Grootste miskoop allertijden.

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een huurling kan geen miskoop zijn. Een miskoop is een speler waarvoor een transfersom is betaald en die bij lange na die waarde niet waaar maakt. Een speler die amper wat heeft gekost kan dus ook nooit een grote miskoop zijn.
jasperio
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-12-2005 00:56
Locatie: Giekerk

Bericht door jasperio »

Dennis de Nooyer omdat hij opdat moment de duurste aankoop ooit was(2,3 miljoen gulden dacht ik). Daarna is hij langer dan een jaar geblesserd geweest. Na zijn blessure heeft hij nooit zijn oude niveau teruggekregen van zijn tijd bij Sparta.Ruzie met Foppe en vervolgens voor een paar centen aan NEC verkocht.

Mensen die weinig gekost hebben en het niet redden zijn in mijn ogen geen miskopen. Als Age Hains Boersma het niet zou redden vindt ik dat echt geen miskoop geweest...
Laatst gewijzigd door jasperio op 25-08-2006 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
jasperio
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-12-2005 00:56
Locatie: Giekerk

Bericht door jasperio »

Owjah Norregaard dreigt een miskoop te worden. Zit tegenwoordig niet eens meer op de bank.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Norregard is hier gratis heen gekomen, dan kun je het moeilijk een miskoop noemen :wink:
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Mark Nygaart.Heeft bij heerenveen weinig laten zien.Daarna naar roda gegaan.Waar hij nu speelt,ikzou het niet weten.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Zo slecht heeft Nygaard het niet gedaan bij Heerenveen. Ik vond Karkov een miskoop. Maar de grootse miskoop kan ik zo niet op noemen.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

wald pyk schreef:Mark Nygaart.Heeft bij heerenveen weinig laten zien.Daarna naar roda gegaan.Waar hij nu speelt,ikzou het niet weten.
Hehe, doe speelt bij QPR in de basis. Vanovond op Sport1 te zien :D
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

dat de naam Bruggink nog niet gevallen is.......
jasperio
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-12-2005 00:56
Locatie: Giekerk

Bericht door jasperio »

Norregard is hier gratis heen gekomen, dan kun je het moeilijk een miskoop noemen
oops :D
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

mitrita schreef:dat de naam Bruggink nog niet gevallen is.......
Bruggink kun je toch niet echt een miskoop noemen. Hij past niet in het systeem, we hadden goede alternatieven, maar toch, het was zeker niet zo dat we beter af waren zonder hem..

Bovendien, was hij niet transfervrij of?
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

nee, transfervrij was hij niet.
Wel een dure speler voor de club waarvan iedereen hoge verwachtingen had, die hij zelf niey heeft waargemaakt. Wel degelijk miskoop is.

De Nooijer was wel duur en heeft ook niet aan de verwachtingen voldaan maar dat lag er meer aan dat hij vrijwel constant geblesseerd is geweest. Stempel miskoop gaat mij dan te ver. Vervolgens had hij ook nog de pech dat net toen hij weer een beetje fit was er ene Allback rondliep die net nog weer een stukje beter was.

Spelers als Denneboom , Nygaard, Karkov een miskoop noemen is onzin. Dit zijn allemaal spelers die als jeugdspeler zijn gehaald. Darvan zijn er altijd maar weinig die het echt halen. Bovendien heeft Denneboom voldoende gepresteerd tot hij de kolder in de kop kreeg.

In de categorie miskopen wel: Barsom, Vieira en Arnold Griffith (voor de ouderen onder ons).

Verbeek was trouwens ook al geen miskoop. Hij kwam als CIOSer min of meer toevalling bij H'veen. Verder was hij van oorsprong aanvaller en werd pas later in de verdediging ingezet. Net andersom dus.
Laatst gewijzigd door mitrita op 27-08-2006 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mars
Bankzitter
Berichten: 246
Lid geworden op: 17-02-2004 15:48
Locatie: Assen

Bericht door Mars »

vlqrt schreef:Norregard is hier gratis heen gekomen, dan kun je het moeilijk een miskoop noemen :wink:
Maar het was twee jaar geleden WEL de aanvoerder van FC Kopenhagen. Vreemd dat zo'n jongen niet eens meer tot de selectie van Heerenveen hoort... Kan niet zeggen dat het een absolute miskoop is, maar ik en velen met mij hadden veel meer van die aankoop verwacht.
mitrita schreef:
dat de naam Bruggink nog niet gevallen is.......
Dat vind ik zo raar: van die mensen die Bruggink een miskoop vinden... :huh:
Toegegeven; de kwaliteiten die hij heeft zijn er bij Heerenveen niet altijd uitgekomen, maar miskoop...??? Ik ben van mening dat Bruggink een van de allerbeste voetballers is die bij Heerenveen heeft gespeeld, maar mede door de positie waar vandaan hij moest voetballen, is dat er niet compleet uitgekomen.


Wat dachten jullie van Carlo L'Ami, een grabbelaar ten top, waarbij er een siddering door het stadion ging als een van de verdedigers weer eens een bal op hem terugspeelde, die hij dan vervolgens dusdanig verwerkte, dat Riemer en Annie meermaals moesten duiken!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Mars schreef:Wat dachten jullie van Carlo L'Ami, een grabbelaar ten top, waarbij er een siddering door het stadion ging als een van de verdedigers weer eens een bal op hem terugspeelde, die hij dan vervolgens dusdanig verwerkte, dat Riemer en Annie meermaals moesten duiken!
Vond het toch leuk dat we hem twee jaar terug nog toegezongen hebben toen hij bij Feyenoord onder de lat stond en geblesseerd raakte door toedoen van Denneboom (die daar overigens niks aan kon doen).
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Carlo was inderdaad te nerveus om een goede sluitpost te zijn.
Hij heeft hier overigens wel naam gemaakt als " penalty - killer ".
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Bruggink was transfervrij, dus van een miskoop kunnen we niet spreken. Bovendien stelde hij zich altijd positief op, had zelfkritiek en was gewoon een sympathieke voetballer. En hij heeft hier toch best wel goede dingen laten zien, hij rendeerde alleen niet optimaal in het systeem, maar dat kun je hem niet aanrekenen.

Absoluut geen miskoop in mijn ogen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Gearard schreef:Bruggink was transfervrij.
Je hebt gelijk :oops:

Neemt niet weg dat hij een dure jonge was qua salaris en absoluut niet aan de verwachtingen heeft voldaan.
Argumenten dat hij niet op zijn favoriete positie heeft gespeeld zijn onzin, dat moet je ook afdwingen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

KingBee schreef:Allan Jepsen, moest en zou komen en heeft toch heel weinig laten zien. Ook Derveld vind ik in dit rijtje passen.
Let wel dat Derveld gratis overkwam uit Denemarken!

Toch denk ik dat Sellakovic hier ook wel genoemd mag worden, hij werd toen voor veel geld gehaald, en heeft maar opvallend weinig gepreseerd

Bruggink is zeker geen miskoop geweest, ook al heeft hij een aardig salaris gehad, heeft hij zeker wel een bijdrage gehad aan het succes van sc heerenveen in het afgelopen seizoen!
Bovendien kwam hij ook transfer vrij naar sc heerenveen!

PS: Opvallend genoeg halen vaak de "transfervrije" spelers het niet bij heerenveen
MarteNN
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 07-02-2006 15:53
Locatie: Dronrijp

Bericht door MarteNN »

Lipton schreef:PS: Opvallend genoeg halen vaak de "transfervrije" spelers het niet bij heerenveen
Dat moet je denk ik in perspectief zien, hoe vaak betalen wij voor een speler en hoe vaak komt hij tranfervrij over?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Oke geen aankoop, maar toch een mislukte speler:
Mark de Vries, wat een lompe spits was dat.
Een onderschrift: wat is dat?
el nino
Bankzitter
Berichten: 242
Lid geworden op: 14-01-2003 10:57
Locatie: joure

Bericht door el nino »

Voor mij is dat de Belg David Daman!
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Weet iemand toevallig of er ooit een Meneer Pen bij SCH gespeeld heeft. Die zou ook bij ADO en Ajax hebben gespeeld? Als iemand het weet weet die misschien het jaartal?
Superfriezen!!!!
Butler
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 07-12-2004 16:53

Bericht door Butler »

Gusatu en Viera
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

schfries1989 schreef:Weet iemand toevallig of er ooit een Meneer Pen bij SCH gespeeld heeft. Die zou ook bij ADO en Ajax hebben gespeeld? Als iemand het weet weet die misschien het jaartal?
Guido Pen bedoel je ? is nu trainer bij Joure en jeugdvoorzitter bij VV Nieuweschoot ?

Want weet wel dat die bij Ajax en Heerenveen heeft gespeeld ... ADO weet ik zo niet
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Scoobix schreef: Guido Pen bedoel je ? is nu trainer bij Joure en jeugdvoorzitter bij VV Nieuweschoot ?

Want weet wel dat die bij Ajax en Heerenveen heeft gespeeld ... ADO weet ik zo niet
Inderdaad die zou het wel eens kunnen zijn, weet je ook welk jaartal die er speelde? en is daar een teamfoto van? Alvast Bedankt
Superfriezen!!!!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

schfries1989 schreef: Inderdaad die zou het wel eens kunnen zijn, weet je ook welk jaartal die er speelde? en is daar een teamfoto van? Alvast Bedankt
Jaar 1976 - 77.
Met o.a Dirk Visser, Kick Seegers, Reinder Dolstra, Jan Rorije en Piet Boskma.
En ja, een elftalfoto heb ik ook wel, maar weinig idee hoe ik die hier op de website krijg met boek en al.
Hij heeft inderdaad ook nog voor ADO gespeeld.
schfries1989
Selectiespeler
Berichten: 719
Lid geworden op: 07-12-2005 10:00
Locatie: heerenveen

Bericht door schfries1989 »

Jaar 1976 - 77.
Met o.a Dirk Visser, Kick Seegers, Reinder Dolstra, Jan Rorije en Piet Boskma.
En ja, een elftalfoto heb ik ook wel, maar weinig idee hoe ik die hier op de website krijg met boek en al.
Hij heeft inderdaad ook nog voor ADO gespeeld.[/quote]

Heb je een scanner? zodat je een bladzijde kan inscannen!
Superfriezen!!!!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ja, ik heb een scanner en kan er zelfs mee omgaan.
Alleen ben ik ook wel weer zo'n digibeet, dat ik niet automatisch zie waar ik die foto ditmaal naar toe zou moeten sturen.
Ongelofelijk, maar waar.
Maar goed, ik noem mezelf dan ook oldtimer.
Wijs me even de weg.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Stond die vorige week niet toevallig nog in de VI? Was het elftal uit 1976.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Klopt, maar Guido Pen stond er niet bij.
76-77 was voor mij mijn 1e seizoen als supporter (seizoenkaart voor fl 5 !) , aan Guido Pen als speler heb ik eigenlijk geen enkele herinnering. Wel aan de meeste andere spelers die in de VI stonden. Ook Rorije, genoemd als de vedette, is voor mij overigens compleet een blinde vlek.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dat punt van kritiek heb ik dus ook gehoord. Onder andere van iemand die wél een vedette was in die tijd... :huh:
Gesloten