Grootste miskoop allertijden.

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Miskopen?
Ondanks de vele goede aankopen(Tomasson, V. Nistelrooy, Huntelaar, etc), is het rijtje miskopen ook aardig. In willekeurige volgorde:
Blagojevic, Damman, Barsom, Constantinovici, Gusatu, Hegeman, Samardzic(2e periode), Been, bijl (2e periode), Bove, Sinouh, Bak Jensen,Jepsen,Calincov,Kokmeyer, Vieira, Kolk, Pahlplatz, bruggink, de Vries, Toivonen.
Moet ik er wel bijzeggen dat er bij sommige spelers veel blessureleed was(Bak jensen), anderen kregen geen speeltijd en weer anderen kwamen met te grote verwachtingen binnen (Bruggink, pahlplatz).
De echte miskopen top 3 in mijn ogen is: Gusatu, Barsom, Vieira
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Calincov en Kolk zou ik geen miskopen willen noemen. Dat waren gewoon talenten die het niet gered hebben bij Heerenveen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

En Calincov werd gehuurd als ik me niet vergis. Overigens is hij vanwege zijn mentaliteit vorig seizoen ook vertrokken bij Heracles Almelo. Ik ben overigens wel benieuwd waar hij momenteel speelt.
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

Er is op dit forum een groot aantal mensen dat het verschil tussen een miskoop en een iets minder renderende speler niet kent. Ik zie hier lijsten met miskopen die slaan gewoon helemaal nergens op. Een miskoop is bv. een spits die voor 4 miljoen wordt gekocht en in twee seizoenen drie keer scoort.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

sonnema schreef:Miskopen?
Ondanks de vele goede aankopen(Tomasson, V. Nistelrooy, Huntelaar, etc), is het rijtje miskopen ook aardig. In willekeurige volgorde:
Blagojevic, Damman, Barsom, Constantinovici, Gusatu, Hegeman, Samardzic(2e periode), Been, bijl (2e periode), Bove, Sinouh, Bak Jensen,Jepsen,Calincov,Kokmeyer, Vieira, Kolk, Pahlplatz, bruggink, de Vries, Toivonen.
Moet ik er wel bijzeggen dat er bij sommige spelers veel blessureleed was(Bak jensen), anderen kregen geen speeltijd en weer anderen kwamen met te grote verwachtingen binnen (Bruggink, pahlplatz).
De echte miskopen top 3 in mijn ogen is: Gusatu, Barsom, Vieira
Toivonen hoort niet in het rijtje miskopen.
Er was destijds een reservedoelman naast Hans Vonk nodig.
Toivonen is toen in principe voor de bank gehaald.
Niet in de eerste plaats voor de basis.

Hegeman was ook geen miskoop. Hij heeft het in de wedstrijden dat hij aan de bak moest niet onaardig gedaan, zeker als centrale verdediger.
Hij is destijds voor de breedte gehaald.
Dat spelers als Hansma, Tieme Klompe en Gerard de Nooyer beter bleken is niet zo'n wonder.

Pahlplatz is een beetje het Bruggink - verhaal. Geen echte miskoop, maar wel presterend beneden zijn kunnen.

Kolk is uiteindelijk hier wel mislukt.
En dat is alleen maar jammer, want in principe vind ik het een zeer getalenteerde speler.
Laatst gewijzigd door oldtimer op 05-09-2006 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Moet ik er wel bijzeggen dat er bij sommige spelers veel blessureleed was(Bak jensen), anderen kregen geen speeltijd en weer anderen kwamen met te grote verwachtingen binnen (Bruggink, pahlplatz).

Vandaar dat ik ook bovenstaande tekst er bij had .
Speeltijd: Kolk, Calincov, Toivonen en hegeman.

Meer van verwacht: Bruggink, Pahlplatz.
En volgens mij wordt er geen enkele speler gekocht/gehuurd door Heerenveen als er grote twijfels zijn of ze het zullen redden bij de eerste 11.

Bovendien, mijn top 3 lijkt me niet echt een speld tussen te krijgen: Gusatu, Barsom en Vieira. ook een Constantinovici zou hier nog bij kunnen. Was nota bene Roemeens international toen hij werd gekocht.
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

sonnema schreef:(Bruggink, pahlplatz
Toch opvallend dat Tukkers het in Friesland niet goed doen, terwijls ze in hun Twente-tijd tocg goed voetballers waren.
Graaijax Hamsterdam!!
Anne
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 10-06-2005 13:42
Locatie: Groningen

Bericht door Anne »

Is de naam Ebiede hier al gevallen.....
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

Il prima Capo! schreef:Slechtste zet ooit: Verbeek terughalen als trainer.
(dat zal ooit nog wel uitkomen)
wat 'n onzin! Gert jan heeft per saldo de beste resultaten in de clubgeschiedenis gehaald!! Hij is misschien wel 's wat te zwart-wit, maar ik weet zeker dat dit niet zijn plafond is. Als Erwin Koeman eruit vliegt bij Feyenoord is Gert jan de ideale kandidaat daar.
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Je kunt je bedenkingen hebben over de denkwijze van Verbeek, maar zijn resultaten zijn uitstekend tot nu toe.
Maar laten we hem maar niet te snel de nieuwe kroonprins noemen, we weten allemaal hoe het Maaskant tot nu toe is vergaan.
Gebruikersavatar
Korneev
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 25-02-2006 16:32
Locatie: Damwâld
Contacteer:

Bericht door Korneev »

ik noem verbeek ook géén kroonprins. alleen zou hij volgens MIJ wel een idelae kandidaat voor feyenoord zijn. Al hoop ik dat íe hier nog minimaal een jaar blijft. Let maar op, SCH gaat meedoen om een CL ticket en als ze een beetje mazzel hebben doen ze tot in april mee om t kampioensschap. Kampioen zullen ze niet worden, want daarvoor is de selectie net niet breed genoeg (16/17 volwaardige 1e-elftalspelers is iets te weinig, je hebt toch wel 20 nodig bij ernstige blessures)
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Wel on topic blijven auv.

Topic onderwerp is grootste miskoop aller tijden.

Worden er toch namen genoemd als:
Kolk, Calincov, Karkov, Toivonen en Hegeman, Blagojevic, Damman, Samardzic, Bove, Sinouh, Bak Jensen,Jepsen,Kokmeyer, de Vries, Toivonen, Denneboom

Inderdaad geen toppers, ook niet voor dit ranglijstje :huh:
SUPER FRIES 23
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-06-2006 13:39

Bericht door SUPER FRIES 23 »

Mwoah die spelers die daar staan waren niet allemaal miskopen.
Sommigen hadden wat pech!
Maar voor sommige spelers was hveen niet het eindstation, die hebben nog hoger gespeeld!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Volgens mij kunnen Hanssen en Norregaard ook wel aan het lijstje worden toegevoegd.

Aan de andere kant; ze hadden het 3á4 jaar geleden wel bij ons gered, maar zij zijn het voorbeeld van spelers die door een sterke en brede selectie net buiten de boot vallen.

Ja, en ik weet ook wel dat ze beiden transfervrij zijn overgenomen.
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

mitrita schreef:Wel on topic blijven auv.

Topic onderwerp is grootste miskoop aller tijden.

Worden er toch namen genoemd als:
Kolk, Calincov, Karkov, Toivonen en Hegeman, Blagojevic, Damman, Samardzic, Bove, Sinouh, Bak Jensen,Jepsen,Kokmeyer, de Vries, Toivonen, Denneboom

Inderdaad geen toppers, ook niet voor dit ranglijstje :huh:
Sinouh en Toivonen waren reservekeepers, die moeten er ook zijn :lol:
En zo slecht hebben ze het toch niet gedaan, voor jonge onervaren keepers. Sinouh wordt altijd wel met de nek aangekeken omdat hij in zijn RKC-tijd een paar blunders maakte (soms niet eens zijn eigen schuld), maar ik vind hem één van de beste keepers van de Eredivisie.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Sinouh wordt hier ( door sommigen ) niet met de nek aangekeken vanwege een paar blunders in RKC - dienst, maar veel meer vanwege een paar vervelende uitspraken in de pers richting Heerenveen.
En inderdaad, waarom was dit een miskoop?
Er kan altijd maar een keeper worden opgesteld en hij had Hans Vonk voor zich.
Sinouh heeft alleen in 1997 - 98 tegen Groningen gespeeld ( thuis 1 -1, doelpunt Ruud van Nistelrooij ).
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Hoe kun je nou Denneboom hier noemen? Die kwam als junior hier, heeft dus weinig of niets gekost en uiteindelijk 23 doelpunten gemaakt voor heerenveen in competitieverband. Onzin om zo iemand een miskoop te noemen. Mitrita gaf het ook al aan maar dit is het miskopen topic, geen plaats om de namen neer te kwakken van spelers die je persoonlijk niet echt goed vond/vindt.
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Arnold Griffith kon er geen hout van, wat een ergernis.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Skip
Invaller
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-05-2004 15:28

Bericht door Skip »

mitrita schreef:Wel on topic blijven auv.

Topic onderwerp is grootste miskoop aller tijden.
Als het echt om de grootste miskoop gaat, komt er maar een in aanmerking: Hennie Meijer... :mrgreen:
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Prince Poley was ook geen ster. Ik meen dat hij gekocht werd voor zo'n 4 ton in guldens, maar het kon ook wel eens zijn dat hij gehuurd werd :?.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Skip schreef: Als het echt om de grootste miskoop gaat, komt er maar een in aanmerking: Hennie Meijer... :mrgreen:
nee, dat was de dikste :mrgreen:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Theo schreef:Prince Poley was ook geen ster. Ik meen dat hij gekocht werd voor zo'n 4 ton in guldens, maar het kon ook wel eens zijn dat hij gehuurd werd :?.
Hij is gehuurd van FC Twente in ( denk ik ) het seizoen 1994 - 1995 . Hij scoorde tijdens zijn periode bij Heerenveen twee doelpunten, waarvan de eerste ( de 0 -1 ) meteen bij zijn debuut uit tegen PSV ( 3 - 1 voor PSV ). Hij maakte te weinig indruk om hem definitief over te nemen van FC Twente.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

oldtimer schreef:Hij is gehuurd van FC Twente in ( denk ik ) het seizoen 1994 - 1995 . Hij scoorde tijdens zijn periode bij Heerenveen twee doelpunten, waarvan de eerste ( de 0 -1 ) meteen bij zijn debuut uit tegen PSV ( 3 - 1 voor PSV ). Hij maakte te weinig indruk om hem definitief over te nemen van FC Twente.
Inderdaad, maar kon me herinneren dat Twente hem eigenlijk alleen wou verkopen, maar ik heb het even na gezocht en hij is inderdaad voor één seizoen gehuurd.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

Misschien nog iets te vroeg om te oordelen, maar Rob Friend staat nu ook genomineerd als 'grootste miskoop aller tijden'. Een spits hoort te scoren, oog voor de goal te hebben.

Hij is kopsterk en is een beetje technisch, maar daar is ook alles mee gezegd. Wat een drama om hem in de spits te zien stuntelen.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Guttegut zeg... :shock:

Ja, hij brengt nog niet mag je mag verwachten. Maar 'hallo' zeg, nu al beginnen te roepen dat het de grootste miskoop aller tijden is... Doe even normaal zeg. Ik ben ook erg sceptisch, dat zeker, maar dit gaat me toch nog net even te ver. Beetje opportunistisch zeg.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Beetje opportunistisch zeg.
Dat is eigenlijk het hele voetbalwereldje. Als Friend er zondag 2 inschiet en ons de winst bezorgt is ie weer de held.
Dat hij nu niet laat zien wat we van hem mogen verwachten is duidelijk.
SCH
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Ik denk dat je het als koppel moet beoordelen friend / alves

Net als vroeger toen had je het koppel echteld / tomasson echteld scoorde ook nooit maar deed wel het sloop werk wat tomassen in staat stelde om de goals te scoren.

Ik denk dat dit een vergelijkbare situatie is friend de sloper en alves de afmaker.

(p.s vergeet niet dat we vorig jaaer verwend zijn met 2 super talenten)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Oke, maar duidelijk is wel dat Friend een waardeloze techniek heeft. Alle ballen springen van zijn voeten.

Hem nu al een miskoop noemen gaat misschien wat te ver, maar dan zal er wel wat moeten veranderen.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Gearard schreef:Oke, maar duidelijk is wel dat Friend een waardeloze techniek heeft. Alle ballen springen van zijn voeten.

Hem nu al een miskoop noemen gaat misschien wat te ver, maar dan zal er wel wat moeten veranderen.
zeg je dat ook als hij er volgende week 2 inschiet.. die jongen heeft wat tijd nodig komt allemaal wel goed.

iets minder snel negatief zijn mag wel. bosvelt speelde de eerste 5a 6 wedstrijden ook niet goed toen hij hier kwam. en zo zijn er nog wel een paar.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Rob Friend een miskoop....? laat me niet lachen, naar mijn mening een erg waardevolle speler, gister tegen Roda JC de enige die met inzet en passie speelde! M.O.T.M.!
Net fan dat benaude!
Gesloten