Moderators: Fanmasters, Beheerders
'Yildirim gaat zich in de picture spelen bij FC Oss'
FC Oss heeft binnenkort waarschijnlijk een Nederlands international in de gelederen. Ugur Yildirim gaat bij de Jupiler League-club spelen, aldus Voetbal International.
Yildirim speelde de afgelopen seizoenen in Turkije, maar daar slaagde hij door uiteenlopende omstandigheden niet. Achtereenvolgens bij Gaziantepspor, Sivasspor en Kasimpasa slaagde de éénvoudig international niet.
In Nederland maakte Yildirim met zijn befaamde traptechniek furore bij sc Heerenveen en Go Ahead Eagles. Daarnaast won hij een officieus WK vrije trappen. Bij Oss hoopt de rechtsbuiten weer in beeld te komen bij de Nederlandse clubs.

Gekko schreef:We hebben toch veel plezier aan hem beleefd, al toen hij nog bij de Eagles speelde ().
Op 18 januari tekende Ugur Yildirim een contract bij FC Oss, hij heeft echter nog altijd zijn debuut niet kunnen maken. Ook de streekderby tegen FC Den Bosch moet de éénmalig international aan zich voorbij laten gaan. Het Turkse Kasimpasa, zijn vorige club, heeft hem nog steeds niet vrijgegeven.
FC Oss is tot op heden machteloos in deze kwestie. Dit omdat de KNVB de overschrijving dient af te handelen. Het is nog onduidelijk wanneer de voormalig speler van SC Heerenveen kan debuteren voor de hekkensluiter in de eerste divisie.
vi.nlVoormalig international Yildirim traint bij AGOVV
09/07/2010 11:24
Ugur Yildirim houdt zijn conditie op peil bij AGOVV Apeldoorn. De 28-jarige Apeldoorner van Turkse komaf zit momenteel zonder club en meldt zich vanaf zaterdag bij AGOVV.
De enkelvoudig Oranje-international zou het afgelopen seizoen gaan spelen voor FC Oss. De Turkse voetbalbond wilde het contract met Kasimpasa SK echter niet tussentijds ontbinden.
Yildirim trainde de afgelopen maanden alleen mee met FC Oss, dat toen onder leiding stond van trainer Hans de Koning. Die volgde onlangs de naar ADO Den Haag vertrokken John van den Brom op bij AGOVV.
voetbalprimeur.nlYildirim heeft ambities: "Ik wil naar de Eredivisie"
AGOVV lijkt Ugur Yildirim voorlopig uit het hoofd te moeten zetten. De geboren Apeldoorner heeft ambities die hoger reiken dan de club die uitkomt in de Jupiler League. "Ik wil naar de Eredivisie."
Yildirim trainde de laatste weken wel met AGOVV mee, maar zoekt naar een club op hoger niveau. "Ik ben pas 28 jaar, voel me topfit en nu alle problemen met Kasimpasa zijn opgelost, voel ik me bevrijd", zegt hij in De Pers. "Het is niet zo dat ik me moreel verplicht voel om bij AGOVV te blijven."
"Ik wil naar de Eredivisie. Dat snapt Hans (AGOVV-trainer Hans de Koning, red.) ook. Hij zal de eerste zijn om me te feliciteren. Ik heb nu een half uurtje meegedaan tegen Vitesse. Nou, als dit het niveau van de Eredivisie is, dan kan ik makkelijk mee."
De aanvaller laat op de trainingen in Apeldoorn zien dat hij het nemen van vrije trappen nog niet is verleerd. De wereldkampioen van 2004 beseft dat het een belangrijke kwaliteit is. "Mooi hè? Het is mijn specialiteit, dat verleer je niet. Zonder die vrije trap zou ik een middelmatige voetballer zijn. Hiermee onderscheid ik me."
Geld maakt niet gelukkig, zo heeft hij tijdens zijn avontuur in Turkije wel geleerd. Het was een inktzwarte periode, die Yildirim nu achter zich heeft gelaten. "Ik ben een liefhebber. Vroeger droomde ik nog weleens over grote auto’s en zo. Maar nu weet ik: voetbal is wat me écht gelukkig maakt", aldus de éénvoudig international, die reeds met enkele eredivisionisten zou hebben gesproken.
Jurjenv schreef:"Ik heb nu een half uurtje meegedaan tegen Vitesse. Nou, als dit het niveau van de Eredivisie is, dan kan ik makkelijk mee."

ItFean82 schreef:Blijkbaar overschat Yildirim zichzelf nog steeds na die uitverkiezing voor het Ned. Elftal. Laat eerst maar eens wat zien voordat je praatjes krijgt over het niveau van de eredivisie. In 3 jaar tijd amper 20 officiële wedstrijden gespeeld. Meer dan een leuke trap heeft hij niet.

ItFean82 schreef:Hij mag van mij best naar de eredivisie, alleen geef ik aan dat hij eerst maar eens moet presteren voordat hij praatjes krijgt. Ik vind juist dat Yilderim, buiten zijn traptechniek heel weinig kwaliteiten heeft. Hij is niet snel en heeft geen passeeractie, lijken me wel handige kwaliteiten voor een buitenspeler. Kortom het enige wat hij kan is een bal voor de goal gooien. Als de tegenstander dat weet, en dat weet heel Nederland wel, dan is hij zeer makkelijk verdedigbaar.
Jurjenv schreef:Dat zeg je wel maar de praktijk is juist niet zo. Hoevaak ging Pranjic voorbij aan zijn tegenstanders met nagenoeg dezelfde actie? Hoeveel voorzetten gaf Ugur in zijn jaren bij SCH wel niet? Mika Nurmela ook vergeten? Arjen Robben?
Jurjenv schreef:Dat zeg je wel maar de praktijk is juist niet zo. Hoevaak ging Pranjic voorbij aan zijn tegenstanders met nagenoeg dezelfde actie? Hoeveel voorzetten gaf Ugur in zijn jaren bij SCH wel niet? Mika Nurmela ook vergeten? Arjen Robben?
Superfries88' schreef:Al moet ik zeggen dat zijn laatste seizoen op dat gebied wel wat hoop gaf, alleen was hij toen te vaak geblesseerd en werd er gekozen voor andere jongens.
Dat was zijn kracht ook, hij hoefde niet perse de man voorbij om de bal voor te gooien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast