One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Riverside » 27-10-2015 11:29

Mogelijk krijgen ook leden uit de vertrokken one tier board een plek in het nieuwe bestuur. Egon Diekstra (toezichthouder commercie) is onder voorwaarden beschikbaar. Ook Hans Vonk zou in een nieuwe leiding zitting kunnen nemen. Het is echter niet duidelijk of er voldoende draagvlak voor beiden is.


Dit stemt mij dan weer niet zo positief. Ook onder toezicht van Egon Diekstra is het gigantisch uit de klauwen gelopen. Hans Vonk vind ik ongeschikt als TD.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Ebiede » 27-10-2015 11:40

Die Jaap Stalenburg wat een misselijk figuur is dat zeg! Hij vindt zichzelf nog al geweldig grappig, vanmorgen bij WNL moest hij ook er even natrappen dat een club besturen iets anders is dan een bus op tijd later rijden of kazen verkopen. Een "hollander" heeft geen idee waar het over gaat, maar iemand dichter bij de club weet precies waar dit natrappen betrekking op heeft.

Als dit soort arrogante zelf ingenomen eikels, maar 1% zeggenschap of invloed hebben dan gaat de club heel snel kapot.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor pes5 » 27-10-2015 12:40

ratje_nl schreef:
Ja en dat is zeker de schuld van dat groepje. Heel toevallig stond ik hier bij in de buurt en heb alles mogen aanschouwen. Er is bij de stewards aangevraagd om daar een doekje op te hangen. Dit werd goedgekeurd. Vervolgens begint er een man te zeuren over dat doek dat ie de punt van de cornervlag niet kan zien. Naja okee, als je hier problemen mee hebt logisch dat je dat aangeeft. Jongens hebben aangeven dat ze het bij de stewards hebben aangevraagd en dat ze zich daar maar moeten melden. Vervolgens onstaat er een scheldpartij van hier tot ginder en loopt het bijna uit de hand.

Ik vind niet dat je alleen de schuld moet leggen altijd bij dat groepje. Niet iedereen denkt zoals een ander en we moeten samen tot een oplossing komen. Er zijn nou eenmaal fanatiekere aanhangers en minder fanatieke aanhangers die allen hun eigen denkwijze hebben.


Waar zie je mij de schuld bij iemand neerleggen? Ik constateer alleen onnodig veel agressiviteit en totaal geen begrip voor elkaars standpunten. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 27-10-2015 14:02

Sjoerd Feenstra is vandaag door het Stichtingsbestuur aangesteld als formateur. Feenstra zal in samenspraak met het Stichtingsbestuur en in afstemming met de Ondernemingsraad van sc Heerenveen zorgdragen voor het formeren van een nieuw bestuur. De omvang van het nieuwe bestuur zal tevens onderwerp zijn van nader overleg.

Feenstra is een bekende binnen sc Heerenveen, hij werd in 2013 aangesteld als één van de drie tijdelijke leden van de Raad van Commissarissen. Hij werd in de jaren zeventig en tachtig bekend als grote man achter de roemruchte ijshockeyperiode van de Feenstra Flyers
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 27-10-2015 14:16

Snap er helemaal niets van. Hoezo zou Egon Diekstra eventueel terug kunnen komen? Waarom? Onder zijn toezicht is het commercieel gezien niets beter geworden (terwijl hij zich er nog wel zo sterk mee bemoeide). Man, ga gewoon weg. Vonk is me om het even. En niet aanstellen van een commercieel directeur zou ook vreemd zijn, lijkt mij.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 27-10-2015 14:24

De naam Lutz Jacobi wordt al genoemd als mogelijke nieuwe voorzitter. Eerste gedachte is misschien niet doen, maar ze heeft een duidelijke visie en is een echte initiatiefnemer. Iemand die zich niet zozeer met het uitvoerende hoeft te bemoeien, maar wel goed kan aansturen. Bovendien is ze al vrij vaak te vinden in de loges, zonder dat ze al te betrokken is bij de club. Ik zou het haar met wat voetbalmannen erbij wel toevertrouwen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor badfrisianboy » 27-10-2015 14:36

Ik weet nog niet van de hoed en de rand, maar op basis van de eerste informatie die tot me komt de volgende reacties:

- Het hele OTB weg en ook niemand van deze oude OTB terug in de club. De angst slaat me om het hart als Vonk weer op technische zaken zou komen. Moet er niet aan denken. Bovendien mede-verantwoordelijk voor het falende beleid. Zelfde geldt voor Egon Diekstra. Ik wil niemand van dit falende zootje terug. Kijk naar de matige selectie die Vonk heeft samengesteld. Hij heeft geen idee wat hij doet. Kan niet eens een goede spits bij de rest van het elftal zoeken.

- Ik mis een verantwoordelijke voor commerciële zaken. Daar moet fulltime iemand op gezet worden. Kan toch niet zo zijn dat er alleen mensen voor technische zaken en algemene zaken worden aangenomen en iemand commerciële zaken er maar even 'bij doet'. Zou echt ontzettend dom zijn.

- Elke invloed van Riemer uit de club halen. Sterke karakters derhalve.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 27-10-2015 14:48

De belangrijkste posten, voetbalzaken en commercie, daar moeten gewoon zwaargewichten op komen. Onmogelijk dat Vonk terugkeert, die heeft in twee jaar tijd alles fout gedaan. Er staat voor het tweede jaar op rij een onevenwichtige selectie, spelers lopen de deur uit na lachwekkende aanbiedingen. Al die spitsen de gehaald worden en nooit uit gaan groeien tot een 6+ miljoen. Ik zou niet één reden weten waarom Vonk terug zou moeten keren.

En de commercie. Ontzettend belangrijk, ik had goede hoop met de verhalen over connected stadium en eindelijk eens vernieuwende ideeën, het is 2015. Je kan die mensen wel weg zetten als snelle jongens, maar misschien kennen deze snelle jongens de huidige generatie wel wat beter. De tijden van een advertentie in het programmaboekje zijn wel voorbij. De hoeveelste commerciële man sneuvelt nu? We hebben Joost Jetten gehad, Joost Steppe, Van Erve, en ongetwijfeld nog een aantal. Geen kleine jongens, maar allemaal komen ze er besmeurd weer uit. Volgens mij is er een cultuuromslag nodig bij het vaste personeel, want je kan wel raden hoe het met de nieuwe commercieel manager gaat. Iemand zoals Diekstra, het is inderdaad wat sjaaltje om en slangenleren punten, maar dat wil niet zeggen dat hij er niks van kan.

Ik ben benieuwd waar het allemaal op gaat uitdraaien.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 27-10-2015 15:08

Sjoerd Feenstra gaat een nieuw bestuur formeren bij SC Heerenveen.

Hij is dinsdag door het Stichtingsbestuur aangesteld als formateur. Feenstra: ,,Ik zoek mensen met een clubhart én bestuurlijke ervaring in de sportwereld."
Feenstra zal in samenspraak met het Stichtingsbestuur en in afstemming met de Ondernemingsraad van SC Heerenveen zorgdragen voor het formeren van een nieuw bestuur.
De omvang van het nieuwe bestuur zal tevens onderwerp zijn van nader overleg.
Feenstra is een bekende binnen SC Heerenveen, hij werd in 2013 aangesteld als één van de drie tijdelijke leden van de Raad van Commissarissen.
Hij werd in de jaren zeventig en tachtig bekend als grote man achter de roemruchte ijshockeyperiode van de Feenstra Flyers.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-10-2015 15:16

Die Sjoerd Feenstra zal ook vast weer een vriendje zijn van Riemer, dus veel invloed zal Feenstra nuet hebben
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 27-10-2015 15:20

Lardy schreef:De belangrijkste posten, voetbalzaken en commercie, daar moeten gewoon zwaargewichten op komen. Onmogelijk dat Vonk terugkeert, die heeft in twee jaar tijd alles fout gedaan. Er staat voor het tweede jaar op rij een onevenwichtige selectie, spelers lopen de deur uit na lachwekkende aanbiedingen. Al die spitsen de gehaald worden en nooit uit gaan groeien tot een 6+ miljoen. Ik zou niet één reden weten waarom Vonk terug zou moeten keren.

En de commercie. Ontzettend belangrijk, ik had goede hoop met de verhalen over connected stadium en eindelijk eens vernieuwende ideeën, het is 2015. Je kan die mensen wel weg zetten als snelle jongens, maar misschien kennen deze snelle jongens de huidige generatie wel wat beter. De tijden van een advertentie in het programmaboekje zijn wel voorbij. De hoeveelste commerciële man sneuvelt nu? We hebben Joost Jetten gehad, Joost Steppe, Van Erve, en ongetwijfeld nog een aantal. Geen kleine jongens, maar allemaal komen ze er besmeurd weer uit. Volgens mij is er een cultuuromslag nodig bij het vaste personeel, want je kan wel raden hoe het met de nieuwe commercieel manager gaat. Iemand zoals Diekstra, het is inderdaad wat sjaaltje om en slangenleren punten, maar dat wil niet zeggen dat hij er niks van kan.

Ik ben benieuwd waar het allemaal op gaat uitdraaien.


Diekstra heeft de afgelopen twee jaar al de kans gehad, en maakte zich in die periode onmogelijk. Daarnaast zijn we onder hem ook alleen achteruit gegaan.

Lutz Jacobi zou over een voorzitterschap nadenken, zegt ze. Ik weet niet of ze dat zou kunnen, maar ik vind het wel een geweldig persoon, haha. Lutz, heerlijk haha. Kijk de filmpjes bij Powned maar eens terug.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Zwart Schoeisel » 27-10-2015 15:22

Feanfan 1 schreef:Die Sjoerd Feenstra zal ook vast weer een vriendje zijn van Riemer, dus veel invloed zal Feenstra nuet hebben


Dat klopt, tijdens de ruzie van Riemer met RV heeft hij Feenstra meegenomen met de gesprekken, zijn inderdaad vrienden!
Zwart Schoeisel
Selectiespeler
 
Berichten: 162
Geregistreerd op: 26-03-2015 15:37

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 27-10-2015 15:35

Commerciële zaken: Chris Woerts.
Technische zaken: Jordi Cruyff.
Algemene zaken: Anker.

Lijkt niet zo gek toch?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Janneman » 27-10-2015 15:53

Commerciële zaken: Jan van Erve
Technische zaken: Hans Smulders
Algemene zaken: Sporre

Die zie ik graag komen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Baas » 27-10-2015 15:55

Eerder genoemd maar lijkt me wel wat.
Voorzitter: Lutz Jacobi
Financiele man: Jan van Erve
Technische man: Nico-Jan Hoogma
Commerciele man: Jan van Halst
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor camataru » 27-10-2015 15:59

Lardy schreef:Commerciële zaken: Chris Woerts.
Technische zaken: Jordi Cruyff.
Algemene zaken: Anker.

Lijkt niet zo gek toch?


Chris woerts lijkt mij zeer geschikt, echter de overige 2 niet cruijf komt nooit en Anker, is dat een van het duo, A.u.b
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 27-10-2015 16:03

Het lijkt me ook cruciaal dat we niet weer allemaal parttimers krijgen, want dat werkt simpelweg niet. In ieder geval de directeuren zullen fulltime aangesteld moeten worden. Minder moet je niet willen binnen een BVO.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Duo Maxwell » 27-10-2015 16:08

Voorzitter: Lutz Jacobi
Financiele man: Jan van Erve
Technische man: Hans Vonk/ of iemand anders
Commerciele man: ...
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Riverside » 27-10-2015 16:12

Zullen we in onderstaande topic verder filosoferen over wie de nieuwe mensen moeten worden?

viewtopic.php?f=16&t=6378

Dan gaan we hier door met de huidige situatie, wat hopelijk niet te lang zal aanhouden. :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 27-10-2015 18:19

dickvankl schreef:Het is nu eerst van zeer groot belang dat er een goede formateur komt, die bij geen een van de kampen betrokken is (dus ook geen vriendje van RIemer).

Sjoerd Feenstra. Daar ga je al....... :?: Als hij de club weet te brengen wat hij in de gloriedagen van de Flyers heeft neergezet dan mogen we naar het positieve neigen. Maar ik ken de man te weinig om me er een beeld bij te kunnen vormen. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij helemaal niets met Riemer heeft. Die heeft hem waarschijnlijk de vorige keer ook gevraagd tijdelijk in de RvC te komen zitten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 27-10-2015 18:40

Superfries1994 schreef:
Lutz Jacobi zou over een voorzitterschap nadenken, zegt ze. Ik weet niet of ze dat zou kunnen, maar ik vind het wel een geweldig persoon, haha. Lutz, heerlijk haha. Kijk de filmpjes bij Powned maar eens terug.

Als je echt even langer dan 1 minuut hierover nadenkt dan moet je toch ook het gevoel krijgen van nee dit moet maar niet. Lutz een prima mens. Maar als ze begint te praten. Zullen we als club nog serieus genomen worden? Ik vrees van niet. Dat stemmetje, het brilletje, haar kapsel. We zijn Spitting Image niet.... :? Als Lutz voorzitter wordt kan Stalenburg ook wel een functie uitoefenen en een van de Ankers 'ús hert snakt nei Beerenburg' er ook nog wel bij. Dan heb je het stel comedianten compleet. Jelko was geen goed uithangbord. Lutz wel zeker?!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 27-10-2015 18:54

Kunnen alles en iedereen wel niks vinden maar er zullen toch een aantal deze club moeten leiden. Wie? Geen idee maar zwaargewichten lijken me uitgesloten.

Zie bijvoorbeeld Sporre niet terugkomen. Namen als Van Halst idem dito. Dit wordt nog een hele klus om er een eensgezind team van bestuurders, zonder Riemerinvloeden, neer te zetten.

Kortom, we zijn er nog làng niet!!
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 27-10-2015 18:56

Mackan68 schreef:Als je echt even langer dan 1 minuut hierover nadenkt dan moet je toch ook het gevoel krijgen van nee dit moet maar niet. Lutz een prima mens. Maar als ze begint te praten. Zullen we als club nog serieus genomen worden? Ik vrees van niet. Dat stemmetje, het brilletje, haar kapsel. We zijn Spitting Image niet.... :? Als Lutz voorzitter wordt kan Stalenburg ook wel een functie uitoefenen en een van de Ankers 'ús hert snakt nei Beerenburg' er ook nog wel bij. Dan heb je het stel comedianten compleet. Jelko was geen goed uithangbord. Lutz wel zeker?!


Lutz kan juist een uithangbord zijn, daar zou ik me juist het minst druk om maken. En om nou Lutz te vergelijken met die sukkel van een Stalenburg, gaat me te ver. Je komt ook niet zo maar op de plaats waar ze nu zit, dus hoezo zou ze niet serieus genomen worden?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 27-10-2015 19:14

pes5 schreef:
Aan die incidenten zitten ook twee kanten. De kant vanuit Heerenveen/politie wordt hier echter nooit belicht. Als jij bij een uitwedstrijd in een kroeg zit, terwijl er een autocombi is of een vaste aanrijroute, dan ben je al in overtreding. Als jij je niet conformeert aan bepaalde regels omtrent alcohol en vuurwerk ook. Ik heb het idee dat een kleine club aanhangers het gewoon dusdanig oneens is met die regels, dat ze daar dus zelf lekker tegenin gaan. Daar zijn ook wel voorbeelden van genoemd. Vervolgens ligt het dan NOOIT aan die mensen zelf, maar zijn ze altijd onheus bejegend. Het doet mij altijd een beetje denken aan de serie 'probleemwijken'. Het lag altijd aan hullie en sullie en wij worden altijd benadeeld.

Natuurlijk worden er fouten gemaakt en zijn er pijnlijke missers geweest, maar zoals bepaalde leden het hier willen schetsen gaat het niet. Eerst maar eens een spiegeltje kopen.

Ik kom zelf al bijna 25 jaar bij Heerenveen en heb inmiddels bijna elk stadion in NL van binnen gezien. Ik kan je vertellen dat ik de beleving bij uitduels van Heerenveen nogal veranderd vind en dat is bepaald niet in positieve zin. Vaak is het ook hetzelfde clubje wat, tot ergernis van vele anderen, confrontaties zoekt, agressief gedrag vertoont of in de clinch ligt met medesupporters of stewards.


Offtopic, maar ik kom net zo lang als jou bij de club en heb ook alle stadions bezocht maar herken me totaal niet in dit beeld. Ik kan je verder zeggen dat ik niet tot het desbetreffende groepje behoor waar jij op doelt dus kansloze opmerkingen over rookbommetjes en spiegeltjes voorhouden mag je achterwege laten voortaan.

Verder mag je indien er geen noodverordening van kracht is gewoon in een kroeg plaatsnemen. Ook indien er sprake is van een combi.

Nu maar weer ontopic.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-10-2015 19:40

Het gerucht ging een paar weken geleden dat een aantal sponsors op zouden zeggen als vd Wiel zou opstappen. Heeft iemand enig idee hoeveel geld de bedrijven in de club steken (van Wijnen enz) ?
Ik hoorde van een collega die connecties heeft dat dat bedrag wel rond de 9 miljoen zit. Als dat echt zo is, dan komen we nog veel verder in de shit en moeten we nog veel meer bezuinigen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor AllardP » 27-10-2015 19:46

Waarom zou Lutz Jacobi een geschikte voorzitter zijn? Ze heeft geen relevante ervaring in de voetballerij (of wat voor sport dan ook), ook niet in het bedrijfsleven en heeft geen enkele achtergrond die haar geschikt zou maken. Lutz heeft inderdaad enige landelijke bekendheid, maar alleen dankzij haar Jiskefetachtige uitstraling en niet vanwege haar prestaties. Als Kamerlid is haar grootste wapenfeit dat ze in 2012 een gooi heeft gedaan naar het PvdA-partijleiderschap, waar ze met 2,3% van de stemmen kansloos als laatste eindigde. Dit tekent ook haar status in de partij. De enige reden dat ze op de kandidatenlijst stond, is dat ze regionale stemmen trekt, maar een serieuze portefeuille heeft ze nooit gehad (en krijgt ze ook niet).
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 27-10-2015 20:03

Superfries1994 schreef:
Lutz kan juist een uithangbord zijn, daar zou ik me juist het minst druk om maken. En om nou Lutz te vergelijken met die sukkel van een Stalenburg, gaat me te ver. Je komt ook niet zo maar op de plaats waar ze nu zit, dus hoezo zou ze niet serieus genomen worden?

Jij wilt de politiek en een voetbalclub gaan vergelijken? Kom op man! Het 'normale' bedrijfsleven is al bijna niet te vergelijken met een voetbalbedrijf. Ik vergelijk Lutz overigens niet met Jaap. Omdat ik vind dat Lutz geen geloofwaardige voorzitter zal zijn plaats ik Jaap in het rijtje. Omdat die wat mij betreft ook geen dubbeltje waard is met zijn gestook en gelobby. Eerst voor Jelko de zwijger. Daarna voor Joop Gall zonder ervaring in de eredivisie. En nu dus voor Jacobi, onervaren in de voetballerij. Ik hoop dat ik hiermee mijn standpunt wat meer heb toegelicht? Sporre en Wieling zijn wat mij betreft absoluut kandidaat 1 en 2.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1996 » 27-10-2015 20:09

Feanfan 1 schreef:Het gerucht ging een paar weken geleden dat een aantal sponsors op zouden zeggen als vd Wiel zou opstappen. Heeft iemand enig idee hoeveel geld de bedrijven in de club steken (van Wijnen enz) ?
Ik hoorde van een collega die connecties heeft dat dat bedrag wel rond de 9 miljoen zit. Als dat echt zo is, dan komen we nog veel verder in de shit en moeten we nog veel meer bezuinigen


Dat ging volgens mij over een mogelijk ontslag van van der Wiel, niet over opstappen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 27-10-2015 20:15

Superfries1994 schreef:Lutz kan juist een uithangbord zijn


Niet van onze club! Snap echt niet hoe mensen hier op komen.
Of je moet zelf al jaren werkzaam zijn bij sc Heerenveen en denken dat zij je mooie baantje wel zal beschermen tegen de werkelijkheid. :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 27-10-2015 20:16

Mackan68 schreef:Jij wilt de politiek en een voetbalclub gaan vergelijken? Kom op man! Het 'normale' bedrijfsleven is al bijna niet te vergelijken met een voetbalbedrijf. Ik vergelijk Lutz overigens niet met Jaap. Omdat ik vind dat Lutz geen geloofwaardige voorzitter zal zijn plaats ik Jaap in het rijtje. Omdat die wat mij betreft ook geen dubbeltje waard is met zijn gestook en gelobby. Eerst voor Jelko de zwijger. Daarna voor Joop Gall zonder ervaring in de eredivisie. En nu dus voor Jacobi, onervaren in de voetballerij. Ik hoop dat ik hiermee mijn standpunt wat meer heb toegelicht? Sporre en Wieling zijn wat mij betreft absoluut kandidaat 1 en 2.

Maar wat heeft een Wiebe Wieling dan al gepresteerd in de voetbalwereld? Die is daar dan ook net zo vreemd. Die Jaap neem ik ook niet serieus, al komt het ook omdat ik die verschrikkelijk irritant vind. Ik vind Sporre ook de beste kandidaat hoor, vooral omdat hij zich eerder bewezen heeft. Maar dat gaat ook veel geld kosten, denk ik. Die komt hier niet voor een gevulde koek en een kop koffie voorzitter spelen. Ik vraag me sowieso af of een ervaren bestuurder die bekend is in de voetballerij haalbaar voor ons is. En dan moeten we het wel met nieuwelingen doen, denk ik.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast