One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor feanryp23 » 02-12-2015 14:20

Terug naar het oude bestuursmodel: één directeur, drie leden in het managementteam, een driekoppige raad van commissarissen en het stichtingsbestuur terug naar vijf mensen. Aldus Sjoerd Feenstra.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor DSCH » 02-12-2015 14:31

feanryp23 schreef:Terug naar het oude bestuursmodel: één directeur, drie leden in het managementteam, een driekoppige raad van commissarissen en het stichtingsbestuur terug naar vijf mensen. Aldus Sjoerd Feenstra.


Roerend met Sjoerd eens!!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Ebiede » 02-12-2015 15:15

Jaap Stalenburg is enthousiast, Eisinga staat bij mij hierdoor 1-0 achter!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jorro » 02-12-2015 15:27

Ebiede schreef:Jaap Stalenburg is enthousiast, Eisinga staat bij mij hierdoor 1-0 achter!


Wat een onzin zeg. Geef de beste man aub een eerlijke kans. Die Stalenburg is ook helemaal enthousiast over Foppe. Staat Foppe dan daardoor ook bij jou op achterstand?
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor mitrita » 02-12-2015 15:49

De discussie over Eisenga c.s. kan verder in het topic "Nieuwe bestuur" :!:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-12-2015 14:52

Waar is dat topic? Kan het nergens vinden.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor jeewee » 03-12-2015 15:20

Surhuisterveen schreef:Waar is dat topic? Kan het nergens vinden.


viewforum.php?f=16

Transfers en Geruchten :arrow: :arrow:
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Erwin4ever » 04-12-2015 08:07

Ok, dit draadje kan ( bijna ) slotje op!!! :D
Word ik vrolijk van!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Lardy » 23-12-2015 16:54

De transfers van Mark Uth (naar TSG Hoffenheim), Marten de Roon (Atalanta Bergamo) en Kristoffer Nordfeldt (Swansea City) hebben SC Heerenveen een bedrag van € 2.335.000 opgeleverd.


Zozo. :lol:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Riverside » 23-12-2015 17:38

Dat is wel een heel karig bedrag voor onze 3 sterkhouders van vorig seizoen.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 23-12-2015 17:43

Gearard schreef:Dat is wel een heel karig bedrag voor onze 3 sterkhouders van vorig seizoen.

Ja, helemaal wetende dat ze in het buitenland doorgaans wat meer financiële armslag hebben. Ik vraag me af of Vonk wel het maximale eruit gesleept heeft bij deze transfers. Een 'hartelijk bedankt voor jullie inzet' hoeft natuurlijk geen miljoenen te kosten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 23-12-2015 19:14

Bruto of netto? Wat is er al van af en wat nog niet? Zonder de antwoorden hierop kun je met deze cijfers niets. Netto zouden dit namelijk wel goede cijfers zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 24-12-2015 03:52

Superfries1994 schreef:Bruto of netto? Wat is er al van af en wat nog niet? Zonder de antwoorden hierop kun je met deze cijfers niets. Netto zouden dit namelijk wel goede cijfers zijn.

Als ik me niet vergis ging het om bedragen na belastingen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 24-12-2015 12:02

Mackan68 schreef:Als ik me niet vergis ging het om bedragen na belastingen.

Dan vind ik het geen gekke bedragen. Je moet volgens mij nogal wat belastingen betalen namelijk en de spelers delen zelf ook mee. En ook nog de intermediairs, vorige clubs etc. Als dit het bedrag is wat je uiteindelijk overhoudt, dan is dat nog niet zo slecht.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Crash » 24-12-2015 12:13

Maar het zegt ook vooral iets over hoe noodzakelijk het is om spelers voor grof geld van de hand te doen. Alleen op die manier houd je er nog íets aan over.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Wizard » 28-12-2015 10:36

Superfries1994 schreef:Dan vind ik het geen gekke bedragen. Je moet volgens mij nogal wat belastingen betalen namelijk en de spelers delen zelf ook mee. En ook nog de intermediairs, vorige clubs etc. Als dit het bedrag is wat je uiteindelijk overhoudt, dan is dat nog niet zo slecht.

Ook na belastingen (alleen vpb) lijkt het bedrag karig, tenminste voor wat betreft Uth. Per speler dus een miljoen:
De Roon 1M (was bekend)
Nordfeldt (700k werd geschat)
Uth 1,4M (onbekend)
Maakt dat het netto ca. 2,3M is. Vraag me trouwens waarom de club het netto bedrag zou vermelden. Normaliter is het altijd bruto.
Voor Nordfeldt en De Roon zijn het doorgaans prima bedragen. Uth is dan wel voor erg schappelijk bedrag vertrokken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 28-12-2015 11:55

Wizard schreef:Ook na belastingen (alleen vpb) lijkt het bedrag karig, tenminste voor wat betreft Uth. Per speler dus een miljoen:
De Roon 1M (was bekend)
Nordfeldt (700k werd geschat)
Uth 1,4M (onbekend)
Maakt dat het netto ca. 2,3M is. Vraag me trouwens waarom de club het netto bedrag zou vermelden. Normaliter is het altijd bruto.
Voor Nordfeldt en De Roon zijn het doorgaans prima bedragen. Uth is dan wel voor erg schappelijk bedrag vertrokken.


Uth had hier ook geen lang contract meer en is ook nooit opgewaardeerd volgens mij? Dan was zijn contract ook niet zoveel waard. Salaris van de speler bepaalt ook de uiteindelijke prijs natuurlijk.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Crash » 28-12-2015 12:01

Vraag en aanbod alsook gezond verstand verkopende club en emotie kopende club bepaalt de prijs. (lees: het is maar net wat de gek ervoor geeft)

Salaris niet, op geen enkele wijze, tenzij er sprake is van een vaste transfersom. (clausule in contract in samenhang met salarisafspraken)
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Frisian Viking » 30-12-2015 06:12

Voor dat geld had je Uth beter nog een jaar kunnen houden. Met Uth erbij hadden we nu op een play-off plaats gestaan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Knipecity » 30-12-2015 10:32

Zo'n mooie voetballer als Uth voor een appel en een ei laten gaan, dat is echt jammer. En daar zit hij vnl op de bank. Man, wat hadden we hier nog plezier van hem kunnen hebben. Ipv ons huidige, zeer matige, spitsen.

Maar goed, we zijn nou eenmaal een handelshuis en dan moet je niet teveel hechten aan goede spelers. Ze zijn meestal na 1, max 2 seizoenen weer weg..
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 30-12-2015 11:07

Knipecity schreef:Zo'n mooie voetballer als Uth voor een appel en een ei laten gaan, dat is echt jammer. En daar zit hij vnl op de bank. Man, wat hadden we hier nog plezier van hem kunnen hebben. Ipv ons huidige, zeer matige, spitsen.


Een appel en een ei dat was zijn contract nog waard. Simple as that. Al met al heeft Uth de afgelopen jaren inclusief dit seizoen alleen vorig seizoen een topseizoen gehad. Dat Uth niet te houden was als er een Duitse club zou komen was al tijden bekend. Dat heeft heeft hij ook altijd zelf aangegeven.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Crash » 30-12-2015 11:13

Misschien, en dat weet ik niet zeker natuurlijk, zijn er destijds wel afspraken gemaakt omtrent de transfersom. Misschien was er wel sprake van een clausule. Wie zal het zeggen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 30-12-2015 13:28

Knipecity schreef:Zo'n mooie voetballer als Uth voor een appel en een ei laten gaan, dat is echt jammer. En daar zit hij vnl op de bank. Man, wat hadden we hier nog plezier van hem kunnen hebben. Ipv ons huidige, zeer matige, spitsen.

Maar goed, we zijn nou eenmaal een handelshuis en dan moet je niet teveel hechten aan goede spelers. Ze zijn meestal na 1, max 2 seizoenen weer weg..

Het is voor ons en voornamelijk Uth zeer jammer geweest dat hij de opvolger/vervanger was van Finnbogason. Finny zal een konijn uit de hoge hoed van Riemer zijn geweest en Uth uit die van Johan Hansma. Op zich logisch dat Riemer Uth nooit hoog heeft gehad, gezien hoe de relatie tussen Riemer en Johan geëindigd is. Voor een paar ton hem aan Heracles willen verpatsen met de optie tot koop na afloop van de verhuurperiode. De kwaliteiten van Uth hebben niet over het ego van Riemer heen kunnen klimmen.
Jammer ook dat Mark heel weinig speeltijd heeft gekregen onder van Basten in de spits. Maar ook anderzijds óók wel weer logisch. Er is eigenlijk nooit een grote reeks wedstrijden geweest waarin Alfred het compleet liet afweten. Maar iedereen zal het er over eens zijn dat Mark de meest belangrijke ontbrekende schakel is in het spel dit seizoen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor sinjoor » 31-12-2015 02:42

Mackan68 schreef:
Het is voor ons en voornamelijk Uth zeer jammer geweest dat hij de opvolger/vervanger was van Finnbogason. Finny zal een konijn uit de hoge hoed van Riemer zijn geweest en Uth uit die van Johan Hansma. Op zich logisch dat Riemer Uth nooit hoog heeft gehad, gezien hoe de relatie tussen Riemer en Johan geëindigd is. Voor een paar ton hem aan Heracles willen verpatsen met de optie tot koop na afloop van de verhuurperiode. De kwaliteiten van Uth hebben niet over het ego van Riemer heen kunnen klimmen.
Jammer ook dat Mark heel weinig speeltijd heeft gekregen onder van Basten in de spits. Maar ook anderzijds óók wel weer logisch. Er is eigenlijk nooit een grote reeks wedstrijden geweest waarin Alfred het compleet liet afweten. Maar iedereen zal het er over eens zijn dat Mark de meest belangrijke ontbrekende schakel is in het spel dit seizoen.


Zowel Finnbogason als Uth komen uit de hoed van Hansma. Riemer verrichte destijds geen scoutingswerk meer nadat Veenstra een voorgenomen scoutingstripje van Riemer had laten annuleren. Daar is ook het begin van het einde van Veenstra en Hansma begonnen.

Verder verwonder ik me alle verhalen al zou Uth onder Van Basten meer kansen moeten krijgen. Uth was een jongen van 20 die bij Köln nog geen minuut had gespeeld. En Finnbogason scoorde bij zijn debuut tegen Ajax gelijk 2 keer en is daarna consistent door blijven scoren. De man is hier in 2 seizoenen clubtopscorer aller tijden geworden. Het is toch volledig te begrijpen dat Finnbogason voor Van Basten zijn spits was. Ik vond de kritiek van Uth ook onterecht, dat hij Van Basten verweet geen eerlijke kans te hebben gekregen. Finnbogason heeft nooit langer dan 2 wedstrijden droog gestaan.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor HUNTELAAR » 10-01-2016 12:25

Dinsdag 12 januari zou nieuwe bestuur bekend worden? Is dat nog steeds? Nog geen namen gelekt?
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor BK2007 » 10-01-2016 14:34

Het lijkt erop dat Vonk zichzelf heeft gelekt. Dit door te zeggen eens even rustig de tijd te nemen de komende maanden een nieuwe trainer te vinden.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor badfrisianboy » 10-01-2016 15:55

Nu ben ik nooit bang om mijn mening te geven dus ook in dez ematerie niet.

Als Vonk blijft zitten heeft het nieuwe bestuur gelijk zijn geloofwaardigheid verloren wat mij betreft. Zo kun je niet met een schone lei beginnen en kun je wa tmij betreft nooit het verloren vertrouwen bij sponsoren terug winnen. Zou echt zo ontzettend dom zijn als dit zou gebeuren. Dan leren ze nooit van hun eerder gemaakte fouten bij onze club. Ik hoop echt dat het gezonde verstand zegeviert en een bestuurder met een besmet verleden en die deel uitgemaakt heeft van een falend bestuur (en dus ook mede-verantwoordelijk is) niet weer in een nieuw bestuur zal plaatsnemen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 10-01-2016 16:01

badfrisianboy schreef:Nu ben ik nooit bang om mijn mening te geven dus ook in dez ematerie niet.

Als Vonk blijft zitten heeft het nieuwe bestuur gelijk zijn geloofwaardigheid verloren wat mij betreft. Zo kun je niet met een schone lei beginnen en kun je wa tmij betreft nooit het verloren vertrouwen bij sponsoren terug winnen. Zou echt zo ontzettend dom zijn als dit zou gebeuren. Dan leren ze nooit van hun eerder gemaakte fouten bij onze club. Ik hoop echt dat het gezonde verstand zegeviert en een bestuurder met een besmet verleden en die deel uitgemaakt heeft van een falend bestuur (en dus ook mede-verantwoordelijk is) niet weer in een nieuw bestuur zal plaatsnemen.


Het allerdomste wat je nu kunt doen is het kind met het badwater weggooien. De rotte appels er uit zeker maar wat goed is is goed en moet je behouden. Laten we dus hopen dat het gezond verstand en dus de redelijkheid zal zegevieren. En dus geen emo beslissingen. Ben daar wel een beetje klaar mee.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor badfrisianboy » 10-01-2016 16:11

Dit is niet eens een emo-beslissing. Dit is een verstandelijke beslissing waar het gaa tom vertrouwen.

In een eerder stadium hebben beide supportersverenigingen al gezegd dat het HELE one tier board op moest stappen. Ook de OR wil dit en het personeel, wat het beleid moet uitvoeren, dient ook vertrouwen te hebben in het nieuwe bestuur. Ook een deel van de OSSH, de brief heef took hier online gestaan, wilde een ieder van het OTB weg hebben.

Persoonlijk vind ik dat Vonk op technisch beleid ook volkomen heeft gefaald, maar daar zullen anderen anders over denken. Maar iemand die te Vrede en Veerman aantrekt en twee jaar verlengd met Slagveer neem ik in elk geval niet serieus.

Maar het gaat hier simpel om vertrouwen terugwinnen. We zijn afgezakt omdat het vertrouwen bij supporters en bedrijven/sponsoren in de club in de club deels is verdwenen. Dat win je niet terug door een deel van het oude bestuur weer terug te nemen. Heeft niks met emo-beslissing te maken. Puur logisch gezond verstand.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 992
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 10-01-2016 16:19

badfrisianboy schreef:..


Ik geef alleen aan dat geen emo beslissing genomen moet worden. En als het beter is om bepaalde bestuurders terug te laten keren obv hun kwaliteiten is dat voor mij prima. Dat niemand zou mogen terugkeren omdat 'besmet' dat zou een emo beslissing zijn.
Liever goede bestuurders dan weer een nieuw blik onbekwamen opentrekken. Want dat is het recept voor de volgende crisis.
De vraag of Vonk geschikt is is een andere. Kijkend naar budget en materiaal heeft ie een paar prima zaken gedaan en een paar bedenkelijke. Of een ander het beter kan? Komende week horen we of we dat gaan ontdekken :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten