'Vul je vak'

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Niek » 29-12-2006 13:31

Idd,oprotten met dat vul je vak actie.
Doe het dan maar op de zuidtribune, hebben we toch nog lawaai aan de andere kant
Niek
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 12-10-2006 15:19
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor BasVak11 » 29-12-2006 13:34

wist je dat ze op Zuid nieuwnoord vaak niet horen? ik heb vorig jaar op zuid gezeten, en toen dacht ik ook hele tijd van wat is NN stil... tot ik zelf paar keer op NN stond en wist hoe hard er werd gezongen... het bereikt de overkant vaak gewoon niet... dus het lijkt dat ze niets zingen, maar ze zingen dus wel degelijk...
BasVak11
Nieuw talent
 
Berichten: 71
Geregistreerd op: 21-01-2006 22:34

Berichtdoor abegoal » 29-12-2006 13:41

Arnoud schreef:Al die opmerkingen over"Thialf-publiek" zijn wel grappig.
Want in de rest van Nederland ziet men de sfeer in Thialf altijd als heel positief - vrijwel alle topschaatsers geven ook altijd aan graag in Thialf te rijden. Enthousiast en kundig publiek.
Maar zulk publiek zien wij liever niet in het ALS :?: :?: :?:
Eén van de luidkeels meegezongen en gesprongen "liedjes" dat tegen NEC ten gehore werd gebracht komt toch ook niet verder dan lalalalla. Wedden dat dat "liedje" morgenavond uitbundig door het vak op Noord gebracht zal worden ?
Zie eerst de balk in je eigen oog voor op de splinter bij een ander wijst.


Oké - die Meppeler-bellen waren afschuwelijk


Zucht, de sfeer bij de eo jongerendag is waarschijnlijk ook geweldig! Ik kies ervoor om daar niet naartoe te gaan.
Ik ga naar het voetballen voor o.a. de VOETBALsfeer. De vul je vak sfeer is niet representatief voor potentiele nieuwe seizoenkaarhouders en hoort gewoon niet in een VOETBALstadion.
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Superfries88' » 29-12-2006 13:51

BasVak11 schreef:wist je dat ze op Zuid nieuwnoord vaak niet horen? ik heb vorig jaar op zuid gezeten, en toen dacht ik ook hele tijd van wat is NN stil... tot ik zelf paar keer op NN stond en wist hoe hard er werd gezongen... het bereikt de overkant vaak gewoon niet... dus het lijkt dat ze niets zingen, maar ze zingen dus wel degelijk...


Hmwa, valt allemaal best mee hoor. Vooral vorig seizoen kon ik NN op Zuid prima verstaan. Natuurlijk is het geluid op Noord harder en zul je meer verstaan, maar dat is ook niet meer dan logisch. Dit seizoen is het trouwens wel minder geworden, al heeft dat zijn redenen (verder vanaf het veld).
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor BasVak11 » 29-12-2006 14:09

hoe verklaar je dan dat veel mensen op Zuid het liedje van Alves nog niet kennen? ik was laatst met een vriend van me die in het sfeerteam van feanfan zit naar de kuip en heb hem het liedje van alves moeten leren... en overigens dit seizoen zit ik dan op noord, maar ik hoor nooit iets van de uitsupporters terwijl ik wel hoor van anderen dat ze best aanwezig waren... dat heeft dan toch met de afstand te maken en met de windrichting e.d.
BasVak11
Nieuw talent
 
Berichten: 71
Geregistreerd op: 21-01-2006 22:34

Berichtdoor Superfries88' » 29-12-2006 14:27

Tsja, sommige songs hebben simpelweg tijd nodig. Ik lees de songs meestal op het internet, probeer mee te zingen met NN en in korte tijd heb ik de tekst onder de knie. Een ander kent de tekst niet (geen internet bv.) en dan is het lastig om een lied direct op te pikken. Wel heb ik het gevoel dat het Alves-lied steeds beter begint te lopen.

De windrichting en de afstand bepalen inderdaad ook of men op Zuid Noord kan horen. Lens-thuis was zo’n wedstrijd waar ik NN moeilijk kon horen, terwijl ik later begreep dat de sfeer prima tot goed was. Maar over het algemeen kan ik NN wel redelijk verstaan.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Frisian4life » 29-12-2006 14:32

Dit gaat niet meer over vul je vak maar over Zuid en Noord en Stadionsongs.
Frisian4life
Wereldspeler
 
Berichten: 1165
Geregistreerd op: 17-09-2006 16:16

Berichtdoor Arnoud » 29-12-2006 15:06

dom gelul arnoud
Gelukkig schrijft TORCIDA altijd geweldige intelligente dingen :urgs:
Ik meen dat ik begonnen was met: "Al die opmerkingen over"Thialf-publiek" zijn wel grappig". Ik bedoelde daar mee aan te geven dat de één de kwalificatie Thialf-publiek een compliment vindt en de ander die kwalificatie als negatief ervaart.

En op de laatste opmerking :
Eén van de luidkeels meegezongen en gesprongen "liedjes" dat tegen NEC ten gehore werd gebracht komt toch ook niet verder dan lalalalla. Wedden dat dat "liedje" morgenavond uitbundig door het vak op Noord gebracht zal worden ?
wordt al helemaal door niemand gereageerd.
Een liedje waarin het woord Heerenveen of welke verwijzing naar voetbal dan ook niet in voorkomt - een liedje dat massaal meege"zongen" en meegesprongen wordt - een liedje met een hoog Thialfgehalte ( negatieve kwalificatie). Maar ja, dan komt het van Noord en dan is het dus wel leuk. Niet waar Torcida ?
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Jeroen » 29-12-2006 15:32

Wat snap je niet aan dit verhaal van Torcida?

het gaat niet om liedjes oid want sommige thialf liedjes worden ook elders in stadions gezongen. het gaat om de uitingen en het geforceerde hoempa pa gehalte. dit heeft niets met balken en splinters te maken


Op vantevoren bepaalde tijden verplicht juichen is nog wel iets anders dan in de geest van de wedstrijd meezingen. Aanmoedigend als het team het nodig heeft, feestend als we voorstaan, fanatiek als we achterstaan etc. De inhoud van de liedjes doet in die zin niet eens zo zeer ter zake. En nogmaals: diverse thialfliedjes worden gezongen in de stadions, het gaat om het juichen en waven zonder dat daarvoor een aanleiding is: dat is thialfpubliek.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Texas » 29-12-2006 16:09

En op de laatste opmerking :
Eén van de luidkeels meegezongen en gesprongen "liedjes" dat tegen NEC ten gehore werd gebracht komt toch ook niet verder dan lalalalla. Wedden dat dat "liedje" morgenavond uitbundig door het vak op Noord gebracht zal worden ?
wordt al helemaal door niemand gereageerd.
Een liedje waarin het woord Heerenveen of welke verwijzing naar voetbal dan ook niet in voorkomt - een liedje dat massaal meege"zongen" en meegesprongen wordt - een liedje met een hoog Thialfgehalte ( negatieve kwalificatie). Maar ja, dan komt het van Noord en dan is het dus wel leuk. Niet waar Torcida ?



Nou heb deze discussie en het forum ff een tijdje in de gaten gehouden en het valt me op dat deze Arn(oud) vaker tegen NieuwNoord is dan er voor.....heb je iets tegen NN dan Arn(oud)?? Ik meng me normaal nooit in dit soort onzin omdat een ieder de wedstrijden op zijn of haar manier beleefd maar dit moet me toch ff van mijn hart.

Ieder zijn of haar beleving in het ALS is anders dus heb daar respect voor. Blijkbaar slaat dat liedje van de Fratelli's die bij NEC uit werd ingezet (ik neem aan dat je deze bedoeld) wel aan en ik kan het me voorstellen waarom (want ik was erbij). Als je namelijk voorstaat is een vak "in hoger sferen" en willen ze dit laten zien en aan de spelers en staf laten weten dat ze achter hun mannen staan. Kortom....."Chelsea Dagger" werkt dus inderdaad sfeerverhogend dunkt me. En nog ff over het gebel van de mensen uit Meppel....kom maar eens op NN staan Arn(oud) en dan kun je zien maar vooral horen waarom er hier zo'n probleem van word gemaakt. Ik vrees echter het ergste voor morgen met die "schaatsfreaks" in het FuckjeVak-vak.
Avatar gebruiker
Texas
Bankzitter
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17-01-2006 11:47
Woonplaats: Surhûsterfean

Berichtdoor Criz » 29-12-2006 16:38

Had hetzelfde gevoel als een reactie hiervoor. Je speelt tegen Excelsior en je gaat compleet verkleed in het rood.

Geloof dat deze nutteloze actie maar negen wedstrijd duurt?
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Berichtdoor Arnoud » 29-12-2006 17:22

.....heb je iets tegen NN dan Arn(oud

Nee, en als je goed zou lezen zou je inzien dat ik het heb over "Noord" verwijzende naar de vakken die bestemd zijn voor Nieuw Noord leden maar waar het niet de vereniging Nieuw Noord is die persé voor alles wat er gebeurd verantwoordelijk is.
En als je goed gelezen had had je kunnen zien dat ik geschreven heb: die Meppeler bellen waren afschuwelijk.
't Is maar wat je lezen wil.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Flying Tilster » 29-12-2006 17:27

Ik krijg nu sterk het gevoel dat het niet alleen meer over het "Vul-Je-Vak" gaat, maar dat er nu teveel (misschien ook door mezelf) op de man gespeeld wordt.
Ik heb in ieder geval mijn mailtje richting sc Heerenveen gestuurd met mijn afkeuring over deze belachelijke actie.

Ik heb niet de illusie dat dit iets uit zal halen, maar we kunnen denk ik beter de club bestoken met mail dat we het er niet mee eens zijn hoe er nu invulling aan gegeven wordt.

Als ik het allemaal zo lees zijn we het er grotendeels over eens dat de actie op zich prima is, maar de invulling waardeloos.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Niklas Tarvajärvi » 29-12-2006 17:40

Torcida schreef
:
VUL JE VAK.
De afgelopen 2 wedstrijden hebben wij als direktie moeten constateren dat de ondersteuning van de club tijdens de wedstrijden nog niet geheel gelukt is. Wij zijn dan ook in gesprek gegaan met de resterende deelnemende gemeenten om te zorgen dat zowel de promotionele aktie voor de deelnemende gemeente als de ondersteuning tijdens de wedstrijd van onze club meer een voetbalsfeer gaat uitademen zodat het een nog groter succes gaat worden.

Wij hopen dat gezamenlijk met het Nieuw Noord vak de ondersteuning van onze jongens tijdens de wedstrijden nog beter wordt.

Direktie sc Heerenveen..


Torcida, waar komt dit zo vandaan? Heeft NN overleg gehad met SC H? Lijkt er in ieder geval op dat het nu ook bij de club duidelijk is dat het zo niet langer kan. Dat hebben we dan in ieder geval al bereikt. Morgen maar even afwachten.
Niklasse spits!
Avatar gebruiker
Niklas Tarvajärvi
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 01-12-2006 15:22
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor Niklas Tarvajärvi » 29-12-2006 18:16

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald zullen we dan maar zeggen. Toch goed dat de directie dit ook eerlijk toegeeft. Na morgen weten we meer :lol:
Niklasse spits!
Avatar gebruiker
Niklas Tarvajärvi
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 01-12-2006 15:22
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor Texas » 29-12-2006 18:27

En als je goed gelezen had had je kunnen zien dat ik geschreven heb: die Meppeler bellen waren afschuwelijk.
't Is maar wat je lezen wil.



Wat ik lezen wil? Jij begint nota bene zelf met de opmerking "dat alles uit NN goed is en wat daar buiten komt is bagger" of iets in die richting. Ik ben lid van NieuwNoord, sta in het vak van NieuwNoord, ga mee naar de meeste uitwedstrijden van SCH en ja......ik voel me aangevallen als het hele vak WEER over één kam geschoren word door deze "meneer" door zijn opmerking naar Torcida toe. Noem het dom en wat je maar wil maar dankzij NN (en ook zuid niet te vergeten) komen we eindelijk eens uit het hoekje van het bioscooppubliek zijn !!!
Avatar gebruiker
Texas
Bankzitter
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17-01-2006 11:47
Woonplaats: Surhûsterfean

Berichtdoor Freezeman » 29-12-2006 19:44

Texas schreef: ...... ga mee naar de meeste uitwedstrijden van SCH ........

Zoek Arnoud dan een keer op in de bus en praat met hem, zal je zien dat hij niet zo gek las hij er uit ziet. (hoewel)
En je moet zoeken naar iemand die op zijn avatar lijkt. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Janneman » 29-12-2006 19:53

Het gaat er niet om wat de supporters vinden maar wat Heerenveen zelf vind!!! Ik ben ook niet weg van deze actie, verkoop die kaarten aan de nog kleine groep mensen die op de wachtlijst staan en stop met deze actie.

Die rottige bellen en toeters tijdens Heerenveen-Excelsior waren echt nix!!!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Arnoud » 29-12-2006 19:54

zal je zien dat hij niet zo gek las hij er uit ziet. (hoewel

Gekker waarschijnlijk :D
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Fokke Veenstra » 30-12-2006 09:31

Feanfans, als Heerenveensupporter in vak 11 heb ik me tot op heden blauw geergerd aan de invulling die gegeven is aan de invulling van 'Vul-je-vak': toeters, bellen, waves en gejuich dat te pas en vooral te onpas ten gehore werd gebracht. Ik kan me de ergernis van anderen goed begrijpen.

Wat ik echter niet kan begrijpen is dat onze fanatieke supporterschare van NN zich zo gemakkelijk van de kook laat brengen door 650 voornamelijk kinderen met bellen (waar je inderdaad gek van wordt). De reactie van NN was om gedurende het grootste gedeelte van de wedstrijd tegen dit gemeentevak te ageren met fluiten en één liedje: 'Steek die bel maar in je ....' Gevolg was echter wel dat onze jongens in blauw en wit voor het grootste gedeelte van de wedstrijd het zonder aanmoedigingen moesten doen. Dit kan toch niet de bedoeling van NN zijn?

Ik hoop dat NN vanavond het gemeentevak weet te negeren en zelf met bestaande Heerenveen liederen en ludieke (grappige) niet-kwetsende gelegenheidsgezangen laat zien hoe de werkelijke sfeer in het ALS hoort te zijn! Succes.
Fokke Veenstra
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 29-12-2006 10:57

Berichtdoor mart761 » 30-12-2006 10:04

Beste Meneer
dit is inderdaad niet de bedoeling van het :stan: vak maar als je in het begin constant aan het zingen bent enje wordt elke keer halverwege het liedje gestuit door die K*T bellen dan loopt de frustratie op een gegeven moment hoog op! Tijdens het zingen hoorde je constant die irriatante bellen!!! En je kunt niet zeggen dat er niet gezongen is! ik geef toe dat een aantal mensen erg stil waren! Maar ik heb me voor het eerst in mijn :stan: loopbaan en trouwens voor het eerst in mijn leven schor geschreeuwd en gezongen! Dus aan mij heeft het niet gelegen :mrgreen:
FORZA SC HEERENVEEN
Avatar gebruiker
mart761
Basisspeler
 
Berichten: 985
Geregistreerd op: 02-01-2006 21:52

Berichtdoor Fokke Veenstra » 30-12-2006 10:56

Meneer? Siz mar Fokke! :wink:
Fokke Veenstra
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 29-12-2006 10:57

Berichtdoor vlqrt » 30-12-2006 11:11

Op zich is het mooi dat de directie van Heerenveen ook door heeft dat dit niet de manier is waarop dit soort acties uitgevoerd moeten worden. Ik ben alleen bang dat ze er niet zo veel aan kunnen doen. De 'Decibelmeter' kan helaas niet op marktplaats worden gezet omdat men hier een competitie aan heeft verbonden. Ik neem aan dat er met elke gemeente een contract is gesloten, waarin ook deze competitie is gemeld ... dan ben je contractueel gebonden om dat ding ook te houden.

Het enige wat men kan doen is de gemeenten vragen om zich een beetje in te houden en het niet zo te organiseren als Meppel. Gezien er een competitie aan dit gebeuren vast zit en de meeste gemeenten niet willen opgaan in de massa ben ik benieuwd hoe de gemeenten op de vraag van Heerenveen zullen reageren. Ik ben bang dat dit topic nog wel even het mikpunt blijft van veel sarcastische opmerkingen en drieletterwoorden (die trouwens nog steeds verboden zijn, almede lichaamsdelen en andere schunnige taal :wink: )
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Freezeman » 30-12-2006 14:45

Gelukkig zingen we alleen maar straattaal en dus mag het. :D
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Niklas Tarvajärvi » 30-12-2006 15:00

Actie 'Vul je vak' kost veel geld
zaterdag 30 december 2006 Dokkum
De SC Heerenveen-actie Vul je vak kost gemeenten veel geld en is zeker niet gratis. De gemeente Dongeradeel, Kollumerland en Tytsjerksteradiel doen mee met deze actie waarbij 650 inwoners naar een voetbalwedstrijd kunnen gaan in bussen. De actie kostte Tytsjerksteradiel zo'n 18.000 euro. Of de andere gemeenten dat ook hebben betaald is niet bekend. Kollumerland wilde dit in elk geval niet bevestigen (of melden wat het wel gekost heeft).

Inwoners van Kollumerland gingen op 9 december al naar Heerenveen om de club aan te moedigen. Dongeradeel is zaterdag aan de beurt. In januari gaat de gemeente Tytsjerksteradiel met vrijwilligers naar een wedstrijd van de Friese voetbalclub.
Bron: Waldnet
Niklasse spits!
Avatar gebruiker
Niklas Tarvajärvi
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 01-12-2006 15:22
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor Niklas Tarvajärvi » 30-12-2006 22:38

Vond dat dongeradeel zich vanavond keurig gedragen heeft! wat mij betreft staan ze bovenaan! Heeft de reactie van de directie (nav dit forum?) toch zo zijn effect gehad.
Niklasse spits!
Avatar gebruiker
Niklas Tarvajärvi
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 01-12-2006 15:22
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor Onedayflyer » 31-12-2006 00:05

Niklas Tarvajärvi schreef:Vond dat dongeradeel zich vanavond keurig gedragen heeft! wat mij betreft staan ze bovenaan! Heeft de reactie van de directie (nav dit forum?) toch zo zijn effect gehad.


Inderdaad, niks van gemerkt, hulde!
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Wiggs » 31-12-2006 00:29

Onedayflyer schreef:
Niklas Tarvajärvi schreef:Vond dat dongeradeel zich vanavond keurig gedragen heeft! wat mij betreft staan ze bovenaan! Heeft de reactie van de directie (nav dit forum?) toch zo zijn effect gehad.


Inderdaad, niks van gemerkt, hulde!


Ook op tv niks van gemerkt
Enkel de mensen gehoord die je normaal ook hoort
Lekker duidelijk ook
Wiggs
Wereldspeler
 
Berichten: 1315
Geregistreerd op: 03-12-2006 17:24

Berichtdoor boy waterman » 31-12-2006 00:49

eerste 2x was echt bagger als het ging om bellen en wanneer ''vul je vak' lawaai moest maken als die lawaaimeter weer op het scherm kwam maar vond vanavond tegen utrecht echt stukken beter.....echt me complimenten...zo kan het ook...
die lawaaimeter aan doen op het scherm wanner het nodig is tijdens een corner/vrije trap en niet wanneer de tegenpartij in de aanval is bv.
vanavond heb ik zelf en vele mensen om me heen op noord niet geergered(goed geschreven)aan 'vul je vak'....we wachten af hoe het de komende wedstrijden gaat.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten