Voor een dubbeltje op de eerste rang...

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Theo » 13-06-2007 12:38

@ Jeroen.

Luuk Balkestein is geen scout van Heerenveen, maar doet iets bij de Duitse club Borussia Mönchengladbach. En dat artikel stond in de VI van vorige week.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor Jeroen » 13-06-2007 12:45

Theo schreef:
Luuk Balkestein is geen scout van Heerenveen, maar doet iets bij de Duitse club Borussia Mönchengladbach. En dat artikel stond in de VI van vorige week.


Dat had ik inmiddels al begrepen, Gekko had het echter ook over de rest van de scouting, en dat is dus onjuist.

edit: ik zie dat het om de scouting van Ajax en Feyenoord gaat. Die zullen zich wellicht ook indekken omdat ze zijn afgetroeft.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Lipton » 14-06-2007 21:48

Zoals de zaken nu staan heeft heerenveen voor volgend seizoen een heel talentvole ploeg.
Met een paar juiste versterkingen zullen zijn we waarschijnlijk sterker dan afgelopen seizoen.
Op dit moment gaat er niemand weg, dus dat is alleen maar goed en verterekt er al iemand dan zal er vast en zeker wel iemand voor terug komen.

Wat een paniek allemaal zeg, een ding is wel zeker met deze selectie degraderen wij iig niet.. :roll:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor sch-united » 14-06-2007 22:28

Lipton, begrijp jij eigenlijk wel iets van voetbal? Ik weet dat je in je jonge jaren veel onzin neergekalkt hebt op dit forum, maar ik dacht dat die tijden inmiddels wel voorbij waren..?

Ik verwacht (lees hoop) nog zeker twee directe versterkingen voor de basis.. Iets wat mijns inziens nodig is om komend seizoen weer fris en fruitig mee te kunnen doen met de eerste 5. De huidige selectie is gewoon te smal om op drie fronten te kunnen meestrijden.
sch-united
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 13-10-2003 19:33
Woonplaats: IJlst

Berichtdoor Lipton » 14-06-2007 23:06

Ik weet niet waarom jij denkt dat ik niets van voetbal af weet, maar het gaat er mij omdat je met de huidige middelen al een heel leuk team hebt.
Alleen Bosvelt en Hansson zijn vertrokken, en het ziet er niet naar uit dat er nog andere spelers zullen gaan vertrekken.

Stel je voor dat je nu niet zou versterken heb je helemaal geen slechte selectie.
Daar ging het mij eigenlijk even om, wij moeten wel versterken natuurlijk maar het is niet direct een noodzaak in de zin dat we anders heel veel slechter zullen presteren.

Daarom snap ik de grote paniek ook niet, er is heus geen man overboord omdat Bosvelt en Hansson vertrokken zijn, mooi is het niet want zeker Hansson is met zijn routine heel belangrijk voor Heerenveen geweest.

Voor volgend seizoen zullen er vast en zeker nog spelers bijkomen voor zowel de langere termijn als directe versterkingen, dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Theo » 15-06-2007 08:31

Deze selectie is momenteel niet slecht, maar hiermee eindig je echt niet bij de eerste vijf. Je hoeft Alves maar 3 wedstrijden te missen en je heb een middelmatig elftal zonder scorend vermogen. Er moet gewoon nog een goede verdediger bij komen en een speler met scorend vermogen.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor BS » 15-06-2007 15:10

Sowieso moet er een vervanger voor Hansson komen.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Lipton » 15-06-2007 15:11

BS schreef:Sowieso moet er een vervanger voor Hansson komen.


Omdat?

Je kan misschien wel blindstaren op een vervanger van Hansson, maar dan moet die toch echt beter zijn dan Breuer, en noem jij maar eens iemand op die beter is dan Breuer en het liefste nederlands spreekt.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor BS » 15-06-2007 15:14

Heerenveen heeft lang genoeg de tijd gehad een opvolger voor Hansson te vinden. En wat boeit het nou of hij Nederlands spreekt of niet? Feit is dat als Breuer of of Dingsdag niet kan spelen, dat er dan niemand is om dat op te vangen. Daarnaast is Breuer al de ideale twaalfde man, dat mag hij wat mij betreft blijven.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Theo » 15-06-2007 15:20

Henrico Drost is volgens mij de enige die het centraal kan op vangen. En wanneer Breuer of Dingsdag geschorst zijn of zelfs geblesseerd dan heb je geen vervanger achter de hand. En dan is het ook nog maar de vraag of Henrico bij Heerenveen blijft.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor mechielz » 15-06-2007 19:28

Uit betrouwbare bron: Heerenveen is nog op zoek naar een rechtsbuiten (geen vertrouwen meer in Yildirim en zie ook Delorge die ze voor die positie in gedachten hadden) en een extra verdediger (dunbezet) , de overige posities hebben op dit moment geen prioriteit. Ook rondom Alves is het nog opvallend rustig, er heeft zich nog geen enkele club officieel gemeld.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Middenveldder nodig

Berichtdoor zweed1 » 15-06-2007 19:44

Kan die betrouwbare bron niet maar ze zoeken ook nog een ervaren middenvelder (die creatief is en achter de spitsen kan spelen).

We hebben namelijk wel veel middenvelders (kwantiteit) maar niemand die dynamisch achter de spitsen kan spelen. Hanssen is daarvoor te licht.

Door het vertrek van Hansson en Bosvelt hebben we ineens een piepjonge ploeg zonder grote ervaring.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Berichtdoor Ebiede » 15-06-2007 19:51

FUCK de betrouwbare bronnen hier..

Als al die betrouware bronnen waar zijn, wat niet zo is, dan heb we een lek zo groot als het IJsselmeer binnen de club.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Flying Frisian » 15-06-2007 20:43

Ik ben van mening dat we in Gonzalo een creatieve middenvelder in onze selectie hebben zitten.

Daarnaast vind ik dat Heerenveen een goede basiself heeft, maar de bank mist kwaliteit. Als je een kwalitatief brede selectie hebt, hoef je je minder druk te maken bij schorsingen of blessures. Zeker als je de stap omhoog wilt maken, zoals Formsma een tijdje geleden liet doorschemeren.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Lipton » 15-06-2007 23:13

mechielz schreef:Uit betrouwbare bron: Heerenveen is nog op zoek naar een rechtsbuiten .


Ja goh hey, net of Verbeek dat laast niet eens op de officele website had gezegt.
Zo kan ik ook wel lekker interessant gaan doen.
Zoals het nu dus staat zoeken we naar spelers voor de rechter kant, en iemand centraal alleen als die beter blijkt te zijn datn Breuer.

Nog even naar BS, geloof mij het is voor Dingsdag en co heel handig dat er een nederlands talige verdediger er naast staat, dan hebben we iig geen Roda toestanden hier.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor mechielz » 15-06-2007 23:28

Stoere jongen... volgens mij staat er nog wel iets meer in mijn bericht, maarja blijkbaar werken jou hersens niet meer na 1 regel tekst...
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Lipton » 15-06-2007 23:31

En als jij dat bericht even had gelezen dan had je gezien dat ze inderdaad ook een verdediger zoeken.
Maar goed, het komt van de officele website, ook een goeie en vooral betrouwbare bron zullen we maar zeggen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor BS » 16-06-2007 11:13

Lipton schreef:Nog even naar BS, geloof mij het is voor Dingsdag en co heel handig dat er een nederlands talige verdediger er naast staat, dan hebben we iig geen Roda toestanden hier.


De rest van de verdediging is al Nederlands. Dan is het echt geen ramp als er dan één buitenlander tussen staat. Liever een goede buitenlander dan een matige Nederlander als Schenkel.
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Skopperij » 16-06-2007 12:13

Natuurlijk kun je beter een topper uit het buitenland hebben dan een matige Nederlander. Buitenlanders kunnen ook Nederlands leren, zie Hansson. Maar toch vind ik dat je de communicatie niet moet onderschatten. Het is namelijk wel de cruciale plek van een elftal, en terugspeelballen of andere coaching van Dingsdag kán en mág niet fout gaan. Daarom zou ik ook liever een Nederlander hebben die 95% zo goed is als een buitenlander die gehaald kan worden.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Berichtdoor Frisian Viking » 16-06-2007 19:04

Jeroen schreef:Als Heerenveen nu wil blijven aanhaken bij de top 5, moeten we inmiddels op een hoger niveau scouten dan het type Frank van Kouwen, kortom: de types Alves/Ari. Daar hoort een forse investering bij. Bij Alves kwamen we er nog mee weg om een half jaar (!!) te onderhandelen, bij Ari is dat mislukt omdat we blijkbaar vasthielden aan een te lage prijs. Kalmar wist dat ze goud in handen hadden en wachtten gewoon het moment af.

Toen Heerenveen met Malmö onderhandelde over Alves in de winter was het bedrag aanzienlijk groter dan waarvoor hij uiteindelijk gekocht is. En zeg nou zelf. Wat is er mis gegaan in dat half jaar? Helemaal niks. Als we naar de cijfers kijken hebben we volgens mij na de winter zelfs beter gepresteerd als voor de winter.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Lipton » 16-06-2007 19:07

Erm? gingen wij in dat Halfjaartje niet van plaats 4 naar 7?
We hebben dit seizoen wel een uitstekend tweede seizoenshelft gedraait, velen malen beter dan een jaar geleden.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Jeroen » 16-06-2007 20:45

Frisian Viking schreef:Toen Heerenveen met Malmö onderhandelde over Alves in de winter was het bedrag aanzienlijk groter dan waarvoor hij uiteindelijk gekocht is. En zeg nou zelf. Wat is er mis gegaan in dat half jaar? Helemaal niks. Als we naar de cijfers kijken hebben we volgens mij na de winter zelfs beter gepresteerd als voor de winter.


- veel negativiteit op de tribunes
- Mark de Vries in de spits
- waardeloos voetbal

Maar het resultaat was wel goed. :D
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Frisian Viking » 17-06-2007 06:11

Jeroen schreef:- veel negativiteit op de tribunes
- Mark de Vries in de spits
- waardeloos voetbal

Maar het resultaat was wel goed. :D

Och ja. Wie mooi wil gaan moet pijn uit staan. Niet helemaal van toepassing hierop, maar je begrijpt het wel. Je moet lijden wil je resultaten boeken. En uiteindelijk zijn we er ook niet minder op geworden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor SCH_'05 » 18-06-2007 10:34

Ik weet dat wij niet alles weten, maar ik begin me zo langzamerhand wel een beetje zorgen te maken over het transferbeleid van Heerenveen. Veel over onderhandelingen komt bij de pers terecht, en veel daadkracht lijkt het bestuur ook niet te tonen. Ik weet niet hoe het destijds bij Riemer ging, maar volgens mij had hij een betere onderhandelingspositie dan wij die op dit moment hebben.

Natuurlijk is er nog een lange tijd waarin wij versterkingen kunnen halen, maar als we nu al horen dat we naast zo'n 3 versterkingen hebben gegrepen, weet ik niet wat Heerenveen nou fout doet. Zijn het onhaalbare spelers of wordt er gewoonweg niet goed gehandeld? Het eerste; volgens mij zijn het geen onhaalbare spelers. Dan begint het toch te lijken op een verkeerde handelswijze, wat wel zorgelijk zou zijn.

Goed, laat ik niet te negatief worden. Maar ik moet het allemaal nog zien. Toch denk ik dat we blij moeten zijn als Alves zo'n 20 miljoen oplevert. Dit kunnen we op een goede manier besteden om de selectie over de hele breedte te versterken. En misschien wordt er dan wel daadkracht getoond door bijvoorbeeld een speler binnen een dag te contracteren zonder dat er ook maar iets van in de pers terecht komt.
SCH_'05
Selectiespeler
 
Berichten: 304
Geregistreerd op: 24-04-2006 08:43

Berichtdoor Jeroen » 18-06-2007 10:47

Ik krijg de indruk dat er pas actie ondernomen gaat worden op het moment dat er iemand vertrekt. Aangezien er met Bosvelt en Hansson een bult ervaring is vertrokken lijkt me dat een zorgelijke ontwikkeling. Ibrahimovic-taferelen zoals bij Ajax moeten voorkomen worden. Een snel vertrek van Alves is ondenkbaar, die zal eventueel pas na moeizame onderhandelingen eind augustus vertrekken. Als je dan nog een vervanger moet halen ben je te laat of moet je teveel betalen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Lipton » 18-06-2007 10:55

Dat klopt ook wel Jeroen, je ziet sinds een vrij korte periode dat Heerenveen toch het liefste voorkeur geeft aan eigen materiaal en dat is niet geheel onterecht.
De tijd dat we spelers halen als Hjalte Bo en Kissi is wel voorbij, er zijn heel veel goeie jeugd spelers die gewoon de kans moeten krijgen.
Vroeger werden er vaak spelers gehaald waardoor de jonkies niet aan de bak kwamen.

Afgelopen winter werd er besloten om geen spelers te halen zodat eigen materiaal aan de bak kon.
Van mij hoeft er ook niet direct versterking te komen, alleen als het duidelijk een betere spelers is dan die we nu hebben.

Het was vorig seizoen eigenlijk wel een beetje typisch, Bakkati vertrekt en de vervanger is een deen Poulson niet dat ik iets op hem tegen heb.
Maar je zou ook kunnen kiezen voor eigentalent zeker als het gaat om iemand die als reserve op moet gaan treden.

Koos slaat de weg in van de combinatie: Jeugd, Talent en Ervaring.

Kom maar op met Geert Arend Roorda :wink:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor SCH_'05 » 18-06-2007 10:57

Jeroen schreef:Ik krijg de indruk dat er pas actie ondernomen gaat worden op het moment dat er iemand vertrekt. Aangezien er met Bosvelt en Hansson een bult ervaring is vertrokken lijkt me dat een zorgelijke ontwikkeling. Ibrahimovic-taferelen zoals bij Ajax moeten voorkomen worden. Een snel vertrek van Alves is ondenkbaar, die zal eventueel pas na moeizame onderhandelingen eind augustus vertrekken. Als je dan nog een vervanger moet halen ben je te laat of moet je teveel betalen.


Ben ik enerzijds wel met je eens, anderzijds niet. Dat er pas actie wordt ondernomen als er iemand vertrekt lijkt me namelijk onwaarschijnlijk, aangezien er al verscheidene pogingen zijn gedaan om zowel een middenvelder, aanvaller en verdediger te halen (Ari, Delorge en Boakye). Echter, mocht dit wel het geval zijn, dan ben ik het helemaal met je eens. Alves zal, inderdaad, als hij vertrekt na de Copa vertrekken (Wanneer begint die trouwens en kunnen we dit ergens zien?). Mochten we dan nog een vervanger aan moeten trekken, wordt het denk ik een lastig verhaal. Enerzijds omdat het dan laat in het transferseizoen is, anderszijds omdat iedereen het volle pond vraagt omdat men weet dat er dan euro's op onze bankrekening staan.
SCH_'05
Selectiespeler
 
Berichten: 304
Geregistreerd op: 24-04-2006 08:43

Re: Voor een dubbeltje op de eerste rang...

Berichtdoor du longhi » 04-01-2008 20:02

Ik zwengel dit topic maar een keer aan. Dit topic werdt geopend naar aanleiding van het mislukken omtrend de transfer van Ari naar Heerenveen. En o wat ben ik blij dat hij destijds niet naar Heerenveen maar naar AZ gegaan is. Het maakt volgens mij maar weer duidelijk dat het met het beleid bij Heerenveen wel goed zit. (Achteraf makkelijk lullen natuurlijk :D )
Het bestuur / scouting had in eerste instantie niet de overtuiging dat Ari het geld wel waard was, dat daarna AZ wel toehapt des te mooier natuurlijk is dat Ari nu niet rendeert en dat Scheringa nu weer de portomonee moet trekken.

Nu het er op lijkt dat Heerenveen weer een zak met geld krijgt heb ik alle vertrouwen in het bestuur dat het verantwoord met het geld om zal gaan. Liever voor een dubbeltje op de eerste rang dan een fikse investering doen in een speler waar men maar half van overtuigd is. Alves; daar was men schijnbaar wel heilig van overtuigd dat hij het zou redden zodat zij hierin wel durfden te investeren.

Mocht Heerenveen nu overhoopt geen spelers halen laten we dan bij voorbaad niet gaan roepen; "we zitten weer voor een dubbeltje op de eerste rang". Heerenveen heeft misschien dan niet iemand gevonden die aan de prijs / kwaliteit verhouding voldoet en nemen dan geen onnodige risico's.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ondanks dat we voor een dubbeltje op de eerste rang gezeten hebben dat ik geniet van de manier waarop Heerenveen op dit moment speelt. Ik heb afgelopen 5 jaar niet zo genoten als dit jaar. Het wisselvallige er nog een beetje uit en we gaan nog leuke dingen beleven.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Voor een dubbeltje op de eerste rang...

Berichtdoor ALS 26.000 » 04-01-2008 20:08

Helemaal mee eens!
De grootste fout die clubs met veel geld maken is dat ze Te veel geld uit gaan geven en dan ook vaak miskopen halen. AZ is wel een goed voorbeeld met Pelle, El Hamdoui etc.

Heerenveen gaat juist altijd erg creatief om met de middelen en zo kunnen ze misschien het Werder Bremen van Nederland worden (kleinere begroting maar wel meedoen in top)
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voor een dubbeltje op de eerste rang...

Berichtdoor mitrita » 04-01-2008 21:13

Ik heb afgelopen 5 jaar niet zo genoten als dit jaar.


Dat mag inderdaad ook wel eens gezegd :!:
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten