23-10-2008: sc Heerenveen-AC Milan (1-3, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Hoe moeten die handelaren dan in hemelsnaam aan die kaarten komen???? Als mensen met een ssc kaart hun eigen kaart ophalen, komen er voor de handel bijna geen kaarten beschikbaar! En zo wel.....dan zijn die van mensen met seizoenskaarten!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ik denk dat een aantal mensen met een seizoenkaart die niet heen kunnen, toch gewoon een kaart kopen. Een aantal zullen die kaart dan vast ook op marktplaats zetten, want ze zullen hoe dan ook winst maken. En een aantal zullen hun kaart aan familie/vrienden geven. Ach, ik sta 15 oktober om half 1 wel bij de ticketbox.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Verbaas je niet, zo zit de wereld (helaas) in elkaar. Er zullen seizoenkaarthouders zijn die een centje bijverdienen door kaarten tegen meerprijs door te verkopen. Opknopen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Seizoenkaart in beslag nemen zeg ik.
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

heerenveenfan1000 schreef:Ik vind het nog steeds ongeloofelijk apart staan in het westrijd forum. sc Heerenveen - AC Milan.
Lijkt wel of het een geintje is van een Mod.
Klopt. Nadat ik aan het wedstrijdtopic de naam van de wedstrijd toevoegde heb ik aan meerdere kanten nog even bevestiging gezocht. :wink:
makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

Ik heb verschillende MilanFora's bestudeerd en ze houden allemaal rekening met een simpele overwinning. Pure onderschatting :lol:
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

TWR22 schreef:Seizoenkaart in beslag nemen zeg ik.
Toen destijds de discussie liep over de vele uitsupporters die tussen het thuispubliek zaten heeft de directie het e.e.a. uitgezocht. Toen bleek een aantal seizoenkaarthouders inderdaad steeds hun kaarten voor grof geld aan handelaren te verkopen. Die groep is toen in kaart gebracht en gewaarschuwd dat dit verboden is, bij herhaling zou de kaart ongeldig worden verklaard. Daarom is ook de disclaimer over de zwarte handel nu bij de verkoopinformatie geplaatst.
Belangrijke info over zwarthandel
De clubs uit het Nederlands betaald voetbal en de KNVB hebben zich als doel gesteld de zwarthandel in voetbaltickets fors te verminderen.

Supporters denken vaak te maken te hebben met door de clubs geautoriseerde verkooporganisaties, terwijl dit niet het geval is. De prijs voor een toegangsbewijs is door deze organisaties verhoogd met een enorme toeslag. Op het moment dat de supporter het ticket krijgt, wordt de officiële (netto) prijs duidelijk, is de supporter teleurgesteld en kan de club daar niks meer aan doen.

Clubs en KNVB zijn een voorlichtingscampagne gestart, zodat iedereen weet wat wel en wat niet is toegestaan. Zo handelen personen die toegangsbewijzen - buiten de privésfeer - overdragen (weggeven of verkopen) aan organisaties die de tickets tegen een forse meerprijs weer op de markt brengen, in strijd met de KNVB standaardvoorwaarden. Deze personen lopen het risico om een stadionverbod voor een periode van 18 maanden te krijgen en € 450,= boete.

Alleen met tickets die zijn gekocht via de formele en erkende verkoopkanalen (officiële website van de club /aan de stadionkassa of via een TicketBox-verkooppunt) loopt u geen risico om te veel te betalen cq. geblokkeerde tickets te krijgen. Lees hier meer over op www.ticketbox2008.nl
Nou denk ik zo dat het wat anders zal liggen wanneer je voor deze wedstrijd je kaartje (voor een beetje normale prijs) aan een andere feanfan verkoopt.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Niet zo druk maken over die zwarthandel mensen. Is slechts een klein percentage van het stadion en daar laten we de voorpret over deze wedstrijd toch niet door beheersen?
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Nee dat doen we ook zeker niet, maar het is wel sneu voor die mensen die er heen willen en geen kaartje kunnen krijgen omdat er zonodig "supporters" zijn die hun kaartje voor grof geld verkopen.
Op naar het volgende seizoen....
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Het is toch gewoon toegestaan als je niet kunt dat je je kaartje dan kan verkopen. Dat is niet echt strafbaar als je gewoon verhinderd bent.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

sch4-live schreef:Het is toch gewoon toegestaan als je niet kunt dat je je kaartje dan kan verkopen. Dat is niet echt strafbaar als je gewoon verhinderd bent.
Dat is dus wel verboden wanneer je dat aan handelaren doet! Zoals gezegd je eigen kaartje voor een normale prijs aan een ander verkopen is niks mis mee.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

sch4-live schreef:Het is toch gewoon toegestaan als je niet kunt dat je je kaartje dan kan verkopen. Dat is niet echt strafbaar als je gewoon verhinderd bent.
Wanneer is er sprake van zwarthandel?
Als toegangsbewijzen worden doorverkocht buiten de privé-sfeer, is er sprake van zwarthandel. Vaak gaat het om tickets die met buitenproportionele toeslagen worden doorverkocht, maar ook tickets die niet voor woekerprijzen weggaan, kunnen 'illegaal' zijn. Je mag alleen tickets doorgeven op individuele basis aan personen in de privé-sfeer.
Oftewel: als je verhinderd bent, dan verkoop je kaarten binnen de privé-sfeer. Anders neem je contact met de club op. Misschien krijg je dan het geld terug en kan het kaartje verkocht worden aan een andere Heerenveen-supporter.

Gewoon aanbieden op Marktplaats.nl mag dus NIET. Zeker voor woekerprijzen is dit schandalig trouwens. Je naait gewoon je mede-supporters in zo'n geval.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Superfries88' schreef:
Gewoon aanbieden op Marktplaats.nl mag dus NIET. Zeker voor woekerprijzen is dit schandalig trouwens. Je naait gewoon je mede-supporters in zo'n geval.
Degene die er zoveel geld voor over heeft interesseert het blijkbaar niet. Die heeft het bedrag er voor over.

Ten tweede: welke supporter wordt hier nu genaaid? Die supporter zonder seizoenkaart die tegen Setubal niet komt maar als Milan langskomt opeens wel een kaartje wil?
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Wat voor van de pot gepleurde supporter ben je als je zelf de wedstrijd sc Heerenveen - ac Milan niet bij wilt wonen?
Al bieden ze mij €200,- voor mijn kaart, geen haar op mijn hoofd die er aan denk om hem te verpatsen.
Er zullen vast mensen zijn die beslist niet kunnen, maar dan geef/verkoop je het kaartje toch aan een familielid of een goeie kennis.
Anti anti. :)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Via een Univé prijsvraag kun je op de clubsite nog kaarten winnen. Kansje voor alle hongerige niet seizoenkaarthouders.
edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

@ Jeroen: k snap je redenering wel een beetje, maar stel: Je opa/zusje of wie dan ook, is een groot supporter, maar heeft niet de beschikking over een seizoenkaart. Tegen Setubal kon hij/zij gewoon een kaartje kopen, omdat veel seizoenkaarthouders 't niet interesseerde. Tegen Milan wordt dit lastiger, omdat sommige handelaartjes met een seizoenkaart nu wel een kaartje kopen (ongeacht of ze kunnen) en dit kaartje gewoon voor 60,70,80 euro op internet willen verkopen. Dan wordt je toch echt wel genaaid lijkt mij..
want morgen wordt alles anders
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Toch raar dat j op onlineticketshop kaarten kunt kopen voor deze wedstrijd voor 189 euro.
Men weet daar dus al zeker dat ze kaarten kunnen krijgen. :evil:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Venderwel schreef:Toch raar dat j op onlineticketshop kaarten kunt kopen voor deze wedstrijd voor 189 euro.
Men weet daar dus al zeker dat ze kaarten kunnen krijgen. :evil:
Ik begrijp niet dat dat soort websites nog bestaan. Dat is pure zwarthandel, maar het lijkt wel alsof het wordt gedoogd door de overheid. Een absolute schande. Op de één of andere manier weet zo'n website aan een flinke partij kaarten te komen en zo veel winst te maken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Ja op 1 of andere manier zijn die sites legaal ofzo denk ik, anders zouden ze toch al lang opgedoekt moeten zijn?
Punt is, ik ken mensen die er kaarten hebben gekocht, voor de eerste keer A1 ofzo...die vonden het wel wat aan de prijs maar goed was al lang blij dat ie nog kaarten had kunnen regelen.
Ik gaf hem aan dat ik een dag later nog kaarten had gekocht, gewoon via de ticketbox voor de normale prijs.

Hoe dat dan kon, want hij had dat ook gedaan toch? Nee...zei ik, dat is de ticketshop, dat is geen 'officiële' instantie.
Mooi site, naam die lijkt op een betrouwbare naam en je komt een heel eind...
Al ligt de verantwoording natuurlijk wel altijd bij de mensen zelf, je hoeft niet met ze te handelen...
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Natuurlijk weten die sites dat ze kaarten krijgen, ze hebben gewoon een aantal seizoenkaarten in beheer. Kortom: de mensen die hun kaarten doorverkopen zíjn ook geen supporters.

Nu maar weer over de wedstrijd zelf lijkt me? Of een apart topic voor zwarthandel.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

ongelooflijk het in europa kleine sc heerenveen tegen het grote ac milan. Denk niet dat er al teveel milan supporters zullen zijn aangezien het voor hun maar een "kleine" tegenstander is.
Toch is het niet onmogelijk om van milan te winnen. Hoop in elk geval dat het een mooie wedstrijd wordt en dat heerenveen niet meteen overlopen wordt door milan aangezien het dan geen mooi wedstrijd wordt, alleen een mooi visitekaartje :wink:
Gebruikersavatar
heerenveenfan1000
Selectiespeler
Berichten: 589
Lid geworden op: 20-02-2005 11:37
Locatie: Arnhem

Bericht door heerenveenfan1000 »

Jeroen schreef:
Ten tweede: welke supporter wordt hier nu genaaid? Die supporter zonder seizoenkaart die tegen Setubal niet komt maar als Milan langskomt opeens wel een kaartje wil?
Ik zat er tegen Setubal ook bij. En alle andere westrijden behalve MVV ook hoor. En ik kom nu niet aan een kaartje, ik heb namelijk geen seizoenskaart, al wil ik die dol graag.
Supporter ben je in goede en slechte tijden
Gebruikersavatar
feanfantsje
Jeugdspeler
Berichten: 48
Lid geworden op: 02-12-2006 18:56
Locatie: Te dicht bij DKV

Bericht door feanfantsje »

Ikke ff blij, heb zo'n seizoenkaart met een oranje achterkant :P . Kan naar alle wedstrijden en t kost geen drol!
Kaartje voor de Bekerfinale 17 mei a.s. in the pocket!!
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Foar de thúswedstriid fan Hearrenfean tsjin AC Milan op 23 oktober wurde no al kaarten oanbean. En dat wylst de kaartferkeap noch net iens begûn is. De kaarten wurde oanbean op ynternet. Neffens direkteur Yme Kuiper fan It Fean nimme minsken dy't dêr in kaart bestelle grutte risiko's.

Kuiper ferwachtet dat alle kaarten ferkocht wurde oan seizoenkaarthâlders en clubkaarthâlders en dat der dêrom gjin kaarten mear yn de frije ferkeap komme.
Leuke reportage op omrop fryslân:

http://www1.omropfryslan.nl/Player.aspx ... 0c72e3.wma
SF
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 15-07-2007 19:36
Locatie: VAK 11

Bericht door SF »

En hij denkt dat die mensen die kaarten aanbieden geen seizoen- club kaart hebben?
Laatst gewijzigd door SF op 08-10-2008 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ANTI BESTUUR
Jantjespit
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-10-2008 15:13

Bericht door Jantjespit »

Hoe zit het nou, 1 kaart per seizoenskaarthouder?
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Jantjespit schreef:Hoe zit het nou, 1 kaart per seizoenskaarthouder?
Je kan je eigen plaats terug kopen. Daarna eventueel nog vrije verkoop denk ik.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

10 jaar europees is toch voor zover ik weet al bijna 10 jaar dezelfde manier van kaartverkoop?Iig voor puolefase!Waarom dan toch zo veel vragen?Het is natuurlijk allemaal erg spannend,dat snap ik ook wel!Maar toch
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Gebruikersavatar
Piet
Invaller
Berichten: 441
Lid geworden op: 02-12-2002 15:08
Locatie: Amsterdam (when posting)

Bericht door Piet »

Om verder te gaan met het onderwerp van Kukkel, bestaat er eigenlijk al een 'Hoe kan ik een kaartje voor een wedstrijd kopen-' onderwerp op het forum?

Daarnaast vraag ik me af waarom SC eigenlijk met kleine letters geschreven is en ac met grote? Dat moet in het kader van de voorbereiding zeker andersom lijkt me. Beheerders?
Ok.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Piet schreef: Daarnaast vraag ik me af waarom SC eigenlijk met kleine letters geschreven is en ac met grote? Dat moet in het kader van de voorbereiding zeker andersom lijkt me. Beheerders?
Helaas voor jou. Dit is de officiele spelling en dus juist! :wink:
Gesloten