[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het is moeilijk om vanuit het ritme van rustig aan om te schakelen naar hop erop. Ik zie dat niet gebeuren.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Tis niet te hopen dat het op penalty's aankomt. We hebben nou niet echt een penaltykiller met VDB en Vonk. Boschker stopt wel eens penalty
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik teken er op voorhand voor dat we zover komen dat er penalties genomen moeten worden! Dan hebben we in de reguliere speeltijd + verlenging namelijk niet verloren.
Gebruikersavatar
hjwiltjer
Invaller
Berichten: 469
Lid geworden op: 27-02-2007 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door hjwiltjer »

Ondanks het slechte resultaat van vandaag en de matige wedstrijden van afgelopen weken, verwacht ik volgende week toch een overwinning. Ik heb het vertrouwen in Sollied.

Hoop doet leven!
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

"Hoop" is een bult stront, "verwachting" is een bult nieuw leven. Ik hoop van ganser harte op winst maar ik verwacht verlies. Als de bekerervaring van de trainer het enige aanknopingspunt is, vind ik dat heel magertjes om een winstverwachting op te baseren.
Gebruikersavatar
hjwiltjer
Invaller
Berichten: 469
Lid geworden op: 27-02-2007 21:10
Locatie: Groningen

Bericht door hjwiltjer »

Tja.. zonder hoop en verwachting win je nooit een wedstrijd.
Blauw-wit is mijn hart! | 17-05-2009 |
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Gerrits schreef:Daarover hoef je je echt geen zorgen te maken hoor.

Iedere wedstrijd merkte je weer dat de finale zo erg leeft dat ze daarom misschien wat minder spelen tijdens de competitie.
Nou Gerrits, vertel jij mij dan es hoe je dat kon merken? Ben erg benieuwd naar je antwoord.
Bedankt Torcida:-)
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Gerrits schreef:Daarover hoef je je echt geen zorgen te maken hoor.

Iedere wedstrijd merkte je weer dat de finale zo erg leeft dat ze daarom misschien wat minder spelen tijdens de competitie.
Dan wisten ze voor de winterstop al dat ze de finale gingen halen! :wink:

Twente is zondag de favoriet maar wellicht is dat wel goed voor Heerenveen. De bekerfinale tegen Ajax niets te verliezen en een mooie happening. De finale tegen Roda de favoriet en wat mij betreft een van de de grootste decepties aller tijden en nu tegen Twente de underdog dus....

Zondag moet het gebeuren in de wedstrijd van het jaar! Het maakt niet uit hoe maar die beker moet mee terug naar Heerenveen.

COME ON YOU BOYS!!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Mensen, we spelen maar eens in de zoveel jaar een bekerfinale. Verziek dit prachtige topic dus niet met gezeur negatief/positief/kritisch/realistisch!

Laten we nu maar weer verder gaan over de finale.

Ik zat eens te denken, als Twente en Heerenveen in normale doen zijn hebben wij natuurlijk geen enkele kans. Zowel individueel en als team is Twente beter. Toch hebben wij het vaak moeilijk tegen kleine ploegjes als De Graafschap en Volendam. Waarom hanteren wij niet dezelfde tactiek tegen Twente als wat Volendam tegen ons doet? Tien man achter de bal, 200% inzet! Maak er maar een flinke skopperij van, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

Skopperij schreef:Ik zat eens te denken, als Twente en Heerenveen in normale doen zijn hebben wij natuurlijk geen enkele kans. Zowel individueel en als team is Twente beter. Toch hebben wij het vaak moeilijk tegen kleine ploegjes als De Graafschap en Volendam. Waarom hanteren wij niet dezelfde tactiek tegen Twente als wat Volendam tegen ons doet? Tien man achter de bal, 200% inzet! Maak er maar een flinke skopperij van, zou ik zeggen.
Omdat wij dit niet kunnen?

Kwalitatief zijn de verschillen niet erg groot, maar Twente is vooral een beter team met een betere mentaliteit. Dat zou wel eens de doorslag kunnen geven.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik vind het verschil juist wel groot: technisch, taktisch, herkenbaarheid/uitvoering voetbalidee, ervaring, wil om te winnen, volwassenheid. Op alle aspecten vind ik Twente beter. We hebben een wonder of een Sollied list nodig om te winnen. Die zal wel zitten in een hecht collectief dat vooral verdedigt en in de counter moet toeslaan. Elm voorin met Beerens en Pranjic. Eigenlijk twee middenvelders en een aanvaller. Middenveld met Svec, Roorda en Grindheim en achterin Breuer, Dingsdag, Bak en Popov en Vonk als keeper.
Laatst gewijzigd door Gekko op 11-05-2009 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Squerrel schreef: Nou Gerrits, vertel jij mij dan es hoe je dat kon merken? Ben erg benieuwd naar je antwoord.
Nou hier komt ie, goed opletten dus, maar goed, dat heb ik ook al aangegeven in mijn vorige post:

De interviews gingen niet meer over het spel, van de wedstrijd, maar allemaal over de finale. Roorda die zegt: De komende wedstrijden zijn in voorbereiding op de bekerfinale, die moeten we absoluut winnen.
De voorgaande wedstrijden speelde Heerenveen voornamelijk met de handrem erop, om maar geen blessures of schorsingen te krijgen. Tuurlijk, ze zullen wel zeggen: We spelen om te winnen, maar in hun hart hielden ze de finale wel in het oog...

En om nog wat meer vertrouwen te krijgen:

Het Gent van vorig jaar, onder Sollied dus, speelde erg slechte wedstrijden voor de competitie, nadat ze de finale van de beker gehaald hadden, en ze in de competitie niks meer konden winnen. Maar in de bekerfinale lukte het ineens allemaal wel, kwamen ze twee keer voor tegen Anderlecht, maar verloren in de verlenging, en dat ook nog onverdiend..

En het verschil Gent-Anderlecht, was toen heel wat groter, als het verschil Heerenveen-Twente...

Maar goed, dit zal wel weer te positief zijn!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Skopperij schreef:[Toch hebben wij het vaak moeilijk tegen kleine ploegjes als De Graafschap en Volendam.
En tegen welke teams spelen wij het best? Tegen clubs uit de top van de Nederlandse competitie omdat die ploegen ook voetballen. Ons elftal kan niet verdedigen dus we moeten ons niet gaan ingraven. We moeten Twente snel onder druk zetten, net als in de thuiswedstrijd. Er bovenop, Perez en Elia keihard aanpakken en 90 minuten lang concentratie. Maar of Dingsdag en Breuer dit kunnen? Denk het niet. Bij de rest heb ik daar wel vertrouwen in.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Gekko schreef:Elm voorin met Beerens en Pranjic. Eigenlijk twee middenvelders en een aanvaller. Middenveld met Svec, Roorda en Grindheim en achterin Breuer, Dingsdag, Bak en Popov en Vonk als keeper.
Ben het eens met je formatie, maar ik denk dat Janmaat in staat is om Elia achter hém aan te laten lopen.

Maar Sollied kennende spelen Sibon en Breuer gewoon, waardoor je feitelijk met een man minder speelt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Janmaat was niet fit dus keuze is er amper meer op rechts of je zou, wat ik eerder al eens opperde, Grindheim daar Elia kunnen laten 'slopen'.
Grindheim #17
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2009 14:11

Bericht door Grindheim #17 »

Ik zou als vleugels natuurlijk Popov en Janmaat opstellen. Waar zijn die spelers goed in, aanvallen. Het toverwoord. Als jij als rechtsachter aanvalt moet de linksvoor mee om te verdedigen en kan deze man dus bij een volgende aanval niet gelijk mee in de aanval. Zo kun je ook de vleugels van hun bestrijden, laat ze maar lopen. Vooral Popov heeft paardenlongen die kan wel een paar keer op een neer, en dan zul je zien dat hij het veel makkelijker krijgt om tegen een ietwat vermoeide speler te spelen.

(Overigens deed Janmaat dit tegen Fc Twente zeer goed, Elia kwam op de eerste 15 min na nauwelijks aan de bak).
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Feanatieke schreef:Sollied heeft in al die jaren nog wel eens de neiging gehad om tijdens grote - of belangrijke - wedstrijden, een 'verrassingsspeler' op te stellen.
Ook dit seizoen bij Heerenveen viel het een enkele keer op. Zo mocht Fellinga in een UEFA Cup wedstrijd opdraven en verdween Bak totaal onverwachts van het basistoneel tegen AC Milan voor Popov, die nog amper wedstrijdritme had.

Ik zie het gebeuren dat ie nu weer zoiets doet.
Kortom; ik ben zeer benieuwd of we met de meest logische opstelling gaan starten. En ik ben benieuwd hoe de tegenstander, maar ook het eigen team, reageert op een eventuele onverwachte speler.
Dan hoop ik ( en ik heb intussen gemerkt dat ik lang niet de enige ben ) dat Kalou zijn kans krijgt.
Hij is nog steeds een speler met gogme en inzicht.
Ook beschikt hij nog steeds over een actie waarmee hij mensen vrij voor de keeper kan zetten.
Het is me ook volkomen onduidelijk waarom spelers als Ingelsten en Elyounoussi geregeld de voorkeur hebben gekregen.
Wie er uit zou moeten ( Elm, Sibon, Beerens? ) weet ik niet, maar ik hoop dat Sollied nu eindelijk een plaatsje voor hem vrijmaakt.
Verder zou ik inderdaad Janmaat laten spelen ( wanneer dat tenminste niet wordt belet door een blessure ) voor Breuer.
En Vonk zo mogelijk toch voor VDB ( ook al stopt ook Vonk geen " onhoudbare " ballen ).

Ik las trouwens ook ergens dat we het bij eventuele strafschoppen niet van onze keepers zullen moeten hebben.
Die mening deel ik, al weet je het uiteindelijk nooit.
Er is in de laatste 20 jaar eigenlijk maar een echte penaltykiller geweest en dat was Carlo l' Ami.
Een doelman waarop veel kritiek was, maar die in de tijd dat hij hier speelde minimaal 6 strafschoppen pakte.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Het grote nadeel van Heerenveen is de onzekerheid op te veel posities. Al met al zijn er maar weinig posities die echt zeker zijn. Dat kan ons wel eens opbreken:

De echte zekerheden zijn Dingsdag, Bak Nielsen en Popov. Deze spelers zijn zeker van hun plek en hebben ook de laatste wedstrijd(en) gespeeld.

Beerens en Grindheim lijken zeker van hun positie maar hebben de laatste wedstrijd(en) niet gespeeld

De rest van de posities één grote grabbelton. Kies Sollied op goal voor VDB of de ervarener Vonk? Mag de aanvallender Janmaat of ervarener Breuer Elia af gaan stoppen? Speelt Pranjic linksvoor of linksmidden? En als Pranjic linksvoor staat, komt dan Elm, Roorda of Smarason op het middenveld erbij? Als Pranjic op het middenveld speelt, wie staat er dan linksvoor? Elyounoussi, Kalou, of Ingelsten? Staat de verdedigend sterkere Svec of aanvallend betere Roorda centraal op het middenveld? Voetbalt Sibon of Elm centraal voorin, of komt daar, zoals eerder aangehaald, Kalou als verrassing uit de hoge hoed?

Kortom: in de aanloop naar komende zondag zijn er meer vraagtekens dan punten in de opstelling.

Als we de opstelling van afgelopen zondag erbij pakken vallen er wel een paar puzzelstukjes op zijn plaats:
Middenveld: Smárason, Roorda, Elm
Aanval: Henrique, Sibon, Pranjic.
Ik verwacht dat Grindheim zal spelen voor Smarason en Beerens voor Henrique. Of strooit Sollied weer zand in onze oogjes?
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Dit lijkt mij naar omstandigheden de beste opstelling tegen Twente:

---------------------Vonk------------------
-Janmaat------Bak----Dingdag---Popov-
---------------------Svec------------------
---------Grindheim--------Roorda-------
--Beerens-----------------------Pranjic--
----------------------Elm-------------------

Uitleg:
Vonk is een ervaren keeper die meer rust brengt voor zijn verdediging dan de andere twee keepers die we hebben. Ik verwacht van hem geen katachtige reflexen maar ook geen blunders. Vonk is wat mij betreft trouwens geen blijvertje als eerste keeper voor komend seizoen want ik geef de voorkeur aan Steppe op de lange termijn.
Janmaat vind ik simpelweg beter dan Breuer. Vooral voetballend maar Breuer maakt zelfs verdedigend een zwakke indruk. Dan weet ik niet wat voor meerwaarde Breuer heeft.
Het verdedigingsduo Bak Nielsen - Dingsdag staat wel redelijk vast. Misschien zou Breuer van mij zelfs de voorkeur boven Dingsdag krijgen maar laten we het seizoen maar afmaken met het huidige duo. Dan kan er volgend seizoen wel een echt goede cv bij om Dingsdag te vervangen.
Popov lijkt me logisch.
Svec niet ter discussie.
Grindheim niet ter discussie.
Ik kies voor Roorda omdat hij veel voetbal in de ploeg brengt. Ik denk namelijk dat we Twente voetballend moeten bestrijden omdat onze verdediging kansloos als we hén laten voetballen.
Beerens lijkt me logisch.
Pranjic staat niet ter discussie.
Elm in de spits omdat ik geen vertrouwen heb in Sibon tegen Douglas. Douglas is een kei in de één tegen één (tegen statische spelers) en Sibon was de laatste twee keer dat hij tegen Twente meespeelde compleet kansloos tegen de Braziliaan. Daarom kies ik voor Elm, natuurlijk zal hij het ook zwaar krijgen maar Elm is iets meer allround, wat mobieler en heeft bovendien scorend vermogen. Ik denk dat we het vooral ook van komende mensen moeten hebben want Twente heeft itt ons met Wisgerhof/Douglas/Rajkovic zeer veel kopkracht, lengte én fysieke kracht centraal achterin.
Laatst gewijzigd door Blizzard op 12-05-2009 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 718
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Helemaal met je eens blizzard,

Janmaat moet Elia afstoppen, Popov die andere knakker op rechts bij hun, en Svec moet alle ballen voor de voeten van Perez wegvegen.
.-
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Janmaat moet Elia afstoppen, Popov die andere knakker op rechts bij hun, en Svec moet alle ballen voor de voeten van Perez wegvegen.
Die duels worden inderdaad erg interessant, jeewee. Twente heeft veel individuele kwaliteit. Ik ben heel benieuwd hoe onze spelers dat zullen oplossen. We spelen weliswaar zone maar onze verdedigende spelers zullen bovengenoemde heren + Kufo natuurlijk veelvuldig tegenkomen...
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Ik verwacht de volgende opstelling

Pranjic ----- Sibon ----- Beerens

Svec-----Roorda------Grindheim

Popov -- Dingsdag - Bak -- Breuer

----------------Vonk-----------------


Ik denk dat Sollied op de twijfelachtige posities gaat kiezen voor de ervarener spelers. Dus Sibon ipv Elm en Breuer ipv Janmaat. Sollied heeft wel eens laten vallen dat hij vind dat Sibon zich alleen kan opladen / motiveren voor grote wedstrijden en tegenstanders. Misschien laat hij Elm ook wel spelen ipv Roorda en zet hij Svec op zijn vertrouwde positie.
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Zondag wordt het gewoon een hele zware klus om van de Tukkers te winnen. Twente heeft een goed compleet elftal. De Tukkers hebben ook weinig zwakke punten. Misschien Boschker, die heeft af en toe wel eens een flatertje. Veder ligt natuurlijk hun kracht voorin. Met Arnautovic, N'Kufo, Elia en daarachter Perez. Om hun in bedwang te houden zou ik met de zelfde achterhoede beginnen die Blizzard ook aan gaf. Janmaat zie ik veel liever dan Breuer en bovendien ging een eerdere confrontatie met Elia hem goed af. De andere verdedigers hebben geen uitleg nodig. Eigenlijk is het noodzaak dat Hans Vonk op doel begint. Vandenbussche is de laatste weken matig en dat heeft ons punten gekost. Vonk straalt rust en zekerheid uit, iets dat we nodig hebben bij deze achterhoede.

Op het middenveld moet Svec op Perez gaan spelen. Perez mag geen bal in de voeten hebben, Svec moet het dus kort houden en alle ballen proberen te onderscheppen die richting Perez gaan. Roorda zal ik aan de rechterkant zetten en Elm aan de linkerkant van ons middenveld. Dit betekent dat Grindheim op de bank begint. Een lastige keus, maar ook een luxe keus. Want ik denk namelijk dat Sibon meer in de spits kan betekenen dan Elm. En Elm kan je niet op de bank zetten en hij komt ook nog eens beter tot zijn recht op het middenveld. De vlanken zijn duidelijk wie daar komen te staan: Beerens en Pranjic. Hopelijk kunnen zij met een paar goede voorzetten Sibon voor de goal bereiken.

Het wordt zondag een hele lastige wedstrijd. Ik denk dat de vorm van de dag bepaald wie de winnaar wordt. Ook zal geluk een belangrijke rol van betekenis spelen. Hopelijk kunnen we het seizoen nog mooi afsluiten!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Het maakt me niet veel uit wie er spelen zolang er maar gewonnen wordt door Heerenveen. In principe hebben we tegen Twente-thuis kunnen zien dat Sibon niet in de wedstrijd voorkwam en gaat mijn voorkeur meer uit naar een bewegende spits. Verder is VdB geen optie voor mij gezien de laatste 2 wedstrijden en is Janmaat me beter als rechtsback bevallen dan Breuer.

Doel: Vonk.
Verdediging: Janmaat-Bak Nielsen-Dingsdag-Popov.
Middenveld: Grindheim-Svec-Roorda.
Voorhoede: Beerens-Elm-Pranjic.
scheerenveen.supporterswereld.nl
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Elm is voor mij een zekerheid in de basis. Waarom? simpelweg omdat hij aan een moment genoeg heeft om te scoren. Hij is iemand die een beslissende goal wel kan maken. Dit is iets wat ik Beerens niet zie doen op dit moment.
Een andere speler die ook beslissend kan zijn in zo'n wedstrijd waar veel druk op staat is onze Paulo Henrique. Ik weet dat hij erg wisselvallig is (ene keer niets, andere keer alles) maar voor mij wel een speler die de kans moet krijgen in deze wedstrijd.

We zullen het namelijk moeten hebben van momenten en het benutten van kansen. Op belangrijke momenten zijn dit de twee spelers die weten te scoren.
Het is ook niet onmogelijk om te winnen van twente. Er is ook wel veel kwaliteit aanwezig bij heerenveen alleen lijkt het er regelmatig niet uit te komen. Een speler als kalou bijvoorbeeld heeft wel het juiste inzicht en wanneer hij de bal krijgt weet hij deze gewoon strak bij een andere speler te krijgen. Denk dat het spelen in de Kuip hem een extra boost kan geven om te presteren.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Royce_SCH schreef:En Elm kan je niet op de bank zetten
Waarom niet? Als het tussen Grindheim en Elm gaat, zou ik altijd voor eerstgenoemde kiezen. Elm heeft dan wel een aantal goals gemaakt, maar nog nooit zijn verwachte niveau gehaald. Voetballend houdt het dit seizoen nog niet over bij hem. Grindheim begon voor zijn blessure zijn vorm weer terug vinden en dan is hij voetballend echt nog veel beter dan Elm.

Ik hoop op een middenveld met Svec, Grindheim en Roorda. Elm of Sibon in de spits maakt mij weinig uit. Janmaat moet er uiteraard ook in, want Breuer heeft met zijn huidige vorm niets te zoeken in de basis. Achterin is zekerheid en rust het meest belangrijk, daarom is Vonk de enige optie om in het doel te staan.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Tja, het kan op vele manieren:

---------------------Vonk-------------------
-Janmaat------Bak--Dingdag---Popov---
------------Roorda--------Svec------------
----Kalou-----------Elm---------Pranjic---
----------------Sibon-----------------------

Hier geloof ik ook wel in.

Kalou ipv Beerens, Kuip / Ervaring / Vorm / Kracht
Svec en Roorda als controlerende middenvelders op Perez en Jansen en slot op de deur voor de vleugels van Twente
Elm en Sibon roulerend in de spits en er achter, Pranjic als 'valse' linksbuiten
Beetje zoals oranje de laatste tijd speelt.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
eddie
Nieuw talent
Berichten: 135
Lid geworden op: 02-12-2002 14:27

Bericht door eddie »

Het kan inderdaad op vele manieren, zelf verwacht ik nog wel ene verrassing van Sollied en die zou best weleens de volgende kunnen zijn:
---------------------Vonk-------------------
-Janmaat------Bak--Roorda---Popov---
------------Grindheim--------Svec------------
----Beerens-----------Elm---------Pranjic---
----------------Kalou-----------------------

Dit geeft meer voetbal van achter uit met Roorda ipv Dingsdag (volgens mij is hij ook verdedigend niet minder, kan ook moeilijk). Daarnaast heeft Grindheim wat meer diepte vanaf het middenveld en kan hij ook als extra afscherming dienen voor een veelvuldig opkomende Braafheid (anders wordt onze rechterflank volledig overlopen en komt Janmaat tegenover 2 a 3 man te staan). Beerens dan als hangende rechtbuiten en Kalou ipv Sibon in de spits voor wat meer voetbal over de grond tegenover de sterke/lange mannen die twente in het centrum hebben staan.
Gebruikersavatar
Mika- Bo
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 11-07-2006 20:52
Locatie: Eerbeek

Bericht door Mika- Bo »

Mijn opstelling voor zondag zou zijn:

Vonk
Breuer - Bak Nielsen - Dingsdag - Popov

Grindheim - Roorda - Svec

Beerens - Sibon - Pranjic

Vonk in ieder geval, rust en ervaring

Bak, Dingsdag en Popov zijn zekerheidjes achterin, Breuer twijfel ik ook maar ik ga voor ervaring.
Middenveld zoals hier opgesteld is in mijn ogen het beste middenveld wat we kunnen brengen en wat me ook moeten brengen want daar zal de slag geslagen moeten worden en daar heb je deze mannetjesputters voor nodig.
Voorin kies ik voor Sibon een lepe voetballer die met zijn ervaring en inzicht het verschil wel eens zou kunnen maken zondag.
Daarom heen de snelheid van Beerens en het voetballende vermogen met een actie van Pranjic.

Zo moet het gaan en we winnen met 3-1. :D
ook in Eerbeek woont een groot fean fan!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kibalko
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-05-2005 19:11

Bericht door Kibalko »

Trond Sollied komt gevoelsmatig met een ander elftal in het veld dan waarmee hij de vorige keer Twente probeerde te verschalken.

De verrassing in de basis kan Kalou wel eens worden. Elm speelt natuurlijk ook in 'zijn' Kuip. Ik persoonlijk zou Svec verkiezen boven Roorda. Strijders hebben we zondag nodig, nou, dan lijkt Svec toch echt wel basis te gaan worden, hoor. Henrique gewoon gebruiken als invaller, waar hij, evenals de thuismatch, voor impulsen kan zorgen. In de wedstrijden dat hij als basisklant startte vond ik hem tegenvallen. Hij maakt op mij een meer gedreven indruk zodra hij de wedstrijd als invaller aanvangt.

Groot twijfelgeval m.i. is Beerens. Zal Sollied hem meteen vanaf het begin brengen of toch als invaller? Ik denk dat Sibon moet wijken voor Elm. Douglas had Sibon in de heenwedstrijd volledig in de broekzak hangen.

Ik hoop dat het zoiets wordt:

------------------Vonk---------------------
Breuer-----Bak-----Dingsdag-----Popov
-----------------Svec----------------------
-----Grindheim----------Pranjic---------
-----------------Kalou---------------------
-----Beerens----------------Elm----------
'Paulo? Die houdt altijd z'n hoofd koel en z'n voeten warm'.
Gesloten