[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (randzaken)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Verdomme zeg. Nu kan ik het ook wel vergeten.

Ze hadden het heel anders aan moeten pakken.

In de thuiswedstrijd tegen NEC maakten er niet zoveel SK houders gebruik van het recht kaarten te kopen. De supporters die er toen bij waren hadden ze voorrang moeten geven. Het kan nu voorkomen dat er supporters niet naar de finale kunnen terwijl ze wel naar MVV, Feyenoord en Volendam zijn gereisd. Dat kunnen ze toch niet maken?

Degenen die al bekerwedstrijden hadden bezocht hadden voorrang moeten krijgen niet alle SK houders.

Tegen beter weten in sluit ik me aan bij Eric en Venderwel. Als iemand zelf niet gaat, houd ik me aanbevolen.

Wat is dit balen zeg! Heeft iemand ook een emailadres van de club waar ik mijn mening over de kaartverkoop kwijt kan?
Dan zal ik ze eens vertellen wat ik er van vind. Dat plein is verder wel een leuk idee maar ik wil gewoon naar de Kuip!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Kon niets vinden wel info@sc-heerenveen.nl geloof ik.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ja, maar goed je kunt niet iedereen tevreden houden. Ze moeten ergens een lijn trekken natuurlijk, en voor de 20.000 trouwe szkaart-houders zou het ook niet fair zijn wanneer alle kaarten meteen in de verkoop gaan.
baasje
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 09-03-2009 17:29
Locatie: Amsterdam

Bericht door baasje »

Gearard schreef:Ja, maar goed je kunt niet iedereen tevreden houden. Ze moeten ergens een lijn trekken natuurlijk, en voor de 20.000 trouwe szkaart-houders zou het ook niet fair zijn wanneer alle kaarten meteen in de verkoop gaan.
Ik vind dat mensen die regelmatig uitwedstrijden bezoeken voorang moeten krijgen op de 'trouwe szkaart-houders', die je anders nooit ziet bij een uitwedstrijd. Maar goed, nu niks meer aan te doen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Dat begrijp ik wel Gearard.

Het is gewoon zo dat er straks mensen bij zijn die nog helemaal niet naar de beker hebben omgekeken. Nu het leuk wordt en we een prijs kunnen pakken zijn ze waarschijnlijk wel geïnteresseerd terwijl er andere supporters zijn die wel de bekerwedstrijden hebben bezocht het toetje nu moeten missen.
De beker en de competities zijn 2 verschillende dingen en die mensen hebben een SK aangeschaft voor de competitie.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

feanfans schreef:Wat is dit balen zeg! Heeft iemand ook een emailadres van de club waar ik mijn mening over de kaartverkoop kwijt kan? Dan zal ik ze eens vertellen wat ik er van vind. Dat plein is verder wel een leuk idee maar ik wil gewoon naar de Kuip!
Ze hebben een speciaal e-mailadres aangemaakt voor de bekerfinale: bekerfinale@sc-heerenveen.nl
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

feanfans schreef:Dat begrijp ik wel Gearard.

Het is gewoon zo dat er straks mensen bij zijn die nog helemaal niet naar de beker hebben omgekeken. Nu het leuk wordt en we een prijs kunnen pakken zijn ze waarschijnlijk wel geïnteresseerd terwijl er andere supporters zijn die wel de bekerwedstrijden hebben bezocht het toetje nu moeten missen.
De beker en de competities zijn 2 verschillende dingen en die mensen hebben een SK aangeschaft voor de competitie.
Opzich ben ik het met je eens, maar ik vind niet dat je dan naar het aantal bezochte bekerwedstrijden, maar naar het totale 'pakket' van uitwedstrijden van de competitie, de beker en de Uefa Cup. Het is jammer dat het allemaal zo snel geregeld moet worden met de kaartverkoop, want het had mijn inziens veel anders gemoeten. Bijvoorbeeld eerst de mensen die alles bezocht hebben en vervolgens degenen die bijna alles bezocht hebben en zo aftellen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Je had het probleem kunnen oplossen om mensen die minstens 1 uitwedstrijd dit seizoen hebben bezocht voorrang te geven en daarna de overige seizoenkaarthouders.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bij een club als Heerenveen is de interesse groot bij het bereiken van de bekerfinale. Gevolg: de vraag is groter dan het aanbod, de club maakt keuze’s en een deel is ontevreden. Daar ontkom je niet aan. Frustratie is begrijpelijk als de kans op een kaart klein is, maar dat is helaas niet anders.

Voor meerdere standpunten is wel iets te zeggen. Je kan stellen dat je het vaste publiek wilt hebben, dus vooral seizoenkaarthouders en sponsoren. Je kan ook zeggen dat supporters die bekerduels/uitduels hebben bezocht voorang moeten krijgen.

Het is en blijft een discussiepunt, wat de beslissing ook is.
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

ItFean82 schreef:Je had het probleem kunnen oplossen om mensen die minstens 1 uitwedstrijd dit seizoen hebben bezocht voorrang te geven en daarna de overige seizoenkaarthouders.
Minstens één? Ik denk, zoals ik zei, dat je de mensen met de meeste uitwedstrijden voor moet laten en vervolgens de mensen net niet alle uitwedstrijden bezocht hebben en zo door gaan. Helaas is hier te weinig tijd voor en tuurlijk zullen er nu ook wel kaarten verkocht worden aan mensen die veel uitwedstrijden bezocht hebben, maar ook aan mensen die altijd 10 minuten eerder weg gaan.
Stel nou dat je alle wedstrijden bezocht hebt dit seizoen en je internet klapt eruit en je kunt geen kaarten krijgen. Heel erg onrechtvaardig toch?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Hoeveel kaarten zijn er beschikbaar in de kuip? juist, 15.000! Ik denk niet dat er dit jaar 15.000 verschillende mensen een uitwedstrijd hebben bezocht. Dus dan kan je volgens mij goed uitgaan van minstens 1 uitwedstrijd, het vergt 1 a 2 dagen meer verkoop maar meer ook niet. En het is wel zo eerlijk voor de mensen die altijd meegaan.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Lord of the Board
Jeugdspeler
Berichten: 30
Lid geworden op: 28-03-2009 12:28
Locatie: Groningen

Bericht door Lord of the Board »

Zwarthandel

De KNVB zal zeer streng toezien op zwarte handel. Gekochte kaarten zijn pesoonsgebonden en kunnen onderling niet worden geruild. Op het omwisselbiljet wordt de naam van de seizoenclubkaarthouders afgedrukt. Bij het omwisselen van deze kaarten bij het instappen van de bus- of treincombi, moet de seizoenclubkaart worden getoond met daarop dezelfde naam als op de kaart staat vermeld. Indien het niet mogelijk is deze kaart te tonen, zal er geen toegang worden verleend tot de bus of de trein. De KNVB zal daarnaast actief controlen op doorverkoop en heeft het recht doorverkochte kaarten te blokkeren.

Bron: FC Twente site.
Gaan ze dit dan ook automatisch bij Heerenveen zo doen?
Lord Of The Board
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

ItFean82 schreef:Hoeveel kaarten zijn er beschikbaar in de kuip? juist, 15.000! Ik denk niet dat er dit jaar 15.000 verschillende mensen een uitwedstrijd hebben bezocht. Dus dan kan je volgens mij goed uitgaan van minstens 1 uitwedstrijd, het vergt 1 a 2 dagen meer verkoop maar meer ook niet. En het is wel zo eerlijk voor de mensen die altijd meegaan.
je kunt toch ook gewoon (S)cc-houders met minimaal 5 uitwedstrijden (net als bij Volendam-uit dus) voorrang geven en vervolgens de overige seizoenskaartkouders kaarten laten kopen? Dit zijn er in totaal maar iets van 400 volgens mij. De mensen met alleen een CC die niet 5 uitwedstrijden hebben bezocht zijn mijn inziens daarna aan de beurt, al betwijfel ik of er daarna nog kaarten zijn. Dit zou denk ik een correcht systeem zijn.
sjoerdy88
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 10-09-2007 21:25

Bericht door sjoerdy88 »

Wat een onzin hier allemaal over het voorrang geven van mensen die naar uitwedstrijden gaan.
Laat ik voor mezelf spreken dat ik elke thuis wedstrijd in het ALS zit en menig maal op maandagavond bij de beloftes sta of is een keer de training bezoek. Door mijn werk (horeca) heb ik buiten de thuis wedstrijden weinig echter weinig vrij dus uitwedstrijden zitter er voor mij niet in.

Ik doneer ik netjes voor mijn seizoenkaart, clubmateriaal en sponsoring van de catering :wink:
Andere supporters kregen toch ook geen voorrang bij SCH - AC Milan omdat ze meer dan 10 thuiswedstrijden hebben bezocht?

Echter zou ik natuurlijk ook graag zien dat er meer uitsupporters mee gaan en als ik kon zou ik er graag bij zijn. Maar om nou als 'haantje de voorste' erbij te gaat staan omdat je wel uitwedstrijden bezoekt (dus geen seizoenkaart hebt, anders zou er niks aan de hand zijn :| ) gaat me wat ver.
Om sponsoren en seizoenkaarthouder tegemoet te komen zijn er nu eenmaal dit soort zaken en dat is bij veel (zo niet alle) clubs het zelfde. Wees iig blij dat er al iets met NN is geregeld.
Stand your ground and fight
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Ik heb een seizoenskaart en heb 8 uitwedstrijden bezocht. Voor mij zou er dus geen probleem zijn. Ik praat echter ook voor andere mensen die geen seizoenskaart hebben, maar wel met hun CC veel uitwedstrijden bezocht hebben. Voor deze mensen is er dus een probleem, voor mij niet. :wink: (hoop ik)
Lenny
Jeugdspeler
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-02-2009 23:15
Locatie: Beetsterzwaag/Groningen

Bericht door Lenny »

Zoals al gezegd, er wordt altijd wel een van de groepen benadeeld.

Maar aan andere kant, iedereen die naar al die uitwedstrijden zijn geweest, jullie hebben al mooie wedstrijden mee kunnen maken. Nu mag een andere eens een keertje, zoals ik hopelijk :D
Ga iig me best doen voor kaartje.
Was er 12 jaar geleden ook bij in de Kuip. Derde keer bekerfinale, jullie kennen het spreekwoord.
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Lenny schreef:Zoals al gezegd, er wordt altijd wel een van de groepen benadeeld.

Maar aan andere kant, iedereen die naar al die uitwedstrijden zijn geweest, jullie hebben al mooie wedstrijden mee kunnen maken. Nu mag een andere eens een keertje, zoals ik hopelijk :D
Ga iig me best doen voor kaartje.
Was er 12 jaar geleden ook bij in de Kuip. Derde keer bekerfinale, jullie kennen het spreekwoord.
Hmm, creatieve redenatie, maar het slaat nergens op vind ik Omdat mensen die al veel uitwedstrijden al veel mooie wedstrijden(en die waren er niet eens dit seizoen) hebben gezien, moeten andere mensen die nooit naar uitwedstrijden gaan op eens voorrang krijgen? Zodat zij ook nog eens de 'kans' krijgen om een uitwedstrijd te bezoeken? :lol:
ratje_nl
Nieuw talent
Berichten: 76
Lid geworden op: 18-04-2007 20:23

Bericht door ratje_nl »

Vind dat voorrang gebeuren gewoon gezeik van niks.

Seizoenkaarthouders eerst is heel erg logisch vind ik. Je moet ook nog eens denken dat het voor een heleboel mensen niet haalbaar is om vele/alle uitwedstrijden te bezoeken ( gezin, financiele situatie, onregelmatige werktijden enz enz ). Zou niet reeel zijn dus om mensen die meer uitwedstrijden hebben bezocht voorrang te geven op kaarten. Seizoenkaarthouders, CC-uitregistratie en gewoon CC. Dit vind ik de eerlijkste manier.
markV
Jeugdspeler
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-02-2008 15:40

Bericht door markV »

Volgens mij zou het in het vervolg op deze manier moeten.
Splits de kaartverkoop van de competitie- en bekerwedstrijden.
Met de onlineverkoop en het registratiesysteem bij de ticketbox moet dat volgens mij vrij makkelijk te doen zijn.
Mocht Heerenveen dan weer eens in de finale staan, dan zouden ze bij Heerenveen kunnen zien wie in dat seizoen allemaal een bekerwedstrijd heeft bezocht. En dan heb ik het niet alleen over uit en thuis wedstrijden, maar dan zouden de mensen die er zoals in dit seizoen bijv thuis tegen Haaglandia en thuis tegen NEC bij waren voorrang moeten hebben bij het kopen van een finaleticket.
Want er zijn nu veel mensen die naar de kuip gaan, maar de wedstrijd tegen NEC niet belangrijk genoeg vonden..
Om over Haaglandia nog maar te zwijgen...
Als je dan eens een keer niet kunt is het nog geen ramp, want als we in de finale staan, zijn er vast wel meerdere thuiswedstrijden geweest.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Om te zorgen dat dit mooie topic niet gaat verzanden in oeverloos gevraag naar omwisselbiljetten, kaartverkoopmomenten en busplaatsen hebben we een FAQ opgesteld. Deze is hier te vinden. Heb je een goede toevoeging, dan horen we het graag!

Het moge duidelijk zijn dat vragen die in deze FAQ voorkomen en alsnog in dit topic gesteld worden per direct verwijderd worden.
Ladies and gentleman: We've got him!
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

Ik krijg het volgende gevoel bij deze discussie: ik ben meer fan (lees: fanatieker) dus heb recht op voorrang.

De volgorde is duidelijk en logisch. Sponsoren gaan voor de gewone man (word natuurlijk niet gezegd maar is wel zo, vanavond bellen naar Jan van Erve = direct verzekerd van kaarten), dan komen de seizoenkaarthouders. Als seizoenkaarthouder heb je gewoon een zeker voorrecht. Dan komen de clubkaarthouders, potentiële seizoenkaarthouders of mensen die af en toe een wedstrijd meepikken.

Als je mensen met clubkaart die geregeld uitwedstrijden bezoeken voorrang geeft, gaat dat ten koste van seizoenkaarthouders. Dat kun je toch niet verkopen aan de seizoenkaarthouder?! Er zijn niet eens genoeg kaarten voor alle seizoenkaarthouders...

Voor een eerlijk/ander systeem moeten we even naar twente kijken: daar krijgen leden van vak p en de vriendenkring voorrang. Voor een volgende bekerfinale zou Heerenveen het volgende in moeten voeren:

# leden van supportersclub (FeanFan / NN) met seizoenkaart krijgen voorrang op de gewone seizoenkaarthouder.
# mensen die minimaal 10 uitwedstrijden (beker/competitie/europees) krijgen een speciale clubkaart waardoor ze in dit soort situaties voorrang krijgen, tegelijk met de gewone seizoenkaarthouder (ajax heeft ook zo'n systeem, je moet een x aantal uitwedstrijden per jaar bezoeken anders vervalt dat recht).

Dit is natuurlijk een uitzonderlijke situatie en komt zelden voor, maar ik vind dat de club hier eens serieus naar moet kijken.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

De sponsoren krijgen hun kaarten 1 op 1. DWZ 20 plaatsen in het stadion => 20 kaarten voor de bekerfinale. De szk-houders mogen erom vechten...
Ik ruik corruptie...
Zuiverloon
Nieuw talent
Berichten: 137
Lid geworden op: 07-08-2006 11:20
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door Zuiverloon »

baasje schreef: Ik vind dat mensen die regelmatig uitwedstrijden bezoeken voorang moeten krijgen op de 'trouwe szkaart-houders', die je anders nooit ziet bij een uitwedstrijd. Maar goed, nu niks meer aan te doen.
Helemaal met je eens. Er zijn maar een clubje mensen die wel eens naar een uitwedstrijd gaat en dan heb ik het niet alleen over groningen-uit, maar ook de clubs die wat verder wegliggen. want de helft die naar De Kuip gaat heeft minimaal nog nooit verder gereisd dan groningen voor een voetbalwedstrijd, en dat is niet helemaal eerlijk vind ik.

Ik sta ongeveer 3 jaar op de wachtlijst voor een SSk en ik heb nog steeds geen bericht, terwijl ik van mensen uit de buurt weet dat die er minder lang opstaan en die krijgen ineens wel een SSK-formulier toegestuurd. Wel hebben ze mijn formulier binnen gekregen want ik kreeg niet veel later een brief toegestuurd waarop stond dat ik op nummer 5.500 stond. volgens mij klopt er op dat gebied iets niet in Heerenveen, maar ik ben allang blij dat ik de ssk van iemand lenen kan!

De Kuip, we komen!
Corro
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-04-2009 22:41
Locatie: De Meern

Bericht door Corro »

Ik vind het systeem niet deugen. Heb dit bekertoernooi MVV, Feyenoord en Volendam bezocht. Helaas bij Haaglandia verhindert, maar thuis tegen Nec ook van de partij. Sterker nog bij de thuiswedstrijden krijg je extra post/mail of je de wedstrijd wilt bezoeken. Dit omdat de trouwe seizoenkaarthouders niet van de partij kunnen/willen zijn. Hierdoor hoef ik geen voorrang maar verwacht wel dat we dezelfde rechten krijgen. Wat me echter nog veel meer stoort is dat onze club werkelijk waar altijd moeilijk doet over uitregistratie. Als ik eenmalig mijn neefje van zes mee naar Feyenoor wil meenemen moet ik alle in orde maken anders kom ik er niet in. Vervolgens speel je een aantal rondes later weer in de Kuip en dan is de uitregistratie niet meer van toepassing. Van alle seizoenskaarthouders en overige clubkaarthouders zijn er maar 8000 geregistreerd wat inhoud dat verreweg de meeste supporters die naar de Kuip gaan de afgelopen jaren geen uitwedstrijd bezocht hebben. Nu is er wat te vieren en dan krijgen ze nog voorrang ook. Echt te belachelijk voor woorden. Nogmaals ik hoef geen voorrang maar gelijke kansen was wel zo reeel geweest!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ophangen die lui die hier achter zitten! :huh:
Afbeelding

(Gniffel! April 2009.)
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

FC Drogeham schreef: Is dit vak even groot als het NN-vak in het ALS? Anders ben je mooi genaaid als NN-er.
Maak je niet druk. In 1997 ben ik ook met de trein gegaan. En er gaan een héééleboel mensen mee in een dubbeldekker. Destijds werden er 7 ingezet. De reis gaat waarschijnlijk met een lichte omweg gebeuren. Bij Utrecht werden de treinen rond de stad gereden. Zodoende kwamen die niet stil te staan bij Utrecht centraal, wat een logistieke nachtmerrie zou kunnen worden. Zo zie je nog eens het niet meer in gebruik zijnede Station Maliebaan, wat nu het nationaal spoorwegmuseum herbergt. Maak er een feest van. Er gaan echt wel genoeg mensen mee.
Wéér uit!!!!
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

markV schreef:Want er zijn nu veel mensen die naar de kuip gaan, maar de wedstrijd tegen NEC niet belangrijk genoeg vonden.. Om over Haaglandia nog maar te zwijgen...
Als je dan eens een keer niet kunt is het nog geen ramp, want als we in de finale staan, zijn er vast wel meerdere thuiswedstrijden geweest.
De finale is toch ook belangrijker dan de kwartfinale? Ik ben dit seizoen 12 thuiswedstrijden aanwezig geweest, waaronder 0 bekerwedstrijden. Ik heb geen seizoenkaart en betaal ook niet voor losse kaartjes. Ik vind dat ik voorrang moet krijgen! :wink: (Ach ja, ik ga er toch wel heen op de seizoenkaart van pappie)
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

hummelinho schreef:De finale is toch ook belangrijker dan de kwartfinale?
Niet dus....... Als je de kwartfinale niet wint sta je ook niet in de finale. :mrgreen:
Zo redeneren dus heel veel mensen en daarom moeten mensen die er ook in de eerste ronde en verdere ronden waren voorang hebben op de successupporters die zelfs thuiswedstrijden tegen NEC lieten lopen.......
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als je je voorstelt wie er als seizoenkaarthouders in het stadion zitten (kijk zaterdag eens om je heen), kun je ook verwachten dat er velen zijn die niet heen gaan. Geen paniek dus, op tijd op internet of bijTicketbox en hety zal wel wat loslopen.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ben ik wel met je eens, maar ik kan me voorstellen dat het oude volk allemaal wel voor een wagentje wordt gespannen om kaarten te halen voor familie! :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gesloten