One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik hoor mensen nog roepen dat ik altijd zo negatief was.........

De situatie was allang duidelijk. Het kamp van der Velde moet van het toneel verdwijnen. Iedereen die niet mee denkt met Riemer word de club uitgewerkt. Het ego van Riemer is zelfs zo groot dat hij bewust het voortbestaan van SC Heerenveen daarvoor op het spel zet. Het dreigement van een aantal sponsoren om op te stappen is de volgende scene in het toneelspel die totaal door Riemer is geregiseerd. Vor de club is het beter dat alle bestuursleden, sponsoren en medewerkers uit het kamp Riemer de club verlaten.

Het kamp Sneek dient ook zo snel mogelijk de club te verlaten. Zitten er niet in het clubbelang maar uit eigen belang. Alle 17 bestuursleden dienen de club te verlaten en zijn alle geloofwaardigheid volkomen kwijt. Maar persoonlijk denk ik dat het al te laat is. De club gaat financieel kapot en zal, als er geen investeerder komt, afstevenen op een (verdiend) faillisement.

Van de supportersverenigingen verwacht ik nu heel snel openheid van zaken en anders ga ik mijn lidmaatschap opzeggen. Ze zullen met een sterk verhaal moeten komen dat zij niet mede-verantwoordelijk zijn voor deze chaos.

Als het fatsoen niet snel terug keert binnen de club zien ze mij niet meer in het Abe Lenstra stadion. En misschien hoef ik daarvoor niet eens mijn seizoenkaart op te zeggen want in dit tempo bestaat onze club binnenkort niet eens meer.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Vanavond zit Willen Veenstra bij RTL late night, journalist Volkskrant over Blatter. Zou die nog wat los laten? Hij komt me bekend voor, zat hij vroeger niet bij nn? Wel grappig..
Laatst gewijzigd door HUNTELAAR op 09-10-2015 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik verwacht toch nog flink wat vuurwerk de komende dagen. Nu weer Riemer met zijn dreigementen.
Op zich ook een stel waardeloze sponsoren om de club de rug zo te toe te keren.
Op zich juich ik een vertrek toe van vd Wiel. Wat een grijze muis is dat zeg, maar wat er dan staat te gebeuren ?
Samen maken we de club sterk.
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

badfrisianboy schreef:Ik hoor mensen nog roepen dat ik altijd zo negatief was.........
Ben je er nu blij mee dat er onrust is en dat de club naar de kl#te gaat?
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Op zich ook een stel waardeloze sponsoren om de club de rug zo te toe te keren.
Het is Riemer die zijn invloed aanwend om met deze dreigementen te gaan schermen. Het is allemaal bewust al in scene gezet. Het is allemaal al van te voren bedacht door het kamp Riemer. De door jou genoemde sponsoren hebben helaas niet het vermogen om een eigen zelfstandige keuze te maken en laten zich misbruiken in Riemer's machtsspelletje. Niks gebeurd toevallig en ook nu is dit één van de vele stappen in Riemer's grote plan.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Van begin tot eind met je eens, Friesiaan.
Snake
Bankzitter
Berichten: 186
Lid geworden op: 02-02-2010 22:58

Bericht door Snake »

Ook ik kan me helemaal vinden in je verhaal Frisiaan!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Bedankt Frisiaan. Goede analyse waar ik me helemaal in kan vinden. En velen met mij, zeker als ze de hele gang van zaken nog eens rustig doornemen.
dickvankl
Jeugdspeler
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-09-2014 14:59

Bericht door dickvankl »

Als ik alles in acht neem wat ik van de situatie weet lijkt het mij het beste om het hele bestuur eruit te gooien. Dan maar een aantal sponsors (en eventueel supporters) minder en beginnen met een kleinere begroting. Beter dat dan dat de club in handen blijft van deze figuren (beide 'kampen' hebben naar mijn mening fouten gemaakt).

Er mag ook best wat geld besteed worden aan onderzoek naar een echt goed bestuurssysteem met kundige en ervaren mensen, een aantal goede bestuurders en een aantal mensen met hart voor de club en verstand van voetbal wat mij betrefd. Eerst maar een stabiele bestuurlijke basis bouwen waarmee we verder kunnen. Daarna maar kijken of we ons volgend jaar dan in de eredivisie kunnen handhaven (hopelijk kan onze redelijk goede jeugdopleiding ons redden) of Jupiler League ons lot voor een jaar of een aantal jaren is. Daarna weer groeien tot de club die we ooit waren.
Wij zijn Heerenveen!
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Kan het stadion/sportdorp geen vluchtelingen opnemen? 7 euro vergoeding per dag per vluchteling is toch 140.000 per dag als we 20.000 opnemen. Zijn we binnen 2 maanden van alle tekorten af.

AZC SC HEERENVEEN! Wellicht dat er nog een goede spits tussen zit? Zit het stadion ook weer een keer vol sinds lange tijd! Alleen maar voordelen. Wellicht houden we Van wijnen dan ook als sponsor omdat er dan weer genoeg gerepareerd moet worden..
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Met het aanstaande vertrek van vd Wiel en Dijk zijn we wel verlost van een bijzonder matige bestuur. Vonk zal ook gaan want die is solidair.
Maar ook de rol van het Kamp Riemer is uitgespeeld.
Wellicht wel zo verfrissend.
Samen maken we de club sterk.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

De uitvoerende bestuurders zijn wellicht lichtgewichten en incapabel, hun tegenstanders zijn van de categorie machtwellusteling die zijn eigen ego streelt en er zelf zo goed mogelijk van af wil komen. We zijn zover gekomen dat de hele bende schoongeveegd moet worden. Jelko kan niet blijven zitten, ondanks dreigingen van sponsoren, hij heeft niets bereikt in twee jaar. Maar ook de achterbakse controlerende bestuurders en onze voorzitter van het stichtingbestuur hebben zichzelf in een onhoudbare positie gewerkt.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

arjen de boer ‏@arjendeboer12 14 min.14 minuten geleden

Zaterdag as om 10.30 uur is de aandeelhoudersvergadering in Abe Lenstra stadion.

Geschikt moment om als supporterzijnde om ons te laten zien en te tonen dat het 30 seconden voor 12 uur is op dit moment!

ANTI_KAMPSNEEK
Laatst gewijzigd door Fryskeboy22 op 09-10-2015 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

doev, waar is je verhaal? Vond het vrij interessant....
Doev
Jeugdspeler
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-08-2009 16:32

Bericht door Doev »

Zaten hier en daar wat foutjes in, dus moet t eerst wel kloppend maken. Komt er weer aan zsm!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Misschien leuk detail. Textielstra zit op hetzelfde adres als Hamilton Bright.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Twitter profiel van 1 van de Snekers.... https://twitter.com/ediekstra


egon diekstra
@ediekstra

CEO/Founder Hamilton Bright | Ondernemer | bestuurslid Sc Heerenveen | Textielstra | Smartspotter | Quickwins bv | Twin Shop Support | Retail Service Partner |
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Fryskeboy22 schreef:arjen de boer ‏@arjendeboer12 14 min.14 minuten geleden

Zaterdag as om 10.30 uur is de aandeelhoudersvergadering in Abe Lenstra stadion.

Geschikt moment om als supporterzijnde in de tegenaanval te gaan op die ratjes uit 0515 Sneek?

ANTI_KAMPSNEEK
Ik word nog iedere keer ontzettend verdrietig van dit soort aansporingen. Mochten er supporters verschijnen die bepaalde clubbestuurders gaan aanvallen (op welke manier dan ook) dan zou ik dat heel erg jammer vinden. Dan blijkt dat ook een deel van de supporters niet meer functioneert.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
gmdejong
Jeugdspeler
Berichten: 5
Lid geworden op: 06-10-2015 13:33

Bericht door gmdejong »

feanryp23 schreef:arjen de boer ‏@arjendeboer12 14 min.14 minuten geleden

Zaterdag as om 10.30 uur is de aandeelhoudersvergadering in Abe Lenstra stadion.

Geschikt moment om als supporterzijnde in de tegenaanval te gaan op die ratjes uit 0515 Sneek?

ANTI_KAMPSNEEK

Ik word nog iedere keer ontzettend verdrietig van dit soort aansporingen. Mochten er supporters verschijnen die bepaalde clubbestuurders gaan aanvallen (op welke manier dan ook) dan zou ik dat heel erg jammer vinden. Dan blijkt dat ook een deel van de supporters niet meer functioneert.
Dat is vanavond vocaal al gebeurd. Ik woon toevallig bij twee heren uit het Sneker kamp in dezelfde wijk. Een vijftigtal 18/20 jarige 'supporters' liepen scanderend door de wijk.....
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

gmdejong schreef:Dat is vanavond vocaal al gebeurd. Ik woon toevallig bij twee heren uit het Sneker kamp in dezelfde wijk. Een vijftigtal 18/20 jarige 'supporters' liepen scanderend door de wijk.....
Supporters maken zich druk om de toekomst van de club.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Minder dan Vd Wiel, Vonk, kan toch bijna niet ? Kamp Sneek kan wel eens een hele stap vooruit betekenen.
Samen maken we de club sterk.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Minder dan Vd Wiel, Vonk, kan toch bijna niet ? Kamp Sneek kan wel eens een hele stap vooruit betekenen.
Minder dan deze incapabele mensen kan inderdaad niet zou je zeggen. Maar dat dachten we ook na Robert Veenstra. En kijk waar we nu in zijn beland.

Riemer neem je rotzooi mee. Riemer neem je rotzooi mee.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

BK2007 schreef:Minder dan Vd Wiel, Vonk, kan toch bijna niet ? Kamp Sneek kan wel eens een hele stap vooruit betekenen.
Ze geloven in een sprookjeschinees en onderhandelen er achter de rug van de voorzitter mee. Ze willen een systeem voor een connected stadion laten installeren voor twee keer de kosten die Ajax en PSV betalen hiervoor. Ze gooien jarenlange sponsor promotex weg om een eigen bedrijf te verrijken. De gehele commerciële afdeling kotst Jetten uit. Vertel mij maar wat er zo goed is aan deze kliek bestuurders.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Ik kan voor een flink deel wel met het verhaal van frisiaan meegaan.
Alles wat in de laatste dagen in de media naar buiten komt komt niet geheel toevallig bij van der Wiel vandaan en dat stelt het toezichthoudendbestuur en het stichtingsbestuur al dan niet terecht in een kwaad daglicht.
Om onduidelijke reden reageert het andere kamp in het geheel niet. Nu hoeft niet alles via de media te worden uitgevochten maar het zwijgen maakt de schade alleen maar groter.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ze geloven in een sprookjeschinees en onderhandelen er achter de rug van de voorzitter mee. Ze willen een systeem voor een connected stadion laten installeren voor twee keer de kosten die Ajax en PSV betalen hiervoor. Ze gooien jarenlange sponsor promotex weg om een eigen bedrijf te verrijken. De gehele commerciële afdeling kotst Jetten uit. Vertel mij maar wat er zo goed is aan deze kliek bestuurders.
Net zo waardeloos als de kliek van der Wiel, Dijk en Vonk.

Opvallend is wel dat het stichtingsbestuur blijkbaar unaniem is in het ontslaan van van der Wiel. Want als ik het goed heb moeten beslissingen unaniem genomen worden. Of vergis ik me?

Er van uit gaande dat ik gelijk heb zou dat betekenen dat de supportersverenigingen het ook eens zijn met dit besluit. Opmerkelijk dat de supportersverenigingen zich dan blijkbaar niet meer achter Riemer scharen, waar ze dat in de feanrevolutie wel deden. Niet een onbelangrijk aspect lijkt me. Wat zijn voor FF en NN de argumenten om deze beslissing te nemen. Het feit dat ze bovendien in het stichtingsbestuur blijven zitten doet vermoeden dat ze het eens zijn met het beleid wat dit bestuur voert. Wil je geen verantwoordelijkheid (meer) dragen voor deze chaos dan stap je er uit. Op die manier kun je je achterban ook mobiliseren. Iets wat nu niet gaat lukken door hun zitting in het stichtingsbestuur. Openheid van zaken is derhalve gewenst. Wanneer heeft FF zijn ledenvergadering?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

badfrisianboy schreef:Wanneer heeft FF zijn ledenvergadering?
Volgens mij kunnen wij dat als leden eisen maar gaan er wel een paar werkdagen over... Schiet ook niks op.
Extra ledenvergadering
Tussentijds kunnen leden ook verzoeken tot een extra ledenvergadering, als minstens tien procent van de stemgerechtigde leden dit wil. Zij doen hiertoe een schriftelijk verzoek aan het bestuur. Het verzoek moet gemotiveerd zijn, met bijgevoegde agendapunt(en) voor de vergadering. Het bestuur is verplicht binnen vier weken deze ledenvergadering te laten plaatsvinden. Gebeurt dit niet, dan kunnen de leden zelf een ledenvergadering bijeen roepen.
Laatst gewijzigd door xander op 09-10-2015 00:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Als ik dat van Van Wijnen lees, dan moet ik wel even gniffelen. Het is daar momenteel ook een grote puinzooi. Nieuwe bestuurder, nieuwe koers, veel ontslagen. Ik geloof dat dat eerder een reden van de beëindiging kan zijn.

Neemt niet weg dat deze gang van zaken echt heel erg kloten is voor de club. Was er maar iemand die boven de partijen stond en de heren tot de orde kon roepen.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

gmdejong schreef:[==

Ik ben heel benieuwd, vooral naar de onderbouwing....

Ik heb me tot nu toe afzijdig gehouden van de discussie, maar dit zou ik wel zeer goed onderbouwen als ik jou was. Anders loop je wel het risico op een beschuldiging van laster/smaad.
gmdejong schreef:
Dat is vanavond vocaal al gebeurd. Ik woon toevallig bij twee heren uit het Sneker kamp in dezelfde wijk. Een vijftigtal 18/20 jarige 'supporters' liepen scanderend door de wijk.....
*straat en volgens mij lag de leeftijd ook behoorlijk hoger.

Hettinga had de PhoenixSSecurity al in huis...
Alle ballen op Henkie!
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Jammer dat dat moet gebeuren. Wat bereik je ermee? Niets dan nog meer ellende.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Volgens mij wordt het voor jou eens tijd om wakker te worden Feanryp23.
Gesloten