14-12-2005: sc Heerenveen-Levski Sofia (2-1, UEFA Cup)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Had beter en had slechter af kunnen lopen vandaag. Blijft gevaarlijk afhankelijk te zijn van Marseille. Marseille hoeft niet en Boekarest moet, met zo'n instelling kan een groot kwaliteitsverschil ongedaan worden gemaakt. Laten we er maar vanuit gaan dat Marseille wat goed te maken heeft en niet voor eigen publiek wil verliezen of nog groepshoofs wil worden.

Blijft een feit dat we moeten winnen van Levski en dat zal moeilijk genoeg worden. Het voordeel is natuurlijk dat Levski er al is.
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Een doemscenario rijst voor sc Heerenveen na de voor Heerenveen zeer ongunstige UEFA CUP-uitslagen van vanavond. Dynamo Boekarest wist met 1-0 te winnen (goal in 72ste minuut) van UEFA CUP-houder CSKA Moskou, dat moet vrezen voor uitschakeling.
Olympique Marseille kreeg het deksel op de neus in Sofia door in eerste instantie de vedetten op de bank te houden. Een goal van Levski in de 54-ste minuut zorgde voor de verrassende 1-0, een stand die tot het laatste fluitsignaal kon worden verdedigd.
Daardoor staat sc Heerenveen nu laatste in Groep F, die razendspannend genoemd mag worden. Olympique Marseille en tegenstander van Heerenveen over 2 week, Levski Sofia zijn zeker van kwalificatie. De strijd om de derde plek gaat tussen CSKA Moskou, dat is uitgespeeld, Dinamo Boekarest (nog op visite bij Ol. Marseille) en it Fean.

De stand per vandaag:
1. Ol. Marseille 3-6 (3-2)
2. Levski Sofia 3-6 (3-2)
3. Dinamo Boekarest 3-4 (1-1)
4. CSKA Moskou 4-4 (3-4)
5. sc Heerenveen 3-2 (0-1)

Indien Heerenven met 2 goals verschil van Levski Sofia weet te winnen en Dinamo Boekarest niet van Olympique Marseille weet te winnen, overwintert Heerenveen alsnog in de UEFA CUP. Maar dit zijn allemaal 'als'-verhalen. Op 14 december weten we meer...
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Wat negatief allemaal. Het was pas echt negatief geweest als CSKA had gewonnen, want dan was het allemaal voorbij geweest. Nu moet je gewoon van een Levski winnen dat er misschien niet vol meer voor gaat. En de kans dat Dinamo wint in Marseille is ook niet erg groot. Het kon beter, maar zeker ook minder.
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

De Tike Utd schreef: De stand per vandaag:
1. Ol. Marseille 3-6 (3-2)
2. Levski Sofia 3-6 (3-2)
3. Dinamo Boekarest 3-4 (1-1)
4. CSKA Moskou 4-4 (3-4)
5. sc Heerenveen 3-2 (0-1)

Indien Heerenven met 2 goals verschil van Levski Sofia weet te winnen en Dinamo Boekarest niet van Olympique Marseille weet te winnen, overwintert Heerenveen alsnog in de UEFA CUP. Maar dit zijn allemaal 'als'-verhalen. Op 14 december weten we meer...
Als Heerenveen wint met 1-0 en Boeakerest verliest dan zijn we ook door.
Als Heerenveen wint met 2-1 en Boekarest speelt 0-0 dan zijn we ook door. (Toch?)

Al met al valt het allemaal nog wel mee. Marseille wil thuis voor eigen publiek wel winnen, om zo de eerste plek in de poule te verzekeren. Dus die winnen, denk ik, vast wel.
Laatst gewijzigd door j-w op 01-12-2005 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

j-w schreef: Als Heerenveen wint met 2-1 en Boekarest speelt 0-0 dan zijn we ook door. (Toch?)
Nee, dan moet Heerenveen met 2 doelpunten verschil winnen volgens mij, dus zo zou Dinamo door zijn..
Zoyman
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 04-10-2005 22:26
Locatie: Evry (France)

Bericht door Zoyman »

When we play withK. Nakata,Gimenez,Koke,Mendoza (and no Ribery,Oruma,Taiwo,Lamouchi and Niang)the defeat is deserved
:cry:

EDIT : Go Heerenveen for the next match :wink:
Laatst gewijzigd door Zoyman op 01-12-2005 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiers d'etre MARSEILLAIS.
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

Force schreef: Nee, dan moet Heerenveen met 2 doelpunten verschil winnen volgens mij, dus zo zou Dinamo door zijn..
Waarom? Als Heerveen met 2-1 wint en Bucarest speelt 0-0, dan is dit -denk ik- de einstand in de poule.

1. Ol. Marseille 4-7 (3-2)
2. Levski Sofia 4-6 (3-2)
3. sc Heerenveen 4-5 (2-2)
4. Dinamo Boekarest 4-5 (1-1)
5. CSKA Moskou 4-4 (3-4)
Laatst gewijzigd door j-w op 01-12-2005 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

michel schreef:onderling resultaat telt sowieso niet mee. Doelsaldo; gescoorde doelpunten; gescoorde
doelpunten in uitwedstrijden
is de volgorde.
bij een gelijk doelsaldo tellen het aantal gescoorde doelpunten. 2-1 voor SCH en 0-0 is dus
voor ons.
(edit: zie j-w)
Heerenveen: superbia ex septentrio
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

...
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Je hebt volgens mij inderdaad gelijk ja tenminste als die stand van jou klopt, foutje van mij :oops:
Chillabillabong
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 26-08-2005 14:46
Locatie: Amersfoort

Bericht door Chillabillabong »

Alle mogelijke scenario's op een rijtje:

dinamo wint: heerenveen eruit
heerenveen wint en dinamo verliest: heerenveen door
Heerenveen wint met twee doelpunten verschil en dinamo gelijk: heerenveen door
heerenveen wint met 1 doelpunt verschil en dinamo speelt gelijk: dan is doelsaldo gelijk, dan wordt allereerst gekeken naar wie het meest heeft gescoord, wanneer ook dit gelijk is volgt het volgende unieke scenario:
heerenveen wint met 1-0 en dinamo 0-0: uefa coëfficienten spelen een rol (zowel van de club zelf als van de bond (knvb)), ...... waarschijnlijk gunstig voor heerenveen

snappen we het nog?[/b]
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Zoyman, why the hell did Marseille play with the Espoirs ? Is that because they want a full house on the 14th of december against Dinamo ? Or did they underestimate Levski ?
Laatst gewijzigd door Arnoud op 01-12-2005 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Ongeveer, maar dat zou wel erg uniek worden, want uit gecoorde doelpunten tellen al niet zie 0-0 daarzo.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Laten we eerst zelf maar winnen, dan zien we verder. Ik snap er in ieder geval niet zo veel meer van. Het is natuurlijk volkomen bespottelijk dat die Fransen Ribéry en Niang op de bank zetten. Dan neem je die wedstrijd in mijn ogen niet serieus.
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Chillabillabong schreef:Alle mogelijke scenario's op een rijtje:

dinamo wint: heerenveen eruit
heerenveen wint en dinamo verliest: heerenveen door
Heerenveen wint met twee doelpunten verschil en dinamo gelijk: heerenveen door
heerenveen wint met 1 doelpunt verschil en dinamo speelt gelijk: dan is doelsaldo gelijk, dan wordt allereerst gekeken naar wie het meest heeft gescoord, wanneer ook dit gelijk is volgt het volgende unieke scenario:
heerenveen wint met 1-0 en dinamo 0-0: uefa coëfficienten spelen een rol (zowel van de club zelf als van de bond (knvb)), ...... waarschijnlijk gunstig voor heerenveen

snappen we het nog?[/b]
Niet echt gunstig denk ik..

Ik citeer mezelf in een ander topic:
Heerenveen staat 61e op de kaart Wink Dinamo Boekarest 60e.. Marseille 43e
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik dacht dat wij op basis van de coëfficienten als derde in de poule waren geplaatst en Boekarest als vierde.
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Forza schreef:Laten we eerst zelf maar winnen, dan zien we verder. Ik snap er in ieder geval niet zo veel meer van. Het is natuurlijk volkomen bespottelijk dat die Fransen Ribéry en Niang op de bank zetten. Dan neem je die wedstrijd in mijn ogen niet serieus.
Yups, en wij hadden onze spelers geen rust gegeven als we ons hadden geplaatst :|
We hebben ons zelf in deze positie gemanouvreerd, het is zuur! Het zal lastig worden, maar we hebben nog een kans...
Zoyman
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 04-10-2005 22:26
Locatie: Evry (France)

Bericht door Zoyman »

Arnoud schreef:Zoyman, why the hell did Marseille play with the Espoirs ? Is that because they want a full house on the 14th of december against Dinamo ? Or did they underestimate Levski ?
Sunday,we will play versus Nancy in French Championship.Lyon is too far (40 pts) but the other teams no.

EDIT : http://www.lequipe.fr/Football/CLA_D1.html
Laatst gewijzigd door Zoyman op 01-12-2005 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiers d'etre MARSEILLAIS.
Gebruikersavatar
Jelmert
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 13-02-2005 11:40
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door Jelmert »

Heerenveen staat 61e op de kaart Wink Dinamo Boekarest 60e.. Marseille 43e
waarom zat Heerenveen dan in de derde pot en dinamo in de vierde pot bij de loting??
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Yups, en wij hadden onze spelers geen rust gegeven als we ons hadden geplaatst
Na de winst op Heerenveen zeiden ze dat ze hun stinkende best zouden doen, omdat ze beslist bovenaan wilden eindigen in de poule. Dat strookt niet echt met wat ik daar in Sofia op het veld zie staan. Het is hun goed recht natuurlijk, daar niet van...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Forza schreef:Ik dacht dat wij op basis van de coëfficienten als derde in de poule waren geplaatst en Boekarest als vierde.
Heeft ook met de andere clubs te maken. Er deden geloof ik 4 Roemeense teams mee, misschien dat Dinamo daarom een pot lager is geplaatst.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Forza schreef: Na de winst op Heerenveen zeiden ze dat ze hun stinkende best zouden doen, omdat ze beslist bovenaan wilden eindigen in de poule. Dat strookt niet echt met wat ik daar in Sofia op het veld zie staan. Het is hun goed recht natuurlijk, daar niet van...
Natuurlijk, dat is typisch Franse vleierij na de wedstrijd. Ondertussen lacht men in hun vuistje. Zoyman heeft gelijk al gezegd dat men met het tweede zou aantreden. Daar had hij dus gelijk in.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

But I suppose Zoyman that Marseille will line up the strongest team possible for the game against Dinamo ? Because only a victory will lead them to the first place and to the easiest draw in the 16th finals.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Bekijk het positief:We doen nog mee.Laten we 14 dec massaal onse club steunen.Het maakt mij niet uit als de laaste kaarten gratis weg geven,als het stadion maar vol komt.
We moeten zelf gewoon winen en dan zien we wel verder.
Zoyman
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 04-10-2005 22:26
Locatie: Evry (France)

Bericht door Zoyman »

Yes,it will be our strongest team versus Bucarest.In fact,we have the same "pts" with Levski Sofia.If you'll win versus Levski on december 14th,and if we will make 0-0 versus Bucarest,we will be first.

I believe that the big problem versus Levski today is we haven't a big team in number (if Ribery,Oruma,Taiwo,Lamouchi,Niang don't play,it's the catastrophe)
Fiers d'etre MARSEILLAIS.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat ik mij afvraag is wat er gebeurd als wij met 1-0 winnen van de Bulgaren en Boekarest 0-0 speelt bij Marseille. Dan is alles hetzelfde tussen beide ploegen.
Volgens mij is CSKA nu uitgeschakeld, dus het gaat alleen tussen ons en Boekarest.
Da Butcher
Jeugdspeler
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-12-2004 11:24
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Bericht door Da Butcher »

Heerenveen rules schreef:Wat ik mij afvraag is wat er gebeurd als wij met 1-0 winnen van de Bulgaren en Boekarest 0-0 speelt bij Marseille. Dan is alles hetzelfde tussen beide ploegen.
Volgens mij is CSKA nu uitgeschakeld, dus het gaat alleen tussen ons en Boekarest.
CSKA maakt alleen nog een kans als SC Heerenveen NIET wint en Dinamo Boekarest onderuit gaat bij Olympique Marseille
j-w
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-10-2004 12:56

Bericht door j-w »

nu.nl heeft het niet helemaal goed begrepen. Check:

http://www.nu.nl/news/635698/44/Heerenv ... uropa.html

ook de L-C snapt het niet helemaal

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... e?secId=54

Kennelijk maken ze gebruik van dezelfde bron. (ANP?)

Het valt me op dat de media vaak fouten maken in dit soort situaties...

EDIT:
zelfs http://www.abelenstra.com heeft het niet juist:
http://www.abelenstra.com/frl/index.php ... ew&id=1160
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

Arnoud schreef:Het grote voordeel is dat Levski geplaatst is. Maar ieder voordeel heb z'n nadeel en dat is dat Levski nog wel eerste in de poule wil worden om in de volgende ronde een zwakkere tegenstander te krijgen. Ergo: Levski zal er nog voor kunnen gaan.
Ik wordt niet vrolijk van de uitslagen van vanavond. Maar hier ook al weer: elk nadeel heb z'n voordeel want nu gaat het tegen Levski wel degelijk ergens om en worst het de 14de december in het ALS de Hel van het Noorden !!
Da's praat :stan: :stan: :stan: :stan: :stan:
teppie
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 14-12-2003 15:22
Locatie: Leeuwarden

Bericht door teppie »

michel schreef:

Wie kan dit vertellen als het bolt tekst waar is.. want dan kunnen we bij 1-1 en hogere gelijke spellen bij Marseille - Dinoma ook wel ophouden!!

We hebben immers nog geen uitgoal in de Uefacup gemaakt.. maar goed, over 2 weken eerst maar eens thuis winnen!!
De zijlijn heeft het er mee te doen!
Gesloten