One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 26-10-2015 18:08

Ben het enigszins wel met vakje12 eens. Het heeft geen enkele meerwaarde dat Takkenberg nu tijdelijk blijft zitten. Die beste man doet supporters/vrijwilligerszaken man man man.... Ik kan je vertellen dat vele vrijwilligers ( met name stewards/hoofd stewards) deze man uitkotsen.
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 26-10-2015 18:27

Zijn Sporre en Wieling al benaderd? Sporre ad interim voorzitter voor onbepaalde tijd en Wieling als nieuwe voorzitter voor het nieuwe SB of Raad van wijze mensen. Niet treuzelen, doorpakken nu. Nog dit jaar het nieuwe spul weer op de kar en gaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor spuit-11 » 26-10-2015 18:46

Logisch dat er tot er een interim bestuur is, nog een 3 tal mensen de club laat leiden. Zondag moet het voetbal natuurlijk wel doorgaan...

@SVSCH, lekker kortzichtig weer, laat die persoonlijke strijd nu eens los, komt vanzelf goed, de beste man is met enkele weken echt wel weg...
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor pes5 » 26-10-2015 19:08

Goede mensen hebben we nodig en vooral mensen die niet de oren naar Riemer of iemand anders laten hangen. Heerenveen heeft verbinders nodig. Iemand die al die stijfkoppen eens een keer aan een tafel krijgt in het belang van de club.

Het is net een soap. A wil niet met B en B weigert te investeren als C er nog zit. C roddelt over D en E maakt F het werken onmogelijk. In principe hebben de meeste mannen echt wel een clubhart, alleen sommige van die patjepeeërs moet je echt met pek en veren het stadion uittrappen. Die zitten er echt alleen voor hun eigen ego. Nu heb je die bij iedere club, maar door het gebrek aan leiding krijgen dat soort klootzakken hier eerder voet aan de grond.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor pes5 » 26-10-2015 19:09

spuit-11 schreef:
@SVSCH, lekker kortzichtig weer, laat die persoonlijke strijd nu eens los, komt vanzelf goed, de beste man is met enkele weken echt wel weg...


Dat kun je blijven roepen, maar een spiegeltje voor de beste man zou beter op z'n plek zijn. Of zou hij verblind zijn door zijn eigen illegaal meegebrachte rookbommetjes?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 26-10-2015 21:52

@pes5 Je bent lekker tegenstrijdig bezig. In je ene betoog suggereer je dat de mensen zonder clubhart het stadion uitgetrapt moeten worden, vervolgens is er een persoon op het forum die dat per direct wil en die zit je gewoon in de zeik te nemen.

Ik was van plan om me een beetje afzijdig te houden van de Takkenberg discussie maar wat ik de laatste 14 dagen over die vent hebt gehoord gaat gewoon nergens over tegenover een aantal vrijwilligers. Vervolgens zegt ie vanochtend ook nog doodleuk " Ik stap niet op omdat niemand mij gevraagd heeft op te stappen".

Ik vind jou een beetje tegenstrijdig in deze 2 berichten maar goed, dat zou ook aan mij kunnen liggen
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor pes5 » 26-10-2015 22:14

ratje_nl schreef:@pes5 Je bent lekker tegenstrijdig bezig. In je ene betoog suggereer je dat de mensen zonder clubhart het stadion uitgetrapt moeten worden, vervolgens is er een persoon op het forum die dat per direct wil en die zit je gewoon in de zeik te nemen.

Ik was van plan om me een beetje afzijdig te houden van de Takkenberg discussie maar wat ik de laatste 14 dagen over die vent hebt gehoord gaat gewoon nergens over tegenover een aantal vrijwilligers. Vervolgens zegt ie vanochtend ook nog doodleuk " Ik stap niet op omdat niemand mij gevraagd heeft op te stappen".

Ik vind jou een beetje tegenstrijdig in deze 2 berichten maar goed, dat zou ook aan mij kunnen liggen


Dat hij af moet treden, eens! Maar die hetze tegen die man slaat nergens op. Dan sla je door vind ik. Zeker omdat het niet zo zwart-wit is als hier gesteld, waardoor bepaalde vergelijkingen gerechtvaardigd zouden worden. Richt je op de positieve zaken en steun de club zonder deze in diskrediet te brengen 'omdat dat er nu eenmaal bijhoort'.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 26-10-2015 22:26

pes5 schreef:
Dat hij af moet treden, eens! Maar die hetze tegen die man slaat nergens op. Dan sla je door vind ik. Zeker omdat het niet zo zwart-wit is als hier gesteld, waardoor bepaalde vergelijkingen gerechtvaardigd zouden worden. Richt je op de positieve zaken en steun de club zonder deze in diskrediet te brengen 'omdat dat er nu eenmaal bijhoort'.


Dat zal ook allemaal wel en zal het ook heus niet met alles eens zijn maar ook ik vind dat er het afgelopen seizoen een aantal dingen gebeurd zijn met o.a. een aantal uitwedstrijden wat gewoon helemaal nergens op slaat. Ik wil hier niet al teveel over uitwijden in dit topic maar ik ben 2 keer met EV naar een uidwedstrijd geweest en heb er 2 keer tegen moeten praten om de wedstrijd bij te mogen wonen omdat er zogenaamd geen EV regeling was volgens politie aldaar. Beide keren is aangegeven dat dit naar Heerenveen is gecommuniceerd in 2 afzonderlijke steden. Hier komt nog eens bij dat gezeik met vitesse uit in de play-offs. Bij al dit gezeur ( ik ga al jaren naar uitwedstrijden ) is meneer Takkenberg verantwoordelijk en zo slecht als afgelopen seizoen heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kan dus tot zover wel meegaan in het verhaal van vakje12.
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor hm_DR88 » 26-10-2015 22:44

ratje_nl schreef:Dat zal ook allemaal wel en zal het ook heus niet met alles eens zijn maar ook ik vind dat er het afgelopen seizoen een aantal dingen gebeurd zijn met o.a. een aantal uitwedstrijden wat gewoon helemaal nergens op slaat. Ik wil hier niet al teveel over uitwijden in dit topic maar ik ben 2 keer met EV naar een uidwedstrijd geweest en heb er 2 keer tegen moeten praten om de wedstrijd bij te mogen wonen omdat er zogenaamd geen EV regeling was volgens politie aldaar. Beide keren is aangegeven dat dit naar Heerenveen is gecommuniceerd in 2 afzonderlijke steden. Hier komt nog eens bij dat gezeik met vitesse uit in de play-offs. Bij al dit gezeur ( ik ga al jaren naar uitwedstrijden ) is meneer Takkenberg verantwoordelijk en zo slecht als afgelopen seizoen heb ik nog nooit meegemaakt. Ik kan dus tot zover wel meegaan in het verhaal van vakje12.


Je maakt je druk over details en blijft hangen in problemen. Je haalt futiliteiten aan. Je verhaalt over de kleur van de auto, terwijl deze net total loss is gereden.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 22:46

Het ging mij eigenlijk ook om de rol van Takkenberg de afgelopen periode buiten zijn takenpakket om. Deze niet-clubman heeft ze namelijk achter de ellebogen. Heeft openlijk het Chinese plan gesteund en daarin volgehouden. Heeft dingen over medebestuurders geroepen die niet kloppen. Heeft zich binnen de OTB met allemaal besluitvorming bemoeid die niet in zijn portefeuille zaten (offertes goedkeuren die veel te duur zijn en geen alternatieven waren )Heeft bewust geprobeerd samen met toezichthoudende bestuursleden Van der Wiel eruit te wippen. Heeft bewust mails van supportersgroepen achtergehouden voor van der Wiel waardoor Jelko (die de gesprekken voerde) niet op de hoogte was van de stand van zaken. Waardoor bepaalde onvrede onnodig hoog kon oplopen. Heeft het personeel en vrijwilligers geschoffeerd na het op non actief zetten Jetten.

Verder praat geen enkele supportersvertegenwoordiger meer met Takkenberg en het NN bestuur heeft al sinds januari geen contact meer met hem. En dan laat ik combibeleid en andere zaken nog achterwege.

Een hetze of gewoon de waarheid?
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 26-10-2015 22:51

hm_DR88 schreef:
Je maakt je druk over details en blijft hangen in problemen. Je haalt futiliteiten aan. Je verhaalt over de kleur van de auto, terwijl deze net total loss is gereden.


Voor jou is het misschien normaal dat je met 2-3 vrienden uit een kroeg word gehaald en je ID kaarten en alles in mag leveren, op de foto komt en moet hopen dat je naar een voetbalwedstrijdje mag.. Ik heb in mijn dagelijks leven gewoon een normale baan en als ik in het weekend met 2 of E vrienden naar een voetbalwedstrijd ga verwacht ik niet dat ik door 10 man politie bij mijn uitsmijtertje weggehaald word omdat meneer Takkenberg verkeerd heeft gecommuniceerd. En ja ik vind dat je hier best kritisch op mag zijn.
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 26-10-2015 22:53

vakje12 schreef:Het ging mij eigenlijk ook om de rol van Takkenberg de afgelopen periode buiten zijn takenpakket om.


Buiten zijn takenpakket om of niet, deze man is totaal ongeschikt voor zijn functie en ik snap dan ook totaal niet waarom hij 1 van de 3 is die tijdelijk blijft zitten.
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 26-10-2015 22:58

Takkenberg, Dijk en toch ook Vonk moeten toch gewoon hun biezen pakken straks? Schoonschip is schoonschip.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 23:02

Dat is echt niet zonder reden ratje_nl. Ben weet heel goed waar hij mee bezig is helaas...

Verder wordt hiermee het aftreden van het SB ook op de lange baan geschoven omdat die pas terugtreden nadat de 3 OTB leden daadwerkelijk aftreden. Dit kan dus nog maanden duren en al die tijd zitten er ook nog rotte appels in de bestuurslagen. In een periode waar zorgvuldigheid nodig is. Ik heb hier geen goed gevoel bij als de meerderheid nog op hun plekje zit. De lijntjes zijn er namelijk nog steeds en het SB in deze samenstelling heeft alle geloofwaardigheid verloren

Verder staat interim tussen haakjes. Met andere woorden het SB houdt de optie open dat alle 3 uitvoerende leden als interim bestuur gaan functioneren tot de daadwerkelijke nieuwe directie is aangesteld.
Laatst bijgewerkt door vakje12 op 26-10-2015 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 26-10-2015 23:08

vakje12 schreef:Dat is echt niet zonder reden ratje_nl. Ben weet heel goed waar hij mee bezig is helaas...

Verder wordt hiermee het aftreden van het SB ook op de lange baan geschoven omdat die pas terugtreden nadat de 3 OTB leden daadwerkelijk aftreden. Dit kan dus nog maanden duren en al die tijd zitten er ook nog rotte appels in de bestuurslagen. In een periode waar zorgvuldigheid nodig is. Ik heb hier geen goed gevoel bij als de meerderheid nog op hun plekje zit. De lijntjes zijn er namelijk nog steeds en het SB in deze samenstelling heeft alle geloofwaardigheid verloren


Gaat echt geen maanden duren hoor. Heerenveen wil ook verder. En zo lang hoeft er niet gezocht te worden want ik denk niet dat er veel mensen staan te springen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 23:12

Wel heel makkelijk gedacht. Wie is "Heerenveen" op dit moment? Dezelfde mensen die verantwoordelijk zijn voor deze crisis. Met de hoofdrolspelers als mogelijk interim bestuur.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 26-10-2015 23:20

Als de drie uitvoerend bestuurders ook per direct zouden opstappen dan hadden we de komende twee thuiswedstrijden in ieder geval wel kunnen afgelasten. Het lijkt wel alsof sommigen denken dat Ben Takkenberg alleen stadionverboden regelt, Hans Vonk alleen spelers haalt en Wim Dijk een paar sponsoren zoekt.

Overigens ben ik erg benieuwd op welke manier het stichtingsbestuur nu in actie gaat komen, aangezien niet alle leden aanwezig zijn (i.i.g. nog twee weken).
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 26-10-2015 23:26

Het Stichtingsbestuur had ook een interim bestuur kunnen presenteren nu. Dit hangt al maanden in de lucht. Een nieuw bestuur formeren is niet iets van weken maar minimaal maanden. Na de Feanrevolutie duurde dit ongeveer 5 maanden.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor zweed1 » 26-10-2015 23:37

Wat mij betreft blijven deze 3 lieden echt maar kort. In mijn optiek zijn 2 daarvan bestuurlijke lichtgewichten (Vonk en Dijk) die zich makkelijk laten aansturen door oud voorzitter en zijn trawanten. Takkenberg ken ik niet maar lijkt ook niet echt een bestuurlijk wonder. Of het allemaal waar is weet ik niet, maar komt nirt sterk over.

Zo snel mogelijk 2 interim bestuurders die zaken op de rit gaan zetten. Wat mij betreft moet ook nog kritisch gekeken worden naar het personeel. Volgens mij ook niet altijd cooperatief en in vergelijking met andere clubs wat veel personeel in dienst. Met name commerciele afdeling moet goed naar gekeken woeden.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 27-10-2015 00:03

zweed1 schreef:Wat mij betreft blijven deze 3 lieden echt maar kort. In mijn optiek zijn 2 daarvan bestuurlijke lichtgewichten (Vonk en Dijk) die zich makkelijk laten aansturen door oud voorzitter en zijn trawanten. Takkenberg ken ik niet maar lijkt ook niet echt een bestuurlijk wonder. Of het allemaal waar is weet ik niet, maar komt niet sterk over.

Over Vonk en Dijk wordt genoeg gezegd en geschreven, en dat heeft misschien indirect te maken met hun functioneren, maar ik vind niet dat ik daarover kan oordelen. Van Ben Takkenberg weet ik (deels uit eigen ervaring) dat hij door een groot deel van het personeel en de vrijwilligers die hij vertegenwoordigt erg gewaardeerd wordt. De deur staat altijd open en iedereen die ergens niet uitkomt legt dat bij hem neer en hij zorgt ervoor dat het wordt opgelost (hij wordt niet voor niets het 'afvoerputje van de club' genoemd). Grofweg de helft van de uren die hij in de club steekt zijn van zijn vrije tijd, dus aan inzet ontbreekt het echt niet, en dat soort mensen hebben we juist nodig. Het is alleen zo jammer dat hij door menig supporter wordt gezien als een spook dat de hele dag met stadionverboden in de weer is, en dat is in mijn ogen zwaar onterecht. Overigens ben ik sowieso al niet zo'n liefhebber van een hetze tegen iemand.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 27-10-2015 00:11

Vreemd dat ik vanuit de club het tegenovergestelde hoor feanryp23. Jouw verhaal is inderdaad de Ben Takkenberg zoals hij zich naar buiten toe profileert en het liefst wil worden gezien. In mijn bericht hierboven gaat het niet over een spook die stadionverboden uitdeelt maar om duidelijke argumenten waarom deze man weg moet. Check ze maar eens op waarheid bij de betrokkenen.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor pes5 » 27-10-2015 01:27

vakje12 schreef:Vreemd dat ik vanuit de club het tegenovergestelde hoor feanryp23. Jouw verhaal is inderdaad de Ben Takkenberg zoals hij zich naar buiten toe profileert en het liefst wil worden gezien. In mijn bericht hierboven gaat het niet over een spook die stadionverboden uitdeelt maar om duidelijke argumenten waarom deze man weg moet. Check ze maar eens op waarheid bij de betrokkenen.


Aan die incidenten zitten ook twee kanten. De kant vanuit Heerenveen/politie wordt hier echter nooit belicht. Als jij bij een uitwedstrijd in een kroeg zit, terwijl er een autocombi is of een vaste aanrijroute, dan ben je al in overtreding. Als jij je niet conformeert aan bepaalde regels omtrent alcohol en vuurwerk ook. Ik heb het idee dat een kleine club aanhangers het gewoon dusdanig oneens is met die regels, dat ze daar dus zelf lekker tegenin gaan. Daar zijn ook wel voorbeelden van genoemd. Vervolgens ligt het dan NOOIT aan die mensen zelf, maar zijn ze altijd onheus bejegend. Het doet mij altijd een beetje denken aan de serie 'probleemwijken'. Het lag altijd aan hullie en sullie en wij worden altijd benadeeld.

Natuurlijk worden er fouten gemaakt en zijn er pijnlijke missers geweest, maar zoals bepaalde leden het hier willen schetsen gaat het niet. Eerst maar eens een spiegeltje kopen.

Ik kom zelf al bijna 25 jaar bij Heerenveen en heb inmiddels bijna elk stadion in NL van binnen gezien. Ik kan je vertellen dat ik de beleving bij uitduels van Heerenveen nogal veranderd vind en dat is bepaald niet in positieve zin. Vaak is het ook hetzelfde clubje wat, tot ergernis van vele anderen, confrontaties zoekt, agressief gedrag vertoont of in de clinch ligt met medesupporters of stewards.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor NN9 » 27-10-2015 01:56

pes5 schreef:Ik kom zelf al bijna 25 jaar bij Heerenveen en heb inmiddels bijna elk stadion in NL van binnen gezien. Ik kan je vertellen dat ik de beleving bij uitduels van Heerenveen nogal veranderd vind en dat is bepaald niet in positieve zin. Vaak is het ook hetzelfde clubje wat, tot ergernis van vele anderen, confrontaties zoekt, agressief gedrag vertoont of in de clinch ligt met medesupporters of stewards.

Dit is het verkeerde topic, maar het slaat werkelijk nergens op wat je zegt. Noem hier eens voorbeelden van? Ik ga namelijk naar nagenoeg elke uitwedstrijd en herken het door jou geschetste beeld niet bepaald.
HEERENVEEN
NN9
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 05-10-2014 12:59

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor spuit-11 » 27-10-2015 09:05

Ben benieuwd hoe lang de nieuwe verantwoordelijke voor veiligheid en supporterszaken het straks in de ogen van het door Pes5 genoemde groepje goed blijft doen...

Ik denk dat het een verdomd moeilijke positie is om in te vullen, waarbij je nooit iedereen te vriend kunt houden, en dat moet je ook zeker niet willen...
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor pes5 » 27-10-2015 09:48

NN9 schreef:Dit is het verkeerde topic, maar het slaat werkelijk nergens op wat je zegt. Noem hier eens voorbeelden van? Ik ga namelijk naar nagenoeg elke uitwedstrijd en herken het door jou geschetste beeld niet bepaald.


Ik noem even NEC-uit dit seizoen. Agressieve reacties onderling nav een spandoek dat het zicht van enkelen ontnam. Vuurwerk en veel rook, waardoor kleine kinderen werden verdrongen en opgefokte reacties naar elkaar.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor nickstok » 27-10-2015 10:23

SC Heerenveen moet nog voor de kerstvakantie een nieuw bestuur hebben. Dat is de wens van het stichtingsbestuur, meldt de Leeuwarder Courant. De club wil vandaag een formateur presenteren, die een nieuw dagelijks bestuur gaat samenstellen.
"Een man van statuur", verzekert René de Wilde, de woordvoerder van het stichtingsbestuur. Het nieuwe bestuur zal waarschijnlijk uit vijf in plaats van zeven personen bestaan. Een van hen krijgt de portefeuille technische zaken, een ander algemene zaken. De drie overigen, onder wie de voorzitter, worden toezichthouders.
Hans Vonk (technische zaken), Wim Dijk (commercie) en Ben Takkenberg (algemeen en veiligheid) nemen voorlopig de taken waar. Mogelijk krijgen ook leden uit de vertrokken one tier board een plek in het nieuwe bestuur. Egon Diekstra (toezichthouder commercie) is onder voorwaarden beschikbaar. Ook Hans Vonk zou in een nieuwe leiding zitting kunnen nemen. Het is echter niet duidelijk of er voldoende draagvlak voor beiden is.


Ik ben benieuwd wie de formateur wordt, iemand een idee?
Het lijkt me wel een goede zaak om het bestuur terug te brengen naar 5 personen, dat moet toch genoeg zijn om te club te kunnen runnen. Hoewel ik blij ben dat er vaart wordt gemaakt, moet de formatie natuurlijk wel voorzichtig gebeuren. We weten wat voor puinhoop het kan worden als er te snel een nieuw bestuur wordt gevormd.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 27-10-2015 10:35

Dus nog maar 2 directeuren, maar géén commercieel/financieel directeur meer? Dat vind ik erg vreemd. Juist op dat gebied moeten we enorme slagen maken. Wie neemt dan op dat vlak dan de leiding/verantwoordelijkheid, de algemeen directeur?

Feit is wel, en daar komt naast de formateur ook de OR van de club in beeld, dat er nu sprake zal moeten zijn van zeer duidelijk afgebakende functiebeschrijvingen, zodat iedereen duidelijk weet wie waarvoor verantwoordelijk wordt en ze zich niet met elkanders werk gaan bezighouden.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor ratje_nl » 27-10-2015 11:01

pes5 schreef:
Ik noem even NEC-uit dit seizoen. Agressieve reacties onderling nav een spandoek dat het zicht van enkelen ontnam. Vuurwerk en veel rook, waardoor kleine kinderen werden verdrongen en opgefokte reacties naar elkaar.


Ja en dat is zeker de schuld van dat groepje. Heel toevallig stond ik hier bij in de buurt en heb alles mogen aanschouwen. Er is bij de stewards aangevraagd om daar een doekje op te hangen. Dit werd goedgekeurd. Vervolgens begint er een man te zeuren over dat doek dat ie de punt van de cornervlag niet kan zien. Naja okee, als je hier problemen mee hebt logisch dat je dat aangeeft. Jongens hebben aangeven dat ze het bij de stewards hebben aangevraagd en dat ze zich daar maar moeten melden. Vervolgens onstaat er een scheldpartij van hier tot ginder en loopt het bijna uit de hand.

Ik vind niet dat je alleen de schuld moet leggen altijd bij dat groepje. Niet iedereen denkt zoals een ander en we moeten samen tot een oplossing komen. Er zijn nou eenmaal fanatiekere aanhangers en minder fanatieke aanhangers die allen hun eigen denkwijze hebben.
ratje_nl
Nieuw talent
 
Berichten: 76
Geregistreerd op: 18-04-2007 19:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 27-10-2015 11:26

Hans Vonk (technische zaken), Wim Dijk (commercie) en Ben Takkenberg (algemeen en veiligheid) nemen voorlopig de taken waar. Mogelijk krijgen ook leden uit de vertrokken one tier board een plek in het nieuwe bestuur. Egon Diekstra (toezichthouder commercie) is onder voorwaarden beschikbaar. Ook Hans Vonk zou in een nieuwe leiding zitting kunnen nemen. Het is echter niet duidelijk of er voldoende draagvlak voor beiden is.


Lol wat?!?!?! Ego Diekstra beschikbaar, die vent moest zich schamen, de grootste rotte appel in het hele bestuur..

Ze moeten er gewoon allemaal uit, hoe dan ook, schoon schip. Alleen Hans Vonk heeft een klein beetje krediet bij mij omdat hij wel een clubman is, maar als hoofd Technische zaken met name qua invulling van selectie heeft hij toch steken laten vallen met een selectie die niet in balans is en Bikel laten gaan.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-10-2015 11:28

Ik ben nog niet heel positief over de nieuwe vormgeving van het bestuur als ik het zo lees.. als ik het zo lees komen er twee directeuren en drie toezichthouders, en dan nog zo'n enorm stichtingsbestuur? We schieten er dan maar weinig mee op, zeker als er geen commercieel/financieel directeur komt. Ik denk persoonlijk dat je beter afscheid kunt nemen van het mislukte experiment qua structuur..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten