De lat gaat omlaag voor dit seizoen... acceptabel?

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Riverside » 25-01-2006 15:55

Lekker makkelijk van Heerenveen. Te gemakkelijk, want ze geven het nu al min of meer op! Onacceptabel. Er zal ook zeker een actie mogen komen, paar ludieke teksten.
De voorstellen die op het NN forum werden genoemd, voor de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen Sparta, in het desbetreffende topic kunnen wel weer van stal worden gehaald!

Op deze manier hoeft Heerenveen dus geen geld uit te geven aan spelers (iets wat ze liever ook niet doen). Want zonder spitsen haal je de top 5 toch niet. Dus hiermee kan Heerenveen zich mooi indekken, zonder dat ze versterkingen hoeven te halen.
Jammer van dat verschrikkelijk zuinige beleid, jarenlang heeft het zijn vruchten afgeworpen, maar nu absoluut niet! Als we de play-offs niet halen, lopen we gigantisch veel inkomsten mis. Dus dure versterkingen betalen zich vanzelf wel weer uit.

Riemer zei tegen Huntelaar; blijft nog gewoon een tijdje bij ons. We hebben een potje centen waarmee we ons dusdanig kunnen versterken, dat we met de top zouden mee kunnen doen. Nu is Huntelaar verkocht, nog meer geld dus. En ineens schijnt die ambitie helemaal weg te zijn. Of waren die beloftes tegenover Huntelaar loze beloftes van Riemer? Daar lijkt het wel op.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Kaka » 25-01-2006 15:56

Ja ze lijken echt bang om te investeren in goede spelers, maar met de huidige selectie weet je bijna zeker dat je geen Uefa haalt en dat scheelt toch ook veel geld en is natuurlijk gewoon slecht voor de hele club, ook met sponsors, fans e.d. en ook met het oog op de sterker wordende concurrentie. Als ze nu een aantal miljoenen meer investeren kan dat zich ook weer makkelijk 'terugbetalen', dus ik vind het ook gewoon raar eigenlijk dit, maar toch verwacht ik nog wel dat er een verrassing uit de hoed wordt getoverd... :roll:
Avatar gebruiker
Kaka
Basisspeler
 
Berichten: 508
Geregistreerd op: 03-08-2005 16:06

Berichtdoor Eric » 25-01-2006 15:58

Niet goed, geld terug
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-01-2006 15:59

Helemaal mee eens. Tijd voor actie!

Een onacceptabel standpunt. Ze hebben een doelstelling bepaald voor dat het seizoen begon, ze zijn zo dom geweest hun beide spitsen (waarschijnlijk) weg te doen, en dan wordt de doelstelling bijgesteld. Wat een verschrikkelijke slappe hap!
Investeer in de selectie zou ik zeggen. Ze willen geen paniekaankopen doen, een speler moet ons direct beter maken. Anders wordt er geroeid met de riemen die we hebben.
We hebben miljoenen op de bank en dan willen ze zeggen dat er op korte termijn geen speler te vinden is die ons beter maakt?

We worden als supporter genaaid waar we bij staan!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Johnny '86 » 25-01-2006 16:06

De supporters worden gewoon genaaid. Altijd die mooie praatjes over aansluiting bij de top 3, en mooie verhalen over het behouden van de topspelers om zo die aansluiting ook daadwerkelijk eens te realiseren. En dan (waarschijnlijk) gewoon 2 topspitsen laten gaan, terwijl je nog op drie fronten meedoet. Maar natuurlijk, dan hebben we WEER geld en kunnen we WEER bouwen aan een nieuwe elftal zeker? Volgens mij doen we dat al jarenlang en daar zou toch nu eens verandering in komen als we Riemer mogen geloven? Nee dus.

En flikker nu ook maar op met die doelstellingen voor het seizoen, die worden toch lekker bijgesteld als het (door eigen beleid) ineens wat minder gaat... :evil:
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Arjen » 25-01-2006 16:13

Als dit echt gezegd is en ook het standpunt van de club is dan wordt het inderdaad tijd voor actie :evil: .

Een 9e plaats wel voldoende :urgs: . Tsja dan haal je de play offs en kan je je hondtrouwe aanhang bij thuiswedstrijden weer fors laten betalen voor een toegangskaartje. Weer meer geld voor de penningmeester. GVD ik word hier echt kwaad om. Misschien begin ik mijn prive boycot zaterdag a.s. al :wink: (niet dat dat echt zal helpen of opvallen maar toch)

Heerenveen weet de onvrede die er bij velen is niet echt te verlagen. Wij willen meedoen om de prijzen en nergens anders om, shit ja, de intertoto is ook een mooie prijs en europees voetbal :urgs: .
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor feanfans » 25-01-2006 16:14

Johnny '86 schreef:De supporters worden gewoon genaaid. Altijd die mooie praatjes over aansluiting bij de top 3, en mooie verhalen over het behouden van de topspelers om zo die aansluiting ook daadwerkelijk eens te realiseren. En dan (waarschijnlijk) gewoon 2 topspitsen laten gaan, terwijl je nog op drie fronten meedoet. Maar natuurlijk, dan hebben we WEER geld en kunnen we WEER bouwen aan een nieuwe elftal zeker? Volgens mij doen we dat al jarenlang en daar zou toch nu eens verandering in komen als we Riemer mogen geloven? Nee dus.

En flikker nu ook maar op met die doelstellingen voor het seizoen, die worden toch lekker bijgesteld als het (door eigen beleid) ineens wat minder gaat... :evil:


ik begrijp je boosheid wel maar Riemer heeft zich er altijd uit gered en ik denk dat er echt nog wel een spits bij komt.(we hebben nog 8 dagen?)

volgens mij hebben ze dit alleen maar naar buiten gebracht om de druk wat weg te nemen maar wordt het door veel supporters verkeerd gesnapt, en werkt het averechts
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Berichtdoor Jeroen » 25-01-2006 16:21

feanfans schreef:volgens mij hebben ze dit alleen maar naar buiten gebracht om de druk wat weg te nemen maar wordt het door veel supporters verkeerd gesnapt, en werkt het averechts


Natuurlijk neemt het de druk weg. Als we straks 13e staan wordt de doelstelling handhaving, neemt ook de druk weg... Zo werkt het niet bij de topclub die Heerenveen wil worden. Riemer heeft aangegeven de laatste stap te willen zetten. Natuurlijk is dat enorm moeilijk, maar dat vrijblijvende moet er vanaf. Nu het even lastig wordt, haalt men gelijk de druk van de ketel.

Heerenveen is een grotere club dan 10 jaar geleden, en daar hoort ook een grotere druk tot presteren bij. En wat mij betreft mogen de supporters dat inmiddels ook eisen van de club!
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Squerrel » 25-01-2006 16:23

feanfans schreef:volgens mij hebben ze dit alleen maar naar buiten gebracht om de druk wat weg te nemen maar wordt het door veel supporters verkeerd gesnapt, en werkt het averechts


Nou beste jongen, leg jij me dan even uit hoe ik het dan moet snap(t)en?

Onacceptabel dit, miljoenen op de bank en de doelstelling omlaag!

ACTIE!!! (voor NN leden, ja alweer :mrgreen: )
Laatst bijgewerkt door Squerrel op 25-01-2006 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor axl » 25-01-2006 16:29

Laten we niet alleen roepen om actie maar ook meteen een plan maken! Ik heb het namelijk volledig geschoten. Ben bijna zover om de club maar te vragen de helft van het geld van mijn seizoenkaart aan een goed doel te geven.

Het is net of je een brood bij de bakker koopt dat vervolgens helemaal hol is. Dat hoef je niet te accepteren en je hoeft ook niet te accepteren dat de doelstelling om laag gaat.
Leeroy Echteld is een superheld!!!!!!!!!!!!
axl
Nieuw talent
 
Berichten: 87
Geregistreerd op: 14-08-2005 21:37

Berichtdoor Riverside » 25-01-2006 16:33

Inderdaad Torcida. Juist op deze manier wordt er onrust gecreëerd.
Hadden ze niets gemeld dan waren wij dit ook niet te weten gekomen, en dat had veel ergernis gescheeld. Aan de andere kant; we zeuren altijd dat Heerenveen niet duidelijk is tegenover de supporters. In dit geval zijn ze dat dus wel, maar echt blij kun je er niet van worden.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor forza delfstrahuizen » 25-01-2006 16:42

ik vind het niet kunnen de doelstelling omlaag, doe dan de prijs van de seizoenskaart dan ook maar omlaag !!! maak er maa een groot spandoek van zo komen we tot bij de top 5 van nederlandl, spelers verkopen en niks terug halen beetje jammer, als er niks bij komt gaat hansson wel weg.... en misschien volgen er meer
Avatar gebruiker
forza delfstrahuizen
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 05-07-2005 15:44
Woonplaats: Echten

Berichtdoor vlqrt » 25-01-2006 16:59

Wel lekker goedkoop, geen kaartjes bijkopen voor de pay-offs en de uefa cup :mrgreen:

Tsja, dit is dus alleen maar olie op het voor gooien voor die supporters die prestaties eisen. Ik denk dat veel van de oudere supporters een blind geloof in Riemer hebben en deze stap dan ook zonder morren zullen accepteren. Dus voor de grote massa zal het wel acceptabel zijn dat er een keer geen euopees wordt gescoord.

Persoonlijk vindt ik dit dus het verschil tussen de echte top en de wannabe's. Als je een echte topclub bent accepteer je dit soort dingen niet en eis je simpelweg goede resultaten, bestuurlijk is de club daar blijkbaar (nog) niet aan toe en geeft men het simpelweg op wanneer het materiaal er niet is.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor SCH-4-LIVE » 25-01-2006 17:03

Met dit beleid kun je nooit de subtop ontstijgen! Dit is te belachelijk voor woorden. Wat is dit nou weer.. dit is totaal GEEN ambitie! Tuurlijk een slecht seizoen kan, maar dan mag je nog wel ambitie hebben voor een bepaald seizoen. Nu gooien ze de handoek al in de ring!

Wellicht dat ze het zeggen om de druk weg te halen, en de rust terug te brengen. Omdat er toch echt gewonnen moet worden de volgende wedstrijden, win je niet dan word plaats 9 zelfs nog moeilijk.

Dit kun je toch niet verkopen aan de fans? Open je ogen Riemer! En vooral je portemonee!
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
SCH-4-LIVE
Basisspeler
 
Berichten: 578
Geregistreerd op: 16-12-2004 19:31

Berichtdoor Gekko » 25-01-2006 17:10

Ik heb bij tijd en wijle contact met Cruijff. Ik heb hem het verhaal van de lagere lat voorgelegd. Hij zei er het volgende van:

"Als je de lat lager legt, ken je moeilijker scoren".

Daar zit wel iets in. Ik vind je het doel ongewijzigd laten en proberen aanpassingen te doen die je helpen het doel toch te halen. Dat kan sowieso door spelers te halen, evt voor kortere tijd, maar ook door spelers door te schuiven. Kom maar op met die talenten uit de jeugd! Volgens mij kun je beter daar vol mee aan de bak gaan dan je doelen bijstellen waardoor er een soort fatalisme ontstaat. Dat men druk weg wil halen is nobel maar niet nodig. Wij snappen wel dat als het zakelijk/sportief niet lukt versterking te halen dat we dan minder mogen verwachten. Maar ook wij als supporters kunnen een tandje bijzetten. In tijden van nood leer je je vrienden kennen, toch?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Jeroen » 25-01-2006 17:15

In tijden van nood leer je je vrienden kennen, toch?


Welke nood? De club besluit zelf haar beste spelers te verkopen. Men creëert zelf de noodsituatie en dan moeten wij de helpende hand bieden door een tandje bij te zetten? Bij ernstige blessures of een financieel tekort was ik het met je eens geweest.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Joho » 25-01-2006 17:29

Beetje geduld hebben mensen. Samaras is nog niet weg en we hebben nog een weekje de tijd. Mocht het niet lukken allemaal dan kan er komende zomer lekker gewinkeld worden en staan we volgend jaar rond deze tijd stevig in de top 3. Ik heb nog steeds alle vertrouwen in het beleid van Heerenveen.

En vergeet niet dat het Samaras is die weg wil en niet Heerenveen die hem perse wil verkopen. De situatie van een ontevreden speler en een gigantisch bod kan de club natuurlijk tot het besluit brengen dat het beter is om afscheid van Samaras te nemen.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor vlqrt » 25-01-2006 17:31

Gekko schreef:Maar ook wij als supporters kunnen een tandje bijzetten. In tijden van nood leer je je vrienden kennen, toch?


:huh: ik snap hem niet, is dit nu een betoog voor of een betoog tegen de lagere prestatiedrang van de club?
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor vlqrt » 25-01-2006 17:36

Joho schreef:En vergeet niet dat het Samaras is die weg wil en niet Heerenveen die hem perse wil verkopen. De situatie van een ontevreden speler en een gigantisch bod kan de club natuurlijk tot het besluit brengen dat het beter is om afscheid van Samaras te nemen.


Maar Samaras is niet de speler waar de hele club op draait, deze situatie is gecreerd toen Riemer besloot dat de financiele doelstellingen belangrijker zijn dan de sportieve. Gevolg is dat het voetbal (waar de supporters om komen) abominabel is en er geen echte killer meer in de selectie zit. De doelstellingen moeten wel omlaag om aan het einde van de rit het gat tussen de doelstelling en de behaalde resultaten niet al te groot is. We zullen niet direct degraderen, maar de waarde van mijn seizoenskaart is nu wel gehalveerd. Immers de seizoenskaart van een club met ambities is altijd meer waard dan die van een club zonder ambities.
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Gekko » 25-01-2006 17:42

Ik roep even in herinnering het jaar dat het pas echt flut ging, we in de competitie slecht presteerden in Boekarest met 3-0 kansloos het schip in gingen tegen National. Alles rondom Heerenveen in mineur. De selectie deugde niet, de trainer stond onder druk. Door een signaal af te geven vóór die wedstrijd (onder initiatief van Nieuw Noord) keerde het tij. Je kunt je als slachtoffer op stellen en het laten gebeuren of alles aangrijpen wat in je vermogen ligt om een kentering teweeg te brengen.

Huntelaar was niet te houden. Samaras wil weg, is dus ook niet te houden. Om de opbrengsten dan overhaast uit te geven aan spelers waar je niet zeker van bent of die te duur zijn gezien hun niveau nu of in de toekomst (en waar je dus veel op afschrijft), is onverstandig. Je verspeelt je opgebouwde tegoed en creeërt een nog veel groter probleem. Ook Ajax is niet ineens uit de problemen door de aankoop van Huntelaar. Dat geldt voor ons ook. Het is veel te simplistisch gedacht dat twee aankopen het seizoen gaan redden. Dat blijft net zo onzeker als het nu is! Reken er maar op dat men doordacht op zoek is versterking. Laten we even de kop erbij houden, zeg!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor lollig » 25-01-2006 17:44

21000 man publiek schijnt dit dus gewoon te moeten pikken?! Dure seizoenskaart, kwaliteit spel zwaar ruk!
Avatar gebruiker
lollig
Selectiespeler
 
Berichten: 211
Geregistreerd op: 16-02-2004 19:45

Berichtdoor H-J » 25-01-2006 17:48

De door het bestuur veel gebruikte uitdrukking dat het kapitaal op het veld moet staan, kan dan bij deze ook de kliko in.

Ik wacht het overigens rustig af, maar je bent wel erg zielig zuinig (zie ook het vermeende bod op Kearney) als je gezien de huidige situatie niet voor 31 januari een spits weet te presenteren. Daarnaast zie ik links en rechts prima spelers elders heengaan.

Een gokje: als er voor 1 februari geen aankopen zijn gedaan, worden we weer omgeroepen om vooral wél met zijn allen erachter te gaan staan....
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor paparazzi » 25-01-2006 17:50

Note; Ik hoorde van twee echte Heerenveen supporters die al meer dan 50 jaar bij de club komen het volgende...

"Ik zit dit seizoen nog uit en dan is het mooi geweest, alles draait om geld en het voetbal raakt in het slop door het steeds verkopen van je beste spelers. Volgend seizoen maar gaan kijken bij de Heerenveense Boys, is gemoedelijker en bovendien goedkoper!


"De rest van het seizoen kan me gestolen worden, ik vind er niks meer aan. De enige die hier profijt van heeft is Riemer...die zit dalijk met een grote zak geld bij z`n open haard in die dikke villa in Langweer, nee ik vind t wel best zo."


Moet er niet een belletje gaan rinkelen bij het bestuur wanneer men dit leest??
Diep en diep triest!!............Volgend jaar maar naar Groningen? :upto:
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-01-2006 17:52

Joho schreef:. Mocht het niet lukken allemaal dan kan er komende zomer lekker gewinkeld worden en staan we volgend jaar rond deze tijd stevig in de top 3. Ik heb nog steeds alle vertrouwen in het beleid van Heerenveen.


Achja, en mocht het dan niet lukken, dan is er altijd nog een seizoen, en daarna nog een toch?

Ik snap niet hoe sommige mensen zo makkelijk kunnen denken over doelstelling verlagen en spelers verkopen. Willen we op het zelfde niveau blijven hangen/lager niveau, of steeds een stapje hoger? Dit is toch geen mentaliteit!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Jeroen » 25-01-2006 17:53

paparazzi schreef:Volgend jaar maar naar Groningen? :upto:


Ik zie jou er wel voor aan ja. En dan ook zeiken als je weer 300 kilometer terug moet rijden omdat het Euroborg effect inmiddels is uitgewerkt en ze weer gewoon op de broek krijgen daar.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor ALS 26.000 » 25-01-2006 18:21

Ach, verwend volk. Bij Heerenveen is het al meer dan 10 jaar crescendo, iets waar alle andere clubs jaloers op zijn, behalve misschien PSV want iedere club heeft mindere periodes, maar als bij Heerenveen door externe factoren er in 2 wedstrijden 1 punt wordt gehaald en de 2 topspitsen voor bedragen die een jaar geleden nog voor onmogelijk werden gehouden weggaan of kunnen weggaan dan doet Heerenveen het in 1 keer slecht. :?: :frown: Nou, ik vind dat als je dan toch je spitsen kwijt raakt Heerenveen er alles aan heeft gedaan om dan ook flinke bedragen te krijgen zodat de selectie uiteindelijk alleen maar veel beter kan worden. :)

En ik begrijp het ook wel mocht het niet lukken om in de komende week een topper binnen te halen omdat clubs nu in 1 keer veel meer vragen, of omdat een speler misschien wel gewoon niet wil. Als er dan in de zomer maar wat gebeurt.

En dan nog, we zijn Samaras nog steeds niet kwijt. Ik verwacht dat die arbitragezaak gewonnen wordt en dan moet ik het nog zien....... En gaat ie weg.... Nou 18-20 miljoen voor Sam en Huntelaar, superrrrrr en versterken maar die selectie voor de toekomst op 4,5 plaatsen!
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-01-2006 18:37

ALS 26.000 schreef: Nou 18-20 miljoen voor Sam en Huntelaar, superrrrrr en versterken maar die selectie voor de toekomst op 4,5 plaatsen!


En het komende halfjaar dan? We zijn nog actief op 3 fronten! Was het nou in de zomerstop, dan was het minder erg geweest, nu gooi je een tot nu toe succesvol seizoen weg.
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten