One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor hm_DR88 » 09-11-2015 23:20

Veenstra had zijn "Nije dei". Een document dat in mijn ogen functioneel opgezet was maar dat binnen de context van de toenmalige situatie niet uitgewerkt kon worden. Het wil er bij mij gewoon niet in dat er niet een plan ten grondslag ligt aan het gevoerde beleid van de afgelopen 2 jaar. Dit zou echt schokkend en onacceptabel zijn.

Je moet je dan ook afvragen in hoeverre Sjoerd Feenstra een opdracht heeft meegekregen die serieus is uitgevoerd kan worden. Hoe moet je in vredesnaam een bestuur gaan formeren zonder doelstelling. Het meegeven van een soort blanco cheque lijkt een erg groot risico. Vertrouwen op toekomstig handelen zonder dat de gestelde kaders duidelijk zijn, neigt naar gebruikmaken van het "oldboys network" waarbij in "goed" overleg gedurende de rit beleid wordt gemaakt.

Ik hoop dat wat ik in de laatste alinea heb beschreven niet waar is. Laten we alsjeblieft hopen op professionele bedrijfsvoering waarbij de komende jaren niet van incident naar incident wordt geschakeld.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 10-11-2015 02:38

Het nieuwe bestuur zal die doelstelling moeten formeren inderdaad. Aan Feenstra de taak een ervaren bestuurder te vinden die zelf, in samenwerking met de rest van het bestuur en OR (lijkt me), een nieuw plan zal moeten opstellen voor de aankomende jaren.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 10-11-2015 05:07

[quote="dirkj"]

Behalve hier dan ...

Als je nu even knipt en plakt waar ik generaliseer en dus zeg dat 'in die beroepsgroep IEDEREEN graait'..... Wel zo makkelijk. Of... Oh nee, dat wordt lastig want dat doe ik namelijk nergens. Ken je de betekenis van generaliseren?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 10-11-2015 20:51

Blijkbaar mogen waarnemend bestuurders gewoon met miljoenen strooien?
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor fuotbalgek » 10-11-2015 20:54

Het binnenhalen van Zeneli is natuurlijk een proces wat al speelt ver voor het aftreden van het bestuur. Wanneer de huidige tekenbevoegde bestuurders voor zijn, dan mogen zij inderdaad deze speler halen. En het is natuurlijk niet een plannetje ontstaan na het aftreden van het bestuur. Lopende zaken gaan door, de winkel kan niet dicht als er een interim bestuur zit.

Stel je voor dat we deze speler missen, hij ergens anders furore maakt en later naar buiten komt dat hij was aangetrokken wanneer het bestuur niet was afgetreden. Dan roep je het tegenovergestelde.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Rick » 10-11-2015 21:17

vakje12 schreef:Blijkbaar mogen waarnemend bestuurders gewoon met miljoenen strooien?


Ga lekker ergens anders azijn pissen. Vonk zit al tijden op die stoel en doet nu wat hij moet doen. Zorgen dat je als club sportief wat meer succes kan halen en dat het kapitaal op het veld staat. Kom lekker over drie jaar terug, kijken we dan of het een goeie investering is gebleken of niet.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Otsje P » 10-11-2015 22:35

vakje12 schreef:Blijkbaar mogen waarnemend bestuurders gewoon met miljoenen strooien?


Vonk gaat verder met de taken die hij dient te verrichten. Heb je liever dat hij niks meer uitvreet, en dat een enorm talent als Zeleni, waar je jaren in hebt geïnvesteerd qua scouting en persoonlijke aandacht, aan ons neus voorbij gaat?

Slagveer ontwikkelde zich na de winter erg knap en dus was men terughoudend in de zomer waar het een echte versterking voor de rechtervleugel betrof. Mede ook doordat Namli zich goed profileerde in de voorbereiding. Nu blijkt dat Slagveer die vorm niet vast kan houden en hij buiten zijn vele harde werk helaas alleen door zijn snelheid nog wat mensen bezighoudt.

Zeleni zijn contract liep volgens mij niet lang meer en dus zal de transfersom ten opzichte van afgelopen zomer wel een wat gedaald kunnen zijn. Vonk doet een Sam Larsson achtige investering in een Sam Larsson achtig talent, en jij gaat weer lopen miepen.

Een beetje "zuurpruimig" komt dit wel over vakje12.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Mackan68 » 11-11-2015 05:39

Als hij zijn talent waarover gesproken wordt bij ons voort kan zetten dan is het een prima aankoop. Net als Otsje geloof ik ook niet echt dat er bijna 2 miljoen voor hem betaald is. Volgens mij liep zijn contract nog tot volgend jaar zomer. Voor een half jaar gaan ze vast geen 1,92 miljoen betalen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Boffy » 11-11-2015 08:30

vakje12 schreef:Blijkbaar mogen waarnemend bestuurders gewoon met miljoenen strooien?


Wie zegt dat hij dit alleen gedaan heeft? Ik neem aan dat hij voor zulke beslissingen, bij het ontbreken van een bestuur, dit moet overleggen met het stichtingsbestuur?
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 11-11-2015 08:51

Die hele transfersom is uit de lucht gegrepen. Ergens is het geroepen en iedereen neemt het over. De waarheid zullen we nooit weten. Het belangrijkste is dat deze Zeneli gaat vlammen bij onze club om vervolgens voor een dikke zak geld doorverkocht te worden.

Zó werkt het bij onze club, is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Ik heb er vrede mee zolang het voor de club(financieel en sportief) en voor de supporters(goed voetbal, doelpunten) een vooruitgang is.

Vakje12: Jij denkt dat Vonk nu een week of wat uit zijn neus loopt te vreten op het stadion? Kom op man, interim bestuur of niet, het draait allemaal gewoon door. Ben het ook echt niet altijd met de aankopen eens maar Vonk heeft de laatste jaren spelers als Thern, Larsson en Namli gehaald. Dat is onmogelijk slecht te noemen.
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Fryskeboy22 » 11-11-2015 09:24

Vakje12 schijnt het allemaal beter te weten dan alles en iedereen binnen en buiten de club, en continue dreigen/schermen met het in bezit hebben van 'geheime stukken' yeah right.... het enige waar jij mee bezig bent is sensatie zoeken, werk je misschien bij De Telegraaf? daar zijn ze ook altijd bezig met sensatie zoeken.... maar goed back-to-topic.

Over transfersom voor Zeneli is puur gissen, niemand weet het, niemand zal het ooit weten hier en bovendien wordt zo'n som in vele termijnen over gemaakt dus geen vuiltje aan de lucht, 9 v/d 10 keer is een gerucht gewoon vals, ik kan ook zo wat uit mijn duim zuigen en op de social media gooien en de landelijke media neemt het dan klakkeloos over zonder nader onderzoek...
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Ebiede » 11-11-2015 10:35

Daarnaast heeft Vonk het deze zomer geprobeerd maar geweigerd 2 miljoen te betalen. Dan is er nu echt geen 2 miljoen betaald voor een contract van een half jaar.

Daarnaast is het overwegend positief wat Vonk haalt: Larsson, Ther, cavlan, vd boomen, Buijs, Bijker. Zahovic.

Vraagtekens; te vrede en Veerman

Flop: Dalgaard

Ik vind het een prima lijstje.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor dirkj » 11-11-2015 13:04

Mackan68 schreef:Als je nu even knipt en plakt waar ik generaliseer en dus zeg dat 'in die beroepsgroep IEDEREEN graait'..... Wel zo makkelijk. Of... Oh nee, dat wordt lastig want dat doe ik namelijk nergens. Ken je de betekenis van generaliseren?


Wonderlijk dat je deze discussie nog wil blijven voeren. Maar goed, daar gaan we.
https://nl.wiktionary.org/wiki/generaliseren: (1) de geldigheid van een conclusie uitbreiden van specifiek naar algemeen; (2) over een kam scheren, geen onderscheid maken.

Volgens mij voldoe je aan beide punten:
Mackan68 schreef:Jij en ik en iedereen weet dat er juist in die beroepsgroep grenzeloos en schaamteloos wordt gegraaid. Toevallig gister het nieuws over Loek Hermans nog meegekregen?


Het hele punt is overigens al een tijdje uit het zicht verdwenen: ik was niet zo gecharmeerd van jouw reactie op mijn vaststelling dat met Koopmans in ieder geval /een/ bestuurlijk zwaargewicht zich in de afgelopen jaren met Heerenveen heeft bemoeid.

Zullen we het hier maar even bij laten? (of je moet het laatste woord willen hebben, maar zo ken ik je niet :D ).
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor AllardP » 11-11-2015 15:08

Ebiede schreef:Ik vind het een prima lijstje.


Ik niet. Ten eerste zijn Veerman en Te Vrede gewoon niet goed genoeg en ben ik er nog niet uit wat ik van Van den Boomen, Bijker en Zahovic vind. Ook passen sommige spelers duidelijk niet bij het systeem dat we kennelijk moeten spelen. Ten tweede moet je Vonk ook beoordelen op de algehele samenstelling van de selectie en daar gaat het echt mis:
- te weinig kwaliteit in de aanval
- te weinig breedte in de aanval en (in mindere mate) het middenveld
- te weinig ervaring
- geen goede verdedigende middenvelder (gelukkig blijkt St. Juste dat te kunnen)

De timing van de aankopen vind ik ook domweg ongelukkig: we hebben een heel seizoen moeten wachten op een linksback en 1,5 jaar op een rechtsbuiten. Ik ben blij dat deze er ein-de-lijk is, maar dat had natuurlijk veel eerder gemoeten.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor CrazyArgos » 11-11-2015 19:29

Mooi geschreven hoor, maar Vonk heeft ook nog te maken met loonkosten van de spelers. Wij kunnen geen betere spelers kopen.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor HUNTELAAR » 12-11-2015 20:12

Riemer en Foppe morgen bij Bynt.. Ik weet het niet hoor, waarom moet hij juist nu weer op de voorgrond treden terwijl er achter de schermen druk aan een nieuw bestuur gewerkt wordt. Laat Foppe nu gewoon lekker op het veld, nu gaan ze vast iedereen weer vertellen hoe het moet. Laat dat nou aan het nieuw te vormen bestuur over! Rust moeten we hebben, maakt ruimte in plaats van op de lokale tv je spierballen te laten zien.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 13-11-2015 02:55

Fryskeboy22 schreef:Vakje12 schijnt het allemaal beter te weten dan alles en iedereen binnen en buiten de club, en continue dreigen/schermen met het in bezit hebben van 'geheime stukken' yeah right.... het enige waar jij mee bezig bent is sensatie zoeken, werk je misschien bij De Telegraaf? daar zijn ze ook altijd bezig met sensatie zoeken.... maar goed back-to-topic.


continue dreigen/schermen? Waar heb jij het over? Ik heb nooit gezegd dat ik geheime stukken in mijn bezit heb. Lees nou eerst eens goed ipv onwaarheden te posten.

En mijn vraagtekens hebben bij een uitgave van 2 miljoen is sensatie zoeken? Wat een vreemde manier van sensatie zoeken. Maar goed die 2 miljoen is dus gelukkig niet waar als ik een aantal hier mag geloven.

Over het in termijnen betalen: dit gebeurd zowel bij verkopen als aankopen. Ook al betaal je 2 miljoen in termijnen het blijft wel een kostenpost van 2 miljoen over dit jaar.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor BK2007 » 13-11-2015 07:55

HUNTELAAR schreef:Riemer en Foppe morgen bij Bynt.. Ik weet het niet hoor, waarom moet hij juist nu weer op de voorgrond treden terwijl er achter de schermen druk aan een nieuw bestuur gewerkt wordt. Laat Foppe nu gewoon lekker op het veld, nu gaan ze vast iedereen weer vertellen hoe het moet. Laat dat nou aan het nieuw te vormen bestuur over! Rust moeten we hebben, maakt ruimte in plaats van op de lokale tv je spierballen te laten zien.


Misschien kondigen ze wel aan definitief te stoppen bij de club na de kerst. (Van dit jaar :wink: ),
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Knipecity » 13-11-2015 09:08

HUNTELAAR schreef:Riemer en Foppe morgen bij Bynt.. Ik weet het niet hoor, waarom moet hij juist nu weer op de voorgrond treden terwijl er achter de schermen druk aan een nieuw bestuur gewerkt wordt. Laat Foppe nu gewoon lekker op het veld, nu gaan ze vast iedereen weer vertellen hoe het moet. Laat dat nou aan het nieuw te vormen bestuur over! Rust moeten we hebben, maakt ruimte in plaats van op de lokale tv je spierballen te laten zien.

Ik denk dat ze gaan vertellen dat ze doorgaan tot ze er dood bij neervallen en dat dan de club opgeheven wordt. Want Heerenveen = Riemer en Foppe en zonder hen zijn we op lange termijn veroordeeld tot een bijrol in de Jupiler League.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor 12eMan » 13-11-2015 09:52

Vakje12:
Nee, je hebt ze ingezien slimmerik, komt op hetzelfde neer want "kan er niets over publiceren". Tè makkelijk.....
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor xander » 18-11-2015 18:27

Drie leden van het stichtingsbestuur zijn aangesteld om tijdelijk toezichthouder te zijn terwijl de formateur Sjoerd Feenstra bezig is een nieuw bestuur te formeren, zo meldt het Friesch Dagblad. Jeep Dijkstra, René Groen en Rikus de Vries zullen de komende weken toekijken hoe het 'demissionaire' bestuur met Hans Vonk, Ben Takkenberg en Wim Dijk functioneert.

In de krant valt te lezen dat het stichtingsbestuur er nog altijd vanuit gaat dat er voor het einde van dit jaar er een structurele oplossing komt. "Sjoerd Feenstra is in goed overleg met ons en de or bezig een nieuw bestuur te formeren", vertelt woordvoerder René de Wilde. "We denken nog altijd voor de kerst duidelijkheid te hebben en gaan er vanuit dan in één keer een definitief bestuur voor te kunnen stellen."

De kans is redelijk groot dat ondertussen ook de opzet van het one-tier board op de schop gaat.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor fuotbalgek » 19-11-2015 11:37

Redelijk merkwaardig dat er nog mensen aangewezen worden om toezicht te houden. Je zou verwachten dat het stichtingsbestuur in dit machtsvacuüm toch zelf de verantwoordelijkheid pakt om de demissionaire bestuurders te controleren.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor KSI » 19-11-2015 15:18

Redelijk merkwaardig dat er nog mensen aangewezen worden om toezicht te houden. Je zou verwachten dat het stichtingsbestuur in dit machtsvacuüm toch zelf de verantwoordelijkheid pakt om de demissionaire bestuurders te controleren.


Deze drie heren maken deel uit van het stichtingsbestuur.
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor fuotbalgek » 20-11-2015 13:09

KSI schreef:Deze drie heren maken deel uit van het stichtingsbestuur.


I know. Maar nu worden ze weken na het opstappen van de controlerende bestuurders nog aangewezen om toezicht te houden. Hebben ze dat niet gedaan vanaf het opstappen van het bestuur? Zonder controle en zonder voorzitter, aan wie heeft Vonk de aankoop Zeneli moeten voorleggen? Riemer?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 20-11-2015 15:30

fuotbalgek schreef:I know. Maar nu worden ze weken na het opstappen van de controlerende bestuurders nog aangewezen om toezicht te houden. Hebben ze dat niet gedaan vanaf het opstappen van het bestuur? Zonder controle en zonder voorzitter, aan wie heeft Vonk de aankoop Zeneli moeten voorleggen? Riemer?


Wie weet was deze transfer al lang rond toen het bestuur er nog was maar is dat pas later naar buiten gebracht. Wie zal het zeggen. Zeneli gaf ook aan dat hij met de voorzitter had gesproken, dat moet van der Wiel destijds dan zijn geweest.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Grimo » 25-11-2015 10:43

Hoe staat het ervoor Sjoerd? Neem alle tijd maar hoeveel tijd heb je nog nodig om een nieuw bestuur aan te stellen? Hoe is de stand van zaken?
Zou de club hier ook enige transparantie over kunnen geven? Hoe komt het met het hoofdsponsor schap?


Hoe en door wie worden de gesprekken gevoerd met de potentiele nieuwe trainers?



Vragen die bij maar blijven opkomen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor fuotbalgek » 27-11-2015 22:11

Verder valt er ook niks te zeggen. Alsof Sjoerd ieder telefoontje moet publiceren in transcript.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Thinkman » 29-11-2015 18:45

Wat is het heerlijk rustig op dit forum onderdeel. Mag van mij nog wel even zo blijven!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor vakje12 » 29-11-2015 23:26

1 grote gestopte sponsor heeft in ieder geval aangegeven terug te keren als er een sterk nieuw bestuur komt. Hopen dat veel anderen dit voorbeeld gaan volgen en de formatie nu wel zorgvuldig verloopt! Ik heb er op zich wel vertrouwen in.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

Berichtdoor Superfries1994 » 30-11-2015 01:23

vakje12 schreef:1 grote gestopte sponsor heeft in ieder geval aangegeven terug te keren als er een sterk nieuw bestuur komt. Hopen dat veel anderen dit voorbeeld gaan volgen en de formatie nu wel zorgvuldig verloopt! Ik heb er op zich wel vertrouwen in.

Welke sponsor is dat?

En het lijkt wel aardig zorgvuldig te gaan, het gaat namelijk niet bepaald snel! Maar dat is ook wel goed.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron