Boy Waterman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Ron
Nieuw talent
Berichten: 106
Lid geworden op: 05-11-2006 21:36

Bericht door Ron »

Nou Joop, bij jou is een kinderhand snel gevuld.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ron schreef:Nou Joop, bij jou is een kinderhand snel gevuld.
Ik ben blij dat VDB volgend jaar weer onder de lat staat en niet de onzeker ogende Waterman. Moet er niet aan denken dat hij in onze kampioenswedstrijd volgend jaar een penalty veroorzaakt en we met tien man verder moeten. :mrgreen:

Maar inderdaad eindelijk af van het geemmer wie beter is.....
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Ron schreef:Nou Joop, bij jou is een kinderhand snel gevuld.
Ga jij nou maar eens verdwaalde paaseieren zoeken. Je kraamt alleen maar onzin uit. Waterman vind ik maar een overschatte keeper. Hij heeft nog niets laten zien en wordt nu al de nieuwe Van der Sar genoemd. Hij heeft bij AZ het geluk dat er een goede verdediging voor zich staat die al het werk voor hem op knapt.
Gebruikersavatar
blue white devil
Jeugdspeler
Berichten: 26
Lid geworden op: 03-05-2007 11:42
Locatie: Ferwert

Bericht door blue white devil »

Het is jammer dat Waterman definitief naar Alkmaar gaat, al presteerd hij daar aanzienlijk beter dan bij ons. Voor Waterman zelf is het beter als hij weggaat maar ik vind het toch een aderlating, niet dat VDB van de goal af moet, dat allerminst. Maar als reserve keeper was hij toch een klasse appart :P

Maar goed, niets aan te doen, succes Boy...
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Los van het feit dat Waterman misschien wel beter is dan Brian, vind ik dit de beste oplossing

- Boy heeft het naar zijn zin in Alkmaar en wil er blijven
- AZ wil de transfersom ophoesten
- Boy past qua karakter/uitstraling beter bij AZ
- Je kunt het niet maken om Brian na drie seizoenen zonder (grote) blunders/fouten op de bak te zetten
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Een blunder van SC Heerenveen, dat de doelman verhuurde, want het moet raar lopen wil Waterman niet snel aan de Oranje- selectie worden toegevoegd.
Aldus de VI van deze week..
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

HUNTELAAR schreef: Aldus de VI van deze week..
Blijf het altijd jammer vinden dat hij niet meer bij sc heerenveen voetbalt!
maar door omstandigheden(2x blessure...en goede reserve doelman toen)is hij niet meer aan spelen toe gekomen.
Gun het hem het beste bij az en dat hij in oranje komt is helemaal niet zo moelijk met deze bondscoach die nu hebben!!
Maar een blunder...........geen sprake van!!
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

HUNTELAAR schreef: Aldus de VI van deze week..
Net alsof een selectie voor het Nederlands Elftal vandaag de dag nog iets zegt. Als hij nog voor Heerenveen zou spelen, dan had Van Basten hem er sowieso veel minder snel bijgehaald.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Ach, iedereen praat elkaar na, hij speelt bij AZ en plotseling is het een fantastische doelman. Maar als je kritisch naar zijn prestaties kijkt dan doet hij het matig tot redelijk. Heeft een paar keer geluk dat zijn blunders (ballen loslaten, niet goed wegstompen) geen tegedoelpunten opleveren en maakt tegen excelsior natuurlijk een enorme fout. Ondanks dat blijf ik het een erg talentvolle doelman vinden en vind ik het jammer, maar ook begrijpelijk zoals de meeste hier, dat hij niet meer voor ons speelt.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Het is een leuke keeper inderdaad, misschien wordt hij ooit nog een topper. Maar voorlopig is hij dat nog niet. Dat kon je ook weer zien aan dat blundertje bij die kopbal van Alves tijdens AZ - Heerenveen. Daarnaast is het ook geen keeper die punten heeft gepakt voor zijn club.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Waterman is beter dan Brian en dat roep ik al sinds zijn 1e jaar bij het 1e van H'veen. Ook zal hij het verder schoppen. Zeker een toekomstige Oranje-keeper en ik zie hem de absolute top wel halen. Voor een keeper is hij nog erg jong, maar wel al erg sterk.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Volkomen eens met de vorige commenter. Van deze transfer krijgen we spijt: Waterman is véél beter dan Vandenbussche. Als dat kopballetje van Alves tegen AZ hem wordt aangerekend als blunder, wat dan te zeggen van alle halve en hele fouten van VDB? Maar hij doet zo leuk tegen de fans, dus op het forum vindt iedereen hem top.

Hugo Borst voorspelde onlangs dat Waterman (en niet Stekelenburg) de opvolger van Van der Sar wordt. Zou mij niets verbazen.

Gezien zondag moet ik ook een beetje lachen om dit citaat:
Moet er niet aan denken dat hij in onze kampioenswedstrijd volgend jaar een penalty veroorzaakt en we met tien man verder moeten.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

AllardP schreef:Volkomen eens met de vorige commenter. Van deze transfer krijgen we spijt: Waterman is véél beter dan Vandenbussche. Als dat kopballetje van Alves tegen AZ hem wordt aangerekend als blunder, wat dan te zeggen van alle halve en hele fouten van VDB? Maar hij doet zo leuk tegen de fans, dus op het forum vindt iedereen hem top.
Die discussie zou ik best met je aan willen gaan. Feit is dat zowel Vandenbussche als Waterman onder de lat hebben gestaan bij SC Heerenveen. Natuurlijk heeft Waterman behoorlijk wat pech gehad, maar hij heeft hier toch een serieuze kans gehad. Met name in het seizoen 2005/2006, waarin hij als eerste doelman mocht beginnen.

Ik heb het juist over deze wedstrijden omdat je de Waterman van AZ niet mag en kan vergelijken met de Waterman bij SC Heerenveen. AZ heeft een betere verdediging en derhalve hoeft Waterman nooit die lastige, zware baggerpartijen te keepen zoals Vandenbussche dat wel moet tegen bv. Excelsior uit.

Blijven de wedstrijden die beide keepers bij Heerenveen keepten over. En op basis daarvan kun je niet zeggen 'dat Waterman véél beter is dan Vandenbussche'. In die wedstrijden had Waterman natuurlijk z'n goede reddingen, maar het oogde vaak onzeker. Daarmee zeg ik niet dat Vdb 3x zo goed is, maar je kunt echt niet zeggen dat Waterman dan véél beter is.

Verder stel je dat we dus spijt gaan krijgen van deze transfer. Ik denk dat we er juist goed aan hebben gedaan. Waterman is een blessuregevoelige keeper en met het geld dat we voor Waterman vangen kunnen we andere nuttige dingen doen, zoals een beul van een centrale verdediger kopen. En met zo'n centrale verdediger zal Vdb het ook veel gemakkelijker hebben waardoor ook Vdb automatisch weer een niveau stijgt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

AllardP schreef: Waterman is véél beter dan Vandenbussche. ]
Ik denk dat je er even bij moet zetten dat JIJ hem veel beter vind dan VDB. Er zijn voldoende mensen die VDB beter vinden.
Ik vind VDB veel betrouwbaarder ogen dan Waterman. Vooral op hoge ballen en afstandsschoten.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Slotje?

- Boy is vertrokken bij SC Heerenveen
- Eindelijk een einde aan deze welles-nietes discussies
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Het is inderdaad mosterd na de maaltijd zo onderhand. Wat dat betreft kan Boy eventueel beter besproken worden in het 'vertrokken spelers'-topic, elders op dit forum.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Waterman hoopt op contract in Noorwegen
Boy Waterman hoopt zijn loopbaan als speler voort te zetten in Noorwegen. De doelman werkt momenteel een stage af bij het Noorse Viking en laat daar een goede indruk achter. Waterman wordt momenteel door ADO Den Haag gehuurd van AZ. Bij de Alkmaarse club heeft Waterman nog een contract tot komende zomer. In Den Haag komt de goalie echter niet aan spelen toe waar Barry Ditewig de voorkeur krijgt. Afgelopen seizoen kwam hij op huurbasis voor de Hagenaars nog tot tien duels.

Bij Viking kan de 26-jarige doelman niet stuk. Hij laat een goede indruk achter tijdens zijn stage, schrijft Aftenposten. "Boy heeft een zeer goede indruk achter gelaten, als keeper en als mens", zegt keeperstrainer Erik Johannessen. "Hij is atletisch, onbevreesd en dook meteen op de benen van spelers."

Ook Waterman zelf is tevreden over zijn stage. "Ik heb een geweldige eerste indruk van de club, hoewel ik niet veel van Viking wist. Ik kan bevestigen dat het een goede stage was. Beide trainers zijn zeer aardig. Dit kan een leuke week worden", aldus Waterman.
voetbalprimeur.nl
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

AZ en Viking akkoord over verhuur Waterman
Boy Waterman komt de rest van het seizoen uit voor het Noorse Viking FK. Die club bereikte dinsdag een akkoord met AZ over de huur van de doelverdediger, weet Voetbal International.

Waterman liep afgelopen week stage bij de club uit Noorwegen. Hij liet een uitstekende indruk achter bij Viking, dat daarop de gesprekken met AZ opende. Deze week werd een akkoord bereikt over de verhuur van Waterman. Tevens bedong Viking een optie tot koop. Alleen de medische keuring kan nog roet in het eten gooien.

De 26-jarige Waterman komt in Alkmaar niet in aanmerking voor een basisplek. Hij werd dit seizoen, net als een jaar eerder, door AZ ondergebracht bij ADO Den Haag. Ook in de Residentie vervulde Waterman een reserverol. Met zijn verhuur aan Viking hoopt Waterman weer aan spelen toe te komen.

"Daarom is dit een goede stap", reageerde technisch directeur Marcel Brands op de overgang van Waterman. "Toen we hem aantrokken zat hij nog bij de selectie van het Nederlands elftal. Dat niveau moet hij weer proberen te halen. Boy is een goede keeper, maar hij heeft natuurlijk wedstrijdritme nodig."

Mogelijkerwijs maakt Waterman donderdag reeds zijn debuut voor Viking, dat op die dag een oefenduel speelt met Odd Grenland. "Ik denk dat hij dan kan spelen", laat technisch directeur Egil Ostenstad weten. "Dit is voor ons een oplossing op korte termijn. Het geeft ons ook de mogelijkheid de overgang definitief te maken als we willen."
van voetbalprimeur
Anti anti. :)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Overgang is van de baan door (alweer) een blessure van Waterman. Hij blijft nu bij ADO.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

En hij staat nog steeds bij AZ onder contract!
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

DOETINCHEM - Boy Waterman speelt komend voetbalseizoen bij De Graafschap.
De Doetinchemmers huren de doelman voor één jaar van AZ.
© ANP

De 26-jarige Waterman moet bij het gepromoveerde De Graafschap de concurrentie aangaan met Joost Terol.
Waterman, die nog medisch moet worden gekeurd, keepte eerder bij sc Heerenveen en ADO Den Haag. In 2007 veroverde hij met Jong Oranje de Europese titel.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Waterman naar PSV, als reserve achter Tyton. Opmerkelijke transfer. Na Vonk de eerste keeper uit een bonte collectie ballenvangers. Hij beheerste de kunst van het 'naast kijken' van afstandsschoten als geen ander. :wink:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Waterman was echt super toen hij net kwam kijken. Was ook absoluut beter dan VDB. Raakte alleen een atal keren zwaar geblesseerd en had daarna ook mentaal problemen. Via een omweg gaat hij nu alsnog richting top. Prima keeper en vooral ook een mooie stilist. Ik heb wel eens begrepen dat hij zo goed kan voetballen dat hij zelfs daarin misschien wel van Jupiler League niveau is.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ik heb nooit een groot talent gezien in Waterman, ook niet in vergelijking met Vandenbussche in die periode. Ik vind dat hij bepaalde kwaliteiten mist om op hoog niveau structureel prestaties te leveren, o.a. een zekere explosiviteit. Ook heb ik niet het gevoel dat het een jongen is die écht alles uit zijn carrière wil halen, maar dat is vooral ingegeven door gevoel. Het feit dat hij buiten beeld is geraakt bij AZ, Heerenveen, niet uitblonk bij De Graafschap, is overgestapt naar Aachen (naar derde divisie Duitsland gedegradeerd...) en nu een reserverol bij PSV tegemoet gaat zegt genoeg. Middelmaat.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zo legt iedereen het uit zoals hij wil. Dat hij door topclub Psv gehaald wordt om de strijd aan te gaan zegt mij ook genoeg. Hij maakt eindelijk zijn talenten waar. Voor De trainers bij ons was hij tot zijn blessure ook eerste keus en deed hij het goed. Maar goed, ik vind hem goed, jij niet, prima :lol:
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Advocaat heeft waarschijnlijk één dag nodig om te beslissen dat Tyton eerste doelman zal zijn. Waterman is gehaald als stand-in en als er geen gekke dingen gebeuren zal hij waarschijnlijk nog geen handvol wedstrijden spelen voor PSV. Hij krijgt precies dezelfde rol als Sinouh, en ga me niet vertellen dat hij zo'n geweldige keeper is. PSV wil frisse concurrentie voor een prikkie, alleen daarom halen ze Waterman. Niet omdat hij zo goed is. Als hij een miljoen had moeten kosten, dan hadden ze hem zelfs al niet gehaald. Dat durf ik wel hardop te zeggen.

Waterman is pure opvulling voor de selectie al met al. Geen status om trots op te zijn wanneer je ooit een talentvolle doelman bent genoemd.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik vind Waterman een matige keeper. Hij had de status dat het de best meevoetballende keeper van Nederland was. Voor mij is de prioriteit dat een keeper ballen tegenhoudt en dat doet Waterman in verhouding erg weinig. En dat meevoetballen is hij ook absoluut geen uitblinker. Dan zijn er wel betere en goedkopere tweede keepers te vinden
Plaats reactie