Hakim Ziyech

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:Ik zag niet echt plezier bij Ziyech. Een moment uit de wedstrijd waarbij Kusk (matig trouwens) hem wil inspelen, bal wordt onderschept een meter bij Ziyech vandaan. Ipv de bal te proberen te veroveren gaat het hoofd naar beneden. Kan mij niet herinneren dat hij dat bij ons deed.

Ik vond hem juist een spelmaker die ook niet te beroerd was om ballen te veroveren.
Hehehe, dan vult hij de rol van Tadic al prima in dus. Die had daar (net als Djuricic bij ons) wel wat een handje van. In plaats van een bal te heroveren overheerste de teleurstelling van het balverlies. Hoofdschudden, foeteren, handen in de lucht, commentaar op de scheids. Ik zie het allemaal nog voor me.
Natuurlijk moet Hakim daar nog wennen. Je mag van hem niet verwachten dat hij binnen nog niet eens een volle week speelt zoals hij dat hier deed in zijn beste tijd. Bij ons was het in het laatste deel van het afgelopen seizoen en de eerste wedstrijden van het huidige ook allemaal wat wisselvallig. Hoort kennelijk bij zijn ontwikkeling. Met vallen en opstaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
Berichten: 1044
Lid geworden op: 01-07-2012 13:20

Bericht door RuudvanHuntelaar »

Ebiede schreef:Ik zag niet echt plezier bij Ziyech. Een moment uit de wedstrijd waarbij Kusk (matig trouwens) hem wil inspelen, bal wordt onderschept een meter bij Ziyech vandaan. Ipv de bal te proberen te veroveren gaat het hoofd naar beneden. Kan mij niet herinneren dat hij dat bij ons deed.

Ik vond hem juist een spelmaker die ook niet te beroerd was om ballen te veroveren.
Is aangeleerd gedrag wat hij zichzelf snel weer moet afleren , ook hier werd zijn omschakeling minder. Hoop dat hij zijn voetjes op de grond kan houden, dan is Twente niet zijn eindstation.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Zeer matig vanavond en wederom gewisseld. Maakt bepaalt geen vliegende start.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat een drama elftal heeft Twente. Wat stap omhoog Ziyech? :lol: wordt degradatievoetbal.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Lekker voor hem.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Frisian Viking schreef:Lekker voor hem.
Ach ja. Maar hij speelt wel bij een club, met een groter stadion, met meer salaris en die over het algemeen hoger eindigt dan SCH. Die jongen heeft een mooie geleidelijke stap gemaakt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef: Ach ja. Maar hij speelt wel bij een club, met een groter stadion, met meer salaris en die over het algemeen hoger eindigt dan SCH. Die jongen heeft een mooie geleidelijke stap gemaakt.
Het grotere stadion klopt. Het ruimere salaris klopt ook.
Maar vooral het 'over het algemeen' is wel een relatief begrip. Over wat voor termijn wil je dat bekijken?
Op basis van resultaten in deze eeuw eindigde Heerenveen 10 keer bij de eerste 5. Twente 'maar' 6 keer. En dan vind ik dat je met 14 jaar toch al over een behoorlijke periode praat. Dat Twente vaker dichter bij een kampioenschap heeft gezeten klopt, maar dat ze structureel hoger eindigen als ons is iets waarin hij vooral zelf heeft willen geloven. Want het klopt dus niet met de cijfertjes.
Als je verder in het verleden gaat redeneren dan zijn Ajax, PSV en Feyenoord in Europa ook nog subtopclubs. Terwijl ze nu op 'hun' niveau maar amper meedoen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Mackan68 schreef: Het grotere stadion klopt. Het ruimere salaris klopt ook.
Maar vooral het 'over het algemeen' is wel een relatief begrip. Over wat voor termijn wil je dat bekijken?
Op basis van resultaten in deze eeuw eindigde Heerenveen 10 keer bij de eerste 5. Twente 'maar' 6 keer. En dan vind ik dat je met 14 jaar toch al over een behoorlijke periode praat. Dat Twente vaker dichter bij een kampioenschap heeft gezeten klopt, maar dat ze structureel hoger eindigen als ons is iets waarin hij vooral zelf heeft willen geloven. Want het klopt dus niet met de cijfertjes.
Als je verder in het verleden gaat redeneren dan zijn Ajax, PSV en Feyenoord in Europa ook nog subtopclubs. Terwijl ze nu op 'hun' niveau maar amper meedoen.
Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat Twente verder is als Heerenveen en ook meer te bieden heeft?!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:
Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat Twente verder is als Heerenveen en ook meer te bieden heeft?!
Dat is toch ook niet de discussie die ik aan zwengel? Het gaat om de uitspraak dat Twente structureel hoger eindigt als ons. Want dat is een absolute onwaarheid. Of de spelers van nu moeten terug willen gaan in de tijd dat er nog niet eens pampers waren. Laat staan dat ze daar nog in zaten.
Ik durf er wel mijn vraagtekens bij te zetten of de situatie dat Twente meer te bieden heeft een blijvende situatie is. Ik ben daar absoluut nog niet van overtuigd. Net als bij ons zullen het daar ook niet alleen maar vette jaren zijn. Iedereen krijgt daarmee te maken. Vooral als de dromen groter worden dan het besef van realiteit. Op dat gebied is Munsterman absoluut géén stabiele factor, lijkt mij.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Jij haalt een zin over de eindklassering er uit en belicht die. Het enige wat ik wilde aangeven is dat Twente verder is als ons. Zo zien de betere spelers uit de subtop dat ook. Tadic, Mokthar, Mokotjo, Ziyech, Fer. Spelers die Heerenveen allang niet meer kan halen en betalen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:Jij haalt een zin over de eindklassering er uit en belicht die. Het enige wat ik wilde aangeven is dat Twente verder is als ons. Zo zien de betere spelers uit de subtop dat ook. Tadic, Mokthar, Mokotjo, Ziyech, Fer. Spelers die Heerenveen allang niet meer kan halen en betalen.
Dat bestrijd ik ook niet. Met een gemiddeld salaris van rond de 2 ton dan blijft er niet veel meer over dan talentvolle spelers, of spelers die af willen bouwen uit Scandinavië.
Ik pikte de regel van over het algemeen hoger eindigen eruit omdat zowel Hakim als Pelé dat ook aanhaalden. Onterecht want het is gewoon niet waar. Zeg dan gewoon dat ze meer kunnen verdienen en dat de mogelijkheden daar de komende tijd beter zijn. Iedereen zal dat begrijpen. Maar op onzin wordt je aangesproken. Net als hier.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Mackan68 schreef:
Op basis van resultaten in deze eeuw eindigde Heerenveen 10 keer bij de eerste 5. Twente 'maar' 6 keer. En dan vind ik dat je met 14 jaar toch al over een behoorlijke periode praat. Dat Twente vaker dichter bij een kampioenschap heeft gezeten klopt, maar dat ze structureel hoger eindigen als ons is iets waarin hij vooral zelf heeft willen geloven. Want het klopt dus niet met de cijfertjes.
.
Onzin? Dat dacht ik niet.

Even de feiten.


Je kan zover terug gaan als je wil waardoor de positie van SC wat hoger is maar over de afgelopen 10 jaar, wat iets relevanter is, is dit ranglijst met beste clubs.

1 Ajax
2 PSV
3 Twente
4 Feyenoord
5 Heerenveen


In de afgelopen 10 seizoenen werd Twente 1 keer kampioen, plaatste zich twee keer voor de voorronde Champions League, speelde het drie bekerfinales waarvan het er 1 won, speelde het 2 keer om de JC schaal waarvan ze er 1 wonnen.

Dus van Anholt heeft wel degelijk gelijk en ik ook. :wink:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Laten we het er maar simpelweg op houden dat statistieken op verschillende manieren bekeken en uitgelegd kunnen worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

De bovengrens bij Twente ligt gewoon wat hoger, in een topjaar zijn zij een uitdager van Ajax en PSV en spelen top drie waar wij dolblij zijn met een vijfde plek. Er is net wat meer mogelijk op alle vlakken en ze hebben andere doelstelling en ambities als wij.
En tja, in een minder seizoen kunnen ze ook onder ons eindigen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Belachelijk dat hij niet bij Jong Oranje zit. Je zou zo langzamerhand verwachten dat hij eens bij Oranje een kans krijgt als 1 van de beste middenvelders in Nederland. Tegen AZ speelde hij ook weer erg goed.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Eens. Fantastische voetballer. Laat het hem maar goed doen, we hebben vast en zeker een doorverkoopclausule afgedwongen.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Knipecity schreef:Belachelijk dat hij niet bij Jong Oranje zit. Je zou zo langzamerhand verwachten dat hij eens bij Oranje een kans krijgt als 1 van de beste middenvelders in Nederland. Tegen AZ speelde hij ook weer erg goed.
Hoezo? Daley is niets minder en in potentie veel beter.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Sinkgraven is in potentie beter,eens, maar Ziyech is echt al rijper en verder. Die heeft ook een veel hoger rendement. Kijk maar naar de cijfertjes. Daarbij kan Ziyech er ook vrije trappen in schieten. Iets wat Sinkgraven, nog, niet beheerst.

Ik vind het jammer dat veel mensen hier, omdat Ziyech weg wilde, hem nu plots een stuk minder goed vinden dan daarvoor. Dat is onzin waar ik niet aan mee doe.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Vind ik onzin. Ziyech werd hier al een tijdje op de bank gehouden door Daley. Hij heeft minder rendement, maar brengt het elftal als totaalvoetballer meer dan de luie Ziyech. Aan het feit dat Ziyech een garantie wil dat hij op 10 kan spelen voordat hij een transfer maakt, heb ik genoeg. Te weinig teamspeler, te weinig een moderne middenvelder, en geen echte aanvaller. Ben benieuwd wie er verder gaat komen, ik zet mijn geld 100% op Daley.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

fuotbalgek schreef:Vind ik onzin. Ziyech werd hier al een tijdje op de bank gehouden door Daley. Hij heeft minder rendement, maar brengt het elftal als totaalvoetballer meer dan de luie Ziyech. Aan het feit dat Ziyech een garantie wil dat hij op 10 kan spelen voordat hij een transfer maakt, heb ik genoeg. Te weinig teamspeler, te weinig een moderne middenvelder, en geen echte aanvaller. Ben benieuwd wie er verder gaat komen, ik zet mijn geld 100% op Daley.
Ziyech werd op de bank gehouden door Sinkgraven, huh??

Ach voor sommige mensen is het gemakkelijker te verkroppen dat spelers als Gouweleeuw en Ziyech weggaan als ze die spelers gaan afzeiken, maar zo simpel denk ik niet en ik had beide hier nog graag gehad. Ziyech is een speler waar ik voor kom kijken en Sinkgraven is dat ook. Het liefst had ik ze nog beide hier, maar Ziyech kon een stap maken en zal dat financieel en sportief hebben gedaan.
Sinkgraven zal waarschijnlijk verder komen dan Ziyech, maar dat wil niet zeggen dat hij nu al verder is.. Ziyech is 3 jaar ouder en haalt een veel hoger rendement. Is nu nog veel bepalender voor een team in goals en assists.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Jazeker. Nadat Ziyech eenmaal geschorst was kwam Daley in het elftal en belandde Ziyech op de bank. Als je Heerenveen een beetje volgt moet je dit toch mee hebben gekregen eind vorig seizoen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

fuotbalgek schreef:Jazeker. Nadat Ziyech eenmaal geschorst was kwam Daley in het elftal en belandde Ziyech op de bank. Als je Heerenveen een beetje volgt moet je dit toch mee hebben gekregen eind vorig seizoen.
Sinkgraven kwam inderdaad in het team, maar niet op de positie van Ziyech. Pelé van Anholt kwam op het middenveld, waardoor het ging lopen, en daardoor kwam Ziyech niet meteen terug in de ploeg.

Midden was Pele, Joey, de Roon.
Sinkgraven speelde als linksbuiten, en dat stond helemaal los van het feit dat Ziyech niet speelde.

Jij bent in dit geval degene die beter op moet letten, niet de heer k. city.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

fuotbalgek schreef:Jazeker. Nadat Ziyech eenmaal geschorst was kwam Daley in het elftal en belandde Ziyech op de bank. Als je Heerenveen een beetje volgt moet je dit toch mee hebben gekregen eind vorig seizoen.
Dat is even gebeurd. Maar dat was niet Sinkgraven voor Ziyech. Van Basten ging met een ultra-defensief middenveld spelen met pele, Vd Berg en de Roon. Een van de redenen dat ik blij was dat hij weg ging.

Ziyech speelde begin dit seizoen, tot hij weg ging, gewoon weer. Maar goed, ik vind Ziyech een prachtige voetballer en veel kenners in Nederland ook. Hij komt vaak voorbij in praatprogramma's en niet omdat hij een vervelend mannetje is. Nee, omdat hij mooie passes geeft en mooi scoort, zoals afgelopen zondag.

Dat doet niks af aan Sinkgraven. Beide zijn pareltjes voor de eredivisie.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/405 ... heerenveen

3,5 miljoen voor Ziyech. Ik mag hopen dat er nog een doorverkoopppercentage is bedongen. :(
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

BK2007 schreef:http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/405 ... heerenveen

3,5 miljoen voor Ziyech. Ik mag hopen dat er nog een doorverkoopppercentage is bedongen. :(

Kunnen we weer 8 maanden de stadionhuur van betalen. Thats all.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Er worden nog steeds verschillende bedragen genoemd. VI heeft het over een transfersom van rond de 4 miljoen.
Het lijkt er trouwens op dat Twente met hun absurde prijzen een deel van de boete en/of de transfersom wil verhalen op meereizende Heerenveensupporters 1 november as. Bijna 30 euro. Alsof je een Championsleague wedstrijd bij gaat wonen.
Ik boycot die pot. Jammer voor onze spelers, maar het lijkt er op dat er geen Feanatic is die zijn 2e (gratis) kaartje voor een fatsoenlijke prijs aan mij wil verpatsen. Jammer maar helaas!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Assist en doelpunt van Hakim in de eerste helft van het bekerduel van Twente tegen AZ. Doet 'ie prima.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Het zal wel aan mij liggen, maat het doet mij helemaal niks wat deze jongen allemaal presteert.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Frisian Viking schreef:Het zal wel aan mij liggen, maat het doet mij helemaal niks wat deze jongen allemaal presteert.
Het is een mooie voetballer en hij heeft niets gedaan wat verboden is. Heb geen moeite met die jongen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ach, we kunnen ook Twente een beetje helpen, gewoon een beetje sociaal zijn en zeggen, laat het laatste miljoen maar zitten en doe ons komende zomer Ziyech maar weer terug. Praten we nergens meer over 8)

(vanavond alweer 2 goals van hem tegen W2 met nog 25 min. te gaan)
Plaats reactie