29-04-2007: sc-Heerenveen-Feyenoord (5-1)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ben in het geheel niet bang voor Feyenoord. Wij hebben betere selectie. Ben eerder bang voor onze eigen ploeg en hoe men met de spanning omgaat. Zo'n Alves laat zich niet gek maken, maar de rest....
Verwacht eigenlijk gewoon een 4-0 ofzo, maar ben wel vaker TE positief, dus zal wel een krappe 1-0 of 2-1 worden :)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Over zelfvertrouwen en echte mannen...
Spelers en begeleiders van Feyenoord gingen een dag in groepstraining bij het LTC in Dalfsen.

Het Leefstijl Trainingscentrum (LTC) is onderdeel van Achmea en gevestigd op Landgoed Gerner in Dalfsen. Het LTC verzorgt trainingen en coaching voor individuen en bedrijven. Zowel de trainingen als de coachingstrajecten geven inzicht in uw eigen situatie, kennis van uw beperkingen, mogelijkheden en kwaliteiten en zijn een sterke prikkel tot persoonlijke groei. U leert uit te gaan van uw eigen kracht en daarop te vertrouwen en wordt zich bewuster van de gevoelsmatige kant van uw functioneren in werk- en privé-leven. U werkt letterlijk aan uw balans.

Hoe groot is de veerkracht van een team?
Als een team goed functioneert presteert het constanter en beter dan een groep individuen. Soms staan individuele teamleden de groei en het succes van het team - en dus van de organisatie als totaal - in de weg. Soms is de sturing van het team de oorzaak van spanningen en een tekort aan resultaat. Soms zijn zaken als fusies en reorganisaties daar debet aan. Het LTC helpt mensen goed te functioneren binnen een team, met bewezen resultaat.

Teamtrainingen bij cultuurverandering, fusie, reorganisatie. Teamtrainingen zijn, vanzelfsprekend, groepstrainingen. De deelnemers ontdekken hoe met balansverstoringen om te gaan en worden gestimuleerd in hun persoonlijk groeiproces. Ze leren kansen herkennen en elkaars kwaliteiten zien.

Wat is de doelstelling van de teamtrainingen?
Het doel van de trainingen is drieledig: individuele balans - balans binnen het team - balans binnen de organisatie. Kernwoorden zijn: samenwerking, persoonlijk functioneren, kwaliteit van de communicatie, verantwoordelijkheid door zelfsturing en flexibiliteit ten bate van het team.

Wat wordt er bereikt met de teamtrainingen van het LTC?
De individuele deelnemers herkennen beter signalen van hun eigen balansverstoringen. Ook zijn ze zich bewust van hun reactiepatronen en het effect daarvan op de andere teamleden. Deelnemers hebben meer mogelijkheden geleerd om ruimte voor zichzelf te creëren. Andersom nemen de teamleden ook beter elkaars balansverstoringen waar en kunnen deze beter interpreteren. Door met elkaar tot oplossingen te komen worden eventuele problemen in de kiem gesmoord. Verder is de ervaring van teams dat het werk effectiever wordt verdeeld, doordat men meer en directer met elkaar communiceert en beter rekening houdt met elkaars kwaliteiten. Veranderingsprocessen (zoals tijdens reorganisaties) zullen na een teamtraining zonder conflicten en naar ieders tevredenheid verlopen
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

krimpen schreef: en ze weten dat ze moeten presteren anders kunnen ze allemaal een andere club zoeken....zijn ze feyenoord niet waardig.

Echt mannen komen uit hett westen.
En waar zou Feyenoord dan de nieuwe spelers vandaan moeten halen ? 1: er is geen geld voor het aantrekken van spelers 2: Feyenoord is gezien de prestaties de laatste tijd voor spelers niet zo aantrekkelijk meer om naar te verkassen dan een aantal jaren geleden.

En die echte mannen uit het westen zijn zeker die gasten die na een teleurstellende wedstrijd van hun club de omgeving van het stadion slopen en er voor zorgen dat het gastenvak 1 1/2 uur op slot blijft ? Nee laat mij dan maar in "het hoge noorden" vertoeven en de wedstrijd rustig op mijn fiets bezoeken (die na de wedstrijd nog steeds in dezelfde staat en op dezelfde plaats als waar ik 'm achterliet staat).
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Laat hem toch lekker. Zal wel weer een relschoppertje zijn uit de brugklas die net wat haar op zijn zaakje heeft gekregen en zichzelf daardoor een man noemt. Mannen bij Fluitnooit heb ik nooit gezien. Ja vroeger, toen was het een team en een volksclub. Nu lopen alle gekken richting Rotterdam met een fluitje die ze van moeders mee hebben gekregen.

On-topic:

Ik denk dat de Rotterdammertjes zondag de laatste paar slokken uit de gifbeker nemen waardoor ze met een beetje mazzel nog 8e worden. Ik zie Roda en Groningen namelijk wel winnen. Het wordt zoiezo een spannende pot. Wat een climax van het seizoen!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Als we een beetje vroeg op voorsprong komen dan kan het welles een uitslag van 3-0 ofzo worden.Als Van Hooidonk maar niet in de laatste minuut een winnende goal maakt :cry:
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

En weer een paar berichten verwijderd.

Zorg dat je bericht enige vorm van inhoud heeft, anders is het hier net zo snel weer weg :!:
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Zal een zware dobber worden komende zondag. Grootste tegenstander zondag zal Heerenveen zelf zijn.
Ik hoop op een kopie van de thuiswedstrijd tegen Roda JC. Ik vrees echter een gelijkspel en dat de lachende derde er met de prijs mee vandoor gaat.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Toch noodverordening vanwege Heerenveen - Feyenoord

Het zat er aan te komen en nu is het dan ook een feit: de gemeente Heerenveen kondigt voor zaterdag en zondag een noodverordening af vanwege de wedstrijd tegen Feyenoord.
Burgemeester Peter de Jonge van Heerenveen heeft vanochtend een noodverordening afgekondigd met het oog op de voetbalwedstrijd sc Heerenveen - Feyenoord van komende zondag. De verordening geldt van zaterdag 28 april 12.00 uur tot en met zondag 29 april 24.00 uur.

Reden van noodverordening
De komende wedstrijd is aangemerkt als een wedstrijd met een hoog risico. De noodverordening is bedoeld om de politie aanvullende mogelijkheden te geven om eventuele problemen rond de wedstrijd te voorkomen, dan wel op te lossen. In de Algemeen Plaatselijke Verordening van de gemeente staan al enkele punten genoemd die betrekking hebben op eventuele overlast bij voetbalwedstrijden. Op grond van de noodverordening krijgt de politie meer mogelijkheden om de openbare orde en veiligheid te bewaken.

Inhoud noodverordening
Het vermoeden bestaat dat een deel van de supporters van Feyenoord zaterdag al in Heerenveen zal arriveren. De verordening treedt daarom in werking op zaterdag 28 april 2007 om 12.00 uur en geldt tot en met zondag 29 april 2007 24.00 uur. Mensen die de openbare orde of veiligheid verstoren of bedreigen kunnen tijdelijk worden aangehouden of buiten de gemeentegrenzen worden gezet.

Een noodverordening wordt afgekondigd door de burgemeester wanneer het vermoeden bestaat dat een situatie een verhoogd risico oplevert voor de openbare orde en veiligheid. De burgemeester neemt een dergelijk besluit in overleg met politie en justitie. De gemeenteraad krijgt de verordening voor bekrachtiging voorgelegd.
[/quote]
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Ik denk dat het geen gelijkspel wordt.

Beide ploegen weten dat ze moeten winnen om de 5e plaats te behalen en zullen dus alles op alles zetten om te winnen.

De ploeg die het eerste scoort dicht ik de grootste kans toe de pot te winnen. Heerenveen geef ik de meeste kans als men snel weet te scoren waardoor Feyenoord nog meer aan zal moeten dringen om te scoren en er meer ruimte voor Alves en Nilsson zal ontstaan.

Mocht Feyenoord eerst scoren (laat in de wedstrijd) dan vrees ik dat Heerenveen in de val zal lopen en door het volop aanvallen het deksel op de neus krijgt door nog een tegendoelpunt.

We zullen het zien a.s. zondag, mooi weer, 8) meenemen, mooie wedstrijd en ik hoop een mooie afloop voor de Heerenveen fans :D
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Mensen die de openbare orde of veiligheid verstoren of bedreigen kunnen tijdelijk worden aangehouden of buiten de gemeentegrenzen worden gezet.
Dus als je stout bent wordt je de Van Engelenvaart over geschopt? Dat is dus via Oudehaske weer Heerenveen in...
steward
Bankzitter
Berichten: 243
Lid geworden op: 29-09-2005 09:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door steward »

André schreef:Zal een zware dobber worden komende zondag. Grootste tegenstander zondag zal Heerenveen zelf zijn.
Helemaal mee eens, mocht Heerenveen wel tot zijn eigen niveau komen en er op een positieve manier met de druk/spanning om wordt gegaan dan kan het wel eens een spectaculaire uitslag worden, dé topwedstrijd van het seizoen.
Leafer dea as Cambuur supporter
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik heb een beetje het Groningen-Heerenveen gevoel, je verwacht er heel veel van maar uiteindelijk wordt het een zaadpot(met een gelijkspel). Hoewel de laatste twee edities in Heerenveen wel goede wedstrijden waren voor ons.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Dank je robke. De samenvatting komt hier op neer: kroegen zijn open 8)
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Feyenoord kampt met geblesseerde spelers
27 april 2007
Feyenoord-trainer Erwin Koeman kan zondag mogelijk niet beschikken over drie van zijn basiskrachten. Royston Drenthe, Danny Buijs en Angelos Charisteas zijn vraagtekens voor de beslissende wedstrijd tegen Heerenveen. Vooral het meespelen van Buijs is onzeker.


NU MOETEN WE ZEKER WINNEN.



Heerenveen leeft relaxed naar Feyenoord toe
27 april 2007
Heerenveen leeft relaxed toe naar het cruciale duel met Feyenoord. De mannen van trainer Gertjan Verbeek werkten vanochtend op een zonovergoten sportpark Skoatterwâld een ontspannen training af. De thuisclub kent geen zorgen. Iedereen is fit en de opdracht is bekend. Heerenveen moet winnen en dat moet Feyenoord ook. ,,Dat is niet in ons nadeel,’’ weet Verbeek.



Niet te relaxt maar misschien is het beter voor de spelers hebben ze niet zoveel spanning.



kijk dit ook even;)

Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

SpongeBob schreef:
Wat zal het druk worden in dat geval in Rottum bij cafe de Heij! Sla maar vast een paar extra vaten in zou ik zeggen :lol:

Wat betreft de wedstrijd; ach, ik hou `t bij een vrij simpele 4-1 zege. Volgens mij rolt het eerste elftal van Heerenveense Boy`s dit F`noord nog met gemak op! :mrgreen:

Leuk filmpje trouwens op ; http://www.afonsoalves.eu

Feijenoorders zeker even kijken..! :wink:
Miereneukert!
FR010
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-04-2007 15:21

Bericht door FR010 »

uhm Drenthe doet gewoon mee die verbijt zich wel, wat Charisteas betreft die heeft vandaag gewoon meegetraind en is fit..dus allleen Danny Buijs is onzeker vanwege ze oog maar ik verwacht dat ook hij er zondag gewoon staat 8)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Iedereen doet minachtend naar Feyenoord toe, maar ik zie het nog niet zo zitten. Het is al zo vaak gebeurd dat we er niet stonden als het moest. Feyenoord daarentegen wel..
SCH
FR010
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-04-2007 15:21

Bericht door FR010 »

ik heb een vraagje..ik zit zondag in het uitvak maar zit je dan in de zon of in de schaduw 8) ?
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Uitvak is in de schaduw, passend bij jullie seizoen dat zal worden afgesloten in de schaduw ;)

We worden zondag gewoon 5e, Alves maakt die lui helemaal gek enige probleempje zal bosvelt wel weer zijn kijk al uit naar zijn publiekswissel 10 min na rust Prager > Bosvelt :shock:
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

'Heerenveen klaart de klus tegen Feyenoord'

26/4/2007 9 :50

SC Heerenveen gaat komende zondag beslag leggen op de vijfde plaats door de grootste concurrent Feyenoord te verslaan in het Abe Lenstra Stadion. Er is weinig vertrouwen in Feyenoord, FC Groningen en Roda JC.

Dat blijkt uit de uitslag van de poll op VI.nl, waarin wij jullie vroegen welke club de vijfde en laatste plaats in de play-offs om een ticket in de voorronde van de Champions League gaat veroveren.

Heerenveen is de grote favoriet. De Friezen kregen bijna 28.000 van de 47.500 uitgebrachte stemmen (58 procent). In Feyenoord, dat de beste papieren heeft met een punt voorsprong op Heerenveen en twee op Groningen en Roda, hebben bijna 12.000 bezoekers (24 procent) veel vertrouwen.

De twee clubs die het niet zelf in de hand hebben op de laatste speeldag (Groningen en Roda) en moeten hopen op een gelijkspel tijdens Heerenveen-Feyenoord, maken logischerwijs minder kans alsnog mee te
strijden met de nummers twee tot en met vier van de Eredivisie.

De noorderlingen, die het zondag thuis opnemen tegen FC Utrecht, hebben een slechter doelsaldo maar maken meer kans op een stunt (tien procent) dan de
meest zuidelijke club van Nederland. Roda speelt thuis tegen Heracles Almelo en zes procent verwacht dat de Limburgers na afloop kunnen feestvieren. (Bron VI)
scheerenveen.supporterswereld.nl
FR010
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-04-2007 15:21

Bericht door FR010 »

drika746 schreef:Uitvak is in de schaduw, passend bij jullie seizoen dat zal worden afgesloten in de schaduw ;)

We worden zondag gewoon 5e, Alves maakt die lui helemaal gek enige probleempje zal bosvelt wel weer zijn kijk al uit naar zijn publiekswissel 10 min na rust Prager > Bosvelt :shock:
dan moete we maar effe van vak ruile he :wink: tis gewoon een kwestie van hard tegen de wanden aanknallen.. dan het seizoen alsnog in de zon kunnen afsluiten :wink: :evil:
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ebiede schreef:Over zelfvertrouwen en echte mannen...
Wil Achmea Univé nu ook al een hak zetten??

En:
Drenthe twijfelgeval voor duel in Heerenveen

27/4/2007 14:10

Feyenoord-trainer Erwin Koeman kent de nodige problemen voor het allesbeslissende duel met SC Heerenveen.
De coach van de Rotterdamse ploeg weet nog niet of hij zondag kan beschikken over Royston Drenthe (foto), Pieter Collen en Danny Buijs. Drenthe heeft last van een kuitblessure. De vooruitzichten over zijn inzetbaarheid lijken gunstig.

'Hij is een twijfelgeval, maar we weten hoe hij is. Hij sterft nog liever op dat veld dan dat hij niet speelt', zegt Koeman op de website van Feyenoord. Collen heeft last van een opspelende hamstring, terwijl Buijs nog kampt met een dicht oog. Dat ongemak hield hij over aan een kopstoot, die hij tijdens de wedstrijd Feyenoord-NEC opliep.

Angelos Charisteas kan zondag in Friesland wel van de partij zijn. De Griekse spits verscheen door buikloop drie dagen niet op het trainingsveld, maar was tijdens de voorlaatste training voor het duel met Heerenveen weer van de partij.
Voet-int.
Wéér uit!!!!
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Dat is toch wel de beste feyenoorder van dit seizoen, Drenthe hopen dat hij niet mee kan doen dan zie ik voor de rest niet echt problemen.

Mijn voorspelling: 3-0
2x Alves, 1x Hansson (Corner)
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik blijf, misschien tegen beter weten in, hopen op een waar spektakelstuk. Een 4-1-3-2 opstelling lijkt mij het beste met Yildirim en Pranjic op de flanken en Gonzalo achter Alves en Nilsson.

Mocht deze tactiek te aanvallend voor onze huidige hoofdtrainer zijn, adviseer ik hem een 3-2-3-2 opstelling om op die manier toch druk te houden op het zwakke punt van Feyenoord.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id ... entid=4765

Leuk! een nieuw initiatief van de club, erg leuk! beter dan Boppeslach iig.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

FR010 schreef:dan moete we maar effe van vak ruile he :wink: tis gewoon een kwestie van hard tegen de wanden aanknallen.. dan het seizoen alsnog in de zon kunnen afsluiten :wink: :evil:
daarna mag je (met een beetje mazzel) drie jaar geen voetbalwedstrijden meer bezoeken en heb je een mooi strafblad dat je verhindert een leuke baan te vinden. Je vriendin verlaat je en je beland in de goot zonder een cent te makken ... leuk zo'n afsluiting van het seizoen, tis gewoon een kwestie van hard tegen de wanden aanklallen :wink:

Qua wedstrijd denk ik dat we nu in de hoogmoed voor de val zitten. Iedereen gaat er van uit dat we zo maar even over dit Feyenoord heen lopen, maar dat dacht ik in Rotterdam ook en toen kregen we ook de deksel op de neus. Als Heerenveen snel weet te scoren komt er ruimte en is er een kans dat Feyenoord wordt opgerold, scoort Feyenoord snel dat wordt het moeilijk aangezien we zelfs tegen een stuntelend Ado nog niet weten hoe we moeten winnen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

FR010 schreef:ik heb een vraagje..ik zit zondag in het uitvak maar zit je dan in de zon of in de schaduw 8) ?

Je hebt als antwoord gekregen dat je in de schaduw zit. Volgens mij zit je toch echt in de ( volle ) zon.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

In de Leeuwarder Courant staat dat feyenoord voor het laatst op 11 september 1998 gewonnen heeft! Dit is dus bijna 8 seizoenen geleden, toen werd het 0-1, daarna won heerenveen 5 en werd het de afgelopen 2 seizoenen 2 keer gelijk. Het doelsaldo is dan ook ruim in ons voordeel: 12-4 (over de laatste 7 seizoenen).

Ik verwacht morgen een mooie wedstrijd met 3 keer alves en mogelijk nog 2 goals (4-1).
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Gesloten