Youssouf Hersi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Youssouf Hersi

Berichtdoor rodion » 11-06-2004 08:02

Ben erg blij met deze versterking. Heeft wat mij betreft in ieder geval meer dan Knopper. Bron: VI.nl.
rodion
Basisspeler
 
Berichten: 803
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:05

Berichtdoor SuperFries » 11-06-2004 08:04

Youssouf Hersi tekent bij SC Heerenveen

11/6/2004 8 :31

Voor Youssouf Hersi geen Jong Ajax. De aanvallende middenvelder vertrekt naar SC Heerenveen, dat hem overneemt van de Amsterdamse club. Dat meldt De Telegraaf.
SC Heerenveen zal de 21-jarige Ethiopische Nederlander voor drie jaar vastleggen. De Friese club koopt het tot medio 2005 lopende contract van Hersi bij Ajax af.

Bij de ploeg van coach Gert-Jan Verbeek moet hij de plek in gaan nemen van huurling Richard Knopper, die terugkeert naar Ajax, waar hij nog tot de zomer van 2005 onder contract staat.

Hersi speelde de afgelopen drie seizoenen op huurbasis voor NAC Breda en NEC. De 21-jarige slaagde er vooral bij NEC in om uit te groeien tot een vaste waarde, maar dat was voor Ajax-coach Ronald Koeman geen reden om hem een plaats in zjin selectie voor komend seizoen aan te bieden. Een seizoen bij Jong Ajax dreigde voor Hersi.

In vier seizoenen betaald voetbal kwam Hersi 103 keer in actie, waarin hij 22 keer scoorde.





Dit is goede vervanger voor Knopper
Een mooie voetballer om naar te kijken
SuperFries
Selectiespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd op: 03-12-2002 06:41
Woonplaats: Drylts

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-06-2004 08:12

Goeie aankoop, denk dat hij goed bij Heerenveen past! Nu nog een linkerspits erbij!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor camataru » 11-06-2004 08:22

Eindelijk een knappe aankoop, zal nou ook gouw vriendejes met Jesper moeten worden.
Nee effe serieus dit is een beste keus van heerenveen en Knopper mooi terug naar ajax.

Was Youssouf Hersi niet geschorts voor UEFA cup wedstrijden of zat hij niet bij die 3 of 4 NEC'ers die rood kregen tegen Wisla?(of welke club dan ook).

De 21-jarige neemt de plek in van een Ajacied, Richard Knopper


Gaat hij dan als linksbuiten spel, volgens voetbalzone.nl wel als hij knopper zijn plaats inneemt

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=13120

Afbeelding
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor Sahu » 11-06-2004 08:38

Ben ook content met deze aankoop.
In ieder geval een angstgegner minder (gezien het aantal doelpunten van Hersi tegen ons de afgelopen seizoenen).
Het mooie van Hersi is dat er veel meer dynamiek van uitstraalt dan van Knopper.
Hij is snel en heeft scorend vermogen en is op meerdere posities te gebruiken volgens mij.
Ben benieuwd wat er nog meer staat te gebeuren...
Knopper heeft het in mijn ogen niet helemaal gemaakt hier (wat wellicht verschillende oorzaken had) en ik kan dan ook begrijpen dat de club hem laat gaan.
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Avatar gebruiker
Sahu
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:15
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Forza » 11-06-2004 08:44

Kijk! Dat is nou eens een goeie aankoop! Hij vervangt Knopper, overigens. Knopper stond linksbuiten, maar dat is Hersi toch niet echt? Krijgen we nu geen nieuwe linksbuiten of is er iets anders dat we nog niet weten?
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Superfries88' » 11-06-2004 08:50

camataru schreef:Was Youssouf Hersi niet geschorts voor UEFA cup wedstrijden of zat hij niet bij die 3 of 4 NEC'ers die rood kregen tegen Wisla?(of welke club dan ook).


Hier het antwoord:

Ax, Hersi en Zonneveld twee duels geschorst

13/11/2003 11:27

De UEFA heeft het NEC-trio Patrick Ax, Youssouf Hersi en Mike Zonneveld bestraft met een schorsing van twee wedstrijden elk. Het Nijmeegse drietal kreeg in het Europese treffen met Wisla Kraków de rode kaart.
De ploeg van Johan Neeskens verloor de thuiswedstrijd tegen de Polen met 2-1. Youssouf Hersi incasseerde twee gele kaarten, terwijl Patrick Ax en Mike Zonneveld zich vlak voor tijd als gevolg van frustratie schuldig maakten aan onbesuisde tackles.

Ook NEC zelf werd slachtoffer van het 'onsportieve gedrag' van Ax, Hersi en Zonneveld. Het wangedrag van het drietal leverde de club een boete op van 16.000 euro.


Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Noukske » 11-06-2004 09:56

Nou dat is nog eens lekker wakker worden :urgs: Aardige voetballer maar door wat hij bij Jesper gedaan heeft ben ik nog steeds woest op hem. Ben benieuwd of Jesper het zo leuk vindt dat Hersi komt... :blbl:
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Knipecity » 11-06-2004 10:08

Goed ons elftal krijgt steeds meer vorm voor volgend jaar:

Waterman
Bakatti Seip (Breuer) Hansson Edman

Radomski Hakansson/Rose Vayrynen

Yildrim Sibon/Huntelaar Hersi

Schaduwelftal
Vandenbussche (is ook wennen)

Haarala Verbiest Seip(Breuer) Hooiveld (Hoep/Drost)

De Lange Prager (Türk) Rose of Hakansson

Selakovic Samaras/Denneboom Quito

En wie weet wat er nog bij komt.....
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-06-2004 10:50

Neem niet aan dat Hersi linkerspits wordt. Ik denk dat Vayrynen wel verkocht wordt/is en dat ze met dat geld Hersi hebben gekocht voor zijn positie en hopelijk nog een linksbuiten halen. Dan is het team wel compleet. Toch altijd leuk het speculeren. Ik hoop op Sikora.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor camataru » 11-06-2004 11:17

Kijk eens op dit discussie forum is weer iemand lekker bezig; http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=13120

Dit zijn een paar uitspraken;
feriefromonna op 11-06-2004 09:23:31
JAMMER DAT HIJ ZWART IS!!!![


Masterdwaas op 11-06-2004 11:51:06
[ Edited: 11-6-2004 11:51:45 ]
Ik vind Cambuur beter dan Heerenveen. Ze hebben op elke positie een speler die net iets beter is als die van heerenveen. Alleen is de Gouden Gids divisie van een hoger niveau als de eredivisie. Dat is het probleem van Cambuur op dit moment.


Trieste mensen
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor Jeroen » 11-06-2004 11:43

Voetbalzone is leuk voor de geruchten maar die reacties lees ik al tijden niet meer, dat is echt niet meer serieus te nemen. Jammer voor de mensen die wel een serieuze reactie geven. Vind het ook teveel eer dat je ze hier quote eerlijk gezegd.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Fotze » 11-06-2004 11:44

Noukske schreef: Aardige voetballer maar door wat hij bij Jesper gedaan heeft ben ik nog steeds woest op hem. Ben benieuwd of Jesper het zo leuk vindt dat Hersi komt... :blbl:


Noukske, noukske, noukske, met mensen als jij in de wereld komt er nooit vrede!

Jesper is dit voorval al vergeten hoop ik. Zo niet, dan zien we dat tijdens de eerste training van het seizoen wel :wink:
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Noukske » 11-06-2004 11:49

Noukske, noukske, noukske, met mensen als jij in de wereld komt er nooit vrede!


:heart: Jawel hoor, als Hersi z'n stinkende best doet bij Heerenveen en ons Europa in speelt ben ik tevreden!
Avatar gebruiker
Noukske
Selectiespeler
 
Berichten: 293
Geregistreerd op: 08-09-2003 20:18
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Jeroen » 11-06-2004 11:52

Tegen NEC ergerde ik me ook altijd dood aan die Hersi, maar hij besliste wel altijd die wedstrijden. Het is altijd handig om spelers met die mentaliteit in je team te hebben. Dat ontbrak er dit seizoen nog wel eens aan.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Eastermar » 11-06-2004 11:59

Een prima aankoop lijkt me. Er gaat altijd behoorlijk wat dreiging uit van Hersi. Heeft een prima actie in huis, echt een speler waarvoor je naar het stadion komt. Daarnaast heeft hij laten zien dat hij over de juiste mentaliteit beschikt.

Nu nog die Breuer en Sikora vastleggen en dan hebben we voor het volgend seizoen een behoorlijk elftal.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor mechielz » 11-06-2004 12:20

Goede aankoop van Heerenveen, alleen snap ik de filosofie om nog een middenvelder aan te trekken niet helemaal.
De enige reden om nog een middenvelder aan te trekken is... omdat een andere vertrekt... :grmbl:
(ik bedoel knopper niet)
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor rottevalle » 11-06-2004 13:14

Dit is nou nog eens een aankoop die je punten oplevert kunnen we volgend seizoen iig 6 punten tegen nec pakken eventueel een goede vervanger voor vayrinen.
Ik zie het wel zitten.
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Berichtdoor The North » 11-06-2004 13:18

Zeer blij met deze aankoop!!!!

Hersi voor knopper niet slecht.. Nu nog een Verdediger( Breuer...) Linksbuiten (Sikora :bfriend: ..) en dan hebben we een redelijk brede selectie voor het volgende seizoen!

Ook al zou vayrynen vertrekken dat kunnen we wel opvangen met Rose, Yildrim, Hakkanson en Hersi!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor camataru » 11-06-2004 13:43

lees net dat Hersi 500.000 euro heeft gekost, valt dus wel mee http://www.detrouwehonden.nl/dth/scripts/home.php
en wel op een site van NEC
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor fcdinamo » 11-06-2004 14:02

Volgens de Telegraaf zal hij niet alleen Knopper vervangen, maar hem ook vervangen op zijn positie! Mmmm, volgens mij is Hersi sterk in een zwervende rol en niet op linksbuiten :| Maar we zullen zien wat er gebeurt en wie er eventueel nog bijkomen :D
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Avatar gebruiker
fcdinamo
Basisspeler
 
Berichten: 698
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:39
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Johnny de Jong » 11-06-2004 14:05

Prima speler, maar hebben we niet al genoeg middenvelder? Radomski, Vayrynen, Hakansson, Hersi, Rose, Hestad, De Lange, Selakovic, Prager, Turk en in de winterstop die Hansen... Maarjah...in ieder geval wel een brede selectie dan...
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Olaf » 11-06-2004 14:53

Johnny de Jong schreef:Prima speler, maar hebben we niet al genoeg middenvelder? Radomski, Vayrynen, Hakansson, Hersi, Rose, Hestad, De Lange, Selakovic, Prager, Turk en in de winterstop die Hansen... Maarjah...in ieder geval wel een brede selectie dan...


Hoeveel van de spelers die je nu opnoemt, voldoen daadwerkelijk aan ons niveau? We gaan Europa in!

Er zitten maar weinig spelers tussen die constant voetballen en waar je echt op kan bouwen. Ik vind alleen Radomski en, in iets mindere mate, Vayrynen en Hakansson daaraan voldoen.

Rose, Hestad, De Lange, Hansen en Selakovic hebben nog niet laten zien dat ze constant op Heerenveen niveau kunnen voetballen. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ze dat nooit gaan doen.

Prager en Turk vind ik helemaal niet in dit rijtje passen. Die jongens hebben net hun eerste minuten in het eerste gespeeld.

Ik denk dus dat Hersi een welkome versterking is. Hij heeft de afgelopen jaren bewezen dat hij op subtop eredivisie niveau goed meekan.
Olaf
Erelid
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Lissabon

Berichtdoor Harm Jan » 11-06-2004 15:27

Noukske schreef:Ben benieuwd of Jesper het zo leuk vindt dat Hersi komt... :blbl:

Het gebeurd in het heetst v/d strijd, hij liet zijn emoties even gaan en ik denk dat Jesper het al is vergeten.
wie dit leest, is niet blind
Avatar gebruiker
Harm Jan
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 06-06-2003 14:13
Woonplaats: in a world where INSANITY is the one thing that keeps people alive!!!

Berichtdoor alexvandergalien » 11-06-2004 16:14

Uitstekende aankoop, maar ik kan me dus niet voorstellen dat hij voor de linksbuiten-positie is gehaald. Als dat wel zo is, vind ik het wel een slechte aankoop.
alexvandergalien
Bankzitter
 
Berichten: 4
Geregistreerd op: 10-06-2004 16:07
Woonplaats: Buitenpost

Berichtdoor Power » 11-06-2004 16:31

Mooie aankoop :lol:
Heb hem in de wedstrijden in heerenveen zien spelen (alleen jammer van de doelpunten :()
Hij maakte een aantal mooie acties echt een speler die heerenveen nodig heeft iemand met mooie acties waar je voor naar het stadion toe komt.
Ik hoop dat hij uitgroeid tot een top speler in de NL competitie.
Avatar gebruiker
Power
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 31-05-2003 12:19

Berichtdoor Beetle » 11-06-2004 17:14

Beste quote na deze overgang kwam van het PSV forum:
Eens weer wat anders dan een Scandinaviër.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor ewoedski » 11-06-2004 18:10

jesper zal hem op de training nog wel ff terugpakken denk ik :twisted:

ik denk dat hij best linksbuiten spelen. hij heeft snelheid en een mooie actie in huis!! bovendien heeft hij scorend vermogen en daar heb je t meeste aan als je in de voorste linie speelt.
op het middenveld heeft heerenveen genoeg verdedigende en aanvallende mogelijkheden met rose en hakansson achter de spits (en eventueel vayrynen) en radomski, de lange en berg hestad als goede verdedigende middenvelders.
ik ben overigens blij dat radomski heeft bijgetend: met galasek de beste verdedigende middenvelder in nederland.

opstelling heerenveen:

Waterman

Bakkati Hansson Seip Edman

Radomski
Hakansson Rose

Yildirim Huntelaar? Hersi

Seip is nog niet echt een zekerheid, daarom is het denk ik goed dat die Breuer komt al is het de vraag of dat een verbetering is: heernveen is een heel ander niveau.
Het is ook nog afwachten of Rose en Yildirim het niveau aankunnen.
grtzzzzz Ewoedski the Master

Heerenveen kampioen 2005!!!
ewoedski
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 11-06-2004 17:53
Woonplaats: Kollumerzwaag

Berichtdoor sch-united » 11-06-2004 18:23

Ookal vind ik hersi een ongelooflijk irritante speler, toch denk ik dat dat wel is wat heerenveen nodig heeft. Verder vind ik dat er absoluut een centrale verdediger moet worden aangetrokken om Seip iig het idee te geven dat hij nog niet 'the man' is. Met een goede centrale verdediger zijn we met de huidige selectie volgens mij klaar voor volgend seizoen.
sch-united
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 13-10-2003 19:33
Woonplaats: IJlst

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron