Shirts 2009-2010

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten

De nieuwe shirts zijn...

... schitterend!
20
10%
... mwoa.
42
21%
... afgrijselijk!
139
69%
 
Totaal aantal stemmen: 201

Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ten opzichte van de tekening is het shirt trouwens anders. Op de tekening staan vier blauwe strepen voordat het zijgedoe begint, bij Dingsdag zie je maar twee blauwe strepen. De kraag is van achter ook anders dan het ontwerp.
Laatst gewijzigd door Gekko op 04-05-2009 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
diny777
Selectiespeler
Berichten: 534
Lid geworden op: 19-11-2008 11:18
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Bericht door diny777 »

Nou Geert, ik ben het helemaal met je eens, ik vond het ook nog wel meevallen, tot ik net die foto zag.
Het is geen gezicht, veels te druk.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Vanaf de tribune viel het me nog wel mee maar nu ik het van "dichtbij" zie, man man man. Wie bedenkt zoiets? Daar moet je flink voor gestudeert hebben anders krijg je dit niet voor elkaar. Drama maar dat past dan wel weer bij het type voetbal wat we spelen :wink:
Laatst gewijzigd door Squerrel op 04-05-2009 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt Torcida:-)
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Normaal ben ik vrij snel tevreden met de shirts van Heerenveen. Ik heb de afgelopen jaren geen lelijke shirts voorbij zien komen. Meestal was het even wennen in het begin. Maar dit shirt is gewoon niet mooi. Het shirt is veel te druk en de zijkanten zijn lelijk(vooral de blauwe blokken).
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Squerrel schreef:Vanaf de tribune viel het me nog wel mee maar nu ik het van "dichtbij" zie, man man man. Wie bedenkt zoiets? Daar moet je flink voor gestudeert hebben anders krijg je dit niet voor elkaar.
Of zoals ik altijd zeg: "jeetje daar is over nagedacht!! Maar niet zo heel lang...."
Wat een gedrocht zeg!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

edit
Laatst gewijzigd door TORCIDA op 04-05-2009 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier heb ik geen woorden voor
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Je zult ook de media moeten betrekken/informeren. De media druk werkt het best verwacht ik.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

1 pluspunt:

Ze hebben pompeblêden verwerkt in de rugnummers:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Niemand, maar dan ook werkelijk níemand mag dit shirt gaan kopen! Ze zullen alleen met JAKO in zee zijn gegaan omdat de financiële voorwaarden goed zijn. Als er geen shirts verkocht worden dan is dat voordeeltje als sneeuw voor de zon verdwenen. Des te sneller zijn we af van deze amateuristische prutsers.

Onvoorstelbaar, wat een gedrocht... er klopt gewoon niks van. :?
Allrounder
Nieuw talent
Berichten: 56
Lid geworden op: 02-01-2007 19:34

Bericht door Allrounder »

die shirts zijn te lelijk voor woorden BAH!
Waarom houden ze niet gewoon rechte lijnen aan in plaats van al die bochten.
Het lijkt niet eens op een voetbal shirt
WAT EEN GEPRUTS!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Het lijkt wel of ze blauwe stof over hadden.Nee dit is geen mooi shirt.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Forza_SCH
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-05-2009 20:48

Bericht door Forza_SCH »

Het sc Heerenveen thuis shirt hoort gewoon met en paar RECHTE blauwe strepen en pompebladen. Meer hoeft er niet op, een paar dingen mogen wel anders zoals een aanpassing in het kraagje ofzo..
(Het shirt van het afgelopen seizoen was 10x mooier!!)
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

shirt van afgelopen seizoen had ik bij de ontwerpen zoiets van: Dat moet ik eerst in het echt zien.
Toen ik deze in het echt kon aanschouwen vond ik ze wel mooi.
De shirts voor het komende seizoen daarentegen vind ik werkelijk waar verschrikkelijk.
Hoe hebben ze ooit tot dit ontwerp kunnen komen? Ook wanneer je het op het veld ziet dan ziet het er niet uit!

Mag hopen dat ze met de bekerfinale deze shirts niet aanhebben zoals ze dat wel hadden tegen ADO.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2024
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Afbeelding

Weet niet waar ik het anders zou moeten plaatsen.. De nieuwe Eredivisiebal voor het komende seizoen.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Na een weekend afgesloten te zijn geweest van Nederland en sc Heerenveen, keek ik vanavond na thuiskomst nieuwsgierig de samenvatting van Heerenveen - ADO Den Haag terug. Van de wedstrijdbeelden werd ik niet veel wijzer, maar direct viel het blauw-witte gedrocht op dat de spelers droegen. Wat een knip- en plakwerk. Een schande!
Gebruikersavatar
Sdejong001
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-04-2008 18:38
Locatie: Nieuwleusen

Bericht door Sdejong001 »

geert. schreef:1 pluspunt:

Ze hebben pompeblêden verwerkt in de rugnummers:

Afbeelding
Dat is ook het enige positieve punt dat veranderd is aan het nieuwe shirt....
170509
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik vind het type cijfer trouwens ook mooi. Gracieus en dynamisch hetgeen van die zijvlakken niet gezegd kan worden.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

De directie vind het een mooi shirt, zie antwoord op mijn klacht betreffende het shirt.
Geachte Ebiede,

Elk seizoen wordt het nieuwe ontwerp samengesteld met de sponsor die het shirt fabriceert voor de club. Dat betekent dat het ontwerp in een bepaald 'jasje' wordt gegoten. Wij prijzen ons gelukkig met Jako, de fabrikant van de sc Heerenveen shirt. Het is een bedrijf dat meedenkt en open staat voor ideeën die leven bij de club.

Voor komend seizoen is een shirt ontworpen met minder rood en minder witte vlakken ten opzichte van vorig seizoen. De kleur blauw komt meer terug omdat dit past bij het originele ontwerp van het sc Heerenveen shirt. Wat u onder 'rare fratsen' verstaat is ons niet geheel duidelijk.

De directie heeft in samenwerking met de fabrikant getracht een mooi ontwerp samen te stellen, passend in het standaard Jako ontwerp (laat helaas geen extra verticale banen toe). Wij vinden het, ten opzichte van vorig seizoen, een shirt dat dichter staat bij het origineel. Maar uiteindelijk blijft het toch een kwestie van smaak en interpretatie.

Wij hopen van harte dat u snel zult wennen aan het nieuwe ontwerp.

Met vriendelijke groet,
sc Heerenveen

Jelly van der Bij
Directiesecretaresse
Blijkt dus dat er geen eigen inbreng is, aangezien het in een standaard Jako ontwerp moet.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Als ik jou was zou ik een email terugsturen dat dat nou juist die rare fratsen zijn die je bedoelt. Dat men het in het standaard Jako model moet gieten.
Heerenveen heeft een simpel traditioneel shirt waar niet aan getornd mag worden, ook niet door een Shirt sponosr. Het zou als shirt sponsor van respect getuigen om een orgineel shirt te bedenken voor een traditionele club en het niet in een model te gieten!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Kipy
Jeugdspeler
Berichten: 33
Lid geworden op: 06-05-2009 16:48

Bericht door Kipy »

zweed1 schreef:Hoop dat ze kiezen voor het 2e uitshirt, veel mooier dan het fletse 1e uitshirt.
Volgens kiezen ze niet. Zoals ik vernomen heb, is gewoon het 1ste shirt het thuis shirt. Het 2de shirt is het uit shirt en het 3de shirt is het 3de shirt dat je bij grote clubs wel meer ziet. En vaak gebruikt word als het thuisshirt en het uitshirt allebei op het shirt van de tegenstander lijken.
2de seizoen van trond is altijd stront..
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Hier moest ik heel erg om lachen :mrgreen:
Wat u onder 'rare fratsen' verstaat is ons niet geheel duidelijk.

Dan kunnen we in ieder geval concluderen dat de directie geen smaak heeft. Ebiede, heb je al een reactie gestuurd? Zo nee; wijs er dan in ieder geval even op dat wij al twee seizoenen op rij de ontwerpen op het forum hebben dankzij svhielpen. Als dat niet aangeeft wat een amateurs het zijn bij JAKO, dan weet ik het ook niet meer. Als je dan toch bezig bent, vertel dan meteen even dat deze passage: Het is een bedrijf dat meedenkt en open staat voor ideeën die leven bij de club. klinkklare onzin is. Meedenken? Open staan voor ideeën? Als ze daar werkelijk open voor staan dan mogen ze wel heel hard een nieuw shirt ontwerpen.
Gebruikersavatar
Boegyman (NL)
Wereldspeler
Berichten: 1332
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05
Locatie: Groningen

Bericht door Boegyman (NL) »

Ik vind het een beetje apart dat er ieder jaar zo'n groot punt van wordt gemaakt. Ik zie blauw/witte banen met pompeblêden en dus zie ik een sc Heerenveen-shirt. Het kan mij verder geen ruk schelen hoe de details zijn afgewerkt. Als de heren profs er maar lekker in kunnen spelen.
Afbeelding
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Dat verticale banen niet mogelijk zijn bij Jako is eveneens klinklare onzin, kijk maar naar het shirt van Heracles!
Wat een kul reactie van de sc, Jako moet zich maar aanpassen aan ons traditionele shirt!
Als één man achter onze trots!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Geachte directie,

In navolging van inmiddels meerdere supporters van sc heerenveen stuur ik u deze brief. Hierin wil ik u kenbaar maken
dat het thuisshirt voor 2009-2010 zoals gedragen in de wedstrijd tegen ADO getuigd van een zeer slechte smaak.
Het nieuwe shirt heeft niets meer te maken met het traditionele en unieke shirt van sc Heerenveen.

Met name de onduidelijk bedoelde blauwe vlakken onder op het shirt, de blauwe biezen op de schouders, het niet doorlopen van de
blauw witte banen naar de schouders, de grote witte vlakken om het sponsor logo van AVM op de armen, trekken het shirt volledig uit zijn verband
en originaliteit. Het shirt lijkt zelfs a-symetrisch. Het is druk en het geeft de indruk dat het eventjes in de haast gemaakt is met wat onduidelijk knip en plakwerk. En laten we het maar niet hebben over de kraag en de pasvorm.

Dit is het heerenveen shirt onwaardig, terwijl heerenveen zich nu juist altijd identificeerd met haar unieke en authentieke karakter met gevoel voor tradities.
Vanzelfsprekend is er begrip voor kleine nuances op het shirt maar daar moet het dan ook bij blijven.

Ons idee is dan ook dat JAKO en Heerenveen met dit shirt, het shirt in haar eer aantasten, iets wat bij mij en menig ander supporter een doorn in het oog is.

Laat ons trots zijn op ons shirt. Laat dit shirt niet onderhevig zijn aan de fratsen en ideeen van ontwerpers die geen gevoel met dit shirt hebben.

Heerenveen, directie laat zien waar u voor staat en doe hier iets aan ! Wij kunnen niet geloven dat u met dit shirt tevreden bent!

Met vriendelijke groet

Geef ons shirt terug

Naam
Adres
Telefoon
een ieder die het hier mee eens is, mail deze brief naar heerenveen, wie weet, zet wel je naam en adres erop. anonieme brieven hebben geen zin
Hier heb ik geen woorden voor
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

TORCIDA schreef: een ieder die het hier mee eens is, mail deze brief naar heerenveen, wie weet, zet wel je naam en adres erop. anonieme brieven hebben geen zin
Misschien ben ik een pietlut, maar haal voordat je de brief gaat versturen even de spellingsfouten eruit. Het haalt de kracht uit de brief, omdat de aandacht wordt getrokken naar de fouten. Persoonsvormen met een 'd'... Kom op nou mensen, zo moeilijk is het niet! "Getuigd" moet dus zijn "getuigt" en "indentificeerd" wordt natuurlijk "indentificeert". Echt, zo'n formele brief wordt meteen niet meer serieus genomen door de lezer.

On topic: een plaatje van het shirt hier op het forum vond ik ook lelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet eens zo raar vond staan in de wedstrijd tegen ADO. Beter dan die lelijke rode strepen op de schouders, in het vorige ontwerp.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Persoonsvormen met een 'd'... Kom op nou mensen, zo moeilijk is het niet! "Getuigd" moet dus zijn "getuigt" en "indentificeerd" wordt natuurlijk "indentificeert". Echt, zo'n formele brief wordt meteen niet meer serieus genomen door de lezer.
ga weg man miskien heb ik er wel moeite mee, en schijnbaar als je niet normaal abn spreekt of schrijft word je niet serieus genomen. Nou dan snap ik in deze sommige allochtonen ook ......
Hier heb ik geen woorden voor
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Persoonlijk erger ik me ontzettend aan de thuisshirts van de laatste jaren. Een thuisshirt moet traditioneel zijn, op een enkel detail na moet je daar niets aan veranderen. Dit is niet het geval, het lijkt zelfs met het seizoen erger te worden. Dat ze het uitshirt jaarlijks aanpassen uit commercieel oogpunt begrijp ik, daar heb ik ook geen moeite mee, maar het thuisshirt moet je in ere laten. Dat is iets wat zeker kan zonder flink in te leveren aan centjes.

Off-topic:
Feanatieke schreef:De club neemt bovendien íedereen serieus. Dat is de kracht van de club. Zelfs de grootste emailzeikerij over een losse tegel voor het stadion die een beetje wiebelde, waardoor iemand die slecht ter been was, heel misschien uit balans zou raken, wordt nog beantwoord.
Ben ik het niet mee eens. Ze beantwoorden inderdaad wel mails van klein tot groot, maar ik kan uit eigen ervaring stellen dat ze ook genoeg mails totaal niet beantwoorden. Ik kan me zelfs herinneren dat ik een belangrijke mail meerdere malen heb verzonden en 0,0 heb gehoord. Toen ben ik eens gaan bellen met de club, binnen een minuut wist ik alles wat ik moest weten. Ook komt het voor dat je pas na een tijdje een simpel antwoord ontvangt. Zo positief is het allemaal dus niet.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Is het niet mogelijk dat er op feanonline/feanfan/feanfans een automatische mail kan komen, waarin de standaard brief staat en je door middel van je naam/woonplaats en email adres deze kunt verzenden naar Heerenveen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

TORCIDA schreef:ga weg man miskien heb ik er wel moeite mee, en schijnbaar als je niet normaal abn spreekt of schrijft word je niet serieus genomen. Nou dan snap ik in deze sommige allochtonen ook ......
Je kunt lullen wat je wilt, maar zo zit de wereld in elkaar. Als jij bij SC Heerenveen solliciteert en je richt een brief aan 'dhr. Kuipers' in plaats van Kuiper, dan is jouw brief de eerste die ongelezen verscheurd wordt. Terecht, als je het mij vraagt.

Nogmaals, je kunt het leuk vinden of niet, maar zo werkt het wel. Een strakke, keurige brief neemt men serieuzer dan een brief waarin spelfouten staan.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Feanatieke schreef:Straks een speciaal topic voor briefschrijven. :mrgreen:
Ik ben voor. :mrgreen:
Gesloten