[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Grindheim #17
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2009 14:11

Bericht door Grindheim #17 »

Surhuisterveen schreef:Ik heb zelden zo'n bullshit gehoord Grindheim 17. Een blind iemand ziet nog dat VDB enorm tekort schiet voor het niveau dat we nastreven!
Wel zoals hij nu speeld ja, daar ben ik het mee eens. Maar het hele spelletje is een kwestie van vertrouwen, en dat is nou juist wat Vandenbussche niet krijgt. Paar jaar terug was hij nog ineens dé keeper van Heerenveen en nu wordt hij afgeschreven, wat zijn wij eigenlijk voor succes-supporters. Volgens mij zit het bij iedereen te hoog in de bol, wij verwachten té veel van de club en de spelers worden aangeschreven als de beste van Nederland. Blijkbaar heb ik een verkeerde kijk op het spelletje, of het is de keiharde realiteit die niemand wil accepteren.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Hou toch op, Vandenbussche is een hele lange tijd vertrouwen gegeven door club, technische staf en al helemaal door de supporters. Het blijkt gewoon dat VDB tekort komt voor het niveau dat wij nastreven, dit is echt niet alleen van de laatste weken. Het is al bijna 2 seizoenen zo wisselvallig bij VDB.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Een paar jaar geleden was hij inderdaad de keeper van Heerenveen, dat zeg je goed.
Maar in die paar jaar die erna kwamen heeft hij zijn nivo van dat moment nooit weer gehaald en is ie er niet beter op gaan keepen. Slechter nog...dus na een paar jaar vertrouwen te hebebn gekregen en het niet waar gemaakt te hebben, mag je nu toch hopelijk wel eens een keer zeggen dat hij weg moet?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
El Blanquito
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 08-01-2009 18:36

Bericht door El Blanquito »

Hoop toch echt dat jullie (critici) hierboven onze ploeg nou eens meer gaan steunen, ongeacht wie er op goal staat. Voor alle keepers valt wel iets te zeggen. Allen hebben sterke en minder sterke kwaliteiten. Wij als supporter zijn simpelweg afhankelijk wat Sollied het veld in stuurt. De 11 die starten hebben alle steun nodig. Dus ophouwen met dat gezeik over VDB of Steppe of wie dan ook :angry: . Ga achter je ploeg gaan staan!! Zeker in de finale. Het is tijd om historie te schrijven. Wil als supporter af van het etiket mooiste club van NL, echter zonder een prijs in de kast. Wil volgend seizoen de VI-seizoensgids kopen met een beker op onze bladzijde. Wil tegen AZ de supercup 09-10 winnen. We moeten als 12e man die kuip op z'n kop zetten en ons niet laten afbluffen door een stelletje dui#$! boer%#. Kom aan HVN! :stan: :stan:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Grindheim #17 schreef: Wel zoals hij nu speeld ja, daar ben ik het mee eens. Maar het hele spelletje is een kwestie van vertrouwen, en dat is nou juist wat Vandenbussche niet krijgt. Paar jaar terug was hij nog ineens dé keeper van Heerenveen en nu wordt hij afgeschreven, wat zijn wij eigenlijk voor succes-supporters. Volgens mij zit het bij iedereen te hoog in de bol, wij verwachten té veel van de club en de spelers worden aangeschreven als de beste van Nederland. Blijkbaar heb ik een verkeerde kijk op het spelletje, of het is de keiharde realiteit die niemand wil accepteren.
Ben het wat betreft dit laatste wel een beetje met Grindheim 17 eens.
Er wordt soms wel wat veel verwacht.
Dat komt naar voren in alleszeggende zinnen als " het niveau dat WIJ ( WIJ nog wel ) nastreven.
Alsof het een persoonlijke zaak is.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

El Blanquito schreef:Hoop toch echt dat jullie (critici) hierboven onze ploeg nou eens meer gaan steunen, ongeacht wie er op goal staat.
Daar hoef je niet bang voor te zijn, steunen zal ik ze zeker. Ik geef alleen mijn mening over onze doelmannen, dat heeft volgens mij niks met steunen te maken.
Op naar het volgende seizoen....
Grindheim #17
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2009 14:11

Bericht door Grindheim #17 »

ItFean82 schreef: Daar hoef je niet bang voor te zijn, steunen zal ik ze zeker. Ik geef alleen mijn mening over onze doelmannen, dat heeft volgens mij niks met steunen te maken.
Hij heeft net de snaar geraakt die ik wou laten zien. Wij moeten niet zeuren over wie of wat er staan, maar de spelers die er staan steunen, en niet zoals afgelopen zondag de spelers(vooral VDB) een cynisch applaus geven bij een goede balaanname. En daar bedoelde ik, NieuwNoord, supporters noemen ze zich, mee.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Grindheim #17 schreef:Hij heeft net de snaar geraakt die ik wou laten zien. Wij moeten niet zeuren over wie of wat er staan, maar de spelers die er staan steunen, en niet zoals afgelopen zondag de spelers(vooral VDB) een cynisch applaus geven bij een goede balaanname. En daar bedoelde ik, NieuwNoord, supporters noemen ze zich, mee.
Net alsof dat alleen het het stavak kwam? :urgs:

Maar eigenlijk hoort dit in het topic over één van de keepers thuis, en niet hier.
Ladies and gentleman: We've got him!
Grindheim #17
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2009 14:11

Bericht door Grindheim #17 »

Caspar schreef:Net alsof dat alleen het het stavak kwam? :urgs:

Maar eigenlijk hoort dit in het topic over één van de keepers thuis, en niet hier.
Een keeperskwestie over wie er op goal moet staan tijdens de finale, kan hier ook wel :?:
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Grindheim #17 schreef:Een keeperskwestie over wie er op goal moet staan tijdens de finale, kan hier ook wel :?:
Zeker. Alleen als het meer gaat over vertrouwen geven of waar het cynisme vandaan kwam tijdens Heerenveen - Ado kan dat beter in het topic over Vandenbussche.
Ladies and gentleman: We've got him!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Grindheim #17 schreef:NieuwNoord, supporters noemen ze zich.
Jij hebt liever toeschouwers blijkbaar. Supporters staan achter de ploeg, toeschouwers kijken of er gewonnen wordt.
Knap om het enige vak wat achter de ploeg staat even een sneer te geven. Applaus!
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Heerenveen rules schreef: Jij hebt liever toeschouwers blijkbaar. Supporters staan achter de ploeg, toeschouwers kijken of er gewonnen wordt.
Knap om het enige vak wat achter de ploeg staat even een sneer te geven. Applaus!
En die discussie kan dan weer beter in het specifieke NN-topic worden gevoerd, maar doe nu niet alsof NN het enige vak is wat achter de ploeg staat, want afgelopen zondag was het, met alle respect, niet best. En dat is (helaas) wel vaker dit seizoen. De rest van het stadion zingt en springt inderdaad ook niet bepaald fanatiek, maar niettemin is met dat 'soort' supporters de club wel op het niveau gekomen waar ze staat, dus om nu te zeggen dat dat 'minder' is.. Ik word eerlijk gezegd een beetje moe van dat soort bewoordingen wat een aantal forummers hier meent te moeten gebruiken. We staan met z'n allen, hoewel ieder op z'n eigen wijze, achter dezelfde club, sc Heerenveen!

Dan maar on-topic over de wedstrijd:
FC Twente zal favoriet zijn. Desondanks zijn we niet bij voorbaat kansloos. Ik zou Vandenbussche gewoon op goal zetten. Hij heeft z'n fratsen, maar is op dit moment wel onze beste keeper. Vonk is geblesseerd en Steppe is talentvoller, maar nog niet beter. Op de rechtsback Janmaat. Hoewel Breuer de betere verdediger is, deed Janmaat het best goed vorige week tegen Elia. Daarnaast heeft hij meer aanvallende impulsen. Centraal Bak-Nielsen en Dingsdag en op links Popov. Een middenveld met Grindheim, Svec en Roorda. In de aanval Beerens, Elm en Pranjic. Beerens moet overigens wel enig spoor van vorm vertonen komende week, anders kun je beter Paulo er neer zetten (= meer dreiging). Elm of Sibon is een lastige, ik kies voor Elm zodat er iets meer 'power' is. Tegen een Douglas zal Sibon het erg/te lastig hebben om z'n spelletje te spelen. Pranjic hangend op links, evt. in te zetten als linker middenvelder (in een soort 4-4-2).

Maar ongetwijfeld zal Sollied een ander, tactisch meesterplan hebben bedacht. Ik laat me wel gewoon verrassen :wink:
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Hoe kun je zo`n wedstrijd winnen met de instelling van een coach die alsmaar loopt te blerren, 'als wij de finale verliezen dan willen wij geen play offs spelen!..ALS wij de finale niet winnen dan...ALS wij niet als winnaar uit de bekerfinale komen dan....als als als....

Een trainer begint niet te áls-en! Als trainer behoor je ten aller tijden te roepen dat die beker mee naar Heerenveen KOMT!

Kwestie van indekken alvast?!

Slappe hap!!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Willyfean
Invaller
Berichten: 493
Lid geworden op: 03-01-2008 19:46
Locatie: Sneek

Bericht door Willyfean »

Mijn mening exact. Hij heeft ons inmiddels goed in de underdog positie gemanouvreerd en velen zijn het met hem eens blijkbaar. Ik denk dat we er gewoon overheen kletzen 17 mei! Ik heb er zin in!
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Feanatieke schreef:Wat vooral heel belangrijk is bij deze wedstrijd: Gooi geen propjes in 'je eigen zestien'. Als je dat al lukt. Wie vandaag Hamburg ten onder zag gaan kan dat alleen maar beamen. :mrgreen:
En ook niet buiten de 16! :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

En voor de Twente-spelers, gooi geen ballen in de 16 als VDB op goal staat......... :mrgreen:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Feanatieke schreef:maar hij is juist geniaal Hij heeft al zoveel bekers gewonnen.
Behaalde resultaten uit het verleden....
Ik hoop echter dat je gelijk zult krijgen, is het enige wat het seizoen nog een beetje goed kan maken in mijn optiek.

Het word tijd voor eens wat tastbaars!!!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Ik zat even te dromen vannacht, maar hoe lijkt ons 90+5, 1-0 André Hanssen?

Wedden dat we dan met z'n allen binnen 10 minuten genoeg geld in kunnen zamelen om die jongen een contract voor het leven aan te bieden? :D

Afijn, vanmiddag eerst zonder kleerscheuren de wedstrijd in Alkmaar doorkomen en wat zelfvertrouwen opdoen voor de bekerfinale. 't Begint hier zo langzamerhand al aardig te kriebelen.. :lol:
In case of doubt, make it sound convincing
El Conde
Selectiespeler
Berichten: 632
Lid geworden op: 13-04-2009 10:14

Bericht door El Conde »

Rare droom, want Hanssen zal zeker niet spelen.. :roll:

Twente is de favoriet (60/40?), maar hoe gaan ze met die rol om?
Ik denk dat een Sibon toch maar in de basis moet, want voor dit soort potjes moet je zoveel mogelijk ervaring, routine, slimheid in het team hebben, maar goed, als je Pranjic en Beerens op de vleugels zet, dan heb je voor het middenveld Svec, Grindheim, Elm en Roorda waar hij uit zal kiezen. Daarom zal niet Sibon, maar Elm wel in de spits staan. We zien wel, Sollied zal er wel kijk op hebben welke jongens het meest geschikt zijn voor zo'n bekerfinale. Een wedstrijd op zichzelf.

Zelf denk ik dat Arnoutovic al snel rood krijgt wegens slaan van Popov. Wij hebben daarna een overwicht, maar het duurt tot de laatste minuten eer Sibon, die er inmiddels zeker instaan, uit een vrije trap de 1-0 maakt. Nog even krijgen we het benauwd, maar we houden stand.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

diepFries schreef:Ik zat even te dromen vannacht, maar hoe lijkt ons 90+5, 1-0 André Hanssen?

Wedden dat we dan met z'n allen binnen 10 minuten genoeg geld in kunnen zamelen om die jongen een contract voor het leven aan te bieden? :D
We kunnen ook genoeg geld inzamelen om mijn beppe een contract voor het leven aan te bieden .. is waarschijnlijk nog goedkoper ook :mrgreen:
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Het latente Twente kwam niet veel later goed weg omdat scheidsrechter Ruud Bossen een overtreding van Boschker in de eigen zestien over het hoofd zag. De goalie speelde de bal te ver voor zich uit, en poogde zijn fout te herstellen door hard in te gaan op de inkomende Sulejmani. Daarbij leek de ervaren sluitpost de Serviër, die een actieve indruk maakte, te raken.

Dit stond in het wedstrijdverslag van Voetbalzone.nl Ajax-FC Twente. Ik heb het niet gezien, maar was direct rood op zijn plaats geweest?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Bij Ajax-Twente zag ik een spandoek van de Tukkers; 'Chill out, We're Done'.

Hopelijk reizen ze volgende week ook met die gedachte naar de Kuip. :wink:
Gebruikersavatar
Hank
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 15-11-2008 21:15
Contacteer:

Bericht door Hank »

teamplayer schreef:Het latente Twente kwam niet veel later goed weg omdat scheidsrechter Ruud Bossen een overtreding van Boschker in de eigen zestien over het hoofd zag. De goalie speelde de bal te ver voor zich uit, en poogde zijn fout te herstellen door hard in te gaan op de inkomende Sulejmani. Daarbij leek de ervaren sluitpost de Serviër, die een actieve indruk maakte, te raken.

Dit stond in het wedstrijdverslag van Voetbalzone.nl Ajax-FC Twente. Ik heb het niet gezien, maar was direct rood op zijn plaats geweest?
volgens mij had hij rood kunnen geven
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Mickey maakte een show van zijn vallen,dat deed hem de das om
Een overtreding was het wel volgens mij
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Douglas werd gewisseld in de 40e minuut, was dit uit voorzorg of was hij 'zwaar' geblesseerd?
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Onedayflyer schreef:Douglas werd gewisseld in de 40e minuut, was dit uit voorzorg of was hij 'zwaar' geblesseerd?
Voorzorg. Volgens McClaren zat Douglas dicht tegen rood aan, dus om dit te voorkomen volgde de wissel.

Ook Boschker is er gewoon bij.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als ik de wedstrijd van vandaag ook weer zag, niet dat die een graadmeter mag zijn, zou ik met Grindheim - Svec - Roorda en Pranjic hangend op links beginnen. Elm valt mij niet mee. Trage handelingssnelheid en weinig snelheid. Ik denk dat hij overlopen wordt door het middenveld van Twente.
En aub Janmaat. Want ik weet niet wat Breuer onder verdedigen verstaat, ook tegen Martens stond hij steeds op 2/3 meter. Dat moet je tegen Elia niet doen. Breuer wordt aan alle kanten voorbijgelopen vrees ik. En hebben we nog een fatsoenlijke vervanger voor Dingsdag?
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Hopen dat Vonk, Svec, Grindheim en Beerens er weer bij zijn zondag. Tegen sterke tegenstanders is Roorda als verdedigende middenvelder niet genoeg. We hebben dan echt Svec nodig om Perez zoveel mogelijk uit de wedstrijd te spelen. Roorda kan volgens mij ook prima als rechtshalf uit de voeten, maar daar zal Sollied wel weer anders over denken.
Ook Grindheim is wat mij betreft een zekerheidje, want Elm heeft het inderdaad nog niet. Die moet eerst maar eens wat rust pakken en dan zien we volgend seizoen wel verder.
Verder is het ook te hopen dat Vonk speelt, want in een finale kun je zijn rust en ervaring goed gebruiken. De hoop dat Janmaat gaat spelen, heb ik inmiddels wel laten varen. Zonde dat Sollied schijnbaar zo'n rotsvast vertrouwen in Breuer heeft, want hij heeft veel te weinig inbreng. Erg jammer, want Janmaat doet het in mijn optiek de laatste tijd naar behoren en heeft toekomst.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Na AZ mogen we gaan denken aan de finale zelf. Op basis van het voetbal in de laatste weken en de wil om te winnen bij beide clubs, schat ik de kans op maximaal 20% dat wij winnen maar ervoor gaan moeten we toch. Je zie in Frankrijk dat ook de underdog kan winnen. Mentaal maak ik me de grootste zorgen. Snappen de mannen dat het een finale is en dat nog een keer goed gas geven ze een prijs kan opleveren of zijn de mannen met de gedachten al bij de vakanties en eventuele nieuwe clubs?
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Daarover hoef je je echt geen zorgen te maken hoor.

Iedere wedstrijd merkte je weer dat de finale zo erg leeft dat ze daarom misschien wat minder spelen tijdens de competitie. Alle interviews gaan over niets anders dan de finale. Zodra die mannen in de Kuip komen, gaan de gezichten op 100% concentratie en eten ze het gras op, let maar op!

En anders hebben ze Sollied nog wel, die man heeft al zoveel prijzen in de wacht gesleept, vooral bekers, die weet zijn spelers ALTIJD scherp te krijgen, dus waarom bij Heerenveen niet?

Goed, Twente heeft individuele klasse rondlopen, ELia, Nkufo, Perez, Arnautovic, die zijn toch beter als de gemiddelde speler van Heerenveen. Maar achterin hebben ze niet zulke klasbakken rondlopen. Daar moet Heerenveen gebruik van maken. Door op de aanval te spelen, geen ruimte weggeven, compact en via de omschakeling proberen de verdediging pijn te doen..

20%-80% lijkt me wat overdreven, nog steeds 4-%-60%, maar kans heb je altijd, gelukkig wel, anders kun je net zo de handdoek nu al in de ring gooien..
Gesloten