Voor een dubbeltje op de eerste rang...

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

1. Geen enkele speler die in de geruchten in relatie wordt gebracht met Heerenveen zal hier komen spelen.
2. Te veel openhied over je scoutingsactiviteiten is slecht voor de transfers die je wilt doen.
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Gekko schreef:1. Geen enkele speler die in de geruchten in relatie wordt gebracht met Heerenveen zal hier komen spelen.
hoe weet je dat zo zeker?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dat is geen waarheid maar een bewering. Ten eerste denk ik dat omdat die spelers direct door AZ en Ajax worden benaderd (met prijsopdrijving tot gevolg) en ten tweede denk ik dat er eerder verrassingen uit de hoge hoed komen dan 'inkoppertjes'.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Over Alves waren toen ook niet echt geruchten of zo.... :roll:
Wat een bullcrap allemaal, en dat om een spits die weinig scoort (mag ik zeggen niet scoort?) die ook nog eens heel veel geld koste..
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Je kunt het ook overdrijven, Heerenveen is voor twee spelers afgetroeft door clubs die zowel financieel als sportief beter zijn en direct komt er geen enkele speler uit de geruchten meer naar ús Hearrenfean.

Delorge werd initieel gelinkt aan Vitesse voordat Heerenveen in de picture kwam. Daarna heeft Delorge met zijn zaakwaarnemer besloten met Ajax in zee te gaan, ik heb niet het idee dat dit is omdat Heerenveen in hem geintereseerd was.

Ari stond in derdaad op het lijstje van Heerenveen, maar ook van HSV, PSV en nog een aantal clubs. Heerenveen was volgens de media de grootste kandidaat, maar tegen de centen van Scheringa kan in Nederland geen enkele club op.

Beide spelers waren niet alleen in de picture bij Heerenveen, dus ik denk ook dat we wel eens wat minder de calimero mogen spelen. Heerenveen heeft een goede scouting, maar we moeten niet denken dat Heerenveen alleen maar goede spelers haalt (er wordt nog behoorlijk wat kaf gekocht met het koren) of dat een andere club een speler haalt puur omdat Heerenveen interesse heeft.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

vlqrt schreef:Ik wil iedereen er graag aan herrineren dat dit topic als titel Misschien iets voor ons? (deel 2) heeft én dat we al een topic hebben voor deze discussie:

Voor een dubbeltje op de eerste rang...
Bij deze.
drika746 schreef:Je hebt echt moeite met lezen, ik heb het over de prijs die Kalmar betaald heeft niet over de vermoedelijke transfer prijs. En dan doet het er niet of hij een andere spits als alves is of niet, talent heet hij. Formsma zegt dat binnen de club wel ambities zjin maar dat ze niet worden uitgesproken, zo haal je natuurlijk geen goede spelers, je behoud je beste spelers vaak niet eens omdat ze hogerop willen. Iedere goede voetballer bij Heerenveen zit de club als opstap omdat de besten altijd weg gaan en er nooit gedurende een langere periode aan sportief succes wordt gebouwd.
Zoals ik zonet in dat andere topic ook al zei: SC Heerenveen kan verdorie toch niet elk voetbalveldje ter wereld afspeuren!? Kalmar scoutte Ari da Silva en dat hebben ze prima gedaan. Heerenveen zat nu eenmaal niet te scouten op dat knolleveldje in Brazilië waar Kalmar toevallig wel zat... man, het is geen Championship Manager 2007, waarin je met één klik op de knop een speler koopt.

Over Formsma: bij SC Heerenveen worden altijd realistische doelstellingen geformuleerd. Als je van de daken gaat schreeuwen dat je kampioen gaat worden komen er écht geen betere spelers naar hier. Natuurlijk ziet men Heerenveen als een opstap, maar dat is toch bij elke club zo? Ajax is voor Huntelaar ook een opstapje naar de absolute top. Een speler denkt aan zichzelf, en niet aan Heerenveen.

Nu heb je trouwens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe jij als buitenstaander kan zien dat de organisatie bij Heerenveen niet professioneel genoeg is, ondanks dat Dingsdag de organisatie rechstreeks de hemel in prijst. ;)
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Skopperij schreef: Bij deze.
Zoals ik zonet in dat andere topic ook al zei: SC Heerenveen kan verdorie toch niet elk voetbalveldje ter wereld afspeuren!? Kalmar scoutte Ari da Silva en dat hebben ze prima gedaan. Heerenveen zat nu eenmaal niet te scouten op dat knolleveldje in Brazilië waar Kalmar toevallig wel zat... man, het is geen Championship Manager 2007, waarin je met één klik op de knop een speler koopt.

Over Formsma: bij SC Heerenveen worden altijd realistische doelstellingen geformuleerd. Als je van de daken gaat schreeuwen dat je kampioen gaat worden komen er écht geen betere spelers naar hier. Natuurlijk ziet men Heerenveen als een opstap, maar dat is toch bij elke club zo? Ajax is voor Huntelaar ook een opstapje naar de absolute top. Een speler denkt aan zichzelf, en niet aan Heerenveen.

Nu heb je trouwens nog geen antwoord gegeven op mijn vraag hoe jij als buitenstaander kan zien dat de organisatie bij Heerenveen niet professioneel genoeg is, ondanks dat Dingsdag de organisatie rechstreeks de hemel in prijst. ;)
Het is een heel makkelijkk maar volledig misplaatst argument dat de organisatie goed is omdat Dingsdag hem de hemel in prijst. Denk je dat Micheal Dingsdag ook maar iets te maken heeft met het technische beleid van SC Heerenveen. Het enige waar Dingsdag mee te maken heeft, en prijst, is de dagelijkse gang van zaken in een voetbalcub, de heldere lijnen voor spelers waar ze moeten zijn als ze iets nodig hebben etc.
Maar het is wel erg naïef om te denken dat Dingsdag het hier over het beleid van de club heeft, het is niet zo dat spelers daar veel van meekrijgen :frown:

Je hoeft niet gelijk van de daken te schreeuwen dat je kampioen wordt, maar als je deze selectie bekijkt en vergelijkt met een aantal jaren geleden hadden we toen een minstens even goede, misschien wel betere selectie. Hiermee doel ik op de selectie met o.a. Allback die altijd goed aanvallend voetbal speelde en meerdere topclubs van de mat speelde. Echter de directie heeft toentertijd als doelstelling gezet het linkerrijtje, waardoor er verder totaal geen druk op zat en van de meest nutteloze clubs in de eredivisie verloren werd. Je moet niet verwachten dat die selectie voor het kampioenschap moet gaan, net zo goed als je dat niet mag verwachten van de huidige selectie van Heerenveen, maar het vrijheid blijheid linkerrijtje gevoel is ook zeker niet goed. je moet altijd ambitieuze doelen blijven stellen, spelers perspectief geven om bij de club te blijven. Natuurlijk zijn er spelers die te goed worden voor Heerenveen maar het moet allemaal niet zo gemakkelijk en vanzelfsprekend zijn als bij Heerenveen die bijna een naam als handelshuis heeft opgebouwd.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

drika746 schreef:Het is een heel makkelijkk maar volledig misplaatst argument dat de organisatie goed is omdat Dingsdag hem de hemel in prijst. Denk je dat Micheal Dingsdag ook maar iets te maken heeft met het technische beleid van SC Heerenveen. Het enige waar Dingsdag mee te maken heeft, en prijst, is de dagelijkse gang van zaken in een voetbalcub, de heldere lijnen voor spelers waar ze moeten zijn als ze iets nodig hebben etc.
Maar het is wel erg naïef om te denken dat Dingsdag het hier over het beleid van de club heeft, het is niet zo dat spelers daar veel van meekrijgen :frown:

Dat zal wel, maar ik vind het ook een heel makkelijk maar volledig misplaatst argument dat jij als supporter kunt duiden dat de organisatie binnen Heerenveen professioneler moet worden. Daar kun je gewoon niet over oordelen omdat je nooit een kijkje in de keuken hebt mogen nemen.
Echter de directie heeft toentertijd als doelstelling gezet het linkerrijtje, waardoor er verder totaal geen druk op zat en van de meest nutteloze clubs in de eredivisie verloren werd. Je moet niet verwachten dat die selectie voor het kampioenschap moet gaan, net zo goed als je dat niet mag verwachten van de huidige selectie van Heerenveen, maar het vrijheid blijheid linkerrijtje gevoel is ook zeker niet goed. je moet altijd ambitieuze doelen blijven stellen, spelers perspectief geven om bij de club te blijven. Natuurlijk zijn er spelers die te goed worden voor Heerenveen maar het moet allemaal niet zo gemakkelijk en vanzelfsprekend zijn als bij Heerenveen die bijna een naam als handelshuis heeft opgebouwd.
Dit seizoen zijn er toch prima doelstellingen geformuleerd? Eerste vijf, overwinteren in UEFA, ver in nationale beker. Geloof me, dat is echt maximaal voor Heerenveen. Als je ambitieuzer dan dát wordt verval je al snel in luchtkastelen. De vrijblijvendheid van het linkerrijtje is dus al verleden tijd, temeer daar begin dit seizoen uitgesproken is dat men vijfde moest worden.

Ik denk dan ook niet dat spelers langer blijven als we doelstellingen boven ons niveau uitspreken. Spelers zijn niet gek en als er een club als PSV of Ajax om de hoek komt kijken weten ze dat ze daar meer kans op succes hebben dan bij ons. Dat dat niet altijd evengoed afloopt (Vayrynen) is voor hun eigen risico. :mrgreen:
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Skopperij schreef:Ik denk dan ook niet dat spelers langer blijven als we doelstellingen boven ons niveau uitspreken. Spelers zijn niet gek en als er een club als PSV of Ajax om de hoek komt kijken weten ze dat ze daar meer kans op succes hebben dan bij ons. Dat dat niet altijd evengoed afloopt (Vayrynen) is voor hun eigen risico. :mrgreen:
Hier ben ik het mee eens. Een goed voorbeeld hiervan is Tim de Cler. Bij AZ is hij basisspeler en één van de meest gewaardeerde krachten. Nu heeft hij aangegeven graag naar PSV te willen vertrekken. Hetzelfde geldt, in mindere mate, voor Henk Timmer.

Dit heeft te maken met de uitstraling die een topclub heeft, dat verandert niet na een paar magere jaren.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

RKC Waalwijk wil onder geen beding Tim Janssen verkopen. "Wij willen hem houden", zo waren de duidelijke woorden van technisch directeur Henry van der Vegt vandaag in het Brabants Dagblad.

"Eén club heeft zich voor hem gemeld, maar toen ik zei dat Janssen aardig wat moest kosten, heb ik niks meer vernomen." De aanvaller is gewild bij enkele Eredivisieclubs, en daarnaast is het nog maar de vraag of Janssen zelf zin heeft in een seizoen Jupiler League. Desondanks wil RKC de aanvaller niet verkopen aan een Eredivisieclub.

Janssen moet volgend seizoen met Eddy Putter het aanvalskoppel gaan vormen bij de Waalwijkers. Putter was dit seizoen verhuurd aan FC Dordrecht, maar moet terugkeren naar Waalwijk. "Ik heb begrepen dat Eddy niet veel trek heeft in zijn zoveelste terugkeer naar RKC, maar ik geloof erin dat hij van grote waarde kan zijn", aldus Van der Vegt.


Bron: soccernews

Deze club moet wel Heerenveen zijn, hij blijkt wat te kosten en ze haken onmiddelijk af.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Deze club moet wel Heerenveen zijn, hij blijkt wat te kosten en ze haken onmiddelijk af.
Weet je nog wat er voor Alves en Friend is betaald ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Vorig jaar is er inderdaad veel uitgegeven. Alves en Dingsdag natuurlijk prima aankopen, Friend veel te duur ingekocht.

Denk dat we dit jaar ook zo'n 7 miljoen te besteden hebben (Waterman, Nilsson en Yildirim weg).

We zoeken echter in de categorie Loohuis, Bokkaya etc.

Volgens mij moeten we niet zo voorzichtig doen:

We moeten denken aan: Perez, Koenders, Jannssen, Figueiredo. Met middelmatige voetballers wordt het niet veel beter.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

zweed1 schreef: We zoeken echter in de categorie Loohuis, Bokkaya etc.
Hoe weet je dat 'we' in die categorie zoeken? Heb je connecties binnen Heerenveen?
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Begrijpelijk dat jij als supporter grote spelers hier wilt zien, maar keer even terug naar de realiteit: Nilsson en Yildirim zijn nog niet verkocht en we houden in geen honderd jaar 7mln over aan die spelers. Er gaat nog een substantieel bedrag naar tussenpersoontjes en andere vage lieden.

Op dit moment zijn die paar centen van Waterman in kas en daarmee kom je dus echt niet verder dan Boakye en Jansen. Leuk om te roepen dat Perez en aanhang dan ook nog moeten komen, maar op dit moment is dat gewoon onrealistisch.

Bovendien: waarom zijn Loohuis en Boakye middelmatige voetballers? We moeten ons niet te groot voelen om spelers van kleine clubs te halen en bij elke transfer eentje uit de categorie-Alves te verwachten. Met RvN en KJH is het ook prima afgelopen.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Op dit moment zijn die paar centen van Waterman in kas en daarmee kom je dus echt niet verder dan Boakye en Jansen. Leuk om te roepen dat Perez en aanhang dan ook nog moeten komen, maar op dit moment is dat gewoon onrealistisch.
Er zijn wel wat meer centen in kas dan alleen die van Waterman. De afgelopen jaren (10)is er
meer transfergeld binnen gekomen dan uitgegaan, Heerenveen heeft al geruime tijd een
zogenaamd potje achter de hand (en dat gaat niet om een paar ton). Bovendien was het
vertrek van |Hanson en Bosvelt al ingecalculeerd. Dus er is absoluut wel geld beschikbaar,
zij het dat SCH dat geld niet zomaar uitgeeft, dus alleen als het echt nodig is.
waarom zijn Loohuis en Boakye middelmatige voetballers? We moeten ons niet te groot voelen om spelers van kleine clubs te halen en bij elke transfer eentje uit de categorie-Alves te verwachten.
SCH zal inderdaad gewoon doorgaan met dit type spelers scouten, niks mis mee daar zijn al
successen mee geboekt en dat ook zo door blijven gaan. Maar ik denk wel dat als je je
positie wilt versterken of verbeteren dat je ieder jaar ook structurele versterkingen zult
moeten doen. En dan doel ik bijvoorbeeld op de betere spelers van de andere
eredivisieclubs (min de top 4), laat je smoel maar zien en laat zien dat je ambitie hebt. En
dan hoef je ze echt niet kostte wat kost te kopen.
Heerenveen: superbia ex septentrio
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Top 4 ambitie is niet reëel voor club als Heerenveen. Zeker niet nu AZ er als 4e club bij is gekomen. We mogen trots zijn op wat Heerenveen tot dusver heeft bereikt. Pas als hier een suikeroom komt die 100 miljoen in de club wil steken kan Heerenveen verder omhoog, maar de vraag is of je dat moet willen...
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

helemaal eens met ALS 26.000!
SCH is en blijft een provincieclub. LAten wij dan gewoon "the best of the rest"willen zijn... na de historische topclubs AJAX, FEYENOORD en PSV en dan "Chelsea-uit-de-polder" AZ.

Incidenteel doe je ooit misschien een keer mee om het kampioenschap (als in 2000) en structureel meedoen om de plaatsen 4 t/m 8.

That's it folks. Heerenveen gaat echt niet structureel elk jaar meedoen om het kampioenschap. EN het zal vast ook een keer tegen gaan zitten dat we een keer (incidenteel) genoegen moeten nemen met het rechterrijtje (zie vitesse, Groningen, FC twente).
Volgens mij maakt dat het voetbal zo mooi, lekker onvoorspelbaar!
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Korneev schreef: SCH is en blijft een provincieclub.

That's it folks. Heerenveen gaat echt niet structureel elk jaar meedoen om het kampioenschap. EN het zal vast ook een keer tegen gaan zitten dat we een keer (incidenteel) genoegen moeten nemen met het rechterrijtje (zie vitesse, Groningen, FC twente).
Volgens mij maakt dat het voetbal zo mooi, lekker onvoorspelbaar!
Dat we een provincieclub zijn en blijven ben ik het helemaal mee eens. Dat we eens in het rechterrijtje kunnen belanden absoluut niet!! Heerenveen is te stabiel om eens tegen een flinke daler aan te lopen omdat we bij de club altijd voldoende oog hebben voor kwaliteit. Dat Vitesse hier is beland heeft hele andere redenen dan Groningen.

Groningen komt weer uit de 1ste divisie vandaan en bouwd al een paar seizoenen aan een gode organisatie en team. Dat doen ze meer dan knap en ik vind dat ze veel overeenkomsten met Heerenveen hebben wat dat betrefd.

Vitesse is net een stuiterbal, die gaat omhoog en omlaag totdat tie niet voldoende vaart meer heeft en laag blijft.

Dat heeft Heerenveen dus absoluut niet en dat onderscheid Heerenveen van de meestte clubs in Nederland. Want we klagen dan wel veel, soms ook is dit terecht, maar we presteren ook het meest contstant over de afgelopen jaren van alle Nederlandfse clubs. Ikvind hoe meer risico je neemt de te gevaarlijk het ook wordt!!

doe maar normaal dan doen we al gek genoeg!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Wat zijn we toch weer bescheiden! Heerenveen heeft een budget van 25 miljoen, 26.000 man op de tribune. En dan moeten we genoegen nemen met het rechterrijtje. Ga toch weg. FC Twente, Groningen en Vitesse hebben de helft van ons budget. Spelen zeer wisselvallig. Heerenveen daarentegen al jaren in het linkerrijtje.
Top 4 ambitie is niet reëel voor club als Heerenveen. Zeker niet nu AZ er als 4e club bij is gekomen. We mogen trots zijn op wat Heerenveen tot dusver heeft bereikt. Pas als hier een suikeroom komt die 100 miljoen in de club wil steken kan Heerenveen verder omhoog, maar de vraag is of je dat moet willen...
100 miljoen is overdreven. Met 10 miljoen kom je al heel ver. Met een goede trainer en enkele goede aankopen heb je de stap zo gemaakt. Alleen is de vraag of je er dan kan blijven. Ik moet zelfs nog maar zien of PSV en Feyenoord bij de top kunnen blijven. Wanneer PSV 2 keer de CL misloopt zijn ze failliet. Feyenoord heeft geen geld, geen trainer en geen beleid. Dan spreek je al over een top 2. De tijd zal het uitwijzen.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Theo schreef:Wat zijn we toch weer bescheiden! Heerenveen heeft een budget van 25 miljoen, 26.000 man op de tribune. En dan moeten we genoegen nemen met het rechterrijtje. Ga toch weg. FC Twente, Groningen en Vitesse hebben de helft van ons budget. Spelen zeer wisselvallig. Heerenveen daarentegen al jaren in het linkerrijtje.

Volgens mij werd er nergens genoegen genomen met het rechterrijtje. De waarheid is dat SC Heerenveen momenteel (en waarschijnlijk ook de komende 10 jaar) een stabiele subtopper blijft met af-en-toe uitschieters naar boven en heel misschien ook eens een uitschieter naar beneden. Vorig seizoen werden we 7e, niet?

In principe staan AZ, PSV en Ajax voor ons. Als wij dan een goed seizoen hebben worden we 4e, tenzij er een club een uitschieter heeft (Twente, Groningen, Utrecht). Als wij een bijzonder goed seizoen draaien kunnen we misschien een keer incidenteel 2e/3e worden, als de topclubs steekjes laten vallen. Als we dan een keer een slecht seizoen hebben eindigen we tussen de 5e en 7e plaats, het zit nu eenmaal dicht bij elkaar.

Daarnaast doen we wel eens wat lacherig over Feyenoord, maar vergeet ook die club niet. Als ze in staat zijn een goede trainer aan te trekken is het niet vanzelfsprekend dat we boven ze staan. Er voetballen enkele goede spelers en als bv. Van Marwijk de boel weer op de rit krijgt zullen wij met Feyenoord voor de 4e/5e plek strijden volgend seizoen.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Skopperij schreef:Volgens mij werd er nergens genoegen genomen met het rechterrijtje.
Moet je even 2 of 3 reacties boven je kijken.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Heerenveen draait zoals gezegt eigenlijk altijd om de plaats 6 en 7 of hoger, inprinciepe nooit lager.
Je moet eigenlijk een moment hebben dat niemand vertrekt, en dat alles het zelfde blijft (lees Twente en Groningen) dan heb je aan de start van het seizoen een ingespeeld team en heb je een voorsprong op de meeste teams.

Wij hebben zeker wel de potentie om eens 3e of 2e te worden maar zeker niet structureel.
Maar ach, of je nou 2e of 5e word daar zit tegenwoordig ook maar weinig verschil in.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Theo schreef:Moet je even 2 of 3 reacties boven je kijken.
Ergens genoegen mee nemen is als je het prima vindt dat je elk jaar in het rechterrijtje komt. Hier werd slechts een realistisch beeld geschetst dat we meedoen om de plaatsen 4 t/m 8 (ik zou zeggen: 4 t/m 7) en incidenteel een keer in het rechterrijtje kunnen komen. Dat noem ik niet 'genoegen mee nemen', het was slechts bedoeld als incident.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Skopperij schreef: Ergens genoegen mee nemen is als je het prima vindt dat je elk jaar in het rechterrijtje komt. Hier werd slechts een realistisch beeld geschetst dat we meedoen om de plaatsen 4 t/m 8 (ik zou zeggen: 4 t/m 7) en incidenteel een keer in het rechterrijtje kunnen komen. Dat noem ik niet 'genoegen mee nemen', het was slechts bedoeld als incident.
Met een begroting zoals wij die inmiddels hebben is ook incidenteel in het rechter rijtje onacceptabel, als je geen Europees voetbal haalt heb je een minder seizoen, daarom wordt de eerste 5 nu als doelstelling neergezet, terwijl de directie altijd voorzichtig is met zijn doelformulering
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Met een goede trainer ga je nog niet structureel naar de top. Daar is een behoorlijke achterban voor nodig. En die van Heerenveen is groot, maar niet groot genoeg voor de top. En dat zal het waarschijnlijk ook niet worden, aangezien de club zich (terecht) alleen richt op Friezen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

BS schreef:En dat zal het waarschijnlijk ook niet worden, aangezien de club zich (terecht) alleen richt op Friezen.
Pardon? Heerenveen richt zich helemaal niet alleen op Friesland. Kijk bijvoorbeeld eens goed naar de gemeenten die meededen aan vul je vak.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Jeroen schreef: Pardon? Heerenveen richt zich helemaal niet alleen op Friesland. Kijk bijvoorbeeld eens goed naar de gemeenten die meededen aan vul je vak.
Vul je vak richtte zich ook buiten Friese grenzen maar het trok een totaal verkeerd publiek aan, mensen die met zijn alleen een keer gek gaan doen omdat ze een "uitje" hebben, de helft zat er niet voor het voetbal. ik vind de actie "Vul je vak" sowieso misplaatst als je een wachtlijst hebt :roll:
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

BS schreef:Met een goede trainer ga je nog niet structureel naar de top. Daar is een behoorlijke achterban voor nodig. En die van Heerenveen is groot, maar niet groot genoeg voor de top. En dat zal het waarschijnlijk ook niet worden, aangezien de club zich (terecht) alleen richt op Friezen.
Met het achterland wat Heerenveen heeft kun je gemakkelijk mee doen met de top. En wanneer je bij die top komt komen er vanzelf wel meer supporters en sponsors uit de rest van Nederland deze kant op. Een grote achterban is onzin. Met een beetje geld, een goed beleid en een goede trainer kom je al heel ver.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Hoezo heerenveen heeft geen grote achterban! Na de traditionele 3 Ajax Feyenoord en PSV hebben wij hier de meeste supporters van Nederland!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Gesloten