André Hanssen

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ik lees in het wedstrijdverslag van jong Heerenveen - jong PSV dat Hanssen is uitgevallen met een kuitblessure. Weet iemand wat meer over de ernst van deze blessure?
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Hij liep iig niet strompelend van het veld
Vond het al wat vreemd dat hij na 1 of 2 minuten werd gewisseld in de 2de helft
misschien ook een beetje uit voorzorg eraf gehaald
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Het zit Hanssen ook niet mee:
André Hanssen heeft zich tijdens de training verstapt en daar een fikse enkelblessure aan overgehouden. ,,Er is niks gebroken, maar gezien André zijn blessureverleden is dit natuurlijk erg sneu voor hem. Zijn herstel vergt zeker enkele weken.’’
aldus de clubsite.

Zal dit dan een keer zijn laatste blessure zijn voordat hij weer een keer bij het eerste mee kan doen?
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Ik denk dat hij kwaliteit tekort komt om bij het eerste mee te doen. Niet omdat Hanssen niet goed is, maar omdat er altijd eigenlijk betere middenvelders zijn geweest in zijn periode bij Heerenveen.

Op dit moment staat hij in mijn ogen achter Pranjic, Vayrynen, Grindheim, Svec, Roorda en zelfs misschien wel Smarason erg laag in de rangorde. Als je dan zijn leeftijd er bij neemt is het beter om afscheid van hem te nemen.
menjo
Basisspeler
Berichten: 956
Lid geworden op: 08-11-2003 23:46

Bericht door menjo »

Eens, dit is een tijdrovend zaak hij voetbalt dus pas weer in het volgende seizoen. Weer enkele weken achterstand kon wel eens fataal zijn.
NN gekkenhuis
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hanssen denkt aan terugkeer naar Tromso

20 maart 2009 - 14:18

André Hanssen denkt serieus na over een terugkeer naar zijn thuisland Noorwegen. De middenvelder, die door blessures sinds mei 2007 niet meer in actie kwam voor Heerenveen, staat in de belangstelling van enkele Noorse clubs, waaronder zijn oude club Tromsø IL. Zijn contract in Friesland loopt 1 juli 2009 af.

'Ik weet niet wat er na 1 juli gaat gebeuren. Alle clubs in de Noorse competitie zijn in principe interessant als ik hier geen nieuw contract krijg. Een aanbod van Tromsø IL zou ik zeker niet afslaan, maar ik wil nog niet vooruitlopen op de zaken,' verklaarde Hanssen tegenover het Noorse iTromsø.

De trainer van Tromsø, Per-Mathias Høgmo, is een bekende van Hanssen: 'Ik had André onder mijn hoede bij het nationale elftal onder 21 jaar. Sinds hij naar Nederland is vertrokken heb ik hem echter niet meer zo gevolgd. Hij heeft de laatste tijd weinig gespeeld, maar het is een een begaafde, serieuze speler die hard wil werken.'

'In principe is iedere speler uit Noord-Noorwegen met zoveel ervaring altijd interessant en welkom als hij weer thuis wil komen.' Ook directeur Morten Kraemer lijkt de komst van Hanssen wel te zien zitten: 'Spelers uit Noord-Noorwegen zijn altijd interessant voor ons. Maar we gaan niet op iedere naam in die met ons gelinkt wordt.'

'We weten echter af van de contractsituatie van André, ook al hebben we al geruime tijd geen contact meer met hem gehad.' De zaakwaarnemer van Hanssen, Tore Rismo, was onbereikbaar voor commentaar.
Bron.

Beetje gemengde gevoelens. Aan de ene kant gun ik hem juist hier nog een terugkeer, maar aan de andere kant komt het misschien ook wel niet meer goed. Dan kun je beter in 'huiselijke' omgeving gaan revalideren en hopen dat je het daar weer kan opbouwen.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Lekker laten vertrekken. Hij komt hier toch niet meer echt aan de bak. Echte prof, die keihard gewerkt heeft en ik wens hem een mooie club in Noorwegen toe!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Als heerenveen zijnde zou ik zeggen contract niet verlengen. Middenveld is bij ons wel aardig goed bezet, waardoor hij veel zal moeten trainen om daar aan de bak te kunnen komen. Daarnaast is de kans groot dat hij dan op de bank terecht komt.

Vind het erg jammer voor hem dat hij hier eigenlijk geen eerlijke kans heeft gehad door zijn blessureleed.

Denk dat hij veel meer plezier kan beleven bij zijn oude club bijvoorbeeld omdat de kans dat hij daar in het eerste in de basis komt vele malen groter is.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

lekker naar zijn geboorte land noorwegen laten gaan, wellicht dat de beste jongen daar nog aan voetbal toekomt.
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

forca hveen schreef:Als heerenveen zijnde zou ik zeggen contract niet verlengen.
Ik zou zeggen, juist wel verlengen. Het contract is ook verlengd toen André geblesseerd was, dus de hele revalidatieperiode heb je zijn salaris betaald. Ik zou zeggen het contract verlengen met een jaar en kijken wat er gaat gebeuren met Hanssen. Lukt het hem niet om binnen dit jaar te overtuigen dan kan je altijd nog uit elkaar gaan.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Inderdaad contract verlengen.

Wat ik me van hem herinner is dat hij een beetje speelt zoals Svec. Lekker bikkelen en stofzuigen op het middenveld dus.

Als je, zoals Sollied verkondigd, alle posities dubbel bezet wilt hebben, heb je deze positie al dubbel bezet dus.

Moet Hanssen nog wel op nivo (terug)komen natuurlijk.
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik heb bij Hanssen nooit dat gevoel gehad wat ik bij Svec wel heb. Svec is nu al veel beter, maar ook nog veel jonger. Daarnaast heb je Roorda ook nog. Hanssen was naar mijn idee ook niet beter dan Prager destijds en zelden basisspeler. Hij is er nu ook nog 2 jaar uit geweest, het zou toch raar zijn als hij het zou nu alsnog zou redden. Nogmaals ik gun die jongen het allerbeste, maar ik denk dat het geld weggooien is als je hem hier nog langer laat.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

forca hveen schreef:Als heerenveen zijnde zou ik zeggen contract niet verlengen.
Heb je hem ooit zien voetballen forca?
Ladies and gentleman: We've got him!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Nee dat helaas niet. Echter hij valt van de ene blessure in de andere (nu weer enkelblessure) waardoor hij weinig aan spelen toe komt.
Daarnaast is de basis al aardig sterk bezet met Svec en straks Roorda. De kans dat hij dan in de basis komt is maar klein (zeker omdat Sollied al helemaal gek lijkt te zijn op Roorda).
Op basis hiervan zou ik zeggen niet verlengen. Wanneer het bestuur echter wel toekomst in hem ziet zal ik niet gaan roepen dat ze het zeker niet moeten doen. Ik kijk naar de kansen die hij hier heeft :wink:
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

forca hveen schreef:Nee dat helaas niet.
De stelling dat iedereen die hier in Hanssen blijft geloven aanwezig was bij Heerenveen - Levski Sofia, durf ik wel aan.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Nou, het lijkt mij nogal dom om hem alleen op basis van die wedstrijd een nieuw contract te geven, of niet? (Of bedoel je dit anders?) Ik was bij die wedstrijd aanwezig maar ik vraag mij af of Hanssen na zo'n lange afwezigheidsperiode nog wel het niveau weer kan halen. Er zijn genoeg spelers die nooit meer op niveau zijn teruggekeerd na een zware knieblessure.

Daarnaast vraag ik me af of hij in fitte toestand nog een toegevoegde waarde zou zijn in deze selectie. Ik vond Hanssen destijds een nuttige kracht, eentje die altijd een voldoende haalde, maar eigenlijk nooit boven dat niveau uitsteeg. Van mij mag Hanssen blijven, maar misschien is het beter voor hem dat hij in een welbekende omgeving iets nieuws probeert op te bouwen.

Het is wat dat betreft maar net wat André zelf wil.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Marça schreef:Nou, het lijkt mij nogal dom om hem alleen op basis van die wedstrijd een nieuw contract te geven, of niet? (Of bedoel je dit anders?)
Uiteraard. Ik vind het zelf lastig oordelen over een speler die al zó lang uit de roulatie is. Maar toch, door die goal is hij onder de supporters de grijze status flink ontstegen. Eens een held...
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Hielke schreef:Uiteraard. Ik vind het zelf lastig oordelen over een speler die al zó lang uit de roulatie is. Maar toch, door die goal is hij onder de supporters de grijze status flink ontstegen. Eens een held...
Eigenlijk zou hij dan ook niet meer moeten spelen, om hem voor altijd te herrinneren als de man van Levski Sofia. Ik gun het hem van harte, maar ben ook bang dat het hem niet gaat worden. Ik vind het erg netjes van Heerenveen dat ze hem hier hebben laten revalideren, en hopelijk komt hij terug op niveau. Al dan niet bij ons.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Omrop FRL meldt dat zijn contract niet wordt verlengd.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Begrijpelijk, maar toch ook jammer. Voor zijn blessure was hij erg sterk bezig en z'n goal tegen Levski zal ik nooit vergeten.

Na zoveel blessureleed is echter de vraag of hij weer op niveau terug zou komen en de concurrentie is met talenten/spelers als Svec, Roorda, Grindheim, Elm, Väyrynen, Pranjic en Smárason (ook al zullen er daarvan vast een of twee vertrekken) natuurlijk moordend. Het lijkt me voor alle partijen het beste wanneer André een kans krijgt op zich (bij een andere club) weer op het hoogste niveau te bewijzen. Beter in ieder geval dan bij ons nog 1 of 2 seizoenen in de Beloften te moeten spelen.

Hopelijk kunnen we hem een mooi afscheid geven, zondag 17 mei in de Kuip :stan:
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Economisch dom. Verleng m met een jaar, zet m in de etalage en hij brengt nog iets op.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Goede beslissing. Geen salariskosten meer maken voor een speler die toch niet aan de bak komt, met een middenvelder of zeven voor zich. André, geweldig bedankt voor Levski Sofia en het ga je goed.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Goede beslissing van Heerenveen om niet verder te gaan met Hanssen. Uiteraard waardeer ik de mens/speler Hanssen wel, maar het gaat hier om topsport en dit soort beslissingen maken daar onderdeel van uit. Als je in twee jaar tijd geen minuut hebt gespeeld, dan is het niet logisch om een aflopend contract weer te verlengen. De vorige contractverlenging was keurig van de club, maar nu is het beter om elkaar vriendelijk de hand te schudden en te hopen dat hij in de toekomst elders weer aan voetballen toe kan komen.

@ TWR: dat is economisch helemaal niet dom, want wat als Hanssen na zijn huidige blessure er wéér een tijdje uit zou liggen of als clubs afhaken? Bovendien krijg je voor hem echt geen prachtige zak geld hoor, dat is met zijn geschiedenis gewoon niet realistisch. Verder is het m.i. niet fair om over de rug van zo’n jongen op die manier geld proberen te verdienen.

Mooi afscheid geven en ik zal hem altijd op een positieve manier blijven herinneren, met name de goal tegen Levski Sofia zal blijven hangen. Ik hoop oprecht dat Hanssen elders weer kan voetballen.
vandenbusschefan
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 26-10-2005 23:05
Locatie: Haskerdijken

Bericht door vandenbusschefan »

Ik vind het toch wel jammer, de man die de 2-1 maakte tegen Levski, de man die scoorde tegen Ajax in de sneeuw en die heel sterk bezig was dat seizoen. Zijn goede mentaliteit is een voorbeeld voor anderen, 2 jaar vechten tegen een zo heel vervelende speler. Wat zou ik het mooi vinden als we hem nog een keer kunnen bewonderen in het ALS in het Heerenveen shirt.

Hij maakte tegen Levski de winnende 2-1
Hij maakte tegen Ajax de fatale 2-0
Hij maakt tegen Twente in de final van de beker de 1-0! (Dat zou een mooie afsluiter zijn voor deze fantastische voetballer.)
Heerenveen on-tour!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

diepFries schreef:Begrijpelijk, maar toch ook jammer. Voor zijn blessure was hij erg sterk bezig en z'n goal tegen Levski zal ik nooit vergeten.
Helemaal mee eens. Hanssen zal vooral herrinerd worden door zijn goal tegen Levski, maar hij heeft verder ook een goed seizoen gedraait voor zijn blessure en kon dus eigenlijk meer. Op zich is het wel begrijpelijk dat hij mag vertrekken, maar een verlening voor een jaar had ik ook geen rare oplossing gevonden. Mooi afscheid geven deze man!
Op naar het volgende seizoen....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

TWR22 schreef:Economisch dom. Verleng m met een jaar, zet m in de etalage en hij brengt nog iets op.
Zet 'm in de etalage? Hij heeft al heel lang niet gespeeld en dan wil je zijn contract met een jaar verlengen (salariskosten). Wie zegt dat hij A fit wordt en B het niveau nog aankan? Hoezo economisch dom.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Clubs die andre Hanssen willen kopen kunnen hooguit 3/4 ton neertellen voor zo'n speler, mede gezien zijn fysieke staat en natuurlijk zijn kwaliteiten. Zijn jaarsalaris zal hier wel 2-3 ton zijn, dus dan is de winst, mocht je hem kunnen verkopen, al bijna niks.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ook zijn vriendin zullen we missen....
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Gekko schreef:Ook zijn vriendin zullen we missen....
Heb ik iets gemist, is ze zo'n schoonheid dan.
Zoja plaats wat foto's of linkjes, je maakt mij en mede forum gebruikers nieuwschierig!!!
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

André Hanssen zal ik nooit meer vergeten. En dat allemaal door één hele belangrijke goal tegen Levski Sofia. Het is begrijpelijk dat Heerenveen niet veder hem gaat. Het was een redelijke speler voor Heerenveen, maar hij was gewoon te vaak geblesseerd. Hierdoor kan je niet op hem bouwen en kost het de club alleen maar geld. Jammer, maar een logisch besluit.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Plaats reactie