15-05-2005: FC Groningen-sc Heerenveen (1-2)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor hoorn1987 » 24-04-2005 15:05

kan iemand het onderwerp BUS 9 eruit gooien in het kopje wedstrijden?? was een fout ik drukte namelijk nieuw onderwerp...sorry! :?
Avatar gebruiker
hoorn1987
Bankzitter
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 02-03-2005 09:53

Berichtdoor Jeroen » 24-04-2005 15:05

is nu weg
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor hoorn1987 » 24-04-2005 15:08

bedankt he..!
Avatar gebruiker
hoorn1987
Bankzitter
 
Berichten: 42
Geregistreerd op: 02-03-2005 09:53

Berichtdoor Frisian » 25-04-2005 16:36

Poenkt schreef:Gaan nu zo'n 600 mensen hier posten dat ze een kaartje hebben? :wink:

En ja hoor, weer eentje.
Ik heb vanmiddag ook een kaart gehaald.

30+ wat is de tussenstand? :wink:
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor wald pyk » 25-04-2005 19:54

Kunnen we oook weer in Drachten opstappen 30+?
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Berichtdoor Poke » 25-04-2005 21:18

Als ik t goed gelezen heb kan er in zowel Drachten als Marum extra opgestapt worden............
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Poke
Selectiespeler
 
Berichten: 415
Geregistreerd op: 29-08-2004 14:51
Woonplaats: Assen

Berichtdoor vlqrt » 26-04-2005 08:25

wald pyk schreef:Kunnen we oook weer in Drachten opstappen 30+?


Ja, staat in het topic wel wie je daarvoor moet bellen om je burnr door te geven
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Poenkt » 26-04-2005 08:55

frisian schreef:
Poenkt schreef:Gaan nu zo'n 600 mensen hier posten dat ze een kaartje hebben? :wink:

En ja hoor, weer eentje.
Ik heb vanmiddag ook een kaart gehaald.



Dus dit is jullie zogenaamde uitregistratie!! :P

Point schreef:Mij maakt het geen bal uit wie er straks in de UEFA-cup afgaat. ;) Naar Twente kijk ik elke week weer met verbazing en respect hoe zij spelen. En aangezien hun bergoting een stuk lager is dan die van Heerenveen is dat een toppprestatie. Anderzijds is Twente wel "onze" echte rivaal en Heerenveen gewoon het 'buurmeisje' met een dominee als papa. En die papa gun ik zijn mastrubatiefeesie gewoon niet. Laten we eerst nog ff de komende wedstrijden afwachten, hoe de stand van zaken dan is. Op dit moment heeft Twente een hele lichte voorkeur maar zodra die kale Zweed in beeld komt gun ik het die Friessen het weer...een dillemaatje dus.

GJ Verbeek met zijn 'just out of bed look' maakt idd een veel verfrissender dan de naar motteballen ruikende Paake Foppe. Het spel van Heerenveen is er niet frisser van geworden maar wat me opvalt dat de lange haren, de tattoes en vechtpartijen opeens weer 'mogen' in 't dorpske.
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor 30plus » 26-04-2005 10:41

momenteel 91 buskaarten verkocht.

Voor de evt. opstappers in Drachten/Marum opstappen pas mogelijk als namen zijn doorgegeven, dit i.v.m. de indeling van de bussen. Tijdstip van vertrek is nog even afhankelijk van de plaats waar de uitregistratie gecontroleerd wordt. Kan zijn dat men dat voor vertrek uit Heerenveen doet of pas na aankomst in Groningen.
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Arjen » 26-04-2005 11:10

30plus schreef:] Tijdstip van vertrek is nog even afhankelijk van de plaats waar de uitregistratie gecontroleerd wordt. Kan zijn dat men dat voor vertrek uit Heerenveen doet of pas na aankomst in Groningen.


Net als in Arnhem met z'n allen in de rij staan voor één/twee pc's die het meestal niet doen. Ben benieuwd zal wel weer een chaos en lange wachttijd opleveren met het organisatorische talent van de stewards bij Heerenveen. Die enorm belangrijke uitregistratie kan veel beter in Heerenveen gecontroleerd worden (op bijvoorbeeld de manier zoals dat in Newcastle ging). Bovendien staat er in het Oosterpark een horde hooligans van Groningen op ons te wachten met vooraan grote vriend Poenkt :wink:
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Poenkt » 26-04-2005 11:20

Arjen schreef:Bovendien staat er in het Oosterpark een horde hooligans van Groningen op ons te wachten met vooraan grote vriend Poenkt :wink:


Dat zal dus Marum zijn.... :P

30plus schreef: ........... of pas na aankomst in Groningen.


Lachen zo'n uitregistratie! En als je niet geregistreerd staat? Wat dan....terug lopen :P :P
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Squerrel » 26-04-2005 11:24

Dan drinken we een biertje bij jou thuis poenkt totdat de bus weer gaat vertrekken naar het mooie friesland :lol:
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Poenkt » 26-04-2005 12:06

Kom maar gewoon in het Supportershome...Rimmer weet de weg wel.. :P
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Patrick » 26-04-2005 12:14

Poenkt schreef:Lachen zo'n uitregistratie! En als je niet geregistreerd staat? Wat dan....terug lopen :P :P

Dan kun je ter plekke de formulieren invullen zag ik in Arnhem, waarmee ook het volledige nut weer wegvalt, maar goed..
Ze moeten inderdaad iets aan de snelheid gaan doen, want het schiet niet op al die rijen en dan gingen er tegen vitesse nog eens veel minder mensen mee dan waarschijnlijk tegen Groningen, dus zal het daar nog wel weer langzamer gaan...
Patrick
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 10-12-2002 13:42
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Venderwel » 26-04-2005 12:23

Patrick schreef:
Poenkt schreef:Lachen zo'n uitregistratie! En als je niet geregistreerd staat? Wat dan....terug lopen :P :P

Dan kun je ter plekke de formulieren invullen zag ik in Arnhem, waarmee ook het volledige nut weer wegvalt, maar goed..
Ze moeten inderdaad iets aan de snelheid gaan doen, want het schiet niet op al die rijen en dan gingen er tegen vitesse nog eens veel minder mensen mee dan waarschijnlijk tegen Groningen, dus zal het daar nog wel weer langzamer gaan...


Als je met iets als uitregistratie wilt werken, laat dan iedereen met z'n clubkaart of seizoenskaart een kaartje ophalen bij de ticketbox. Je clubkaart wordt gescand bij de ticketbox, om het kaartje te krijgen, deze info kun je samen met het kaartje (barcodes) opslaan in een database, vervolgens gaat deze persoon naar het betreffend stadion, drukt z'n toegangskaartje (nee er wordt dus niet omgewisseld!) in een gleufje om een poortje open te doen, op datzelfde moment verschijnt er op een beeldscherm aan de andere kant van dat poortje een foto van jou mooie koppie, op ongeveer dezelfde hoogte als jou eigen koppie...de dienstdoende controleur hoeft alleen even heen en weer te kijken en klaar!! Geen gedoe met omwisselen, je hoeft niet perse je dure seizoenskaart mee te nemen of je kunt per ongeluk je clubkaart vergeten....
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor mechielz » 26-04-2005 12:54

Leuk bedacht, maar zo'n systeem is nog niet uitgevonden, doe jij dat even...
Komt ook nog bij dat lang niet alle clubs een automatisch poortjes systeem hebben, zelfs Heerenveen niet. Dus een onmogelijk verhaal.
Wat mij betreft is er maar 1 optie, die onzin met de uitregistratie afschaffen.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Patrick » 26-04-2005 12:57

mechielz schreef:Leuk bedacht, maar zo'n systeem is nog niet uitgevonden, doe jij dat even...
Komt ook nog bij dat lang niet alle clubs een automatisch poortjes systeem hebben, zelfs Heerenveen niet. Dus een onmogelijk verhaal.
Wat mij betreft is er maar 1 optie, die onzin met de uitregistratie afschaffen.

Of een paar laptops extra aanschaffen, dan gaat het al een heel stuk sneller.. ZO duur is dat toch ook weer niet...??
Patrick
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 10-12-2002 13:42
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Venderwel » 26-04-2005 13:16

mechielz schreef:Leuk bedacht, maar zo'n systeem is nog niet uitgevonden, doe jij dat even...
Komt ook nog bij dat lang niet alle clubs een automatisch poortjes systeem hebben, zelfs Heerenveen niet. Dus een onmogelijk verhaal.
Wat mij betreft is er maar 1 optie, die onzin met de uitregistratie afschaffen.


Oh het systeem bestaat wel! Voor de ticketbox zal het ook niet eens zo'n grote aanpassing zien, paar kolommen in database erbij. Zit je wel met de vraag of ze je nummer op mogen slaan in de databse, maar denk het wel.
Het grote punt zit in het poortjes systeem universeel invoeren, maar het zou wel kunnen.
Dus onmogelijk is het zeker niet!

Ok, afschaffen is beter, maar ik denk dat dat 'onmogelijk' is.
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor vlqrt » 26-04-2005 13:16

30plus schreef:Voor de evt. opstappers in Drachten/Marum opstappen pas mogelijk als namen zijn doorgegeven, dit i.v.m. de indeling van de bussen.


Bedankt voor de herrinering, mail is inmiddels de deur uit.

Kunnen we geen tellertje krijgen waarop het aantal verkochtte kaarten voor elke wedstrijd staan? In principe moet dit vanuit het systeem van de ticketbox best goed gevuld kunnen worden.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor mechielz » 26-04-2005 13:40

Venderwel schreef:Oh het systeem bestaat wel! Voor de ticketbox zal het ook niet eens zo'n grote aanpassing zien, paar kolommen in database erbij. Zit je wel met de vraag of ze je nummer op mogen slaan in de databse, maar denk het wel.

Dus alle honderden ticketboxen moeten even het uitregistratie systeem van Heerenveen erbij in zetten. Lijkt me nogal onbegonnen werk. Komt ook nog bij wat het voor zin heeft om in de winkel al te gaan checken of jij een uitregistratie hebt.

Het grote punt zit in het poortjes systeem universeel invoeren, maar het zou wel kunnen.Dus onmogelijk is het zeker niet!
Dan het poortjes systeem, als ik het goed begrijp wil jij dus, dat de kaartje door een scanner gaat die iedere club dan maar even moet aanschaffen. Wanneer die door de scanner gaat komt dan jou hoofd in beeld op 1 of ander schermpje. Dat word hem dus echt niet. Dan is het huidige systeem zelfs nog beter.

Het kan best wel afgeschaft worden, bijna alle andere clubs kunnen toch ook zonder uitregistratie naar een wedstrijd.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Venderwel » 26-04-2005 13:57

mechielz schreef:
Venderwel schreef:Oh het systeem bestaat wel! Voor de ticketbox zal het ook niet eens zo'n grote aanpassing zien, paar kolommen in database erbij. Zit je wel met de vraag of ze je nummer op mogen slaan in de databse, maar denk het wel.

Dus alle honderden ticketboxen moeten even het uitregistratie systeem van Heerenveen erbij in zetten. Lijkt me nogal onbegonnen werk. Komt ook nog bij wat het voor zin heeft om in de winkel al te gaan checken of jij een uitregistratie hebt.

Het grote punt zit in het poortjes systeem universeel invoeren, maar het zou wel kunnen.Dus onmogelijk is het zeker niet!
Dan het poortjes systeem, als ik het goed begrijp wil jij dus, dat de kaartje door een scanner gaat die iedere club dan maar even moet aanschaffen. Wanneer die door de scanner gaat komt dan jou hoofd in beeld op 1 of ander schermpje. Dat word hem dus echt niet. Dan is het huidige systeem zelfs nog beter.


trouwens volgens mij zijn er al clubs die waar je je toegangskaart in een gleufje moet stoppen voordat je door het poortje kunt, weet alleen zo snel even niet meer welke.

Het kan best wel afgeschaft worden, bijna alle andere clubs kunnen toch ook zonder uitregistratie naar een wedstrijd.


Weinig kaas gegeten van IT begrijp ik.
Alle ticketboxen gebruiken hetzelfde systeem, dus het gaat om 1 enkele aanpassing.
En nee dat gaan ze niet alleen voor Heerenveen invoeren, ik had het hier even over een algehele invoering in Nederland (wat er waarschijnlijk toch zit aan te komen), dus voor alle clubs.

nee hoor, hoeft in de winkel niet gechecked te worden of je al een uitregistratie hebt. HEt is alleen zo dat bij het kopen van een kaartje, je kaart toch al wordt gescand, het enige wat er dan zou moeten gebeuren is de code van jou clubkaart, wordt gekoppeld aan de code van de toegangskaart, geloof me dat is een piece of cake.

Nou, vervolgens moeten alle clubs die dus waarschijnlijk met zo'n registratie moeten gaan werken, toch iets van een controle systeem hebben, dus waarom niet met z'n allen hetzelfde systeem? Wel zo makkelijk en goedkoop!
Je drukt je toegangskaart in een gleufje, de barcode wordt gelezen, daar zitten bij aankoop, jou gegevens aan gekoppeld, deze worden getoond op een scherm en klaar is kees!

Het is ongeveer hetzelfde als wat er nu gebeurd, alleen veel efficienter! Je clubkaart wordt nu toch ook gescand en dan komt er een foto van jou op die laptop van hun? Nou het principe werkt hetzelfde.
En als je geen uitregistratie hebt, dan verschijnen er geen gegevens en wordt je er dus uitgepikt.
Het kan dus nog efficienter:
je gaat naar de ticketbox en koopt een uitkaartje, je kaart wordt gescand ,wat nu oook al gebeurt, alleen haalt ie dan ook meteen even uit de database of er een uitregistratie is. Nee?? Komt er een melding op het scherm en kun je geen kaartje kopen. Het is zo simpel en makkelijk te realiseren...
maar alleen als het een algemeen iets wordt he...niet alleen voor Heerenveen.
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Caspar » 26-04-2005 14:04

Met als gevolg dat je toegangsbewijs persoonsgebonden is. Als je ziek wordt of weet ik veel wat kan je hem niet meer aan een vriend geven of verkopen. In dit geval is je ClubCard persoonsgebonden, wat dus veel vrijer, maar niet minder effectief is.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Venderwel » 26-04-2005 14:28

casparD schreef:Met als gevolg dat je toegangsbewijs persoonsgebonden is. Als je ziek wordt of weet ik veel wat kan je hem niet meer aan een vriend geven of verkopen. In dit geval is je ClubCard persoonsgebonden, wat dus veel vrijer, maar niet minder effectief is.


Ja ok, daar heb je wel een punt! In ieder geval een beter punt dan alleen te zeggen: "das onmogelijk!"

Ja inderdaad, dan is het toegangsbewijs persoonsgebonden, daar heb ik nog even geen oplossing voor! behalve dan dat je het kaartje weer mag inleveren en gled terug mag vragen, maar dat is zo handig niet, geef ik alvst toe!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Jeroen » 26-04-2005 14:31

Zullen we het weer over de wedstrijd hebben? Discussies over toegangspoortjes mag in een nieuw topic als mensen daar behoefte aan hebben. (of haal die ouwe over de uitregistratie naar boven).
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Venderwel » 26-04-2005 14:34

Jeroen schreef:Zullen we het weer over de wedstrijd hebben? Discussies over toegangspoortjes mag in een nieuw topic als mensen daar behoefte aan hebben. (of haal die ouwe over de uitregistratie naar boven).


Ja sorry, sub onderwerpje is iets groter geworden dan de bedoeling!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor rolandos » 26-04-2005 14:53

ik heb zonet ook een kaartje gehaald voor busje 9 er waren nu nog maar 6 mensen die dat hebben gedaan.
dus als er nu wat meer mensen voor busje 9 halen word dat wel gezellig.
Nieuw Noord
Avatar gebruiker
rolandos
Selectiespeler
 
Berichten: 488
Geregistreerd op: 25-01-2005 18:02
Woonplaats: akkrum

Berichtdoor Da Jonge » 26-04-2005 18:36

Jaaaaaa! Hier wil ik wel naar toe :D
Up-tempo music only...
Avatar gebruiker
Da Jonge
Bankzitter
 
Berichten: 21
Geregistreerd op: 27-12-2004 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Eastermar » 26-04-2005 19:17

Kaartje voor bus 9 is binnen.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Riemer » 26-04-2005 19:32

Poenkt schreef:Kom maar gewoon in het Supportershome...Rimmer weet de weg wel.. :P


Geen namen Poenkt :wink:

En ja ik weet hoe ik er komen moet maar terug wordt een stuk lastiger. Trouwens hebben jullie ook een tv in het home staan waar de wedstrijd live op te zien is?

Weet niet eens of ik wel aanwezig ben, aangezien ik met ons eigen team nog in de strijd ben om het kampioensschap. En dat ga ik er niet voor afzeggen, ondanks de KANTINE.
Jos in de basis
Riemer
Basisspeler
 
Berichten: 745
Geregistreerd op: 14-02-2003 19:32
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Poenkt » 26-04-2005 19:40

Er staan 2 tv's in het home...dinges :wink: 1tje! ervan stond er vorige keer ook!! Is je dat ontgaan...
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

VorigeVolgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten