagen. Op deze manier verloor hij zijn contract bij SC Heerenveen. En vorig seizoen moest Emmen het al enkele weken zonder de spoorloos verdwenen Kito doen.

Correia heeft bij Emmen nog een contract tot de zomer van 2007. De Drentse club zegt met de zaakwaarnemer van de speler naar een oplossing te zoeken.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Berichtdoor NNfanatic » 06-07-2005 10:38

Zonde voor zo'n talentvolle voetballer. Als hij zo doorgaat wordt het straks ze einde van zijn voetbalcarriere en voor zo'n speler zou dat jammer zijn maar hij heeft het natuurlijk aan zichzelf te danken. Eerst al die zaakwaarnemer en nu dit met zijn gezin. Het is natuurlijk ook terecht dat Emmen dit ook niet pikt.
NNfanatic
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 16-02-2005 15:31

Berichtdoor vlqrt » 06-07-2005 10:55

www.dvhn.nl schreef:'Kito' Correia niet langer welkom bij FC Emmen

Paul Zweverink

emmen - De dagen voor Antonio 'Kito' Correia bij FC Emmen zijn geteld. Sterker: de nieuwe trainer Jan van Dijk acht de kans dat hij nog terugkeert op de Meerdijk gelijk aan 'nul'. Correia verscheen niet op de eerste training van Emmen en dat was al de tweede keer. Ook na de winterstop duurde het weken voordat de spits uit Angola weer vanuit zijn geboorteland terugkeerde.

Het loopt als een rode draad door zijn voetballoopbaan: niet op tijd verschijnen. Correia deed dat bij SC Heerenveen en nu voor de tweede keer bij FC Emmen. Bij de Friese eredivisionist kon hij meteen zijn biezen pakken, Emmen bedekte zijn vorige misser nog met de mantel der liefde.

Die liefde is nu over. Jan van Dijk liet daarover geen misverstand bestaan. "Ik heb anderhalve week geleden nog uitgebreid met Kito gesproken, hij beloofde me met de hand op z'n hart dat hij er op 4 juli zou zijn. Nou, niet dus. Hij schijnt zijn vrouw en kind naar Nederland te willen halen, maar er ging in dat proces van alles mis met visa en noem maar op. Het zal best menselijk tragisch en lastig zijn, maar ik heb te maken met de groep. We willen hier een groepsproces tot stand brengen en daar past een speler met een dergelijk gedrag niet bij. De kans dat hij hier nog gaat voetballen schat ik in op nul."

Toch zal FC Emmen de Angolees niet zomaar ontslag geven, de aanvaller heeft nog een doorlopend contract van twee jaar. Ontslag zou betekenen dat hij geen waarde meer voor Emmen zou hebben. Daarom sprak commercieel manager Henk Eissing, die bij afwezigheid van algemeen directeur Ronald Lubbers de jaarlijkse persdag inleidde, van 'een oplossing zoeken'. Emmen zal met zaakwaarnemer Rob Groener van Correia rond de tafel om te zien waar die oplossing kan liggen.

Wiersma ontslagen

FC Emmen heeft zich ontdaan van fysiotherapeut/verzorger Henk Wiersma. Commercieel manager Henk Eissing over deze zaak: "We zijn in goed overleg uit elkaar gegaan. Henk lag niet bij iedereen even goed en in het kader van schoon schip leek ons dit de beste oplossing". In de slotfase van het vorige seizoen was Wiersma op ziekteverlof na een conflict met trainer Jan Olde Riekerink. Een opvolger is nog niet bekend.

vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor KingBee » 06-07-2005 11:12

hij kan beter een baan gaan zoeken waar hij flexibele arbeidstijden heeft...
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-07-2005 15:11

Wat een verschrikkelijk dom figuur. Een ezel stoot zich geen drie keer aan dezelfde steen. Quito doet het steeds maar weer. Dat je zo je talenten verkwanseld.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 07-07-2005 21:12

Olde Riekerink pikte het nog van hem, Jan van Dijk heeft nu een bredere selectie, en pikt dat niet. Ik geloof ook dat ze op de eerste training om 8 uur op het stadion moesten zijn voor een ontbijt. Toen de TV daar kwam kijken hadden ze het steeds over 'teamspirit', Kito kan het dus wel vergeten. Alleen de commercieel directeur wil hem liever niet kwijt, omdat hij nog een contract voor 2 jaar heeft, dus wie weet speelt ie over een maandje weer op de Meerdijk.

Misschien is een enkelbandje wat voor hem...
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Superfries88' » 23-07-2005 10:05

Even een topickickje:
Ik las net een verhaal over Kito op de site van het Dagblad van het Noorden:
http://www.dvhn.nl/Pagina/0,7109,26-1-2 ... 1-,00.html

Hij gaat mogelijk naar Qatar :roll:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor KingBee » 17-11-2005 13:53

nog even een toevoeging gaan de neverending story:

Antonio Correia, voetbalnaam Kito, wordt door FC Emmen verhuurd aan de Angolese club Primero de Agosto. De club hoopt dat de 22-jarige aanvaller zo een plaats in nationale selectie verdient, om zich zo in de kijker van andere clubs te spelen.
Want hoewel het contract van Kito nog doorloopt tot medio 2007, is de verhouding tussen hem en Emmen alles behalve goed. De Angolees was vorige zomer plots een aantal weken spoorloos, iets wat de club hem niet in dank af nam
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 17-11-2005 18:14

Welke club wil hem nu nog hebben dan? :?
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor vlqrt » 17-11-2005 20:22

KingBee schreef:nog even een toevoeging gaan de neverending story:

Antonio Correia, voetbalnaam Kito, wordt door FC Emmen verhuurd aan de Angolese club Primero de Agosto.


Die club dus ... wat ik niet snap is hoe iemand die een verblijfsvergunning heeft gekregen omdat hij niet naar zijn thuisland teug kon keren nu ineens in land van herkomst kan gaan spelen.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 17-11-2005 20:53

Het is sinds 2002 rustiger in Angola sinds het staakt het vuren. Vluchtelingen kunnen inmiddels terugkeren, hoewel de rebellen nog niet helemaal ontwapend zijn.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor chrissie » 09-11-2006 19:45

Collega van vriend heeft telefonisch contact gehad met Quito deze week. Is momenteel weer in Nederland en gaat bij club in Zweden spelen.
Zodra ik weet welke club meld ik het hier wel even. Zoekt het steeds verder in het Noorden 8)
chrissie
Basisspeler
 
Berichten: 998
Geregistreerd op: 17-09-2004 22:11
Woonplaats: sneek

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten