Hannu Haarala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Hannu Haarala

Bericht door Forza »

Tsja, wie is dat? Hij traint deze week mee met de selectie. Hij speelt geloof ik voor HJK Helsinki en Finland Onder 21. Rechtsbenig, 21 jaar, 76kg, 182 centimeter. Verder weet ik het ook niet.
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Schijnt op alle rechter-posities uit de voeten te kunnen. Einde Bakatti en Venema? of einde Nurmela (NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!) ik ben erg benieuwd naar mensen met meer infomatie.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Het schijnt dat ie op alle posities op de rechterkant kan ballen. Dus ik denk dat we voortaan maar met negen man aan de wedstrijd beginnen. :shock:

Hannu Haarala

Position : Midfielder

Date of birth : 15 August, 1981

Team : HJK Helsinki (Finland)

Nationality : Finland

Notes : Finnish youth international who was involved in the Finnish sides at the European U/18 Championships in 2000 and the World Youth Cup in 2001. After spending 1999/00 at Kopylan Pallo in the second division he returned to HJK and won himself a spot in the first team. He is a good attacking midfielder who should go on to become a good player.
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Afbeelding

Nimi, numero:
Hannu Haarala , 15

Syntynyt:
15.08.1981
Helsinki

Pituus: 182 cm

Paino: 70 kg



Edelliset seurat: PK-35

Kausia HJK:ssa: 3

Liigaottelut: 66

Liigamaalit: 4

Maaottelut: 56 N

Maaleja kaudella: 5

Saavutukset kentällä:
Suomen cupin voitto 2000,
20-v. MM-lopputurnaus 2001, SM 2002

Paikka: Hyökkääjä

Jalkaisuus: Oikea

Perhe: Mutsi, faija ja broidi

Koulutus: Ylioppilas


[/img]
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Is er een vrijwilliger die de Finse taal voor ons kan vertalen? Wat mij trouwens wel een leuke aankoop lijkt is Mika Kottila. Die scoort bijna elke wedstrijd of hij geeft de assists. Maar die is al 28. Nog een MIKA!
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

Dat ''wijzig bericht'' krijg ik niet voor elkaar, dus reageer ik nu nog maar eens:

Haarala heeft twee seizoenen bij Helsinki gespeeld. In totaal kwam hij 39 maal in actie en scoorde 4 maal.

Volgens mij speelt hij momenteel als rechtshalf.

Om nog even op Mika Kottila terug te komen, die speelt dit jaar voor het eerst bij HJK Helsinki en heeft er al 11 inliggen, in 22 duels. Vorig jaar speelde hij bij Trelleborg in Zweden, maar daar heeft hij maar twee keer gescoord. Volgens mij is hij linksbuiten.
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Het schijnt dat deze Fin al langere tijd in de belangstelling staat van SCH. Ik kan mij een bericht voor de geest halen op het oude forum, en dat was al heel oud.
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

Ja ik had ook al eens van hem gehoord, maar dat is toch pas afgelopen zomer, of heb ik het nu mis??
Wat moeten we nu met (nog meer) spelers op de rechterkant?? Het enige wat ik dan kan bedenken is de rechtsback positie.....
Let's Go Blue White Army!!
Lopster
Jeugdspeler
Berichten: 48
Lid geworden op: 17-12-2002 19:21

Bericht door Lopster »

Uit welingelichte bronnen vernam ik dat Hanna al een hele poos geleden is vastgesteld, maar dat de nieuwe transferregels nog wat roet in het eten hebben gegooid. Men dacht aanvankelijk hem transfervrij over te kunnen nemen, maar door men is nu gehouden een bedrag te betalen. Daarover wordt door de beide clubs onderhandeld.

Het is een maatje van Mika II in het team van Jong Finland.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Het probleem is, geloof ik, de opleidingsvergoeding. Die is door de UEFA verplicht gesteld voor spelers tussen de 12 en de 23 jaar. Daarover is Heerenveen nog met Helsinki in onderhandeling. Maar gezien het feit dat de club dat zelf naar buiten brengt, zal het wel goedkomen allemaal.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Martsje de Jong schreef:Paikka: Hyökkääjä

Jalkaisuus: Oikea

Perhe: Mutsi, faija ja broidi

Koulutus: Ylioppilas
Ik ben wel benieuwd wat dit betekent. Favoriete kleur, lievelingseten, heeft ie een hond die Mutsi heet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Volgens mij is deze speler al ieder getest bij SC Heerenveen, Ik meen iets van een jaar terug en maakte toen al indruk...
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Als deze jongen de klasse van Vayrynen bezit dan haal ik hem wel op uit Finland! :wink:
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Uhm...PK-35 betekent dat 'ie 35 Pk in de benen heeft? Lijkt me meer als genoeg. Hebben wij dan ook een vleugelflitser? 8)
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

of einde Nurmela (NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!)
't lijkt er wel verdacht veel op! Toen dit seizoen ongeveer 6 wedstrijden oud was, was Mika in een tv programma op de Finse tv, waarin hij zei dat hij iig in de winterstop of na dit seizoen op zoek zou gaan naar iets nieuws :(
Do u really need a cigarette to look cool?!
Rumcola
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 13-12-2002 19:52
Locatie: Hoornsterzwaag

Bericht door Rumcola »

:frown:

Hebben we nou geen goede jeugdspelers die kunnen doorstromen,word een beetje
moe van al die Finnen.
M`n dochtertje van 4 die ook graag kijkt, kan straks het elftal niet eens uitspreken!
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Van mij mag ie. Mika 1 heeft nog nooit naast zijn schoenen gelopen en zet zich onvoorwaardelijk in, mooie club gun ik hem!
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Martsje de Jong
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 03-12-2002 09:59
Locatie: Beetgum

Bericht door Martsje de Jong »

M`n dochtertje van 4 die ook graag kijkt, kan straks het elftal niet eens uitspreken!
Het elftal blijft gewoon Heerenveen hoor :wink:
Bovendien hebben kinderen van 4 over het algemeen minder moeite met moeilijke namen en talen dan hun ouders :D

Trouwens, we hebben nog maar twee finnen aan boord en als er daarvan één weggaat ...
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

We hebben er ook nog eentje in de jeugd rondlopen Martsje!
Juska Savolainen.
Dat spreek je als volgt uit:
Joeska Saavoolaienen :wink:
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

In de VI geeft Riemer aan dat hij er vanuit gaat dan Haraala na de winterstop al in Heerenveen komt...
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Op het oude forum is deze speler ook al eens ter sprake gekomen, zoals Sammy ook al min of meer aangaf.

Ik hoop wel dat dit een echte 'top'aankoop is, want op een speler van het kaliber Barsom zit ik niet te wachten. Wat is dat een paniekaankoop geweest zeg, dat kun je nu toch wel stellen volgens mij...
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Regionaal: Opnieuw Fin naar Heerenveen
HEERENVEEN - Hannu Haarala komt, na Mika Nurmela en Mika Väyrynen, als derde Fin bij de A-selectie van SC Heerenveen. De 21-jarige Haarala is overgenomen van HJK Helsinki. Hij speelt met Väyrynen in het Finse jeugdteam. "In type Nurmela. Hy kin hiel aardich balje, mar ik tink net dat hy fuortdaalk ien foar it earste is", aldus trainer Foppe de Haan over Haarala.

Hij gaat officieel per 1 januari spelen voor Heerenveen, dat met de rechtsbenige aanvaller een contract voor anderhalf jaar is overeengekomen. "Mar wy moatte it oer de fergoeding noch wol iens wurde mei HJK", aldus Henk Hoekstra, financieel directeur van Heerenveen.

Jeffrey Talan komt zo goed als zeker als speler niet meer in actie voor SC Heerenveen. De 31-jarige Katwijker, bezig aan zijn achtste seizoen in Heerenveen, kampt met een chronische knieblessure. Talan is nog tot juni 2004 verbonden aan Heerenveen, reden voor de club om met de ex-international te praten over een andere invulling van zijn contract.

"Wy wolle it netjes ôfwikkele", aldus trainer Foppe de Haan. Talan gaat wellicht als trainer verder bij Heerenveen, waar hij momenteel Erik ten Voorde ondersteunt bij de D-pupillen. Talan gaat daarom in januari wel mee naar het trainingskamp in Turkije. De Haan: "As in soart fan assistent fan de assistent-trainer."


"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Misschien kunnen we van Barsom nog wat verwachten. Heerenveen was al voor het seizoen met hem bezig, dus een paniekaankoop zou oik niet willen zeggen. hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen, maar e meeste spelers die bij heerenveen komen spelen hebben moeite direct aan te klampen door de zware trainingen. Hansson zou toch ook een miskoop zijn? Als Barsom aan het eind van het seizoen nog niets heeft laten zien, zou je hem pas als miskoiop kunnen bestempelen.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik vind hansson gewoon een van de beste verdedigers bij heerenveen, maar die barsom speelde aan het begin van het seizoen nog aardig. Maar als ie soms eens invalt tegenwoordig ... brr dan hou ik mijn hart vast. Hetzelfde als met selakovic ... die viel afgelopen woensdag in voor kolk bij zwolle .. jammer genoeg heeft foppe niet terug gewisselt want ik vond hem echt als een krant spelen.

maar ja ik dwaal weer af ;)
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

Die nieuwe fin heeft een contract van 1,5 jaar voorgeschoteld gekregen, spreekt niet veel vertrouwen uit lijkt mij.

En als Foppe dan ook al zegt dat hij niet direct een versterking is voor het 1e elftal..... Zou ik er niet veel van verwachten.
Anti-vlaggetjes
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Ik denk dat Hannu Haarala een Fin is..maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Dat is goed geantwoord, wat op zich niet van belang is. De vraag was namelijk niet 'wat' maar 'wie'...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Een contract van 1,5 jaar vind ik niet abnormaal. Het is (voorlopig) afgelopen met te
lange en/of te dure contracten. Heerenveen is gewoon voorzichtig en dat kan ik ze
niet kwalijk nemen.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat Fin IV zelf niet een langlopend contract wilde tekenen.
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Ik heb helemaal niks op teletekst gelezen dat wij weer een Fin erbij hebben, en internet was hier kapot in de vakantie dus ik wist van niks. Nou ja weet ik het nu :cry:
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Inmiddels scoorde hij zijn eerste Heerenveen goal in de verloren partij tegen Hammerby op het Nickas Minne toernooi.
Afbeelding
©feanfans.
Wéér uit!!!!
Plaats reactie