Grootste miskoop allertijden.

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor frisianbadboy » 07-05-2013 12:43

Hij is weliswaar geen speler en hij heeft ook geen transfersom gekost. Wel verdient hij een vorstelijk salaris.

Robert Veenstra
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Voorstopper » 07-05-2013 12:44

Als je puur naar het verbraste geld kijkt is Elyounoussi wel de nummer 1. Inclusief het salaris en tekengelden zo een miljoen of 4,5 door de gootsteen. Denk niet dat daar nog een ander aan kan tippen, ook Djuric zeker niet. Het is natuurlijk wel zo dat Elyounoussi nog een dertigtal optredens heeft gehad, in dat opzicht zijn mannen als Steppe en Djuric weer grotere miskopen. Lekker zitten en cashen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Otsje P » 07-05-2013 13:03

Voorstopper schreef:Het is natuurlijk wel zo dat Elyounoussi nog een dertigtal optredens heeft gehad,


Dat klopt, al was het alleen maar omdat ze hoopten toch nog waar voor hun geld te krijgen. Zo slecht als hij speelde, had Djuric ook nog wel gekund. En ook Steppe had geen moeite gehad om het niveau van Tarik te halen. :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Appie_M » 07-05-2013 14:30

Otsje P schreef:
Appie_M schreef:Als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding, dan zijn er nogal wat kandidaten voor de titel van ergste miskoop. Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen Djuric en Steppe. Stuk voor stuk jongens die ons de nodige miljoenen hebben gekost, dus een gedeelde eerste plaats voor die 2.

Verder zijn er ook 'eervolle' vermeldingen voor: Tarik Elyounoussi(koste 4 miljoen, bijna niks gepresteerd), Radoslaw Matusiak, Patrick Ingelsten en Abdulkarim Kissi.


Kun je mij uitleggen waarom Djuric, die maar iets van een miljoen kostte, volgens jou een grotere miskoop is dan Elyounoussi (4miljoen?) en Matusiak (2,5 a 3miljoen?)?


Op basis van zijn hoge salaris, ik meende hieronder ergens 800.000 te lezen. Hij heeft hier toch een aardig tijdje gevoetbald, dus heeft hij in elk geval anderhalf a 2 miljoen gekost. Voor die enorme bom duiten heeft hij niks gepresteerd. Daarnaast heeft hij ongeveer 5 wedstrijden in de hoofdmacht gespeeld, dat is iets van 4 ton per wedstrijd.

Matusiak en Elyounoussi hebben ten minste nog meer wedstrijden gespeeld, weet zo 1,2,3 niet hoeveel. Daarnaast ook een paar doelpunten gemaakt. Stuk voor stuk ook enorme miskopen, maar qua prestaties net iets beter dan Djuric
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 07-05-2013 18:04

Ach joh, iedereen maakt wel eens een foutje. Die jongens kregen gewoon 'marktconforme' salarissen. :roll:

Wat trouwens wel een rol speelt bij 'miskopen' (of aankopen in het algemeen) en vaak niet belicht wordt: spelsysteem wat nog wel eens verandert, waardoor spelers overbodig worden. Of gebrek aan (juiste) begeleiding (met name voor jongens die uit een totaal andere omgeving komen). Het domste wat je kunt doen is spelers halen en niet helpen/begeleiden en gewoon in het diepe te gooien, om achteraf makkelijk te roepen: 'ze zijn niet goed genoeg'. Als je een speler haalt moet je niet alleen investeren in het verschuldigde bedrag maar in mijn ogen ook in randvoorwaarden.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Flying Tilster » 07-05-2013 22:47

Otsje P schreef:Elyounousi zal toch ook wel wat verdiend hebben dacht ik zo........
..........
Vandaar dat hij bij mij afgetekend op nr. 1 staat.


Eerlijk gezegd denk ik dat Steppe ons veel meer heeft gekost. Dus die staat op stip bij mij op nummer 1
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Flamingo » 08-05-2013 07:49

Kenny Steppe staat idd bij mij met stip op nummer 1 als grootste miskoop. Die had een vorstelijk salaris, een aardige transfersom en geen enkele goede wedstrijd gespeeld.

Wat ik mij wel afvraag is er iemand die het gerucht heeft gehoord dat hij ooit van een regenpijp of uit een dakgoot is gevallen?
Flamingo
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 12-11-2008 10:28

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-05-2013 08:26

Veenstra is de grootste miskleun ooit! Lozen die man en snel!

Jaagt sponsoren weg, jaagt het grootste clubicoon weg, liegt over de cijfers, geeft zwijggeld, genoeg redenen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor oldtimer » 08-05-2013 10:17

Flamingo schreef:Kenny Steppe staat idd bij mij met stip op nummer 1 als grootste miskoop. Die had een vorstelijk salaris, een aardige transfersom en geen enkele goede wedstrijd gespeeld.

Wat ik mij wel afvraag is er iemand die het gerucht heeft gehoord dat hij ooit van een regenpijp of uit een dakgoot is gevallen?


Wat betreft dat laatste: dat is hier op het forum enkele seizoenen geleden inderdaad aan de orde geweest.
Geen enkele goede wedstrijd is wat overdreven: zo blonk hij b.v wel degelijk uit in de wedstrijd FC Twente - Heerenveen 0-0 (eerste seizoen van Jans ). Maar verder was het inderdaad vrij mager.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 08-05-2013 10:25

Steppe heeft talent zat, maar op een of andere manier heeft het hem nooit echt meegezeten.
Ik sluit niet uit als we hem ooit nog eens ergen zullen zien uitblinken. Wie weet neemt Cambuur hem over :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Hinkelpikke » 08-05-2013 11:13

Steppe heeft veel pech gehad met een paar langdurige blessures. Ik kan me ook nog een andere wedstrijd in Enschede herinneren waar hij 6 ballen om de oren kreeg, en ook zijn enige wedstrijd van vorig seizoen was op zijn zachtst gezegd ongelukkig, met 5 tegendoelpunten. Ooit een groot talent in België, hier hopeloos mislukt. Hij heeft ons veel gekost, een grote miskoop dus.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Grimo » 08-05-2013 11:41

Lipton schreef:Steppe heeft talent zat, maar op een of andere manier heeft het hem nooit echt meegezeten.
Ik sluit niet uit als we hem ooit nog eens ergen zullen zien uitblinken. Wie weet neemt Cambuur hem over :mrgreen:


Als talent binnen gehaald maar als je hier in 4 jaar (!!!!) tijd niks hebt gepresteerd met welke reden dan ook, dan ga ik twijfelen aan zijn talent. In die paar wedstrijden heb ik het talent niet gezien. Als hij zo goed was dan had hij in 4 jaar tijd wel vaker gespeeld.

Sinds zijn debuut bij Beerschot in 2006 tot op heden heeft hij 42 officiele wedstrijden gespeeld. Die cijfers zeggen genoeg.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 08-05-2013 11:52

Grimo schreef:
Als talent binnen gehaald maar als je hier in 4 jaar (!!!!) tijd niks hebt gepresteerd met welke reden dan ook, dan ga ik twijfelen aan zijn talent. In die paar wedstrijden heb ik het talent niet gezien. Als hij zo goed was dan had hij in 4 jaar tijd wel vaker gespeeld.

Sinds zijn debuut bij Beerschot in 2006 tot op heden heeft hij 42 officiele wedstrijden gespeeld. Die cijfers zeggen genoeg.


In de topklasse lopen allemaal spelers die talent hebben voor de JL of zelfs Eredivisie. Maar met talent alleen kom je er niet, je zal er ook voor moeten werken. Daarnaast heeft Steppe ook geen geluk gehad met een hernia en slepende polsblessure.
Talent heeft hij echt wel, neem dat maar van mij aan.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Appie_M » 08-05-2013 12:15

Lipton schreef:Steppe heeft talent zat, maar op een of andere manier heeft het hem nooit echt meegezeten.
Ik sluit niet uit als we hem ooit nog eens ergen zullen zien uitblinken. Wie weet neemt Cambuur hem over :mrgreen:


Haha, zijn jaarsalaris is ongeveer 1/3e van hun totale budget. :D Zou wel mooi zijn als die lutsers op die manier failliet gaan, al denk ik niet dat ze zelfs in Leeuwarden zo dom zijn :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor forca hveen » 09-05-2013 16:18

Grimo schreef:
Lipton schreef:Steppe heeft talent zat, maar op een of andere manier heeft het hem nooit echt meegezeten.
Ik sluit niet uit als we hem ooit nog eens ergen zullen zien uitblinken. Wie weet neemt Cambuur hem over :mrgreen:


Als talent binnen gehaald maar als je hier in 4 jaar (!!!!) tijd niks hebt gepresteerd met welke reden dan ook, dan ga ik twijfelen aan zijn talent. In die paar wedstrijden heb ik het talent niet gezien. Als hij zo goed was dan had hij in 4 jaar tijd wel vaker gespeeld.

Sinds zijn debuut bij Beerschot in 2006 tot op heden heeft hij 42 officiele wedstrijden gespeeld. Die cijfers zeggen genoeg.


Moet je kijken hoeveel hij geblesseerd is geweest in zijn periode bij Heerenveen ;-) de cijfers van aantal wedstrijden zegt mij dus helemaal niets omdat je ook moet kijken hoeveel hij blessurevrij is geweest ;-) talent zal hij toch wel hebben aangezien hij talent van het jaar was. Alleen is dat talent nauwelijks tot ontwikkeling gekomen door blessures. Achteraf een grote miskoop geweest maar vooraf een begrijpelijke keuze.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor fuotbalgek » 13-05-2013 15:50

----------------------Steppe--------------------
2e Zuiverloon--Djuric--Kopic--El-akchaoui
---Kissi-------Loohuis---------Vierra----------
El-Younoussi-------Matusiak--------Ingelsten

Bank/Tribune:
Barsom, Boersma, Amoah, Derveld, Verbiest, Sikora, Steur, Fellinga, Kalou, Papadopoulos

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De één kost natuurlijk meer dan de ander, maar allemaal in verhouding miskopen in mijn ogen omdat ze simpelweg veel te slecht zijn of er veel te veel geld aan besteed is. Soms zelfs allebei ..
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Appie_M » 13-05-2013 16:11

fuotbalgek schreef:----------------------Steppe--------------------
2e Zuiverloon--Djuric--Kopic--El-akchaoui
---Kissi-------Loohuis---------Vierra----------
El-Younoussi-------Matusiak--------Ingelsten

Bank/Tribune:
Barsom, Boersma, Amoah, Derveld, Verbiest, Sikora, Steur, Fellinga, Kalou, Papadopoulos

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De één kost natuurlijk meer dan de ander, maar allemaal in verhouding miskopen in mijn ogen omdat ze simpelweg veel te slecht zijn of er veel te veel geld aan besteed is. Soms zelfs allebei ..


Waarom 2e Zuiverloon en Amoah(gehuurd en transfervrij) Die hebben ons niet zoveel gekost en kun je ondanks hun prestaties niet spreken van een miskoop imo.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 13-05-2013 22:33

Zoveel transfervrije spelers in dat lijstje dat het niet echt serieus te nemen is.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Grimo » 14-05-2013 09:50

Lipton schreef:Zoveel transfervrije spelers in dat lijstje dat het niet echt serieus te nemen is.


Die transfervrij spelers hebben ook salaris kosten. Waarvan sommige behoorlijke hoge en in verhouding van hun prestaties was elke euro er 1 teveel.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor fuotbalgek » 14-05-2013 10:32

Lipton schreef:Zoveel transfervrije spelers in dat lijstje dat het niet echt serieus te nemen is.


Wat denk je dat die spelers verdienen?

Een paar ton uitgeven aan iemand die overduidelijk het niveau niet heeft mag ik wel als miskoop bestempelen. Als je dan zo reageert moet je lekker met Yme gaan praten over hoe je geld weggooit. Er zijn spelers bij die een niet-eu salaris opstrijken zonder een wedstrijd voor Heerenveen te spelen, spelers die geen enkele aanspraak maken op ook maar 1 minuut in ons shirt. Als je daar een modaal salaris aan uitgeeft is het al een miskoop te noemen, laat staan de salarissen die deze spelers in werkelijkheid ontvangen hebben.

Appie_M schreef:Waarom 2e Zuiverloon en Amoah(gehuurd en transfervrij) Die hebben ons niet zoveel gekost en kun je ondanks hun prestaties niet spreken van een miskoop imo.


Ik gok dat deze twee samen ons bruto toch wel bijna 1 miljoen kosten ...
Amoah heb je totaal niet nodig gehad, Zuiverloon heeft wat meer gespeeld maar met Kum en Schmidt was het net zo matig niet beter geweest.

Mensen staren zich in dit topic dood op transfersommen, waar de echte kosten van een voetbalclub de salarissen zijn. Kijk eens hoeveel mensen hier riant hun brood verdient hebben zonder enkele toegevoegde waarde te hebben. Hoeveel spelers op een gegeven moment tegelijkertijd een contract hadden. Daarbij zijn die paar miljoen voor Elyounoussi niks ..
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 14-05-2013 14:19

fuotbalgek schreef:Wat denk je dat die spelers verdienen?


Ja die Loohuis en Boersma hadden een hele dikke contracten....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Hinkelpikke » 14-05-2013 14:24

Lipton schreef:Ja die Loohuis en Boersma hadden een hele dikke contracten....

Maar dan mag je ze toch nog wel als miskoop bestempelen?
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 14-05-2013 14:26

Hinkelpikke schreef:Maar dan mag je ze toch nog wel als miskoop bestempelen?


Nee, want 1 je koopt ze niet en 2 het koste niks.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Hinkelpikke » 14-05-2013 14:29

Loohuis is wel degelijk gekocht. Bovendien is iedere aan deze spelers gespendeerde euro er één te veel.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor fuotbalgek » 14-05-2013 14:54

Zoals ik in mijn initiële post aangaf, óf omdat ze (te)veel gekost hebben of omdat ze werkelijk het niveau totaal niet aankonden in mijn ogen. Kennelijk de azijnpisser van het forum binnen twee dagen al te pakken :lol:
Goed heb mijn visie in dit topic gegeven :wink:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Flying Frisian » 14-05-2013 15:01

fuotbalgek schreef:Zoals ik in mijn initiële post aangaf, óf omdat ze (te)veel gekost hebben of omdat ze werkelijk het niveau totaal niet aankonden in mijn ogen. Kennelijk de azijnpisser van het forum binnen twee dagen al te pakken :lol:
Goed heb mijn visie in dit topic gegeven :wink:
De crux zit hem in het feit dat de definitie 'miskoop' niet voor een ieder hetzelfde is. De één vindt dat een transfervrije speler geen miskoop kan zijn, de ander wel. Ik ben van mening dat de verwachting die een speler heeft gewekt, leidend is in de beoordeling of iemand geslaagd is bij de club of niet.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten