[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (randzaken)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
ultras91
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 01-05-2006 20:58
Locatie: haaksbergen

Bericht door ultras91 »

nicole-1987 schreef:Nou als ik dat van jullie lees mogen jullie van geluk spreken !!
Bij ons mogen de supporters verenigingen zondagavond de kaarten al verkopen en dan kan de rest kaartjes via INTERNET bestellen.. Dat begint maandagochtend om 8:00 uur dus als je pech hebt grijp je nog mis ook omdat de server plat ligt.Verder hebben de supporters maar 15.000 kaarten want de rest is naar de sponsers gegaan.
En jullie kaartje kost maar 45 euro en bij ons 70 euro !! en 55 voor de supporters verenigingen !!

Maar in ieder geval wens ik jullie heel veel succes zaterdag en 17 mei..

Groetjes een twente supporter
Ik lees nogal wat onwaarheden. Wij hebben net als Heerenveen de beschikking over 17000 kaarten, leden van de supportersvereniging betalen 55 euro ( inclusief wazig shirt ) en niet leden 60 euro.
De 17000 is voor supporters en sponsoren. Vak-p krijgt 1600 kaarten en de vriendenkring ruim 1900.

Wat wel klopt is dat verkoop via internet zuigt. Dat wordt geheid 1 groot drama. Bovendien slaat het natuurlijk nergens op de beide supportersgroepen met een combi dienen te reizen.
red is the color !!!
Gebruikersavatar
xander
Superster
Berichten: 4914
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Met Nieuw Noord naar de Kuip!

Op de valreep krijgt Nieuw Noord toch nog het gewilde treinreisje. En wat voor één! We gaan naar de Kuip voor de bekerfinale tegen FC Twente! Als je een seizoenkaart in het vak van Nieuw Noord vak hebt krijg je bij de kaartverkoop op 29 april bij het invoeren van je barcode de optie om met de Nieuw Noord trein mee te gaan. Dit zal ook de enige keuzemogelijkheid zijn.

Nieuw Noord krijgt de vakken X2 en X3 in de Kuip, dit zijn de plaatsen direct achter het doel aan de 'thuiskant' van de Kuip. Mooier kan niet!

Voor vertrektijden van de trein: hou de website van sc Heerenveen in de gaten, die worden daarop bekend gemaakt. We vertrekken als eerste trein en zullen dus ook als eerste in de Kuip arriveren.

Enkele spelregels:

- geen alcohol in de trein
- en zie voor andere bepalingen de website van sc Heerenveen

Maak er een onvergetelijke dag van!

Tot ziens in de Kuip!
www.nieuwnoord.org
Alle ballen op Henkie!
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Okselfris schreef:Ik baal weer zwaar van de combi. Ik woon in Brabant en moet nu dus eerst naar Heerenveen om daar op de trein te stappen.
Lekker is dat. Waarom nu weer op deze wijze, erg jammer voor de supporters elders in het land.
dat is helaas een verplicht knvb voorschrift.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

NN schreef: Nieuw Noord krijgt de vakken X2 en X3 in de Kuip, dit zijn de plaatsen direct achter het doel aan de 'thuiskant' van de Kuip. Mooier kan niet!
Nou ik weet niet direct of dit wel zo'n goede zet is van NN. Je zit weliswaar achter de goal, maar het zijn niet zulke grote vakken. Je zal dan op ongeveer 500 kaarten uitkomen. Dit op 1100 seizoenkaarthouders is niet echt handig. De helft van NN kan dus op deze manier wel thuisblijven!
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Vergis je niet, Vak X heeft in totaal een capaciteit van zo'n 2000 tot 2500 plaatsen. Ik denk dus dat NN wel ongeveer in die twee vakken gaat passen.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Advocaten-tweeling heeft de bus al besteld

Hans Anker, de helft van de kleurrijke advocaten-tweeling, heeft al vijf bussen naar Rotterdam besteld. Hij en zijn broer Willem gaan er stellig van uit dat hun club Heerenveen vanavond de andere finalist wordt voor de bekerfinale, zondag 17 mei in De Kuip.

FC Twente plaatste zich dinsdagavond al, met de 3-1 overwinning op NAC. Heerenveen speelt vanavond de andere halve finale, uit tegen Volendam.

,,Mijn broer heeft meteen toen we de halve finale hadden bereikt vijf bussen besteld’’, vertelt Willem Anker. We gaan met 250 fans uit ons dorp. Alle liefhebbers uit Akkrum gaan mee.’’
Hij erkent dat het passeren van Volendam nog een hobbel kan worden, omdat de ploeg uit het vissersdorp in the winning mood is en afgelopen weekend de laatste plaats in de eredivisie heeft verlaten.

Mochten Twente en Heerenveen de finalisten worden, dan voorziet Anker een waar voetbal-volksfestijn, gezien de achterban van beide clubs. ,,Als in de bekerfinale ‘grote’ clubs als Ajax en Feyenoord staan, zijn vele pelotons ME nodig. Als Twente en wij de finale spelen, is één dorpsveldwachter genoeg. Ik vind het alleen jammer dat de finale niet meer op Hemelvaartsdag wordt gespeeld, zoals vroeger. Dat is een ideale dag, omdat veel mensen de vrijdag erna vrij hebben.’’
Dit mag dan toch niet wat die Ankers doen! Je mag niet op eigen vervoer alleen buscombi van heerenveen. Hoop niet dat ze de ankers al kaarten hebben toegezegd :lol:
FORZA SC HEERENVEEN
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Sowieso, het zou belachelijk zijn als deze twee advocaatjes even 250 krijgen!!
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Sikke schreef:Mag ik vragen hoe je aan deze indeling komt Teamplayer?

Zo lang isie volgens mij nog niet in omloop.

Sikke
Hij staat op scheerenveen.nl
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
abe1983
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 25-04-2009 10:18

Bericht door abe1983 »

Zijn er nog seizoenkaarthouders die niet kunnen 17 mei? Ik zou graag met u in contact komen om een kaart met uw seizoenkaart te kunnen halen.
Alvast hartelijk dank!
Gr. Albert
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

Al twee prachtige finale's meegemaakt. De eerste was natuurlijk zeer bijzonder. De eerste grootse friese invasie van Rotterdam. Heerenveen werd op de kaart gezet. De tweede was een behoorlijke teleurstelling. Maar Sibon kan het dit jaar goedmaken
Na: "De rapen binne gear" (1993) en "no komme de pipen út de sek" (1997), wat zal "de spreuk" van 2009 zijn?

Kaarten of niet heb er zin in!!! Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat het feest bij het stadion is en niet in het centrum. Dat was in 1997 een prima plek om het verdriet weg te drinken. :wink:
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Gebruikersavatar
Marça
Wereldspeler
Berichten: 2011
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Steurder schreef:Na: "De rapen binne gear" (1993) en "no komme de pipen út de sek" (1997), wat zal "de spreuk" van 2009 zijn?
Afbeelding

Gisteren een paginagrote advertentie in de LC met dezelfde tekst, dus neem aan dat dit em wordt.. :D
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Hielke schreef:Vergis je niet, Vak X heeft in totaal een capaciteit van zo'n 2000 tot 2500 plaatsen. Ik denk dus dat NN wel ongeveer in die twee vakken gaat passen.
Weet je dat zeker, want volgens mijn gegeven passen er in alle X vakken maar iets meer dan 1000 man. Dus vandaar 2 maal is 500 man.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

ItFean82 schreef:Weet je dat zeker, want volgens mijn gegeven passen er in alle X vakken maar iets meer dan 1000 man. Dus vandaar 2 maal is 500 man.
Hang me er niet aan op, ik heb die gegevens via een bevriende Feyenoordsupporter. Volgens hem past NN wel ongeveer in X2 en X3. Maar als je het zeker wilt weten moet je even poppetjes tellen: :wink:

Afbeelding
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Gelukkig heb je het weer eens bij het verkeerde eind itFean82. Je mag er vanuit gaan dat de szkhouders van NN een prima kans op een kaartje hebben. :stan:
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Afbeelding

Dus onder de zwarte lijn zit NN ?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Jeroen schreef:Gelukkig heb je het weer eens bij het verkeerde eind itFean82. Je mag er vanuit gaan dat de szkhouders van NN een prima kans op een kaartje hebben. :stan:
Weer?? :lol: Maar het zou mooi zijn als het een op een over gezet kan worden. Dan is het een mooie deal geweest van NN.
Op naar het volgende seizoen....
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

sch4-live schreef:Dus onder de zwarte lijn zit NN ?
Als je nou gewoon even naar die kaart van het stadion kijkt, dan weet je het.
Josse
Invaller
Berichten: 313
Lid geworden op: 13-03-2006 15:27
Locatie: Fryslan
Contacteer:

Bericht door Josse »

Hieronder een foto van de bekerfinale van vorig jaar, waarbij ik heb aangegeven wat volgens mij de totale X/Y flank is en wat het NN deel dan zou worden (blauwe deel), ik vind het er wat klein uit zien eerlijk gezegd.
(Ik weet dus niet of het Y of X is)
http://img4.imageshack.us/my.php?image=bekernnvak.jpg
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Normaal gesproken hebben de mensen die ver weg wonen en een hekel hebben aan de buscombi gelijk. Het is een dwangmiddel dat voor veel praktische bezwaren leidt. Men moet veel reizen om van thuis de wedstrijd te bezoeken en weer thuis te komen. Maar in dit geval zeg ik, kom op! Vier het mee met iedereen. Zo'n reis moet je van A tot Z meemaken. Ik heb het drie keer mogen meemaken. Veel mensen hebben het over de twee exepdities naar de bekerfinales. Maar de reis naar de Kuip voor de competitie tegen SVV was minstens zo enerverend.

Ter zake, klaag deze keer niet over de buscombi. Leef mee, feest mee, en aan het eind van de rit wacht het Kuperusplein!!
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Josse schreef:(Ik weet dus niet of het Y of X is)
Dat is Vak Y, aan de kant van het uitvak.
Beetle schreef:Ter zake, klaag deze keer niet over de buscombi. Leef mee, feest mee, en aan het eind van de rit wacht het Kuperusplein!!
Helemaal mee eens, niet moeilijk doen. Gewoon lekker de hele zondag voor uittrekken.
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

Beetle schreef: Maar de reis naar de Kuip voor de competitie tegen SVV was minstens zo enerverend.
Dat was net na de oorlog je wilt toch niet zeggen dat je die wedstrijd ook (bewust) hebt meegemaakt?
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Ik hoop toch echt dat we in Utrecht op kunnen stappen, dat is 30 km verder, maar als het moet dan gaan we via Heerenveen naar Rotterdam, een omweg van pakweg 250 km.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Is er niet een afgevaardigde van NN die kan vertellen hoeveel kaarten er beschikbaar zijn voor NN?
Dit zou toch wel redelijk zijn, aangezien je dan inzicht hebt over hoe groot de kans is dat je een kaart kunt bemachtigen!
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

HUNTELAAR schreef:Is er niet een afgevaardigde van NN die kan vertellen hoeveel kaarten er beschikbaar zijn voor NN?
Dit zou toch wel redelijk zijn, aangezien je dan inzicht hebt over hoe groot de kans is dat je een kaart kunt bemachtigen!
het schijnt dat er 1100 in kunnen, dus niet iedereen van NN zal er in kunnen
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Lasse4evah schreef:het schijnt dat er 1100 in kunnen, dus niet iedereen van NN zal er in kunnen
Op NN staan toch 1000 man?
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

NN heeft 1200 seizoenskaarthouders, wat betekent dat 11 op de 12 mensen een kaartje kunnen krijgen. Prima geregeld dus. :)
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Steurder schreef:Dat was net na de oorlog je wilt toch niet zeggen dat je die wedstrijd ook (bewust) hebt meegemaakt?
Net na de oorlog? :lol: Dat was in het seizoen 1990/1991 als ik me niet vergis..........

Het moet toch niet zo moeilijk zijn te achterhalen hoeveel mensen er in het vak kunnen? Ik vind het een topplek! Met NN pal op het veld. :stan:
Gebruikersavatar
Steurder
Invaller
Berichten: 281
Lid geworden op: 18-03-2005 10:21
Locatie: Ljouwert

Bericht door Steurder »

Op 4 juni 1949 speelde Heerenveen in De Kuip een historisch duel met SVV uit Schiedam. Bij winst zou Heerenveen een beslissingswedstrijd om de titel afdwingen. SVV - Heerenveen trok 69.300 toeschouwers, een bezoekersrecord voor het stadion in Rotterdam-Zuid dat nooit meer zal worden gebroken. Duizenden aanhangers vergezelden Heerenveen naar het uitpuilende stadion.
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Start voorverkoop is de 29ste april.
Kan geen toeval zijn dat het ook Trond Sollied's 50ste verjaardag is!

Ik kreeg trouwens een interessante vraag van iemand in bezit van een NN-seizoenskaart.
Ben je met zo'n kaart verplicht om met die trein te gaan of heb je net als alle andere fans de keuze mee te gaan op andere gelegenheid? (Bus bijvoorbeeld.) Je zult dan wellicht niet in het voor NN bestemde vak komen maar ik kan me voorstellen dat je met je eigen vriendenclub mee wilt gaan.
Marça schreef:
Gisteren een paginagrote advertentie in de LC met dezelfde tekst, dus neem aan dat dit em wordt.. :D
Waar was "Mei floer en faasje!" ook alweer voor gemaakt?

Afbeelding

Steurder schreef:Op 4 juni 1949 speelde Heerenveen in De Kuip een historisch duel met SVV uit Schiedam. Bij winst zou Heerenveen een beslissingswedstrijd om de titel afdwingen. SVV - Heerenveen trok 69.300 toeschouwers, een bezoekersrecord voor het stadion in Rotterdam-Zuid dat nooit meer zal worden gebroken. Duizenden aanhangers vergezelden Heerenveen naar het uitpuilende stadion.

Ik ben inderdaad een stuk jonger dan dit en ik sprak ook niet over deze reis.


....maar deze wel! En dit is eigenlijk het fundament onder de reizen. Dit was het moment waarop de club dacht dat een massale reis naar de Kuip geen probleem zou worden. De supporters waren fanatiek maar voorbeeldig. En drie jaar later deden we het dus dunnetjes over met de bekerfinale van 1993.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tisse Wallendal, Yme Kuipers, die mensen zitten er nog steeds!

In 1996 was er een iets kleinere colonne met bussen heen en terug geweest naar Wales voor de allereerste uitwedstrijd in Europa. Heerenveen speelde tegen Ton Pentre en won met 7-0. Er werden vier bussen ingezet en bij terugreis gingen die door het centrum van Heerenveen naar het stadion toe. Ook erg leuk was dat. Het dak van de bussen was druk bevolkt op dat moment.
Wéér uit!!!!
huntelenzo
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-08-2004 13:48

Bericht door huntelenzo »

Weet iemand een antwoord op het volgende.
Wij willen als een groep binnen ons vak alle kaarten verzamelen zodat we met z'n 20en bij elkaar in de bus zitten en in het stadion.
Kan 1 van ons deze kaarten meenemen naar de Ticketbox en dan in 1 keer deze kaarten bestellen?
Gesloten