De lat gaat omlaag voor dit seizoen... acceptabel?

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Arjen » 26-01-2006 16:18

Heb je dat er zelf op gezet Sponge want ik vind dit echt vreselijk triest en bovendien onterecht?!
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Force » 26-01-2006 16:22

Laat hem toch lekker op Marktplaats spelen, het heeft wel wat.

[/offtopic]

Het is gewoon belachelijk dat Heerveen 'de lat lager legt'. Als zij aan het begin van het seizoen zeggen; ' We gaan voor de top 5', dan moet dit gewoon gebeuren, en als het niet lukt: Pech gehad! Maar de lat lager leggen is toch belachelijk; Je hebt een streven, en dat wordt verandert doordat er 2 spelers vertrekken?!
Voor die prijs kun je geweldig goeie vervangers kopen. Het is en blijft een belachelijke actie van Heerenveen.
Force
Wereldspeler
 
Berichten: 1317
Geregistreerd op: 31-10-2005 18:54

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 26-01-2006 17:19

Keurig schreef:Voor al diegenen die menen dat we een voorbeeld aan AZ moeten nemen als het om transfers gaat (spelers gewoon vasthouden en niet willen onderhandelen, of anders over absurde bedragen) dit is dan het gevolg:


Je denkt dat als Huntelaar het seizoen af had gemaakt hij doodleuk bij had getekend? Wat wil je nou dan, een doorstroomclub of heb je ambities en wil je naar de top? Er is bij Heerenveen al jaren een stijgende lijn, en die moet je vast weten te houden.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Onedayflyer » 26-01-2006 18:42

TORCIDA schreef:ik zie het signaal en de humor er wel van in !


Jepz, beetje met een korreltje zout en hij is best leuk!

Beetje humor mag wel in deze 'treurige' tijd....
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor paparazzi » 26-01-2006 19:00

@ Spongebob; Toch nog iemand met gevoel voor humor hier, bravo!! :mrgreen:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Keurig » 27-01-2006 07:56

Fanatic 4-ever schreef:
Keurig schreef:Voor al diegenen die menen dat we een voorbeeld aan AZ moeten nemen als het om transfers gaat (spelers gewoon vasthouden en niet willen onderhandelen, of anders over absurde bedragen) dit is dan het gevolg:


Je denkt dat als Huntelaar het seizoen af had gemaakt hij doodleuk bij had getekend? Wat wil je nou dan, een doorstroomclub of heb je ambities en wil je naar de top? Er is bij Heerenveen al jaren een stijgende lijn, en die moet je vast weten te houden.


Ok, mijn punt. Volgens mij staat in het stukje dat spelers van AZ niet bij willen tekenen. Dat lijkt mij een negatief gevolg van het beleid wat Scheringa en AZ de laatste jaren gevoerd hebben. Vandaar dat ik het ermee eens ben dat Heerenveen onderhandelt over een transfer van (b.v.) Klaas-Jan naar een andere club. Daarmee geef je als club een signaal naar andere spelers dat als er een positie verbetering in zit daar altijd over te praten valt. Dat zorgt er weer voor dat, bijvoorbeeld, iemand als Petter Hansson nu nog overweegt of hij zijn contract wil verlengen. Dit in tegenstelling tot Denny Landzaat die aangeeft helemaal niets meer te willen tekenen in Alkmaar.

Dus nee, ik had niet verwacht dat Huntelaar bij had getekend. En ja, Heerenveen heeft al jaren een stijgende lijn en ik denk dat je met een verkoop als die van Huntelaar daar nog steeds sprake van is. Meer nog dan wanneer je hem vasthoud. Op de lange termijn is het, mijns inziens, beter om voor deze speler nu de hoofdprijs te pakken en daarmee in de toekomst de selectie op meer punten te kunnen versterken. Hiermee, nog steeds naar mijn mening, zijn er op de lange termijn meer mogelijkheden tot het doorgroeien naar een club die pak hem beet eens in de 5 à 10 jaar serieus voor CL voetbal mee kan doen. Dit in tegenstelling tot AZ waar ze het steeds moeilijker zullen vinden om echt goede spelers lange contracten aan te bieden.
Keurig
Selectiespeler
 
Berichten: 253
Geregistreerd op: 15-02-2005 15:32

Berichtdoor steward » 27-01-2006 12:02

Fanatic 4-ever schreef:Er is bij Heerenveen al jaren een stijgende lijn, en die moet je vast weten te houden.


De club weet die stijgende lijn nog altijd vast te houden en er is dus tot dusver geen enkele reden om daaraan te twijfelen of om de club nu massaal af te zeiken. De tijd zal het leren of de beslissingen goed of slecht waren.

Nu bekend is dat Samaras niet voortijdig vertrekt zal die lat wel blijven liggen waar die ligt, want één speler kan onmogelijk de oorzaak zijn dat het elftal stroever draait.
De manier waarop Foppe en het team werd aangemoedigd in het seizoen dat sc-Heerenveen de 1ste seizoenhelft zeer slecht presteerde was lovenswaardig, met name NN liet zich zeer nadrukkelijk in de positieve zin gelden. Nu, na pas enkele wedstrijden dat er matig wordt gespeeld klinken reeds de eerste negatieve klanken, juist vanuit een hoek waarvan je ze niet verwacht, de trouwe aanhang.

Ik begrijp en respecteer de opvattingen van Joho en ALS 26.0000, en ook ik heb wel eens getwijfeld aan beslissingen van de club, maar toch kwamen zij altijd weer met goede aankopen en werd het toch weer een zeer uitzonderlijk seizoen, dat is het uitzonderlijke van de club. Met dit geld wat nu is verkregen bouw je aan een betere selectie en aan de toekomst en kom je zover dat je gaat strijden voor de top 3 en daar ook kunt blijven. Wacht eerst maar eens af wat de club doet, ik heb alle vertrouwen in Riemer en zijn kornuiten.

Net eamelje foar de kofje :wink:

p.s. het respect voor Riemer van sommige "fans" is werkelijk schandalig, Riemer verdient jullie niet. Jullie lagen nog in de pampers toen hij de club uit de sloot trok, schaam jullie
Leafer dea as Cambuur supporter
steward
Selectiespeler
 
Berichten: 243
Geregistreerd op: 29-09-2005 08:43
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Squerrel » 27-01-2006 12:09

Krijgen de stewards bij Heerenveen ook al mediatraining?

Na 5 seconden nadenken tot de conclusie gekomen dat dit haast niet het geval kan zijn...het hoe en waarom laat ik maar achterwege.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor steward » 27-01-2006 12:19

Squerrel schreef:Krijgen de stewards bij Heerenveen ook al mediatraining?

Na 5 seconden nadenken tot de conclusie gekomen dat dit haast niet het geval kan zijn...het hoe en waarom laat ik maar achterwege.


1326 berichten en weer eentje van een bijzonder hoog niveau. Zouden die andere ook van zo'n bedroevend niveau zijn? Na 5 seconden nadenken tot de conclusie gekomen dat dit haast niet het geval kan zijn...het hoe en waarom laat ik maar achterwege
Leafer dea as Cambuur supporter
steward
Selectiespeler
 
Berichten: 243
Geregistreerd op: 29-09-2005 08:43
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Baggerraartje » 27-01-2006 12:35

Ik blijf erbij als je sportieve ambities hebt...verkoop je nooit halverwege het seizoen je topscoorder!! Dus gaat bij Riemer alleen om de centjes. Je maakt mij niet wijs dat huntelaar het seizoen bij Heerenveen niet wilde afmaken. Gewoon op je strepen gaan staan...en zeggen dat er alleen aan het eind van het seizoen onderhandeld kan worden. Weten alle spelers waar ze aan toe zijn...!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Berichtdoor steward » 27-01-2006 12:51

TORCIDA schreef:pffff wat een pamper opmerking, je zegt het precies zoals het is, sommige hebben inderdaad niets met riemer, moet dat als je supporter bent van heerenveen, we zijn geen supporter van Riemer.


Dat zeg ik ook niet, supporter van Riemer zijn is wat anders dan respect hebben voor de persoon die jarenlang keihard gewerkt heeft om Sc-Heerenveen te maken zoals dat nu is. En gezien de "grapjes" die uitgehaald worden en de manier waarop erover Riemer wordt gesproken zegt naar mijn idee voldoende. Lees anders nog eens deze hele topic door.
Leafer dea as Cambuur supporter
steward
Selectiespeler
 
Berichten: 243
Geregistreerd op: 29-09-2005 08:43
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor André » 27-01-2006 13:08

Er zal ook niemand zijn die zal zeggen dat Riemer niets voor de club heeft betekend!

Riemer verdient inderdaad respect op het vlak zoals hij Heerenveen uit de financiele shit heeft gehaald begin jaren 80. Maar er zijn ook wel punten waarin Riemer tekort schiet (in de ogen van de (fanatieke) supporters) en dan mag daar best wat van gezegd worden.

We hoeven niet (in onze ogen) elke negatieve beslissing van Riemer te bedekken met het feit dat hij zoveel heeft betekend voor de club. Dat vind ik zo zielig.

Nog maals Riemer is een uitstekend zakenman en heeft oog voor talent (daarom staan we nu waar we staan) en verdient om deze reden ook een waardig afscheid in oktober, maar je mag best kritisch zijn op zijn manier van handelen bij tijd en wijlen. En die manier van handelen strookt niet altijd met de gedachtes zoals die bij een deel van de achterban leeft.
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor steward » 27-01-2006 13:24

André schreef:We hoeven niet (in onze ogen) elke negatieve beslissing van Riemer te bedekken met het feit dat hij zoveel heeft betekend voor de club.


Hartstikke mee eens André. Maar er wordt bij voorbaat al gedacht dat het een negatieve keuze/beslissing is die de club (en niet persé Riemer) heeft gemaakt en dat aan de hand van een artikeltje of aan de hand van een aantal mindere wedstrijden. De beker is half vol of half leeg, en voor velen hier is die half leeg.
Leafer dea as Cambuur supporter
steward
Selectiespeler
 
Berichten: 243
Geregistreerd op: 29-09-2005 08:43
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 27-01-2006 19:12

Waaruit maak je dat op steward?

Vandaar dat ik het ermee eens ben dat Heerenveen onderhandelt over een transfer van (b.v.) Klaas-Jan naar een andere club. Daarmee geef je als club een signaal naar andere spelers dat als er een positie verbetering in zit daar altijd over te praten valt. Dat zorgt er weer voor dat, bijvoorbeeld, iemand als Petter Hansson nu nog overweegt of hij zijn contract wil verlengen.
Dit in tegenstelling tot AZ waar ze het steeds moeilijker zullen vinden om echt goede spelers lange contracten aan te bieden.


Tot nu toe heeft het beleid bij AZ effect, en ik denk dat het ook zo zal blijven. Az staat nu hoog, word door sommigen gezien als een topclub, en dat trekt spelers aan. Financieel hebben ze dan geluk met Scheringa, maar ze houden wel spelers aan hun contract. Op deze manier kun je ook talenten aantrekken, daar heb je niet alleen een bak geld voor nodig. Ik denk dat AZ ook in de toekomst goed zal blijven draaien als men slim genoeg is. Bovendien moet je, als je een topclub wil worden wat heerenveen wil, altijd een stap vooruit maken, dan zul je dus ook spelers moeten behouden en niet na anderhalf jaar weer laten gaan.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 27-01-2006 19:22

Fanatic 4-ever schreef:
Tot nu toe heeft het beleid bij AZ effect, en ik denk dat het ook zo zal blijven. Az staat nu hoog, word door sommigen gezien als een topclub, en dat trekt spelers aan. Financieel hebben ze dan geluk met Scheringa, maar ze houden wel spelers aan hun contract. Op deze manier kun je ook talenten aantrekken, daar heb je niet alleen een bak geld voor nodig. Ik denk dat AZ ook in de toekomst goed zal blijven draaien als men slim genoeg is. Bovendien moet je, als je een topclub wil worden wat heerenveen wil, altijd een stap vooruit maken, dan zul je dus ook spelers moeten behouden en niet na anderhalf jaar weer laten gaan.


Klopt, zelfs Huntelaar vond AZ een stap hogerop, omdat ze 1 jaar hoger eindigen als ons. Als je goede spelers kunt behouden, dan willen andere spelers makelijker komen. En als er een topper weggaat bij AZ dan plukken ze wel weer één ergens weg (in plaats van onbekende buitenlanders te halen). Dat Landzaat & Co weg willen is logisch als er zoveel grote buitenlandse clubs zich melden, iedereen wil wel een buitenlands avontuur (en voor landzaat de laatste kans). Maar hoor jij de spelers van AZ openlijk kritiek uitten op dit beleid? Samaras krijgt zijn zin niet en moet meteen dagen uithuilen.

Het risico is natuurlijk dat ze het contract niet willen verlengen, maar daar moet je als bestuur creatief mee kunnen omgaan, en wanneer de resultaten aanblijven dan willen ze ook nog niet weg denk ik.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-01-2006 10:42

Na het vertrek van spits Samaras zou sc Heerenveen zijn doelstellingen bijstellen. Maar na de komst van de Deen Jakob Poulsen en de interesse die Heerenveen heeft in PSV-spits Gerald Sibon blijkt dit volgens Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek niet zo te zijn.

“Ik heb tot mijn verbazing gelezen dat ik de doelstellingen bij zou stellen. Maar dat is niet zo. Zeker nu niet meer(kwestie Samaras red.).” Verbeek erkent wel de kwestie-Samaras voor afleiding heeft gezorgd. In negatieve zin wel te verstaan. “Het heeft de speler en de ploeg wel bezig gehouden. De kwestie was afleiding en elke afleiding is er eentje te veel”, aldus Verbeek tegen over de Friesch Dagblad.

Feit is dat de Griek voorlopig bij Heerenveen blijft, of Manchester City moet alsnog flink in de buidel tasten. Verbeek gaat vooreerst weer gewoon verder. Nu afwachten of dat ook voor Samaras geldt.

Soccernews.

Zijn we weer wat gerustgesteld.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor paparazzi » 28-01-2006 21:59

De lat kan weer__OMHOOG!!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Beetle » 28-01-2006 23:05

Doet me in zekere zin denken aan het nieuwe spoorboekje van de NS. Daar zorgen ze er ook voor dat reistijd langer gaat duren om zo het aantal vertragingen terug te dringen. Hoe hoger die score hoe meer het jaar mee zal vallen.

En dan Heerenveen. Ze mikken dus lager en alles wat we hoger staan dan de bijgestelde doelstelling is dus meegenomen.






Riemer is geen voorzitter, hij is machinist....
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Joho » 07-02-2006 22:40

Als we morgen winnen en Feyenoord en PSV winnen ook hun wedstrijd dan staan we morgen op 2/3 van de competitie 'gewoon' 4e. Heb nog steeds het idee dat een 5e plek goed haalbaar is, zo geweldig zijn de concurrenten nu ook weer niet.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Jurruh » 07-02-2006 22:51

Helemaal mee eens! Ik neem met minder eigenlijk ook geen genoegen :)

De uitwedstrijden tegen Utrecht en NEC over ruim een maand worden cruciaal!
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Joho » 07-02-2006 22:55

Dit worden zeker belangrijke wedstrijden maar denk niet cruciaal. Er komen volgens mij nog een heleboel kansen en herkansingen de komende maanden.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Onedayflyer » 08-02-2006 00:09

5e plaats moet zeker haalbaar zijn. Ik verwacht ook dat Groningen en NEC afhaken. Utrecht is eigenlijk al afgehaakt, Ajax komt er wel weer bovenop.

1) PSV
2) Feyenoord
3) AZ
4) Ajax
5) Heerenveen

Dat is volgens mij wel redelijk realistisch.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor oldtimer » 08-02-2006 00:16

Nauwelijks hebben we van RBC (!)gewonnen en van ADO (!) of het grenzenloze optimisme steekt weer de kop op.Wanneer er OOK van Heracles wordt gewonnen ga ik heel voorzichtig dat optimisme delen, maar niet eerder.Vergeet niet dat we net een aantal op papier " makkelijke " wedstrijden hebben gehad. Er komt een reeks loodzware aan.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor 30plus » 08-02-2006 00:49

PSV, Feyenoord en AZ zullen de 1e 3 plaatsen bezetten, voor de belangrijke 4e en 5e plaats komen een aantal ploegen in aanmerking:

Ajax (als het elftal eenmaal gaat draaien moet een 4e plaats haalbaar zijn)
NEC, draait heel goed
Groningen, laat de laatste wedstrijden wat punten liggen (da's jammer :mrgreen: )
Utrecht
Vitesse
Heerenveen

plaats 4 en 5 zullen automatisch ook een europees ticket opleveren. Ik verwacht dat de bekerfinale gaat tussen 2 ploegen die bij de 1e vijf eindigen zodat elke ploeg uit de top 5 europees voetbal gaat spelen. De playoff voor nr. 2 t/m nr. 5 gaat dan alleen om het ticket voor de CL.
De plaatsen 6 t/m 9 spelen dus voor een europees ticket. Een plaats bij de nr. 6 t/m de nr. 9 moet haalbaar zijn. Maar het verdient dus de voorkeur om minimaal 5e te worden.
Het zal allemaal afhangen van hoe het de komende wedstrijden gaat lopen, lukt het om Mark de Vries snel in te passen zodat de ploeg beter gaat voetballen. Bruggink achter Mark de Vries als vervanger voor Kissi of Bruggink op de rechterkant als vervanger van Ugur.

Wat betreft de positie van Ugur. Het blijkt wel dat wij als leken geen verstand van voetbal hebben. Als iemand die, ervoor geleerd heeft en inmiddels jarenlange ervaringen als trainer heeft, Ugur ondanks zijn "in de ogen van ons leken" slechte optredens steeds maar weer opsteld dan zit daar blijkbaar een idee/gedachtengang achter. Wellicht zullen we ooit weten wat die gedachtengang dan is want zo langzamerhand wordt ik wel heel nieuwschierig. :urgs:
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Gekko » 08-02-2006 09:24

Door het wegzakken van RKC 'breekt' de ranglijst langzamerhand na plaats 9. Het gevaar zit erin (nu nog tenminste) dat je in twee wedstrijdrondes van plaats 4 of 5 naar 8 of 9 zakt. Wij hebben een paar zware broeders aan het eind van de rit en moeten dus in maart een buffertje hebben opgebouwd.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Il prima Capo! » 08-02-2006 10:49

Kan iemand mij uitleggen waar dat optimisme toch vandaan komt? De laatste wedstrijden geven nou niet echt een vooruitgang aan.
Il prima Capo!
Selectiespeler
 
Berichten: 425
Geregistreerd op: 06-02-2006 17:14

Berichtdoor oldtimer » 08-02-2006 11:05

Dat is niet moeilijk uit te leggen, dat gaat enkel en alleen om de bepaalde 6 punten.
En dat is voor veel mensen voldoende om optimistisch te zijn/blijven.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron