23-10-2008: sc Heerenveen-AC Milan (1-3, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [UEFA Cup] sc Heerenveen - AC Milan (23/10, 20:45)

Berichtdoor Dieder » 23-10-2008 21:58

jima1910 schreef:come on friezen

whats happen? where is the pression when play with vitoria and ajax?

come on heerenveen we vitoria support the friezen

that's great!

Compliment voor NN, werkelijk geweldig hoe 'we' achter de ploeg bleven staan. :stan:
Dieder

Berichtdoor Wiggs » 23-10-2008 22:22

pyter schreef:Er liep net een kerel door het centrum van Heerenveen met debiel veel Heerenveen-Milan sjaals die hij verkocht. Lijkt me de meneer die vanmorgen even flink heeft ingekocht bij de feanshop. Wat een eikel.

bron: mijn pappie.

Was volgens mij een Italiaan
Heb een sjaaltje bij hem gekocht voor €10,en verkocht ze aan de lopende band
geen origineel Heerenveen-AC Milan sjaaltje maar wel een mooie en mijn zoon is er blij mee

Geweldige sfeer in het stadion,en vind ik dat verlies niet had gehoeven
De eerste werd van richting veranderd waar Brian er niet bij kon en volgensmij Calvin de bal erin tikte?
Verdiende ere treffer op mooie manier dan Pranjic
Popov en elyounoussy waren aan Heerenveen de "slechtsten"had liever Bak gezien maar dat is achteraf
Al met al lekkere ontknoping van een lekker weekje
Wiggs
Wereldspeler

Berichtdoor pyter » 23-10-2008 22:29

Terug uit het stadion en zit hier met gevoel waarvan ik vooraf wist dat ik het zou hebben. Drie kansen Milan, drie goals. Vijf kansen Heerenveen, één goal. Dus verlies je heel logisch van deze sterrenformatie. Viel verder overigens niks op af te dingen, deze mannen zijn 3,4 klassen beter dan Heerenveen. Toch had ik het idee dat er teveel ontzag was voor de Italianen, enkel Vayrynen kon zich goed staande houden. Was in mijn ogen dan ook verreweg de beste man aan Heerenveen zijde. Waarom Dingsdag dan MOTM werd is mij beetje onduidelijk. Verder een pluim voor Breuer en Grindheim. Wie mij ook redelijk positief verraste was Popov, niet altijd zuiver in de pasing, maar ging er wel stevig in. Dat Jong a Pin, Sibon, VandenBussche en Elyounnoussi (nog) niet geschikt zijn voor dit niveau werd wel aardig duidelijk. Niks om je voor te schamen. We hebben kunnen genieten van het circus AC Milan, maar het circus reist weer naar Italië, wij staan weer met beide beentjes op de aarde en mogen zondag aantreden tegen Feyenoord. Amen.

Overigens keurig hoe Milan op het einde even naar 'ons' klapt. We hebben ons al club geweldig op de kaart gezet.
En Inzaghi had rood moeten krijgen, maar dat even terzijde.
Laatst bijgewerkt door pyter op 23-10-2008 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt
pyter
Basisspeler

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-10-2008 22:34

Wiggs schreef:Popov en elyounoussy waren aan Heerenveen de "slechtsten"had liever Bak gezien maar dat is achteraf

Geen schande natuurlijk om van deze ploeg te verliezen, maar de eerste 20 minuten waren voor ons en dan laten de Italianen weer zien waarin ze goed zijn: tegenstander laten denken dat je beter bent en dan toeslaan.
Ik vond Popov juist wel aardig spelen met zijn aanvallende intenties maar ik heb me wederom geergerd aan lichtgewicht Elyounoussi. En weer wist hij geen bal goed te raken. Hij is echt een zware miskoop tot nu toe, niveau DKV.

Verder had Milan hun huiswerk goed gedaan, want ze hadden de aanvoerslijn naar Sibon goed afgesneden.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Wiggs » 23-10-2008 22:42

Ik heb Popov geen bal goed zien geven.
Na 60 minuten in de beloften,na een blessure,kan dat eigenlijk ook niet anders
Wiggs
Wereldspeler

Berichtdoor oldtimer » 23-10-2008 22:43

Heerenveen valt weinig te verwijten, maar feit is dat het vanaf de 25e minuut al geen wedstrijd meer was.
Daarna was het, afgezien van een enkele opflakkering, eigenlijk maar een vlakke vertoning, die me ook nauwelijks meer kon boeien. Heerenveen bleef dapper de aanval zoeken, maar kon eigenlijk geen moment een vuist maken.
Een scenario dat ook weer niet zo heel verrassend was.
Volkomen onduidelijk voor mij waarom Elyounoussi in de basis stond. Hij maakt er al weken niets van en is gewoon (letterlijk ) te licht voor dit werk. Paolo Henrique mag dan weinig oog hebben voor zijn medespelers, hij kan op elk moment voor een verrassing zorgen. Bij het niet opstellen van Bak Nielsen zet ik eveneens vraagtekens. Hij had in elk geval voor wat extra peper kunnen zorgen, niet helemaal overbodig vanavond.
oldtimer
Superster

Berichtdoor BW Viking » 23-10-2008 22:46

Heerenveen rules schreef:Ik vond Popov juist wel aardig spelen met zijn aanvallende intenties maar ik heb me wederom geergerd aan lichtgewicht Elyounoussi.

Idd vaak slechte passes van Popov maar wel veel inzet een a la Grindheim in de verdediging was wel tevreden over hem, waar ik me wel over verbaasde was dat Bak Nielsen niet meedeed, waarom? hij is zeker de belangrijkste man achterin terwijl Popov wel in basis begint en maanden uitgeweest is en net terug is (alhoewel Baks rentree tegen Ajax fantastico was). Beerens hield zich overigens knap staande.

Verder vindt ik het geen schande 1-3 tegen wereldvoetballers als Kaka, Ronaldinho, Sjetvsjenko deze spelers horen bij de absolute top van de wereld, ik vindt het goed dat H'veen ondanks de achterstand gewoon om de eer speelde en inzet bleef tonen.
BW Viking
Selectiespeler

Berichtdoor Lipton » 23-10-2008 22:55

Was volgens mij een Italiaan

Wonderbaarlijk was dit een Duitser, die fan was van Bayern.

Het was een leuke wedstrijd, alleen wat gebeurde er bij de 0-1 het leek wel alsof Brian helemaal niks deed om die bal te pakken.
Volgens mij had Inzaghi inderdaad met rood van het veld gemoeten want hij gaf Calvin echt een tik.
Overigens was die 77 (Antonini), echt verschrikkelijk goed dat is nog eens anders dan een Zuiverloon of een Janmaat :)

Het was best opmerkelijk dat de spelers van AC Milan naar het Heerenveen publiek klapte, blijkbaar spelen ze niet vaak in een dergelijke ambiance.
Laatst bijgewerkt door Lipton op 23-10-2008 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Lipton
Superster

Berichtdoor Gearard » 23-10-2008 22:56

Met een beetje overzicht voor de goal hadden we in de eerste helft op voorsprong kunnen komen. We speelden best aardig de eerste 20 minuten, maar het was Milan wat snel toesloeg met 2 doelpunten en daarmee was de wedstrijd eigenlijk wel gespeeld. Jammer dat we voor rust geen goal konden maken, dan ga je toch met een heel ander gevoel de kleedkamer in.

In de tweede helft deed Milan het rustig aan en wij konden helaas geen vuist meer maken. Het inbrengen van Kalou en Henrique zette ook geen zoden aan de dijk, want laatstgenoemde was alleen maar uit op eigen gewin, bah! Heb die man geen bal zien afspelen.

Leuk dat we toch nog konden scoren, 1-3 staat toch net wat beter.

Nu weer over tot de orde van de dag en richten op zondag. Daar zijn 3 belangrijke punten te verdienen.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor Wiggs » 23-10-2008 22:58

Als Inzaghi werkelijk een klap gaf,snap ik niet waarom Calvin niet gaat liggen,gebeurt andersom altijd
Valt me vaker op dat Heerenveen spelers gewoon doorvoetballen
Zal wel de mentaliteit zijn vang een rode kaart aan naaien
Wiggs
Wereldspeler

Berichtdoor H-J » 23-10-2008 22:58

Ik begon eigenlijk al stevig geïrriteerd: Geen Bak Nielsen. Onvoorstelbaar. Ondanks dat we in principe kansloos zijn, vond ik het nog niet eens zo slecht, alleen moet je zuiver in de passing zijn. Fouten maken tegen Milan is ook dodelijk. De 0-1 was verdedigen niveautje hoofdklasse, de 0-3 niet veel beter.

1e helft 3 mogelijkheden. Elyounoussi, man man...
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster

Berichtdoor sch4-live » 23-10-2008 23:20

Je leeft er 2 weken naar uit, en boem het is gedaan. Jammer dat we niet dat ene doelpuntje in de eerste helft konden maken.

Kop op en nu 2 wedstrijden winnen en een gelijkspel, maar eerst na Rotterdam !

Come on you boys !
sch4-live
Superster

Berichtdoor Jordi-Hearrenfean » 23-10-2008 23:22

Welke idioot haalt het in zijn hoofd om onze beste(en onmisbare) verdediger te passeren? Is Bak niet helemaal fit ofzo? Anders vind ik het een onbegrijpelijke beslissing van Sollied.

Verder natuurlijk een logische en terechte nederlaag.Ik vond dat het geen moment echt een wedstrijd was, had voortdurend het gevoel dat als Milan even zou aanzetten ze er zo 4/5-0 van zouden maken.Uiteindelijk eindigt de avond nog enigszins positief door een mooie panenka van Pranjic.

Opvallende uitslag trouwens uit onze poule:Braga-Portsmouth 3-0
17 mei 2009!
Jordi-Hearrenfean
Selectiespeler

Berichtdoor sam20 » 23-10-2008 23:25

Dit hebben we ook wwer meegemaakt!!

Hier de goal van pranjic nog een keer kwaliteit is niet heel goed!!

http://www.youtube.com/watch?v=r0_ckBQf9TE
sam20
sam20
Selectiespeler

Berichtdoor Dirk » 23-10-2008 23:27

Nou nou wat had Sollied een mooie verrassing in petto. Één van de weinige echte kerels hou je op de bank en je start met een speler die nog niet bewezen heeft dat hij basisspeler is en bovendien 6 weken geblesseerd is geweest. Ik zag de paniek bij de spelers van Milan in de ogen. Ik heb trouwens zelden een speler met zoveel balverlies gezien.
Vervolgens laat je Kalou invallen, die afgelopen weekend duidelijk heeft laten zien dat hij er nog niet klaar voor is. Momenteel heeft een harmonika-bus een kleinere draaicirkel.....

Voor het hele elftal minus Breuer; dan mag je tegen zo'n grote club spelen en dan laat je je als makke lammetjes slachten. Niet 1 speler een gele kaart, dat zegt eigenlijk alles. Je weet dat je als voetballer minder bent, dan kun je dat compenseren door strijd te leveren. Ik heb het helaas niet gezien. Die Emmerson die kan dit soort wedstrijden op zijn 75ste nog wel afwerken....onvoorstelbaar.

Het is dat Milan op halve kracht speelde, anders hadden ze de dubbele cijfers wel kunnen halen.
Dirk
Selectiespeler

Berichtdoor sch4-live » 23-10-2008 23:37

@Dirk Verbeek maar weer terug halen ?
sch4-live
Superster

Berichtdoor Flying Tilster » 23-10-2008 23:38

Zit hier een beetje met een dubbel gevoel. Dat je verliest van Milan is geen schande, maar hoe we de goals weggeven.
Want ook VDB gaat bij de 0-1 absoluut niet vrijuit. Als die zijn bek opentrekt kan hij die bal vangen.
Hij twijfelde trouwens de gehele wedstrijd door en kan de druk domweg niet aan.

Wat ik niet begrijp: Je speelt tegen Milan en dan zet je Popov in de basis en je allerbeste verdediger op de bank. Door Bak-Nielsen spelen een Dingsdag en VDB ook beter. Leuk dat Popov 60 minuten mocht spelen, maar hij heeft werkelijk helemaal niks goed gedaan. Dit noem ik toch een blunder van Sollied. Ben nog steeds wel benieuwd nnaar de reden om Bak niet te laten spelen.... sparen voor Feyenoord?

Ondanks de nederlaag heb ik vanavond toch enorm genoten. Alleen die akelige Inzaghi had van het veld gemoeten.

Dit is een goede testcase geweest, want er zijn er 3 waar na vanavond wel heel duidelijk is dat ze niet goed genoeg zijn.
Jong-A-Pin, VDB en Popov. Dat zijn toch de zwakste schakels (en niet alleen in de UEFA Cup)
En het is leuk dat je Henrique brengt, maar je weet dat die ZZP-er voor zichzelf speelt en niet voor het team :evil:

Onbegrijpelijk trouwens dat Dingsdag tot MOTM werd verkozen. Was toch duidelijk Vayrynen. Die speelde weer ouderwets goed. Nu maar weer terug naar de realiteit.. Feyenoord uit, altijd lastig.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Flying Tilster
Superster

Berichtdoor Wicky de Viking » 23-10-2008 23:39

Ik kan me wel wat vinden in het verhaal van Dirk hierboven. Maar Milan was gewoon een maat te groot, en bood Heerenveen gewoon de kans niet om er flink in te kleunen. Na 25 minuten was de wedstrijd beslist.

Wat ik wel goed vond was hoe de supporters het team bleef steunen.

Waar ik nog niemand over gehoord is het applaus, en toezingen van Seedorf dat was een groots gebaar, van een groots publiek, aan een grootse voetballer. Die komt misschien wel bij ons afbouwen :wink:
Wicky de Viking
Selectiespeler

Berichtdoor Dieder » 23-10-2008 23:44

Wicky de Viking schreef:Ik kan me wel wat vinden in het verhaal van Dirk hierboven. Maar Milan was gewoon een maat te groot, en bood Heerenveen gewoon de kans niet om er flink in te kleunen. Na 25 minuten was de wedstrijd beslist.

Wat ik wel goed vond was hoe de supporters het team bleef steunen.

Waar ik nog niemand over gehoord is het applaus, en toezingen van Seedorf dat was een groots gebaar, van een groots publiek, aan een grootse voetballer. Die komt misschien wel bij ons afbouwen :wink:

Idd ik heb genoten van het publiek vandaag. Kippenvel. Bij welke club zou dit nog meer gebeuren (naast Ajax)? Zeg het maar...
Dieder

Berichtdoor geert. » 23-10-2008 23:46

Wiggs schreef:Was volgens mij een Italiaan
Heb een sjaaltje bij hem gekocht voor €10,en verkocht ze aan de lopende band
geen origineel Heerenveen-AC Milan sjaaltje maar wel een mooie en mijn zoon is er blij mee

Die man kwam ik tegen op het parkeerterrein achter de noord tribune. Ook 10 euro betaald.

Ik zag trouwens in vak 2, 5 lege plaatsen naast elkaar :shock: :shock: :shock: :shock:
geert.
Beheerder

Berichtdoor Blizzard » 23-10-2008 23:47

We zijn met zijn alleen een ervaring rijker en een illusie armer, denk ik. Je kan onze jongens weinig verwijten. Ze hebben iig 100% gegeven. Ik heb de tv-beelden niet terug gezien nog maar volgens mij kwamen 2 van de 3 Milan-goals door persoonlijke fouten van onze kant. Die worden op dit niveau (bijna) altijd afgestraft.

Toch voetbalden we leuk mee maar het was haast onmogelijk om eventjes druk te zetten omdat Milan constant 6/7 man achter de bal had staan. Ze gaven relatief veel ruimte weg langs de flanken, daar kwamen we dan ook nog wel eens doorheen. Maar ja, de voorzetten waren eigenlijk nooit écht op maat en als ze een keer goed leken aan te komen werden ze wel weg gewerkt door verdedigers van Milan. Ze hebben dan ook allemaal spelers met lengte en kopkracht achterin staan. Wat ik wel mooi vind aan Milan is dat ze heel rustig en gegroepeerd spelen en dan opeens aanzetten. Spaanse clubs kunnen dat ook goed. Daar kunnen wij van leren, zeker als je op 3 fronten speelt zou je dat wel eens kunnen toepassen tegen bijvoorbeeld Eerste divisie clubs. Dan kan je een beetje de krachten sparen. Ik denk sowieso dat de spelers veel van deze wedstrijd geleerd hebben. Al was het voor vele (jonge) spelers alleen al de vuurdoop om het op te nemen tegen een Europese topclub...

Maar wat ik al eerder zei, je kan de spelers weinig verwijten want Milan is een paar maatjes te groot. Ze hebben 100% inzet gegeven maar het was niet genoeg. Jammer, maar het is niet anders.

Toch denk ik dat we met een echte representatieve verdediging er nog een betere wedstrijd van hadden kunnen maken want ze vlogen er wel érg gemakkelijk in. De verdediging blijft voorlopig nog erg kwetsbaar. Niet alleen tegen Milan maar ook "gewoon" op Eredivisie niveau.
Blizzard
Superster

Berichtdoor geert. » 23-10-2008 23:50

Ik me wel vinden in de titel die op RTL teletekst te lezen was: Heerenveen strijdend ten onder
geert.
Beheerder

Berichtdoor Blizzard » 23-10-2008 23:58

Dit is een goede testcase geweest, want er zijn er 3 waar na vanavond wel heel duidelijk is dat ze niet goed genoeg zijn.
Jong-A-Pin, VDB en Popov. Dat zijn toch de zwakste schakels (en niet alleen in de UEFA Cup)

Helemaal mee eens!
Elyounoussi pas (iig voorlopig) ook nog wel in dat rijtje. Hij zal zich vast nog wel ontwikkelen hier in Heerenveen maar voorlopig komt het er nog niet uit. Even pas op de plaats maken voor Henrique of Kalou lijkt mij.

De rest vond ik (muv Sibon) niet eens zo onaardig spelen eigenlijk. Natuurlijk was het niet genoeg maar als je bijvoorbeeld een Väyrynen ziet. Die hield zich toch erg goed staande op ons middenveld. En wat te denken van Breuer, die echt veel cruciale duels won. Ik begin die man steeds meer te waarderen eigenlijk. Hopelijk kan hij een echte clubvoetballer worden van Heerenveen. Zou best wel kunnen want ik denk niet dat de topclubs voor hem in de rij staan. Zeker achterin heb je veel aan vastigheid dus dan is het alleen maar goed om daar ook spelers te hebben die niet na 2 jaar weg zijn.
Blizzard
Superster

Berichtdoor Blizzard » 24-10-2008 00:02

Weet iemand trouwens waarom de beste verdediger die we hebben (Bak Nielsen) niet startte? Was hij niet fit genoeg, was het een tactische keuze of een voetbaltechnische keuze...
Blizzard
Superster

Berichtdoor geert. » 24-10-2008 00:03

Blizzard schreef:Weet iemand trouwens waarom de beste verdediger die we hebben (Bak Nielsen) niet startte? Was hij niet fit genoeg, was het een tactische keuze of een voetbaltechnische keuze...

Trond zijn verrassing? ;)
geert.
Beheerder

Berichtdoor Blizzard » 24-10-2008 00:07

Trond zijn verrassing?

Nou wat een verassing :mrgreen:
Als je Popov zo nodig wilt opstellen zet dan JAP op de bank maar stel Bak Nielsen in godsnaam op :angry:
Niet dat we met hem wel punten hadden gepakt maar ik vind het maar een rare keuze zo...
Blizzard
Superster

Berichtdoor geert. » 24-10-2008 00:11

Ik vond de opstelling zelf ook niet echt verrassend. Als dit niet de verrassing van Trond was, wat was zijn verrassing dan wel?
geert.
Beheerder

Berichtdoor Bubbe » 24-10-2008 00:14

3-5-2... Dat is toch verassend? TEGEN MILAN
En Popov was ook niet echt heel erg te verwachten, zeker niet op deze positie waar hij nu stond

In de loop van de avond word de volgende link beschikbaar:
http://nl.youtube.com/watch?v=rHD4fDNShH0

Filmpje met de opkomst, fries volkslied en sfeeracties van FF en NN
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor bdb » 24-10-2008 00:43

Ane Lenstra schreef:3-5-2... Dat is toch verassend? TEGEN MILAN
En Popov was ook niet echt heel erg te verwachten, zeker niet op deze positie waar hij nu stond

In de loop van de avond word de volgende link beschikbaar:
http://nl.youtube.com/watch?v=rHD4fDNShH0

Filmpje met de opkomst, fries volkslied en sfeeracties van FF en NN

Prachtig filmpje! Zo hard hoorde je NN dus op zuid? echt wat vond ik het een supper sfeer vanavond! :stan:
bdb
Basisspeler

Berichtdoor Dieder » 24-10-2008 01:00

Achterin speelden we 1 op 1 dacht ik, dat is toch best verrassend.
Dieder

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer