[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (randzaken)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

SC Niels schreef:Dit topic bestaat niet enkel en alleen uit zeurende, zanekende, jankende, schreeuwende reacties.
Het merendeel gaat o.a. over de supportersgroepen die keurig met elkaar omgingen!
En ziedaar, de titel van dit topic!
Gebruikersavatar
ouwe seun
Invaller
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2008 20:35
Locatie: Harlingen

Bericht door ouwe seun »

Ik zat in busje 32 vanuit sneek. Een schitterend lange harmonica streekbus van Ariva.
Achter het stuur zat Bertus, een man van ik denk begin 70 en genietend van zijn AOW.
Niemand in de bus mocht roken, maar voor Bertus gold dat niet.
Airco is niet van zijn tijd en was dus ook niet aanwezig in de bus.
Wel was goed te merken dat oudere mensen het snel koud hebben en de kachel vaak hoger hebben staan dan een gemiddeld gezin. Echt, na een half uur zat de hele bus reeds in t-shirt.
Iedereen zat zich hierover op te winden, iets wat je beter niet kunt doen bij 35 graden.
Wij zaten dus met z'n allen al op het kookpunt, erwijl de wedstrijd nog moest beginnen.

De terugreis was dit euvel gelukkig verholpen en was het nu, ontdanks de harde banken goed uit te houden achterin.
Voor Bertus, onze chauffeur diep respect.

70 jaar oud, s' nachts nog met groep supporters naar Sneek terug,
01:30 uur kwamen we daar als laatste aan (de rest van de touringcars had ons al met 120 km/uur ingehaald onderweg)
Bertus moest hierna de bus nog terug brengen in Noord-Holland (regio Waterland) en vervolgens nog naar zijn vrouw, die in Almere (ja, je leest het goed) zat te wachten op haar man.

Sibon, Pranjic, Bak, BERTUS onze helden..............
18e plaats? Voor mij blijft sc Heerenveen de nummer 1
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

@ Feanatiek: juist daarom is het goed dat er twee discussietopics over de finale zijn. Eén gaat echt over de wedstrijd, daar kun je heel enthousiast reageren op de bekerzege. Dit topic gaat over de randzaken en een belangrijk onderdeel (nog zwak uitgedrukt) is de reis naar/van de Kuip. Het is goed om er wél over te praten, want dat kan eventueel meegenomen worden in de gesprekken. Zoals je in de verklaring van de club leest gaan ze input gebruiken in de gesprekken met o.a. Arriva, dus duidelijke verhalen plus ideetjes kunnen zeker geen kwaad. Stel je voor dat we volgend seizoen opnieuw de finale halen, dan moet je niet wéér dezelfde fout maken. Om die fout niet weer te maken hebben ze dit ook nodig, want het bestuur moet het doen met de verhalen.

Persoonlijk heb ik genoeg aanmerkingen en ik ben van plan om vanavond nog even een mail te versturen aan de club. Geen negatieve mail, wel een kritische mail. Mijn verhaal en mijn visie. Of en wat ze er mee doen moeten ze bij de club maar bepalen, maar nuttige informatie kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Volgens mij is het van groot belang dat er een inventarisatie gemaakt wordt van de klachten omtrent het vervoer.
Want is het niet zo dat de wedstrijd om de JC-schaal, de zgn. Supercup, óók een KNVB-speeltje is en daarvoor dezelfde vervoersregels gelden als op 17 mei ? M.a.w. weer een verplichte combi, weer de meest vreemde pogingen om supporters te betuttelen.
Als dat dus inderdaad zo is dan zal er Heerenveen alles aan gelegen zijn om op 25 juli (vakantie-tijd) toch zoveel mogelijk Feansters naar de Arena te laten reizen om de ploeg te steunen en dat zal alleen lukken als er garanties zijn dat de reis goed georganiseerd zal verlopen.
Dus blijft het nuttig zinvolle posts te plaatsen omtrent het vervoer want men leest bij Heerenveen heus wel mee.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Een fantastische dag natuurlijk. De wedstrijd was zenuwslopend. Nog nooit zo'n mooie pot meegemaakt met zoveel beleving van alle kanten. Dit was pare reclame voor het voetbal. De spelers, de trainers, de supporters en de clubs. Alles heeft eraan bijgedragen dat deze finale werd tot wat het geworden is. Een pracht finale. En wat een einde natuurlijk. Fantastisch. Prachtig dat Hersi die bal de Kuip uitschiet. Uitgerekend dat misbaksel, heel mooi. Als je Sibon dan voor de vijfde aan ziet komen lopen weet je dat het zover is. Die beker is binnen. Iets wat ik zelf van te voren niet had verwacht. Zeker toen duidelijk was dat het op strafschoppen aan kwam dacht ik dat het over was, dat zag ik ons niet winnen. Maar toch! Echt mooi.

Ik was helaas één van de enkele duizenden die in zo'n lijnbus zaten. Wat een ergernis om iedereen zo voorbij te zien jagen. Je staat als eerste in de rij bij de Primera, maar je wordt in de grootste pokke bussen gestouwt. Zaten ook nog helemaal bovenin, wat ook wel jammer was. Arriva heeft er een zooitje van gemaakt door pas om tien uur uit Purmerend te vertrekken. Ze hadden op dat moment al in Heerenveen moeten staan, op nummer, zodat je makkelijk je bus kon vinden.

Ook vind ik het jammer dat de huldiging direct na de wedstrijd was. Vele mensen hebben het niet mee kunnen maken omdat ze nog niet in Heerenveen waren. Had het vanavond om acht uur gedaan, en je had een geweldig feest gehad. Erg jammer als je het mij vraagt.

Ook baal ik van die smerige DJ die constant muziek draaide in het stadion na de wedstrijd. We kregen geen kans om Pranjic even toe te zingen. Om Talan toe te zingen. Het Frysk Folksliet aan te halen of wat dan ook. Nee, Frans Duijts was belangrijker. Wat een vertoning.

Maar ja, al die klachten vallen in het niet bij het winnen van de dennenappel en het zien van deze wedstrijd! Wat een moment, wat een vreugde.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Superfries88' schreef:Persoonlijk heb ik genoeg aanmerkingen en ik ben van plan om vanavond nog even een mail te versturen aan de club. Geen negatieve mail, wel een kritische mail. Mijn verhaal en mijn visie. Of en wat ze er mee doen moeten ze bij de club maar bepalen, maar nuttige informatie kan geen kwaad.
Voor de club is het belangrijk dat zij weten wat wij ervan vinden en wat we mee hebben gemaakt. Dat is alleen maar goed. Zolang het maar geen gezeik op de club is, want zij kunnen er ook weinig aan doen dat Arriva met k*t-bussen aankomt zetten en dat ze veels te laat pas aankomen.
Josse schreef:Ik zat ook in vak R. 1 woord. GE-WEL-DIG! Je begint te zingen en NN neemt het over: heel Heerenveen nam het over. O.a. het volkslied was zeer indrukwekkend, een oude man naast me had de tranen in zijn ogen, prachtig gewoon.

Mooi dat je ziet dat ook andere vakken er gister sfeer in brachten!
Het Fries Volkslied dat na een minuut of 88 in werd gezet was erg indrukwekkend. Geweldig. Uit volle borst, op een moment dat we er eerder zouden verliezen dan winnen. Iedereen ging staan, prachtig gewoon. Krijg er zo weer pykefel van.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
massan
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 21-09-2007 09:36

Bericht door massan »

http://www.knvb.nl/archief/clubs/knvb.n ... ekerfinale

Mooi dat Anker het hier al heeft over ''winnen met de vijfde penal van Sibon'' :mrgreen:

Belachelijke muziekkeuze van die dj inderdaad, ging echt nergens over...
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Prachtig stukje video van de KNVB.

Edit: helemaal met je eens sch-united! 1 en al trots!
Laatst gewijzigd door Riverside op 19-05-2009 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Trots is het gevoel dat bij mij overheerst! Trots op de passie waarmee onze spelers streden, trots op de eerste prijs uit onze historie, en vooral erg trots op de 18000 supporters die ondanks alle ontberingen fantastisch achter de club stonden. Waar Twente vooraf dacht een veredelde thuiswedstrijd te spelen omdat Vak-P en consorten het bioscooppubliek van ons wel even weg zou blazen, bleek niets minder waar. Vol passie, hartstocht en beleving van een ieder maar vooral als 1 front hebben we die cup gepakt. Kippenvel!

Over het vervoer; DRAMA! Verantwoordelijkheid ligt mijns inziens bij zowel de KNVB als de clubs. Wanneer je in overleg besluit om er een verplichte combi van te maken moet je ervoor zorgen dat je de zaken 100% voor elkaar hebt. Lukt je dat niet, zoals gisteren duidelijk het geval was, dan moet je mensen de kans geven het zelf te regelen en dus het verplichte karakter van de combi schrappen. En dan kan de KNVB nu wel van de daken schreeuwen hoe mooi de finale wel niet was etc. Ik had ze wel eens willen horen als er doden waren gevallen (wat gisteren niet veel scheelde).
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Vervoer was inderdaad rampzalig geregeld. Je hoeft alleen al maar naar de foto's van onze tifo te kijken en je ziet hoeveel plaatsen daar nog leeg zijn :shock:

Zelf met een bus uit drachten vertrokken. Ook hier waren de bussen erg laat (10 over 1, de begintijd van inchecken, kwamen we aanfietsen op de fietsbrug terwijl de bussen nog aan kwamen rijden. Toen we de fietsen hadden geparkeerd waren we naar de bussen gelopen die er stonden. Dit waren echter nog maar een paar. Even later kwamen er meer bussen aanrijden.) Toen de bussen er eenmaal stonden was het ook hier erg zoeken naar de juiste bus want ook hier stonden ze niet op volgorde van nummer. Iedereen liep dan ook maar wat rond op zoek naar de juiste bus. Om een uur of 2 vertrokken we dan daadwerkelijk ipv 13.40 wat de officiële vertrektijd was. In de bus eerst omrop fryslan ervoor gehad. Dit maakte de reis erg aangenaam in het begin aangezien hier rechtstreeks verslag was van de reis naar de kuip. Hier hoorden we dan ook dat bus 33 uit sneek onvindbaar was. Later hoorden we dat het opgelost was en dat die bus met pech ergens had gestaan. Wat een vreugde toen dat ik niet in die bus zat. Ook hoorden we dat het toen in Rotterdam zonnig was en op de achtergrond heerenveen gezang bij de verslaggever bij de kuip :D Het was dan ook erg jammer dat dit niet in heel nederland te ontvangen is. Uiteindelijk 10 minuten voor de wedstrijd op onze plek. We waren de eersten in het hele vak (PP), wat is het dan enorm steil naar beneden zeg! Toen eenmaal iedereen was gearriveerd merkte je hier echter niets meer van.

De terugreis was er bier te koop in de bus (wat dan ook zeer snel al op was) en werd er een DVD opgezet met foute meezingers (incl tv schermen in de bus met de tekst erbij, karaoke idee). Helaas kraakte de box boven mijn hoofd nogal waardoor het erg onplezierig aanklonk. Helemaal erg werd het toen de muziek ook nog luider werd gezet! Hiermee werd het gekraak ook erger. Daarna werd de cd er weer ingedrukt die we op de heenreis ook hadden gehoord toen omrop fryslan ermee op hield. Op de terugweg vele bussen ingehaald. We waren rond 10 voor 1 weer in drachten terwijl we iets na 10 uur bij de kuip waren vertrokken.

Heenreis dus dik 3,5 uur en op de trugweg kon het binnen 3 uur!

Mijn complimenten trouwens voor onze chauffeur. Deze was heel relaxed en had ook wel humor. Dit was de chauffeur van bus 7 uit drachten.

Wanneer ik lees hoeveel problemen er zijn geweest met de treinen die terug moesten of mensen die te laat bij de wedstrijd kwamen dankzij het vervoer valt het bij mij allemaal wel mee.
Bij mij heerst ook vooral het gevoel van de overwinning en de hele sfeer om de wedstrijd heen. Echt GEWELDIG!
Zoals de heerenveensupporters langs de supporters van twente konden lopen met hier een daar een plaagstootje voor de wedstrijd, maar ook na de wedstrijd. Vooral het spontaan aanheffen van Hersi is een superfries bij het oplopen van de trappen bij het stadion vandaan: super!

Een volgende finale kan bijna alleen nog maar tegenvallen :lol:
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Vervoer vanuit De Meern: busje 2 zat ik, we zijn een uur te laat vertrokken want we moesten aansluiten in de colonne die te laat was. Toch ruim op tijd bij stadion, alles goed. Chauffeur Jo was prima, deed ook niet mee aan de wedstrijd Busracen op de terugweg want dat scheelt denk ik 2 minuutjes naar De Meern. Levensgevaarlijke acties gezien. Wij dus geen vervoersklachten gelukkig.
100% achter Marco van Basten!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

TWR22 schreef:Vervoer vanuit De Meern: busje 2 zat ik, we zijn een uur te laat vertrokken want we moesten aansluiten in de colonne die te laat was. Toch ruim op tijd bij stadion, alles goed. Chauffeur Jo was prima, deed ook niet mee aan de wedstrijd Busracen op de terugweg want dat scheelt denk ik 2 minuutjes naar De Meern. Levensgevaarlijke acties gezien. Wij dus geen vervoersklachten gelukkig.
Jij hebt toch van alle forummers het minste moeite met een beetje snelheid op de weg? :wink:
Gebruikersavatar
longa
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 20-03-2009 14:21
Locatie: Doetinchem

Bericht door longa »

Heeft iemand de hele wedstrijd ergens?
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

FrankNN2 schreef:Hier heb ik mij ook zo verschrikkelijk aan gestoord.. Werd er aan het begin van de wedstrijd bijna boos om, shit wat erger ik me aan dat oude thialf publiek. Ik tervergeefs nog proberen uit te leggen dat ik niet kan zitten tijdens een wedstrijd waar zoveel om hangt, maar geen medeleven. Uiteindelijk maar helemaal bovenin het stadion gaan staan, daar konden we wel knap staan/springen.
Zonder dat oude Thialf-publiek was er niet eens een finale geweest waar jij naar toe had kunnen gaan, snotaap.
Veel van deze mensen volgen de club al veel en veel langer dan jij en zijn de springleeftijd soms voorbij.
Een beetje meer begrip ook van jouw kant kan echt geen kwaad.
Laatst gewijzigd door oldtimer op 19-05-2009 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ben eigenlijk nu wel eens blij dat het er nu uitkomt dat Heerenveen qua supportersbeleid gewoon een enorme K*tclub is. Nu zijn een keer niet alleen de fanatieke supporters de dupe, maar ook de anderen. Heerenveen zou nooit moeite doen om haar trouwe supporters een mooie dag te bezorgen, de bobo's gaan altijd voor. Dit is niet alleen bij de finale zo, maar al jarenlang.
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Eric schreef:Ben eigenlijk nu wel eens blij dat het er nu uitkomt dat Heerenveen qua supportersbeleid gewoon een enorme K*tclub is.
Wat een kansloze opmerking, ik heb de rest maar niet eens geciteerd. Denk je dat de club blij was met de houding van de NS en Arriva? Zij huren die partijen in om het vervoer te regelen, dus je dáár moet je je beklag doen. Reken er maar op dat de club nog een pittig gesprek met Arriva aan gaat.
Trouwens, sponsors hadden ook last van de problemen.

Jij bent supporter van sc Heerenveen? Als je het een k*tclub vindt dan hou je er toch mee op? :huh:
schamibijf
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 13-05-2009 23:03

Bericht door schamibijf »

Fean Fan Drachten schreef:Jij bent supporter van sc Heerenveen? Als je het een k*tclub vindt dan hou je er toch mee op? :huh:
Je lijkt Yme wel.
Die plaatste eerder dit seizoen ook eens zo'n opmerking en die kan je beter voor je houden. Jij ook in dit geval.
Josse
Invaller
Berichten: 313
Lid geworden op: 13-03-2006 15:27
Locatie: Fryslan
Contacteer:

Bericht door Josse »

Ik heb me toch ook wel gestoord aan de mensen achter mij in de eerste minuten toen ik dikwijls werd verzocht te gaan zitten. Gelukkig hebben zij ook gestaan daarna.

Helemaal kapot ergeren doe ik aan de vakken aan de rechterkant van ons zegmaar. ''Sta op voor Heerenveen'', dan 5 seconden staan en massaal weer gaan zitten? Sorry hoor, maar niemand gaat mij niet wijsmaken dat dat allemaal mensen zijn die om wat voor reden dan ook niet kunnen staan want die kunnen er niks aan doen. Nouja, we hebben gewonnen. :lol:
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Flying Frisian schreef:
Jij hebt toch van alle forummers het minste moeite met een beetje snelheid op de weg? :wink:
Haha klopt ... ben de snelste Heerenveen-fan die er is :D , alleen dan rij ik zelf ... Bij Gouda in de tunnel, 4 of 5 rijen dik bussen! Onze buschauffeur schrok zich echt een hoedje.
100% achter Marco van Basten!
ghost
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 24-04-2009 22:41

Bericht door ghost »

Ik ben Zondagavond met de trein teruggereden die in Gouda nog moest stoppen om een ambulance bezoek voor een passagier mogelijk te maken.
Ik geloof dat het de 3e trein was.
Als dat zo is dan stond ik zo ongeveer als enige feanfan (ik wilde wachten op vrienden die op dat moment stijf voor het hek stonden) met vele security mensen op het perron toen de 2e vertrok.
Tot mijn en een security persoon zijn verbazing vertrok deze trein terwijl er in het laatste treinstel bijna 2 wagons (in ieder geval onderin) vrijwel leeg waren.
Er was dus geen communicatie tussen de regelaars op het perron en diegenen die bij het hek stonden.

De security man riep voor de grap de trein nog terug, maar er was eigenlijk alom verbazing voor wat daar gebeurde.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Eric schreef:Ben eigenlijk nu wel eens blij dat het er nu uitkomt dat Heerenveen qua supportersbeleid gewoon een enorme K*tclub is. Nu zijn een keer niet alleen de fanatieke supporters de dupe, maar ook de anderen. Heerenveen zou nooit moeite doen om haar trouwe supporters een mooie dag te bezorgen, de bobo's gaan altijd voor. Dit is niet alleen bij de finale zo, maar al jarenlang.
Komt een beetje dom over dit, het vervoer was door Arriva op zich genomen. Heerenveen hoefde hier niks voor te doen, dat het mis gelopen is hun dus niet aan te rekenen.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

De vorige keer werd de busreis van de bekerfinale geregeld door Jan B. en Jan D., dit jaar was het iemand anders. Z'n naam noem ik maar niet, alleen kan ik wel zeggend dat het een ontzettend eigenwijs persoon is. (Zo eigenwijs dat hij geen gebruik wenste te maken van de ervaring van Jan B. of Jan D., hij meende alles zelf toch beter te weten) Hopen dat deze man leert van z'n fouten en in een mogelijk toekomstige bekerfinale de zaakjes beter regelt.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Ik heb het zelf niet gelezen, maar in de LC schijnt te staan dat Heerenveen een fax van AC Milan heeft ontvangen met felicitaties :D
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

geert. schreef:Ik heb het zelf niet gelezen, maar in de LC schijnt te staan dat Heerenveen een fax van AC Milan heeft ontvangen met felicitaties :D
Als dat waar is dan is dat echt enorme klasse, fantastisch. Toont toch wel aan dat AC Milan de uefa-cup wedstrijd zeer leuk vond en respect heeft voor onze club.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

ghost schreef:Ik ben Zondagavond met de trein teruggereden die in Gouda nog moest stoppen om een ambulance bezoek voor een passagier mogelijk te maken.
Ik geloof dat het de 3e trein was.
Als dat zo is dan stond ik zo ongeveer als enige feanfan (ik wilde wachten op vrienden die op dat moment stijf voor het hek stonden) met vele security mensen op het perron toen de 2e vertrok.
Tot mijn en een security persoon zijn verbazing vertrok deze trein terwijl er in het laatste treinstel bijna 2 wagons (in ieder geval onderin) vrijwel leeg waren.
Er was dus geen communicatie tussen de regelaars op het perron en diegenen die bij het hek stonden.

De security man riep voor de grap de trein nog terug, maar er was eigenlijk alom verbazing voor wat daar gebeurde.
Ik zat ook in die trein, vond wel raar dat ik van de beveiliging niet een wagon in mocht waar nog plekken vrij waren, achja toch thuis gekomen. Ik had ook niet 10 minuten langer in die drukte moeten staan want dat houdt je niet vol.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Kuiper merkte gisteren wat het winnen van een hoofdprijs teweeg brengt. Op de burelen van Heerenveen stroomden de
gelukwensen, taarten en bossen bloemen binnen. Opvallend was vooral een fax van AC Milan, dat in oktober tegenstander was in de UEFA Cup. ,,Dêr meitsje wy út op dat it foar Milan ek bysûnder west hat hoe’t se destiids yn Fryslân ûnthelle binne’’, aldus Kuiper.
Uit de LC.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Frisian Viking schreef:Ik was helaas één van de enkele duizenden die in zo'n lijnbus zaten. Wat een ergernis om iedereen zo voorbij te zien jagen. Je staat als eerste in de rij bij de Primera, maar je wordt in de grootste pokke bussen gestouwt. Zaten ook nog helemaal bovenin, wat ook wel jammer was. Arriva heeft er een zooitje van gemaakt door pas om tien uur uit Purmerend te vertrekken. Ze hadden op dat moment al in Heerenveen moeten staan, op nummer, zodat je makkelijk je bus kon vinden.
Dat gevoel had ik dus ook. Vroeg bij de primera en dan zo'n bus voorgeschoteld krijgen.
Als je een reis maakt van een dikke 3 uur ga je mensen toch niet in een aftandse stadsbus vervoeren. Als je zolang in de bus zit moet er toch sprake zijn van enig comfort.

Die was dus ver te zoeken.. (Ik zat trouwens in BHE1 bus 2).
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

Mede dankzij het inzetten van stadsbussen kon de prijs voor de finale laag gehouden worden. Het valt te betwijfelen of onze kaarten ook uitverkocht waren geweest wanneer de finale hetzelfde had gekost als bij Twente. Bovendien, een paar uurtjes in de stadsbus, pfff waar zeuren we over!Punt is dat de huldiging niet dezelfde avond had gemoeten!
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sc_Heerenveen
Staat wel erg mooi: erelijst, knvb beker 2009.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Skip schreef:Mede dankzij het inzetten van stadsbussen kon de prijs voor de finale laag gehouden worden. Het valt te betwijfelen of onze kaarten ook uitverkocht waren geweest wanneer de finale hetzelfde had gekost als bij Twente. Bovendien, een paar uurtjes in de stadsbus, pfff waar zeuren we over!Punt is dat de huldiging niet dezelfde avond had gemoeten!
Omdat stadsbussen nou eenmaal niet zijn gemaakt voor een 3 urige reis, waarbij er niet gestopt wordt. Na 45 minuten zit je dusdanig ongelukkig, dat je de rest van de reis moet staan. Op zich niet verkeerd, want dan gaat het zingen ook veel beter.. :lol: Maar even serieus.. daardoor zal de prijs echt niet veel hoger zijn uitgekomen.

Is gewoon verrot slecht geregeld door Arriva.

Dat FC Twente € 60,-- moest betalen kwam ook omdat zij het bekerfinale-shirt zelf moesten kopen. Bij ons lag dat op de
stoel.

En ja.. ook als ik € 60,-- had moeten dokken was ik heen gegaan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gesloten