One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor badfrisianboy » 10-01-2016 16:29

Ik vind per definitie wel dat je geen bestuurders mee ruit het oude bestuur moet laten terugkeren. Juist om die vertrouwenskwestie.

Wel ben ik het met je eens dat in he tnieuwe bestuur alleen mensen horen te komen op basis van hun kwaliteiten. Ik ga er van uit dat na de gemaakte fouten in het verleden nu ook daadwerkelijk eens gekeken gaat worden naar kwaliteiten. Vriendjespolitiek is en mag niet weer de leidraad zijn bij het aanstellen van een nieuw bestuur. Dan verschillen we niet zoveel qua standpunt. Alleen vind ik dat het niet mogelijk moet zijn leden uit het oude bestuur weer aan te stellen. Leden waarvan ik vind dat er trouwens niemand in zit met voldoende kwaliteiten.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 11-01-2016 08:51

badfrisianboy schreef:Ik vind per definitie wel dat je geen bestuurders mee ruit het oude bestuur moet laten terugkeren. Juist om die vertrouwenskwestie.


Ik denk dat je de invloed van de technisch manager in het dagelijks bestuur op die manier schromelijk overschat. Vonk houdt zich feitelijk alleen bezig met voetbaltechnische zaken. De jeugdopleiding, de scouting, de selectie en de daarbij behorende contracten. De bestuurlijke chaos gaat en ging volgens mij voor een heel groot deel bij hem langs. Puur omdat dat helemaal zijn pakkie an niet is.

Om hem daar dan ook per definitie op af te rekenen en hem daarom weg te sturen omdat hij nu eenmaal bij dat bestuur hoorde, vind ik wat kort door de bocht. Als uit de onderzoeken en de gesprekken komt dat Vonk voldoet, dan kan hij wat mij betreft zijn positie behouden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor diepFries » 11-01-2016 12:17

Indirect lijkt me dat juist die functie van technisch manager een enorme invloed heeft. Goede selectie + goede technische staf = goede resultaten op het veld = positieve uitstraling van de club richting supporters en sponsoren.

Goede resultaten en positieve vibe levert vervolgens weer betere (seizoen)kaartverkoop en sponsorinkomsten op, er is meer mogelijk, betere sfeer 'op kantoor', etc., etc.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 11-01-2016 12:28

diepFries schreef:Indirect lijkt me dat juist die functie van technisch manager een enorme invloed heeft. Goede selectie + goede technische staf = goede resultaten op het veld = positieve uitstraling van de club richting supporters en sponsoren.

Goede resultaten en positieve vibe levert vervolgens weer betere (seizoen)kaartverkoop en sponsorinkomsten op, er is meer mogelijk, betere sfeer 'op kantoor', etc., etc.


Ja, dat spreekt allemaal voor zich natuurlijk. Maar dat is dus puur een gevolg van het voetbaltechnische beleid van de TD. Als hij daarop afgerekend wordt, vind ik dat prima. Ik zeg alleen dat ik de voetbaltechnische man niet per definitie af wil rekenen voor het feit dat hij nu éénmaal bij "het bestuur" hoort.

De TD richt zich op voetbalzaken, en niet op die randzaken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 11-01-2016 16:40

Otsje P schreef:Ik denk dat je de invloed van de technisch manager in het dagelijks bestuur op die manier schromelijk overschat. Vonk houdt zich feitelijk alleen bezig met voetbaltechnische zaken. De jeugdopleiding, de scouting, de selectie en de daarbij behorende contracten. De bestuurlijke chaos gaat en ging volgens mij voor een heel groot deel bij hem langs. Puur omdat dat helemaal zijn pakkie an niet is.

Om hem daar dan ook per definitie op af te rekenen en hem daarom weg te sturen omdat hij nu eenmaal bij dat bestuur hoorde, vind ik wat kort door de bocht. Als uit de onderzoeken en de gesprekken komt dat Vonk voldoet, dan kan hij wat mij betreft zijn positie behouden.

Vergeet niet dat de OR de vorige keer toen het bestuur werd ingericht al niet blij was met de onervaren Vonk. Ik denk dat er in die zin nog niet veel veranderd is. Dan zijn er dus al 2 redenen. Wil je rust in de tent dan zou het aan te raden zijn met alleen maar mensen te starten die breed gedragen worden.
Als persoon mag Vonk van mij ook best blijven, maar ik vind zijn daden op de transfermarkt nog niet echt zo geweldig dat hij sowieso moet blijven. Vooral de reactie en actie op het vertrek van Uth reken ik hem zwaar aan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 12-01-2016 01:15

De reaktie en actie op Uth?

Hansma. Vonk, Riemer, Kuiper. Ze hebben alle goede dingen gedaan op technisch beleid en ook mindere. Vonk zit hier nu twee seizoenen, inmiddels een stuk ervarener dan bij z'n aanstellen. Van mij mag hij blijven. Geloof niet dat Heerenveen zi even een ervaren TD ergens weg haalt.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Wizard » 12-01-2016 09:05

Ik vind dat Vonk het helemaal niet zo slecht gedaan heeft. Ook deze man moet het vak leren. Verder kent hij de club en de cultuur goed en is het moyenne van zijn aan- en verkopen niet slecht geweest. Je weet dat Vonk onervaren is en weet dan ook dat het niet direct hosanna is.
Kan me wel goed vinden in Grimo's woorden, namelijk 'waar haalt Heerenveen momenteel even een ervaren TD vandaan?'
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 12-01-2016 09:58

Mackan68 schreef:Vergeet niet dat de OR de vorige keer toen het bestuur werd ingericht al niet blij was met de onervaren Vonk.


Dat was ik niet vergeten, maar kan nu niet meer als argument worden aangedragen. Hij is nu namelijk al niet echt onervaren meer.

Vonk presteerde iets dat de voorgaande technische mannen niet voor elkaar kregen. Namelijk het verlengen van contracten van talentvolle spelers die pa kort meedraaiden. Zowel St. Juste als van Aken hebben hun contract verlengd. Waar voorheen jongens als Narsingh, Gouweleeuw en Ziyech verkocht MOESTEN worden omdat ze nog maar 1 jaar vast lagen.

Cavlan werd voor de neus van AZ en Utrecht weggekaapt, Zeneli werd al vroeg vastgelegd. En als Te Vrede niet zo veel blessures en schorsingen had gehad, dan had hij ondertussen al 10 binnen liggen.

Bovendien heeft Vonk Foppe zover gekregen om deze klus op zich te nemen, waardoor er alle tijd werd verschaft om een nieuwe trainer te vinden. Bijvoorbeeld iemand die niet midden in het seizoen bij zijn oude club op wil stappen.

Al met al zie ik genoeg positieve dingen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Crash » 12-01-2016 13:57

Wizard schreef:Ik vind dat Vonk het helemaal niet zo slecht gedaan heeft. Ook deze man moet het vak leren. Verder kent hij de club en de cultuur goed en is het moyenne van zijn aan- en verkopen niet slecht geweest. Je weet dat Vonk onervaren is en weet dan ook dat het niet direct hosanna is.
Kan me wel goed vinden in Grimo's woorden, namelijk 'waar haalt Heerenveen momenteel even een ervaren TD vandaan?'


Precies! Een ervaren TD lijkt wel interessant maar als je dan wordt opgescheept met iemand als Ted van Leeuwen (nu FC Twente) ofzo dan zit je ook met een probleem. Die heeft ook zijn vage lijntjes en komt dan vervolgens met mooi klinkende buitenlandse namen aan die het niveau niet aankunnen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 12-01-2016 14:33

Gerard Nijkamp van PEC Zwolle is wat mij betreft een prima vervanger van Hans Vonk. Werkt nu al een aantal jaar bij Zwolle en doet het gewoon erg goed. Weet elk jaar weer een prima selectie neer te zetten met weinig middelen. Zou i.c.m. Art Langeler perfect zijn om Heerenveen weer op de kaart zetten. Dit is mijn advies aan Sjoerd Feenstra, stel Gerard Nijkamp aan!
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 12-01-2016 17:40

Grimo schreef:De reaktie en actie op Uth?

Ja, Uth verkopen. Met het verhaal aankomen dat er een vergelijkbare vervanger voor hem aangetrokken zal worden. Om vervolgens hier en daar wat te praten, maar vooral af te wachten en ik eigen tuintje te loeren. En aan het eind van het verhaal de keus op Te Vrede te laten vallen. Alles maar dan ook alles behalve vergelijkbaar met Uth. Het flauwe glimlachje bij zijn verklaring dat ze hem vooral aangetrokken hadden vanwege zijn goals is net zo min overtuigend wat mij betreft. Beetje 'dan hebben we in ieder geval de goals nog' en laten we het meevoetballende gedeelte maar snel vergeten.
Foppe vraagt om een ervaren middenvelder. Vonk zegt dat het misschien ook wel een verdediger wordt. Met de nieuwe trainer wordt het ook rustig wachten en we kijken de komende maanden wel. Niet bijzonder daadkrachtig wat mij betreft.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 12-01-2016 17:49

Otsje P schreef:Vonk presteerde iets dat de voorgaande technische mannen niet voor elkaar kregen. Namelijk het verlengen van contracten van talentvolle spelers die pa kort meedraaiden. Zowel St. Juste als van Aken hebben hun contract verlengd. Waar voorheen jongens als Narsingh, Gouweleeuw en Ziyech verkocht MOESTEN worden omdat ze nog maar 1 jaar vast lagen.

Bij jongens die zelf daarvoor al aangegeven hadden het prima naar de zin te hebben en nog niet uitgeleerd te zijn bij Heerenveen is dat niet zo'n wereldprestatie hoor.

Otsje P schreef:Cavlan werd voor de neus van AZ en Utrecht weggekaapt, Zeneli werd al vroeg vastgelegd. En als Te Vrede niet zo veel blessures en schorsingen had gehad, dan had hij ondertussen al 10 binnen liggen.

Wilde Cavlan naar AZ of Utrecht? Ook deze 'prestatie' moet je niet te veel overschatten. Het aantrekken van Zeneli is prima inderdaad.

Otsje P schreef:Bovendien heeft Vonk Foppe zover gekregen om deze klus op zich te nemen, waardoor er alle tijd werd verschaft om een nieuwe trainer te vinden. Bijvoorbeeld iemand die niet midden in het seizoen bij zijn oude club op wil stappen.

Al met al zie ik genoeg positieve dingen.


Was het Vonk die Foppe zover kreeg of was het Foppe die Vonk wist te overtuigen dat dat het beste was?
Vonk is niet onomstreden. Zal dat ook nooit worden. Door de eerdere bestuurlijke situatie. Daar kan Vonk niets aan doen, maar de formateur van het nieuwe bestuur wél. Er moet nu een bestuur komen waar iedereen unaniem achter staan. Niet dat er bij het eerste het beste tegenwindje gezegd wordt zie je wel? Het komende bestuur moet staan als een huis. Nog een mispeer kan de club niet hebben.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor GeraldSibon35 » 12-01-2016 18:04

Drie keer raden door wie Woerts benaderd is om een hoofdsponsor te zoeken? Ja, de man die met droge ogen beweerd dat hij niks meer bepaald.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 12-01-2016 18:06

GeraldSibon35 schreef:Drie keer raden door wie Woerts benaderd is om een hoofdsponsor te zoeken? Ja, de man die met droge ogen beweerd dat hij niks meer bepaald.


En wat is daar mis mee. Woerts is een topper.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Marça » 12-01-2016 19:50

En ik denk dat de kans ook een stuk groter is dat wanneer Riemer hem vraagt, dan pak em beet een Jelco van der Wiel of Sjoerd Feenstra. Woerts heeft het netwerk binnen de sportwereld, dus ik vind het op het eerste oog een uitstekende zet.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor zweed1 » 12-01-2016 21:53

HUNTELAAR schreef:Dinsdag 12 januari zou nieuwe bestuur bekend worden? Is dat nog steeds? Nog geen namen gelekt?



Volgens mij is het niet gemakkelijk om een goede bestuursploeg samen te stellen. Voor sommigen is gewoon het afbreukrisico te groot om in een instabiele ongeving te opereren.

Feenstra heeft moeite de juiste mensen te vinden dus vandaar vertraging.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor DSCH » 12-01-2016 22:02

Juist door het moeizaam vinden van goede mensen wordt er intern rondgekeken. Ervaren/goede mensen die bij dit onrustige Heerenveen willen werken liggen niet voor het oprapen. Ik vind dat daar wel eens te makkelijk over wordt gedacht. Probeer het nou eens samen te doen in plaats van steeds weer te roepen om nieuwe mensen, want die staan echt niet in de rij!!!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 15-01-2016 16:07

Mackan68 schreef:Ja, Uth verkopen. Met het verhaal aankomen dat er een vergelijkbare vervanger voor hem aangetrokken zal worden. Om vervolgens hier en daar wat te praten, maar vooral af te wachten en ik eigen tuintje te loeren. En aan het eind van het verhaal de keus op Te Vrede te laten vallen. Alles maar dan ook alles behalve vergelijkbaar met Uth. Het flauwe glimlachje bij zijn verklaring dat ze hem vooral aangetrokken hadden vanwege zijn goals is net zo min overtuigend wat mij betreft. Beetje 'dan hebben we in ieder geval de goals nog' en laten we het meevoetballende gedeelte maar snel vergeten.
Foppe vraagt om een ervaren middenvelder. Vonk zegt dat het misschien ook wel een verdediger wordt. Met de nieuwe trainer wordt het ook rustig wachten en we kijken de komende maanden wel. Niet bijzonder daadkrachtig wat mij betreft.


Jij zoekt wel zeg. Als glimlachjes of gezichtsuitdrukking al worden beoordeeld. Dan zou Arjan Robben 24/7 diaree hebben. Dat hij en de scouting uiteindelijk geen look a like van Uth hebben kunnen aantrekken hoeft niet perse te liggen aan de Vonk lijkt mij. Overigens doet Te Vrede, ondanks zijn blesurres en z'n schorsing het nog niet eens zo raar en wordt hij steeds beter. Tenminste zo zie ik het. Dat Foppe vraagt om een middenvelder is zijn goed recht. Maar Foppe is nu even trainer en Vonk hoort de lange termijn te bewaken. Als die ervaren middenvelder niet haalbaar is en ze willen toch ervaring inkopen en dat kan met een ervaren centrale verdediger waardoor van der Berg naar het middenveld terug kan is er opdracht gegeven aan de wens dat er achterin en op het middenveld ervaring is.
Dat Vonk aangeeft dat ze rustig kijken en afwachten naar een trainer is in mijn ogen ook logisch. Daarvoor kan ik twee redenen bedenken. Één: Ze zijn al rond met iemand. Maar dat kan niet naar buiten omdat deze trainer nog een klus heeft af te maken en geen onrust wil om zijn persoon. Twee: En dat lijkt me me het meest logisch. Een kandidaat trainer wil met het nieuwe bestuur om tafel, niet met interims. Een nieuwe trainer wil weten wie zijn leidinggevenden worden, die wil van hun horen wat de visie is voor de toekomst, wat de mogelijkheden zijn,of het nog meer bezuinigen wordt in het spelersmateriaal, of er een nieuwe hoofdsponsor komt etc. Hierdoor zit Vonk logischerwijs gewoon in de wachtkamer. Dat heeft niks met daadkracht te maken.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 15-01-2016 16:19

Grimo schreef:Jij zoekt wel zeg. Als glimlachjes of gezichtsuitdrukking al worden beoordeeld. Dan zou Arjan Robben 24/7 diaree hebben. Dat hij en de scouting uiteindelijk geen look a like van Uth hebben kunnen aantrekken hoeft niet perse te liggen aan de Vonk lijkt mij. Overigens doet Te Vrede, ondanks zijn blesurres en z'n schorsing het nog niet eens zo raar en wordt hij steeds beter. Tenminste zo zie ik het. Dat Foppe vraagt om een middenvelder is zijn goed recht. Maar Foppe is nu even trainer en Vonk hoort de lange termijn te bewaken. Als die ervaren middenvelder niet haalbaar is en ze willen toch ervaring inkopen en dat kan met een ervaren centrale verdediger waardoor van der Berg naar het middenveld terug kan is er opdracht gegeven aan de wens dat er achterin en op het middenveld ervaring is.
Dat Vonk aangeeft dat ze rustig kijken en afwachten naar een trainer is in mijn ogen ook logisch. Daarvoor kan ik twee redenen bedenken. Één: Ze zijn al rond met iemand. Maar dat kan niet naar buiten omdat deze trainer nog een klus heeft af te maken en geen onrust wil om zijn persoon. Twee: En dat lijkt me me het meest logisch. Een kandidaat trainer wil met het nieuwe bestuur om tafel, niet met interims. Een nieuwe trainer wil weten wie zijn leidinggevenden worden, die wil van hun horen wat de visie is voor de toekomst, wat de mogelijkheden zijn,of het nog meer bezuinigen wordt in het spelersmateriaal, of er een nieuwe hoofdsponsor komt etc. Hierdoor zit Vonk logischerwijs gewoon in de wachtkamer. Dat heeft niks met daadkracht te maken.

Als jij mij vind zoeken dan mag dat. Ik vind jou rechtlullen. Diarree? Robben? Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken. Er zou voetbaltechnisch bekeken een vergelijkbare spits komen als Uth. Maar hier hebben we het al eerder over gehad, dus om nog weer uit den treure te gaan discussiëren is weinig zinvol. Ik sluit niet uit dat een bepaalde spits niet is gehaald omdat er niet daadkrachtig gehandeld is. Jij denk dat er andere redenen zijn. Prima!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 15-01-2016 16:56

Je snapt de link naar Robben met een knipoog over een glimlachje of een gezichtsuitdrukking van Vonk prima Mackan. Daar ben je intelligent genoeg voor

Ik denk dat er ook andere redenen kunnen zijn ja. Maar goed allebei weten we niet wat de waarheid is of wat oorzaken en redenen zijn. Maar om dan alles per definitie negatief tov Vonk te benaderen slaat wat door vind ik en is ook niet terecht naar mijn mening.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 15-01-2016 19:23

Je baseert jouw mening over Vonk wel op heel veel aannames Mackan, we weten immers veel te weinig details over hoe sommige beslissingen tot stand zijn gekomen. We weten niet welke spitsen zijn benaderd, wat de redenen waren om af te zeggen, welke toekomst ze in Te Vrede zien (misschien als een soort noodverband en voor de toekomst gokken op Zahovic en die andere jongen uit Slovenië) etc. Daarnaast moeten we ons ook niet van de domme houden, praatjes van technisch directeuren in transfertijd hoeven we niet serieus te nemen. Het is voor ons eigenlijk niet mogelijk om iemand als Vonk goed te beoordelen, omdat we dus te weinig weten. Wel natuurlijk op het eindproduct wat hij aflevert: Te Vrede. Die doet het vooralsnog redelijk naar mijn mening.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten