Grootste miskoop allertijden.

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lardy » 31-05-2012 10:20

Superfries1983 schreef:Naar mijn mening juist wel miskopen. Het zal best dat die jongens goed kunnen voetballen, maar hier hebben ze dat niet tot nauwelijks gedaan. Wat ze elders presteren en hoeveel potentie ze ook hadden doet er niet toe. Het gaat er om dat ze in hun tijd bij Heerenveen niets hebben gepresteerd en, in het geval Elyounoussi en in minder mate Kopic, toch veel geld gekost hebben. Miskopen dus m.i. Grootste misser blijft naar mijn mening de al veel genoemde Matusiak.


Dan is het lijstje miskopen gigantisch en kan je gerust zeggen dat Heerenveen dramatisch scout.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor 1983 » 31-05-2012 10:24

Maar als je toch iemand koopt, soms zelfs voor veel geld, waar je veel van verwacht en die het zeker in zich heeft, maar hij mislukt om wat voor reden dan ook helemaal, dan is het toch gewoon een miskoop? En ja daar hebben we inderdaad een heleboel van gehad. De scouting is echter geroemd door die paar spelers die als onbekenden gehaald zijn en die weer voor veel geld zijn vertrokken (de Van Nistelrooijs, Huntelaars, Alvesen, Sulejmanis etc.), maar we hebben inderdaad ook een gigantische waslijst mislukkelingen gehad. Geldt overigens voor veel meer clubs waarvan de scouting geroemd wordt (groningen, Twente o.a.).
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Superfries88' » 31-05-2012 10:36

Er is ook een lange lijst met miskopen, maar eigenlijk is dat helemaal niet erg. Werkelijk iedere club heeft daarmee te maken. Open zo'n topic op fora van andere clubs en je zal ook daar een hoop namen voorbij zien komen. Dat is ook niet gek: per seizoen haalt een club zomaar vijf á tien nieuwe spelers binnen en er kunnen maar elf spelen, waarvan een deel vaak al is ingevuld. Er zullen dus altijd spelers zijn die niet goed genoeg worden bevonden en die blijven hangen. Van Barça tot Emmen: er is geen club die ontsnapt. Dat zal trouwens ook nooit en te nimmer veranderen, of je moet werkelijk fantastisch scouten en een voortreffelijk rotatiesysteem hanteren. Maar er is geen club die aan dat beeld heeft voldaan over een periode van vijf á tien jaar.

De kunst is alleen dat je de miskopen niet in een ernstige categorie moet plaatsen. Als je bijna jaarlijks positieve aankopen hebt en de miskopen kosten je vrijwel niets, dan blijft de aandacht goed. Dan kan je de miskopen zonder serieuze schade aan de kant schuiven. Maar hoe hoger de verwachtingen en hoe hoger de bedragen, hoe groter de kans dat het ter discussie gesteld zal worden. De vorige directie kan daarover meepraten, die hebben veel te veel van zulke miskopen gehad.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Stiffie » 31-05-2012 11:27

De zuiderburen Ian Claes, Spencer Verbiest en David Damman.

David Damman was in 1997 de eerste Belgische voetballer die zich in het Abe Lenstra-stadion meldde om voor SC Heerenveen te gaan spelen. De rechterverdediger gold als een groot talent en tekende een vierjarig contract, maar het samenwerkingsverband werd voor beide partijen geen onverdeeld genoegen.

In vier jaar tijd kwam David Damman slecht 320 minuten in actie, verdeeld over negen wedstrijden. En dat is bitter weinig voor iemand die op twintigjarige leeftijd de stap van zijn leven denkt te gaan maken. 'Het is de moeite waard geweest om het te proberen en het waren zeker geen verloren jaren. Ik heb ook geen moment spijt gehad van mijn keuze.'

Damman: 'Ik ben tussentijds ook een jaartje bij Beveren geweest, maar daar ging het al niet veel beter. Mijn fysieke gesteldheid was onvoldoende om als professional door het leven te kunnen gaan.’

In 2001 keerde hij terug in België waar hij werd afgekeurd voor profvoetbal. Een jaar later raakte de Belg in opspraak. Hij zat als supporter van Brugge drie weken in voorarrest op beschuldiging van bendevorming, vreemdelingenhaat en aanzetten tot geweld. De zaak verdween in de doofpot en hij wil er zelf niet over praten.
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 31-05-2012 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor oldtimer » 31-05-2012 11:39

Fean Fan Drachten schreef:Verder in het verleden: Radu Gusatu en Viera. Laatstgenoemde heeft ons ooit nog wel eens een puntje bezorgd bij RKC, weet ik me nog te herinneren.


Nee, dat was toch die Australier met die Italiaanse naam? ( even kwijt ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Riverside » 31-05-2012 11:39

@knipecity, gister bureausport zitten kijken zeker? :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 31-05-2012 12:45

TheArjan schreef:Wat een schande dat spelers als Hanssen, Kopic, Poulsen, Prager, Tarvajarvi en Wojciechowski hier worden genoemd zeg ...


He-le-maal mee eens. En dan niet eens het fatsoen hebben om de naam van Pawel juist te spellen...
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Stiffie » 31-05-2012 13:05

Frans Alma was het talent van Cambuur, de nieuwe Abe. Hij maakte het niet bij DKV en kwam bij Heerenveen voetballen. Ook daar maakte 'de nieuwe Abe' het niet..

Frans Alma scoorde als enige Fries op ‘heilige gras’ van Wembley
Leeuwarden - Het is onderhand alweer bijna 28 jaar geleden dat Frans Alma zijn veters van zijn kicksen strikte om het ‘heilige gras’ van het Wembley-stadion te betreden. Hij smaakt het genoegen om op die zaterdagmiddag 10 juni 1984 met Oranje onder vijftien jaar te mogen aantreden op de thuisbasis van het Engelse nationale team in Londen. Het oefenduel tegen de Engelse leeftijdgenoten gaat weliswaar verloren, maar Alma scoort wel. En daarmee is hij de enige Fries die daar in een officiële wedstrijd heeft gescoord.

Bert Kalteren
Het stadion in de wijk Wembley in het noordwesten van London geniet bekendheid vanwege de twee karakteristieke torens, die ook na de grondige verbouwing (van 2003 tot 2007) overeind zijn gebleven. Het is het podum waar Engeland in ‘66 wereldkampioen werd, Ajax in ’71 de Europa Cup 1 won en jaarlijks de FA Cupfinal wordt gespeeld. En Ronald Koeman bezorgde daar Barcelona in ’92 de Europa Cup 1. Pelé noemt Wembley ‘de kerk, de hoofdstad en het hart van het voetbal.’
,,Eerlijk gezegd is het de afgelopen dagen nog niet bij me opgekomen”, bekent Alma (42) als hij wordt geconfronteerd met ‘Wembley’, waar het Nederlands elftal morgenavond moet aantreden voor een oefenduel tegen Engeland. ,,Dat was destijds ook heel wat. Er werd wel gesproken van het heilige gras van Wembley, want dat was toen ook al een mythe. We waren er ook al maanden van tevoren mee bezig”, weet Alma zich nog te herinneren.
Voor 35.000 toeschouwers, voor het merendeel jeugd, moest Oranje het afleggen tegen de Engelsen. ,,Het was fantastisch om dat mee te maken en een belevenis op zich om naar Wembley te gaan. En dan ook nog scoren”, vertelt Alma. Na een 2-0 ruststand bracht de veertienjarige C-junior van de Friesche Voetbal Club (FVC) uit Leeuwarden vlak na rust de spanning terug. ,,Toen gooiden we de schroom van ons af, maar kort daarop werd het 3-1. Toen was het gebeurd.” De eindstand is 4-1.
Alma speelde in zijn jeugd ruim dertig interlands en drie jeugd EK’s. ,,Maar in zo’n stadion heb ik nooit weer gespeeld. Een schitterend stadion met een perfecte grasmat en vloerbedekking in de kleedkamers. Een hele belevenis voor een jongen van veertien jaar.” Hij was zijn tijd ver vooruit, want in die tijd was er nog geen jeugdvoetbal bij de Friese betaald voetbalorganisaties. ,,Het is misschien wel te snel gegaan. Op mijn zestiende zat ik al bij de eerste selectie van Cambuur. Het leek ook allemaal wel aardig, maar het is wel een hele grote stap geweest.”
De top haalde Alma nooit en dat gold ook voor al zijn leeftijdsgenoten die op 10 juni 1984 op Wembley mochten aantreden. ,,Maar ook bij de Engelsen niet. Mark Burke, die destijds drie keer scoorde, dook later nog op bij Fortuna Sittard. De lichting na mij met de gebroeders De Boer en Witschge had meer succes”, zegt Alma, die jeugdtrainer is bij FVC en zo nu en dan met oud-Cambuur mag aantreden.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Flying Frisian » 31-05-2012 13:06

oldtimer schreef:Nee, dat was toch die Australier met die Italiaanse naam? ( even kwijt ).

Raphael Bové, triest dat dit soort informatie in mijn kop blijft zitten en dat ik belangrijke zaken altijd vergeet.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Stiffie » 31-05-2012 13:10

Milan Blagojevic, wie was dat ook alweer?
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Lipton » 31-05-2012 13:11

Er zijn eigenlijk 4 categorien waarop je spelers kunt indelen:

Succesvol: Bijvoorbeeld Huntelaar, maar natuurlijk ook alle andere spelers die met "winst" verkocht zijn. Bijvoorbeeld Zuiverloon.

Net wel: Spelers als Breuer.

Net niet: Spelers als Janmaat, Grindheim en Bak Nielsen.

Miskoop: Spelers als Matusiak en Elyounoussi.

Het is maar net wanneer je iemand wil bestempelen als miskoop. Persoonlijk vind ik dat die gene veel geld moet kosten en weinig spelen. Djuric is natuurlijk de grootste miskoop ooit. Die kon er echt helemaal niks van. Matusiak ging hier aan de drank en de drugs. Maar was echt een uitstekende speler.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Stiffie » 31-05-2012 13:15

Dennis Calincov (door sommige fans Denniskalashnikov) en 'Kito' (Antonio Correia) die zich gek had laten maken door kralen en spiegeltjes zijn ook illustere namen. Kito speelt volgens mij tegenwoordig bij Ajax Cape town.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Stiffie » 31-05-2012 13:16

De man van de 'no look pass' Emmanuel Ebiede heeft ook niet alles uit zijn carriere gehaald.

Emmanuel Ebiede (Port Harcourt, 27 maart 1978) is een Nigeriaans voetballer die als middenvelder speelt.

Ebiede begon bij Sharks FC voor hij in 1995 in België bij Eendracht Aalst ging spelen. In 1997 kwam hij bij sc Heerenveen en ging in 1999 naar de Verenigde Arabische Emiraten waar hij voor Al-Jazira Club, Al Ain FC, Al-Dhafra SCC en Al-Wasl Club speelde. In 2004 ging hij naar Israël en speelde daar voor MS Ashdod, Maccabi Petach Tikwa en Hapoel Bnei Lod. Hij keerde in 2008 terug in Nigeria bij Bayelsa United FC waarmee hij in 2010 degradeerde. Hierna keerde hij terug bij zijn jeugdclub Sharks FC.

Hij speelde tweemaal voor het Nigeriaans voetbalelftal tussen 1998 en 2000.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Stiffie » 31-05-2012 13:23

Ignacio Tuhuteru heeft het ook niet gemaakt maar had door zijn postuur/ gewicht wel een hoge 'aaibaarheidsfactor' bij de fans.

Ignacio Tuhuteru (Zaandam, 23 augustus 1973) is een Nederlandse voormalig voetballer van Molukse afkomst. De kleine linksbuiten begon in de Ajax-jeugd, maar na een paar seizoenen in Nederland vertrok hij naar het Chinese Dalian Wanda waar hij een jaar speelde. Daarna speelde hij nog één seizoen bij Sembawang Rangers uit Singapore voor hij in Nederland bij FC Zwolle de beste periode uit zijn carrière meemaakte. Tuhuteru is inmiddels gestopt met betaald voetbal, maar speelde nog wel mee in het onofficiële Molukse elftal. Tot 2008 speelde hij bij de amateurs van Rohda Raalte.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Knipecity » 31-05-2012 15:18

Stiffie schreef:Ignacio Tuhuteru heeft het ook niet gemaakt maar had door zijn postuur/ gewicht wel een hoge 'aaibaarheidsfactor' bij de fans.

Nou, met die aaibaarheidsfactor viel het nog wel mee want ik ken weinig spelers die persoonlijk zo uitgefloten werden omdat het publiek de speler te slecht voor woorden vond. Herinner me een actie waarbij hij de bal zo over de zijlijn dribbelde. Dat zag er erg kolderiek uit.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor oldtimer » 31-05-2012 15:18

Stiffie schreef:Milan Blagojevic, wie was dat ook alweer?


Dat was een Australische verdediger van Joegoslavische komaf, die hier kwam in het seizoen 1993 - 1994 ( dacht ik ).
Het laatste seizoen in het oude stadion dus.
Hij speelde als rechtsachter een enkele wedstrijd, de memorabele 6-0 nederlaag bij NAC in dat seizoen.
Hij is mogelijk weer snel daarna verdwenen, maar dat weet ik niet zo precies meer.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Knipecity » 31-05-2012 15:36

Gearard schreef:@knipecity, gister bureausport zitten kijken zeker? :wink:

? snap hem niet. Nee las een artikel over Gabrich, de grootste Ajax-miskoop ooit en dat gaf me inspiratie.

Ik verbaas me overigens er over dat ook Grindheim wordt genoemd. Volgens mij waren we een groot deel van zijn tijd hier toch best wel tevreden over hem. Zijn laatste half jaar was vooral matig, maar toen was iedereen bagger.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor sonnema » 31-05-2012 15:39

Abgar Barsom?
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Sjoerdbokje » 31-05-2012 21:25

Blagojevic werd inderdaad in die dramatische wedstrijd tegen NAC opgesteld. Daaarna nooit wat van gehoord.
Ebiede kreeg nog stront aan de knikker toen de vader van zijn voormalig vriendinnetje hem van ontucht beschuldigde.

Ik vond die maat van Gusatu, Florin Contantinovici, ook nooit erg sterk. Norregaard en Poulsen zitten wat mij betreft in de categorie net niet.

De echte miskopen zijn reeds genoemd: Djuric, El Younoussi en Matusiak.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor rust » 31-05-2012 21:33

Heel wat mooie namen tegengekomen! Ik schaar Roy Beerens ook onder het rijtje miskopen. Net als bij AZ hield hij ons ook een kort poosje voor de gek. Het lijkt het in het begin of hij talent heeft. Maar dat blijkt uiteindelijk niet zo te zijn. met een normale rechtsbuiten hadden we zeker weten wat plekken hoger gestaan en had het meer opgeleverd!
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Feanfan 1 » 31-05-2012 21:39

1 Kenny Steppe
2 Tarik Elyounoussi
3 Radoslav Matusiak
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Skip » 31-05-2012 22:09

Lipton schreef:Er zijn eigenlijk 4 categorien waarop je spelers kunt indelen:

Net niet: Spelers als Janmaat, Grindheim en Bak Nielsen.


Ieder zijn mening, maar hier sla je de plank behoorlijk mis. Tenzij je jouw ranking indeeld op het geld dat de spelers opbrachten. Maar dat was volgens mij niet de bedoeling van Knipecity. Genoemde spelers hebben allen prima gefunctioneerd, al hebben ze allen hun mindere periode gehad en waren ze niet onomstreden bij trainer en/of publiek. Ik zie Janmaat trouwens nog wel eens in Oranje.
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor CJF » 01-06-2012 11:16

Djuric, die koekebakker kon er werkelijk niks van.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor WaZZupah » 01-06-2012 17:02

Adbdelkarim Kissi ! Grootste drama allertijden..
Je Leeft maar 1x Dus leef voor Heerenveen
WaZZupah
Nieuw talent
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 29-06-2005 09:35
Woonplaats: Rottum

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor oldtimer » 01-06-2012 17:31

WaZZupah schreef:Adbdelkarim Kissi ! Grootste drama allertijden..


Dat is wel heel makkelijk, lijkt me.
Dat hij niet meeviel is een ding, maar het grootste drama aller tijden?
Nu even een goede onderbouwing, graag.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Hinkelpikke » 01-06-2012 17:31

Abgar Barsom :lol:
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor WaZZupah » 01-06-2012 18:10

@Oldstyler ..

Kissi, zowel binnen als buiten het veld een veel te grote laksheid en gebrek een spelinzicht en mentaliteit ..
liet zich leiden door alles om zich heen wat niet met voetbal te maken had..

kwam toendestijds veel te kort, tegenover zijn companen naast hem op het middenveld

zocht voortdurend negatieve aandacht van mensen die hem wezen op dingen waarin hij zich kon verbeteren ..
Je Leeft maar 1x Dus leef voor Heerenveen
WaZZupah
Nieuw talent
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 29-06-2005 09:35
Woonplaats: Rottum

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Janneman » 01-06-2012 18:47

Vieira, Barsom, Tuhuteru, Djuric, Kissi, Constantinovici (of zoiets), Gusatu, Nwankpa en Onwizuroeke spelling is vast fout). Deze heren zijn redelijk duur gehaald en hebben weinig tot niets laten zien. Kan gebeuren toch? :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor Ebiede » 01-06-2012 19:56

@robertdevries Hoe krijg je het in je hoofd om Hestad een miskoop te noemen. Prima voetballer en super kerel!

Vraag me nu oprecht af of jij maar wat neer kalkt? Heb je hem ooit zien spelen?
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Grootste miskoop ooit

Berichtdoor RobertDeVries » 01-06-2012 20:15

Ebiede schreef:@robertdevries Hoe krijg je het in je hoofd om Hestad een miskoop te noemen. Prima voetballer en super kerel!

Vraag me nu oprecht af of jij maar wat neer kalkt? Heb je hem ooit zien spelen?

Hier wordt steppe ook als miskoop omschreven. Deze jongen is gewoon een pechvogel. Ik vond Hestad een prima voetballer. Maar als je de jongen die voor centjes is gehaald en door pech niet functioneert een miskoop noemt. Dan hoort Hestad daar ook bij.
En Poulsen
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten