[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Heerenveen op trainingskamp voor bekerfinale

SC Heerenveen gaat ondanks het advies van Gertjan Verbeek om vooral niet op trainingskamp te gaan voor de bekerfinale tegen FC Twente toch een aantal dagen op afzondering. 'Met niemand erbij,' zegt assistent Chris van Puyvelde in de Leeuwarder Courant.

De Belgische assistent van Trond Sollied kent de verhalen van twaalf jaar geleden. 'En dan gaan we heus niet op een desolaat industrieterrein zitten. Die fout maken we niet, wij krijgen de jongen heus wel in de cupsfeer.'

'We weten wat we doen,' zegt Sollied, die toe is aan zijn dertiende bekerfinale. 'Ik wil er tussen uit om de spelers volledig te focussen op de wedstrijd tegen Twente.'

Verbeek liet deze week in het Omrop Fryslân-programma Boppeslach Kafee weten dat Heerenveen mede door het belegde trainingskamp in 1997 de bekerfinale tegen Roda JC (4-2 overwinning voor de Limburgers) niet optimaal kon beginnen.

http://www.feanonline.nl/item/286/heere ... finale.htm
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Sollied heeft wel ervaring met bekerfinales, dus laat Sollied maar schuiven.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Nou die wedstrijd werd nogal kansloos verloren en dat werd gekoppeld aan de voorbereiding...
Op naar het volgende seizoen....
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

ItFean82 schreef:Nou die wedstrijd werd nogal kansloos verloren en dat werd gekoppeld aan de voorbereiding...
Lijkt me logisch maar is geen antwoord op waarom precies ..
Een paar dagen kan toch juist een bepaalde sfeer en focus creëren, wat ging er dan mis 12 jaar terug?
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Er was destijds een trainingskamp op een verlaten kil industrieterrein ergens in Rotterdam waar de spelers niet echt blij mee waren. Ook waren Tomasson en Korneev al bezig met hun nieuwe clubs, maar dat staat hier weer los van.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Aanvulling op het bericht van Feanfan-4-life: ook het weer schijnt toen slecht te zijn geweest. De voorbereiding was dus enigzins deprimerend, pas aangekomen bij de Kuip hadden ze in de gaten wat er gaande was onder de Heerenveen-supporters.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Freezeman schreef: Ik hoorde duidelijk andere geluiden in het ALS. :D
Ik had Vink gehoord uit het via via via via via KNVB circuit. Uiterst betrouwbaar dus :?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Ik houd me hart vast! Ik ban bang dat we een afstraffing van jewelste krijgen!
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

De wedstrijd van vandaag is natuurlijk geen graadmeter, beetje flauw omdat nu aan te dragen.
Op naar het volgende seizoen....
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Precies. Van de 9 spelers die we vandaag misten zullen spelers als Breuer, Beerens, Elm, Svec en ik hoop Vonk de basis wel versterken voor de finale (en misschien Sibon en Grindheim ook wel). Daarnaast stond vandaag weinig op het spel voor ons en dat haalt niet bepaald het beste naar boven bij een team.

Uiteraard is Twente favoriet voor de finale, maar waren wij in '97 ook niet favoriet? ;-)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Als ik zie hoe Twente dit seizoen bezig is, en ik vergelijk dat met ons, dan vraag ik me af waar wij de boot hebben gemist. Hun basiselftal is op zeker 8 á 9 plekken beter dan die van Heerenveen. 2 jaar op rij voorronde CL halen, petje af. Daar kunnen wij alleen maar van dromen. Twente heeft ons de afgelopen 2 jaar op een dermate manier ingehaald, dat je kunt stellen dat Twente structureel verder is dan Heerenveen.

Twente is overduidelijk de favoriet voor deze wedstrijd.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Komt omdat Twente ook investeert in spelers die wat toevoegen! En daarnaast ook talenten! De basis staat er gewoon!
Al moet ik wel zeggen dan Nkufo al 6 jaar de spits is en das wel erg prettig. Zou die bij heerenveen spelen zou, hij na 1 jaar verkocht zijn!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Gearard schreef:Als ik zie hoe Twente dit seizoen bezig is, en ik vergelijk dat met ons, dan vraag ik me af waar wij de boot hebben gemist.
Zij gaan voor kwaliteit en bouwen aan een elftal, wij gaan voor het geld en het verkopen van de betere spelers terwijl er weinig directe versterkingen worden gehaald. Dit jaar alleen Popov terwijl er voor ong. 20 miljoen is verkocht. Zoek de fout....... :twisted:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wij gaan die beker pakken! Driemaal scheepsrecht, de spelers zijn tot op het bot gemotiveerd (zou het???), en Sollied wint altijd van de ploeg die hij twee keer treft binnen een maand. Svec op Perez, Popov bikkelt Arnautovic uit de wedstrijd. Alleen Elia wordt lastig. :mrgreen:

Hopelijk geen VDB, wordt Dingsdag twee weken lang onderworpen aan een verdedigingstraining: 'hoe ga ik het duel in' en zijn Beerens en Grindheim fit.
Ik zou zo spelen:

------------------Vonk/Steppe

--Janmaat/Breuer ---Bak ----Dingsdag -----Popov

----Grindheim -------Svec -------Roorda----
Pranjic
-------Beerens -------Sibon--------
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Volgende wek nog een figurantenrol op het feestje van AZ en dan moeten we er staan tegen Twente. Twente zit in een prettig ritme en heeft de CL voorronde te pakken. Een groot verschil in uitgangspunt voor de finale en we hebben een wondertje nodig om die beker te pakken. Maar veel kaarsjes branden de komend eweken.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Hoeveel wisselsspelers mogen er bij deze wedstrijd op de bank zitten? gewoon 7?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Gewoon zeven. Bij ons zullen er wellicht twee keepers zitten gezien hun fysieke en mentale kwetsbaarheid. :)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wegereef fluit de bekerfinale, meldt teletekst.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Volgende week vooral geen blessures oplopen! Pranjic sparen, en zo nog 1 of 2. Er staat NIETS meer op het spel, behalve de bekerfinale!
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

TWR22 schreef:Volgende week vooral geen blessures oplopen! Pranjic sparen, en zo nog 1 of 2. Er staat NIETS meer op het spel, behalve de bekerfinale!
Als PSV verliest kunnen we nog 4e worden, dus geen na competitie! Staat dus zeker nog wel wat op het spel!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Strukeduker
Bankzitter
Berichten: 227
Lid geworden op: 18-11-2004 21:00
Locatie: Drylts!
Contacteer:

Bericht door Strukeduker »

Ik zou ook niet teveel spelers sparen/rust geven.. Bleek met het Nederlands Elftal ook een grote fout toen duidelijk was dat we toch al geplaatst waren.. En mocht PSV verliezen, dan kunnen we idd nog gewoon vierde worden! :stan:
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Sollied heeft al aangegeven dat hij volgende week wil gaan spelen met de 11 spelers die hij ook in de finale laat starten.
(Natuurlijk afhankelijk van nog lopende blessuregevallen)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Grindheim #17
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2009 14:11

Bericht door Grindheim #17 »

Ik zou zeggen: Vandenbussche op goal :!:
Wat wordt er hier nou allemaal gezeurd over deze jongen, en wat ik al helemaal niet begrijp, is het bijna smeken om Steppe die wij ook maar enkele keren gezien hebben (ik herinner nog een deceptie bij Twente), en toen geen uitblinker was. Hij kon goede reddingen hebben, dat kan Vandenbussche net zo goed, maar dit zal natuurlijk niet gebeuren als je bij ''de opstellingen'' al denkt; aahnee hè hebben we die clown weer. Waarom staan wij niet achter ons team, wij zijn voor sc Heerenveen, een team in het geheel!

Over die fout tegen Ado den Haag, voor de mensen die denken dat dit een blunder van Vandenbussche was. Kijk eens wat onze publiekslieveling Bak Nielsen daar verkeerd doet. Hij had die bal allang weg kunnen schieten waardoor het gevaar niet gekomen was. Wel was Vandenbussche niet zeker bij het uitkomen, maar wat wil je ook als er een kolkende massa achter je staat die bij elke fout je begint uit te fluiten, NieuwNoord, supporters noemen ze zich :roll: :P
SCH-FAN
Wereldspeler
Berichten: 1109
Lid geworden op: 22-08-2007 15:21

Bericht door SCH-FAN »

Grindheim #17 schreef: is het bijna smeken om Steppe die wij ook maar enkele keren gezien hebben (ik herinner nog een deceptie bij Twente), en toen geen uitblinker was.
Steppe was die dag juist wel de beste van Heerenveen. Ook hier op het Forum was hij toen tot Man of the match. Steppe begon zij serie wedstrijden onzeker maar eindigde veel beter, hij groeide zichtbaar in die periode.

Ik hoop dat Steppe volgend jaar de kans krijgt om eerste keeper te zijn. Hij is jong en heeft bij ons de laatste paar wedstrijden gewoon goed gekeept.
Twente heeft een Cheik maar wij hebben de Koning!
Grindheim #17
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2009 14:11

Bericht door Grindheim #17 »

SCH-FAN schreef: Steppe was die dag juist wel de beste van Heerenveen. Ook hier op het Forum was hij toen tot Man of the match. Steppe begon zij serie wedstrijden onzeker maar eindigde veel beter, hij groeide zichtbaar in die periode.

Ik hoop dat Steppe volgend jaar de kans krijgt om eerste keeper te zijn. Hij is jong en heeft bij ons de laatste paar wedstrijden gewoon goed gekeept.
Maar ook hij maakt de blunders, het enige verschil hier is dat het getolereerd wordt en door Vandenbussche, die dezelfde fouten maakt, niet. Is het niet vreemd dat wanner de zo gewilde keeper op goal komt te staan, er over één a 2 jaar alweer over een ander wordt geroepen(Waterman-> Vandenbussche). Geef hem het vertrouwen, en hij is één van de betere keepers van de Eredivisie!
bdb
Selectiespeler
Berichten: 727
Lid geworden op: 22-12-2007 13:30

Bericht door bdb »

Grindheim #17 schreef:Wel was Vandenbussche niet zeker bij het uitkomen, maar wat wil je ook als er een kolkende massa achter je staat die bij elke fout je begint uit te fluiten, NieuwNoord, supporters noemen ze zich :roll: :P
:roll:
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Maar ook hij maakt de blunders, het enige verschil hier is dat het getolereerd wordt en door Vandenbussche, die dezelfde fouten maakt, niet. Is het niet vreemd dat wanner de zo gewilde keeper op goal komt te staan, er over één a 2 jaar alweer over een ander wordt geroepen(Waterman-> Vandenbussche). Geef hem het vertrouwen, en hij is één van de betere keepers van de Eredivisie!
Damn, sommige figuren zijn wel erg hardleers. Het overgrote deel van de Heerenveen supporters zien Vandenbussche al twee seizoenen lang een onvoldoende keepen. Dit seizoen heeft hij ons ook weer vele punten gekost. Tegen ADO, de vrije trap tegen Twente, Feyenoord-uit. Die drie wedstrijden hebben ons sowieso zes punten gekost. Daarnaast heb je ook nog PSV-uit en NAC-uit. PSV-uit wisten we, ondanks VDB nog te winnen en bij NAC was VDB niet de enige die opzichtig stond te blunderen (Drost ect). Dit was even uit mijn hoofd, er zullen vast nog wel meer wedstrijden zijn waarin hij een slecht figuur slaat. En in welke wedstrijden trekt hij ons nu echt over de streep? De eerste wedstrijd tegen Volendam vond ik erg goed maar wat was er nog meer?

Naast zijn vele blunders heb je trouwens ook nog zijn uittrappen die behoorlijk wat irritaties opwekken bij mij op de tribune. Ikzelf zou dat bij een goede keeper nog wel door de vingers willen zien maar nu komt dit er ook nog eens bij.

Ik denk trouwens dat de acceptatiegrens heel hoog ligt bij Heerenveen supporters. We accepteren hier nog vrij veel tov sommige andere clubs. Maar op de gegeven moment is het krediet gewoon op, zelfs hier in het gemoedelijke Fryslân. Voor mij geldt dat duidelijk voor Vandenbussche, die hoef ik hier niet meer onder de lat te zien. Breuer en Dingsdag vind ik trouwens ook twee zwakke schakels die ik niet zo nodig in de basis hoef te zien.
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Poeh, ben erg benieuwd hoe we aantreden tegen TWente. Redden belangrijke spelers als Grindheim en Vonk het. Zelf hoop ik op:

-----------------Vonk-------------------
Breuer-----Bak-----Dingsdag--------Popov

-Grindheim------Svec-----------Roorda
---------------------------------------------Pranjic
-------Beerens---------Elm

Pranjic een beetje hangend op links en Roorda meer naar het midden.
Volgens mij is bij deze technische staf Elm een zekerheidje, mits fit. Datzelfde geldt inmiddels voor Roorda, hoewel ik Svec graag als controleur zie. Roorda kan wel meer naar voren spelen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik heb zelden zo'n bullshit gehoord Grindheim 17. Een blind iemand ziet nog dat VDB enorm tekort schiet voor het niveau dat we nastreven!
SCH
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Grindheim #17 schreef: (ik herinner nog een deceptie bij Twente), en toen geen uitblinker was.
Volgens mij herinner jij je helemaal niks meer van de oorwassing tegen Twente, Steppe was toen juist de beste man aan Heerenveen zijde.
Laatst gewijzigd door ItFean82 op 06-05-2009 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar het volgende seizoen....
Gesloten