André Hanssen

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Rick » 23-07-2008 10:14

Weet iemand hoe het er met Hanssen voorstaat?
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Marça » 23-07-2008 20:26

Ik weet niet hoe fit hij momenteel is maar ik heb vernomen dat men vreest dat hij met zijn knie hetzelfde soort gewrichtsprobleem heeft als Marco van Basten destijds met zijn enkels had. Wat dit precies inhoudt weet ik niet, maar we weten hoe het met de carrière van van Basten is afgelopen..
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Caspar » 29-07-2008 12:41

De gelijkenissen zijn er natuurlijk wel: Ook Hanssen zal later herinnert worden door dat ene doelpunt...
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Currahee » 29-07-2008 13:20

Caspar schreef:De gelijkenissen zijn er natuurlijk wel: Ook Hanssen zal later herinnert worden door dat ene doelpunt...


inderdaad. Dat doelpunt koste mij zelfs mijn mobiele telefoon lol. Door het juigen en springen was die namelijk uit mijn zak gevallen haha
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Gekko » 29-07-2008 13:36

Zoals Henk Kok riep: Dit is het scenario. Om nooit te vergeten. Jammer genoeg is het radioverslag niet meer beschikbaar bij de NOS.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Lipton » 29-07-2008 13:39

Hij is wel beschikbaar, even googlen en je hebt hem.
Overigens was het tv commentaar het allermooiste.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Squerrel » 29-07-2008 13:43

Lipton schreef:Overigens was het tv commentaar het allermooiste.


Weet je wat nog mooier was, ergens vooraan staan in het NN vak.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor mart761 » 29-07-2008 15:25

Zou iemand die link eens kunnen posten
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor el nino » 29-07-2008 15:28

http://www.nos.nl/nosstudiosport/artike ... ex_av.html


Beeld + geluidmateriaal.
Geluid: uitzending van 22.00-23.00, beginnen bij minuut 28 tot 40: nog steeds kippenvel :D
el nino
Selectiespeler
 
Berichten: 242
Geregistreerd op: 14-01-2003 10:57
Woonplaats: joure

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Venderwel » 29-07-2008 15:28

SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor hm_DR88 » 29-07-2008 16:19

Caspar schreef:De gelijkenissen zijn er natuurlijk wel: Ook Hanssen zal later herinnert worden door dat ene doelpunt...


Als de laatste minuten van die andere wedstrijd (in Frankrijk) op het scherm in het Abe Lenstra stadion waren waren vertoond, waren er doden gevallen. De vier minuten die we met zijn allen doorbrachten in het stadion, luisterend naar een muziekje, waren onwaarschijnlijk. Zijn deze beelden ook nog beschikbaar?
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Lipton » 29-07-2008 16:20

Overigens herinner ik me de poeier van Hanssen tegen Ajax ook nog helder.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Surhuisterveen » 29-07-2008 17:21

Wat een moment. Zal altijd gegrift blijven staan bij de naam André Hanssen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Predatorfish » 29-07-2008 17:48

Ik hoop echt dat hij zijn oude niveau weer gaat halen, dan is hij echt de ideale klusjesman op het middelveld. Wat een wilskracht had die Hanssen altijd! Zeker in europese wedstrijden zeer bruikbaar als controleur, of gewoon als 12e man.
Predatorfish
Selectiespeler
 
Berichten: 455
Geregistreerd op: 27-08-2007 12:13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor vandenbusschefan » 29-07-2008 18:11

hm_DR88 schreef:
Caspar schreef:De gelijkenissen zijn er natuurlijk wel: Ook Hanssen zal later herinnert worden door dat ene doelpunt...


Als de laatste minuten van die andere wedstrijd (in Frankrijk) op het scherm in het Abe Lenstra stadion waren waren vertoond, waren er doden gevallen. De vier minuten die we met zijn allen doorbrachten in het stadion, luisterend naar een muziekje, waren onwaarschijnlijk. Zijn deze beelden ook nog beschikbaar?



moet je even op die link van de nos hier boven klikken en dan nabeschouwing met Foppe de Haan bekijken op het laatst zie je dat die uitslag in het Stadion aankomt en gaat iedereen uit zijn dak. :D

Andre Hanssen vind ik nog een zeer goede speler. Kan me herineren dat hij tot zijn blessure in vorm was.
Gewoon een kans geven :wink:
Heerenveen on-tour!
vandenbusschefan
Nieuw talent
 
Berichten: 121
Geregistreerd op: 26-10-2005 22:05
Woonplaats: Haskerdijken

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Superfries88' » 28-08-2008 14:42

In de LC staat een interview met Hanssen. Over twee maanden hoopt hij klaar te zijn met het herstel, dan hoopt hij weer met de groep mee te kunnen doen. Zijn contract is trouwens verlengd. Helaas staat er niet bij voor hoeveel jaar.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor mitrita » 28-08-2008 18:17

hele artikel

Het gaat goed, dus het wordt beter

Terwijl de fitte spelers van SC Heerenveen zich twee maanden lang voorbereidden op de nieuwe competitie, was André Hanssen (27) al lang blij dat hij weer gras onder de voeten voelde. Op 13 mei 2007 speelde de Noorse middenvelder zijn voorlopig laatste wedstrijd in de Arena tegen Ajax. Daarna gooide die vermaledijde rechterknie roet in het eten. Nog twee maanden revalideren, dan mag hij weer meedoen met de groep. ,,Stapje voor stapje.”

Het heeft niet zoveel zin stil te staan bij het verleden. Het gaat om het nu, vindt André Hanssen. Zijn mooiste moment bij
Heerenveen, het late doelpunt tegen Levski Sofia (2-1) op 14 december 2005, is een mooie herinnering. Een heel mooie. Het
bracht Heerenveen destijds naar de volgende ronde van de UEFA Cup en voor Hanssen was de goal een bewijs dat hem een
mooie toekomst wachtte. ,,Ik denk er nog wel eens aan terug”, zegt de Noor. ,,Dat moment tegen Levski werkt nu als een stimulans. Het laat zien dat het leven van een voetballer prachtig is. Maar ik leef toch vooral nu, ik kijk niet te veel terug.”
Het is de enige manier, zegt Hanssen. Niet blijven hangen, maar keihard werken. En net zo min als denken aan wat geweest
is, heeft vooruitkijken zin. ,,Ik denk niet aan het moment dat ik weer kan voetballen. Mijn leven bestaat op dit moment uit fasen.” Dat begon voor de Noor op het moment dat hij besloot dat een operatie een einde moest maken aan de ellende met zijn rechterknie. Het gewricht speelde hem zoveel parten dat hij de hele voorbereiding van vorig seizoen miste. Rust hielp niet, er moest iets gebeuren. Hanssen onderging in totaal drie ingrepen. ,,De eerste was om te kijken hoe mijn knie eruit
zag, de tweede in september was bedoeld als voorbereiding op de echte operatie eind oktober.” In het Noorse Tromsø werden
met hulp van een nieuwe techniek kraakbeencellen uit zijn knie gehaald. Zes weken stonden die ‘op kweek’. Het aantal
cellen moest groeien, groter in getal worden. ,,Daarna hebben ze die teruggespoten in mijn knie”, zegt Hanssen. Had
de techniek niet bestaan, dan had de middenvelder van Heerenveen zijn kicksen aan de wilgen kunnen hangen.
Twaalf maanden, zeiden de artsen. Twaalf maanden moest Hanssen revalideren voordat hij eventueel weer bij de groep zou kunnen aansluiten. Nu, eind augustus, resteren er nog twee. Tien liggen er achter hem. En in al die maanden heeft hij nooit in de put gezeten. Nou ja, er zijn momenten geweest dat het niet ging. ,,Zolang het goed ging en ik op schema lag, was het geen probleem. Maar als het niet ging zoals ik het wilde, of als ik juist te veel wilde en daardoor over de grens ging, was het mentaal en fysiek zwaar. ,,En toch heb ik me daar steeds overheen kunnen zetten. Want de echte ellende heb ik al voor de operatie gehad. Ik heb geen tijd en energie om na te denken over mijn situatie. Ik werk nu aan mijn herstel, krijg steun van mijn familie, de club en mijn vriendin Elin. Ik lig op schema. Soms moet ik een stapje terug doen. Maar ik doe er alles aan om er daarna weer twee vooruit te maken. Ik wil mensen die niets meer van me verwachten en sceptisch zijn, laten zien dat ik het nog kan. Ik moet geduld hebben. Geduld en discipline.” Direct na zijn operatie mocht Hanssen zijn knie drie maanden lang niet belasten. ,,Ik moest mijn knie de eerste acht weken elke dag zes tot acht uur heen en weer bewegen op een machine.
Zonder weerstand. Het ging puur om de beweging.” Hanssen verplaatste zijn werkplaats vervolgens naar het water. ,Oefeningen doen. De knieën buigen, zwemmen met de armen en een plankje onder de voeten, lopen op de bodem van het bad. Dat was niet het leukste dat ik ooit gedaan heb.” Hanssen stapte daarna op de fiets. Eerst voor de oefeningen in het krachthonk op de hometrainer, met steeds een wat zwaarder verzet. Daarna buiten. ,,Ik heb alle hoeken van Friesland
gezien. Rondje Tjeukemeer, naar Gorredijk, elke dag zo’n 40 kilometer. Het waaide altijd en soms was het echt koud,
maar ik was blij dat ik weer naar buiten mocht. De jongens vroegen me al of ik volgend jaar misschien aan de Tour de France
wilde meedoen. Toch maar niet, ik ben een voetballer.” Het vreemde in de hele revalidatie tot nu toe is dat Hanssen af en toe zelfs heeft genoten. ,,Dat ik op een gegeven moment weer vijf minuten pijnvrij kon lopen was fantastisch. Terwijl niemand daar normaal gesproken bij stilstaat. Elke keer dat je een stap zet, is het genieten van het feit dat je weer iets nieuws kunt. Goed fietsen, lopen, sneller lopen, springen, hoger springen.” En sinds april weer met een bal werken. ,,Eerst heel voorzichtig”, zegt Hanssen. ,,In het begin was het zoeken. Rustig trappen, voelen hoe het ging. Inmiddels kan ik een hoge pass geven, schieten. Heerlijk. Dat gevoel moet ik proberen vast te houden. Niet denken: dit móet nog beter. Nee, het gaat goed, dus het wordt vanzelf beter.” Niet aan straks denken, aan misschien weer spelen in een vol Abe Lenstra-stadion, net zoals op die winteravond in 2005. Want zover is het nog niet. Hanssen: ,,Ik wil honderd procent fit worden. Daar werk ik
voor.”



en ook nog

Heerenveen verlengt contract

André Hanssen speelt sinds 2004 bij SC Heerenveen. Hij kwam dat jaar over van het Noorse FC Bodø Glimt. De Noorse middenvelder slaagde er nooit in een vaste basisspeler te worden, op de laatste twee maanden van het seizoen
2006-2007 na. Hanssen kwam in 33 competitiewedstrijden voor Heerenveen in actie en scoorde een doelpunt. Zijn contract in het Abe Lenstrastadion liep in 2008 af, maar de club besloot dat ondanks zijn lange afwezigheid onlangs toch te verlengen. ,,Hy hat allemachtich syn bêst dien om werom te kommen”, zegt directeur Yme Kuiper. ,,Dat koene we net samar gean litte.”
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Caspar » 29-08-2008 05:01

Goed dat hij een nieuw contract heeft gekregen. Al is het maar voor een jaar, na zolang hard werken om terug te komen vind ik het mooi dat hij een kans krijgt zijn waarde te laten zien.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Lipton » 17-10-2008 21:00

Hij traint inmiddels weer met de groep mee.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor SCH-FAN » 17-10-2008 21:00

Op Heerenveen.tv zie je bij de voorbeschrouwing op Roda, dat andre hanssen weer volop meetraint!! (rond de 2.00) Is mooi om te zien dat hij er zo fit uit ziet, tenminste zo lijkt het.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
SCH-FAN
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 22-08-2007 14:21

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor ALS 26.000 » 18-10-2008 06:37

Nu zal hij trouwens wel conditioneel aardig fit zijn want Andre schijnt een voorbeeldprof te zijn met een enorme werklust. Moet hij het overigens ook van hebben. Heb mijn sterke twijfels dat een Andre in topvorm sterk genoeg is voor Heerenveen. Het kan misschien wel een nuttige vervanger zijn bij blessures, maar Vayrynen of Grindheim zal hij er niet uit spelen en voor die posities zal hij toch zijn.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Hank » 22-11-2008 10:36

waarneer zal hij terugkeren in de selectie?
Avatar gebruiker
Hank
Selectiespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd op: 15-11-2008 21:15

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Lipton » 05-01-2009 15:11

André Hanssen mee op trainingskamp met sc Heerenveen

Het gaat goed met het herstel van André Hanssen. De Noorse middenvelder speelde als gevolg van een ernstige knieblessure ruim anderhalf jaar geleden zijn laatste wedstrijd voor sc Heerenveen. De revalidatie van Hanssen verloopt ondertussen dusdanig goed, dat hij dinsdag met sc Heerenveen op trainingskamp gaat naar het Turkse Belek.

André Hanssen heeft een lange revalidatieperiode achter de rug. De Noor speelde op 13 mei 2007, in het met 4-0 verloren play-off-duel tegen Ajax, zijn laatste wedstrijd voor sc Heerenveen. Hanssen onderging in 2007 twee maal, in september en oktober, een ingreep aan de knie. Eind vorig jaar trainde Hanssen voor het eerst weer met de selectie van Trond Sollied mee.

Volgens fysiotherapeut Erik ten Voorde heeft André Hanssen het afgelopen jaar hard aan zijn comeback gewerkt. ,,Fantastisch, ik heb veel respect voor de gedisciplineerde manier waarop hij met zijn revalidatie is omgegaan.’’ Hanssen moet nu proberen aan te klampen bij de groep. Erik ten Voorde. ,, Pas als hij langere tijd met de groep meetraint, kunnen we weer aan wedstrijden denken. De komende weken moet blijken hoe de knie op de belasting reageert en of André het niveau weer aankan. Hij is lange tijd uit de roulatie geweest. Het is niet eenvoudig om terug te komen na zo’n zware blessure.’’
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Ebiede » 05-01-2009 15:51

Alleen al vanwege dit heb ik groot respect voor de man!

Is een knokker.. Voetbaltechnisch niet een topper, maar wel een karakter man.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Gekko » 05-01-2009 15:51

Het is hem zo gegund! Maar het blijft dus afwachten. Het is in ieder geval een stap voorwaarts dat hij mee kan op trainingskamp.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Andre Hanssen

Berichtdoor Riverside » 05-01-2009 16:12

Speelt hier al 4 jaar, (in mei '04 gecontracteerd) maar heeft nooit echt een vaste basisplaats gehad, en is eigenlijk alleen in 2006/2007 van waarde geweest. Door omstandigheden heeft hij hier nog maar weinig kunnen betekenen. Ondanks dat, toch een bijzondere speler door zijn goal tegen Levski.

Respect dat hij van zo'n zware blessure is teruggekeerd, nu is het te hopen dat het hem wat voorspoediger af zal gaan qua blessures en dat hij dit seizoen een rol kan spelen in het elftal.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: André Hanssen

Berichtdoor forca hveen » 14-01-2009 17:12

André Hanssen trainde vanmiddag volop met de groep mee. De Noor, die bezig is aan zijn comeback na een zware knieblessure, heeft volgens Erik ten Voorde in Belek goed getraind. ,,Omdat de velden in Turkije hard waren heeft André aangepast getraind, maar hij heeft een uitstekende week achter de rug. Wanneer hij weer kan voetballen, valt niet te zeggen. Hij moet eerst zeker nog een paar weken trainen en fysiek en conditioneel sterker worden. Ook de omstandigheden moeten verbeteren. De velden zijn door de vorst niet ideaal en dus doen we het rustig aan met André.’’


Benieuwd hoe lang dit alles bij elkaar nog gaat duren. Het is in elk geval duidelijk dat het de goede kant op gaat.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: André Hanssen

Berichtdoor BSCH77 » 14-01-2009 17:16

Zoals eerder al hier gepost door meerdere mensen;wat een ongelooflijke prof!! :D

Knap ook trouwens dat de club vel geduld met m heeft mar denk dat ie dat ook heeft afgedwongen door zn eigen professionele instelling. Als mn beeld van Hanssen nog klopt zou het een goede stand-in voor Svec kunnen zijn als verdedigend ingestelde middenvelder of niet?
BSCH77
Selectiespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd op: 07-10-2008 17:28
Woonplaats: Leeuwarden

Re: André Hanssen

Berichtdoor Flying Tilster » 02-02-2009 12:14

Rentree André Hanssen bij jong sc Heerenveen

Het einde van het blessureleed van André Hanssen is in zicht. De Noorse middenvelder maakt vanavond in het uitduel van jong sc Heerenveen tegen Sparta Rotterdam, zijn rentree op de voetbalvelden. Hanssen speelde ruim anderhalf jaar geleden zijn laatste wedstrijd voor sc Heerenveen.

Andre Hanssen viert na ruim anderhalf jaar zijn rentree op de voetbalvelden. De rentree van André Hanssen zat er al een tijdje aan te komen. De Noor traint sinds eind vorig jaar mee met de selectie van sc Heerenveen en was ook present tijdens het trainingskamp van de Friezen in het Turkse Belek. ,,Alleen als het veld slecht is, speelt André niet,’’ vertelt fysiotherapeut Erik ten Voorde. ,,We willen geen risico’s nemen met een speler die zo lang uit de roulatie is geweest.’’

André Hanssen heeft een langdurige revalidatieperiode achter de rug. De Noor speelde op 13 mei 2007, in het met 4-0 verloren play-off-duel tegen Ajax, zijn laatste wedstrijd voor sc Heerenveen. Hanssen onderging in 2007 twee maal, in september en oktober, een ingreep aan de knie

Het uitduel van jong sc Heerenveen tegen Sparta Rotterdam wordt gespeeld in het stadion van de Rotterdammers en gaat zeker door. Er staan in Rotterdam grote belangen op het spel, beide clubs vertoeven namelijk in de degradatiezone. In de eredivisie voor beloftenteams zijn al twee duels afgelast. De ontmoetingen tussen FC Groningen en RKC Waalwijk en Vitesse en FC Twente gaan niet door.


Bron Officiële site
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: André Hanssen

Berichtdoor ALS 26.000 » 03-02-2009 09:22

Gisteren een helft gespeeld. Voor hem zal dat ondanks de 5-0 nederlaag wel heel bijzonder zijn geweest en dat is het natuurlijk ook als je er zo enorm lang uit bent geweest.
Ben benieuwd of hij zijn oude niveau kan halen en of dat genoeg is om van waarde te kunnen zijn.
Je zag aan bijv. Hakansson en Tobiassen na ongeveer net zo lang blessureleed dat ze nooit meer de oude werden.
Maar goed, laten we het beste er van hopen. Aan zijn karakter zal het zeker niet liggen.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten