One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 21-06-2013 18:42

Het vertrek van Veenstra is een mooi startpunt voor een nieuw begin.


Veenstra geeft sc Heerenveen de ruimte
Gepubliceerd op 21 juni 2013 16:43

In goed onderling overleg met het Stichtingsbestuur en de Raad van Commissarissen heeft directievoorzitter Robert Veenstra besloten mogelijke oplossingen voor de aanhoudende onrust binnen de club niet in de weg te willen staan en sc Heerenveen per direct te verlaten.

Het Stichtingsbestuur en de Raad van Commissarissen respecteren de beslissing van de directievoorzitter en betreuren ten zeerste dat over zijn functioneren een over het algemeen te eenzijdig beeld is ontstaan. Robert Veenstra is bijna 3 jaar voor sc Heerenveen werkzaam geweest. Hij heeft in belangrijke mate bijgedragen aan de herstructurering die noodzakelijk was om de club terug te brengen in de gezonde categorie 3 van Betaald Voetbal Organisaties.

Het onlangs aangekondigde adviestraject voor sc Heerenveen wordt doorgezet met als doel een substantiële bijdrage te leveren aan de stabiliteit van de club.

De Raad van Commissarissen neemt vooralsnog, in samenwerking met de huidige organisatie, de statutaire verantwoordelijkheid van de directievoorzitter waar.


Stichtingsbestuur sc Heerenveen

Bauke Koopmans
Mark Noordhoff
Anton Postma
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Beetle » 21-06-2013 18:44

Heel goed Mitrita, alleen jammer dat we net de 10000 niet halen. :mrgreen:

Van het Cambuurforum geplukt.

De Titanic lag op ramkoers, helaas is door de muiterij de kapitein afgezet...


De teleurstelling is groot daar. :lol:
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 21-06-2013 18:56

Zoals ik in een ander topic al aangaf: ga door met oppositie voeren mensen, we zijn er nog LANG niet! Die hele corrupte, criminele kliek moet eruit. RVC, Stichtingbestuur, Corien en afdeling veiligheidszaken (de ratten). Stay awake en resist!
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Fean Fan Drachten » 21-06-2013 18:59

Ik wilde hier nog even op reageren, dat kon niet meer in het net gesloten topic:

Mackan schreef:Misschien heb ik een stuk gemist hoor. Veenstra communiceerde niet, die commandeerde. Wino communiceerde niet. Die praatte RV naar de bek. Intern tussen RvC en directie werd er niet gecommuniceerd. Daar was Veenstra die Brinkman op de vingers tikte in plaats van andersom. Omrop Fryslan kreeg vaker geen gehoor dan wel. VI kreeg de dreiging van een kort geding. FD idem. Leeuwarder courant werd ook nauwelijks te woord gestaan. Wat heeft die Jelmar dan precies zo goed gedaan. Voor zover mij bekend is geworden zat er in het stuk communicatie juist totaal geen lijn. Mede de oorzaak van alle problemen. Ik laat me daarover graag op de hoogte brengen. Hij is overigens in 2011 aangetreden, dus wel degelijk door Veenstra.


Klopt, Helmhout is wel degelijk aangenomen tijdens het Veenstra-"tijdperk". Hij was overigens al actief bij de club toen Yme Kuiper nog aan het roer stond. Maar Jan van Erve heeft hem aangenomen.

Als je onder Veenstra werkte, dan had je verrekte weinig te vertellen. Die communicatiestoornissen met Omrop Fryslân en de LC enzo, dat kun je allemaal op Veenstra's conto schrijven. De afdeling communicatie is veel professioneler gaan werken sinds Jelmar is aangesteld, dus daar verdient hij de credits voor. Dat de communicatie naar buiten toe niet altijd even soepel verliep, dat had alles met Veenstra te maken.
Fean Fan Drachten
Basisspeler
 
Berichten: 554
Geregistreerd op: 08-12-2002 00:56

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor g11 » 21-06-2013 19:03

De raad van commissarissen zullen het ontstane gat tijdelijk opvullen.

Ik ben benieuwd, maar vol vertrouwen. :lol: :lol:
Pino zijn kijk in de toekomst is namelijk niet zo helder, getuige dat RV hier morgen, volgende week etc.. ook nog zou zitten.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor GJ7300 » 21-06-2013 19:05

Mooi maar we zijn er nog lang niet. Zitten een hoop mensen die van zichzelf vinden dat ze t enorm goed gedaan hebben. RvC moet ook weg, hoop dat die accountmanagers nog geen contract getekend hebben.
Steppe heeft ook een hele rare rol en een link met RV/Stenden.
Hansma mag blijven om selectie rond te krijgen maar daarna met minstens een supervisor a la Foppe.
Alle ziekmakende mannetjes er omheen zoals de timmerman, het schrijvertje, de vrouw vh schrijvertje etc wegwezen!

Goede objectieve man halen om organisatie opnieuw neer te zetten: Jan v halst ofzo.
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Beetle » 21-06-2013 19:10

Allemaal op de eerste dag van de zomer!
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor g11 » 21-06-2013 19:15

Hansma mag tegen onkostenvergoeding tijdens de voorbereiding van het seizoen blijven zitten. Het zal voor hem geen probleem zijn zijn directeursinkomen in te leveren, aangezien zijn Heerenveen-hart al tijden bloed.

Hiermee kan hij de club enigszins terugbetalen wat hij namens RV verkeerd gedaan heeft.

PS. Misschien ook handig om met een pak zakdoeken bij Riemer langs te gaan.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Duiveltje » 21-06-2013 19:19

g11 schreef:Hansma mag tegen onkostenvergoeding tijdens de voorbereiding van het seizoen blijven zitten. Het zal voor hem geen probleem zijn zijn directeursinkomen in te leveren, aangezien zijn Heerenveen-hart al tijden bloed.

Hiermee kan hij de club enigszins terugbetalen wat hij namens RV verkeerd gedaan heeft.

PS. Misschien ook handig om met een pak zakdoeken bij Riemer langs te gaan.
Heeft hij al niet een keer bij Riemer en Annie zitten mauwen????
Duiveltje
Nieuw talent
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: 23-10-2005 22:00
Woonplaats: Yselmar

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Royce_SCH » 21-06-2013 19:19

Geweldig nieuws, maar we zijn er nog niet! Nu moet er doorgepakt worden en selectief te werk gaan. Alle rotte appels moeten verdwijnen binnen ons clubje. Iedereen heeft nu wel gemerkt dat supporters/sponsors het belangrijkste van een club zijn. Laat ze dan goed luisteren naar de meningen van deze groepen en sla een goede weg in. 'Samen maken we de club' een prima slogan dat erg goed past zónder Robert Veenstra en zijn kontkruipers. Wij zijn Heerenveen!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor GJ7300 » 21-06-2013 19:20

Kunnen nu beter actie gaan voeren om alle sponsors terug te krijgen en nieuwe RvC te vormen.
GJ7300
Selectiespeler
 
Berichten: 373
Geregistreerd op: 15-05-2009 18:35

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor g11 » 21-06-2013 19:25

Misschien een idee om het vertrek van RV te vieren met een massale fietstocht door Heerenveen en omgeving.

Toevallig gaat de route ook langs de huizen van de mensen die nu (nog) in de RvC zitten.

Wel vreedzaam natuurlijk, maar ook weer ludiek.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Hielke » 21-06-2013 19:27

Dit is pas een klein begin! En vergeet niet dat dit een strategische zet is van de RvC, een poging om zelf te dans te ontspringen. Vlak voor de start van het onderzoek hebben ze deze pion geofferd in de hoop zelf aan te blijven en een nieuwe trekpop aan te kunnen stellen. Dat mag nóóit gebeuren. Dan zijn we niets opgeschoten. De onderzoekers moeten inzien hoe onvoorstelbaar fout deze RvC is. Alleen een blik in de jongste VI is bijna al voldoende. En vergeet vooral de op z'n minst dubieuze rol van het stichtingsbestuur niet. Eén grote, foute kliek. Gedurende het onderzoek moeten wij de druk er vol op houden. Dat heeft immers ook tot het vertrek van de Grote Verbinder geleid. Dus, blijf staan voor Heerenveen!
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Squerrel » 21-06-2013 19:28

Hey Jeroen Zijlstra, over de telefoon vertellen dat je het ook er ook mee eens was dat Veenstra weg moest en dan nu al deze (belachelijke) berichten. Enorme pannekoek dat je er bent.

Zo, 1 down but still alot to go. Alle rotte appels moeten weg. Mackan, jij bent goed in lijstjes :mrgreen: Kan jij een lijstje maken met mensen die absoluut weg moeten? Dank. We moeten blijven actie voeren, de club moet volledig schoon worden gemaakt van profiteurs, die hele vriendjes kliek moet eruit!
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor skw » 21-06-2013 19:33

we zullen het zeker zwaar krijgen om de rotzooi die Rv achterlaat en de RVC, die ook nog wel weg gaat.
maar dat het zwaar wordt is niet zo erg wij hebben onze club terug en we zullen iedereen laten zien dat WIJ SC-HEERENVEEN zijn :D
skw
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 20-02-2013 18:51

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Hinkelpikke » 21-06-2013 19:35

Squerrel schreef:Hey Jeroen Zijlstra, over de telefoon vertellen dat je het ook er ook mee eens was dat Veenstra weg moest en dan nu al deze (belachelijke) berichten. Enorme pannekoek dat je er bent.

Zo, 1 down but still alot to go. Alle rotte appels moeten weg. Mackan, jij bent goed in lijstjes :mrgreen: Kan jij een lijstje maken met mensen die absoluut weg moeten? Dank. We moeten blijven actie voeren, de club moet volledig schoon worden gemaakt van profiteurs, die hele vriendjes kliek moet eruit!

- De RvC
- Danny Steenstra
- Rini ten Grotenhuis
- Ciska Altenburg
- Johan Hansma (?)
- Joost Steppé (?)
- Corien van Keimpema - Oenema

Aanvullingen? Of mensen die niet wegmoeten? Rol van Hansma en Steppé lijkt mij dubieus.
Laatst bijgewerkt door Hinkelpikke op 21-06-2013 19:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor abegoal » 21-06-2013 19:35

Natuurlijk gaan we verder met actievoeren, maar eerst tijd om hiervan te genieten! Wat een feest, wat een heerlijk gevoel.

Prima moment om een woord van dank uit te spreken richting de volledige 'oppositie'. Ook de afgelopen dagen, toen het sentiment van links naar rechts vloog, hebben ze keihard gewerkt en het hoofd koel gehouden. TOPPERS, stuk voor stuk! Mensen bedankt!

Het kan dan in mijn ogen dan ook niet anders, of een of meerdere van personen van deze groep zullen zitting moeten nemen in de toekomstige structuur van de club. Van der Wiel lijkt me een zeer geschikte kandidaat.

Dat is echter van latere zorg, eerst een beste borrel!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor TORCIDA » 21-06-2013 19:37

Zo nu verwacht ik dat er per ommegaande een aantal sponsoren, of eigenlijk iedereen die aangaf te stoppen omwege Veenstra, maandag de ossh bellen en zich weer aanmelden als sponsor. Of was het zogenaamd " een grote bek achter het hek"
Kunnen we ook bevestigd krijgen wie nu weer terugkomen? Zoniet dan zullen we nogmaals in actie moeten komen....
Ik neem aan dar Riemer ze ook even motiverend toespreekt
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor BK2007 » 21-06-2013 19:40

Ik denk ook dat we er nog niet zijn. De RcV moet ook nog weg en worden die door het onderzoek wel genoeg onder de loep genomen ? Ben er bang voor dat er een nieuwe trekpop komt. Verder zitten er allerlei nieuw personeel die der door RV zijn neergeplant zoals Helmhout.
Wat moeten we daar nou mee ? Ruim dat zooitje meteen ook op en der is weer (financiële) ruimte voor bijv. Maarten de Jong.
Maar denk ook eens aan Hans Vonk en Sibon ! Waarom kregen zij nou niet gewoon een kans bij ons ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Friez_ » 21-06-2013 19:41

Ik kan me nu denk ik een voorstelling van maken hoe het is om een "kookpunt" te bereiken.... na vandaag is dat bij mij wel bereikt! Ik ben ontzettend kwaad over HOE jullie allen met elkaar iemand zo de grond in kunnen trappen met alle verwijzingen en vergelijkingen. Jullie zijn ontzettend respectloos, en met jullie bedoel ik iedereen die mee heeft gedaan aan de belachelijke acties alsmede de trieste foto's. Jullie hebben je zin gekregen vandaag.

Met onrecht kun je mij niet kwader krijgen!

Verder zal ik geen woorden meer vuil maken hier op dit forum, klaar met deze grote poppenkast!
Of ik vind een weg of ik maak een weg.
Friez_
Bankzitter
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 19-06-2013 23:24

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor skw » 21-06-2013 19:44

nou gelukkig, je hebt het over RV in je berichtje lees ik, alle dingen zijn op hem van toepassing :lol:
skw
Bankzitter
 
Berichten: 44
Geregistreerd op: 20-02-2013 18:51

Re: Directie & RvC (het vervolg)

Berichtdoor Hielke » 21-06-2013 19:45

Zo, Friez_ is uitgeraasd, waarvan akte. Ik vraag jullie vriendelijk om er maar niet op te reageren. Dat lijkt me het beste. Er zijn belangrijkere dingen te bespreken. Veenstra is godzijdank verleden tijd. Blik vooruit, op wie er moeten volgen, en wie de opvolgers zijn.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor pyter » 21-06-2013 19:51

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een van de gebroeders Anker op dit moment 't roer over wil nemen, die zijn nog net even iets te druk met advocaatje spelen. Lutz Jacobi, dat lijkt me een uitstekende zet. Fan van de club, fan van Friesland, goed bestuurder, een enorm netwerk en een warme persoonlijkheid.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor heerenveenown » 21-06-2013 19:53

Maar geen ervaring in het voetbal.

Ik vroeg me af, is het misschien handig om de mening over Hansma te peilen door middel van een poll?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor Knipecity » 21-06-2013 19:53

pyter schreef:Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een van de gebroeders Anker op dit moment 't roer over wil nemen, die zijn nog net even iets te druk met advocaatje spelen. Lutz Jacobi, dat lijkt me een uitstekende zet. Fan van de club, fan van Friesland, goed bestuurder, een enorm netwerk en een warme persoonlijkheid.

Een vrouw op zo'n belangrijke positie in een mannenwereld is vragen om problemen
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor CrazyArgos » 21-06-2013 19:56

JOEEHOOEEEE!!!!!
Ik wist niet dat ik nog zo fit was. Ik sprong een gat in de lucht toen ik het hoorde.
Fantastisch gedaan door jullie allemaal.

Na weken lezen van dit forum, kreeg ik steeds meer het HEERENVEEN gevoel terug. Als je ziet wat er in deze korte periode gebeurd is. Echt bijzonder!! Een en al saamhorigheid en allemaal de neuzen dezelfde kant op(op een paar idioten na).

Jan de Jonge wordt de nieuwe trainer van Heracles, is echt mooi voor hem. Dat betekend ook dat Hansma nu eventueel die functie kan overnemen, want hij moet wel blijven. Foppe zei het al mooi, Hansma stond er helemaal alleen voor. Dan is het ook wel heel moeilijk voor hem. En als het hem gelukt is met Eikrem. Nog mooier toch!!

Nu RVC nog weg, en met een schone, frisse wind weer opnieuw beginnen!!
Ik ben er weer bij volgend seizoen, vak 12.

Zo nu eerst een biertje...
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor BK2007 » 21-06-2013 19:59

Knipecity schreef:
pyter schreef:Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een van de gebroeders Anker op dit moment 't roer over wil nemen, die zijn nog net even iets te druk met advocaatje spelen. Lutz Jacobi, dat lijkt me een uitstekende zet. Fan van de club, fan van Friesland, goed bestuurder, een enorm netwerk en een warme persoonlijkheid.

Een vrouw op zo'n belangrijke positie in een mannenwereld is vragen om problemen


Met Lutz Jacobi aan het roer worden we het lachertje van de voetbalwereld voorzover dat niet al zo was trouwens.

Zit te denken aan Jelco vd Wiel. Betrouwbaar figuur en hart voor de club precies wat er aan ontbreekt in de directie de laatste jaren.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor mitrita » 21-06-2013 20:00

Ook Maarten de Jong werpt zich op als puinruimerhttp://www.omropfryslan.nl/nijs/mister-hearrenfean-wol-werom
Met respect voor Maarten, maar dat lijkt me nou net niet iets voor hem.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor pyter » 21-06-2013 20:02

Knipecity schreef:Een vrouw op zo'n belangrijke positie in een mannenwereld is vragen om problemen


Ik denk dat je de kwaliteiten van Lutz dan toch wat onderschat. Legt in Den Haag menig volksvertegenwoordiger het vuur aan de schenen en als er, buiten de voetbalwereld om, ergens een mannelijke/ hierarchische werksfeer hangt, dan is het in Den Haag. Desalniettemin zal het in de praktijk inderdaad vast lastig worden, maar ik zou uitermate veel vertrouwen hebben in Lutz als voorzitter.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Berichtdoor BK2007 » 21-06-2013 20:03

Maarten de Jong kent de club natuurlijk wel van binnenuit, die herkent alle ratten wel direct nietwaar ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Volgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast