De lat gaat omlaag voor dit seizoen... acceptabel?

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Gekko » 08-02-2006 11:10

Dat optimisme zit in onze genen. Vroeger wonnen we nooit wat en waren we meesters in het hoop koesteren na weer een teleurstelling. Wie regelmatig uitwedstrijden heeft bezocht, of bijv de bekerfinales, kent dat gevoel: nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ik denk dat ook de kwetsbaarheid van de concurrentie erin meespeelt. In het land der blinden is één oog koning. Bovendien hebben we een brede selectie in vergelijking met de rest en toch ook wel kwaliteit.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Freezeman » 08-02-2006 11:15

Il prima Capo! schreef:Kan iemand mij uitleggen waar dat optimisme toch vandaan komt?


Je kan het ook omdraaien natuurlijk, waar komt al dat negatievisme vandaan?

Tot laatste 8 in KNVB beker, vorig jaar laatste 16.
Tot nu toe na 22 wedstrijden 36 punten, vorigjaar 22 wedstrijden 35 punten.
Tot nu toe actief in europa, vorig jaar vergelijkbaar.

Dus wat is er minder dan vorig jaar?
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 08-02-2006 11:31

Freezeman schreef:Tot laatste 8 in KNVB beker, vorig jaar laatste 16.
Tot nu toe na 22 wedstrijden 36 punten, vorigjaar 22 wedstrijden 35 punten.
Tot nu toe actief in europa, vorig jaar vergelijkbaar.

Dus wat is er minder dan vorig jaar?


Vorig jaar tijdens de winterstop niet 3/4 van je doelpuntenproductie verkocht!
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 08-02-2006 13:31

De concurentie om plek 4 en 5 is sterker geworden, nec en groningen en utrecht blijfen goed meedoen en onderschat ajax niet. Gezien de play offs zul je het hele seizoen moet kunnen presteren, ben heel erg benieuwd hoe de play offs uitpakken.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Joho » 08-02-2006 15:20

Il prima Capo! schreef:Kan iemand mij uitleggen waar dat optimisme toch vandaan komt? De laatste wedstrijden geven nou niet echt een vooruitgang aan.


Stand op de ranglijst en het feit dat andere teams ook wisselvallig zijn.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor sc Robin » 08-02-2006 15:54

hehe ach ja, ik vind dat er de laatse wedstijden wel een stijgende lijn inzit.
bijvoorbeeld yildrim komt langzaam weer terug, n bruggink komt ook steeds beter tot zijn recht
kan je het zien?
zo beter?
sc Robin
Selectiespeler
 
Berichten: 167
Geregistreerd op: 28-01-2006 20:47
Woonplaats: gelderland

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-02-2006 16:02

sc Robin schreef:bijvoorbeeld Yildrim komt langzaam weer terug, n bruggink komt ook steeds beter tot zijn recht

Ja, tegen clubs als RBC, Sparta en ADO Den Haag kan Ylidirm aardig meekomen, maar als het clubs zijn van het niveau Groningen of hoger, is hij nou niet bepaald een meerwaarde voor ons.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Berichtdoor Jurruh » 08-02-2006 16:13

Heerenveen heeft dit seizoen echt geluk met het feit dat de subtop zo groot is dit jaar. Alle cubs van de vierde tot en met pak em beet de 10e plaats zitten erg dicht bij elkaar. Daardoor houdt Heerenveen uitzicht op de vierde en vijfde plaats. Als bijvoorbeeld Ajax en Utrecht (of Groningen of NEC etc.) dit jaar iets beter zouden presteren dan ze nu doen en boven de rest van de subtop zouden uitsteken, dan was het onmogelijk geweest voor Heerenveen om zich bij de beste vijf te scharen.

Maar dit is slechts mijn bescheiden mening :)
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor MarteNN » 08-02-2006 16:17

Dat je zegt dat als Ajax iets beter presteerd ze boven ons zouden staan oké, maar Utrecht, Groningen en NEC zijn al boven zichzelf uitgestegen dit seizoen...
MarteNN
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 07-02-2006 15:53
Woonplaats: Dronrijp

Berichtdoor Jurruh » 08-02-2006 16:47

MarteNN schreef:Dat je zegt dat als Ajax iets beter presteerd ze boven ons zouden staan oké, maar Utrecht, Groningen en NEC zijn al boven zichzelf uitgestegen dit seizoen...


Ja dat snap ik ook, maar normaliter is er elk seizoen wel minstens één ploeg die écht boven zichzelf uitstijgt. Dit jaar ligt de subtop dichter bij elkaar.
Jurruh
Basisspeler
 
Berichten: 934
Geregistreerd op: 21-02-2005 20:25
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor sc Robin » 08-02-2006 17:08

Feanfan 1 schreef:
sc Robin schreef:bijvoorbeeld Yildrim komt langzaam weer terug, n bruggink komt ook steeds beter tot zijn recht

Ja, tegen clubs als RBC, Sparta en ADO Den Haag kan Ylidirm aardig meekomen, maar als het clubs zijn van het niveau Groningen of hoger, is hij nou niet bepaald een meerwaarde voor ons.


Op dit moment wel ja , maar als yildrim weer ( als ie dat ooit nog komt) in topvorm is kan in elke wedstrijd een meerwaarde hebben . kijk maar naar vorig jaar..
kan je het zien?
zo beter?
sc Robin
Selectiespeler
 
Berichten: 167
Geregistreerd op: 28-01-2006 20:47
Woonplaats: gelderland

Berichtdoor kicking cobus » 15-02-2006 12:27

Het is absoluut onaceptabel dat de doelstellingen bijgesteld worden het kan niet zo zijn dat over een competitie van 34 wedstrijden Heerenveen niet bij de eerste 5 staat, daar zijn we te goed voor. Bovendien is onze selectie een van de breedsten in nl en heeft Verbeek mogelijkheden zat. Europees moeten we ons geen illusies maken Steau is de meest beroerde tegenstander die we hadden kunnen treffen, misschien dat ze wedstrijdritme missen, maar ik denk dat zolang vandenbussche en breuer meedoen het een kansloze missie is
kicking cobus
Nieuw talent
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 15-02-2006 12:16
Woonplaats: finkum

Berichtdoor Ebiede » 15-02-2006 12:48

Ben ik nu zo slim of jullie zo dom!!! :wink:

Snappen jullie dan niet dat deze uitspraak is gedaan om de druk bij de huidige groep weg te halen. Met als resultaat dat er weer aardig voetbal in de groep komt. Ik vind dat tegen Ado en Vitesse de stijgende lijn weer is opgepakt.

En zoals ook nu blijkt is niemand onmisbaar en staan er wel weer nieuwe `helden´op. denk maar aan Nilson en mindere mate Bruggink, die weer naar het oude nivo gaat.
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor Gerrits » 15-02-2006 15:25

maar ik denk dat zolang vandenbussche en breuer meedoen het een kansloze missie is


Wat heb jij tegen Breuer en VDB? In elk topic roep je dat Heerenveen kansloos is als Breuer en VDB meedoen. Misschien even herinneren: MET Breuer en VDB is Heerenveen zover gekomen.

En ik denk dat de doelstelling "gewoon" moet zijn: Bij de eerste 5 eindigen. Iedereen die zegt dat ALS Ajax en Groningen en Utrecht niet zo wisselvallig waren dat Heerenveen dan geen kans maakt. Dat is natuurlijk flauwekul, want dat is andersom ook zo. Als Heerenveen Huntelaar gehouden had en er elke wedstrijd 4 inschopte dan zou Ajax ook niet zo dichtbij Heerenveen zitten en Groningen ook niet.

En hoe zeggen ze dat ook alweer in Drenthe: AS is verbrand turf.
Gerrits
Basisspeler
 
Berichten: 687
Geregistreerd op: 14-04-2003 11:46
Woonplaats: Axel

Berichtdoor MarteNN » 15-02-2006 16:27

Haha, ja wat betreft Breuer probeer ik hem ook al een tijde over te halen. Alleen wat VDB betreft: Goeie Keeper, maar geef mij Waterman maar. :wink:
MarteNN
Selectiespeler
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 07-02-2006 15:53
Woonplaats: Dronrijp

Berichtdoor boy waterman » 22-02-2006 20:02

heeft weinig met dit topic te maken geloof ik maar ik wist ook niet waar ik het anders onder kon plaatsen maar.........of misschien iemand anders wel........
maar als ik zie dat er al een wachtlijst is voor sponsoren voor reclameborden dan gaat dat ook al goed met de centjes....
kan toch altijd meer sponser bij komen lijkt me

http://www.fcgforum.com/viewtopic.php?t=1660&start=120

ff naar benden scrollen!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Berichtdoor Fotze » 15-04-2006 10:40

Europees voetbal blijft belangrijkste doelstelling
14 april 2006
Doordat de concurrenten van sc Heerenveen woensdag in de strijd om de zo fel begeerde vijfde plaats geen misstappen begingen, is die positie voor het elftal van Verbeek niet meer haalbaar. De ploeg moet zich nu richten op de play-offs in de poule van de ploegen zes tot en met negen.

Als er zondag geen zeer verrassende uitslagen uit de bus komen zal Roda JC daarin de tegenstander zijn. Zo het nu lijkt zal er dan op zaterdag 22 april in Kerkrade worden gespeeld, waar op woensdag 26 april het thuisduel tegen de ploeg van trainer Huub Stevens plaatsvindt.

Het eigen presteren is voor Verbeek ook in de laatste regulier competie-wedstrijd het enige dat telt. Verbeek: ,,Wat zondagmiddag betreft, hoop ik op een aantrekkelijke en spannende wedstrijd. Duels tegen AZ staan daar doorgaans wel garant voor. Wijzelf zullen er in elk geval al het mogelijke aan doen om onze aanhang een goede wedstrijd voor te schotelen. We zullen ons vervolgens via de play-offs van Europees voetbal moeten verzekeren. Dat is en blijft de belangrijkste doelstelling.”Over welke spelers Verbeek zondagmiddag kan beschikken is nog geen duidelijkheid. In de wedstrijd tegen Willem ll heeft een aantal spelers ,,schade” opgelopen. Na de zaterdag-training zal duidelijk zijn wie wel en niet inzetbaar is.
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Frisian Viking » 15-04-2006 11:12

Dan ben ik benieuwd wat voor consequenties Verbeek zichzelf oplegt als het niet lukt Europees te halen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor 30plus » 15-04-2006 12:07

de doelstelling is niet om jaarlijks europees voetbal te halen maar om elk jaar tot het eind toe strijden voor europees voetbal. Via het behalen van de play offs is die doelstelling gehaald. Daarnaast is het streven om eens per 2 jaar daadwerkelijk europees voetbal te halen. Dus als we het dit jaar via de play offs niet halen dan is dat voor de beleidsmakers bij de sportclub op zich geen probleem.

Voor de supporters is het natuurlijk een seizoen met 2 gezichten, voor de winterstop deden we "leuk" mee maar door het verkopen van Huntelaar en Samaras zijn we financieel rijker geworden maar sportief een stuk armer.

Verbeeks 3e seizoen zal dus voor hem het seizoen worden waarop hij afgerekend kan/zal/moeten worden. Gezien de oorlogskas zullen er spelers gehaald moeten worden die ons ook daadwerkelijk sterker maken, daarnaast mag ik hopen dat er voor de rechtsbuiten positie een andere speler gehaald worden. Yidirim voegt momenteel niets toe aan het team, zijn kunstje is zeer beperkt en de tegenstanders hebben het inmiddels door. Spelen met Yildirim in de basis is het zelfde als spelen met 10 man.
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Forza » 15-04-2006 18:38

de doelstelling is niet om jaarlijks europees voetbal te halen maar om elk jaar tot het eind toe strijden voor europees voetbal.


Wat dus inhoudt dat de lat flink omlaag is. Eerst was meedoen om Europees voetbal gelijk aan meedoen voor de vijfde plaats, nu voor meedoen om de negende plaats. De doelstelling zou nu eigenlijk moeten zijn: meedoen om de voorronde van de CL.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Vorige

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron