[Bekerfinale] sc Heerenveen - FC Twente 17-05-09 (wedstrijd)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Superfries88' schreef:Janmaat heeft vandaag gewoon getraind trouwens, zo blijkt uit deze foto:
Volgens mij moeten we maar mee gaan doen aan het rookgordijn van Trond. Janmaat wordt het geheime 'geblesseerde' wapen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 714
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Hm zou wat zijn...

Ik las op een Twente forum dat veel mensen blij waren dat hij geblesseerd is...
.-
alfa
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 13-12-2002 16:42
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door alfa »

Ai Arnoud, zowel lichamelijk als geestelijk ongemak :oops:

Die 12 man van je gaan wel weer over ... maar ik hoop dat je lichamelijke ongemak niet van dusdanige aard is dat je zondag moet missen. Ik wens je in ieder geval veel sterkte. zelf zit ik nog in spanning of ik mijn bus ga halen. Stap om half elf op de boot vanaf Schiermonnikoog. Hou wel van wat stevig doorrijden maar dit wordt heel krap ....
9-5-2004! FOPPE FOREVER
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Is ook niet zo moeilijk een bal aan te nemen met een lichte blessure.

Heb je die foto ook dat hij op de grond ligt?;)
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Afbeelding

Deze dus;)
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

In AD Sportwereld vandaag een vrij uitgebreide reportage over het trainingskamp op Ameland.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het is weer een nieuwe dag en een frisse geest. Dat was gisteren rond 21.00 uur duidelijk niet meer het geval :oops:
12 man opstellen is wel "een beetje dom".....
Achterin en voorin wil ik niets wijzigen (ok, als Janmaat geblesseerd is speelt Breuer maar ik ga er even vanuit dat iedereen fit zal zijn). Moet ik toch kiezen tussen Elm of Roorda. Lastige keuze want in principe is Roorda de betere voetballer maar ik heb het gevoel dat hij nog altijd zijn niveau niet gehaald heeft na zijn blessure. Een compromis: Roorda in de basis vanaf het begin en net zo lang als we gelijk of voor staan. Elm erin als we op achterstand komen.
Ach wat zeur ik, laten TS, CvP en HH het eigenlijk maar beslissen !
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ook de LC maakt melding van een fitte Janmaat, dus op dit moment zijn er geen twijfelgevallen meer.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

FD meldt juist dat hij niet fit is voor de finale... Hoop dat de LC gelijk heeft.
Born to party, forced to work
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Kenneth Perez kon vandaag vanwege een blessure aan zijn nek niet voluit meetrainen bij FC Twente. Dit maakte trainer Steve McClaren vandaag tijdens een persconferentie in Enschede bekend. Ondanks de blessure aan de nek van de Deen, verwacht de Engelsman zijn spelmaker zondag gewoon in te kunnen zetten.
Perez zal dus in elk geval niet topfit zijn :wink:

De spelers die Sollied op zou moeten stellen volgens de LC (uit de bekerbijlage):
Vonk, Breuer, Bak Nielsen, Dingsdag, Popov, Grindheim, Svec, Roorda, Pranjic, Beerens, Elm.

Motivering Beerens: Niet nadenken, acties maken! achterlijn zoeken en voorzetten. Leeggespeeld? In Bonaventure Kalou en Paulo Henrique heeft Sollied prima invallers achter de hand.
Motivering Elm: Krijgt voorkeur boven Gerald Sibon. De 'cupfighter' uit Zweden is dynamischer en net zo balvast. Aanspeelpunt voorin. Heeft aan een klein kansje genoeg om te scoren.
Moet zeggen dat ik wel vrede zou kunnen hebben met die opstelling. Alleen Breuer of Janmaat is moeilijk. Wanneer Janmaat fit is zou ik denk ik toch voor Janmaat gaan.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Volgens de Omrop heeft Sollied gekozen voor Vonk ipv VDB.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Superfries88' schreef:Volgens de Omrop heeft Sollied gekozen voor Vonk ipv VDB.
Dat is goed nieuws. Ik hou m'n hart vast als Vdb toch onder de lat staat zondag.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Vonk is in elk geval goed in de coaching van de verdediging en hij heeft al ervaring met heerenveen in de bekerfinale.
Wanneer je kijkt naar de vorm van VDB de laatste wedstrijden en je telt daar ervaring van Vonk bij op dan vind ik de keuze voor Vonk niet meer dan logisch.
FCTD
Jeugdspeler
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-05-2009 18:48

Bericht door FCTD »

Ook al zo de kriebels jongens?????
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

forca hveen schreef:De spelers die Sollied op zou moeten stellen volgens de LC (uit de bekerbijlage):
Vonk, Breuer, Bak Nielsen, Dingsdag, Popov, Grindheim, Svec, Roorda, Pranjic, Beerens, Elm.
Ik heb de LC niet, maar is dit zoals de LC het verwacht op basis van trainingen of zoals zij het zouden doen?

Ik zou het toch wat anders doen. We spelen nu met 3 rechtspoten op het middenveld terwijl we Pranjic en Elm hebben. En Elm vind ik totaal geeb spits.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Dat is op basis van hoe zei het zien :wink:
Stond woensdag in de bekerbijlage die ik even bij mijn ouders opgehaald heb en die iedereen ook in de bus/trein zal krijgen.

Ach ja, soms toch wel handig om eens bij je ouders langs te gaan aangezien deze wel de LC hebben en ik zelf niet :wink: Heb daar deze keer ook de corner weg kunnen halen. Zij hebben toch geen interesse in voetbal
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Heerenveen rules schreef: Ik heb de LC niet, maar is dit zoals de LC het verwacht op basis van trainingen of zoals zij het zouden doen?

Ik zou het toch wat anders doen. We spelen nu met 3 rechtspoten op het middenveld terwijl we Pranjic en Elm hebben. En Elm vind ik totaal geeb spits.
Dit lijkt zo op het oog meer op 4 -4 -2, als je het mij vraagt.
Met Pranjic links op het middenveld.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Tip: Grindheim of Roorda: Perez heeft een tikkie in de nek nodig.... Kopduelletje aangaan en hangen op hem!
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Grindheim #17
Nieuw talent
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2009 14:11

Bericht door Grindheim #17 »

teamplayer schreef:Tip: Grindheim of Roorda: Perez heeft een tikkie in de nek nodig.... Kopduelletje aangaan en hangen op hem!
Inderdaad, zwakke plek tegenstander zoeken en zo snel mogelijk uitschakelen,. Zoals we eerder gezien hebben, is Twente niet veel meer als er een aantal spelers geblesseerd zijn.
SC Niels
Nieuw talent
Berichten: 106
Lid geworden op: 21-12-2007 11:39

Bericht door SC Niels »

Grindheim #17 schreef: Inderdaad, zwakke plek tegenstander zoeken en zo snel mogelijk uitschakelen,. Zoals we eerder gezien hebben, is Twente niet veel meer als er een aantal spelers geblesseerd zijn.
Twente is niet veel meer als juist Perez geblesseerd of geschorst is, wat een topvoetballers is dat.
Het hele spel draait om hem, en aangezien Brama en Janssen weinig diepgang in hun spel hebben zou je dubbele dekking kunnen toepassen?! Als we tot het laatste kwartier Twente op 0-0 kunnen houden in een wedstrijd waarin we hen het initatief laten kunnen we met onze brede bank de wedstrijd beslissen. Dus zoals Sollied het wil: Calcio Italiano! :twisted:
ultras91
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 01-05-2006 20:58
Locatie: haaksbergen

Bericht door ultras91 »

Wel grappig dat ik op dit forum heel vaak lees "3x is scheepsrecht". Maar daar koop je niet veel voor. Ben ook bang voor jullie dat Heerenveen zondag niet veel in te brengen heeft. Niet op het veld, maar ook niet op de tribune.
"Wij" hopen i.i.g. dat Janmaat speelt. In de wedstrijd in Enschede ( 6-0 ) speelde Elia Janmaat helemaal ondersteboven.
Als ik mijn rode bril afzet, denk ik dat jullie zondag met 2-0 het schip in gaan.
red is the color !!!
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

ultras91 schreef:Wel grappig dat ik op dit forum heel vaak lees "3x is scheepsrecht". Maar daar koop je niet veel voor. Ben ook bang voor jullie dat Heerenveen zondag niet veel in te brengen heeft. Niet op het veld, maar ook niet op de tribune.
"Wij" hopen i.i.g. dat Janmaat speelt. In de wedstrijd in Enschede ( 6-0 ) speelde Elia Janmaat helemaal ondersteboven.
Als ik mijn rode bril afzet, denk ik dat jullie zondag met 2-0 het schip in gaan.

bla bla bla
Des te harder komt de klap aan :wink:
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

ultras91 schreef:Wel grappig dat ik op dit forum heel vaak lees "3x is scheepsrecht". Maar daar koop je niet veel voor. Ben ook bang voor jullie dat Heerenveen zondag niet veel in te brengen heeft. Niet op het veld, maar ook niet op de tribune.
"Wij" hopen i.i.g. dat Janmaat speelt. In de wedstrijd in Enschede ( 6-0 ) speelde Elia Janmaat helemaal ondersteboven.
Als ik mijn rode bril afzet, denk ik dat jullie zondag met 2-0 het schip in gaan.
Lekker makkelijk, oordelen over één wedstrijd. In de thuiswedstrijd was Elia vrijwel onzichtbaar tegenover Janmaat. Las onlangs een interessant artikel over het strijdplan voor Janmaat voor die thuiswedstrijd. Waar heeft Elia een hekel aan? Wat is Elia zijn Zwakke punt? Juist, verdedigen! Wat moest Janmaat doen? Opkomen, aanvallen. Elia kan je niet de hele wedstrijd uitschakelen, maar ik hoop dat Janmaat speelt ipv Breuer.

Ik ben bang dat jullie niets hebben in te brengen zondag. Net als jouw mening totaal nergens op gebaseerd. Alsof jullie alle wedstrijden dit seizoen op jullie sloffen hebben gewonnen..... Als ik mijn blauw witte bril op zet denk ik... twee - nul.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
BSCH77
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 07-10-2008 18:28
Locatie: Leeuwarden

Bericht door BSCH77 »

Goeienavond,

een ding van het strijdplan kan in ieder gevalde prullenbak in;
geen Beda of Lazaro op de bank;heb beiden net gesproken in een leeuwarder kroeg en zitten op de tribune..

Morgen de boel voorbereiden in de kuip;have fun on sunday!!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

BSCH77 schreef:geen Beda of Lazaro op de bank;
Het optreden van Beda in de beloftenfinale was nou ook niet zodanig dat we hem morgen zullen missen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ultras91 schreef: Ben ook bang voor jullie dat Heerenveen zondag niet veel in te brengen heeft. Niet op het veld, maar ook niet op de tribune.
Heel goed deze teksten. Jullie denken maar mooi dat jullie wel even winnen en dat jullie ons eruit zingen. Hoogmoed komt voor de val! De underdog doet vaak van zich spreken, dat weten jullie nog wel in 2001.

Wat zal de klap morgen hard aankomen daar bij die Tukkers! :lol:
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

ultras91 schreef:Wel grappig dat ik op dit forum heel vaak lees "3x is scheepsrecht". Maar daar koop je niet veel voor. Ben ook bang voor jullie dat Heerenveen zondag niet veel in te brengen heeft. Niet op het veld, maar ook niet op de tribune.
"Wij" hopen i.i.g. dat Janmaat speelt. In de wedstrijd in Enschede ( 6-0 ) speelde Elia Janmaat helemaal ondersteboven.
Als ik mijn rode bril afzet, denk ik dat jullie zondag met 2-0 het schip in gaan.
Ik wist niet dat we morgen tegen Ajax voetbalden? De arrogantie van Twente begint serieuze vormen aan te nemen. Twente doet het 2 seizoenen aardig en meteen denken ze dat ze ons wel even van de mat af te zullen spelen. Nou we zullen het wel zien morgen!
Op naar het volgende seizoen....
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

ultras91 schreef:Wel grappig dat ik op dit forum heel vaak lees "3x is scheepsrecht". Maar daar koop je niet veel voor. Ben ook bang voor jullie dat Heerenveen zondag niet veel in te brengen heeft. Niet op het veld, maar ook niet op de tribune.
"Wij" hopen i.i.g. dat Janmaat speelt. In de wedstrijd in Enschede ( 6-0 ) speelde Elia Janmaat helemaal ondersteboven.
Als ik mijn rode bril afzet, denk ik dat jullie zondag met 2-0 het schip in gaan.
Echt waar he, ik hoop serieus dat Twente nu op de bek gaat (omdat het tegen Heerenveen is natuurlijk, maar ook door de arrogantie die van sommige posts afdruipt). Ook op andere sites lees je vaak hetzelfde van Twentesupporters. Ze gaan Heerenveen eruit zingen, want ze zijn zo fanatiek. Ook in het veld is het alleen Twente wat de klok slaat....

We zullen zien, ik denk dat de sfeer goed/fantastisch zal zijn, van beide kanten. Allebei de kanten hebben 18500 kaarten gekregen en verkocht, en Heerenveen "on Tour" is vaak sfeervol, meer sfeer dan in thuiswedstrijden vaak..

De zenuwen komen bij mij al een hele week de hoek omkijken. Buikkrampen, diarree, maar goed, dat zal allemaal wel bij zo'n wedstrijd horen...

En ik hoop dat Heerenveensupporters niet zo arrogant zijn, op fora van Twente..

Voor de mensen die erheen gaan: VEEL PLEZIER, en een MOOIE terugreis :!:
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Jemig zeg, de mentaliteit van heel Twente wordt echt niet vertegenwoordigd door één supporter die bij ons op het forum komt! En het is heus niet zo gek om te denken dat Twente met 2-0 wint. Wij hebben Sollied. Ja, zij McClaren... :?

Goed, volgens mij kunnen we deze wedstrijd alleen maar winnen over de vleugels. Daarom zou ik altijd Beerens en Henrique laten spelen. Je loopt het risico dat Henrique geen deuk in een pakje boter schopt, maar het kan ook zomaar zijn dat hij de wedstrijd in z'n eentje beslist. We moeten ook niet zo overdreven doen over Elia. Ik vind hem beter dan Beerens, maar kom op zeg, het is geen Messi.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Gerrits schreef:De zenuwen komen bij mij al een hele week de hoek omkijken. Buikkrampen, diarree, maar goed, dat zal allemaal wel bij zo'n wedstrijd horen...
Zo erg is het mij tegenwoordig niet meer.
Hoogstens bij de gedachte aan een kansloze afgang zoals in 1997 tegen RODA.
Dat gaf een heel beschamend en machteloos gevoel.
Daar heb ik nog geregeld last van ( hoewel de Varteks - ervaring nog erger was ).
Het moet in elk geval een wedstrijd blijven, al het andere is extra.
Gesloten