29-04-2007: sc-Heerenveen-Feyenoord (5-1)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ebiede schreef: Ik geef alleen aan dat deze mannen beter met deze druk kunnen omgaan dan een Zuiverloon/hanssen... voor het waarschijnlijk voor het eerst een finale is..
Wat een onzin dit. Wie schoot SC Heerenveen verleden jaar na de 3e ronde van de Uefa Cup. We moesten winnen van Levski, en precies Andre Hanssen schoot SC Heerenveen naar de 3e ronde. Ook over Zuiverloon maak ik mij niet druk. Hij wil even laten zien dat Feijenoord een grote fout heeft gemaakt, door hem te laten vertrekken. Ik verwacht dat wij vanaf minuut er op gaan klappen. En hoop dat we voor rust al een marge van 2 hebben. Ik maak me nog de meeste zorgen om Brian Vandebussche, een lichte ribkneusing is niet leuk. Heb je wel een aantal weken last van. Maar als hij met pijnstillers kan spelen, is het toch de beste optie.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Het is natuurlijk afwachten hoe Heerenveen met deze druk omgaat. Maar ondanks dat Feyenoord meer ervaring heeft, denk ik niet dat zij met veel vertrouwen deze wedstrijd ingaan.
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Het kriebelt al behoorlijk. Persoonlijk denk ik dat het een 'werkduel' wordt met weining aantrekkelijk voetbal en twee ploegen die met zichazelf en de spanning worstelen. Een vroege goal kan echter alles veranderen, tot zover mijn glazen bol.

Een noodmaatregel lijkt mij bij dit duel wel op zijn plaats. Je kunt soms dingen beter voorkomen, en zondag zouden de gemoederen weleens heet op kunnen lopen. Persoonlijk vind ik het geen straf om enkele biertjes te moeten nuttigen na afloop in het stadion maar ik kan me indenken dat anderen liever naar huis. Dan zit je niet te wachten op rotzooi. Je moet nog wel normaal naar huis kunnen in je eigen 'dorp'.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Voor een evt verlies vrees ik niet, die overwinning komt er wel daar ben ik van overtuigd!
Met dhr LUINGE heb ik echter meer moeite...als dat maar goed afloopt!

Desbetreffende scheidsrechter heeft natuurlijk nog wel wat recht te zetten m.b.t. de onnodige penalty`s die hij tegen ons gaf in Eindhoven :!:

Rode kaarten zullen er vast gaan vallen. Ik denk hierbij al zeker aan het ongeleide projectiel Danny Buijs. Maar ook van Hooydonk zie ik nog wel weggestuurd worden.

Heerenveen moet ervoor waken zich niet op te laten naaien door (met name!) bovengenoemde asbakjes.

Bij zowel winst danwel verlies moeten er namelijk altijd nog play-offs gespeeld worden. Het is dan wenselijk om in ieder geval nog wat redelijke fitte spelers in de selectie te hebben.

Wat ik al eerder zei, we winnen wel daar ben ik niet bang voor. Ik ben die stellige overtuiging toegedaan na wat ik in o.a Tilburg en Alkmaar heb gezien.

In de wedstrijd tegen AZ vond ik dat we in principe weinig weggaven. Er werd goed getemporiseerd, dit met het oog op aanstaande zondag. Plus de wetenschap dat dit team het in mijn ogen prima heeft gedaan uit bij de 'kampioen.'

We hadden hier notabene helemaal niet hoeven te verliezen. Maar winst of gelijkspel had ook niet veel uitgemaakt, dat was eigenlijk voor de wedstrijd tegen AZ al bekend.
Er moest namelijk zondag toch al gewonnen worden, hoe dan ook.

Een uitgelezen kans voor Verbeek om te bewijzen dat ie wel een goede coach is (wat ik overigens weiger te geloven.)

Maar om gert - jan dan nog maar eens voor de laatste maal te citeren; ,voor de wedstrijd tegen F`noord maak ik me nog de minste zorgen..." :mrgreen:


Gokje voorspelling; 4-1 [drie maal Alves!] :wink:
tds
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-08-2005 14:42
Locatie: De Knipe

Bericht door tds »

Ypkjen schreef: In Nederland is men het gewoon een beetje verloren. Men weet het even niet en er wordt een noodverordeing afgekondigd. Slaat toch nergens op. Is dat niet gewoon het vuurtje opsteken en bewust een gespannen sfeer creeren?

Lijkt mij gewoon erg overbodig en totaal onnodig zo'n noodverordening?

Jij schijnt het dus al de normaalste zaak van de wereld te vinden.
Hmm,, voorkomen is beter dan genezen zeggen ze altijd toch?

Met dat gezegde wil ik dus zeggen dat je beter wat extra politie mensen op de been kan hebben, voordat het al te laat is en het halve centrum aan gort ligt. Je moet niet vergeten dat Feyenoord hier op eigen vervoer mag komen en dus gewoon overal "mag" komen.

Kan jij je de beelden niet meer herinneren van de Europacupwedstrijd in Frankrijk tegen Nancy?

Ik zeg niet dat dat hier gaat gebeuren, maar het kan dus wel!

Dus wat extra voorzorgsmaatregelen zouden dus niet verkeerd zijn.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

BS schreef:Het is natuurlijk afwachten hoe Heerenveen met deze druk omgaat. Maar ondanks dat Feyenoord meer ervaring heeft, denk ik niet dat zij met veel vertrouwen deze wedstrijd ingaan.
Reken er maar op dat de druk bij Feyenoord minimaal zo groot zo niet groter is.
Hun achterban is groter en veel minder " makkelijk " dan die van Heerenveen.
Voor ons is uitschakeling voor de PO's in dit stadium een dikke afknapper, bij hen is dat nog wel een paar graadjes erger.
Veel vertrouwen hebben in elk geval de meeste bezoekers van hun forum er niet in, als je die berichten leest.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Godver.... Luinge gaat ons fluiten tegen feyenoord, wedden dat wij een penalty tegen krijgen, wat een k*tzooi...
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik heb absoluut geen moeite met dhr. Luinge om de doodeenvoudige reden omdat Roelof een hekel heeft aan Feyenoord. Sla de geschiedenisboeken er maar opna, Luinge is echt niet een Feyenoord-fan dus dat kan al niet meer stuk :wink:

Wie herinnert zich niet de rode kaart van Kalou na een overtreding op (volgens Feyenoord-fans maatennaaier) Lurling die we met 1-0 wonnen :mrgreen: Desbetreffende arbiter was..... inderdaad Roelof Luinge hahahahaha
scheerenveen.supporterswereld.nl
MarteNN
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 07-02-2006 15:53
Locatie: Dronrijp

Bericht door MarteNN »

Helaas, geen kaartjes. Om 9.00 uur begon de verkoop. Veel Heerenveen seizoenkaarthouders gevraagd om ook Feyenoorders aan kaartjes te helpen. Bereidheid was groot. Maar om 9.01 uur gaf de computer van Ticketbox al aan dat alles verkocht was.
Bron: Feyenoord forum (http://feyenoord.netwerk.to/forums/HTML/forum10/724.php)
Dateert nog van 7 april, denk dat enkelen nu wel spijt hebben, alhoewel ik het sowieso niet kan begrijpen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

janneman schreef:Ik heb absoluut geen moeite met dhr. Luinge om de doodeenvoudige reden omdat Roelof een hekel heeft aan Feyenoord. Sla de geschiedenisboeken er maar opna, Luinge is echt niet een Feyenoord-fan dus dat kan al niet meer stuk :wink:

Wie herinnert zich niet de rode kaart van Kalou na een overtreding op (volgens Feyenoord-fans maatennaaier) Lurling die we met 1-0 wonnen :mrgreen: Desbetreffende arbiter was..... inderdaad Roelof Luinge hahahahaha
Jawel jan, dat zou wel allemaal zo zijn maar je weet hoe snel die man kaarten trekt. Stel je het scenario eens voor dat we halverwege de tweede helft nog niet gescoord zouden hebben. Dan weet je gewoon nu al dat sommige spelers van hun gaan lopen etteren, en dan is het maar net hoe onze spelers daarmee weten om te gaan. Een lichte irritatie zou al dodelijk kunnen zijn.

Maar ik mag toch aannemen dat Verbeek dit ook wel weet!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Heerenveen – Feyenoord geen risicowedstrijd
24 april 2007
Heerenveen neemt zondag, als Feyenoord op bezoek komt, geen extra veiligheidsmaatregelen. De club beschouwt de belangrijke confrontatie met de Rotterdammers niet als een risicoduel. Het Abe Lenstra Stadion is dit weekend volledig uitverkocht.

De wedstrijd tussen Heerenveen en Feyenoord, van groot belang voor de strijd om de vijfde plaats, is tot en met de laatste stoel uitverkocht. Gezien de belangen die er op het spel staan, is er sprake van een verhoogd spanningsveld. De politie is daarom extra alert op het voorkomen van eventuele ongeregeldheden.

De gemeente Heerenveen rekent erop dat een klein deel van de Feyenoord-aanhang zich reeds zaterdag zal melden. Vanaf zaterdagmorgen is in Heerenveen een noodverordening van kracht die de Friese politie extra mogelijkheden biedt om op te treden tegen overlast. Feyenoord-supporters die niet in het bezit zijn van een kaart voor de wedstrijd, wordt afgeraden naar Heerenveen te reizen.

Voetbalclub Heerenveen verwacht zondag geen problemen. ,,Het is in onze ogen geen risico-wedstrijd,’’ aldus manager veiligheids- en publiekszaken Jan Wind. ,,Wel zijn we extra alert op mensen die geen kaartje hebben. Er wordt scherp gecontroleerd.’’ Heerenveen zet zondag 490 stewards in. Normaliter zijn dat er 465. ,,We zetten wat extra mensen in voor het gastenvak en om buiten het stadion te controleren.’’

Jan Wind verwacht gezien de goede ervaringen met de fans uit Rotterdam in het verleden, geen problemen. ,,In voorgaande jaren ging het ook goed. Enige verschil is dat er nu na afloop een verliezer is, misschien zelfs wel twee verliezers. Dan is het afwachten hoe mensen hun frustratie of vreugde uiten. Dat is de enige onberekenbare factor, maar wij rekenen op voorhand niet op problemen.’’

http://www.sc-heerenveen.nl

Wel appart.. geen extra maatregelen maar wel extra stewards..
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

xander schreef:Jan Wind verwacht gezien de goede ervaringen met de fans uit Rotterdam in het verleden, geen problemen. ,,In voorgaande jaren ging het ook goed
De wens is de vader van de gedachte blijkbaar bij mijnheer Wind. Maar ga mij niet vertellen dat aan deze wedstrijd geen risico`s kleven.
Ik vind het eigenlijk te triest om te melden, maar ga er maar vanuit dat er bij verlies van F`noord rellen op de loer liggen. En dan druk ik me nog zachtjes uit ook!


Ik hoop van niet...Ik vrees van wel."


Zie ook even de POLL op; http://www.vi.nl/home.html#poll281323
Laatst gewijzigd door paparazzi op 24-04-2007 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Dit zal komen zoals het stukje zegt door het volle uitvak! Ik hoop dat het zondag goed gaat, gezien een bekerwedstrijd een x aantal jaren terug!!
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Lipton schreef:Godver.... Luinge gaat ons fluiten tegen feyenoord, wedden dat wij een penalty tegen krijgen, wat een k*tzooi...
Het verleden heeft uitgewezen dat Luinge Feyenoord vaak tegen Feyenoord heeft gefloten. Ik ben blij met Luinge voor Zondag, hopelijk fluit hij de wedstrijd niet zo dood als Blom deed tegen AZ.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2029
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Het oog van Buijs

Danny Buijs zijn ooglid is zo opgezwollen dat hij afgelopen zondag zelf om een wissel vroeg. Buijs, “Ik zag vrijwel niets meer door dat oog. Toen Pierre een diepe bal diep naar mij speelde zag ik de bal te laat aankomen waardoor ik hem miste. Ik kon niet verder”
Er is goed hoop dat de zwelling voor zondag is geslonken. Een andere mogelijkheid is dat zoals bij boksers een sneetje in de zwelling wordt gegeven zodat deze door een bloeding afneemt.

Afbeelding


Hmm.. Niet meer kunnen voetballen maar wel autorijden? :?
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

In het begin van de carriere van Luinge floot hij de wedstrijd Emmen - Heerenveen.

Als enige in het hele stadion zag hij toen dat Aldo Swager de bal buiten het strafschopgebied met zijn handen aanraakte. Leverde een volstekt onterechte gele kaart op. Na de wedstrijd heeft R vd V. eem verzoek ingediend bij de KNVB om alsjeblieft nooit weer deze pedante scheids toegewezen te krijgen.

Luinge staat alleen voor Luinge op het veld, en ben bang dat hij zich zondag onsterfelijk voor de Rotterdammers wil maken.
Ik pas hier niet
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Lekker, zo'n wedstrijd, komen ze met Luinge op de proppen. Het gaat zondag om Heerenveen óf Feyenoord en niet om Luinge. Al weten we allemaal, dat het daar wel op zal uitdraaien. :evil:
Gebruikersavatar
Sito
Bankzitter
Berichten: 205
Lid geworden op: 07-11-2005 08:30

Bericht door Sito »

Er spookt constant een gelijke stand door m'n hoofd. Laat het niet waar zijn Jomanda. Ik verbrand je foto als het waar is. Als we verliezen vreet ik het hele stadion op.*




* mits ik honger heb.
Ik lach om mijn 'avatar'...
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Een gelijke stand? En dan Groningen en Roda JC winnen zeker. En Heerenveen en Feyenoord weer tegen elkaar in de playoffs als de nummers zeven en acht. Ik zou het wel humoristisch gevonden hebben, als ik niet heel erg op de hand van Heerenveen was geweest.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het wordt weer zo'n memorabele dag waarvoor je dagen onrustig bent. Het evt afwezig zijn van Vandenbussche kan prima worden opgevangen door Van Dijk. Die keepte uitstekend in de kampioenswedstrijd van Jong Heerenveen en heeft soieso voldoende ervaring. Feyenoord had tot recent altijd de kwaliteit met de druk om te kunnen gaan en wij absoluut niet. Echter, dit seizoen is alles anders dan we gewend zijn geweest. Als Heerenveen spelt zoals het kan (zie NAC) en scherp is, dan hebben we goede kansen. Als de ploeg labiel is en/of strak staat van spanning dan kan het ook helemaal fout lopen. Wie de kop er het best bij heeft gaat winnen.
Glick
Selectiespeler
Berichten: 502
Lid geworden op: 14-01-2003 15:43
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Glick »

Mijn grootste vrees ligt bij Verbeek. Kan hij het team eindelijk eens goed motiveren voor een wedstrijd.. Ik denk dat Feijenoord met meer zenuwen heeft te kampen dan Heerenveen. Hoe dan ook, het boeit me niet wie kampioen wordt, zolang wij maar 5e worden. En het is te hopen dat Alves een topdag heeft...
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Een vol uitvak en veel feyenoorders die komen maar geen kaartje hebben en een stadionverbod.
Als we winnen denk ik dat het wel eens uit de hand kan gaan lopen.:o
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Als we winnen denk ik dat het wel eens uit de hand kan gaan lopen.
blablablabla

Laat we nou gewoon rustig afwachten. Eerst maar eens die drie punten binnen halen!
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Heb er wel vertrouwen in.Als Alves een vroege goal maakt dan kan het een super mooi wedstrijd worden zo niet en scoort Feyenoord dan weet ik het nog niet maar Feyenoord scoort niet ! Het ene wat WIJ kunnen doen is : Als een man achter Heerenveen maar dat gaat echt wel gebeuren :!: .En over die Feyenoord supporters gesproken ze zijn het al gewend :wink:
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

,,Toch geen noodverordening tegen Feyenoord''

24/04 De gemeente Heerenveen heeft volgens burgemeester Peter de Jonge geen noodverordening ingesteld. De eerste burger sluit echter niet uit dat dat alsnog gebeurt. Feyenoord schreef op de eigen site dat de verordening zaterdag van kracht zou zijn.
nieuws ,,Een noodverordening is een mogelijkheid en ik sluit ook niet uit dat zoiets er komt, maar ik heb nog niets afgekondigd'', zegt burgemeester De Jonge van de gemeente Heerenveen. ,,Hoe Feyenoord daar dan bij komt? Ja, dat weet ik ook niet.''

Dat is toch wel curieus, omdat Feyenoord op de officiële website schrijft: In de aanloop naar Heracles-Feyenoord hebben wij op onze website melding gemaakt van het feit dat op de wedstrijddag een noodverordening gold. Na de wedstrijd verschenen in de media berichten van de burgemeester van Almelo dat hiervan geen sprake was. Navraag heeft ons geleerd dat dit klopt. Er was geen sprake van een noodverordening maar er was een noodbevel afgekondigd. In Heerenveen is wel sprake van een noodverordening, die in die gemeente makkelijker tot stand komt omdat deze standaard is opgenomen in de plaatselijke APV.

Ook sc Heerenveen maakt op de officiële site melding van de noodverordening. De enige die nog van niets weet, is de man die de noodverordening in het leven kan roepen...

http://www.abelenstra.com

Snap er niks meer van ;) wel niet wel niet.. Dus niet.
Alle ballen op Henkie!
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik snap het wel. Iemand heeft blijkbaar geroepen dat er een noodverordening is en iedereen roept dat vervolgens na. Probleem is alleen dat de burgemeester de enige is die daar niet aan meedoet en dat is nu net degene die de noodverordening moet afkondigen of instellen of hoe je zoiets ook maar noemt. Kortom, er is niets tot de burgemeester zegt dat het er is.
Ypkjen
Jeugdspeler
Berichten: 20
Lid geworden op: 06-04-2007 20:41
Locatie: Steenwijk

Bericht door Ypkjen »

Als er niet wordt uitgedaagd, gebeurt er echt niets. De woede van de Feyenoorders zal op de eigen ploeg en het beleid gericht zijn en niet op de Heerenveen supporters.
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

Forza schreef:.... Kortom, er is niets tot de burgemeester zegt dat het er is...
volgens mij kijk jij veel naar Samson en Gert :D
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Paolo Soprani schreef: volgens mij kijk jij veel naar Samson en Gert :D
dan hoop ik dat de burgemeester na wedstrijd zegt:

aan allen die voor heerenveen, de nummer 5 van de eredivisie zijn, proficiat

aan allen die niet voor heerenveen, de nummer 5 van de eredivisie zijn, ook proficiat :lol:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Glick schreef:Mijn grootste vrees ligt bij Verbeek. Kan hij het team eindelijk eens goed motiveren voor een wedstrijd.. Ik denk dat Feijenoord met meer zenuwen heeft te kampen dan Heerenveen. Hoe dan ook, het boeit me niet wie kampioen wordt, zolang wij maar 5e worden. En het is te hopen dat Alves een topdag heeft...
MOTIVEREN? Voor zo'n wedstrijd?
Het moet niet gekker worden.
Gesloten