Mika Väyrynen

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Mika Väyrynen is op zoek naar een nieuwe werkgever. De 29-jarige Fin, wiens contract bij Heerenveen niet werd verlengd, heeft vooralsnog geen concrete aanbiedingen gehad, maar hoopt desondanks nog steeds op een transfer naar een interessante club.

Väyrynen vertoeft momenteel in zijn geboorteland. In gesprek met het YLE Sports laat de middenvelder weten voorlopig zijn voetbalschoenen nog niet aan de wilgen te hangen. Concrete interesse is er echter nog niet. "Er is niets nieuws op transfergebied", aldus Väyrynen op de Finse website. "Er hebben zich een aantal clubs voorzichtig gemeld, maar daar zat vooralsnog niets interessants bij".

Väyrynen, die na zijn avonturen bij Heerenveen en PSV de voorkeur geeft aan een verblijf buiten Nederland, houdt desondanks goede moed. "Tot op heden hadden mijn transfers vrijwel allemaal in augustus plaats. Er is dus nog voldoende tijd".
feanonline.nl
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries88' schreef: Er zit enige balans en voetballend vermogen in dat middenveld, maar daarmee is ook alles gezegd. Dat middenveld mist leiderschap, fysieke kracht en scorend vermogen. Daar moet echt wat bij. Väyrynen zou ik er best bij willen houden, maar een goed alternatief is ook prima. Maar er moet zeker wat bij mocht Roorda vertrekken.
Een middenveld hoeft niet veel fysiek te hebben zolang de verdediging dat kan opvangen..
Ik zie een middenveld van Svec, Kums en Djuricic zeker zitten.. juich ik zelfs toe
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wizard schreef:Een middenveld hoeft niet veel fysiek te hebben zolang de verdediging dat kan opvangen..
Ik zie een middenveld van Svec, Kums en Djuricic zeker zitten.. juich ik zelfs toe
Daarover valt te discussiëren. Een middenveld dat fysiek tekort komt gaat overlopen worden en zelfs een sterke achterhoede kan dat lang altijd niet opvangen. Maar onze verdediging is al jarenlang een zorgenkindje, dus in dit geval kan het sowieso niet. Een middenveld met Svec, Kums en Djuricic kan echt niet op dit moment. Dat je een aanval hebt waarbij discipline niet altijd even hoog in het vaandel hebben staan maakt dat des te duidelijker.

Het is een romantische gedachte, in bepaalde wedstrijden zou het kunnen, maar ik ben van mening dat je moet streven naar een middenveld met meer balans. Al helemaal omdat Svec toch regelmatig wedstrijden mist, Kums er pas net is en Djuricic zich hier nog moet bewijzen. Ik zou het al stukken beter vinden als je Djuricic vervangt door een fitte Roorda, al vrees ik dat die optie gaat wegvallen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Wanneer je Xavi of Iniesta heet zou het inderdaad kunnen. :D
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Crash schreef:Wanneer je Xavi of Iniesta heet zou het inderdaad kunnen. :D
Precies ja, maar ook Barcelona/Spanje gebruiken regelmatig brekers met wat meer power om deze 2 op het middenveld te ondersteunen. Je hebt het gewoon nodig anders wordt je overlopen. En dan kan je wel gaan roepen dat de verdediging dat kan opvangen, nou die van ons kan dat in elk geval niet. Vergeten waar al jarenlang ons zwakke punt ligt Wizard?
Ruil op het middenveld Svec, Kums, Djuricic 1 van die laatste 2 maar in voor Roorda als hij blijft en fit is.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1983 schreef: Precies ja, maar ook Barcelona/Spanje gebruiken regelmatig brekers met wat meer power om deze 2 op het middenveld te ondersteunen. Je hebt het gewoon nodig anders wordt je overlopen. En dan kan je wel gaan roepen dat de verdediging dat kan opvangen, nou die van ons kan dat in elk geval niet. Vergeten waar al jarenlang ons zwakke punt ligt Wizard?
Ruil op het middenveld Svec, Kums, Djuricic 1 van die laatste 2 maar in voor Roorda als hij blijft en fit is.
Bij ons is de Busquets onze Svec. Omdat de chemie echter uit het elftal is, komt 't zwaartepunt bij onze verdediging te liggen. Doordat deze laatste niet stevig staat, krijg je tegengoals..

In de Jupiler League word je overlopen, wanneer je weinig fysieke kracht op 't middenveld hebt. Hoe hoger je speelt en hoe beter je spelers worden, hoe meer je afhankelijk wordt van techniek en balcontrole.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ondanks het feit dat de theorie klopt dat je spelers qua duelkracht iets mogen inboeten wanneer ze technisch beter onderlegt zijn. Echter blijft overeind dat wanneer je spelers hebt die niet de kwaliteiten van Busquets, Xavi en Iniesta in je gelederen hebt, fysieke kracht een must blijft. Een middenveld met Kums, Djuricic en Svec is gewoonweg te licht wanneer je tegenstander De Graafschap, FC Utrecht of FC Groningen heet.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gekko schreef:Formeel kan dat per 1 juli, dan is zijn contract afgelopen.
en in aanmerking nemend dat er geen zicht lijkt te zijn op een rentree, verplaatst naar "oud -spelers"
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Heb ik toch nog eens ergens invloed...
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Gekko schreef:Heb ik toch nog eens ergens invloed...
Ach, wat een valse bescheidenheid, jij hebt toch ook eigenhandig een langer verblijf van Henk Timmer de kop in gedrukt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Daar kan ik mij niets van herinneren. Je bent vast in de war.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Gekko schreef:Daar kan ik mij niets van herinneren. Je bent vast in de war.
Scusi, na een lange dag verwarde ik je met Squerrel :wink:
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een ongenuanceerde hooligan verwarren met een evenwichtige voetbalkenner, pffff.
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Väyrynen rond met Red Bull Salzburg
08 september 2011 - 21:08
PRIMEUR (NL) - Mika Väyrynen zet zijn carrière voort bij het Oostenrijkse Red Bull Salzburg, zo bericht Salzburger Nachrichten donderdagavond. De oud-middenvelder van Heerenveen is vandaag medisch gekeurd en zal morgen gepresenteerd worden. Vandaag maakte hij al zijn eerste stappen op het trainingsveld.

Väyrynen, die transfervrij was nadat zijn contract bij Heerenveen niet was verlengd, kan door nieuwe UEFA-regels tot de winterstop nog niet in actie komen voor Salzburg. Daarvoor had hij voor de transferdeadline al aangemeld moeten zijn bij de Europese voetbalbond.

Salzburg-trainer Moniz is desondanks zeer tevreden met zijn aanwinst: 'Ik heb een zeer onder de indruk van hem. Ik ken zijn speelwijze, hij past zeer goed in onze filosofie.' Het afgelopen seizoen speelde de Fin dertig wedstrijden voor Heerenveen waarin hij achtmaal scoorde en vier keer een assist afleverde.

Feanonline.nl
Is hem gegunt, lijkt me een mooie club voor hem, alleen jammer dat hij pas na de winterstop mee kan doen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Väyrynen mag gewoon spelen in de Oostenrijkse competitie. Alleen in de Europa League is hij niet speelgerechtigd voor de komende maanden, maar dat geldt voor iedere speler die nu tekent bij een club die Europees voetbal speelt.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Leeds heeft ook interesse, dat is natuurlijk een veel mooiere club.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Ben benieuwd wat de keuze van Mika zal worden. Leeds is een mooiere club, dat zeker. Maar het financiële plaatje van Salzburg zal toch wel een stuk aantrekkelijker zijn gok ik. Ook spelen ze daar (mee om) Europees voetbal. Ik zou me best kunnen voorstellen dat Mika nu voor het financiële aspect gaat, gezien zijn leeftijd.
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Het is dus Leeds geworden, meldt Feanfan op haar site:
Väyrynen slaat RB Salzburg af en tekent bij Leeds

In navolging van landgenoot Mikael Forssell heeft ook Mika Väyrynen zich verbonden aan Leeds United. De 29-jarige middenvelder tekende dinsdag een éénjarig contract bij de club uit het Engelse Championship. Tevens is er een optie in de verbintenis opgenomen voor een extra seizoen.

"We zijn verrukt met het contracteren van Mika", zegt manager Simon Grayson op de website van Leeds. "Er waren goede aanbiedingen van andere clubs uit Europa, maar hij heeft ze geweigerd vanwege zijn ambitie om te spelen bij Leeds United en om succesvol te zijn."

Red Bull Salzburg (Oostenrijk) was in ieder geval geïnteresseerd in Väyrynen. De Fin kiest echter voor de Engelse eerste divisie, waar landgenoot Forssell vorige week een contract tekende. Na zijn vertrek bij sc Heerenveen was Väyrynen transfervrij.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Mooie keuze en ik ga zeker proberen om een paar wedstrijden van Leeds te bekijken dit seizoen.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Meteen ook al aanhang van Leeds hier op het forum haha.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Mooi dat Mika voor Leeds heft gekozen. Fantastische club, veel mooier ook dan dat commerciele gedrocht dat Austria Salzburg verslonden heeft. Of The Championship bij Mika past is een tweede, ik denk dat hij daar fysiek veels teveel tekort voor komt. Maar als je voor zo'n prachtige club in het allermooiste voetballand uit mag komen dan is de keus heel gauw gemaakt. Ik ga hem daar zeker blijven volgen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Väyrynen heeft meerdere malen gezegd dat hij ooit naar een topcompetitie wilde. Ik kan me voorstellen dat hij die hoop voorlopig in de ijskast heeft gezet en dan is zo'n club uit het Championship een schitterend alternatief. Zoveel kansen krijgt hij bovendien ook niet meer. Ieder jaar dat je zulke kansen laat liggen is een groter risico op het mislopen van de wens.

Mooi voor Mika in ieder geval. Zeker het volgen waard.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2038
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Vorige week heeft Väyrynen na een week trainen zijn debuut gemaakt voor Leeds United. En niet direct de minste tegenstander: Manchester United voor de League Cup. Na 52 minuten kwam hij in het veld. Toen stond de 0-3 eindstand al vast. Ook afgelopen vrijdag speelde hij mee tien minuten mee tegen Brighton Hove and Albion (3-3).
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

overtuigd nog niet echt tegen arsenal , vaak slordig en veel bal verlies . Nivo is toch net iets te hoog voor mika
NOXX
Bankzitter
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-08-2011 17:24

Bericht door NOXX »

Hij probeert nog te vaak de voetballende oplossing te zoeken als die dicht bij de eigen 16 is. En vergeet niet dat Mika een tijd geblesseerd is geweest, hij speelt net weer een sinds begin/halverwege december.....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Väyrynen viel mij niet tegen. Wel wat fouten hier en daar, maar was zowel defensief als aanvallend bij vlagen heel aardig. Op dit niveau vlak na een blessure mag je misschien ook niet (veel) meer verwachten. Hij is nog steeds een goede voetballer, dat werd me wel duidelijk.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Mika was vorig jaar bij sc Heerenveen de beste speler die wij hadden. Hij is gewoon enorm goed, zonder enige twijfel.
8board
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-12-2007 13:34

Bericht door 8board »

Väyrynen and Leeds has ended their contract.
Plaats reactie