One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

ZALAI schreef:in de geschiedenis van FC Heerenveen is het al vaker gebeurd
dat het vertrouwen in de clubleiding opgezegd werd.
En dat de clubleiding vervolgend opstapte en de trainer ontslagen werd.

Wjlen mijn vader Laszlo Zalai is door dit soort geintje ondankbaar aan de kant gezet in 1977.
Van 1973 - 1977 heeft mijn vader enorm veel werk verricht voor de club, zo trainde hij geheel
op vrijwillige basis diverse jeugdteams van Heerenveen.
Het motto van Zalai in zijn gehele carrière was de jeugd heeft de toekomst.

jammer dat iedereen dit vergeten is,
Niet iedereen is dit vergeten hoor, 50% van de supporters was toen nog niet eens geboren.
nou nou
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Mackan68 schreef:Zijn er nog meer mensen die het te verduren kregen van Jeroentje Zijlstra sinds hij gister het verlies van zijn grote vriend heeft moeten accepteren? Hij meende dat ik een vriend van hem was. Tenminste zo begon het Pb'tje. Maar daarna was het al snel van een ander niveau. . . Iedereen mag hier zijn zegje doen, maar dit soort Pb's zijn echt van een dieptriest niveau. Maar aan de andere kant maakt het me nog strijdbaarder om het vooral niet bij RV te laten. De club heeft een grondig schoonmaakbeurt nodig.
Een vraagje: Wat vinden jullie van de super spontane en vriendelijke materiaalman die er nu rondloopt? Die Oud-bankman en VVD secretaris?
Bedoel je Herman van Dijk?
Zo ja wattan?
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

GeraldSibon35 schreef: Bedoel je Herman van Dijk?
Zo ja wattan?
Herman is teammanager.
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bram van Kruistum bedoel ik. http://voetbalavontuur.wordpress.com/ta ... -kruistum/
Een mooi stukje hoe hij zijn taak langs het trainingsveld uitvoert. Niet mee willen lopen langs de lijn om een beetje op buitenspel te letten, maar dit dan weer wel...
Ik zat zo te denken. Maarten de Jong is wel van een praatje. Combinatie van materiaalman en weer actief bij clinics? Dat soort dingen is hij ideaal voor. Hij overschat zichzelf denk ik nogal als hij zichzelf als voorzitter ziet. Hier las ik iets over, weet niet of het zijn eigen woorden waren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

FRL-Sneek schreef:Als dat van Bram al als dictatoriaal gedrag omschreven wordt, kunnen we bij iedereen van sc Heerenveen wel iets vinden in die richting. Voor de info: Bram voert ook maar uit. Normaal was altijd de laatste training voor de wedstrijd besloten. Marco van Basten wilde per se voortaan de laatste twee trainingen voor de wedstrijd besloten trainen. En hij wil geen supporters die te dichtbij komen. Daar is Bram voor geïnstrueerd. Bram doet heel veel goeds. Hij is zeer rijk, maar slooft zich op vrijwillige basis uit voor de club en wil de club overal helpen waar nodig is. Ik snap dat sommige regeltjes omtrent de training vervelend over kunnen komen, maar het is echt vooral Van Basten die niet wil dat iemand de krijtlijntjes gepasseerd. Alleen gaat Van Basten zelf natuurlijk niet zijn training onderbreken om die mensen terug te sturen. Dan mag Bram dat dus doen, met wellicht frisse tegenzin. Ik denk dat we ook goed moeten kijken waar Maarten meerwaarde kan toevoegen en niet symboolpolitiek moeten voeren. Begrijp me goed, een terugkeer van Maarten zou niet verkeerd zijn, maar het moet natuurlijk wel iets toe voegen. Dat zal eerst bekeken moeten worden.
Ok, plausibele uitleg. Het was één van de assistent trainers die hem aansprak op het niet 'vlaggen'. Ik heb nog nooit bij een training gezien dat supporters 'te dicht bij komen' zoals jij het zegt. De keren dat ik er ben staan ze altijd tegen de haag aan. Verder weg kun je niet, of je moet helemaal buiten het toegangshek staan. :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Maarten de Jong zoekt een betaalde functie, niet één van vrijwilliger. Verder vrees ik dat hij als materiaalman zich wel eens te veel met trainingen etc. zou willen bemoeien. Dat van Kruistum naar mijn idee de functie niet behoort te vervullen (in de plaats gekomen van de in verband met bezuinigingen ontslagen Wietze Swart) wil nog niet zeggen dat Maarten de Jong een goede vervanger zou zijn.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Wat ik een goede uitspraak van Foppe de Haan vond in het gesprek met de NOS was dat als je blijft zitten op je plek en niets zegt, je je in feite voegt naar het lopende beleid. En er dan ook mee geassocieerd wordt. Reden voor Foppe om op te stappen en in het openbaar afstand te nemen van de inmiddels verdwenen Veenstra.
Zo hebben dus vele organisaties binnen en buiten de club hun standpunten duidelijk gemaakt in de afgelopen weken. Het enige orgaan waar we niets van vernomen hebben is de tot 3 actieve en 2 inactieve ( vertegenwoordigers FF en NN) gereduceerde Supportersraad. Van de eerste drie is niets vernomen. De lijn van Foppe doortrekkend moet je vaststellen dat deze 3 zich kennelijk niet gedistantieerd hebben van Veenstra.
Ook de Supporterscoördinator, één van de 3 actieve leden, heeft, anders dan de vrijwilligerscoördinator, geen standpunt naar buiten toe ingenomen. Is zo iemand straks nog te handhaven ?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Arnoud schreef:Maarten de Jong zoekt een betaalde functie, niet één van vrijwilliger. Verder vrees ik dat hij als materiaalman zich wel eens te veel met trainingen etc. zou willen bemoeien. Dat van Kruistum naar mijn idee de functie niet behoort te vervullen (in de plaats gekomen van de in verband met bezuinigingen ontslagen Wietze Swart) wil nog niet zeggen dat Maarten de Jong een goede vervanger zou zijn.
Hij is naar de bezoekers toe in ieder geval een stuk toegankelijker daarom dacht ik aan een combinatiefunctie. En dat zou best een betaalde kunnen zijn. Maar van Kruistum is vrijwilliger dus dat zal op dit moment helemaal niet slecht uitkomen. De situatie heeft de club al genoeg gekost.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
edwin123
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 06-06-2013 09:22

Bericht door edwin123 »

Arnoud schreef:Wat ik een goede uitspraak van Foppe de Haan vond in het gesprek met de NOS was dat als je blijft zitten op je plek en niets zegt, je je in feite voegt naar het lopende beleid. En er dan ook mee geassocieerd wordt. Reden voor Foppe om op te stappen en in het openbaar afstand te nemen van de inmiddels verdwenen Veenstra.
Zo hebben dus vele organisaties binnen en buiten de club hun standpunten duidelijk gemaakt in de afgelopen weken. Het enige orgaan waar we niets van vernomen hebben is de tot 3 actieve en 2 inactieve ( vertegenwoordigers FF en NN) gereduceerde Supportersraad. Van de eerste drie is niets vernomen. De lijn van Foppe doortrekkend moet je vaststellen dat deze 3 zich kennelijk niet gedistantieerd hebben van Veenstra.
Ook de Supporterscoördinator, één van de 3 actieve leden, heeft, anders dan de vrijwilligerscoördinator, geen standpunt naar buiten toe ingenomen. Is zo iemand straks nog te handhaven ?
Op zich is het een hele goeie uitspraak van Foppe, vergeet niet Foppe ook een clubicoon is waarvan een standpunt wordt verwacht een standpunt die ons waarschijnlijk verder heeft geholpen om fase 1 van ons doel te bereiken.
Naar mijn idee is het belangrijkste de RVC en Directie van onder tot boven door te lichten voor het onderzoek, en ( nav het onderzoek ) te vervangen, rotte appels verdwijnen op den duur vanzelf wel, en een stuk of 3 zullen even geholpen moeten worden.
Het moet niet een soort razzia worden (sorry maar dit beeld krijg ik hierbij ), we kennen alle achtergronden niet. Ik krijg bij sommige mensen het idee dat als ze niet een Sc Heerenveen onderbroek dragen dat ze niet bij de club mogen werken.
Personen die willens en wetens de boel bedonderen en hun verantwoordelijkheden verzaken en niet in het belang van de club handelen moeten opzouten, verder moet de organisatie moet zo ingericht worden dat we niet weer in deze impasse kunnen raken.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het moet geen razzia worden, dat ben ik volledig met je eens. Er moet ook geen "bijltjesdag" komen. Maar ik heb al eerder, ook op de bijeenkomst met FeanFan en Nieuw Noord gevraagd hoe de Supportersraad (of de nog overgebleven cq. nog actieve leden) zich in de hele affaire opstelt en kreeg toen als antwoord dat dat niet bekend was. De supporterscoördinator was die avond aanwezig maar heeft niet kenbaar gemaakt wat zijn opstelling was. Ik vind dat nogal twijfelachtig. Het pluche behorend bij de functie lijkt belangrijker dan de solidariteit met bijvoorbeeld de 2 supportersverenigingen en de vrijwilligerscoördinator.
edwin123
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 06-06-2013 09:22

Bericht door edwin123 »

Het pluche is belangrijker , maar ik denk dat met de goede directie (etc) dat hier al een belangrijke verschuiving komt, personen gemotiveerd en gestimuleerd worden ( waar dit op dit moment ontbreekt ).
We moeten ook oppassen dat we niet in een paar weken alle kennis overboord gooien want dan is het echt een stuurloze club.

Heb ik nog een totaal ander punt wat me al een paar dagen bezighoudt.
Ik verwijs even naar: http://stikelstekker.blogspot.nl/2013/0 ... rhaal.html
Dit is in dit topic een aantal dagen geleden ook geplaatst, ik heb het toen gelezen, en mezelf afgevraagd " hoe onafhankelijk is burg vd Zwan " als het er op aan komt ? De timmerman heeft vuile spelletjes gespeeld en oa de gemeente stond het toe, wat de onderlinge afspraken waren laat zich raden. Niets is zo corrupt als de bouwwereld.

Ben ik dan een doemdenker, advocaat vd duivel misschien of paranoïde ?
Dat zal, maar als er zoveel op het spel staat is het niet verkeerd om zo te denken lijkt me, en als er onderlinge belangenverstrengelingen zijn, heb ik het vage vermoeden dat het (bij)sturen vh onderzoek al begonnen is voor as maandag.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Wat gaat er nu gebeuren?
Komt er een interim-voorzitter?
Wie treed nu naar buiten als er nieuws is?
Wat mij betreft mag het stichtingsbestuur nu wel even wat duidelijkheid scheppen.
edwin123
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 06-06-2013 09:22

Bericht door edwin123 »

GeraldSibon35 schreef:Wat gaat er nu gebeuren?
Komt er een interim-voorzitter?
Wie treed nu naar buiten als er nieuws is?
Wat mij betreft mag het stichtingsbestuur nu wel even wat duidelijkheid scheppen.
RVC neemt zolang de taken van RV waar
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

FRL-Sneek schreef:.....................sc Heerenveen moest en moet absoluut reorganiseren en professionaliseren, laat me daar duidelijk in zijn. Iedereen zegt dat Veenstra dat goed kon, maar Veenstra vernietigde de ziel en de levensader van de club en regeerde met veel te harde hand. Op zo'n manier kun je niet verder als organisatie. Heerenveen zou nooit meer Heerenveen zijn. Je kunt ook reorganiseren en professionaliseren, maar toch herkenbaar blijven voor je achterban en stakeholders. Dat was onder Veenstra niet gelukt. Dus: stapje terug, Veenstra er uit, en weer een stap naar voren. Vooruitgang? Ja! Maar met behoud van je identiteit.
Als je het niet erg vind laat ik het voorgaande voor de leesbaarheid even achterwege. Ik ben het met je eens dat de club moest en ook nog verder moet reorganiseren. Ik denk ook dat Veenstra hard regeerde en dat velen liever hadden gezien dat hij op bepaalde momenten meer empathisch had gereageerd. De relatie tussen Veenstra en zijn omgeving is dusdanig geschaad dat het inderdaad beter was om te stoppen. De identiteit is waarvan ik ook denk dat deze in de afgelopen 20 jaar erg bepalend is geweest voor de aanhang van Sc Heerenveen. Echter door een veranderende maatschappij zal het niet gemakkelijk zijn om hier weer inhoud aan te geven. Fatsoen, rust, respect, Fries, een man een man een woord een woord etc. zijn wel aspecten maar in hoeverre zullen deze nog bindend zijn en vind anders maar eens alternatieven.

Veenstra was blijkbaar niet te handhaven... Daar heeft Veenstra zelf voor gezorgd maar daar hebben anderen flink bij geholpen. Veenstra is hier op dit forum helemaal "doodgeforumd" al dan niet terecht. Maar er zijn in mijn ogen meer partijen verantwoordelijk voor deze waardeloze situatie. En ik vind het echt waardeloos want dit gaat je niet lukken om in een paar maand weer op de rails te krijgen. Nieuwe mensen moeten ingewerkt worden, anderen blijven met 'wonden' verder moeten.

Dat het onderzoek misschien een verrassende uitkomst kan krijgen is heel wel mogelijk. Maar als ik lees hoe vaak hier op dit forum gerefereerd wordt naar mensen uit het verleden de op een of andere manier weer een rol/kans zouden moeten krijgen, dan vrees ik hun reacties bij zo'n uitkomst. Maar ik heb het volste vertrouwen dat de commissie professioneel te werk gaat. Het zou niet verkeerd zijn om ook de mening van de vertrokken mensen hierbij te betrekken. Maar die zullen hierin wel geen trek hebben.

De echte machtsstrijd die nog gaat komen....Ik ben geen insider maar door het vertrek van Veenstra denkt de groep anti-Veenstra de strijd gewonnen te hebben. Ik denk dat nu pas gaat blijken dat bij het wegvallen van de "gemeenschappelijke vijand" mensen hun individuele belangen weer voorop gaan stellen. Maarten een baantje, Sibon ook iets waarmee die verder kan, een sponsor een projectje en weer een ander een website'tje. Anderen weer het idee dat ze een rol(letje) gaan spelen.
Maar misschien ben ik te pessimistisch. Volgens mij heb ik wel doorgehad wat daar gebeurd is.

Het voor het karretje spannen bedoel ik het mobiliseren van verschillende groepen om Veenstra hier weg te krijgen. Door een toch wel zeer doeltreffend mediaoffensief, het mobiliseren van verschillende groepen om via diverse media dingen te spuien. Iemand als Maarten de Jong zal merken dat hij nu nog als een soort held op dit forum wordt genoemd. Maar je ziet het nu al kenteren. Op het moment dat hij zich voor een toekomstig baantje meldt, krijgt hij van een aantal nu al het deksel op de neus. En dat zal alleen nog maar erger worden vrees ik voor hem. Verder hebben hier mensen op dit forum zulke dingen geroepen (alleen maar om Veenstra weg te krijgen). Ik kan me niet voorstellen dat die een goed beeld hadden van wat er gebeurde, laat staan wat de gevolgen van hun uitspraken kunnen zijn geweest. Maar bijna alles werd geaccepteerd onder het motto "hij moet weg". Ik vrees dat een aantal over twee maand zeer teleurgesteld zullen zijn over wat gaat komen.

Mooi dat we het eens zijn over de passage van de "jonge gasten". Het idee dat er dan niet meer gemanipuleerd zal worden
zal hooguit niet meer door Veenstra gedaan worden. Maar onderschat anderen niet.

Verder heb ik gemerkt dat andere opvattingen over bepaalde zaken behoorlijk worden afgebrand. Een tijdje geleden was hier nog sprake van een discussieforum. Ik hoop wel dat die tijd weer terugkomt en dat andere meningen ook op een normale manier besproken worden.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Goeie god FRL!! Dit was wel zo'n beetje de post van de eeuw dacht ik zo. Wat een verhaal. :lol:
Duiveltje
Nieuw talent
Berichten: 66
Lid geworden op: 23-10-2005 23:00
Locatie: Yselmar

Bericht door Duiveltje »

Kijk eens aan de heer Veenstra heeft al weer een nieuw sloopproject gevonden! :twisted:

Bron Nu sport:

Voormalig directeur van sc Heerenveen Robert Veenstra, wil nu directeur worden van de KNSB. Veenstra zegt de juiste man te zijn om een modern en financieel gezonde schaatsorganisatie neer te zetten. “De KNSB ontbeert op dit moment een leiding met voldoende zakelijk en financieel inzicht”, zo motiveert Veenstra zijn kandidatuur. Hij verwijst daarbij naar zijn succesvolle prestaties in het verleden. Veenstra zegt erbij dat hij niet uit zichzelf heeft gesolliciteerd, maar dat hij is gevraagd. Hij kan niet zeggen door wie

Ik heb nu al zwaar medelijden met de mensen daar!!!!!
Gebruikersavatar
SCH1920
Invaller
Berichten: 429
Lid geworden op: 06-12-2009 22:41

Bericht door SCH1920 »

Deze man is geestelijk gestoord.

EDIT: Ik kan je bericht nergens vinden.
Laatst gewijzigd door SCH1920 op 22-06-2013 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Duiveltje schreef:Kijk eens aan de heer Veenstra heeft al weer een nieuw sloopproject gevonden! :twisted:

Bron Nu sport:

Voormalig directeur van sc Heerenveen Robert Veenstra, wil nu directeur worden van de KNSB. Veenstra zegt de juiste man te zijn om een modern en financieel gezonde schaatsorganisatie neer te zetten. “De KNSB ontbeert op dit moment een leiding met voldoende zakelijk en financieel inzicht”, zo motiveert Veenstra zijn kandidatuur. Hij verwijst daarbij naar zijn succesvolle prestaties in het verleden. Veenstra zegt erbij dat hij niet uit zichzelf heeft gesolliciteerd, maar dat hij is gevraagd. Hij kan niet zeggen door wie

Ik heb nu al zwaar medelijden met de mensen daar!!!!!
Wat een ramp voor de schaatssport, ik weet niet welke onbenul hem heeft gevraagd. Maar dan zit hij straks misschien in Thialf, op 200 meter van het stadion :lol:
nou nou
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

ik zie een kopie van het dossier van paparazzi naar de KNSB gaan!! :twisted:

Maar nou begrijp ik Ida meteen wat beter, wat ze bedoelde met bioscoop / thialf publiek!!

als het tenminste allemaal klopt.
Laatst gewijzigd door abegoal op 22-06-2013 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Duiveltje
Nieuw talent
Berichten: 66
Lid geworden op: 23-10-2005 23:00
Locatie: Yselmar

Bericht door Duiveltje »

SCH1920 schreef:Deze man is geestelijk gestoord.

EDIT: Ik kan je bericht nergens vinden.
http://mobiel.nujij.nl/sport/robert-vee ... allcomment
Laatst gewijzigd door Duiveltje op 22-06-2013 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Een hoax, wel leuk bedacht!
Voormalig directeur van sc Heerenveen Robert Veenstra, wil nu directeur worden van de KNSB. Veenstra zegt de juiste man te zijn om een modern en financieel gezonde schaatsorganisatie neer te zetten. “De KNSB ontbeert op dit moment een leiding met voldoende zakelijk en financieel inzicht”, zo motiveert Veenstra zijn kandidatuur. Hij verwijst daarbij naar zijn succesvolle prestaties in het verleden. Veenstra zegt erbij dat hij niet uit zichzelf heeft gesolliciteerd, maar dat hij is gevraagd. Hij kan niet zeggen door wie.

“Met mijn statuur en persoonlijkheid in samenhang met de verbondenheid met de cultuur van Nederland en de KNSB ben ik de man die de KNSB verder kan opstuwen in haar maatschappelijke, economische en sportieve positie als dé schaatsbond van Nederland”, zo schrijft Veenstra in zijn per email verzonden sollicitatiebrief.

Veenstra heeft grote plannen met de KNSB. Het personeelsbeleid van de KNSB moet op de shop. Veenstra wil een soort van punten-beloningssysteem invoeren. "Medewerkers moeten elkaar gaan helpen bij moeilijkheden en samen behaalde successen gaan vieren. Wat je dan krijgt is een open en veilige bondscultuur", weet Veenstra.

Veenstra wil ook de contacten met de sponsoren aanhalen: "Ik denk dat het goed is dat we bijvoorbeeld zo nu en dan een reisje maken". Veenstra vergelijkt de verhoudingen met de sponsoren met die binnen een huwelijk: “Tijd en aandacht voor elkaar. Dat is heel erg belangrijk. Als er onvoldoende ruimte is voor quality time, houdt geen enkele relatie lang stand”, zo onderwijst de gewezen preses van sc Heerenveen. Het financieel beleid heeft al meteen de bijzondere belangstelling van Veenstra. “Zonder goede cijfers, geen succes”. De kandidaat-directeur heeft contact opgenomen met de huisaccountant om de jaarrekeningen van voorgaande jaren alvast voor te bereiden op de resultaten in de toekomst.

Antonio Gómez Fernandez heeft geschrokken gereageerd op het nieuws: “stiekem hoop ik erop ook voor deze functie in aanmerking te komen. Ik ben nog steeds druk in de weer om een rapport te schrijven met aanbevelingen voor het schaatsen en ik heb nog nooit te horen gekregen dat er iets mis is met mijn functioneren.” Antonio zegt een eventuele keuze voor Veenstra niet te begrijpen. “Veenstra heeft helemaal geen verstand van schaatsen". Veenstra heeft overigens aangegeven dat hij na zijn aanstelling wel gebruik wil blijven maken van de kennis en inzichten van Antonio.

Veenstra eist dat Voorzitter Doekle Terpstra er alles aan zal doen om zijn nieuwe maat te helpen om zo lang mogelijk bij de KNSB te blijven. Veenstra verwacht dat hij een bonus in ontvangst mag nemen, zodra hij is aangenomen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

Je moet het "hele verhaal". op schaatsmekka.nl even lezen.
Het is gewoon een (best leuke) grap.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Van Jeroen Zijlstra, deze wilde ik jullie niet onthouden.
Een vriend van de familie Veenstra welke bevestiging zocht bij wat ik al dacht: dat jij een ongelofelijke domme stront boer bent welke nauwelijks normaal Nederlands kan spreken!
Ga lekker door met het spenderen van je middels noeste arbeid verdiende centjes ( plantsoendienst? Fabrieksarbeider? ) aan zware shag, Aldi bier, tatoo's, hoeren en Heerenveen!

Ik stap morgen lekker op het vliegtuig om te kijken hoe temperatuur van mijn privé zwembad bij mijn huis in Griekenland is!

KUTBOER!
Verder een nieuwtje, de opdracht voor Nobelen en Vaessen is/was om uit te vinden of er nog draagkracht is voor de directie, RvC en stichting bestuur. Dit werd de heer Nobelen te machtig en hij heeft dan ook zijn opdracht terug gegeven en is terug naar Blarium :mrgreen:
Bedankt Torcida:-)
Duiveltje
Nieuw talent
Berichten: 66
Lid geworden op: 23-10-2005 23:00
Locatie: Yselmar

Bericht door Duiveltje »

Het is mooi om te zien dat Jeroen zijn tekst ook voor mij in gemakkelijk te begrijpen woorden plaatst. Ik vindt het ook prachtig dat hij denkt aan de Griekse bevolking. Deze mensen moeten leven in armoede en hij maakt daar misbruik van. Fijne vakantie Jeroen.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Squerrel schreef: Verder een nieuwtje, de opdracht voor Nobelen en Vaessen is/was om uit te vinden of er nog draagkracht is voor de directie, RvC en stichting bestuur. Dit werd de heer Nobelen te machtig en hij heeft dan ook zijn opdracht terug gegeven en is terug naar Blarium :mrgreen:
Wat gaat dit betekenen?? Lijkt me wederom vertragend te werken.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 482
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Nadat de RvC is opgestapt moet Riemer de boel eerst maar eens leiden als interim-voorzitter. Dan kan hij zelf zijn opvolger uitzoeken (Joop Albeda?).
Voor de RvC:
- Foppe de Haan
- Jelco vd Wiel
- Harry Oosterman
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

ZALAI schreef:in de geschiedenis van FC Heerenveen is het al vaker gebeurd
dat het vertrouwen in de clubleiding opgezegd werd.
En dat de clubleiding vervolgend opstapte en de trainer ontslagen werd.

Wjlen mijn vader Laszlo Zalai is door dit soort geintje ondankbaar aan de kant gezet in 1977.
Van 1973 - 1977 heeft mijn vader enorm veel werk verricht voor de club, zo trainde hij geheel
op vrijwillige basis diverse jeugdteams van Heerenveen.
Het motto van Zalai in zijn gehele carrière was de jeugd heeft de toekomst.

jammer dat iedereen dit vergeten is,
Nou, ik niet hoor!!
Laszlo Zalai was een uitstekend trainer en prima mens! (heeft mij nog getraind)
Als jij ook maar enigszins de capaciteit van je vader bezit, dan mag je wat mij betreft morgen de jeugd van Heerenveen komen trainen.
Je vader was een fantastisch 'mensen-mens' -en trainer, en heeft zeker -heel erg veel- voor Heerenveen betekent!

Ik zal dhr Zalai nooit vergeten!!
Miereneukert!
Gerke
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-08-2004 13:01
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gerke »

Riemer op het oude nest lijkt mij geen goed idee. We zitten nog steeds in het proces of afscheid te nemen van de Erevoorzitter en door hem terug te halen zetten we niet echt stappen.

Enkele suggesties voor een nieuwe directie:

- Jan van Erve (commercie, zorgt ervoor dat oude sponsoren weer terug komen, aanvullen met enkele nieuwe goede verkopers / accountmanagers).
- Tjisse Wallendal (indien JvE niet kan/wil, oud commercieel directeur, heeft de groei van SC Heerenveen vanaf het begin meegemaakt, commercieel vaardig, groot netwerk, kan goed opschieten met Riemer, weet niet of hij beschikbaar is).
- Johan Hansma (TD, onder strakke begeleiding van Foppe. Heeft zich mee laten slepen met RV, maar heeft mijns inziens teveel credits om zomaar aan de kant te schuiven. Heeft zeker de potentie)
- Voorzitter directie / algemeen directeur moet volgens mij uit de hoek komen van de sponsoren. Liefst iemand met de 'schaapjes op het droge'. Type eigen ondernemer, geen bestuurder. Trefwoorden: charismatisch, verhinder, oog voor sponsoren en fans, fatsoenlijk, ondernemer.

Wie vult aan / heeft reacties?
TCK
Bankzitter
Berichten: 198
Lid geworden op: 15-03-2010 20:00

Bericht door TCK »

Hans Vonk werd al 's genoemd, ook door Foppe in dat interview met OF. Lijkt mij zeker geen vreemd plan. Hier en daar hoor ik dat hij te onervaren is, wat in mijn ogen wel mee valt ( kijk na Van der Sar en Overmars bij Ajax ). Hans kent de voetballerij en onze club heel goed, qua persoon past hij zeker bij Heerenveen, zeker iemand met een 'Heerenveen-hart'. Momenteel bekleed hij een functie als teammanager bij AZ.

(Even terzijde: zijn er mensen die weten wie Riemer van der Velde naar voren had geschoven om hem in 2006 op te volgen?)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

GeraldSibon35 schreef:RvC persoon 1 :  Foppe de Haan

RvC persoon 2 : Anne Hettinga of Jelco van der Wiel

RvC persoon 3 : Lutz Jacobi of Joop Atsma

RvC persoon 4 : Yme Kuiper of Tjisse Wallendal

RvC persoon 5 : Ben Takkenberg

Wow wo woooow.... Even in de ankers. Hier spreekt een Heerenveenfan met een groot geheugen. Atsma is een kwal eerste klas. Wie erbij was, hoef ik de datum 24 januari 2004 niet uit te leggen. En wie er niet bij was moet dit topic nog maar eens nalezen. En wie op wil schieten, begint bij pagina 7. De heer Atsma was al bereid de volgende ochtend, compleet niet op de hoogte van de feiten, om eens te zeggen waarvan hij vond dat het op staat. Meneer presteerde om de maandag erna in een column in het Friesch Dagblad om 95 fans met de grond gelijk te maken. Ik was een van de 95 en voelde me bijzonder gegriefd. Het was ongeveer hetzelfde gevoel als het Van Keimpema artikel in de Corner.


Strekking van het verhaal:
De uitlatingen die Atsma deed zijn:

- "De voetbaltrein maakte in Zwolle rechtsomkeer omdat de zaak op stelten was gezet."
- " Het is te hopen dat de tientallen doorgedraaide Friese Hooligans lik op stuk krijgen en hard worden aangepakt."
- "Als ze een seizoenskaart hebben moet die onmiddellijk worden afgenomen."
- "En de kosten? Natuurlijk moet alles tot op de laatste cent worden verhaald."
Niet veel later werd, onder andere door mijn toedoen, dat er ook duidelijk een hoop mis ging bij de politie Korps IJsselland. Totale miscommunicatie bleek uit een mp3 bestand dat op mysterieuze wijze bij mij terecht kwam.
En zo werden er 95 supporters over een kam geschoren, uiteindelijk zijn er vier veroordeeld met daarbij stadionverboden.
Wéér uit!!!!
Gesloten