'Vul je vak'

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Il prima Capo! schreef:Ik word zo ziek van die mensen die anderen mensen afkraken omdat ze kritiek hebben.
Dat is momenteel de hele tendens hier op het forum.
Zodra er iemand tegen de hier op het forum heersende mening in gaat, wordt hij afgeserveerd als koffiekanner, posten worden verwijderd en als dat niet het gewenste effect heeft gooit men het topic maar op slot.
Anti anti. :)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Freezeman, wij gooien alleen topics op slot als de discussie in de verwijtende sfeer terecht komt, waarbij de inhoud niet meer terzake doet. Dit forum is voor alle supporters, en iedereen mag zijn of haar mening uiten, zolang het binnen het fatsoenlijke blijft. We hebben geen zin in nutteloos gescheld heen- en weer. Een slotje is dan wellicht de weg van de minste weerstand, maar inderdaad, anders blijven we op die verwijder-knop drukken.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Zodra er iemand tegen de hier op het forum heersende mening in gaat, wordt hij afgeserveerd als koffiekanner, posten worden verwijderd
Dat verwijderen valt wel mee Freezeman. En het op slot gooien mag van mij af en toe wel wat eerder gebeuren. Wat betreft het afgeserveerd worden als koffiekanner: ach, de gemiddelde Forummer is nauwelijks uit de puberteit en ziet iedereen die boven de 30 is als "oud". Bij de wat oudere Forummers (pak weg tussen de 25 en 35) kom je dit aanzienlijk minder tegen. Die zijn gelukkig toleranter en eisen wat minder het alleenrecht van de "echte belevenis" op.
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Ik vind het idee 'Vul je vak' een zeer goed idee.

Alleen niet in een voor Heerenveen supperters bedoeld vak, naast NN.

Maar zoals afgelopen vrijdag tegen Roda JC, als het uit-vak bijna leeg is, als opvulling van het uit-vak.

Met behulp van een scheidingswand oid, moet dit toch makkelijk te regelen zijn.

Komt bovendien het gemiddeld aantal supporters ook nog eens ten goede.
Ik pas hier niet
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Arnoud schreef: Dat verwijderen valt wel mee Freezeman. En het op slot gooien mag van mij af en toe wel wat eerder gebeuren. Wat betreft het afgeserveerd worden als koffiekanner: ach, de gemiddelde Forummer is nauwelijks uit de puberteit en ziet iedereen die boven de 30 is als "oud". Bij de wat oudere Forummers (pak weg tussen de 25 en 35) kom je dit aanzienlijk minder tegen. Die zijn gelukkig toleranter en eisen wat minder het alleenrecht van de "echte belevenis" op.
Pff, dus eigenlijk het forum sluiten voor iedereen onder de 25/30 jaar, want dan begrijp je er nog niks van.. En hoezo alleenrecht van de sfeer? Als je dan toch over 1 kam wil scheren dan mag je van iedereen uit de ouderencategorie alleen maar zwijgend toekijken tijdens de wedstriijden en haal het ook zeker niet in je hoofd ooit eens kritiek te leveren...
Misschien moet je zelf ook eens open staan voor een andere mening?!
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Arnoud schreef: Dat verwijderen valt wel mee Freezeman. En het op slot gooien mag van mij af en toe wel wat eerder gebeuren. Wat betreft het afgeserveerd worden als koffiekanner: ach, de gemiddelde Forummer is nauwelijks uit de puberteit en ziet iedereen die boven de 30 is als "oud". Bij de wat oudere Forummers (pak weg tussen de 25 en 35) kom je dit aanzienlijk minder tegen. Die zijn gelukkig toleranter en eisen wat minder het alleenrecht van de "echte belevenis" op.
Dat bedoel ik nou. Als je nou gewoon reageert op mijn inhoudelijke post. Dat sommige, door o.a. een generatiekloof, een verschil in beleving hebben, dat lijkt me duidelijk. Maar ga nou eens de discussie aan, adhv argumenten. Want je argumenten slaan volledig de plank mis.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Freezeman schreef:Geplaatst: 09 Dec 2006 19:58:27
Het idee op zich is goed bedacht vind ik.
idd een beetje nep/thialf sfeer maar de bedoeling is goed.
Die mensen hebben een mooie avond en wellicht houd de club er een paar bezoekers aan over.
Wat mij het meest stoord is het feit dat nieuwnoord geen megafoon in het vak mag hebben terwijl er bij die vakkenvullers een half orkest mee ging doen.
Beetje vreemd.
Volgens mij geeft zo'n vak alleen maar voordelen, iig reageert het NNvak er behoorlijk op. :D

Il prima Capo! schreef: Geplaatst: 11 Dec 2006 16:10:06
Ik word zo ziek van die mensen die anderen mensen afkraken omdat ze kritiek hebben. Als wij vinden dat een decibelmeter niet bij een voetbalsfeer hoort, dan zeggen we dat niet omdat we alles wat de club doet af willen zeiken, maar omdat we een decibelmeter gewoon kut vinden.

Het hele idee van gemeenten aanschrijven is prima en hoe meer toeschouwers in het stadion des te beter. Commercieel slim, financieel op termijn wellicht interessant. Maar laat de authentieke voetbalsfeer toch met rust. Hou Thialf in het Thialfstadion en laat het ALS wat het is. De mensen die er zitten bepalen dan wel wat er voor sfeer komt te hangen. Daardoor hebben we geen decibelmeter nodig.
Even inhoudelijk reageren dan maar.
Er is totaal geen reden om ziek te worden Il prima Capo!
Als je goed leest dan zijn we het volgens mij redelijk met elkaar eens, alleen drukken we ons iets verschillend uit.

Maar als ik dan reacties lees als
Een leeg Heropak heeft meer creativiteit in zich dan dit leeghoofd. Waarom hebben z'n collega's hem niet van 4-hoog naar beneden gegooid toen hij met dit plan kwam.
Dan zou ik daar eerder ziek van worden.
Mag ik dan misschien even een sarcastische opmerking maken?
Nee schijnbaar niet, want daar wordt men ziek van!
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Sito
Bankzitter
Berichten: 205
Lid geworden op: 07-11-2005 08:30

Bericht door Sito »

g11 schreef:Ik vind het idee 'Vul je vak' een zeer goed idee. Alleen niet in een voor Heerenveen supperters bedoeld vak, naast NN. Maar zoals afgelopen vrijdag tegen Roda JC, als het uit-vak bijna leeg is, als opvulling van het uit-vak. Met behulp van een scheidingswand oid, moet dit toch makkelijk te regelen zijn. Komt bovendien het gemiddeld aantal supporters ook nog eens ten goede.
Hoe leer je een 'decibelmeter' dat-ie de ene helft wel mee moet rekeken en de andere helft (uitsupporters) niet?
Ik lach om mijn 'avatar'...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Is het misschien ook een idee om de verwijten/generatiekloof discussie even naar een ander topic te verhuizen? Dan lopen de twee discussies niet door elkaar en komen deze alletwee beter tot hun recht.

Ik zou het na de afgelopen paar opmerkingen trouwens niet eens meer durven te verwijderen :mrgreen:
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Het is toch vanuit commercieel oogpunt een prima actie van de club.

Als zoals al eerder aangeven wordt 10% van de mensen een seizoenskaart koopt.. dan heeft het wel degelijk effect gehad.. Ik ben zelf ook via via voor het eerst bij Heerenveen gekomen. En ja dat was een kaart van een zakenrelatie van mijn vader.. maar sinds die wedstrijd heb ik het jaar daarop een seizoenkaart genomen. die ik nu dus al sinds '88 heb..
Het gevolg daarvan was dat onze buurman een jaar daarop volgend een seizoenkaart aanschafte waarna zijn zonen volgden..etc..

Wat ik hiermee wil aangeven is dat z'n actie een sneuwbal effect kan hebben wanneer 1 iemand een kaart aanschaft.. met als doel meer supporters, meer geld.. dus een grotere club en misschien een stap dichter bij de top.

Iedereen moet voor zichzelf maar eens nagaan hoe die persoon voor het eerst bij Heerenveen kwam.. Waarschijnlijk ook door een geleende of gekregen kaart.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Die 10 % begint hier aardig een eigen leven te leiden. Houdt even in de gaten dat ik die alleen maar genoemd heb als reactie op de "90 % die never nooit niet terugkomt".
Die 10 % is net zo zacht als die 90 % en absoluut niet betrouwbaar. Hoeveel de actie vul-je-vak wel oplevert zal tzt wellicht door de club nog wel naar buiten gebracht worden (tenzij de resultaten miserabel zijn).
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

van Waldnet.nl
Vrijwilligers T-diel naar Heerenveen
dinsdag 12 december 2006 Burgum
Ook de gemeente Tytsjerksteradiel doet mee aan de actie 'vul je vak" van SC Heerenveen. De gemeente in Burgum heeft besloten om de 650 kaartjes weg te geven aan vrijwilligers en mantelzorgers omdat ze een belangrijke rol spelen. Op 10 februari reist Tytsjerksteradiel met 13 bussen af naar het Abe Lenstra stadion. De gemeente krijgt dan een thuiswedstrijd tegen Vitesse uit Arnhem te zien.

De gemeente is van mening dat vrijwilligers voor hun werk extra waardering mogen krijgen. Deze actie sluit aan bij het bestaande beleid van de gemeente waarbij de gemeente vrijwilligers eens in de twee jaar in het zonnetje zet. In januari kunnen vrijwilligers of mantelzorgers die in de gemeente wonen zich opgeven via een bon die via verschillende media wordt verspreid. Ook verschijnt er dan huis-aan-huis in Tytsjerksteradiel een speciale ‘vul je vak’ krant.
Gebruikersavatar
kukkel
Basisspeler
Berichten: 786
Lid geworden op: 08-10-2004 13:25

Bericht door kukkel »

De gemeente is van mening dat vrijwilligers voor hun werk extra waardering mogen krijgen. Deze actie sluit aan bij het bestaande beleid van de gemeente waarbij de gemeente vrijwilligers eens in de twee jaar in het zonnetje zet. In januari kunnen vrijwilligers of mantelzorgers die in de gemeente wonen zich opgeven via een bon die via verschillende media wordt verspreid. Ook verschijnt er dan huis-aan-huis in Tytsjerksteradiel een speciale ‘vul je vak’ krant.

dat is dan toch een initiatief waar ik persoonlijk niet tegen kan zijn.
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Nee ben ik met Kukkel eens. Vrijwilligers mogen wel eens beloond worden.
Maar om hen nou uit te dossen zoals Kollumerlan van afgelopen vrijdag dat hoeft van mij niet (en uiteraard die decibelmeter afschaffen!!)
SCH
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Eastermar schreef:van Waldnet.nl
Als ze dan maar geen mafkees met een trompet meenemen die konstant olé olé olé olé olé, uit al die strooten probeert te toeteren, laat ze dan het tialf opvullen met die gemaakte nepsfeer.
Wij zijn Heerenveen.
Dirk
Invaller
Berichten: 290
Lid geworden op: 08-04-2006 10:51

Bericht door Dirk »

Als ik aan Sc Heerenveen denk, dan denk ik aan trots, traditie, nuchter, saamhorigheid en de Friese identiteit. Ik heb zomaar het idee dat dit bij de meeste supporters zo is.

Volgens mij zijn dit ook waarden die de club wil uitdragen, denk bijvoorbeeld aan het volkslied, de cultivering van Abe Lenstra en de doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg houding. Bij dat gevoel, voel ik mij overigens prima thuis.

Plastic vlaggetjes, decibelmeters, een schreeuwlelijkerd als stadionspeaker sluiten wat mij betreft daar niet zo goed op aan.

Commercie is zeer belangrijk voor de club, maar mag het alstublieft met een beetje meer smaak af en toe.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Los van alle mindere bij-effecten die we hebben gezien, vind ik het goed dat Heerenveen probeert nieuwe mensen voor de club te interesseren. Vroeger deed men dat met de ronde door de regio, waardoor de wachtlijsten aardig werden gevuld. Het mes snijdt aan meerdere kanten: Heerenveen interesseert potentiële seizoenkaarthouders, gemeentes kunnen zich profileren en de bezoekers hebben een leuk uitje. Het mag daarbij wel wat meervoetbal gericht blijven: dus geen meters voor lawaai en rare teletoeters in het vak.
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

Is vul je vak ook Uefa wedstrijden?
En wleke vak hebben ze nou eigenlijk? 413? of..
Koekje erbij?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Het gaat om vak 410.

En tegen Lens is er geen sprake van Vul je vak, voor zover ik weet. Dat is alleen van toepassing op competitiewedstrijden.
Gebruikersavatar
Koekje
Nieuw talent
Berichten: 148
Lid geworden op: 05-11-2006 17:42
Locatie: H'veen
Contacteer:

Bericht door Koekje »

Ik heb net 2 kaartjes voor 410.
Ik hoop persoonlijk niet echt dat er vul je vak is morgenavond...zowel dan zing ik en me vriend gewoon met Nieuw Noord mee.

Tenminste met de songs die we kennen haha.

Maar Vul je vak vind ik wel een goed idee (commercieel).
Maar het is net allemaal netr iets te met die decibelmeter.

Nou zie ik niet elke vul je vak zijn eigen band meenemen maar ik denk wel dat de kinderen die er komen (8 tot 12 jaar ofzo) de WK nummers komen opdagen en de wave want zo zijn ze gewoon. Je kunt dat verwachten en hun hebben wel een leuke tijd dan.

Maar zoals ik al zei: Het is nu net iets te..maar dit was nog maar 1 x en elke gemeente is wel anders..dus wie weet. (het kan natuurlijk ook wel erger :P )
Koekje erbij?
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Als ik jullie was zou ik een motie van afkeuring indienen bij de club tegen het 'vul je vak." :mrgreen:
Miereneukert!
Gebruikersavatar
lewis 12
Jeugdspeler
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-02-2006 14:46
Locatie: oosterwolde

Bericht door lewis 12 »

KAPPEN MET DIE HANDEL!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:

Die plaatsen moeten ze niet beschikbaar stellen aan gemeentes, wat een flauwekul!!
Ze moeten die plaatsen beschikbaar stellen aan mensen die de club een warm hart toe dragen, mensen die komen voor het voetbal en de steun voor het elftal. En niet aan figuren die op hun manier willen opvallen. BAH . En dan goddomme ook nog naast NN
Iemand had het over commercie??? , onze club zit tenslotte wel bij de eerste 4 qua commercie. Dit soort geouwehoer past niet in het ALS thuis

"En dat wou ik nou effe kwijt".
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Als we nou toeschouwers te kort hadden ok, Maar het is toch elke wedstrijd uit verkocht ? Ook zonder het vul je vak zal het uitverkocht zijn !
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Moet altijd zo lachen om die domme figuren die commercie verdoordelen in het voetbal. Zonder commercie geen voetbal. Je hebt toch geld nodig om spelers te kopen!!! En dat geld komt toevallig wel grotendeels bij sponsoren vandaan.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

paparazzi schreef:Als ik jullie was zou ik een motie van afkeuring indienen bij de club tegen het 'vul je vak." :mrgreen:
Je luistert teveel naar je achterbank vulling papa. ;)
Anti anti. :)
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

ALS 26.000 schreef:Moet altijd zo lachen om die domme figuren die commercie verdoordelen in het voetbal. Zonder commercie geen voetbal. Je hebt toch geld nodig om spelers te kopen!!! En dat geld komt toevallig wel grotendeels bij sponsoren vandaan.
Gaat de meeste mensen denk ik niet per se om het feit dat mensen in dat vak zitten, maar de manier waarop er een show van gemaakt wordt. Dat het misschien toekomstige supporters oplevert is natuurlijk prima. Het gaat meer om dingen als een decibelmeter, per se om het kwartier zoveel mogelijk lawaai maken en dan niet eens zingend, maar met fluitjes e.d. Heb er zelf in ieders geval weinig problemen mee dat het vak vol is met mensen die eens gratis naar een wedstrijd mogen, maar laat ze lekker op een normale manier voetbal kijken en als er toch lawaai moet komen, doe dan songs die al gezongen worden, dan levert het alleen maar meer sfeer op. En tuurlijk moet er geld in het laatje komen, maar die decibelmeter levert toch geen geld extra op??
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Ik snap het idee eigenlijk niet, nog meer mensen enthousiast maken voor voetbal, terwijl er een wachtlijst is.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Maar bij wedstrijden met losse verkoop is het lang niet vol. Dus beter nu werken aan nieuwe klanten dan teren op seizoenkaarthouders waarvan er velen afhaken op dagen als deze (tegen Lens).
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Fergees nei fuotbalwedstriid, 19/12/2006

De maskotte fan SC Hearrefean dielt
sneon yn Dongeradiel fergese
tagongskaartsjes út. Dy't ien hawwe
wol, moat wol in Vul je vak-poster foar
it rút hawwe. It giet om kaartsjes foar
de wedstryd tsjin FC Utrecht op 30
desimber.

Vul je vak is in aksje fan SC
Hearrefean, wêrby't de club nije
minsken nei it stadion lûke wol. Yn
Dongeradiel kinne 650 ynwenners in
fergees kaartsje krije.
Gesloten